Третото издание на Международен Документален Родопи Филм Фест (RIFE) ще очаква своите зрители от 6 - 9 юли 2023 на територията на чудесния град Смолян. В програмата ще гледаме над 50 заглавия от България и света, входът е СВОБОДЕН!
Откриването на фестивала ще се проведе на 6 юли 2023 година в амфитеатъра пред библиотеката, където ще бъде представен филмът „Любов, дойчмарки и смърт“ на германския режисьор Джем Кая. Филмът разказва за независимата музика на емигранти от Турция, техните деца и внуци в Германия. Създаден е във вълнуващ стил на документално есе и отличен с Наградата на публиката на Berlinale Panorama през 2022 година.
Тази година фестивалът ще протече под мотото „На лов за боклук!“ – важна тема, която не бива да продължаваме да замитаме и пренебрегваме. Изданието ще предложи по–задълбочено разбиране по темата за проблема с боклука, чрез заглавия в програмата си, съдържащи факти, които липсват в новинарските репортажи или социалните медии.
Между 6 и 9 юли през големия екран ще преминат разнообразни истории от цял свят, а основен фокус ще бъде зелената инициатива на фестивала, която освен филмови заглавия по темата, предлага и активности за почистване на отпадъци в района на новия център на Община Смолян. Приканваме гостите на фестивала да се включат в реализирането на инициативата, по която работим заедно с екипа на Общината.
„Течения към Севера“ на Стефен Кронес е заглавие на един от конкурсните филми, което не бива да пропускате, защото отпадъците са много сериозен проблем, пред който човечеството ни е изправено. Филмът проследява пластмасови бутилки хвърлени в река Елба край Дрезден и стигащи до норвежките фиорди.
„На лов за боклук“ на режисьорa Филип Фенвик e заглавие от конкурсната късометражна програма, което се превърна в мото на предстоящото издание на ТРЕТИЯ МЕЖДУНАРОДЕН ДОКУМЕНТАЛЕН РОДОПИ ФИЛМ ФЕСТ.
Изданието ще представи три конкурсни програми, в които ще видим късометражни, среднометражни и пълнометражни документални филми с актуални теми от всички точки на света.
Документалните разкази ще представят на зрителите истории, уловени от цялата широта на нашата планета – истински факти за правата на жените, мъжете, животните и природата. Ще преминем през вечните теми за любовта и ще стигнем до войната, обичаите, бракониерството, законите, професиите и изкуството.
Във фокуса на фестивала ще бъдат страните Германия, Гърция и Турция, като ще бъдат представени и най-добрите премиерни документални филми между които можем да очакваме „Моето име е щастие“ на Айше Топрак и Ник Рийд, „Кралицата на порното“ на Валери Контакос, “Самотни дъбове” на Фабиана Фрагале, Килиян Кюхендал и Йенс Мюлхоф.
Конкурсните програми съдържат заглавия от Международен пълнометражен документален конкурс (над 60'), сред които попада „Как да спасиш мъртъв приятел“ на режисьорката Маруся Сирочковская, чиито филм спечели множество международни награди през 2022, както и номинация за най-добър филм от Европейската Филмова Академия. „Невинност“ на Гай Давиди е един от важните филми на годината, разказващ за теми като самоубийството и милитаризацията. Режисьорът е бил в номинация за Оскар за най-добър документален филм с творбата си „Пет Счупени камери“.
Международен документален среднометражен конкурс (до 60') ще покаже девет заглавия, сред които обръщаме специално внимание на „Дъщерята на художника“, на режисьорите Маргарита Линтън и Янив Линтън. Филмът рисува объркващ, изненадващ портрет на връзка, която може да съществува само в киното. В програмата ще гледаме и „Без“ от Лука Папич, доку-фикция с награда за най-добър филм за 2022 от Visions du reel – една завладяваща история за художник, който губи кучето си в Белград. Друг акцент в програмата е „Черните мамби” на Лена Карбе, който ни разказва историята на първите жени рейнджърки в Южна Африка, които се справят с колониалното си минало.
В Международен документален късометражен конкурс (до 30'), очаквайте над 30 заглавия, сред които много любопитен е „Сирийският космонавт“ на Чарлз Емир Ричардс. Филмът ни въвежда в света на първия сирийски космонавт, принуден да емигрира от родината си. Ще представим и „Мил поздрав от антропоцена” на Лукас Акерман, чиято премиера бе в Лукарно. Филмът е поетичен разказ на четирима швейцарци, сбогуващи се с природата в страната си – такава каквато я познават. „Хаотично спасени незначителни истории“ на режисьорката Анна Вазов е едно от гръцките заглавия в програмата. Тя умело пресъздава разрухата, причинена от наводнение в дома ѝ.
Българското представяне ще включи заглавията „Нямаш място в нашия град” на Николай Стефанов – филм спечелил множество международни и национални награди. Още един от важните документални филми за тази година е „Една провинциална болница” на Илиян Метев, Иван Чертов и Златина Тенева, а историята ще ни отведе в едно Ковид отделение в страната ни по време на пандемията.
Филмите ще бъдат оценявани от международно жури, съставено от документалисти и кинематографисти, а голяма част от заглавията ще бъдат представени лично от техните автори. На третото издание на фестивала ще гледаме филми на две прекрасни локации – в кино Арена Смолян и под откритото небе на амфитеатъра пред Регионална библиотека "Николай Вранчев“. Фестивалът предлага не само кино, но и повод за разходка до една живописна локация по времето на летния сезон. Организаторите ви съветват да запазите предварително места за нощувки в град Смолян, тъй като те бързо се изчерпват.
Международният документален Родопи Филм Фест се организира от Бул Док ЕООД, съорганизатор Гьоте-институт България, с финансовата подкрепа на ИА „Национален филмов център“ и Министерство на културата. Oфициален партньор на събитието е Община Смолян, и партньор Регионална библиотека "Николай Вранчев“ - гр. Смолян.
Очаквайте скоро детайли за българските и международни филмови премиери, гостите и пълната програма на RIFE.
Подробна иформация с фестивални акценти можете да следите на сайта (https://rife.bg/bg/ ), както и в социалните мрежи (https://www.facebook.com/rhodopefilmfest ).
В края на октомври „Позор” ще представи второто издание на фестивала за далекоизточно кино „Сатори в утрото на есента”.Домакини на събитието ще бъдат „Дом на киното”, „Евро синема” и „Червената къща”.Официалното откриване ща бъде на 21 октомври в Дома на киното с китайската суперпродукция „Живот в грим”/”Forever Enthralled” на носителя на „Златна палма” Чън Кайгъ, познат на българската публика от превърналите се в класика „Сбогом, спътнице моя” и „Обещанието”. „Живот в грим” беше сред номинираните за „Златна мечка” на фестивала в Берлин. Филмът представя живота на най-известния изпълнител в „Пекинската опера” Мей Ланфан.За да бъде историята максимално достоверна, режисьорът се допитва до семейството на Ланфан, което следи отблизо процеса на снимките. Филмът спечели най-престижната азиатска награда „Златен петел” за най-добър филм на 2009-та. Главните роли са поверени на китайската звезда Лай Лион, познат от култовия “3 Extremes” и красивата Джан Дзъи, позната от хитовете „Герой”, „Тигър и Дракон”, „2046” и „Мемоарите на една гейша”. „Живот в грим” ще бъде представен в пълната си фестивална версия, за да могат зрителите максимално да се доближат до блясъка и пищността на китайското оперно изкуство през 20-ти век.Веднага след европейската му премиера на фестивала в Цюрих, българските зрители ще могат да видят провокативния „Пънк от Пекин”/”Beijing Punk”. Австралиецът Шон Джефърд представя пекинския ъндърграунд така, както никой местен не би посмял - бръснати глави, татуировки, тонове алкохол и шумна музика.Специален акцент ще бъде поставен върху киното на Малайзия. Някои от най-известните имена на малайзийската нова вълна, ще присъстват в афиша на фестивала. Зрителите ще могат да видят дебютния филм на Тан Чуй Муй „Любовта побеждава всеки”/”Love Conquers All”, предизвикал фурор както сред публиката, така и сред критиката на фестивала в Ротердам и отличен с престижната награда „Тигър”. Два от най-успешните филма на Джеймс Лий – „Незаменимата перална машина”/”My Beautiful Washing Machine” и „Преди да заобичаме отново”/”Before We Fall In Love Again” също ще имат своята премиера пред българска публика. Джеймс Лий е един от най-любопитните творци на Малайзия, бивш графичен дизайнер, в момента той режисира театрални постановки, създава впечатляващи инсталации, с които е чест гост на Музея за модерно изкуство в Куала Лумпур и пише сценарии за филми, които сам режисира.В програмата на фестивала е включен и един от най-успешните японски филми през последните години „Глътка чай”/”The Taste of Tea” на режисьора Катсухито Иши. Задълбочен портрет на едно нетрадиционно японско семейство, в което майката съвместява домакинската работа със създаването на анимационни филми, дядото помага на майката с различни ексцентрични идеи относно филмите и в същото време се опитва да запише своето първо парче, а на внучката постоянно и се привижда уголемена версия на самата нея.Забавна история, представена с изтънчен източен маниер, много красиви кадри и впечатляващ актьорски състав включващ любимеца на Такеши Китано - Таданобу Асано, отличен с наградата за мъжка роля от фестивала във Венеция, номинираната за „Оскар” за ролята си във „Вавилон” Ринко Кикучи, най-популярния японски хореограф на модерни танци Кайжи Морияма и новите надежди на японското кино Такахиро Сато и Ана Тсучия. ... още »
През месец юли стана ясно, че актьорът от “Хари Потър” Даниел Радклиф ще изпълни главната роля в готическия трилър "The Woman in Black”. А сега представител на компанията Hammer Films заяви пред deadline.com, че актьорите Киаран Хиндс (“Маями Вайс”) и номинираната за „Оскар” Джанет Мактиър (“Tumbleweeds”) ще се присъединят към Радклиф.“The Woman in Black” ще бъде базиран на едноименния роман на авторката Сюзън Хил от 1983 година. Сюжетът разказва за младия адвокат Артър Кипс (Даниел Радклиф), който след смъртта на свой клиент се озовава в доста отдалечена част на Англия, с надеждата да приключи с многото документи около случая.Докато работи в старата и порутена къща, Артър започва да преживява странни явления, които може да са свързани с призрака на жена, която според хората от близкото градче, е твърдо решена да си отмъсти заради случилото й се.Киаран Хиндс ще се превъплъти в ролята на местен земевладелец, който помага на на главния герой да разнищи мистерията.Джанет Мактиър от своя страна, ще бъде в ролята на съпругата на героя на Хиндс - странно дистанцираната госпожа Дейли.Режисьор на "The Woman in Black” ще бъде англичанина Джеймс Уоткинс, за когoто това ще бъде втори филм след драмата от 2008 година “Райско езеро”.Адаптираният сценарий е дело на Джейн Голдман, работила по филмите “Звезден прах”, “Kick-Ass - Шут в г*за!” и предстоящия “X-Men: First Class”.Компанията зад филма Hammer Films е известна с множеството си готически продукции създадени в периода между 1950 и 1970 готина, като най-известни са заглавията “Проклятието на Франкенщайн” и “Дракула: Принцът на мрака”.Продуцентът Ричард Джаксън заяви че въпреки слуховете "The Woman in Black” няма да бъде 3D продукция, а ще представлява класически филм на ужасите, който ще спазва традициите на компанията Hammer Films.Снимките започват на 23 септември, а световната премиера ще бъде през 2011 година. ... още »
По рано тази година, Paramount Pictures отказа да финансира дългоочакваното продължение на хитовата комедия от 2004 година “Водещият”, тъй като не се стигна до споразумение с екипа и актьорите. В интервю за colider.com звездата на филма Уил Фарел разясни ситуацията.Всички постоянно ни питаха: "Кога ще дойде продължението. Ще направите ли изобщо това продължение?"Най-накрая си казахме, “Добре, това ще бъде много забавен филм”. Всички бяхме готови, и тогава от студиото казаха “Страхотно, но ще трябва да направите филма за тази определена сума.” Нашата реакция беше, “По никакъв начин не можем да направим филма с такъв бюджет.” Трудно е да се говори за заплати и бюджети в Холивуд без да звучиш като някоя надута примадона, но за да се съберем отново аз, Стив Карел, Пол Ръд, Кристина Апългейт и целия останал екип, бюджетът ще трябва да бъде по-висок от този който те (студиото) предлагаха.Такa, че просто нямаше реалистичен начин, по който да направим филма.”Малко след отказа на студиото, режисьорът на филма Адам МакКей написа на страницата си в Туитър, “Парамаунт се отказа напълно от този филм.”Но месеци по-късно, благодарение на намесата на феновете, които използваха социалните мрежи, за да изразят недоволството си от решението на студиото изглежда, че “Водещият” може и да се сдобие с продължение. По време на премиерата на филма “The Virginity Hit”, Адам МакКей даде кратко интервю, и разкри нова информация както за бъдещето на “Водещият 2” така и за друго бъдещо продължение – това на тазгодишния хит “Ченгета в резерв”.На въпроса дали реакцията на феновете е променила нещо относно ситуацията с продължението на “Водещият”, Маккей отговори:Определено, със сигурност. Вече и началниците в Парамаунт знаят какво точно мислят феновете по въпроса, и това е добра новина. Президентът на компанията Адам Гудман също е фен на първия филм и в момента се опитва да задвижи нещата. Ако ни бъде дадена зелена светлина и нужния бюджет, аз ще се завърна без да се замислям. Същото се отнася и за актьорите.Но за момента не съм водил официални разговори по въпроса. Трябва да се отбележи, че феновете помогнаха много, и аз им благодаря за подкрепата.Накрая Маккей бе попитан дали мисли да заснеме продължение на филма си “Ченгета в резерв”, който се превърна в неочакван хит тази година и приходите само от САЩ се равняват на близо 110 милиона долара, като цифрата продължава да се покачва.“Продължение рано или късно ще има. Columbia Pictures са много доволни от представянето на филма. Но моето мнение е че когато става дума за комедия е хубаво да се изчака поне година, преди да предприемаш каквото и да е. Важно е да се види каква ще бъде реакцията на хората когато филмът е вече излязъл на DVD. Ако филмът се превърне в успех на DVD и Blu-ray пазара, и ако хората си го купят за да го гледат отново и отново, това значи че успехът по кината съвсем не е случаен, и зрителите наистина харесват това което сме направили.Така че аз съм на принципа, “Да изчакаме и да видим какво ще се случи след DVD премиерата.” ... още »
От: Аника Пам, превод - Иван ВенчевСлед „Open Hearts", „Братя" и „След сватбата" един от най-успешните датски режисьори - Сузане Биер, и съсценаристът й Андерс Томас Йенсен („Ябълките на Адам") са ни подготвили нова разтърсваща драма. В „In a Better World" мъжките разбирания са подложени на изпитание и представителите на силния пол трябва да взимат трудни решения.Откъде почерпихте идеи за новия си филм „In a Better World"?С Андерс Томас Йенсен си говорихме, че датското общество е считано за много хармонично и идеалистично, а всъщност нещата далеч не са толкова идеални. Започнахме да измисляме история, в която непредвидени събития водят до драматични ефекти за хората и това разрушава представите за безоблачното небе, в което уж се реем.Разказът е за две момчета - приятели, едното, от които става много агресивно и започва да сее безпричинно насилие. Обикновено вярваме - или ни се иска - че малките момчета са добри и изтъкани от любов, но в този случай 12-годишен хлапак става зъл и гаден, защото е изпълнен с гняв.За какво всъщност е филма?Той е фокусиран върху героя на Микаел Персбранд, който играе доктор-идеалист, работещ в хуманитарна мисия в лагер за бежанци, някъде в Африка. Старае се да върши всичко както трябва, но съдбата го подлага на редица тестове. Неговата история се преплита с тази на двете момчета. Лекарят е много интересен персонаж, който трябва да се справи със собствените си страхове, но това не го спира да мечтае за един по-добър свят.В „След свабата" Мадс Микелсен също играеше лекар, изправен пред теста да нареди собствения си живот. Явно подобни мъжки персонажи, сюрпризирани неприятно от съдбата, са ви доста интересни.Мисля, че просто харесвам пълнокръвните човешки същества и техните житейски проблеми ми се струват най-съществени. В новата продукция Микаел Персбранд е романтичен идеалист, който обаче е много далеч от перфекционизма. Той е истинско човешко същество, преливащо от несигурност, съмнения и страхове. Като жена-режисьор ме интересуват подобни мъжки персонажи. У актьорите женското начало често е много силно и винаги се опитвам да го намеря, да открия тази празнина, това тайно съкровище, което светът трябва да види.Когато писахте сценария, представяхте ли си Улрих Томсен и Микаел Персбранд в главните роли?Всъщност в ранните етапи от писането не обсъждаме кой ще играе във филма. Стремим се да се концентрираме изцяло върху историята и изграждането на отделните характери. След като минат кастингите и актьорите са избрани - можем евентуално да пренапишем част от текста.През януари имахте проблеми със суданското правителство, което обяви филма за анти-ислямистки и показващ Дарфур в не особено лицеприятна светлина. Как се почувствахте тогава?Преди всичко искам да кажа, че филмът няма нищо общо с Дарфур. Той е заснет отчасти в Кения, а действието е базирано някъде в Африка, но мястото не е строго определено. Историята пък няма никакъв религиозен оттенък. Всичките им обвинения бяха напълно безпочвени.Вие сте един от най-печелившите скандинавски кино творци и филмите ви се гледат по целия свят. Доколко това международно признание е важно за вас?Много е важно. За мен правенето на кино не означава да заснемеш някой малък авангарден филм, който никой няма да гледа. Да контактувам с публиката ми носи наслада и определено мисля за нея, когато снимам.Говори се, че ще заснемете нова комедия, партнирайки си отново с Йенсен, а също така ще сте част от екипа, който ще реализира биографичната лента за Ингмар Бергман. Кой ще е следващият ви проект?Точно сега се занимавам с популяризирането на „In a Better World". Все още не съм решила с какво ще се занимавам след това. ... още »
Кейт Хъдсън няма време да изпада в драми. Въпреки че холивудската красавица е разведена вече цели три години, тя не бърза да ангажира сърцето си толкова сериозно с новия си възлюбен Мат Белами (фронтмен на Muse).Ако искате да разберете повече за отношенията им и размислите й над брака и семейството, хвърлете бърз поглед на по-интересното от интервюто й за юбилейния брой (25 години) на британското издание на списание "Elle".Една дума за новото гадже Мат... Той е прекрасен.Няколко думи за бившия съпруг Крис Робинсън...Крис е извор на информация. Той знае повече за музиката от всеки друг, който познавам. Все още го чувствам близък. Когато двама човека са разведат, но имат дете, връзката помежду им трябва да остане жива. Понякога е трудно. Обръщам се към жените със съвета винаги да избират точния баща за децата си. Задължително условие е с него да си говорят на един език, независимо дали са заедно или не. Крис си има ново семейство, аз нов приятел, но нашите добри отношения си се запазиха и така трябва да бъде.За живота си с него...Когато бях с Крис, музиката беше моят живот – прекарах седем години на път по турнета. Бих ли го направила отново? Определено, беше невероятно. На едно от турнетата участваше и Лив Тайлър. Запознахме се с нея, когато аз бях на 15, а тя на 17. Беше приятелка с брат ми Оли и един ден дойде у дома. Когато влезе в кухнята и видях прелестната й рокля и дългите й крака, си казах: "Боже, най-красивата жена на света влиза в къщата ми, аз никога няма да изглеждам така. Това се казва красота." А после станахме толкова добри приятелки.Любимата й песен на Muse…Любимата ми песен на Muse? Ха-ха-ха. Не съм подготвена за този въпрос. С Мат все още се опознаваме и е прекрасно.А възможна ли е сватба...Със сигурност не е нещо, към което се стремя сега. Може да съм се развела, но това не означава, че няма да се омъжа отново. Каквото се случи. Много често хората се страхуват от любовта и това да я изпитат. Аз не бих се измъчвала така. Защото вярвам в любовта. Вярвам, че когато отвориш сърцето си за нея, ти се случва най-прекрасното нещо на света.За личния й стил...Стилът ми на обличане никога не се е променял. Не обичам дрехи, които ме стягат. Имам приятели в модната индустрия и много ги уважавам, защото работят здраво. Стела Маккартни често ме облича, а тя измисля такива модели, които винаги ме карат да се чувстваш удобно. Много добре знае на кои места жената иска да скрие нещо и на кои иска да разкрие. Когато се виждаме с нея обаче, сме просто две майки, които разхождат децата си.Би ли позволила синът й Райдър да се занимава с актьорство...Ако иска да се занимава с това, когато порасне, ще последвампримера на родителите си. Ще го подкрепя винаги, стига да е добър човек и да се отнася към хората с уважение.Работата...В момента нямам интерес да правя каквото и да е. Понякога се случва така. Прегаряш и се изхабяваш. Имаш нужда от презареждане. Нямам никакъв хъс за съревнование с колегите, ще ми се да бях малко по-амбициозна.И близките...Въпреки че пътувам много, лесно поддържам връзка с близките си хора. Изпращам им подаръци, говорим си по телефона, пишем си имейли. Истински вярвам, че сме заедно постоянно, независимо от разстоянията. Имам страхотни приятели и семейство и те са всичко за мен. ... още »
Големият Мартин Скорсезе бе избран от Twentieth Century Fox Home Entertainment за режисьор на DVD-то „A Letter To Elia", посветено на живота и творчеството на великия Елия Казан.Лентата вече бе завъртяна с голям успех на фестивала във Венеция. Документалната хроника ще бъде пусната на пазара на 9-ти ноември като част от бокс-сета „Elia Kazan Film Collection". Скорсезе ще подели режисьорския стол с Кент Джоунс.Носителят на „Оскар" за „От другата страна" споделя, че Казан е имал "забележително влияние" върху неговата кариера.Той заявява: "Проектът отне твърде много години. Помолих стария ми приятел и партньор Кент Джоунс да поработи с мен и прекарахме доста време в гледане на филмите на Елия.Обсъждахме ги, опитахме се чрез взиране в живота, във възхода и падението да напипаме пулса, баланса, подхождащ на подобен род филм. Смятам, че в завършения си вариант той говори много красноречиво за силата на изкуството, в случая за това на Елия Казан". ... още »
Вернер Херцог обединява творчески усилия с Дейвид Линч в проекта си - „My Son, My Son, What Have You Done".Линч е продуцентът на лентата, базирана по действителен случай. През 1979 г. студентът Брад Маккълъм (Майкъл Шанън) убива майка си с меч.Филмът разказва историята на умопомрачения младеж, любител на трагедиите на Софокъл, в която са вплетени редица мистериозни събития. Клои Севини, Уилям Дефо и Грейс Забриски също участват в него.По повод „дружбата" с Дейвид Линч, Херцог признава: „Харесваме се взаимно като творци, уважаваме работата един на друг. Седяхме веднъж и аз му казах, че трябва да направим нещо като манифест. В днешните кризисни времена Холивуд отново прави филми за по 100 милиона. Ние трябва да направим филм за по-малко от 2 милиона и то с най-добрите актьори. С най-добрите в света, каквито са Севини, Дефо и Шанън".По време на снимките, Херцог се среща с реалния персонаж от филма, който е посякъл майка си. „Той живее в охраняем дом в Калифорния. В едната част от малката му стая имаше натрупани всякакви вещи, а в другия ъгъл бе поставено разпятие с горяща пред него свещ. Знаех, че трябва да се пазя от този човек, мислех си, че може би съм следващата мишена" - припомня си зловещата среща немският режисьор.Въпреки че сюжетът се фокусира около майцеубийството, Вернер Херцог пренебрегва присъствието на видимо насилие на екрана.То се компенсира от нагнетяване на отделни фактори: емоционален колапс, мистериозни случки, диалог, сценография, цветове - подход, който Дейвид Линч владее изкусно.„Не обичам целенасочената демонстрация на насилие в киното. Не обичам кървави сцени, изнасилвания, насилие срещу беззащитни. В мен, в ролята ми на зрител, има нещо, което отхвърля показното насилие". ... още »
от Антон ТерзиевБазиран върху романа на Джим Томпсън от 1952, "The Кiller Inside Me" вече спечели номинация на Майкъл Уинтърботъм ("Пътят към Гуантанамо", "Могъщо сърце", "Summer in Genoa", "The Shock Doctrine) за "Златна мечка" в Берлин.Действието ни се разкрива, от перспективата на тексаския шериф, Лу Форд - Кейси Афлек, присъстващ буквално във всеки един кадър. Видял в детството неща, които никое дете не бива да вижда, Лу живее зациклил, върху едни и същи фикции. Зад спретнатата униформена фасада, травмираната психика на Лу се руши като бомбардиран мавзолей.Сцените с насилие са снимани преднамерено болезнени, от упор, като в Антихрист. От Джесика Алба до Бил Пулман и Елиас Котеас , е взето най-доброто. Най- силни овации заслужава Кейси Афлек. Неговият Лу Форд не е "страхливецът" от "The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford".С висок, флегматичен и провлачен като на транквиланти глас, Афлек прави с една октава майсторското си изпълнението още по-зловещо. Тактически, героят му е замислен да предразполага към самоидентификация и симпатия, произтичащото силно смущение от които, само вдига рейтинга на филма.Лу, на два пъти свири на домашното си пиано 25-тата вариация от Вариации по Й.С. Бах на Голдберг. "Арт" подходът към повечето сцени на фетиш, обсесия и паталогия, натрапчивата спирала от реминисценции с жените-препятствия и метафоричният финал, правят таргет аудиторията на филма неясна, но това не изглежда като недостатък. ... още »