🎬 „Трансформърс: първият“ ви връща в началото, където започна битката за Кибертрон. Не пропускайте тази експлозивна нова глава във вселената на Трансформърс! 💥🚗
от Янко ТерзиевКапитал LightХубавите приказки са и малко страшни, защото с тях подготвяме децата си за реалния свят. Хубавите приказки са човешкият копнеж по справедлива развръзка и щастлив край, докато животът по условие предлага обратното. През 1816 г. Ернст Теодор Амадеус Хофман написал хубавата приказка "Лешникотрошачката и Мишият крал", в която имало няколко страшни неща и злото оцелявало до края. През 1844 г. Дюма–баща направил адаптация, в която страшностите били смекчени и злото падало в първата битка. През 1892 г. Чайковски взел варианта на Дюма за либрето на балета "Лешникотрошачката", в който оставил едни от най-хубавите си мелодии. През 2007 г. класикът на съветското кино ("Сибириада"), с емигрантски опит в Холивуд ("Влакът беглец", "Любовниците на Мария", "Хоумър и Еди"), представил в Кан идеята си за екранизиране на старата приказка на Е.Т.А. Хофман като класически ("Мери Попинс") мюзикъл за всички възрасти по музиката на Чайковски и със скъпи съвременни ефекти. Английските продуценти така и не намерили финансиране, но проектът бил спасен от руската Внешэкономбанк с кредит $50 млн. (после и още 11 млн. за 3D), решението за кредита взел надзорният съвет на банката, председателстван от Владимир Путин. Тези пари допълнили бюджета до нужните $90 млн. и през лятото на 2008 Кончаловски заснел "Лешникотрошачката 3D" (The Nutcracker in 3D) в Будапеща и околностите, 3D-то било добавено впоследствие заради крайно негативните първи впечатления на продуцентите. Преди това Кончаловски не бил правил нито комедия, нито детски филм. Весели моменти във филмите му нямало, просто хуморът не е от изразните му средства. Но приказката на Хофман той искрено обичал, дори в края на 60-те написал сценарий по нея заедно Андрей Тарковски, (току-що заедно били написали сценария на "Андрей Рубльов").Щял да режисира английският класик Антъни Аскуит ("Пигмалион"), двамата вече виждали как покрай приказката най-после ги пускат на Запад, но за нещастие Аскуит починал.Заради старото си влечение към проекта Кончаловски непременно е искал да вложи нещо свое и различно, държал да покаже на старите си врагове в Холивуд, че напразно са го зачертали като комерсиален режисьор (не е снимал на английски от 1991, извън руските си филми в чужбина поставя само опери). В различното Кончаловски е успял, забелязва се дори ексцентризъм на инат. Действието е пренесено във Виена в края на 20-те: ар-деко и картини на Климт по стените, Фройд в диалога, лично Айнщайн пее "всичко е относително". Вълшебната приказка е прочел като антиутопия (виж "Бразилия" на Тери Гилиъм) за победата на любовта над фашизма. Невинното сърце на филма е Ел Фанинг (години преди "Somewhere" и "Супер 8"), излъчването й оцелява въпреки мрачната режисьорска естетика.Заедно с малкия си брат, който троши и пали всичко, тя е оставена сама в коледната нощ, отчуждените й родители (Ричард Грант, Юлия Висоцкая) са заети със себе си. Чичо й, самият Айнщайн (Нейтън Лейн), й подарява дървена фигурка на войник, който от любовта й оживява и държи да бъде наричан Ен Си (NC от Nutcracker). Той се оказва омагьосан принц (Чарли Роу) и е във война с Краля на плъховете (Джон Туртуро), който мрази слънцето и затова го затъмнява с пушек от крематориум, в който гори играчки.В битката с него момиченцето и Ен Си (който понякога говори в рапърски ритъм) вземат за съюзници шишкав клоун, негърче барабанчик и горделиво шимпанзе.По принцип съм против филмовите приказки да се правят само за лесно плашливи американчета, красиви и лъскави като коледни дрънкулки. Предпочитам подхода на Тери Гилиъм и Тим Бъртън. Но в случая Кончаловски се е направил на по-велик от материала си и е прекалил с културните препратки и възрастния сюрреализъм във визията. Нарушил е базисната аксиома, че приказката трябва да излъчва доброта. Че освен страх и исторически поуки трябва да се остави място и за чудо, и за смях. На Запад и критиците, и пазарът му отмъстиха, но в Русия не стана така – досега филмът е събрал 400 млн. рубли (около $14 млн.), което си е касов хит. Само не знам дали е било заради очите (и финалната сълза) на Ел Фанинг, или заради сянката на Путин в проекта... ... още »
От Чарли ХарпърЧакането приключи и най-успешното музикално реалити е вече и в България. Но има ли предаването достатъчно Х Factor, за да се превърне в следващото “голямо нещо” в българския ефир?За съжаление, първата седмица остави в мен смесeни чувства. От една страна предаването е добре продуцирано, с потенциал да бъде интересно, но засега не виждам нещо, което да го прави по-специално от останалите подобни формати.ЖУРИТОЕдно от нещата, което прави британския формат толкова успешен несъмнено е уникалното присъствие на Саймън Коуел. Неговите остри забележки към участниците са винаги посрещнати с усмивка от аудиторията. Изглежда продуцентите са забелязали това и са решили, че българският вариант трябва също да има своя Саймън. За ролята е избран Васко Василев. За съжаление въпреки огромния си музикален талант и по принцип позитивното си излъчване, нещо липсва на Васко, което да го направи добрият лош герой на предаването. Повечето от забележките му звучат наизустени и поведението му е някак си....репетирано. Докато Саймън Коуел изглежда винаги естествено, Васко Василев седи режисиран.Женското присъствие в журито залага на едно основно качесто – чар. Мария Илиева и Поли Генова са две прекрасни превици, които имат в себе си много позитивна енергия, която не пестят по време на прослушванията. Въпреки това ми се иска да видя още малко от техния характер. Двете толкова си приличат по поведение, че на моменти се чудя защо журито не е тричленно.Мага, който си признам не познавах преди предаването, се лута между ролята на лошия и добрия, опитвайки се да не влиза прекалено много в територията на Васко, но същевременно да не се превръща в прекалено одобрителният съдия. Като цяло журото се държи естествено и излъчват позитивизъм, който е изключително важен в такива моменти, но ми се иска още да се отпуснат и да бъдат малко по-естествени.УЧАСТНИЦИТЕКато цяло прослушванията минаха по възможно най-очаквания начин. Имаше добри изпълнения, имаше ужасни и на моменти успявахме да чуем нещо наистина уникално. Но това сме го виждали и във всички останали музикални реалитита. Може би, ако предаването не се излъчваше всеки ден, а всяка седмица (както е на запад) щеше ефектът да е по-голям. Но при тези обстоятества не мога да кажа, че някой от участниците остана наистина запомнящ се.ВОДЕЩИЯТПо принцип нямам нищо против Део. Той е доказал, че може да води добре предавания, да бъде позитивен и като цяло да задържа вниманието на зрителите с поведението си. За съжаление не мисля, че “X Factor” е неговото предаване. Део седи леко вдървен през повечето време, а думите му излизат монотонно и трудно могат да събудят някакво вълнение у мен. По време на интервютата изглежда все едно не знае какво да каже, а вниманието му витае някъде другаде.ДРАМАТАОсновата на успешното филмово и телевизионно изкуство се крие в драмата. В конфликта. В сблъсъка на интереси. Това е едно от основните неща, по които си личи добрият от лошият продукт. “Гласът на България” заложи драмата да е през повечето време в журито и това не се оказа лош ход. За съжаление до този момент в “X Factor” няма драма. Това е може би най-големият проблем на предаването. Всичко е монотонно, линейно, предвидимо, и ако нямаше някои по-щури участници бих казал, че е леко скучно. Това е проблем на нашите реалитита от доста време. И не говоря за селянията, която видяхме в един от сезоните на “Music Idol”, а за изкусен монтаж (тези предавания се раждат в монтажната), който разказва истории, създава напрежение и драматизъм, и по този начин ни държи приковани към екрана до края на предаването.Като цяло “X Factor” не е лошо предаване. Просто не е нещо особено. Не е нещо, което не сме виждали в достатъчно други подобни формати. Може би това се дължи и на факта, че Нова решиха да излъчват епизоди всеки ден и ме пренаситиха. Може би най-доброто предстои? Но ако другата седмица не се случи нещо интересно, едва ли ще продължа да съм част от аудиторията им. ... още »
Седемнадесет години след премиерата си, анимационния филм на компанията Уолт Дисни, “Цар Лъв” отново привлече вниманието на американската публика. В чест на предстоящата Blu-ray премиера на хитовата анимация, която ще се състои на 4-ти октомври, от Уолт Дисни преработиха цялата продукция в триизмерен формат, и отново я разпространиха по киносалоните в САЩ.“Цар Лъв 3D” ще бъде в кината в продължение на само две седмици, но по всичко изглежда, че дори и за толкова кратък период от време, лентата ще донесе стабилни приходи. За първия си уикенд, филма на режисьорите Роб Минкоф и Роджър Алърс е натрупал 29,300,000 долара, което директно го поставя на лидерската позиция в бокс офис класацията. Успех, който едва ли е изненадващ като се има в предвид огромната популярност на марката “Цар Лъв” и факта, че анимационните продукции в триизмерен формат почти винаги успяват да привлекат голям брой американци в киносалоните. 59 процента от публиката на “Цар Лъв 3D” през първите три дни е била съставена от хора под 25-годишна възраст, а 92 процента от приходите са дошли от триизмерните прожекции.Втори в класацията е трилъра на Стивън Содърбърг, “Заразяване”, който за десет дни е спечелил 44,192,000 долара. Филмът продължава да се представя прилично, и очакванията са, че ще завърши американското си представяне с приходи от малко над 80 милиона долара, което ще покрие отпуснатия от студиото Уорнър Брос бюджет от 60 милиона долара. Благодарение на международния актьорски състав и сюжета, “Заразяване” без съмнение ще натрупа стабилни приходи и в останалата част от света.Премиерният “Drive: Живот на скорост” е на трето място. Независимата екшън-драма стартира с приходи от 11,018,464 долара, което не е изненадващ резултат за фестивален филм, чиято рекламна кампания бе най-вече в интернет. Лентата бе прието радушно на фестивала в Кан, но както обикновено се случва, продукциите, радващи се на популярност в интернет и на филмови фестивали рядко привличат вниманието на широката публика. Все пак, “Drive: Живот на скорост” ще успее да покрие бюджета си от 13.5 милиона долара.Драмата “Южнячки” застава на четвърта позиция, със спечелени за четиридесет дни, 147,365,000 долара. Филмът с Ема Стоун продължава силното си представяне, и регистрира малък спад в приходите от 28 процента. “Южнячки” си спечели славата на най-изненадващия хит на 2011-та година и въпреки, че приходите извън Северна Америка се равняват на скромните 5,600,000 долара, спечеленото от драмата в САЩ е повече от достатъчно за да бъде покрит бюджета от 22 милиона долара.На пето място е трилърът с Джеймс Марсдън и Кейт Босуърт, “Сламени кучета”, който за първия си уикенд е спечелил 5,000,000 долара. Без съмнение, очакванията на бокс офис анализаторите бяха по-големи и спечеленото до момента едва ли е задоволило продуцентите от студиото Сони Пикчърс. Ако не привлече вниманието на по-голям брой зрители в следващите две седмици, “Сламени кучета” ще се нареди сред филмите с най-разочароващи приходи за тази година.Премиерната романтична комедия “Скъпа, няма не мога” е на шеста позиция в класацията. За първите си три дни по американските кина, продукцията със Сара Джесика Паркър и Пиърс Броснан е натрупала 4,502,000 долара. Подобно на “Сламени кучета”, “Скъпа, няма не мога” стартира с по-слаби от очакваното приходи и със сигурност, продуцентите ще трябва да разчитат на по-добри резултати от останалата част от света.Филмът със Сам Уортингтън и Хелън Мирън, “Неуредени сметки”, заема седмо място, със спечелени за деветнадесет дни, 26,543,546 долара. Смяташе се, че досега лентата ще успее да покрие бюджета си от 30 милиона долара, но изглежда конкуренцията е оказала своето влияние. Друг фактор за скромното представяне е и факта, че американската публика рядко превръща подобни филми в бокс офис хитове. Все пак, благодарение на световните си приходи, “Неуредени сметки” ще успее да възвърне вложените в направата му средства.“Бойна кръв” е на осма позиция, като за десет дни е спечелил разочароващите 9,912,300 долара. За съжаление на създателите, спортната драма вече се нареди сред най-слабо представилите се филми на годината. По всичко изглежда, че големия успех на миналогодишния “Боецът” няма да бъде повторен скоро от друг спортен филм. Въпреки слабото си представяне, “Бойна кръв” все пак има шанс за по-добри приходи от DVD и Blu-ray пазара.Високобюджетният “Възходът на планетата на маймуните” застава на девето място. Филмът с Джеймс Франко се задържа в Топ 10 в продължение на четиридесет и пет дни, и приходите му до момента се равняват на 171,618,406 долара. Фантастичния екшън вече намери своето място сред най-успешните филми на 2011-та година, които не са продължения на известни хитове, и които не се разпространяват в триизмерен формат. Общо по света, “Възходът на планетата на маймуните” е спечелил 391,318,000 долара, при бюджет от 100 милиона.Екшън-трилърът със Зоуи Салдана, “Колумбиана”, е на десета позиция, със спечелени за двадесет и четири дни, 33,347,000 долара. След слабия си премиерен уикенд, продуцирания от Люк Бесон филм привлече в кината по-голям брой зрители, и спечеленото до момента е съвсем прилично за екшън-заглавие в което главния герой е жена. Изглежда, че само с приходите от Северна Америка, “Колумбиана” ще успее да покрие бюджета си от 40 милиона долара.Бокс офис класация на Северна Америка за периода16 септември - 18 септември1 The Lion King - $29.3M / $29.3M2 Contagion - $14.5M / $44.2M3 Drive - $11M / $11M4 The Help - $6.44M / $147M5 Straw Dogs - $5M / $5M6 I Don't Know How She Does It - $4.5M / $4.5M7 The Debt - $2.95M / $26.5M8 Warrior - $2.77M / $9.91M9 Rise of the Planet of the Apes - $2.62M / $172M10 Colombiana - $2.3M / $33.3M ... още »
В края на следващата година, екшън-звездата Вин Дизел ще се завърне за трети път в ролята на един от най-известните си екранни персонажи – Ричард Ридик. Заглавието на бъдещата продукция, която ще бъде директно продължение на “Хрониките на Ридик”, е “Riddick”, а на режисьорския стол ще седне Дейвид Туохи, който даде старта на известния франчайз през 2000-та година с “Пълен мрак”.В годините след премиерата на втората част имаше доста неразногласия между студиото Universal Pictures и Туохи относно бюджета на третия филм, което от своя страна пречеше да бъде даден старта на снимките. Но за радост на феновете на поредицата, преди няколко месеца самия Вин Дизел разкри, че снимките на “Riddick” ще стартират още в края на тази година.Сюжетът на фантастичния екшън ще се развива няколко години след събитията, които бяха описани във втория филм. Ридик е предаден от своя собствен народ, и е оставен сам на отдалечена пустинна планета, която е обитавана от едни от най-смъртоносните хищници във Вселената. Там, той се изправя не само срещу тези безмилостни същества, но и срещу група наемници, които се надяват да го елиминират за да получат огромна парична награда.Режисьорът Дейвид Туохи заяви наскоро, че във филма ще се появят за кратко някои от героите от предишните две части, но като цяло, персонажите ще са съвсем нови. Сред тези нови герои ще бъдат Сантана, Бос Джонс, красивата наемничка Дал и вманиачения командир Крон. За момента, по-подробна информация за новите попълнения в света на Ридик, и ролята им в сюжета на филма, не се разкрива.За сметка на това, звездата на поредицата Вин Дизел, не пропуска възможност да информира феновете си във Фейсбук относно статуса на проекта, и само преди няколко часа актьора не само разкри, че кастингите за останалите роли в “Riddick” вече са започнали, но и публикува нова концептуална рисунка, която описва една от последни битки в предстоящия филм.Дизел: “Концептуалните рисунки ни помагат да проучим всички възможности преди да започнем да снимаме. Предимството в този случай е, че разполагахме с достатъчно дълъг период на препродукция. Това което направиха илюстраторите е невероятно, и света на филма, дори и във все още ранен етап на развитие, изглежда много добре. Днес имах общо две срещи – с режисьора и с началника на студиото, с когото обсъждахме кастингите и премиерната дата през 2012-та година. Както винаги, аз се старая и вашия глас (на феновете) да бъде чут на тези срещи. Знайте, че когато този филм тръгне по кината, вие сте в основата на неговото съществуване.”Според източници от студиото Universal Pictures, режисьора се опитва да привлече за участие актьорите Лил Мирк (предстоящия “Бойни кораби”) и Карл Ърбън (“БСП - Бесни Страшни Пенсии”), който записа участие във втората част, “Хрониките на Ридик”. Очакванията са, че Ърбън отново ще се завърне в ролята на Ваако.Сценарият на “Riddick” е от режисьора Дейвид Туохи, Кен Уеат (“Свети Валентин”) и Джим Уеат (“Мухата”), а продуценти ще бъдат Скот Крупф (“Перфектната буря”), Камил Браун (“Бийвъс и Бътхед оправят Америка”), Тед Фийлд (“Беглецът”) и Вин Дизел.Бюджетът на “Riddick” се равнява на 90 милиона долара, a готовия филм ще тръгне по кината през втората половина на следващата година. ... още »
Отличената с четири награди "Златен глобус" хитова поредица "Mad Men" и най-гледаното комедийно шоу по ABC - "Modern Family", триумфираха с топ отличията на 63-те годишни телевизионни награди "Еми", раздадени в ранните часове на 19 септември (българско време) в Nokia Theatre в Лос Анджелис – зданието, в което в края на август MTV връчи своите годишни видео музикални награди."Mad Men" спечели статуетката за най-добра ТВ драма за четвърта поредна година, но остана без "Еми" както в актьорските категории, така и в тези за сценарий и режисура.Въпреки 19-те си номинации, продукцията, чието действие се развива през 60-те години на миналия век в Ню Йорк, в кулоарите на рекламния бизнес, спечели едва две статуетки общо, втората от които й бе присъдена в категориите за креативни изкуства, които бяха раздадени на отделна церемония миналата седмица.Аналогично, нашумелият ТВ разказ за американския политик и гангстер Нуки Томпсън - "Престъпна империя", спечели общо осем награди "Еми", но само една в топ категориите – присъдената на Мартин Скорсезе статуетка за най-добра режисура на драматична поредица. За разлика от тях, сатиричният ситком "Modern Family" се наложи над оспорваната конкуренция в повечето водещи категории, начело с тази за най-добро комедийно шоу.Джули Бауен и Тай Бюрел спечелиха първите награди "Еми" в актьорските си кариери за превъплъщенията си в г-н и г-жа Данфи, Майкъл Алън Спилър грабна наградата за режисура за работа си по епизода "Halloween", а сценаристите Стивън Левитан и Джефри Ричман бяха възнаградени от Американската академия за телевизионни изкуства и науки за скрипта на епизода "Caught in the Act".Първата си статуетка "Еми" към своята колекция от над 40 награди, включително "Оскар", добави и британската актриса Кейт Уинслет за изпълнението си в мини поредицата на HBO - "Mildred Pierce", която обаче изгуби надпреварата в своя формат – наградата за най-добра мини поредица отиде при "Downton Abbey" на PBS, чийто актив от вечерта е 6 статуетки.Останалите актриси, отличени за изявите си на малкия екран, са Мелиса Макарти – звездата от романтичната комедия на CBS - "Mike & Molly", Марго Мартиндейл, изпълняваща главната роля в драмата "Праведен" и нашумялата с участието си в "Спешно отделение" - Джулиана Маргулис (за играта си в "The Good Wife" на CBS).При актьорите, с "Еми" триумфираха Кайл Чандлър – изпълнителят на главната роля във футболната драма "Friday Night Lights", Питър Динклидж - Тирион от нашумялата фентъзи поредица на HBO - "Game of Thrones", и Джим Парсънс – безподобният Шелдън от "Теория на големия взрив", който спечели същата награда за същата роля през 2007 г., а по-рано тази година се сдоби и с първия си "Златен глобус".Водеща на церемонията бе звездата от "Клуб Веселие" - Джейн Линч, а сред знаменитостите, поканени да връчат статуетките, бе публично низвергнатият заради скандалните си изказвания по адрес на CBS Чарли Шийн, който използва случая, за да пожелае "от дъното на сърцето си само и единствено успех на предстоящия нов сезон" на "Двама мъже и половина", чийто премиера ще се състои тази вечер (19 септември) по CBS.Лидер по броя на номинациите си, HBO очаквано колекционира най-много награди от шоуто в Nokia Theatre, предавано на живо по Fox, с 19 "Еми"; PBS спечели 13, CBS – 11, Fox – 9, ABC – 8 и NBC – 6. ... още »
За първи път в България зрителите на Нова телевизия ще видят един уникален риалити формат, посветен на ежедневието на полицаите, техните истински човешки съдби и истории. Това ще се случи в най-новия телевизионен проект на Нова ТВ – „Градски ченгета”, който ще стартира от 30 септември и ще бъде излъчван всеки петък от 22.30 ч.В рамките на половин час документалната поредица ще ни среща с реални истории, шокиращи казуси, мащабни акции и заплетени разследвания и ще ни въвлича във вълнуващото ежедневие на служителите на МВР. Всеки епизод ще представя динамични случаи, заснети в реална обстановка, по време на нощните дежурства на патрулните полицаи в София, ще разкрива истинското лице на човека от закона и ще дава актуална и полезна информация за престъпността и случващото се по улиците на града.Главните действащи лица са именно градските ченгета, които ще се сблъскват със семейни скандали, побои, пиянски свади, наркотици, организирани грабежи, арести... и всичко това ще се случва пред обектива на камерата и за първи път – толкова близо до зрителите. „Градски ченгета” обаче няма да бъде предаване само за полицията и престъпността.В първото по рода си полицейско документално риалити у нас, зрителите за първи път опознаят полицаите и в друга светлина... Те ще видят отблизо техния личен живот, ще разберат как се отразява професията им в семейството и личните им взаимоотношения.„Градски ченгета” е един вълнуващ и динамичен риалити формат, който ще покаже колко рискована и многостранна е работата на полицаите, какви хора са те и какво ги е накарало да изберат тази професия – от 30 септември по Нова ТВ. ... още »
Дългоочакваната премиера на новия български сериал „Седем часа разлика” снощи от 20.00 часа по bTV привлече близо 1,2 милиона зрители (рейтинг 16,8% и дял 45,4% дял) за часовия слот 20.00 – 22.00 часа, аудитория All4+.Копродукцията на bTV и Global Films отбеляза впечатляващ резултат сред младата аудитория 18-34, като отчита среден дял 47,4%. Стартът на „Седем часа разлика” е абсолютен лидер сред всички таргет групи, като привлича 46,6% от зрителите на възраст 18-49 и близо 49% от жените на възраст 25-54.Данните са на ГАРБ за 18 септември и са предварителни. ... още »