Тихи наблюдатели / Silent Observers 19.03, Кино „Люмиер“ / Lumiere Cinema, 20:30 21.03, Euro Cinema, 20:30 Реж.: Елица Петкова / Dir.: Eliza Petkova
В отдалечено българско планинско село шест животни ни разкриват потайния свят на суеверията. Времето изглежда спряло, а преходността е единствената константа. / In a remote Bulgarian mountain village, six animals reveal the mysterious world of superstition. Time seems to stand still, yet transience remains the only constant.
Никой не иска да убие жена / Nobody Wants to Shoot a Woman 19.03, Дом на киното / Cinema House, 20:30 Реж.: Кери Ан Енрайт / Dir.: Kerry Ann Enright
Суров и затрогващ портрет на жена, която се противопоставя на всички ограничения, маргинализирана от обществото и опитваща се да намери начин да оцелее в свят, в който се преплитат майчинство, омраза към жените, престъпност и независимост. / A stark and intimate portrait of a woman against all odds, marginalized by society and trying to find a way to survive in a world where motherhood, misogyny, crime, and independence meet. специален гост Кери Ан Енрайт / special guest Kerry Ann Enright
Паноптикум / Panopticon 19.03, Euro Cinema, 18:00 Реж.: Георгий Сихарулидзе / Dir.: George Sikharulidze
18-годишният Сандро живее с баба си, която е атеистка. Дълбоко религиозният му баща иска да постъпи в манастир, за да стане монах, а майка му е в чужбина. Оставен на произвола на съдбата, Сандро изпитва несигурност – не на последно място в сексуално отношение. / 18-year-old Sandro lives with his atheist grandmother. His deeply religious father wants to join a monastery to become a monk and his mother is abroad. Largely left to his own devices, Sandro is completely insecure – not least sexually.
Пол / Paul 19.03, Културен център “G8”/ Cultural Center G8, 18:30 22.03, Euro Cinema, 18:30 Реж.: Дени Коте / Dir.: Denis Côté
Пол страда от депресия и социална тревожност. Води самотен и обвързан с рутината живот у дома. Едно от неговите решенията е да търси сигурност и безопасност в домакинската работа, която върши за жени със склонност към доминация. / Paul suffers from depression and social anxiety. He leads a solitary and routine-bound life at home. One solution he finds is to seek safety and security by doing housework for dominant women.
Лео Рекърдс: Само за приятелите / Leo Records: Strictly for Our Friends 19.03, Културен център “G8”/ Cultural Center G8, 20:15 22.03, Euro Cinema, 20:15; 29.03, Ж Jazz Room, 20:00 Реж.: Йоана Григоре / Dir.: Ioana Grigore
Динамичен и зареждащ документален филм за музиката, СССР, КГБ, Би Би Си и Лео – осемдесетгодишен мъж със страст към джаза. / A dynamic and invigorating documentary about music, the USSR, the KGB, the BBC, and Leo, an octogenarian with a passion for jazz.
Смятате, че знаете всичко за отслабването и хармонията на духа. Тази събота от 11:00 часа по bTV „Модерно” ще разкрие най-новите и ефективни постижения. Радост Драганова ще срещне зрителите с най-добрите експерти, които ще покажат революционни начини с които да свалим бързо до 20 килограма. Топ-готвачите на България ще покажат модерни рецепти за пречистване на тялото и ще научим как да се лекуваме с музика.Специален гост в студиото на „Модерно” ще бъде звездата от „Шоуто на Слави” - Мариан Бачев. Той ще разкаже за най-емоционалните моменти в своя живот и за най-опасните си роли. Защо Галена Прехвалена и Андреа Опулева успяха да ядосат толкова много първообразите си и как нашите фолк звезди приемат смешните си копия.Всичко това зрителите ще видят тази събота в „Модерно”, от 11:00 часа по bTV. ... още »
Изключително успешният филмов франчайз, вдъхновен от популярната видео игра „Заразно зло“ и донесъл почти 700 милиона долара приходи от цял свят, се завръща със своята дългоочаквана пета серия – „Заразно зло: Възмездие“, заснета с най-модерните 3D технологии.Смъртоносният Т-вирус на корпорация Ъмбрела продължава да унищожава Земята, като превръща световното население в легиони кръвожадни зомбита. Последната и единствена надежда на човечеството, Алис (Мила Йовович), се събужда в сърцето на най-секретната база на Ъмбрела и е на път да разкрие повече за мистериозното си минало, докато се насочва все по-навътре в комплекса на отколешните й врагове.Алис продължава да преследва виновните за заразата, а мисията й я отвежда от Токио до Ню Йорк, Вашингтон и Москва, като накрая тя ще се сблъска с главозамайващо откритие, което ще я принуди да преосмисли всичко, което някога е смятала за истина. С помощта на нови съюзници и стари приятели Алис трябва да се бори, за да оцелее и да ибзяга от един враждебен свят, който е на прага на пълна разруха. Отброяването започва. ... още »
От 6 февруари магазинно-информационното предаване „Преди обед” ще изненада зрителите на bTV с нова визия и нови водещи. Всеки делничен ден от 09:30 часа известният журналист Десислава Стоянова и актьорът от хитовия сериал „Стъклен дом” Александър Кадиев ще предлагат различни гледни точки към най-важните теми от деня и най-интересните личности от страната и чужбина.От понеделник до четвъртък гостите и темите в „Преди обед” ще се определят въз основа на най-важните и любопитните социални, здравни и лайфстайл новини от деня. Водещите ще коментират актуалните събития и ще разговарят с известни личности, предлагайки нестандартната и позитивна гледна точка към тях. Петъкът в „Преди обед” ще бъде различен –водещите ще създават своеобразен портрет, който минава през живота на един човек, едно семейство или един кръг хора, под формата на драматургично разследване с ексклузивни признания и разкрития.В уюта на новото студио на „Преди обед” водещи и репортери ще се вглеждат в човека, който не е загубил оптимизма си, успява да преодолее всички трудности на ежедневието и да продължи напред. Те ще търсят историите, които дават добри примери, дават надежда, вдъхновяват, за да възпитават и показват един динамичен, но позитивен, спокоен и толерантен модел на общуване. ... още »
Шансовете на френския актьор Жан Дюжарден да спечели "Оскар" за ролята си във филма "Артистът" са застрашени от полемика, свързана с новия му филм, пише в. "Фигаро".Афишът на лентата "Неверните" показва Дюжарден как наднича между два разтворени женски крака. Скандалът вече е налице във Франция и плакатът ще бъде сменен с друг. Според критици афишът показва сексистко отношение към жените.Породилият се проблем вече се коментира и отвъд Атлантическия океан. Мнозина смятат, че конкурентите на Дюжарден за "Оскар" за водеща мъжка роля ще се възползват от ситуацията, за да му навредят.Самият Дюжарден не изглеждал обезпокоен. Той дори смятал да превзема от тук нататък Холивуд, като сключи договор с най-голямата агенция за звезди в света - "Уилям Морис Индевър", която управлява кариерата на Робърт де Ниро, Клинт Истууд, Ридли Скот и др. Дюжарден е подчертал пред агенцията обаче, че не иска да се мести да живее в Холивуд, нито да се снима непрекъснато в холивудски продукции. БТА ... още »
Какво би станало, ако любовта на живота ти излезе от кома и не може да си спомни кой си? Ще знаеш как да спечелиш сърцето й още веднъж?Пейдж (Рейчъл Макадамс) и Лео (Чанинг Тейтъм) са младо артистично семейство. Те живеят в Чикаго и са лудо влюбени един в друг. Една снежна вечер техният автомобил е ударен от камион - Лео е остава невредим, но травмата на главата на Пейдж причинява загуба на паметта й за всичко, свързано с нейния съпруг.Когато излиза от кома, за нея Лео е един непознат. Младият съпруг се озовава в болезнена ситуация, от която единственият изход е да изгради наново връзката с жена си и за втори път да спечели любовта на живота си. За момента Пейдж не се възприема като съпруга на Лео и всичко, свързано с живота й през последните месеци, за нея е непознато и чуждо. Младата жена не може да проумее защо е в обтегнати отношения с родителите си (Джесика Ланг и Сам Нийл), липсва й консервативния начин на обличане и не разбира защо би зарязала университета и обещаваща й кариера на адвокат. За да станат нещата още по-зле, Пейдж смята, че все още е сгодена за чаровния бизнесмен Джереми (Скот Спийдман), който от своя страна все още е увлечен по нея. Тя с неприязън се отнася към Лео, неговия нетрадиционен начин на живот и правене на музика, и не разбира как би могла да обича толкова различен от нея човек.Когато се оказва, че възстановяването на паметта на Пейдж е изгубена кауза, Лео е изправен пред най-големия си кошмар - че може завинаги да изгуби семейството си и любовта на живота си. Отказвайки да се предаде, той решава да започне начисто и да ухажва Пейдж сякаш двамата току-що са се запознали, с надеждата че след като веднъж са се влюбили, магията може да се повтори. Това е предизвикателство, което ще постави под съмнение всичко, което той мисли за любовта, за това да си верен на половинката си и за онази съкровена част от сватбения ритуал: обетът, който младоженците дават един на друг.Screen Gems и Spyglass Entertainment представят продукция на Birnbaum/Barber "Сватбен обет" с участието на Рейчъл МакАдамс и Чанинг Тейтъм. Режисьор е Майкъл Съкси по сценарий на Аби Кон, Марк Силвърстийн и Джейсън Катимс и сюжет на Стюарт Сендър, във филма участват още Сам Нийл, Скот Спидман и Джесика Ланг. Продуценти на филма са Роджър Бърнбаум, Гари Барбър, Джонатан Гликман и Пол Тоблиър. Изпълнителни продуценти са Дж. Майлс Дейл, Остин Хърст и Сюзан Купър, а съпродуценти са Касиди Ланг и Ребека Ръд. Оператор е Роджър Стофърс, ASC, художник Калина Иванов, а монтажът е дело на Нанси Ричардсън, A.C.E. и Мелиса Кент. Автор на костюмите е Алекс Кавано, музиката е написана от Рейчъл Портман и Майкъл Брук, подбор на музиката Рандъл Постър.ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕДНО ВЛЮБВАНЕ, ПРЕОТКРИВАНЕ НА ЕДНА ЛЮБОВНА ИСТОРИЯВсеки обича добрите романтични истории, но любовните истории във филмите сякаш се разказват от една и съща гледна точка. Продуцентът на филма и съпредседател на Spyglass Entertainment Роджър Бърнбаум признава, че се бори с решаването на този проблем от години. До момента когато една нова история не попада на бюрото му: „Прочетох статия за двойка, която попада в автомобилна катастрофа и жената никога не успяла да си върне спомените за мъжа, когото обичала. Буквално бях завладян от необичайната история.“Случилото се с двамата жители на Ню Мексико Ким Карпендър и неговата съпруга Крикит, се превръща от действителна трагедия във вдъхновяваща сага за мъж и жена, които преоткриват един друг отново. Затрогващата история за първи път става достояние на широката публика през 2000г., когато семейство Карпендър публикува книга с техните преживявания. Продуцентът от Spyglass, Джонатан Гликман разкрива с какво ги е заинтригувала историята на Карпендър. „Бяхме развълнувани от идеята да разкажем история за връзка, която е вдъхновена от действителни събития и все още не е показвана на екран. Тя се отнася до всеки от нас, защото разглежда универсалната тема за необходимостта да се адаптираш към промените, които животът поднася във връзките ни с околните.”Крикит Карпендър е щастливо омъжена вече над 18 години и макар да не си спомня и до днес нищо от периода между първата й сватба и катастрофата, е убедена, че всичко се е било по този начин: „Съпругът ми е невероятен. Той направи всичко по силите си, за да ме спечели отново. Животът е изпълнен с възходи, падения и предизвикателства, но човек е длъжен да дава най-доброто от себе си.“За да бъде почетена емоционалната същност на такъв необикновен инцидент е необходимо запознаване с оригиналната история, обяснява Джонатан Гликман. „Тъй като историята е толкова завладяваща и наситена с емоции, ние не искахме да рискуваме да я превърнем в мелодрама, а се стремяхме да я издигнем до нивото на класическите любовни истории като Каквито бяхме или Любовна история, едновременно разглеждайки взаимоотношенията между родители и дъщери, сестри и приятели. Сценарият трябваше да бъде достъпен, поднесен с чувство за хумор и все пак да докосне публиката, без да се взима много на сериозно.“ Това звучи като трудна задача. След години на развитие, Spyglass предлагат на продуцентите сценарий, който ги изпълва с трепет. „Една любовна история, ако е разказана правилно, трябва да е в състояние да се свърже с различните култури по целия свят. – твърди Роджър Бърнбаум. - След няколко опита в продължение на почти десетилетие, ние открихме специфичен прочит на тази история, който за нас има смисъл, представя типа характерни филми на Spyglass и докосва разнообразна публиката.“ Следващата стъпка е да се намери режисьор, които да пресъздаде на екрана многообещаващия сценарий. Продуцентите от Spyglass се запознават с Майкъл Съкси, който по това време току-що е приключил работата си по филма на HBO Grey Gardens. Гликман се усмихва: „Ние си паснахме с Майкъл от самото начало. Той откри в историята аспекти, на които никой от нас дотогава не бе обърнал внимание.“ „Щом прочетох сценария си помислих, че от него би станал забележителен филм, - казва Съкси. – Това, което най-силно ми направи впечатление е, че Пейдж и Лео са вече влюбени в началото на филма, после са разделни от непреодолими обстоятелства и накрая откриват начин да се върнат един към друг. Както и фактът, че това може да се случи на всеки един от нас, по всяко време. Човечеството отдавна се занимава с проблемите, свързани със загуба на паметта, лечение на Алцхаймер и остаряването, затова според мен това е наистина универсален начин да се обърне внимание на този проблем.“Джонатан Гликман заявява: „Майкъл Съкси е истинска суперзвезда. Той е уверен, интелигентен, забавен, но най-важното е, че той притежава емоционална душа и не се бои да навлиза в истински драматични моменти. Това е и причината Grey Gardens да пожъне такъв успех. Той е първокласен режисьор и ние наистина имахме голям късмет да застане начело на нашия проект. Цялото това чакане се осмисли, когато той прие да бъде режисьор на филма.“ОТДАДЕНОСТ НА ТАЛАНТАСтрахотният сценарий привлича много талантливи актьори, но да откриеш най-добрите от тях, които да вдъхнат живот на Пейдж и Лео е решаващо за успеха на филма; става дума не само за подходящи актьор и актриса по отделно, а и като екранна двойка. Продуцентът Джонатан Гликман обяснява: „Голяма част от филма е фокусиран върху сватбата, как Пейдж се омъжва за Лео и какво значение тя придава на този факт. Въпросът е дали публиката ще повярва, че този младеж може да накара такова момиче да се омъжи за него отново.“„Най-хубавото нещо в екранната двойка Рейчъл и Чанинг е, че и двамата за изключително чаровни и привлекателни. И вероятно са били на по 6 годинки, когато сме замислили този проект.“ - шегува се Гликман. За Съкси изборът на подходяща актриса, която да пресъздаде Пейдж крие опасности. „Актрисата, която иска да влезе в образа на Пейдж, трябва да разбере, че когато младата жена идва на себе си в болницата, тя няма абсолютно никаква връзка със съпруга си. За нея той е непознат. Но ако е прекалено раздразнителна и го отблъсква, зрителя няма да я хареса лесно. В случая с Рейчъл МакАдамс нещата стоят по друг начин. Тя е идеалната актриса за тази роля, защото е изключително чаровна и мила и се харесва на всички, тя съумява да убеди публиката, че наистина си е загубила паметта.“МакАдамс се чувства свързана с героинята си от самото начало: „Много ми харесва начина, по който се разгръща сценария. Когато за първи път се запознаваме с Пейдж, тя е много по-разкрепостена и извисена личност, отколкото след като излиза от кома. Това е един вид връщане назад. Именно тази интересна идея ме заинтригува, - споделя актрисата. – Пейдж е прегърнала живота, който изграждат с Лео, заедно те се чувстват освободени, спокойни, помагат си един на друг. Тя оценява неговата музика и той подкрепя нейната дарба в областта на скулптурата. Но по-късно виждаме как тя се отдръпва от семейството си и отрича голяма част от живота си.” Чанинг Тейтъм сам се определя като безнадежден романтик и от самото начало усеща идеята на сценарият да разкаже неподправената история за единствената любов в живота на човек и на какво са готови хората, за да я задържат до себе си. „Влюбването е лесната част! – отбелязва Тейтъм. - Да живеете заедно и да си сигурен, че ще останете свързани цял живот, въпреки пречките и проблемите, това е трудната част. Смятам, че голяма част от любовта на Лео и Педж е основана на факта, че те не само са безкрайно щастливи заедно, но и се подкрепят, взаимно се подтикват да израснат и когато направиш това, то отношенията и живота ви наистина преминава на следващо ниво.” Учените твърдят, че общата реакция при пациенти с мозъчна травма и загуба на паметта е да се чувстват непълни и неудовлетворени. Хората и нещата, които те не могат да си спомнят се асоциират с тревога, безизходица и объркване. Този медицински аспект също заинтригува МакАдамс. „Хората се чувстват съкрушени и да искат да избегнат нещата, което ги карат да се чувстват зле, дори това да са близките, които се опитват да им помогнат. – казва тя. – Това е ужасно разочароващо за всеки в такава ситуация! Пейдж се чувства непълна и измамена от загубата на паметта и от определена гледна точка за нея е по-лесно просто да избягва контактите с Лео. Така тя запълва празнината в себе си и всеки от нас може да я разбере защо действа така.”Чанинг си признава, че той намира ролята за трудна от емоционална гледна точка, защото самият той като млад съпруг не може да не си представя себе си в такава ситуация. „Надявам се да бъда смел колкото Лео; тази ситуация разбива сърцето му, но той запазва вярата си, че Пейдж ще намери пътя обратно. Тази роля е страхотна, защото Лео е верен на любовта си, той не притиска Пейдж, и за мен това е разбираемо. Аз обичам да играя в романтични филми. Любовта е по-трудно да се пресъздаде на екрана от това да тичаш в униформа с насочено оръжие, но е и много по-удовлетворяващо изживяване.”Тейтъм твърди, че за него е абсолютно логично Лео да направи всичко възможно да спечели Пейдж отново: „Ако съпругата ми (актрисата Джена Дюън) загуби спомените си за мен, аз няма да й кажа „Еми, добре тогава, хубаво, ще се видим по-късно, чао и късмет.“ Не, ще се боря със зъби и нокти, докато всичко отново не си дойде по местата. Без значение как и на каква цена.”„Това е страхотна романтична история, но в същото време е и история за семейната обич. – казва МакАдамс. - Когато Пейдж излиза от кома и не разпознава съпруга си, тя разбира, че е в хладни отношения със семейството си и вижда огромна празнина в живота си, която трябва да бъде запълнена. За мен е много интересна идеята дали човек ще съумее да намери пътя си назад към съдбата си. Дали по естествен път ще бъде привлечен към всички онези неща, които са били част от живота му и как отново от нищото ще изгради себе си като личност? Движещата сила на целия филм е в очакването на тази разкриване, което дори не си сигурен дали е дойде.”Относно саможертвата на Лео, МакАдамс споделя: „Това е много щедър и любящ акт, той дава възможност и пространство на Пейдж отново да стане себе си по свой начин. Тази постъпка от негова страна е много мъдра, защото знае, че тя има нужда именно от това.” Чанинг е на едно мнение с Рейчъл. „Не смятам, че Лео трябва да казва истината на разрива в семейството на Пейдж, - отбелязва той. – Ако го бе направил, тя вероятно нямаше да се върне при тях. Но Лео не иска да си върне съпругата по този начин - като бяга от майка си и баща си. Той разбира, че родителите й са готови на всичко, за да си върнат дъщерята и не ги обвинява за това. Но иска те да бъдат честни с нея.“Тейтъм продължава: „За Лео ситуацията е обезсърчаваща, защото на външен вид няма нищо нередно със съпругата му; тя говори като Пейдж, движи се като нея, всичко е абсолютно същото, само дето целия спомен за любимия й мъж е тотално изтрит. А още по-болезнено е, че тя си спомня други хора, семейството си, предишни приятели, само не него и нещата, които са правили заедно.“Режисьорът Съкси определя кастинга на Тейтъм като откриване на бореца за любов в лицето на един утвърден филмов воин. „Ролята на Лео е на рицар с блестяща броня. Преди това съм виждал Чанинг единствено във военни роли, затова като отидох на срещата ни и седнахме бях много приятно изненадан. Обадих се на продуцентите и казах: „Това е човекът, той е Лео. Той е перфектният избор.“ Имах чувството, че сърцето му е по-голямо, отколкото може да се побере в гръдния му кош. Лео също има огромно сърце и това най-много проличава, когато той продължава да държи на съпругата си въпреки трудни моменти.“От гледна точка на Рейчъл МакАдамс, „Чанинг Тейтъм е идеалният избор за тази роля, защото той е истински ренесансов човек, рицар и джентълмен. Той играе мъж, който би направил всичко, за да спечели обратно сърцето на съпругата си и според мен това до голяма степен е самият Чанинг. Той е много героичен и знам, че вярва в любовта. Той добави толкова много щрихи в образа на Лео и го направи персонаж, в когото да повярваш и да се влюбиш.”По същия начин Чанинг е впечатлен от Рейчъл: „Тя е е една от най-блестящите и красиви хора, които някога съм срещал. Не само като актриса, но и като човек. Тя притежава истински талант, успява да направи всяка реплика да звучи като истинска, отдава се напълно в работата си и вярва в това, което прави. Благодарен съм й, защото научих толкова много от нея.“Съкси разбира, че е уцелил джакпота с избора на актьори за главните роли. „Не може да фалшифицираш химията между двама души, - казва той. – Или я има, или я няма. За щастие между Рейчъл и Тейтъм я има. Заедно те наистина озаряват екрана.“Следващото предизвикателство е да се намерят подходящи изпълнители за ключовите роли на семейството, което заобикаля Пейдж и Лео. Джонатан Гликман разяснява: „Едно от най-хубавите неща в този филм е, че има страхотни персонажи, които са около главните герои и това балансира филма. По-възрастните зрители биха си казали: „Да, в този филм има нещо и за нас. Това е не само любовната история на двама млади, има и други теми, които са много добре експлоатирани.“Продуцентите имат вяра от самото начало, че режисьорът Майкъл Съкси успее да привлече най-талантливите актьори към екипа си. Изключителната актриса Джесика Ланг от Grey Gardens влиза в образа на на майката на Пейдж – Рита.„Това, което наистина оценявам в работата си с актриси от ранга на Джесика е, че те не просто идват на снимачната площадка, казват си репликите и си заминават, - казва Съкси. - Те искат да преживеят всичко. Има една сцена, в която героинята на Рейчъл се конфронтира с майка си и това което направи Джесика ме разтърсва всеки път, само като си помисля за този ден. Всички сценични работници, осветители, озвучители, спряха работа, поразени от приковаващото й изпълнение. Тя е истински бисер.”От самото началото Сам Нийл е първият избор за ролята на Бил, бащата на Пейдж. Джонатан Гликман обяснява защо: „Сам е прекрасен актьор, който може да играе едновременно чаровник, и злодей, затова решихме, че ще си пасне страхотно с Рейчъл. Освен това бяхме развълнувани от общите му сцени с Лео. Ние търсихме застрашителна бащинска фигура, която би могла да смути Чанинг. И нека си признаем, не са много хората, които са в състояние да уплашат Чанинг. А Сам Нийл притежава това качество, защото е правил всичко по време на своята кариера – от преследването на динозаври в наши дни до сцената с Мерил Стрийп, в която куче динго изяжда бебето им.”Гликман добавя „Разполагайки с Джесика и Сам, ние имахме двама от най-добрите актьори, които са в състояние да те накарат да повярваш, че тази история наистина се е случила.”Рейчъл не намира думи, за да сподели какво изпитва съм екранните си родители Джесика Ланг и Сам Нийл: „Те са невероятни. Наистина са изумителни. Бях толкова щастлива, когато разбрах, че са се съгласили да участват във филма. Те двамата внесоха толкова много човечност в персонажите си. Беше прекрасно да ги наблюдавам, защото и двамата са изключителни и наживо човек вижда на какво се дължи тяхната звездна репутация.”МакАдамс споделя какво е изпитала по време на съвместните си снимки с Ланг: „Майката на Пейдж може във филма да е представена като злодей, но Джесика влага огромна доза съпричастност в ролята. В една обща сцена с Джесика, където тя обяснява защо е останала с бащата на Пейдж, аз мислено я боготворях. Тя е наистина забележителна.”Подобно е мнението на МакАдамс за ролята на бащата на Пейдж Бил „който е главният виновник за разрива на семейството, той прави всичко както не трябва. Но Сам Нийл съумя да придаде уязвимост на персонажа и да го направи разбираем и човешки. Сам е толкова приятен човек, - продължава МакАдамс. – Той е забавен по начин, по който не очакваш, и това, че внесе своето чувство за хумор в в образа на героя си бе чудесно.“ За ролята на Джереми (предишния годеник на Пейдж) е важно да се избере актьор, който има харизма, да е трудно преодолим противник за Лео и някой, за когото публиката би повярвала, че е бил обичан от Пейдж. Джереми показва другия възможен житейски път на героинята, ако не бе срещнала Лео. Скот Спийдман е изборът за тази роля и той оправдава високите очаквания на творческия екип. „Най-страхотното нещо за Скот е, че той играе лидер, – разяснява Съкси. - Много пъти по време на кастингите в Холивуд търсим една голяма кинозвезда за главната роля и после няколко поддържащи актьори за второстепенните. И като се запитате кого от тях ще избере девойката накрая, става ясно от пръв поглед. Страхотно е, че Скот участва в продукцията, защото той поставя под въпрос логичния финал на филма. Той е достен конкурент и аз много го харесвам: както Скот, така и неговото превъплъщение.“ Допълнителен бонус е, че Скот и МакАдамс са работили заедно и преди, което е причина за разбирателството помежду им на снимачната площадка. „Скот много добре влезе в тази роля, извадихме голям късмет с него.“ – добавя МакАдамс.Австралийската актриса и двойничка на Рейчъл МакАдамс, Джесика Макнами е в ролята на сестрата на Пейдж - Гуен. „Тя ме порази по време на прослушването, – казва Съкси. – Освен огромната прилика с Рейчъл, тя е наследила много черти от баща й, който очевидно изглежда точно като Сам Нийл. Много се забавлявахме с този факт!“ МакАдамс добавя „Джесика Макнами е изключителна актриса и според мен нея я очаква звездна кариера. И наистина е обезпокоително колко много прилича на мен!“РЕАЛИЗИРАНЕ НА ЕДИН СВАТБЕН ОБЕТОсновните снимки на Сватбен обет започват през август 2010г. в Торонто, Канада. Тъй като действието на филма се развива в Чикаго, последните четири дни от октомври са заснети там за правдоподобност в районите със забележителности. Съкси се обажда на своята приятелка и художник на Grey Gardens Калина Иванов и я кани да внесе своя огромен талант и опит, за да пресъздаде изгледа на уникалните декори във филма, както и самите творби на Пейдж. Иванов реагира веднага на сценария: „Харесва ми възможността която ми дадоха да изградя живота на тези хора от един бял лист и после да създава целия им свят, в който единият от тях се чувства удобно, а другият не помни нищо за него.Това представлява страхотна възможност да придам характер на Пейдж чрез множество нишки за нейния минал живот и да дам възможност на Лео за използва тези следи в опит да запали отново тяхната любов. Затова всеки детайл от обстановката, който създадох за тези два персонажа трябваше да послужи за определени двойнствени цели: не само да бъде тяхна заобикаляща обстановка, но също така да даде на зрителя ключ към това, какъв е бил животът им преди като двойка.”Калина и Майкъл се срещат за първи път по време на интервюто й за работа за Grey Gardens и откриват, че и двамата имат много сходно отношение към изкуството. „И двамата мислим много концептуално, и двамата чувстваме чрез картини и образи, затова първото нещо, което направих след като прочетох сценария на Сватбен обет, бе да потърся снимки на сузани. Това са многоцветни ръчно везани покривки за легло от Афганистан, които показват визията, която исках да създам за тази продукция.”Колкото до изкуството, Иванов вярва, че „всяка от скулптурите на Пейдж представят определен отрязък от време от живота й. Фактът, че тя е била творец е изключително интересно за мен като дизайнер. Голямо предизвикателство е, че тя забравя че е била художник, че прекъсва творчеството си и после трябва отново да преоткрие същността си като артист.” Тейтъм оценява високо работата на Иванов: „Склупторите на Пейдж са невероятно изразителните и много красиви, но имат мрачно въздействие, което показва изразената чрез тях болка.” По отношение на терена за снимки, Иванов твърди, че Чикаго и Торонто имат много сходни неща: „И двата града са от една и съща ера и имат езеро, затова и архитектурното им внушение не е толкова различно.“По отношение на съвместната си работа с режисьора Майкъл Сукси, Рейчъл МакАдамс споделя с усмивка: „Майкъл прави всичко да изглежда като едно забавление, - отбелязва тя. – отношението му е такова от самото начало. Много ми харесва, че той обръща голямо внимание на самия процес, дори повече откoлкото на крайния продукт. Разбира се, наясно съм, че целта винаги е пред очите му, но е страхотно това, че от не по-малко значение за него е и пътуването към нея.”Сукси взима присърце всеки аспект от създаването на филма, дори когато става дума за прическите на Рейчъл, избора на подходящ гардероб и декорите. „Майкъл е навсякъде! Той сътрудничи на всеки, винаги е отворен за нови идеи, подкрепяше ни във всичко и през цялото време.“ – казва МакАдамс.Чанинг Тейтъм вярва, че Майкъл Сукси е в състояние да извлече най-доброто от неговия талант. „Мисля, че в определено отношение Майкъл е скулптор, - казва Тейтъм. – Той има представа как иска да станат нещата, а това е от страхотна помощ за актьора. Още повече, че това е едва вторият му филм!” Актьорът продължава: „Майкъл има усет за достоверност и неподправеност, който позволява на актьорите да спазват баланса между сладникавата сантименталност и реализма. Като режисьор може да му се има пълно доверие и вяра, че накрая ще се погрижи всяко нещо да си дойде на място си.”За Ким Карпендър първоначално филмът, вдъхновен от неговата удивителна любовна история, можело да бъде приказка за една нова, измислена двойка, но когато гледал лентата разпознал емоционалната истина за това, през което е преминал в истинския живот. Особено много той хвали актьорската игра и подход към персонажа на Тейтъм, например в сцената, където Рейчъл за първи път му казва, че не си го спомня. „Той излиза на чист въздух и кляка до един паркиран автомобил, - споделя Карпендър. – Това е наистина много силен и въздействаш момент във филма. Когато моята съпруга ми каза, че не ме познава, аз излязох в коридора, седнах до стената и скрих глава между коленете си. Сцената във филма бе доста близка до действителните събития и успя да ме разплаче. Което всъщност трябва да ме прави щастлив.”В края на краищата Чанинг Тейтъм успява да обобщи посланието на целия филм само в едно изречение: „Когато се вричаш на някого за цял живот е от голямо значение да влагаш смисъл във всяка дума, да си искрен и наистина да го имаш предвид.”За Роджър Бърнбаум гледането на Сватбен обет като готов проект е всичко, за което си е мечтал от мига, когато за първи път чува за невероятната любовна история на семейство Карпендър. „С режисьор от световна класа като Майкъл Съкси и наистина блестящ актьорски състав, не бихме могли да искаме нищо повече за филма. В края на краищата през всички тези години се стремяхме историята да достигне до възможно по-широк кръг зрители и да бъде направен по по-възможно най-добрия начин.“ ... още »
В началото на миналото лято бе съобщено, че продуцентите на изненадващия хит “Коварен” (“Insidious”) планират да направят директно продължение на филма. От студиото FilmDistrict изразиха надежда че актьорите от оригиналната лента, Патрик Уилсън и Роуз Бърн, ще участват и във втората част, а на режисьорския стол ще седне отново Джеймс Уан, който доби популярност с работата си по “Убийствен пъзел”.Следвайки примера на “Паранормална активност”, Уан засне “Коварен” с бюджет от едва 1.5 милиона долара, което превърна лентата в едно най-нискобюджетните филмови заглавия, сдобили се с широко киноразпространение.Но въпреки малкия бюджет и липсата на сцени със сложни визуални ефекти, “Коварен” успя да привлече вниманието на световната публика и донесе на създателите си приходи от над 150 милиона долара – факт, който превърна трилъра в един от най-успешните филми на всички времена (по отношение на вложените средства и последвалата възвращаемост).Подобен успех автоматично би гарантирал появата на продължение, но преговорите между продуцентите и студиото FilmDistrict продължиха по-дълго от очакваното, и едва сега, близо една година след премиерата на първата част, бе официално потвърдено че е била дадена зелена светлина на “Коварен 2”. Джеймс Уан ще се завърне отново на режисьорския стол, а по сценария на лентата вече работи Лий Уанел (“Мъртвешка тишина”).Уанел: “С голямо удоволствие мога да съобщя че заедно с Джеймс Уан ще продължим историята на “Коварен”. Двамата смятаме че можем да направим втората част още по-страшна от оригинала, и сме уверени че ако успеем да привлечем отново същия екип, резултата ще бъде страхотен.”Все още не се разкрива дали Патрик Уилсън и Роуз Бърн ще се завърнат за втори път в ролите на съпрузите Джош и Ренай, но за сметка на това от FilmDistrict обявиха официално, че снимките на “Коварен 2” ще стартират малко по-късно тази година, а световната му премиера ще се състои през първата половина на 2013-та.Информацията относно сюжета на продължението се пази в пълна тайна, но според първоначалните, и все още непотвърдени слухове, действието на филма ще се развива само няколко дни след събитията, които бяха описани в оригинала.Джейсън Блум (“Паранормална активност 2”) ще продуцира предстоящия трилър, заедно със сценариста Лий Уанел, а режисьора Джеймс Уан ще разполага с бюджет, който няма да надвишава сумата от 5 милиона долара.До три месеца се очаква да бъде разкрита точната премиерна дата на “Коварен 2”. ... още »
След по-малко от два месеца ще се състои световната премиера на приключенската фантастика “Гневът на титаните”, която е директно продължение на хита от 2010-та година, “Сблъсъкът на титаните”. Лентата ще се разпространява в триизмерен формат, а в главната роля на полу-бога Персей се превъплъщава за втори път австралийският актьор Сам Уортингтън.От Warner Bros не крият големите си очаквания към “Гневът на титаните”, и според най-новата информация от студиото, ако филма се представи добре в световния бокс офис то той ще бъде последван от поне още едно продължение.Официалният трейлър на предстоящия фантастичен екшън бе разпространен в края на месец декември, а малко по-рано днес бяха публикувани и нови официални снимки от лентата, на които може да бъде видян както персонажа на Сам Уортингтън, така и героинята на актрисата Розамунд Пайк, принцеса Андромеда.Действието на триизмерния “Гневът на титаните” ще се развива десет години след победата на полу-бога Персей над чудовището Кракен. Заедно с малкия си син Хелиус, Персей вече води по-тих и спокоен живот като рибар в малко провинциално селце.Но след няколко неочаквани събития, той е принуден да тръгне на опасна мисия с една-единствена цел: да освободи баща си Зевс, който е държан в плен от бога на подземния свят, Хадес. В това опасно начинание му помагат принцеса Андромеда, синът на Посейдон, Аргенор, и падналия бог Хефестус.Режисьорът на “Гневът на титаните” Джонатан Лейбесман, който замени създателя на първата част Луи Летрие, заяви че филма му ще бъде “значително по-реалистичен и суров от предшественика си”. Същото обеща и звездата на лентата Сам Уортингтън, който по време на интервю, свързано с най-новия му филм “Мъж на ръба”, поговори накратко и за “Гневът на титаните”.Уортингтън: “Нямаше да се съглася да участвам във втората част на “Титаните”, ако не съществуваше предизвикателството да направим нещо ново и свежо. В повечето случаи когато се прави продължение, всичко от първата част просто се удвоява и това е. Но ние искахме да направим филм, който стилистично да се различава от оригинала, но в същото време да запази неговата атмосфера. Да се постигне баланс между нови идеи и това което е вече изградено е доста трудно, но аз лично смятам че свършихме добра работа.Екшън-сцените са доста изобретателни, а актьорите с които работих са едни от най-добрите в бизнеса. Има няколко страхотни момента, за които знам че ще се харесат на феновете, но от студиото ще ме убият, ако започна да говоря за това.”За снимниките Уортингтън заяви: "Още по време на първата ми среща с Джонатан (Лейбесман) той ме увери че продължението ще бъде много по-реалистично и брутално, и че от мен ще се изисква да изпълнявам доста сложни каскади. Това засили още повече интереса ми към проекта, и нямах търпение да започнем снимките. Да си призная, беше доста изморителен и труден процес, и няколкото белези по тялото ми са доказателство за това, но нямам никакви съжаления, и мога да кажа че се получи един много интересен филм, който ще забавлява публиката. Всичко което правим го правим за публиката.”Още докато се пишеше сценария на “Гневът на титаните”, от компанията Warner Bros заявиха, че лентата ще бъде заснета изцяло с триизмерни камери, но само няколко дни преди старта на снимките, Джонатан Лейбесман разкри, че в последния момент е било взето решението да бъдат използвани обикновени камери, а триизмерния ефект ще бъде постигнат с компютърно конвертиране по време на постпродукцията. Освен вече споменатите Сам Уортингтън и Розамунд Пайк, във фантастичната лента ще видим още и актьорите Дани Хюстън, Бил Най, Ралф Файнс, Едгар Рамирес и Лиам Нийсън.Българската и световна премиера на “Гневът на титаните” ще бъде на 30-ти март, тази година. ... още »
С филма на Аслъхан Юналдъ „Истанбул на пълна скорост” ще бъде закрито четвъртото издание на фестивала „Цветята на Корана”. Преди да представи филма на тазгодишния фестивала в Ротердам, режисьорката отдели час, за да отговори на въпросите на „Позор” и да сподели за любимите си места в Истанбул, за 104-годишната дама, която зрителите ще видят във филма и за предстоящия й пълнометражен проект.Коя е любимата ти част от Истанбул?По време на интервютата задавах подобен въпрос на всеки участник: „Какво най-много обичате да правите в Истанбул?” и почти всички отговаряха по един и същи начин: „Да взимам ферибота през Босфора!”Имам много любими места в Истанбул. Но мога да ви кажа къде прекарвам най-много време. Бейоглу е мястото, където съм ходила на училище 8 години. През годините го гледах как се променя, но как винаги запазва интереса, енергията и разнообразието. По време на Османската империя, това е европейският квартал, където е можело да си купиш модерни европейски дрехи, да седнеш в шикозно кафене или да пиеш вино в гръцка таверна. Много стари църкви, таверни и посолства оформят облика на улиците, както и прекрасните сгради в стил арт деко от края на 19-ти век. Днес той е най-оживената и динамична част от града, където тълпите се стичат по всяко време на денонощието. Там са ситуирани голяма част от книжарниците, кафенетата, баровете, клубовете, галериите и магазините. Сцената с вечерята в „Истанбул на пълна скорост” е заснета в Бейоглу, в ресторант „Асмалъ Джавит”. Храната е невероятна!Любимото ми нещо в Истанбул е да взимам лодка през Босфора по залез слънце в ясен или мрачен ден, да гледам уникалните силуети и да слушам крясъка на чайките, с чаша чай и цигара.Как избрахте участниците, чрез които да представите живота в Истанбул?Това беше комбинация от късмет и търсене. Имах предвид участници, които исках да включа като някой таксиметров шофьор или някой, на когото пътят от работата до дома му отнема ужасно дълго време всеки ден. Останалите се появиха съвсем естествено по време на снимките. Намирането на правилния таксиметров шофьор ми отне много време, месеци разговори и пътувания с таксита. Неджати ме спечели като ми каза, че прякорът му е „Антидот”. Момичетата на люлката – Елиф и Сайнур – случайно бяха там, когато решихме да снимаме отвисоко трафика по моста. Възрастната дама, която си спомня за последните дни на Османската империя е бабата на моя съпруг. Тя е на 104 години и все още се гримира и чете вестници всеки ден. Истинска истанбулска дама! Когато снимахме сцената с приятелите ми и вечерята не планирах да я използвам във филма. Сега мисля, че с нея показах младото, образовано лице на обществото и как те се чувстват като граждани на Истанбул. Има и много уважавани учени и експерти, които работят в сферата на историята, археологията, транспорта и градоустройството.Лесно ли беше да накараш тези хора да застанат пред камерата?Да, много. Открих, че турците обичат да стоят пред камера. По-трудно беше да ги държа далеч от обектива. Това ме изуми, защото съм снимала филми и в Ню Йорк, където хората мразят камерите и ще се вбесят, ако видят, че ги снимате. За тях камерата е като натрапник. В Истанбул е точно обратното. Понякога беше трудно да снимам, защото много хора идваха и искаха да знаят какво правим. Когато решавахме да интервюираме някого, той се съгласяваше без колебание. Пример за това е сцената с недостига на вода. Те имаха нужда да споделят за проблемите си, да бъдат чути. Техните коментари се базираха на личния им опит, а не на научни изследвания. Забавлявахме се много, когато общувахме с хората от улицата. Беше много вълнуващо, когато напълно непознати хора не само се съгласяваха да ни дадат интервю, но и ни канеха в дома си на чаша чай.Може ли да ни кажеш някое интересно място в Истанбул, което стои скрито от очите на любопитните туристи?Има толкова много пътеводители за Истанбул, че трудно може да се открие скрито място. Препоръчвам ви книгата на Джон Фрийли “Strolling Through Istanbul” за един ентусиазиран пътешественик, който иска да открие скритите съкровища на града. Както на повечето места по света, най-добрият начин да опознаеш Истанбул е да ходиш пеша и да се изгубиш из улиците му. Препоръчвам ви да се разходите из Балат, задните улички на Бейоглу, Джихангир, Чукурджума, Каракьой… Да се разходите по Босфора, от Ортакьой до Бебек, или в азиатската част от Юскюдар до Кузгунджук. Може да намерите време и да отидете на лайв в „Salon”, „Garage” или „Babylon”.Кои са режисьорите и филмите от новата вълна в турското кино, които харесваш?Смятам, че последният филм на Нури Билге Джейлан „Имало едно време в Анадола” е шедьовър. Трябва задължително да се гледа. Има и още много млади турски режисьори, за които тепърва ще се чува по световните фестивали.Живееш в Щатите, по-лесно ли е да се снима филм там, отколкото в Турция?В Турция е много трудно начинаещи режисьори като мен да намерят финансиране. Всичко зависи от Министерството на културата, което има специален фонд за дебютиращи режисьори. Това е много добре, но ако не те одобрят по този параграф, няма как да кандидатстваш за европейска копродукция, защото нямаш финансиране от Турция. Надявам се, че независимата филмова индустрия върви по пътя на американската, където независимите филми се финансират от частни фондове. Освен това в Ню Йорк имам много млади колеги, които са готови да работят срещу символично заплащане. В Истанбул нещата не стоят така, защото специалистите не могат да придобият необходимите умения в темпото на бързоразвиващата се филмова индустрия. Така хора без достатъчно опит, могат да искат високи хонорари. Краткият отговор на въпроса е – да, в САЩ е по-лесно, въпреки че обичам Истанбул и искам да продължа да снимам там.Какво следва оттук нататък?В момента търся финансиране за първия си игрален филм. В него става въпрос за жена от Молдова, която работи нелегално като домашна помощница в истанбулско семейство от висшата класа. Случайно се среща с млада проститутка от нейното село и решава да й помогне, въпреки че последиците заплашват самотното й, но сигурно съществуване.„Истанбул на максимална скорост” ще бъде прожектиран на 4 февруари от 18.30ч. в Евро синема и на 9 февруари от 19.00ч. в Дома на киното. ... още »