Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
В специално изявление, президента на Columbia Pictures Мат Толмак разкри, че английският актьор Рис Айфънс (“Рок радио”) е бил избран да изпълни главната отрицателна роля в предстоящия четвърти филм за супергероя Спайдър-мен.Айфънс е започнал физическата подготовка за ролята, но за момента не се разкрива как ще се казва неговия герой. Мат Толмак: “До момента сме имали честта да работим с някои от най-добрите актьори, които брилянтно се превъплътиха в ролите на злодеите изправящи се срещу Спайдър-мен. И с наемането на Рис Айфънс ние продържаваме тази традиция. След като имахме удоволствието да видим изпълнението му в един от предстоящите ни филми, “Anonymous”, ние се убедихме в неговия неповторим талант, и той е перфектния избор за тази толкова трудна и изключително важна роля”, заяви Толмак.“Спайдър-мен 4” ще бъде “рестартиране” на поредицата с изцяло нов актьорски състав и екип. Младият актьор Андрю Гарфилд (“Социалната мрежа”) ще изпълни ролята на Спайдър-мен, а Ема Стоун (“Флиртология”) ще се превъплъти в ролята на Гуен Стейси.Сценарият е дело на Джеймс Вандербилт (“Зодиак”), а продуценти ще бъдат Стан Лий (“Фантастичната четворка”), Кайла Креймън (“Призрачен ездач”) и Лора Зискин (“Хубава жена”). Филмът ще бъде заснет с 3D камери, специално модифицирани от оператора Джон Шварцман (“Пърл Харбър”), а снимките започват през месец декември тази година.Световната премиера на “Спайдър-мен 4” ще се състои на 3 юли 2012 година. ... още »
Представител на студиото Columbia Pictures потвърди, че Дейвид Ръсел (“Трима крале”) ще напише сценария и ще поеме режисурата на предстоящата филмова адаптация на видеоиграта “Uncharted: Drake's Fortune”, която бива описвана като смесица между Индиана Джоунс и Томб Рейдър.Продукцията ще се придържа към мащабната визия на играта, а сюжетът ще разказва историята на търсача на съкровища Нейтън Дрейк.Повече подробности свързани със сюжета не се разкриват, но президента на Sony Pictures Entertainment Ейми Паскал заяви, че надеждата е да се даде старт на нова потенциална поредица, която ще комбинира най-доброто от приключенското кино.Ейми Паскал: “Дейвид (Ръсел) е най-добрият избор за този филм. Той е режисьор, който може да пресъздаде на големия екран всички елементи които превърнаха играта в наистина впечатляващ успех. Първата част от тази игра бе продадена в над 2.6 милиона копия, и като цяло “Uncharted: Drake's Fortune” е една от най-успешните видеоигри за Плейстейшън 3. Този успех не е случаен, и ние се надяваме че феновете ще откликнат по същия начин и към филма. Най-важното за нас като филмови творци е да уловим магията на играта – интересните герои, комедията и страхотния екшън. Напълно уверени сме, че Дейвид ще се справи с материала и също така ще внесе и своя отличителен визуален стил.”При писането на сценария, Ръсел ще бъде подпомогнат от Томас Дийн Донъли (“Скок във времето”) и Джошуа Опенхеймър (“Сахара”), чиито първоначален сценарий за “Uncharted: Drake's Fortune” бе отхвърлен от студиото. Продуценти на филма ще бъдат Ави Арад (“Железният човек”), Алекс Гартнър (“Неприлично предложение”) и Чарлс Роувън (“Град на ангели”).В момента, Дейвид Ръсел завършва монтажа на драмата “The Fighter” с участието на Марк Уолбърг и Крисчън Бейл, a след това ще седне на режисьорския стол на филма с Винс Вон и Клои Морец “Old St. Louis”.Очаква се след края на снимките на “Old St. Louis” Ръсел да започне подготовката за “Uncharted: Drake's Fortune”, чиято световна премиера е насрочена за 2013 година.digitalspy.co.uk ... още »
Международният филмов фестивал (7-15 октомври) в южнокорейския град Бусан повдигна някои интересни въпроси около популяризирането на индийското в частност и азиатското кино като цяло.Фактите говорят, че индийската филмова индустрия е най-продуктивната в световен мащаб с над хиляда нови заглавия, които пуска на пазара всяка година.Звездата на Боливуд Айшвария Рай бе една от най-търсените за интервюта личности на събитието. Тя промотира на феста двете последни продукции с нейно участие - екшън блокбастърите „Raavan" и "Raavanan" на режисьора Мани Ратнам.Ратнам, който по време на 27-годишната си кариера е създал 22 филма - някои от които най-големите хитове на местно ниво, сподели, че според него е назрял моментът тяхното кино да придобие интернационална популярност."Индийското кино не е напълно Холивуд-изирано. Налице е една прекрасна възможност да се запази абстрактното в изкуството, да се наблегне на емоционалната страна на нещата и всичко това да не пречи на логическата постройка на творбата. Имаш възможност да експериментираш, вместо да се ограничаваш в една много статична драматична форма", каза режисьорът.Последната негова лента, в която главната героиня се влюбва в похитителя си, ще бъде разпространена в световен мащаб.В Бюсан бе и Джон Купър - директор на фестивала в Сънданс - в ролята на селекционер на азиатски филми, които да бъдат показани в Щатите.Той оглавява журито, връчващо наградата „Flash Forward", която се присъжда на режисьори, които не са от най-многолюдния континент. Купър вярва, че глобалният успех на всяка филмова индустрия идва тогава, когато нейните продукти спрат да бъдат кичени с етикета „екзотичен"."Мисля, че когато става въпрос за привличане на по-голям брой зрители, всичко се свежда до общочовешки теми. Пример за това е индийският филмов фестивал в Сан Франциско, чиято посещаемост скочи двойно след излизането на „Беднякът милионер". Хората просто се запалиха по Индия и искат на научат нещо повече за страната и народа, а най-лесно това може да стане чрез киното", смята американецът.Интересно е да се отбележи, и че на тазгодишното издание на феста бе представена и първата индийско-бразилска копродукция - "Bollywood Dreams", дело на режисьорката Беатриз Зайгнер. Това може би ще е началото на едно дълготрайно сътрудничество между двете държави, чиито филмови индустрии подписаха договор за съвместна работа.Зайгнер определи като уникален опита, който е натрупала по време на работата по филма (който разказва за трудностите на три бразилки, стараещи се да пробият в Боливуд). Тя сподели, че в родината й все повече хора искат да гледат индийски филми и да научат нещо повече за кино индустрията там."В Бразилия е трудно да спечелиш пари с правене на филми. Но смятам, че нашият проект е нещо коренно различно и той също спомага за повишения интерес към техните ленти", откровеничи Беатриз.Някои обаче поставят под съмнение нуждата филмите, произвеждани във втората по многолюдност страна в света, да бъдат разпространявани особено напористо извън нейните предели."Като се замислиш, че всеки шести човек на планетата е индиец, ти става ясно, че сме достатъчно глобализирани. Но не считам, че главният въпрос е в световната доминация. Основната идея е по-скоро да покажеш труда си на колкото се може повече хора, които да го намерят за нещо, заслужаващо си гледането", изрази мнението си индийския актьор Абишек Бачан. ... още »
Протест подтикна Емир Кустурица да напусне журито на международния филмов фестивал в Анталия.Група пробосненско настроени граждани обвиниха родения в Сараево режисьор, че е фашист, защото не е заел позиция срещу зверствата, извършени от сърбите по време на войните в бивша Югославия. Министътрът на културата на Турция дори осъди избора Кустурица да участва в журито на феста.Наскоро местният режисьор Семих Капланоглу оттегли своя филм от участие във фестивалната програма, тъй като получи множество упреци, че лентата му е силно икономически повлияна. Мнозина виждат в ситуацията и намесата на дългата ръка на управляващата проислямистка АКП (Партия на справедливостта и развитието).Кметът на Анталия Мустафа Акайдън поднесе извиненията си на гостите заради поведението на управляващите и част от населението на Турция.На импровизирана пресконференция Кустурица разясни, че решението му да напусне журито е породено от факта, че не е искал да пречи на работата на колегите си. Нещо, което е било неизбежно с оглед на засилената охрана, с която се е движел. ... още »
На фокус: „Пазачът на мъртвите”2010 е Година на българското кино. Обещанието, което Международният София Филм Фест и Националният филмов център дадоха на киноманите и професионалистите в началото на годината, беше за срещи с повечето от най-стойностните български филми, създадени през последното десетилетие.Представяме на вашето внимание „Пазачът на мъртвите” на Илиян Симеонов. Програмата „Десетилетие на българското кино” е включена в извънредния „семестър” на инициативата „София Филм Фест за учащи” и представя 34 български игрални филма, произведени в периода 2000 – 2009. СФФУ е програма, която се радва на изключителен интерес от младите хора. Студентите и учениците имат право на безплатен вход. Филмите от „Десетилетието” са всяка сряда от 18.30 часа в Дома на киното и ще бъдат представени от техните автори. „Пазачът на мъртвите” - филмътНа гробището в голям български град живее и работи сериозен 13-годишен сирак - Малкия. За него това е целият свят. Израснал сред мъртвите, той разбира по свой начин живота и лесно разпознава смъртта. На него разчитат и приятелите му - нещастен Старец, бивш политически затворник, който иска вече да умре, и гримьорът на покойниците в гробището - пропаднал Художник, който все още мечтае да нарисува своя шедьовър. Малкия решава да им помогне – след като човек цял живот е живял като куче, заслужава поне да умре щастлив. След няколко неуспешни опита за самоубийство Стареца се успокоява - момчето предсказва датата на неговата смърт. Осигурява му и прекрасен подарък - централен парцел за гроб. За Художника, Малкия открива съвършената жена и модел - на едно от погребенията е срещнал красивата Мария. Най-после Малкия е доволен, но тогава идва и засечката - оказва се, че Мария е дъщеря на Стареца. Момчето прави всичко възможно двамата да не се срещнат - ако Стареца разбере, че е имал дъщеря, ще умре нещастен. В крайна сметка смъртта се оказва непредвидима.В предречения ден в гроба ляга не Стареца, а Художника. Все пак мисията на момчето е изпълнена – нещастният творец е нарисувал мечтаната си картина и е бил щастлив с Мария в последната си любовна нощ. Стареца и дъщеря му най-после са заедно. На Малкия му остава единствено да се съгласи с Мария, че той също е обикновено момче, което може да обича, да има приятели и да се радва на живота, а не на смъртта.Сценарист и режисьор на филма е Илиян Симеонов, оператор е Димитър Гочев, музиката е на Теодоси Спасов, продуценти са Димитър Гочев и Захари Паунов. Филмът е копродукция на Камера/Адком съвместно с Българската Национална Телевизия и със съдействието на Националния филмов център.Във филма участват Владимир Георгиев, Самуел Финци, Ицхак Финци, Диана Добрева, Николай Урумов, Валентин Танев, Пламен Сираков.Режисьорът за филма"Темата е доста трудна. Знам, че се движим на ръба на бръснача. Знам колко е трудно да се говори на зрителя за смъртта, и то с любов. Най-хубавият спомен, който имам е от моментите, в които с Кольо Карамфилов правихме един ангел. Взехме отнякъде един манекен, отгоре го направихме с гипс и драперии. Беше страхотно, защото знаехме, че правим нашия ангел-хранител."„Дарик”, ноември 2007Критиката за филма… „Дълбоко вярвам, че бебетата идват от онова място, където отива всеки от нас, след като умре.” Това са думи на режисьора звезда на европейското кино Фатих Акин. Тези думи могат да служат за мото на „Пазачът на мъртвите”. Романтичната черна комедия се превърна в лебедова песен на своя режисьор - любимеца на филмовата общност, човека, който нямаше нито един враг в нея - Илиян Симеонов. Илиян създаваше всеки свой филм повече със сърцето, отколкото с хладния разум на талантлив занаятчия. Сигурно заради това неговите ленти предизвикваха неочаквани реакции. „Граница” стана фаворит на публиката и възмути дървените глави сред българския генералитет през 1993. „Пазачът на мъртвите” спечели единодушното одобрение на киногилдията, но остана малко недовидян от своите зрители… Илиян признаваше, че сюжетът на „Пазачът на мъртвите” го вдъхновява, защото разказва за топли и търсещи щастие хора, живеещи на мрачния фон на едно гробище. Харесваше му предизвикателството да разруши баналната ни представа за гробището като зловещо място, да разкаже за Смъртта като приятелка, а не враг на живота, като негово своеобразно начало, а не край. Точно онова, за което Фатих Акин засне своя „На прага на рая” почти по същото време. Изведнъж се сещам какво ме човърка, докато метрото ме носи в тъмните си тунели. Знам, че някой гледа моята сянка и тези на хората до мен. И се грижи за нас. И ни мисли. Пазачът на живите. Големият. Илиян...Антония Ковачева, в. „Труд”, май 2010И до днес „Граница” се смята за най-добрия български филм от 90-те години. След него Илиян Симеонов прави документалния „Имам една идея” (1996 г.) Две години по-късно впечатлява всички с друга екранизация по Емил Тонев – „Сомбреро блус”. През 2001 г. Илиян Симеонов е готов и с полицейския трилър „Ярост”. След това, в продължение на пет години, режисьорът търси средства, за да създаде последния си филм – „Пазачът на мъртвите” (2006 г.)… Той нееднократно е признавал, че във всичките му филми се прокрадва темата за отговорността - както към себе си и другите, така и спрямо това, което ще оставиш след себе си. Илиян Симеонов изпълни своята мисия. Остави ни много, макар че си отиде твърде рано. Деяна Ангелова, в. „Монитор”, март 2008Фестивални участия и награди2006Награда за режисура, Награда за женска роля на Диана Добрева, Награда на Кодак за операторско майсторство (поделена) – „Златна Роза” Варна2007Награда за мъжка роля на Владимир Георгиев, Награда за музика на Теодоси Спасов – Годишни филмови награди на ИА „Национален Филмов Център” Наградата на СБФД – най-добър игрален филм за 2006 и 2007 година2008Официално предложение на България за номинации в категорията „Най-добър чуждоезичен филм”, награди Оскар 2008 ... още »
В нов проект на HBO Ал Пачино ще се превъплъти в тикнатия зад решетките продуцент Фил Спектър. Филмът ще бъде заснет от спечелилия „Пулицър" Дейвид Мамет („Да разлаем кучетата"), който освен това ще е автор и на сценария, съобщава The New York Times.Това не е първият случай, в който Пачино и Мамет работят заедно. През 1983 г. актьорът участва в постановката на режисьора „Американски бизон", поставяна на Бродуей.Спектър се сдобива със слава заради работата си в края на 50-те и през следващото десетилетие на миналия век, която се отличава със своята внушителна „стена от звук". Той стои зад знакови за времето си албуми като „River Deep, Mountain High" на Айк и Тина Търнър, „You've Lost That Loving Feeling" на Тhe Righteous Brothers и „Da Doo Ron Ron" на The Crystals.Фил продуцира и последния албум на The Beatles - „Let It Be", който се явява и негово своеобразно кръщение в света на рок музиката. В последствие той работи и с банди като The Ramones и Blondie.На 13 април 2009 г. Спектър е признат за виновен в извършването на убийство от 2-ра степен на актрисата Лана Кларксън, за което е осъден на 19 години затвор.Кларксън е открита застреляна в дома му на 3 февруари 2003 г. Продуцентът пледира, че загиналата се е самоубила, но през 2009 г. е признат за виновен в причиняване на убийството й с огнестрелно оръжие. ... още »
"Социалната мрежа" на Дейвид Финчър запази водещата си позиция в американския бокс офис за втора поредна седмица.Лентата, разкриваща историята на най-популярната социална мрежа Facebook регистрира 15,5 млн. долара през уикенда, с което достигна приходи в САЩ и Канада от 46 млн. при бюджет от 50 млн. При това филмът все още не е направил премиерата си в страните извън Америка, така че тепърва ще можем да оценим дали ще се окаже поредният успешен ход на Финчър. Впечатление в каста прави единствено името на поп звездата Джъстин Тимбърлейк, но с интерес можем да следим и изявите на Андрю Гарфилд, избран да замести Тоби Магуайър като новия Човека-паяк.Две изцяло нови предложения имаме на втората и третата позиция. За пореден път се потвърждава традицията жанрът „романтична комедия” да е първи избор за киноманите - "Такъв е животът" (14,6) разказва за двама непознати, принудени да съжителстват заедно като настойници на малко момиченце, чиито родители загиват при катастрофа.Първоначалната антипатия обаче постепенно се превръща в чувства от съвсем други измерения. Главните роли са поверени на Катрин Хейгъл и Джош Дюамел, познати най-вече от незабравимите си персонажи в „Анатомията на Грей” и „Лас Вегас”.Челната тройка завършва „Секретариат – конят легенда” с 12,6 млн. Драмата е посветена на историята на прочутия състезателен кон, Секретариат, а екранизацията е дело на Рандъл Уолъс, познат от работата си над „Мъжът с желязната маска” и „Бяхме войници”.Две места губи анимационната комедия "Легенда за пазителите". Предложението на Warner Bros остава със 7 млн. през уикенда и общо 39, 4 от екраните зад Океана, при бюджет от 80 млн.Непознато заглавие имаме и на петата позиция - това е новият проект на гуруто на хорър жанра Уес Крейвън "My Soul to Take" с 6, 9 млн. Лентата представя ужасяващата битка между седем деца и брутален сериен убиец, току що излязъл от затвора с мисълта за отмъщение, а въпреки че в каста не можем да отличим нито едно познато име, то факта, че режисурата е дело на Крейвън (автор на поредицата „Писък”) говори сам по себе си.Четвърта седмица в топ 10 кара и вторият режисьорски опит на звездата Бен Афлек - “Градът” (6,3 млн.). След като при първия си такъв, популярният холивудски актьор спечели критиците, но не и масовата публика ("Жертва на спасение"), то новият му проект вече е с печалба от 86,78 млн., при условие, че с дебюта си реализира само 34.Колкото и изненадващо да е, но “Уолстрийт 2: Парите никога не спят” продължава да губи позиции със солидни темпове. Драмата, разкриваща финансовите машинации на световната борса вече е на седма позиция (4,6) с общи приходи от 43, 6 млн. при бюджет от 70. В световен мащаб сумата нараства до 66,7, но въпреки това като че ли очакванията към тандема "Стоун - Дъглас” са традиционно далеч по-високи от постигнатото до момента.Комедия имаме и на осмото място - със сигурност вече можем да обявим "Лесна, А?” за една от приятните изненади в света на киното тази есен (4,2 млн.). При буквално смешния на фона на останалите заглавия в класацията бюджет от 8 млн., лентата е спечелила 48,1 само в САЩ и Канада. При това не разполага нито с внушителни имена в актьорския състав, нито с особено познато име на режисьорския стол (едва втори проект за Уил Глик).Крими трилърът "Case 39" заема предпоследната позиция с 2,6 млн. Сюжетът разказва за социален работник, борещ се да спаси дете от малтретиращите го родители, но скоро разбира, че ситуацията е много по-опасна, отколкото някога е очаквал. В каста можем да отличим Рене Зелуегър и Брадли Купър, които са далеч по-познати в романтично амплоа. Топ 10 тази седмица завършва комедията “Пак ли ти”, изобилстващо от атрактивни имена – Сигорни Уивър, Кристен Бел, Джейми Лий Къртис и др. Филмът завършва уикенда с 2,4 млн. долара в третата си седмица на екран.ОбобщениеМакар и с малко, "Социалната мрежа" успя да задържи лидерската позиция в класацията и тази седмица. Драмата на Дейвид Финчър успя да се пребори с конкуренцията на цели три нови заглавия, въпреки че спечели битката с по-малко от милион над традиционно силния жанр "романтична комедия” в лицето на "Такъв е животът".Все пак сума от 46,1 млн. за период от 10 дни, като че ли е малко под очакванията, макар че голяма заслуга за това има и самият режисьор - със „Странният случай на Бенджамин Бътън” той успя да вдигне лентата твърде високо, припечелвайки „скромната” сума от 127,5 млн. само в САЩ и Канада и 334 млн. в цял свят.Що се отнася до любовните трепети между Джош Дюамел и Катрин Хейгл, то създателите на филма добре са си направили сметката и логично са насочили усилията към покоряване на активната за подобен род филми аудитория – женската. От Warner Bros разкриха, че 70% от зрителите са представители на нежния пол и също 70% са на възраст над 25 години.ОчакванияТази седмица на екран в САЩ излизат четири нови заглавия, от които можем да насочим внимание към две. Като фаворит се очертава "БСП - Бесни Страшни Пенсии", в който главната роля е поверена на звездата Брус Уилис. Това е поредният филм по екранизация на комикс, в който актьорът решава да поеме предизвикателството, като лентата разказва за бившият агент на ЦРУ Франк Моузес, който живее тихо и спокойно до момента, в който го погва друг бивш агент.В опит да спаси себе си и семейството си, героят му събира стария си екип, за да ликвидира опасността. В каста участват още Морган Фрийман, Джон Малкович и Хелън Мирън."Conviction" пък разказва за студентка по право, която за завършването си се съсредоточава върху случая на собствения си брат, осъден за убийство. Тук безспорната звезда е Хилари Суонк, умело подпомагана от Сам Рокуел, а режисурата е дело на Тони Голдуин, далеч по-познат в амплоато си на актьор.Бокс офис класация на Северна Америка за периода08 октомври - 10 октомври1 The Social Network - $15.5M/$46.1M2 Life as We Know It - $14.6M/$14.6M3 Secretariat - $12.6M/$12.6M4 Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole - $7.01M/$39.4M5 My Soul to Take - $6.92M/$6.92M6 The Town - $6.35M/$73.8M7 Wall Street: Money Never Sleeps - $4.62M/$43.7M8 Easy A - $4.2M/$48.1M9 Case 39 - $2.63M/$9.6M10 You Again - $2.47M/$20.7M ... още »
В понеделник вечерта в четвъртия епизод на „Стъклен дом” много истини от миналото на Чарли ще излязат наяве. Зрителите ще видят жената от неговото минало, с която Чарли е бил емоционално свързан, както и сблъсъците и ненавистта с брат му и майка му.Междувременно, бившият затворник става все по-близък с младата Александра, покрай склонността й да се забърква в големи неприятности, с които сама не успява да се справи.В крайна сметка, Елена и Христо Атанасови ще предприемат крайни мерки за възпитанието на дъщеря си.Междувременно, Димитър Касабов продължава да плете бизнес машинациите си и да предприема нелоялни ходове спрямо вече бившите си партньори – Христо и Камен.Боряна Касабова, от своя страна, решена да върне семейния уют, подкрепя съпруга си и се опитва да спечели обратно доверието му.Колебанията и спомените относно Камен обаче непрекъснато я преследват.Дали ще приеме отново да види младия Касабов, или ще предпочете привидното семейно щастие, ще стане ясно в понеделник вечер в „Стъклен дом”. ... още »