Дом на киното се превръща в Дом на кино класики. От 19 септември ще гледаме филми, които не остаряват. А повод са три годишнини, които не може да пропуснем.
София Лорен и Бриджит Бардо далеч не са просто актриси, звезди или модни икони, а еталон за женска красота. Съвсем скоро те ще празнуват своя 90-годишен юбилей. Ще си спомним и за големия Марчело Мастрояни, от чието рождение се навършват 100 години.
Припомняме си някои от емблематичните роли на трите легенди във филми на Федерико Фелини, Виторио де Сика, Еторе Скола, Луи Мал, Роже Вадим.
Програма: ЧОЧАРКА 19 септември (четвъртък) - 20:00
БРАК ПО ИТАЛИАНСКИ 20 септември (петък) - 16:00
СЛЪНЧОГЛЕДИ (дублирана версия) 20 септември (петък) - 18:00
ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ 20 септември (петък) - 20:00
БОКАЧО '70 21 септември (събота) - 15:30
ЕДИН ОСОБЕН ДЕН 21 септември (събота) - 19:00
ЛУД ЗА ЛЮБОВ 22 септември (неделя) - 15:45
ИСКАТЕ ЛИ ДА ТАНЦУВАТЕ С МЕН? 22 септември (неделя) - 17:15
И БОГ СЪЗДАДЕ ЖЕНАТА 22 септември (неделя) - 19:00
СВЕТЛИНАТА ОТСРЕЩА 23 септември (понеделник) - 17:15
Българската DVD и Blu-ray премиера на “Рапунцел и разбойникът” ще се състои на 4 април. Филмът, чиито разпространител е А-Плюс Филм, ще бъде наличен в търговската мрежа.Триизмерната анимация на студиото Уолт Дисни, “Рапунцел и разбойникът”, се превърна в един от най-големите хитове на изминалата 2010-та година, със световни приходи от над половин милиард долара. В България, лентата бе не само успешна, но и се нареди сред най-печелившите филми на всички времена – спечелената сума надмина границата от един милион лева.По време на интервю, свързано с DVD и Blu-ray премиерата на “Рапунцел и разбойникът”, режисьорите Нейтън Грено и Байрън Хауърд поговориха за процеса на работа и разкриха някои нови детайли около създаването на хитовата продукция:Срещнахте се докато работихте върху “Мулан”?Байрън Хауърд: С Нейтън се познавам още откакто работехме в студиата на Дисни във Флорида. Нейтън започна тренировъчния си стаж една година след мен, но двамата наистина се сприятелихме докато работехме върху “Гръм”. Той беше един от хората, които оформяха сюжета на филма, а аз бях единия от режисьорите. Докато приключвахме с работата си върху “Гръм”, Джон Ласитър президента на студията Пиксар и Walt Disney Animation Studios лично избра Нейтън да режисира късометражен филм за DVD-то на Гръм. Това му помогна да навлезе в света на режисурата и веднага след това, двамата се събрахме отново и започнахме да работим върху “Рапунцел и разбойникът”.Какво беше участието на Джон Ласитър в този филм?Нейтън Грено: Джон е невероятен. Одобряваше всичките ни идеи и ни помагаше в подготовката. Човекът е страхотен ментор. Научих много от него и той заслужава всички похвали.В трейлъра на “Рапунцел и разбойникът” имаше няколко сцени, които не присъстваха в готовия филм. Защо ги включихте след като не са част от продукта?Байрън Хауърд: Наблюдателни сте! И да, това наистина е така – в първия трейлър, ние създадохме тази алтернативна версия на първата среща между Флин и Рапунцел. А това беше така, защото много от тези сцени всъщност бяха експериментални, и с тяхна помощ ние тествахме движенията на косата и цялостната анимационна технология, която разработвахме. Харесахме тези сцени и решихме, че са страхотни за определяне на тона на филма.Коя сцена от филма най-много Ви затрудни и защо?Нейтън Грено: Ще бъда честен – всичко в този филм беше едно голямо предизвикателство. Ако някои неща ставаха лесно, тогава си казвахме, че нещо не е наред и че можем да се справим много по-добре. Стараехме се да направим всяка една сцена по възможно най-добрия начин.“Гръм” е екшън, а “Рапунцел и разбойникът” е приказка. Какъв ще бъде следващия Ви проект?Байрън Хауърд: С Нейтън започнахме работата върху новия ни филм шест месеца преди да завършим “Рапунцел и разбойникът”. Ще има доста екшън-елементи, но също така има и силно емоционално въздействие – а това е най-важното нещо за нас. Пазим сюжета в пълна тайна, но повярвайте ми, ако сте харесали “Рапунцел и разбойникът”, това значи че ще обикнете следващия ни филм.Много харесах коня Максимус. Кое Ви вдъхнови да направите този толкова динамичен герой?Нейтън Грено: Просто искахме да направим нещо различно с Максимус. На една дъска наредихме снимките на всички анимационни коне създадени досега – не искахме да повтаряме нищо, и целта ни беше да създадем нещо ново и свежо. Искахме Макс да бъде единствен по рода си. Радвам се че Ви е харесал.Какво означава израза “хамелеонови бебета”, който се появява след края на надписите?Байрън Хауърд: “Хубаво е че някои хора изчакват края на надписите. Паскал, хамелеона от филма, е всъщност базиран на истински хамелеон, който носи същото име. Този хамелеон принадлежи на Кели Луис, която е един от аниматорите на филма. И просто така се случи, че докато привършвахме работата, Паскал стана баща на шест малки хамелеончета.С коя сцена от филма се гордеете най-много и защо?Байрън Хауърд: С Нейтън работим по определен начин – първо започваме да обработваме любимите ни сцени и герои от сценария. Казваме си, “Добре, всичко това е страхотно. Сега, как да направим и останалите сцени толкова добри?”. И по този начин, постепенно, всяка сцена се получава по начина по който искаме, и затова е много трудно да се избере определен любим момент. Но, трябва да отбележа, че сцената с летящите фенери е наистина впечатляваща и е едно от най-добрите постижения на Дисни. Друго нещо с което се гордея са емоциите, които присъстват в последната сцена от филма.Нека поговорим за кастинга. Кое Ви накара да се насочите към Закари Леви (който озвучава Флин) и Манди Мур (Рапунцел)?Нейтън Грено: Това беше много дълъг процес. Преминахме през стотици прослушвания докато намерим правилните актьори за Флин и Рапунцел. Когато се срещнахме за първи път с Манди, разбрахме, че тя е правилния човек за ролята. Тя бе Рапунцел! Същото важи и за Зак (Леви). Искахме тези герои да бъдат възможно най-реалистични, искахме хората да имат емоционална връзка с тях. И смятам, че Зак и Манди се справиха със задачата. Бяха страхотни и работата с тях беше едно удоволствие.Имайки в предвид предизвикателствата пред които се изправихте докато работехте по “Рапунцел и разбойникът”, бяхте ли разочаровани, когато стана ясно, че филма не е получил номинация за “Оскар” в категорията “Най-добър анимационен филм”?Нейтън Грено: Целия екип на филма работеше неуморно. Някои хора работеха нон-стоп, седем дни в седмицата и дори пропускаха празници – само за да се получи един добър филм. И всички сме много горди с постигнатото. Щеше ли да бъде хубаво ако бяхме получили номинацията? Да, разбира се. Но истинската награда за нас е, че сме работили върху филм, който зрителите харесват. Публиката обича този филм. Не се захванах с анимация за да печеля награди, исках да радвам и забавлявам зрителите. И както вече казах, всички сме горди от постигнатото до момента.Откакто Джон Ласитър пое управлението на Walt Disney Animation Studios, повечето ваши филми бяха свързани по някакъв начин с принцеси…Байрън Хауърд: “Всъщност, има няколко изключения – “Семейство Робинсън” и “Гръм”. Но да, имаше период в който се подготвяха три последователни приказки – “Принцесата и жабокът”, “Рапунцел и разбойникът” и “Снежната кралица”. Но сметнахме, че публиката ще се пренасити на подобни истории, и затова бе взето решението “Снежната кралица” да бъде отложен. Важно е публиката да знае, че в Disney Animation ние държим на разнообразието – една година ще има анимационен екшън филм, друга – фантастика и музикална приказка. Но в крайна сметка, най-важното е качеството, а не количеството.Тези дни, много конкурентни студия също правят свои анимационни филми. С какво Дисни се отличава от многото останали компании, работещи в този жанр?Нейтън Грено: “Нашата цел е да разказваме интересни истории и да създаваме великолепни светове и герои. Искаме публиката ни да се смее и плаче. Искаме хората да бъдат забавлявани. И не можем да се тревожим за конкурентните филми – фокусирани сме единствено върху нашите проекти. Вярваме, че ако направиш добър филм, публиката ще откликне по подобаващ начин.Кога решихте да фокусирате “Рапунцел и разбойникът” повече върху Флин, отколкото върху Рапунцел? Има ли нещо общо с възприятието, че “Принцесата и жабокът” бе “твърде женствен”?Байрън Хауърд: Докато работихме върху филма, разбрахме, че това е историята на двама герои, а всичко друго е допълнение. Филмът, без съмнение, няма да се получи без Рапунцел, но също така няма да се получи и без Флин Райдър. Стремяхме се да балансираме главната героиня и главния герой – понякога Флин беше в центъра на вниманието и когато усещахме, че отделяме прекалено внимание на него, променяхме някои от сцените с Рапунцел: трябваше да направим тази героиня по-динамична и да не позволяваме тя да остане в сянката на другите герои. Това което ми харесва е, че готовия филм е добре балансиран в това отношение, и се харесва както на мъжката, така и женската част от публиката.Кои са любимите Ви филми на Дисни?Байрън Хауърд: Филмът, който ме запали по анимацията е “Малката русалка”. Бях в колежа, и след като изгледах филма, си казах, “Боже, искам да бъда част от всичко това”. За мен, Ариел бе първата героиня на Дисни, която бе абсолютно истинска и жива – имаше душа зад тези очи.Кои филми оказаха най-голямо влияние върху работата Ви?Нейтън Грено: Определено “Дъмбо”. Това е един от най-любимите ми филм. Не ми омръзва, независимо колко пъти съм го гледал. Кара те да се смееш и плачеш всеки път. Гледах го за първи път, когато бях още дете и тогава си казах, че един ден ще работя за Дисни. Бях в първи клас, нямах представа как се прави анимационен филм, но знаех че искам да работя в Дисни.Защо решихте да направите “Рапунцел и разбойникът”, използвайки компютърно генерирана анимация? Щеше ли да бъде по-различно, ако бяхте избрали традиционна анимация?Байрън Хауърд: “И двамата с Нейтън обичаме големите, епични филми. Компютърно генерираната анимация има много предимства и ти позволява да развихриш въображението си - можеш да направиш много по-красиви и мащабни светове. Харесваме рисуваната на ръка анимация, но за да постигнем желания мащаб за “Рапунцел и разбойникът”, единственото ни избор бе да се насочим към компютърната анимация.Защо Максимус и Паскал нямаха реплики във филма? Това не е ли малко необичайно за проект на Дисни?Байрън Хауърд: Добър въпрос. С Нейтън сме големи почитатели на немите комедии, и много харесваме Чарли Чаплин, Харолд Лойд и Бъстър Кийтън. Казахме си, “Какво ще стане, ако Чарли Чаплин участва във филма?”. Това ни накара да оставим Максимус и Паскал без реплики – но за сметка на това, те са много експресивни герои. И независимо в коя държава гледахме филма, хората много харесаха този кон.Какво, според Вас, отличава Рапунцел от останалите героини на Дисни?Нейтън Грено: Рапунцел е принцеса, която не знае че всъщност е принцеса. Това я различава. Тя не е момиче, което просто си седи и чака да бъде спасена. Тя е смела и умна героиня – искахме този филм да прелива от “женска сила”. И въпреки, че действието на филма се развива в миналото, ние искахме всички герои да бъдат модерни и забавни за публиката. Искахме Рапунцел да бъде модел за подражание на днешното поколение.Нека поговорим за Blu-ray премиерата на филма. Кое е нещото, което Ви харесва в този формат?Байрън Хауърд: Blu-ray ще позволи на хората да гледат филма по възможно най-добрия и качествен начин. Цветовете са перфектни, резолюцията е впечатляваща и звука е със същото качество с което го миксирахме по време на постпродукцията. Този формат наистина успява да запази техническите качества на филма. А да не забравяме и множеството допълнителни материали.Почти всеки филм на Дисни има повече от едно послание. Какви са посланията на “Рапунцел и разбойникът”?Нейтън Грено: Да, има няколко послания във филма. “Изживей мечтата си” е едно от тях. Аз израснах в малък град в Уисконсин и си спомням, как хората се присмиваха на мечтата ми да работя в Уолт Дисни. Но аз вярвах в тази мечта, и работих здраво за да я превърна в реалност. Студиото ни е пълно с хора, които ще Ви разкажат подобни истории. Рапунцел също вярва в мечтата си и няма да позволи на нищо да застане на пътя й. Надяваме се това ще вдъхнови публиката ни.Какво, според Вас, е нужно за да бъде създадена перфектната приказка?Байрън Хауърд: Съставките са емоции, екшън, приключения и комедия. С Нейтън се стараем да включваме всички тези елементи в историите, които разказваме – независимо дали става дума за преразказване на класическа приказка или модерен екшън-филм.Изненадани ли сте от успеха на “Рапунцел и разбойникът”?Байрън Хауърд: Това е най-страхотното чувство на света – когато стане ясно, че публиката харесва филма ти. Ние работим за да забавляваме хората, и когато филма ти се превърне в хит, тогава знаеш, че си свършил добра работа. Големият успех на “Рапунцел и разбойникът” бе една много приятна изненада и знаем, че в бъдеще Дисни ще прави още по-добри анимационни филми.Колко време работехте по този проект?Нейтън Грено: По принцип, работата по филм на Дисни отнема между четири и пет години. Но ние се справихме за две години. Когато получихме предложението за режисура, филма вече бе в подготвителен етап и имаше определена премиерна дата. И от нас се изискваше да спазим определения срок. Казаха ни, че има възможност за променяне на премиерната дата, но ние с Байрън ги уверихме, че ще се справим навреме. Екипа ни беше наистина талантлив и отдаден на работата си. Графика ни притискаше и затова работехме и по време на уикендите и празниците. Целта ни бе да направим един много добър филм. Гледайки финалния продукт, хората си мислят че сме работили поне пет години – а истината, е че всичко бе направено за по-малко от две години. А това е доста впечатляващо. И затова трябва да благодаря на екипа с който разполагахме.Джон Хюз веднъж каза че когато пораснем, сърцето ни загива. А “Рапунцел и разбойникът” доказа, че това не е толкова вярно. Как успяхте да създадете тази толкова магическа приказка, която комбинира най-доброто от световете на Пиксар и Уолт Дисни?Байрън Хауърд: “Този въпрос ми харесва, защото много харесвам Джон Хюз. Неговите сценарии са страхотна смесица от чисто забавление и дълбоки, истински емоции. По-възрастните хора сме прекалено заети с ежедневните си грижи, свързани с работата и другите около нас. Филми като “Рапунцел и разбойникът” са толкова добри, защото те успяват да заличат, макар и за кратко време, всичките ни грижи и тревоги, и ни напомнят кое всъщност е най-важно – любов, състрадание, вяра и надежда. Затова с Нейтън се фокусираме най-вече върху емоционалната страна на филма. Ако ви забавляваме, но не Ви трогнем по някакъв начин, значи не сме си свършили работата.Кои бяха най-големите предизвикателства докато подготвяхте филма?Нейтън Грено: Косата бе най-голямото предизвикателство. Без съмнение. Дълга, реалистична коса в анимационен филм – това е нещо, което не е правено досега. В повечето случаи, изкуствената коса е или вързана, или е пусната само до раменете: всичко, което е по-дълго от това е абсолютен кошмар за аниматорите. Но за наш късмет, екипа ни бе съставен от едни наистина талантливи и интелигентни хора. С Байрън обяснихме за какво ще става дума, “Тя ще използва косата си да повдига хора, косата ще свети, в някои сцени ще бъде мокра”. Всички пребледняха, защото това бе нещо което просто не е правено преди. Но все пак се справихме – екипа бе винаги с нас, и те се справиха с една непосилна задача.Уолт Дисни винаги казваше, “За всеки смях трябва да има и по една сълза”. Мислите ли, че “Рапунцел и разбойникът” олицетворява казаното?Байрън Хауърд: Обичам този цитат. Всъщност, това е като закон за всеки филм на студиото. Винаги се опитваме изтръгнем тези чувства от хората, смях и сълзи – важното е всичко да е неподправено и истинско. Това е и основния ни приоритет, и е страхотно, когато някой дойде и каже, “Плаках поне три пъти докато гледах филма.”. Това е една от най-добрите награди за нас.С кой филм най-много се гордеете?Байрън Хауърд: “Рапунцел и разбойникът"!Ако можете да разработите вече съществуваща приказка, коя ще бъде тя?Нейтън Грено: Мисля че за нас тази приказка беше “Рапунцел и разбойникът”. С Байрън обожаваме класическите приказки и Дисни ги пресъздава по най-добрия начин. Беше истинска чест да режисираме “Рапунцел и разбойникът”. Когато хората чуят “Снежанка”, те се сещат за версията на Дисни, когато чуят “Красавицата и звяра”, те отново се сещат за версията на Дисни. Надяваме се в бъдеще, когато хората чуят за Рапунцел, те да се сещат за “Рапунцел и разбойникът”.Кой е любимия Ви филм на Дисни?Нейтън Грено: Дъмбо. Един от най-добрите филм правени някога. Обожавам го!Тези дни, всеки анимационен филм има и 3D-версия. Това влияе ли по някакъв начин на режисурата?Байрън Хауърд: Човек трябва да е много внимателен с тази технология. Много лесно публиката може да бъде разсеяна от твърде много триизмерни трикове, и да не обърне нужното внимание на историята. Важното е да постигнеш нужния баланс - красотата на 3D формата трябва да подпомага историята, а не да я заменя.Нека поговорим за решението Ви да направите компютърно-генерирана анимация.Нейтън Грено: Не мисля че щяхме да постигнем успех с косата, ако не разчитахме на компютърната анимация. Ако беше рисувана на ръка, щеше да изглежда като някаква неопределена жълта субстанция. Но компютъра придава тези детайли, които я правят възможно най-реалистична и естествена – нещо което не може да се нарисува. Също така имахме и няколко големи екшън-сцени и “компютърната камера” ни помогна много. Можем да правим движенията, които виждаме в игралните филми. Дори нашата камера е много по-подвижна. Можем да създадем всеки кадър, който ни дойде на ум. Смятаме, че използването на компютърно-генерираната анимация бе правилното решение за този проект.По какво “Рапунцел и разбойникът” се различава от предишния Ви филм, “Гръм”?Байрън Хауърд: Мащабът и сложността. “Рапунцел и разбойникът” бе огромно начинание. Докато “Гръм” е една по-обикновена история. Трудното и при двете продукции беше, че разполагахме с ограничено време – имахме две години и за двата филма, а по принцип трябваше да разполагаме с по четири години за всеки един от проектите. Горд съм и с двата си филма и съм сигурен, че в бъдеще, Дисни ще прави още по-амбициозни и мащабни анимационни филми.И двамата сте работили за Дисни в продължение на няколко години, но бяхте ли притеснени, че именна вие ще режисирате 50-я анимационен филм на компанията?Нейтън Грено: Беше си напрегнато, определено. Искахме да направим добър филм и това само по себе си е голямо предизвикателство. На всичкото отгоре, работехме с Джон Ласитър, който винаги изисква най-доброто. А после разбрахме, че всъщност работим върху 50-я анимационен филм на студиото. Напрежението беше голямо и работата беше трудна, но всичко си заслужаваше – не съжалявам за нищо.Глен Кийн (ветеран-аниматор и изпълнителен продуцент на “Рапунцел и разбойникът”) също бе част от екипа на филма. Как работихте с него?Байрън Хауърд: Глен бе сърцето и душата на Disney Animation в продължение на три десетилетия. С Нейтън винаги се надявахме, че ще имаме възможността да работим с него. За филма, Глен работеше с екипа по анимиране и успя да създаде едни от най-впечатляващите анимационни човешки същества. Хубавото е, че разполагахме с много млади и талантливи хора, а Глен бе нещо като техен ментор. Беше страхотна комбинация между млада енергия и придобит с годините опит.От “Снежанка” до “Рапунцел” – защо, според Вас, творбите на Братя Грим са все още популярни?Байрън Хауърд: Защото тези приказки са изпълнени с дълбоки, човешки емоции, които са присъщи на всяко едно поколение. Всяка добра история притежава тези качества.Кога дойде идеята за направата на “Рапунцел и разбойникът”?Нейтън Грено: Идеята за анимационен филм датира от 1930-та година. Видяхме оригинален списък от този период, написан от самия Уолт Дисни, в който “Рапунцел” присъства до заглавия като “Малката русалка” и “Красавицата и звяра”. Страхотно е да знаем, че сме създали филм, който самия Дисни е искал да направи.Какъв съвет бихте дали на хората, които също искат да работят в тази индустрия?Байрън Хауърд: Правете нещата, които Ви привличат и бъдете напълно отдадени. Страстта и отдадеността ще Ви помогнат много в света на анимациата. Хора като Джон Ласитър търсят млади таланти постоянно – таланти, които имат идеи и които знаят точно към какво се стремят и какво искат да постигнат. И друго важно нещо: пишете на своите кумири. Преди години, аз написах писмо до Чък Джоунс (създателя на “Том и Джери”) и той ми отговори. Беше страхотно.Колко от качествата на героите, описани в оригиналната приказка на Братя Грим, присъстват и във филма?Байрън Хауърд: Това, което харесахме в тази приказка е че в основата си, това е история за съзряването на едно момиче. И това се опитахме да направим и ние. Във филма става дума за съзряването на двама герои, Рапунцел и Флин. И двамата се опитват да намерят мястото си в света. Както вече споменахме, това са чувства които всеки един от нас изпитва или е изпитвал в определен период от живота си.Когато работехте по музиката към филма, бяхте ли повлияни от други продукции на Дисни?Нейтън Грено: Не искахме в това отношение филма ни да се различава от останалите проекти на Дисни. Но едновременно с това, искахме да направим и нещо свежо и по-различно. Затова и Алън Менкен беше перфектния избор за музиката. Той е композирал едни от най-добрите саундтраци в историята на Дисни, и от самото начало той работеше здраво и също както нас, искаше да запази музикалния дух на Дисни, като в същото време създаде нещо ново. Нашата музика комбинира най-доброто от “Аладин” и “Малката русалка”, но едновременно с това е и доста различна. Получи се точно това към което се стремяхме.Героят Владимир е озвучен от Ричард Киел. Нека бъдем честни, кой от двама ви е фен на Джеймс Бонд? Все пак сте поканили легендарния Челюсти.Байрън Хауърд: Признавам, това съм аз. Имахме нужда от някой с много специфичен глас. И веднага помолихме кастинг-режисьора да се свърже с Ричард Киел. Аз съм голям почитател на Джеймс Бонд и за мен беше абсолютно удоволствие да работя с Ричард.Когато “Играта на играчките” излезе по кината, мислехте ле че този нов вид анимация ще бъде толкова успешен?Нейтън Грено: Много харесвам този филм. Бях в колежа, когато го гледах за първи път, и изобщо не съм подозирал че един ден и аз ще режисирам подобен филм. Не бях сигурен дали компютърната анимация ще просперира – но сега се радвам, че този жанр се развива и продължава да се разширява.Нещо друго за филма, което искате да споделите?Нейтън Грено: Аз искам да благодаря за добрите въпроси. И разбира се, едно голямо “Благодаря” на всички, които подкрепиха “Рапунцел и разбойникът”.Байрън Хауърд: Радваме се, че филма се хареса на хората по света. Благодаря на всички!Българската DVD и Blu-ray премиера на “Рапунцел и разбойникът” ще се състои на 4 април. Филмът, чиито разпространител е А-Плюс Филм, ще бъде наличен в търговската мрежа. ... още »
Самата Колинс все още не е потвърдила новината, но според Hollywood Reporter, актрисата е “впечатлила” продуцентите по време на прослушването си, и в най-скоро време се очаква да подпише договора за участие. “The Brothers Grimm: Snow White” ще бъде базиран на класическата приказка на Братя Грим, “Снежанка и седемте джуджета”. Режисурата на амбициозния проект е поверена на индийския режисьор Тарсем Сингх, познат с работата си върху мрачния трилър с Дженифър Лопес и Винс Вон, “Клетката”.Сюжетът на “The Brothers Grimm: Snow White” ще разкаже историята на младата Снежанка (Лили Колинс), чиято зла мащеха убива баща й пред очите й, и завзема цялото кралство. С помощта на група от седем своенравни и смели джуджета, Снежанка се изправя срещу новата и безмилостна Кралица.Преди около два месеца, президента на Relativity Media, Райън Кавано, който също така ще продуцира филма, разкри че носителката на “Оскар” Джулия Робъртс ще се превъплъти в главната отрицателна роля на Кралицата:“Джулия беше първия ни и единствен избор за ролята на Кралицата. Тя е икона и съм сигурен че ще изиграе ролята си по уникален начин.”От своя страна, Лили Колинс успя да се пребори със Скарлет Йохансон за главната женска роля, и според източници близки до проекта, актрисата вече е заснела няколко предварителни сцени с Джулия Робъртс.Партньор на Робъртс и Коринс ще бъде новоизгряващия актьор Арми Хамър, който е познат на публиката от миналогодишния хит “Социалната мрежа”. В продължение на няколко месеца, от Relativity Media се опитваха да привлекат за една от главните мъжки роли и Робърт Дауни-мл, но бързо променящия се график на актьора не му позволи да подпише договор за участие.Сценарият на “The Brothers Grimm: Snow White” е дело на Мелиса Уолък (“Бил”) и Джейсън Келър (“Machine Gun Preacher”), а Райън Кавано ще продуцира филма заедно с Бърни Голдман (“Златна възможност”) и Брет Ратнър (поредицата “Час пик”).Режисьорът Тарсем Сингх разкри, че продукцията ще бъде заснета с триизмерни камери, а не конвертирана от 2D в 3D формат по време на постпродукцията.Снимките на “The Brothers Grimm: Snow White” започват след няколко седмици, а световната премиера ще се състои на 29 юни, 2012 година.hollywoodreporter.com ... още »
Във връзка с премиерата на новия анимационен филм „Рио” разпространителите от Александра филмс организираха приятно преживяване за група журналисти – прожекция на филма в кино „Арена” в Парк Мол в Стара Загора.Идеята не е самоцелна – тъй като във филма става дума за нелегалната търговия с бракониерствани екзотични пернати видове, беше организирано и посещение в „Зелени балкани”.Неправителствената организация се занимава с различни дейности, сред които е опазването на защитени животински видове, изземването на заловени от бракониери животни, лекуването на пострадали животни и връщането им в естествената им среда.А това е залегнало и в основата на сюжета на забавния анимационен филм в 3D, предназначен за развлечение на цялото семейство, който тръгва по екраните на 8 април. ... още »
На 82-годишна възраст ни напусна големият български актьор Георги Русев. Той е починал в петък следобед в дома си.Русев беше дългогодишен директор на пернишкия драматичен театър "Боян Дановски" и почетен гражданин на Перник.Незабравими с колорита си са ролите му в обичани български филми като "Оркестър без име", "Селянинът с колелото", "Дами канят", "Вчера", "Матриархат", "Опасен чар" и много други.Поклон пред светлата му памет! ... още »
От филмовото студио Paramount Pictures разкриха, че ще пренесат детския фантастичен роман “The Search for WondLa” на големия екран. Продукцията е във все още ранен етап на развитие, но от студиото заявиха, че по адаптирането на книгата вече работи сценариста Чейс Палмър, за когото това ще бъде втори игрален филм, след трилъра “Number 13”, чиято световна премиера предстои. От своя страна, автора на романа Тони Дитерлизи ще бъде един от изпълнителните продуценти на бъдещата лента.“The Search for WondLa” ще бъде втората книга на Дитерлизи, след “Хрониките на Спайдъруик”, която ще бъде превърната от Paramount Pictures във високобюджетен игрален филм. “Хрониките на Спайдъруик”, който бе режисиран от Марк Уотърс, тръгна по кината през 2008-а година, и успя да спечели над 160 милиона долара по света. Има слухове, според които Марк Уотърс изявява интерес и към “The Search for WondLa”, но за момента от Paramount Pictures отказват коментар по въпроса.Действието на фантастичния филм ще се развива в далечното бъдеще, когато Земята е почти унищожена, а сюжета ще разказва за 12-годишната Ева 9, която е отгледана от робота Мутър и която е може би единствения оцелял от човешката раса. След като подземното им скривалище е разрушено, Ева и Мутър, заедно с техен приятел от чужда планета, се насочват към повърхността на Земята с надеждата да открият още човешки същества.Тони Дитерлизи: “Това е традиционна приказка, но вместо призраци и горски гоблини, тук има роботи и извънземни. Винаги съм харесвал класическите приказки, героите и поуките, които можем да си извлечем. По структура “The Search for WondLa” е история за сблъсъка между Доброто и Злото, но за разлика от много други подобни приказки, действието е ситуирано в бъдещето, а не в миналото или в някакъв друг паралелен свят. От Paramount имат много интересни идеи относно сценария, и аз знам че с тяхна помощ ще успеем да направим един хубав филм.”Сценаристът Чейс Палмър трябваше да напише сценария за друга високобюджетна продукция на Paramount Pictures, римейка на “Дюн”, но по все още неясни причини, компанията прекрати работата по този проект. Според източници от студиото, Палмър вече е започнал да пише сценария на “The Search for WondLa”.Снимките на фантастичната продукция се очакват да започнат в средата на следващата година.variety.com ... още »
от Здравко ГригоровАприл започва много силно с един от най-очакваните български филми “Love.net” на Илиян Джевелеков. Зад гърба му стоят продуцентите на „Дзифт”, а сред актьорския състав откриваме Христо Шопов, Захари Бахаров, Койна Русева, вокалът на „Юрая Хийп” Джон Лоутън и моделът Диляна Попова, за която това е дебют на голям екран. Интернет историята е с амбиции да достигне шеметните успехи на „Тилт” от последните месеци.Един от фаворитите за „Оскар” „127 часа” също ще тръгне премиерно по кината в началото на април. Въпреки че не спечели нито една от шестте си номинации, филмът на Дани Бойл е едно от задължителните заглавия за месеца. Джеймс Франко е в кадър почти през целия филм – сам, борейки се за живота си и ако не беше силната роля на Колин Фърт в „Речта на краля”, със сигурност щеше да вземе „Оскара” за мъжка роля.За феновете на „Доорс”, които не успяха да видят „When You’re Strange” по време на „Киномания”, когато залата на „Дома на киното” беше препълнена, сега отново там ще може да гледат любимия си Джим Морисън почти всеки ден.И малки, и големи чакат премиерата на „Рио”. Причината е, че на режисьорския стол е Карлос Салдана, сътворил любимите на всички „Ледена епоха” и „Роботи”. Този път действието се развива из примамливите дъждовни гори на Бразилия, в центъра на вниманието е симпатичния папагал Блу.„Рио” няма да е единственият повод за радост на хлапетата през април. Друго предложение за децата е „Приключенията на Сами” с вечно пътуващата костенурка Сами, която не спира да пътешества цели 50 години. Филмът е поучителен и по наивен детски начин съветва хлапетата как да опазват околната среда и да се грижат за природата, затова е добре колкото може повече родители да заведат децата си да се позабавляват със Сами и да получат полезни съвети.Април ще ни предложи едно голямо завръщане – хорър поредицата на Уес Крейвън „Писък” отново е тук. За четвърти път! А най-важното е, че сценарист пак си е Кевин Уилямс, а сред актьорския състав пак са си Кортни Кокс, Нив Кембъл и Дейвид Аркет. Действието се развива 10 години след случилото се в третата част. Пригответе се да се страхувате!Може да се поуплашите и с поредната история за екзорсисти „Ритуалът” , този път създадена от шведа Микаел Хафстрьом, който има в каста си „зловещия Ханибал Лектър” Антъни Хопкинс. Пригответе се и за горещата бразилка Алис Брага, която все по-често украсява холивудски продукции като „Аз съм легенда” и “Repo man”.Най-сетне ще видим и последния филм на Люк Бесон „Адел и проклятието на пирамидите”. Адаптацията по едноименния ретро комикс на Жак Тарди ще привлече вниманието на всички любители на приключенски истории, още повече, че мина доста време откакто Инди ни забавлява за последен път.Дамите ще получат своя подарък за месеца с драматичната история „Адвокатът с Линкълна”, в която блести мечтата на нежната половина Матю Макконъхи. Тук е в комплект с още една мечта – луксозна лимузина, която в случая служи и за офис на Макконъхи. Сред останалите имена в актьорския състав са Мариса Томей, Джон Легуизамо и Райън Филип.Финалът на месеца е взривоопасен. На 29-ти по екраните тръгват петата част на „Бързи и яростни” и скандинавския епос „Тор”.В „Бързи и яростни 5: Удар в Рио” имаме брутален екшън екип включващ Вин Дизъл, Пол Уокър и Скалата, и секси допълнения като Елза Патаки, Александра Валентино и Джордата Брустър. Действието този път е пренесено по улиците на Рио де Жанейро. Това е екшън предложението за месеца, едно, но да се надяваме качествено.Кенет Брана изоставя шекспировите екранизации и ни представя „Тор: Богът на гръмотевиците”. Крис Хемсуърт ще се опита да влезе в А-отбора на Холивуд с превъплъщението си в Тор, чийто безразсъдни действия разпалват небесна война и за наказание той е изпратен сред хората на Земята. Сред актьорския състав откриваме още Натали Портман, Антъни Хопкинс, Стелан Скарсгаард и Рене Русо, която се завръща на големия екран след 6-годишно отсъствие. ... още »
Актьорът от “Кръстникът” и “Мизъри”, Джеймс Каан, ще подпише договор за участие във филма “I Hate You, Dad”, в който главната роля ще бъде изпълнена от комедийната звезда Адам Сандлър.В началото на тази година стана ясно, че компанията Columbia Pictures е закупила сценария на филма през месец август 2008-а година, но едва в края на 2010-та, и след намесата на продуцентската компания на Адам Сандлър, Happy Madison, “I Hate You, Dad” получи зелена светлина и нужния бюджет от 35 милиона долара.Шон Андърс и Джон Морис, които заснеха комедията “Sex Drive”, ще поемат режисурата на филма, а партньор на Адам Сандлър и Джеймс Каан ще бъде младия актьор Анди Самбърг (“Обичам те, човече”).Сюжетът на “I Hate You, Dad” ще разкаже за нестабилните отношения между невъздържан баща (Адам Сандлър) и неговия син (Анди Самбърг). Малко преди дългоочакваната сватба на младия мъж, неговия баща му, без никакво предупреждение, се настанява в апартамента му, и бързо започва да налага собствените си правила за живот, като едновременно с това се заяжда непрестанно с бъдещата булка.Все още не се знае коя актриса ще изпълни главната женска роля и в какъв герой ще се превъплъти Джеймс Каан. Очаква се в следващите седмици, Columbia Pictures да разпространи изявление, в което ще бъде разкрит и цялостния актьорски състав на филма.“Фен съм на Адам Сандлър още от “Били Медисън”. Неговите филми винаги притежават свеж хумор и приятни герои. Но това което наистина ги отличава е, че публиката изпитва симпатии към неговите герои, и много хора дори могат да се идентифицират с тях. За нас ще бъде предизвикателство да работим върху “I Hate You, Dad”, но нямаме време за притеснения – важното е да сме напълно отдадени и да си свършим добре работата”, заяви ко-режисьора Шон Андърс.“I Hate You, Dad” ще бъде втория филм, след екшън-комедията от 1996-та година “Непробиваем”, в който ще си партнират Адам Сандлър и Джеймс Каан.Сценарият на комедията е дело на Дейвид Уейн (“Пичове за пример”), Дейвид Каспи и Кенет Марино, а Адам Сандлър ще бъде продуцент, заедно със Сам Дикерман (“Ченгето на мола”), Джак Джарапуто (“Психаротерапия”) и Хедър Пери (“Свободна игра”).Стартът на снимките ще бъде даден след няколко месеца, а световната премиера на “I Hate You, Dad” ще се състои на 22-и юни, 2012-та година.thewrap.com ... още »
Благодарение на създателите на „Ледена епоха” ще се впуснете в диво приключение с 3D-комедията „РИО”. Блу е опитомен папагал макао, който така и не се е научил да лети. Той се наслаждава на удобния си живот със своята собственичка и най-добър приятел, Линда в малкото градче Мус Лейк в Минесота.Двамата с Линда смятат, че Блу е последния от вида си и когато разбират, че има друго макао в Рио Де Жанейро, те поемат към далечната и екзотична страна за да открият Джуъл, женското съответствие на Блу. Не дълго след пристигането им, Блу и Джуъл са отвлечени от банда некадърни трафиканти на животни. Блу бяга с помощта на Джуъл и група отракани градски птици. С новите приятели зад гърба си, Блу трябва да събере кураж и да се научи да лети, да осуети плановете на похитителите, които ги следват по петите и да се върне при Линда, най-добрият приятел, който една птица би могла някога да има.„РИО” на Blue Sky Studios и Twentieth Century Fox Animation е най-амбициозният анимационен филм на студията. Той е зрелищен и пищен, изпълнен цветове музика емоция и забавление. Историята се развива сред пъстрата джунгла, крайбрежния рай и ширещия се град и празника на всички празници, известен като „Карнавала”. „РИО” е не просто точка върху географската карта, той е магично място и състояние на ума.Филмът е озвучен на български с гласовете на: Христо Димитров, Ася Рачева, Малин Кръстев, Георги Николов, Георги Тодоров, Румънеца и Енчев, Ралица Ковачева, Александър Воронов, Петър Бонев, Петър ЧерневПЪТЯТ ДО „РИО”„РИО” е плод на въображението на Карлос Салдана, който е режисьор на анимационните хитове „Ледена епоха”, „Роботи”, „Ледена епоха: Разтопяване” и „Ледена епоха: Зората на динозаврите”. Още след завършването на втория филм „Ледена епоха”, Салдана има идея, която прераства в „РИО”. С историята за недодяланата опитомена птица, впуснала се в приключението на живота си в един приказен свят, той иска да създаде нещо като любовно писмо за родния си град – „РИО”. „Прекарах години в работа по филмите от поредицата „Ледена епоха” и прекарах чудесно в този свят и в компанията на прекрасните му герои. „РИО” е в още по-голяма степен лично преживяване.”, обяснява Салдана. „Страстта на Карлос към проекта и желанието му да ни въведе в света, който си представяше бе заразителна. Всичко, което ще видите на екрана е резултат от тази страст.”, допълва продуцента Джон Донкин. За да разкрие дълбочината на този магичен свят и колоритните му герои, Салдана събира такива звезди като Ан Хатауей, Джеси Айзенберг, Джейми Фокс, Уил Ай Ем, Джемейн Клемен, Лесли Ман и Джордж Лопес. Салдана и неговият екип от Blue Sky Studios използват най-съвременните инструменти за анимация и 3D за да създадат това поглъщащо преживяване. Създателите на филма потапят действието и публиката в комбинация от бразилски звуци и съвременна американска музика. В саундтрака на филма участват бележити музиканти, начело с Уил Ай Ем (от Блек Айд Пийс), Джейми Фокс, Бебел Джилберто, Тайо Круз, Естер Дийн, Сиеда Гарет, Джемейн Клемен и известният бразилски перкусионист Карлинос Браун, всички под ръководството на бразилската музикална легенда и изпълнителен музикален продуцент на „РИО”, Серджио Мендес.КОИТО СИ ПРИЛИЧАТ, СЕ ПРИВЛИЧАТБлу е главният герой в „РИО”. Той е опитомен папагал Макао – последният мъжки от вида - който така и не се е научил да лети. „Пътешествието на Блу, в неговото емоционално, комично и физическо измерение, е сърцето на филма.”, разказва Салдана. Пътешествието на Блу започва в не толкова питомната бразилска джунгла, където като малко пиле е живял сред ликуващите музикални мелодии на стотиците птици, летящи около него. Тези звуци вдъхновяват малкия Блу да предприеме първия си опит за летене, който е прекъснат след като той и още няколко птици са уловени от трафиканти.Следващият момент, в който виждаме Блу, той живее удобно в малко градче в Минесота заедно със своята собственичка и най-добра приятелка Линда, озвучена с гласа на Лесли Ман. Линда приютява Блу, след като трафикантите го превозват в този негостоприемен свят, няколко години преди това. От тогава Блу и Линда са неразделни. Блу се развива добре в уютния дом и книжарницата на Линда. Всъщност той е опитомен до такава степен, че прилича повече на човек, отколкото на птица. Той може да готви, да си мие зъбите, да прави кафето сутрин, и да служи на Линда вместо будилник. Това което не може да прави е това което се отдава най- добре на повечето птици – да лети.„Блу води сигурен живот.”, отбелязва Джеси Айзенбърг. „Той е много умен, чете много и има аналитично мислене. Но това не му помага да лети.” Блу смята, че може да използва огромната си умствена сила за да полети, но всеки опит завършва катастрофално. „Блу има списък, цял куп книги за аеронафтика и планини от математически уравнения, в които е повдигнат на квадрат вектор. Но това не му помага, защото няма книга, която да обясни летенето на една птица.”, обяснява Айзенбърг. Блу ще разкрие тази тайна в „РИО”, след като преоткрие корените си. Въпреки разочарованието от неспособността си да полети, Блу и Линда са щастливи. „Те водят обикновен живот в Минесота. Линда е домошар и Блу е нейният спътник, с когото са много щастливи.”, разказва Лесли Ман. Животът им се обръща с краката нагоре след пристигането на Тулио (с гласа на Родриго Санторо), ексцентричен учен, който е пропътувал половината свят от „РИО” до Щатите, за да съобщи, че Блу е последният мъжки от вида и че той иска да го заведе в „РИО” и да го срещне с последната женска Макао, чието име е Джуъл. Линда и Блу не горят от желание да напуснат щастливия си дом. „Те не излизат много и не биха заминали за Бразилия, стига да им хрумне. Пътуването надалеч ги плаши и двамата.”, обяснява Ман. След дълго обмисляне, Линда и Блу вземат съдбоносно решение и заминават за „РИО”. Първата му среща с Джуъл обаче далеч не е любов от пръв поглед. Двете птици са пълни противоположности – Блу е опитомен и обича да живее в клетка, докато Джуъл е независима и мрази идеята да е затворена. „Тя отхвърля всякакви ограничения. Обича да прави нещата по своему. Блу представлява много неща, които Джуъл мрази. До известна степен тя смята живота му като опитомена птица за продаване и го съди строго.”, отбелязва Ан Хатауей.„Джуъл има проблем с обвързването. Тя трябва да се научи да се доверява. До голяма степен, това че първоначално отблъсква Блу се дължи на страха й да не бъде наранена. Дълбоко в себе си тя е ранима.”, продължава Хатауей. „Първоначалната реакция на Блу към Джуъл е смесица от уплаха и очарование. С опознаването на Джуъл, Блу се увлича защото тя е всичко, което той не е. Джуъл е със свободен дух, пряма и смела.”, разказва Айзенбърг. Блу е като риба на сухо и преди неуверената му среща с Джуъл. Още с пристигането си в „РИО”, сетивата му се пресищат от цветовете, звуците и околностите на града. Блу определено не се чувства комфортно, както в Минесота. Затворения в клетката, която приема за свой дом, Блу среща първите си приятели в „РИО” – канарчето Нико, озвучено от Джейми Фокс и Педро, птица кардинал, озвучена от Уил Ай Ем. Срещата с тези птици усилва културния шок на Блу, но заедно с това той е заинтригуван от нахаканите им личности. Нико и Педро изпитват не по-малко любопитство към Блу. „Нико обича живота и музиката.”, разказва Фокс. „Той е малък, но широко скроен. Нико и Педро олицетворяват свободата в новия живот на Блу в „РИО” и се чудят защо той е в клетка.”Фокс приветства възможността да работи съвместно за пръв път с дългогодишния си приятел Уил Ай Ем. „Беше страхотно да съм с Уил и да наблюдавам работата му като актьор и музикант.” Един от забележителните елементи на филма е сътрудничеството между двамата изпълнители, включително и в сцената в бразилски нощен клуб, в който Нико и Педро наелектризират тълпата с въодушевяващото изпълнение „Хот Уингс”, създадено съвместно с фронтмена на Блек айд пийс. Блу има късмет, че се сприятелява с Нико и Педро. Всъщност той ще се нуждае от много приятели в „РИО”, защото той и Джуъл са отвлечени от трафиканти, които възнамеряват да продадат редките птици за купища пари. Шефа на трафикантите има довереник в лицето на Найджъл, какаду, озвучено с гласа на Джемейн Клемен. „Смятаме че Найджъл е страхотен злодей.”, отбелязва Салдана. Салдана и сценаристите създават неочаквано интригуваща предистория на Найджъл за да съответства на образа му. „Найджъл е бивша звезда от сапунени сериали, която таи злоба заради отнета му роля, която е дадена на доста по-млада и красива птица.”, разказва Салдана. „Найджъл е много театрален и забавен.”, добавя Клемен. „Найджъл е огорчен. Някога е бил успяла и красива птица. Външният му вид е променен и отразява вътрешната му промяна. И бъдете сигурни, Найджъл не е добър. Той използва всяка предоставила му се възможност за да извърши някаква злина. Той яде пилешко! Що за птица би яла пилешко?”Клемен не само озвучава Найджъл, но е автор и изпълнител на музикалния номер, който въвежда Найджъл. Въпреки усилията на Найджъл, Блу и Джуъл успяват да се измъкнат от похитителите си. Найджъл решава, че се нуждае от помощ за да върне избягалите Макао. Какаду наема банда мармозетки, посветени в бразилското бойно изкуство капоейра, готови да направят всичко, което иска Найджъл. Салдана оприличава мармозетките на притичващите катерици Сентръл Парк. Само че мармозетките владеят бойни изкуства, дори могат да пеят и танцуват.Приключението на Блу и Джуъл продължава през и над „РИО”, преследвани от Найджъл и мармозетките. Добрата новина е че те са един нокът пред преследвачите си. Лошата – преди да избягат, Найджъл е завързал с верига неподхождащата си двойка един към друг. Принудителната им връзка не е идеална, но предвид обстоятелствата, Блу и Джуъл трябва да се сработят за да не попаднат в ноктите на Найджъл. В този момент се появява Рафаел, доброжелателен тукан, който взема Блу под крилото си. Като бивш крал на карнавала, Рафаел все още познава всеки в „РИО”, включително и собственика на гараж Луиз, който може би ще успее да освободи Блу и Джуъл от веригата. Джордже Лопез, който озвучава Рафаел, нарича тукана „гласът на „РИО”. „Той е широко скроен, но сам е позволил да бъде опитомен – женен е и има 17 деца! Така че може да се нарече домошар. Но сърцето му бие за Карнавала.”Рафаел кара Блу да се вслуша в собственото си сърце, защото според него това е единствения начин да полети. Освен това Луиз е в средата на града и ще е най-лесно да стигнат до него по въздух. Уви, не им е било писано. Блу не успява да улови вътрешния си ритъм и след няколко безуспешни и болезнени опита за летене, Блу и Джуъл бавно си проправят път до гаража. По пътя те се попадат на трафикантите, Найджъл и мармозетките; Блу е осенен от важен спомен и най накрая разцъфва любовната история.За голяма изненада на Блу и Джуъл Луиз не е птица, а булдог, който за разлика от повечето представители на своя вид устоява на изкушението да преследва пернати. Като добър приятел на Рафаел, Луиз с готовност удовлетворява желанията на тукана и неговите спътници. В края на приключението Блу, Джуъл и новите им приятели, заедно с Линда (която търси изгубения си приятел още след като трафикантите ги разделят), се срещат на фона на зрелищния Карнавал. Музика, цветове, прелитащи птици и стадион, пълен с 50 000 души и всичко това за да се разкаже историята за един свят, в който е вечен празника …и в който за да се впуснеш в приключение е нужно да полетиш.ЗВУЦИТЕ И РИТЪМА НА „РИО”Музикантите в „РИО” са подбрани толкова внимателно, колкото и самите актьори. Всъщност в някои случаи двете полета за изява се сливат. Водеща в музикалния принос към продукцията е песента на Уил Ай Ем Hot Wings, която той изпълнява с Джейми Фокс. R&B звездата Тайо Круз попълва саундтрака на филма с песента Telling the World, която пресъздава биещото сърце на филма. Серджио Мендес презаписва своя хит в стил боса нова Mas Que Nada. Мендес, който е музикален продуцент на филма, привлича към екипа Карлинос Браун, който да придаде допълнително характерно звучене на музиката във филма.Да се координира натоварения график на отделните изпълнители се оказва истинско предизвикателство. Актьорите и музикантите записват отделно. За сцената в нощния клуб с изпълнението на Hot Wings, Уил Ай Ем и Джейми Фокс записват заедно, частта с изпълнението на Ан Хатауей е направена отделно (Тя за пръв път се изявява като певица в кино продукция!).МАГИЯТА ЗАД КАДЪРСъздаването на магичния свят на „РИО” и неговите герои, изисква преодоляването на безброй предизвикателства от страна на учените, аниматорите, моделиерите, екипа по специални и 3D ефекти в Blue Sky Studios. Пресъздаването на пернатите герои е основна задача. „Искахме да представим Блу, Нико, Педро, Рафаел и останалите птици до последния детайл.”, разказва Салдана. По време на първите етапи от продукцията част от създателите на филма посещават зоопарка в Бронкс за да наблюдават как птиците се движат, използват перата си, въртят главите си, изобщо всичко онова, което прави птиците птици. Blue Sky Studios използват нов метод за рендване на перата, който позволява на аниматорите да поставят и оформят перата с непостигнат до момента контрол над процеса. Салдана иска птиците в „РИО” да изглеждат като истинските бразилски видове.Синият цвят в оперението на Блу е постигнато с оцветяване на всяко перо, след което са добавени детайлите, сенките и повърхностната тъкан, като драскотините и вдлъбнатините по клюна. Създаването на хората във филма представлява не по-малко предизвикателство. Блу Скай не е създавало човешки образи от първия филм „Ледена епоха”. В студиото разработват нов начин за рендване на човешка кожа, който я прави да изглежда реалистично върху стилизираните образи на Линда, Тулио и останалите основни герои-хора. Известният кинематограф Ренато Фалкао се присъединява към проекта още в ранната фаза на предпродукцията на „РИО”. Фалкао експериментира с различни обективи и изследва какво може да се постигне с кинокамера за заснемане на действие на живо по отношение на дълбочината на полето и как тази информация може да се използва при постановката на действието, и героите в анимационния филм. „РИО” е втория филма на 3D (след „Ледена епоха: Зората на динозаврите” през 2009). Екипът за стереоскопично заснемане на Блу Скай, залага 3D-процедурите и запазва пластовете на всеки кадър още в ранните етапи на анимацията. „3D-ефектът в „РИО” е част от самата история.”, твърди Джейми Уилкинсън. „Разработихме инструменти, които ни позволиха да уловим всеки кадър с мулти стерео камера. 3D- кадъра в „РИО” представя единен детайлен и дълбок свят, а не сбор от два или три различни.”Независимо дали ще гледа филма на 3D или 2D, публиката ще се потопи в свят „който сам по себе си е герой”. Салдана и екипът му са уловили необятността на региона, с пресъздаването на места като Корковадо, Шугър Лоуф Маунтин, Самбадоме, заедно с джунглите, именията, градските пейзажи и плажове.„РИО” е за това, как да излезеш от собствените си релси, да загърбиш очакванията си и да заживееш за момента и да полетиш.”, заключава Ан Хатауей. ... още »