Независимо дали сте в настроение за драма, тръпки или пръскане на магия, ние ще ви покрием. 🎬🍿
🧜♀️ Русалки: Потопете се в свят на драма и магически русалки! Може ли лятната любов да оцелее във вълните или някой ще размъти водите? Разберете в това очарователно приключение. 🌊💖
😱 Мълчанието е злото: Подгответе се за психологически трилър, който ще ви остави без думи. Когато се преминават граници, мълчанието е най-страшното оръжие. Готови ли сте да се изправите срещу страховете си? 🧠
🔥200% вълк: Присъединете се към Фреди Лупин в диво, анимационно приключение, където той трябва да спаси света от космически сблъсък след объркано желание! Очакват ви върколаци, лунни спрайтове и смях. 🌕🐺
Грабнете билетите си, вземете закуските си и нека направим този уикенд незабравим! 🎥✨
20th Century Fox започва разработката на кино продукция в хорър жанра, базирана на персонажите от романа "Лято" на носителката на Пулицър Едит Уортън, чиято режисура е поверена на популярния комедиен актьор Бен Стилър.Със сценария на филма, който няма да бъде буквална адаптация на книгата на Уортън и е озаглавен "The Mountain", се е заела Хелън Чайлдрес, която не за първи път работи със Стилър – тя е автор на скрипта на неговия първи режисьорски проект - "Хапки от реалността" (1994), чиито главни роли се изпълняват от Уинона Райдър и Итън Хоук.С "The Mountain", 45-годишният Бен Стилър, който в момента работи по римейка на "The Secret Life of Walter Mitty", ще пренесе зрителите в началото на миналия век, разказвайки историята на млада жена, която се бори със зъби и нокти срещу съдбата си, но е принудена да разкрие всички тайни от миналото си.Главното действащо лице в романа на Уортън, издаден през 1917 г., е Черити Роял – дъщеря на проститутка и мъж, който е оказвал физическо насилие върху нея на съвсем невръстна възраст. Освен с "The Mountain" и "The Secret Life of Walter Mitty", името на Бен Стилър се свързва и с политическата драма "The Trial of the Chicago 7" на Арън Соркин ("Социалната мрежа"), с чиято режисура се ангажира преди време, както и със "Zoolander 2".Продукцията на продължението на сатиричната комедия от 2001 г., в която Стилър е изпълнител на главната роля и режисьор, е забавено поради възраженията на продуцентското студио - Paramount Pictures, но все още не е преустановена официално.През 2011 г. актьора участва в една-единствена лента – криминалната комедия "Кинти в небето" с премиерна дата 4 ноември, докато през 2012 г. ще може да бъде видян в "Neighborhood Watch" и "While We're Young", и чут в "Мадагаскар 3". ... още »
Официалната премиера на най-новия български филм „Кецове“ се състоя на 25.10. в Арена Младост, където по червения килим минаха Валери Йорданов, Иван Владимиров, Филип Аврамов, Иван Бърнев, Ина Николова, Иво Аръков и продуцентите Галина Тонева и Кирил Кирилов.Минута преди старта на прожекцията на филма имаше специална изненада от Джералдин Чаплин. Зрителите видяха изпратен лично от нея видеоматериал, в който звездата се извинява, че е възпрепятствана да присъства на официалната премиера, както бе обещала по-рано, и пожелава успех на „Кецове“.Афтърпартито буквално преобрази лъскавия клуб „Червило“ и напомни за задружните плажни купони с песни и китари край огъня от филма. Към рок бандата „Пеци Бенд“ по-късно се присъедини Валери Йорданов, който засвири с хармоника в блусарски ритъм, Филип Аврамов пък грабна китарата и изпя парчето от „Кецове“ I walk I talk. Младият актьор Иво Аръков също взе китарата и изпълни няколко кавъра, след което се изявиха познатите от предаването X Factor по „Нова телевизия“ Недислав Драгнев и Владимир Зомбори. Филмът „Кецове“ тръгва по кината от този петък – 28.10. ... още »
Кои са 24-те най-желани мъже в България и кои 24-те теми, по които българските жени най-много обичат да си бърборят?Върху тези два въпроса ще размишляват актьори, певци и телевизионни водещи в епизода на „Аз обичам България” този петък.Андрей Слабаков и Юлиан Константинов излязат на балотаж, но този път сменят листата и строяват напълно нови участници. Зад капитана – режисьор ще застанат двама представители от актьорската гилдия – Чочо Попйорданов и Теодора Духовника, а за да е напълно сигурен в победата Андрей Слабаков ще вземе под наем и водещия Ники Кънчев, чието безупречно представяне в първия сезон на шоуто още се помни.В щаба на оперния ас логично превес ще имат пеещите участници в лицето на Коцето Калки и Теди Кацарова, както и екранната половинка на Ники Кънчев – Ади.Зрителите ще разберат и кои са петимата депутати с най-голям брой неизвинени отсъствия през първите осем месеца на годината. На финала ще научим колко от нас вярват, че само шестица от тотото ще оправи живота ни, както и колко от българските мъже са си признали, че са плакали заради несподелена любов.„Аз обичам България” – този петък, 28 октомври, от 21.00 ч. по Нова ТВ. ... още »
Двама от най-прочутите режисьори за всички времена, носителите на "Оскар" Стивън Спилбърг и Питър Джаксън, обединяват сили, за да ни представят едно истинско 3D събитие: епично приключение по цялото земно кълбо, което ни среща със скрити мистерии, опасни престъпници и древни тайни – и което за пръв път вдъхва живот на класическите премеждия, които са омагьосвали поколение след поколение с уникалната си смесица на екшън, хумор и дръзки въздушни каскади. Резултатът е налице с "Приключенията на Тинтин".Вдъхновена от любимите по цял свят герои на Ерже, историята проследява младия и любопитен репортер Тинтин (Джейми Бел) и вярното му куче Снежко, докато двамата разкриват грандиозна тайна, скрита в макет на кораб. Въвлечен в мистерия от преди векове, Тинтин се оказва в полезрението на Иван Иванович Сахарин (Даниел Крейг) – отявлен злодей, който вярва, че Тинтин е откраднал безценното съкровище на подлия пират Ред Рекъм. Но с помощта на Снежко, своенравния капитан Хадък (Анди Съркис) и шантавите детективи Томпсън и Томсън (прочутото британско комедийно дуо Саймън Пег и Ник Фрост), Тинтин ще преброди целия свят, надхитряйки и изпреварвайки враговете си в една бясна гонитба, чиято крайна цел е да се намери лобното място на Еднорога – потънал кораб, който може би крие тайната към огромно богатство... и древно проклятие. От безкрайните ширини на океана до пясъците на северноафриканските пустини всеки следващ обрат води Тинтин и приятелите му към все по-големи опасности, доказвайки, че когато не те е страх да рискуваш всичко, то няма нещо, което да не можеш да постигнеш.Филмът е режисиран от носителя на "Оскар" Стивън Спилбърг по сценарий на Стивън Мофат и тандема Едгар Райт/Джо Корниш. Продуценти са самият Стивън Спилбърг, Питър Джаксън и Катлийн Кенеди. Към Спилбърг се присъединяват дългогодишните му сътрудници и носители на множество престижни награди – монтажистът Майкъл Кан и легендарният композитор Джон Уилямс.Сред световно популярните актьори, част от екипа на филма, са Джейми Бел (Били Елиът) в ролята на Тинтин, Анди Съркис (Властелинът на пръстените) като капитан Хадък, Даниел Крейг (Спектър на утехата) като Сахарин, Ник Фрост (Горещи палки) и Саймън Пег (Стар Трек) като Томсън и Томпсън.ГОЛЯМОТО ПРИКЛЮЧЕНИЕ СЕ СРЕЩА С ДВАМА МОДЕРНИ МАЙСТОРАСлед серия спиращи дъха приключения по целия свят героят от комиксите Тинтин се превръща в международна сензация. Храбрият репортер със смешна прическа и куража винаги да постъпи правилно дори и в най-напрегнатата ситуация се превръща в герой за младите читатели и вдъхновение за творци от цял свят. Графичните новели на Жорж Реми, с псевдонима Ерже, предоляват културните различия, предават се от поколение на поколение и дори преминават границите на раздирани от войни територии. Феномен на съвременната популярна култура, приключенията на Тинтин са преведени на над 100 езика и са продадени в повече от 250 милиона копия.Единственото място, на което Тинтин не е стъпвал си остава големия екран. Но и това е на път да се промени с премиерата на Приключенията на Тинтин, който ще ни представи любимите герои по невероятно иновативен начин с помощта на най-модерните кинотехнологии от 21 век като в същото време запазва духа на непреходния визуален стил на Ерже.Ключът към дълголетието на поредицата за Тинтин са симпатичните герои и техните премеждия в екзотични страни. Това привлича Стивън Спилбърг и Питър Джаксън към идеята за филмова адаптация, която се превръща в техния пръв общ проект. И двамата изпитват еднаква страст към кинематографичните възможности, които предлагат историите за Тинтин. Те не могат да устоят на вълнуващото предложение да смесят забавния дух на картинките на Ерже с най-модерните средства на съвременните кинотехнологии и емоционално богати изпълнения на водещи актьори, за да създадат преживяване, което е достойно да пренесе на големия екран делото на създателя си.„Тинтин е вечно търсещ репортер, който преследва и най-малката следа, която скоро ескалира в удивително приключение, отвеждащо го в различни точки от земното кълбо,“ обяснява Стивън Спилбърг. „Това, което го прави привлекателен е непоколебимото му желание да открие истината, дори това да го изложи на опасност. Често изглежда, че е попаднал в ужасна беда, но все пак успява да намери изход от ситуацията. Още от първия път, в който се докоснах до творчеството на Ерже знаех, че по някакъв начин то ще намери проявление и в моята професионална кариера.“Питър Джаксън израства с приключенията на Тинтин в родната си Нова Зеландия и поглъща жадно всеки следващ комикс, до който успее да се добере, като дори се „бори“ с френските издания на популярната поредица.И Спилбърг, и Джаксън добре си дават сметка за кинематографичния потенциал заложен в поредицата за Тинтин. „Бяхме поразени от факта, че в същността си историите на Ерже са обрисувани като че ли в изключително ярки и ясни сторибордове, които само чакат да бъдат филмирани,“ споделя дългогодишния бизнес партньор на Спилбърг и продуцент на филма Катлийн Кенеди.Спилбърг проявява желанието си да филмира историите за Тинтин още през 1983 и с радост открива, че Ерже е ентусиазиран да повери делото на живота си именно в ръцете на прочутия режисьор. За съжаление Ерже си отива от този свят преди двамата да успеят да се срещнат. Вдовицата му, Фани Родуел, изпълнява посмъртно желанието му и дава правата за екранизация на Спилбърг.Съзадателите на филма постоянно се консултират с Ник и Фани Родуел, които са ревностни пазители на наследството на Ерже и изключително компетентни по отношение на всичко свързано с Тинтин.“Най-важно бе да отдадем почит на Ерже и да се доближим максимално до уникалното му усещане за визуализация на историите, които съдържат чиста кинетична енергия във всяка поза и действие, като че ли авторът се е опитвал да побере 24 кадъра в един единствен, и то успешно. В това се състои и геният на Ерже – всяка от историите му носи духа на филм, а сега ни се даваше възможност да реализираме истински филм.“Спилбърг е убеден още от началото, че Джаксън е идеалният партньор. „Питър ми сподели за огромната си колекция от книги на Ерже и неизразимото удоволствие, което би му донесло участието в проекта,“ спомня си Спилбърг. „Така започна общото ни търсене на начин, по който да уловим характерния артистичен стил на Ерже и Тинтин, за да го пренесем на екрана.“Джаксън няма търпение да се заеме с предизвикателството. „Бях развълнуван от поканата на Стивън,“ споделя режисьорът на трилогията Властелинът на пръстените. „Той доста прилича на самият Тинтин – млад по душа е и много любопитен. Обича приключенията и чувството му за хумор отговаря на вложеното от Ерже в Тинтин. Участието на Стивън в екранизацията е перфектната комбинация.“В допълнение на участието си като продуцент на първия филм, Джаксън обещава сам да режисира неизбежното продължение. „Бе изключителна чест да работим с тези невероятно креативни творци, които имаха нашето пълно доверие да пренесат вселената на Тинтин на големия екран за най-значимото му приключение досега,“ споделя Фани Родуел, която понастоящем е президент на студия „Ерже“ в Брюксел. Самият Ерже някога споделя, „Намирам моите истории за истински филми.“ Колко пророческо!Продуцентите гласуват доверие на сценаристите Стивън Мофат, Едгар Райт и Джо Корниш да адаптират произведенията на Ерже за първата им филмова поява. За да представят цялата вселена на Тинтин в пълния й блясък създателите на филма решават да обединят 3 от най-известните книги от поредицата – Ракът със златни щипки, Тайната на Еднорога и Съкровището на Ред Рекъм – в едно общо приключение, което ще заплени и незапознатата с Тинтин филмова публика.Книгите служат за пътеводна звезда на сценаристите през цялото време. „Историите на Ерже ви запленяват на мига с ярките си цветове и приключения, но в тях е заложено много повече – те са натоварени с морални концепции, усещане за пътешествия и екзотика, като постоянно ни запознават с величието на заобикалящия ни свят и различни научни идеи. Мисля, че това е сред основните причини историите за Тинтин да присъстват така осезателно в съзнанието на милиони деца. И, разбира се, ние искахме да пренесем същото усещане в нашия сценарий,“ обобщава Корниш.Насочва ги и концептуалния подход на Спилбърг и Джаксън, които съзират noir елементи, съспенса на Хичкок и усещането за трилър с множество специални ефекти дълбоко скрити сред игривите и закачливи рисунки на Ерже. Подходът на креативното дуо има за цел да изведе всички досега скрити детайли на преден план при филмовата адаптация.Резултатът по думите на Спилбърг е „отчасти мистерия, отчасти детективска история, както и безсрамно дръзко приключение, което е изградено около изумителен разказ за приятелството, лоялността и доверието между капитан Хадък и Тинтин.“ДА СЪЗДАДЕШ СВЕТА НА ТИНТИНБогатото въображение не е единственото общо между Стивън Спилбърг и Питър Джаксън. Двамата са движени и от желанието да бъдат пионери в света на киното. От извънземни до Средната земя, тяхна е заслугата за някои от най-иконичните и незабравими герои, които Седмото изкуство някога е предлагало на публиката и които едва ли бихме могли да срещнем, ако не беше магията на големия екран. И въпреки техните неоспорими постижения, никой от тях досега не се е осмелявал да изпробва творческите си сили при заснемането на 3D анимиран филм.И Спилбърг, и Джаксън искат да останат верни на духа на създаденото от Ерже, така че още от самото начало на екипа е ясно, че ще работят по напълно анимиран филм, населен с компютърно генерирани изображения.Още докато се работи по сценария, от двете страни на Тихия океан се сформират екипи, които започват да обмислят как да пренесат чудатите герои и екзотични локации в пълнометражната версия на Тинтин. Едно от първите значими решения, което дава тон за всичко последващо, е да се запази духа на света от комиксите, който не може да бъде свързан с конкретна епоха, а по-скоро ни сблъсква с една вечна noir вселена, изпълнена с тъмни сенки, които дебнат зад всеки ъгъл.„Тези истории може да се развиват през 30-те, 50-те, 80-те години или дори днес,“ отбелязва Спилбърг, ”и това е част от очарованието, което искахме да запазим. Това, което не искахме в нашия филм са мобилни телефони, плазмени телевизори и модерни автомобили. Видът на продукцията е вдъхновен от ранните творби на Ерже, а не от конкретна епоха или обстановка.“„Искахме филма да носи ретро и заплашително усещане за криминална драма. Това не отговаря на същността на самия Тинтин, но определя света, в който той живее. Има толкова много съспенс в цялата история, че сметнахме за напълно нормално да включим хора в шлифери и ниско нахлупени шапки, които чакат под дъжда, докато уличните светлини хвърлят своите многозначителни сенки върху мокрите и пусти градски пътни артерии – това е светът, който Тинтин е принуден да обитава и с който той трябва да се пребори.“Следващата стъпка на екипа от художници, дизайнери и аниматори е да си представят как би изглеждало изкуството на Ерже поставено в триизмерно пространство. Въпреки че е създаден преди десетилетия, изходният материал безпроблемно се поддава на подобна манипулация, за което свидетелстват и думите на Ричард Тейлър, съсобственик на прочутото студио за специални ефекти WETA и дизайнер на първото екранно приключение на Тинтин, „Когато погледнеш нарисуваното от Ерже с черен писец и след това оцветено с водни бои ти се иска само да затвориш очи и картинките сами оживяват, за да приемат пълнокръвна 3D форма.“Създателите на филма са свободни да интерпретират творението на Ерже, защото самият той не се е ограничавал в рамките на чистата реалност. „Голяма част от вида на продукцията ни се получи след внимателно изучаване на изходния литературен материал,“ споделя главният отговорник по специални ефекти Джо Летери. „Но ние си доизмисляхме детайли, разглеждайки наследството на Ерже от различни гледни точки. Това ни позволи да градим стъпка по стъпка един нов свят, ситуиран изцяло в измерението на 3D анимацията.“За да вдъхнат живот в света на Ерже и да накарат публиката буквално да усети полъха на виртуалния вятър, художественият департамент прави проучване на множество снимки от локации, които да бъдат декора на чийто фон Тинтин, Снежко и Хадък се оказват от врящите води на бурни морета до плаващите пясъци на пустинята Сахара. Безспорно любимата дестинация на аниматорите е въображаемият град Багар в Мароко – изкушаващо място, което крие тайните на Далечният изток.„Разгледахме множество различни стилове северноафрикански постройки, мотиви и орнаменти,“ споделя концептуалния дизайнер Ребека Тиш, “и успяхме да използваме удивителни форми и цветове, за да създадем Багар. Накрая у мен остана истинско желание да мога да посетя това въображаемо място, което ме кара да се надявам, че зрителите на филма ще почувстват същата тръпка, докато гледат крайният резултат на големия екран.“По покана от Фани и Ник Родуел от Фондация „Ерже“ водещият концептуален дизайнер Крис Гийс пътува до Брюксел, за да проучи отблизо родната среда на Тинтин и да попие от атмосферата довела до създаването на апартамента му на улица Лабрадор 26 и силуета на извънградската къща на капитан Хадък – Марлинспайк хол. „Крис се потопи напълно в света на Ерже и изследва за вдъхновение ранните му творби, след което се завърна преливащ от идеи и с ясна представа за необходимата ни визия,“ отбелязва Ричард Тейлър.Отговорникът по дигитални модели Марко Ревелънт допълнително подпомага процеса на адаптация със страстта си към модели на кораби, които имат ключово значение за историята. Ревелънт пътува до музея на морското дело в Париж, за да види на място корабите, на които Ерже е базирал Брилянтът и Еднорогът. „Дизайнът на Ерже е по-сложен, но същевременно в умалени размери,“ казва Ревелънт. „Нанесохме подобни корекции и при нашите дигитални модели.“Художественият директор по визуални ефекти Ким Синклер търси неуморно автентични превозни средства като например Форд от 1937, който може да бъде видян в книгите за Тинтин. Картинките са сканирани и вкарани в компютър, за да бъдат пресъздани дигитално. „Ерже наистина се е постарал при проучването на Форд-а и хидроплана, което ни позволи да разпознаем точните модели и година на производство, та дори и да намерим оригиналните разцветки на производителя,“ обяснява Синклер.Разбира се, най-важен остава външният вид на самите герои. От комичните пози на Хадък през щръкналата коса на Тинтин до отличителните форми на мустаците, които носят детективите Томпсън и Томсън, а също и емоциите предавани от муцунката на Снежко – всеки един нюанс е дълго обсъждан, мислен, преосмислян и уточняван по време на интензивните срещи на екипа на филма.„Разгледахме всеки герой от всеки възможен ъгъл, за да се уверим, че е правдиво копие на създаденото от Ерже,“ спомня си Спилбърг. „Никой не се притесняваше да отбележи, ако дадена черта на някой герой не отговаря на духа на изходния материал.“ГЕРОИ И ЗЛОДЕИАктьорите и техните екранни образиЗад всеки от внимателно изваяните образи се крие вдъхновеното и безкрайно талантливо изпълнение на опитен актьор. Сред притегателната сила на проекта за актьорите са именно уникалните герои на Ерже, всеки със своите отличителни черти, които за пръв път ще бъдат пресъздадени с толкова живец на големия екран. ТинтинЗа иконичната роля на безстрашния репортер Тинтин създателите на филма се спират на Джейми Бел. „Изпълнението на Джейми в Били Елиът беше удивително – не само нюансираните му актьорски заложби, но и чисто физическата готовност за ролята,“ отбелязва Спилбърг. „И двамата с Питър решихме, че Били притежава всички необходими качества, за да се превърне в Тинтин.“Израствайки в Англия, Бел е фен на Тинтин още от детските си години. „Има нещо в изкуството на Ерже, което оставя у човек траен отпечатък,“ замислено отбелязва талантливия млад актьор. Сега той получава възможност да остави своя отпечатък и да внесе чисто човешки емоции в любимия образ на милиони фенове по целия свят.Сценаристът Джо Корниш споделя, че Бел успява да пресъздаде Тинтин в духа на класическите герои на Спилбърг, които в същността си са най-обикновени хора. И в настоящата история имаме едно обикновено хлапе, което осъзнава колко специално може да бъде, когато обстоятелствата го налагат. „Той е способен на невероятни подвизи, но в същото време запазва своята невинност и ненаситно любопитство за заобикалящия го свят, както и желанието да постъпи правилно във всяка ситуация,“ обяснява Корниш. „Всеки ще почувства, че може да е Тинтин, защото в крайна сметка са необходими само стремеж към познание и чистота на сърцето, които могат да ни преведат и през най-голямото приключение.“„Когато видите млад човек, който е толкова безстрашен и авантюристично настроен, колкото Тинтин, няма как да не поискате да сте на негово място,“ казва Бел. „Тинтин е много мотивиран герой, с висок морал, и това именно е качеството, което уважавам у него. Той ще стигне до дъното на всеки проблем независимо какво му струва. Но и на него му се случва да сбърка, като в тези моменти на помощ идва Снежко.“Снежко е верният териер на Тинтин и често негов спасител. По думите на Корниш Снежко е „въплащение на подсъзнанието на Тинтин“ и задачата пред екипа на филма е да изгради героя едновременно в тази насока, но и също така просто като малко, забавно и умно кученце. Ерже често приписва реплики на четириногия си любимец, но Спилбърг решава, че Снежко може да е достатъчно изразителен и без да борави с думи.„Мисля, че понякога Тинтин е като супер помощник на Снежко, а не обратното,“ отбелязва режисьорът. „Но ние решихме, че ако искаме поне някаква правдоподобност в историята за Тинтин, то кучето въобще не трябва да говори.“Капитан ХадъкСлед като Тинтин купува модел на отдавна изгубеният кораб „Еднорогът“, той разкрива пазената в него тайна и скоро се озовава пленник на отвлечения товарен кораб Карабуджан. Именно там за пръв път се среща с капитан Хадък – стар морски вълк, в чийто вени тече солена вода, а бутилката уиски никога не е далеч от ръката му. Хадък ще се превърне във верен приятел на Тинтин и нужният партньор в опасното приключение, което им готви съдбата. Капитан Хадък е сред любимите герои на феновете именно, защото е пълна противоположност на Тинтин с неспирните си цветущи изрази, но в същото време е изключително верен приятел на младият репортер. „На пръв поглед не бихте искали да имате до себе си капитан Хадък по време на опасни премеждия,“ казва Питър Джаксън. „Но Тинтин вижда добрата му страна и си дава сметка на какво е способен новият му приятел с правилните напътствия.“Джаксън познава и точният човек, който да влезе в образа на капитана – Анди Съркис, с когото вече е работил по „Кинг Конг.“ На Спилбърг не му е нужно дълго убеждаване, за да разбере, че Анди е най-подходящият човек за ролята. „Анди и Джейми си паснаха чудесно в пресъздаването на тази странна двойка – млад и праволинеен репортер и стар, непоправим морски капитан. Те са пълни противоположности, но в същото време капитанът предава доста уроци за живота на Тинтин, а Тинтин от своя страна му дава шанс да възвърне добрата си репутация.“Самият Съркис е фен на поредицата от детските си години. Той решава да придаде на героя си шотладнски произход, който да даде тон за поведението му. „Струваше ми се удачно Хадък да е донякъде грубоват и в същото време изключително емоционален,“ споделя Съркис. „Той е велик мореплавател и има голям потенциал като човешко същество, но просто се е изгубил в собственото си самосъжаление, докато Тинтин не му помага да разбере как отново да общува с хората и света около него.“Сахарин, Томпсън и Томсън и другиКапитан Хадък се появява в момента, в който Тинтин се опитва да се измъкне от лапите на злодея в историята: Иван Сахарин, който вярва, че Тинтин е откраднал тайната на Еднорога и отдавна изгубеното съкровище. В ролята на Сахарин влиза Даниел Крейг, който е добре познат на зрителите от превъплащението си в образа на Джеймс Бонд в последните 2 филма от поредицата. Крейг вече е работил заедно със Спилбърг по политическия трилър „Мюнхен“, но никога не е пресъздавал образ като Сахарин на големия екран.„Изключително се забавлявах с ролята и се опитах да докарам Сахарин колкото се може по-зловещ, извратен и странен,“ казва британският актьор.Допълнителен колорит в приключенията на Тинтин внасят Томпсън и Томсън – двама детективи, които могат да бъдат различени единствено по формата на мустаците им и буквата „п“ в името на единият. За дуото пишман следователи продуцентите се обръщат към комедийния тандем Саймън Пег/Ник Фрост, които са сред любимците на филмовите фенове със заглавия като „Горещи палки.“„Между нас има определен синхрон, който даваше възможност да изиграем именно двойката постоянно плямпащи глупости полицаи,“ споделя Пег. „Те следват традицията на великите актьори от ерата на нямото кино – Лорел и Харди. Те са изключително взискателни, но в същото време постоянно се препъват в собствената си сянка. Мислят си, че са невероятни детективи, но е видно, че не стават за тази работа. Двамата с Ник получихме възможност да се позабавляваме истински правейки глупост след глупост.“Дуото получава и възможност за импровизации, което е присъща част от работния им процес. Във филма Томпсън и Томсън са по следите на крадец на портфейли, чиято роля е отредена на Тоби Джоунс, който изигра духчето Доби в поредицата за Хари Потър. Героят му върши престъпления не от злоба, а от любов към самите портфейли, които страстно колекционира и подрежда в дневната си. „Има нещо трогателно в страстта му към джебчийството. Той е класически пример за идеята на Ерже, че някой може да изглежда ужасен човек, но въобще да не е такъв,“ обяснява Джоунс.Всички участници в продукцията споделят една обща черта: чиста любов към книгите на Ерже и истинска страст да бъдат част от филма. „Всеки от нас има нещо в детството, което докосва нашата душа завинаги,“ обобщава Кари Елуис, който е в ролята на боен пилот. „За мен това бе поредицата за Тинтин.“ВЪОБРАЖАЕМИ ОБРАЗИ, ИСТИНСКИ ИЗПЪЛНЕНИЯНа снимачната площадкаМинават две тежки години на проучване, разработка, дизайн, пре-продукция, писане на сценарий и подбор на актьори, но най-накрая целият екип от над 200 души се събира на снимачната площадка в студио Giant, базирано в Калифорния, за да навлезат в света на Ерже. Тук се случва магията, при която богатите и емоционални изпълнения на Джейми Бел, Анди Съркис, Даниел Крейг и останалите актьори се заснемат на момента, а впоследствие се превръщат във верни отражения на света на Ерже, който е изграден от мастило и водни боички.Веднъж стъпил на снимачната площадка Спилбърг постоянно напасва технологията към собствените си разказвачески инстинкти и насърчава екипът си да търси новаторски решения на най-сложните визуални проблеми. Двамата с Джаксън реализират мини-революция и създават виртуална камера, която позволява на режисьора да работи с актьорите по традиционния метод, докато в същото време вижда един напълно анимиран 3D свят.Студиото, което приютява специфичните нужди на продукцията се нарича Обем и е напълно изчистено, в бели и сиви цветове, побиращо до 100 камери, които са монтирани на тавана и успяват да уловят картината на 360 градуса, като в същото време я прехвърлят директно в третото измерение. При работата си в Обем-а всички актьори (а също и окачените на жици предмети) носят отразителни датчици, които се засичат от камерите за по-малко от 1/60-та от секундата и веднага се трансформират във виртуалната вселена на 3D картината.В допълнение 8 HD камери заснемат суров материал от изпълненията, докато те се случват в реално време. Този материал е използван по-късно от аниматорите, за да се уверят, че всяка гримаса, усмивка, нюанс на емоция – от страх до приятелство, са предадени достоверно при прехвърлянето им в дигиталната вселена на филма.Спилбърг оперира виртуалната камера с устройство малко по-голямо от джойстик за видео игри с прикрепен монитор, което му позволява да се разхожда из снимачната площадка и да наблюдава реакциите на актьорските аватари в реално време – това дава възможност да дава корекциите си на мига. Актьорите също могат да се видят поставени в дигиталната вселена посредством разположените из студиото монитори и да получат незабавна информация за изпълнението си.„Възможността да видим картина в реално време бе изключително важна и за режисьора, и за актьорите,“ казва Джо Летери. „Работихме съвместно с Giant студио, за да постигнем необходимото и успешното сътрудничество се дължи на факта, че те разбраха нашата нужда всичко да бъде колкото се може по-близко до реалността и то на момента.“Въпреки че виртуалната камера предлага само картина с ниска резолюция, то тя е напълно достатъчна, за да разпали творческия гений на Спилбърг и му позволява да си играе със светлината и образите по немислим досега начин.Допълнително е използвана и още една революционна разработка на WETA Digital, която улавя лицевите изражения на актьорите и вече успешно е използвана при Ам-Гъл във „Властелинът на пръстените“ и жителите на Пандора в „Аватар“ на Джеймс Камерън. Посредством шлем на главата на актьора с камера директно насочена към лицето му, екипът на филма е способен да запечата и най-малкото потрепване на очите, устните или лицевите мускули. За Спилбърг това е идеалната възможност да се придържа към желанието си за емоционално правдиви изпълнения в дигиталната вселена на филма.„Зад всеки човешки персонаж, който виждата в Тинтин, стои пълнокръвно актьорско изпълнение с всичките му присъщи емоции, които си проправят път през пластовете дигитален грим,“ споделя Спилбърг. „Героите на Ерже буквално оживяха пред очите ни, изразявайки чувства и показвайки ни истинската си душа. Ефектът беше удивителен.“Анди Съркис, актьорът с най-много опит в света по отношение на подобен снимачен процес, става водач на групата и помага на другите актьори да се аклиматизират. И въпреки опита си, Съркис е въодушевен от страстта, с която Спилбърг и Джаксън работят заедно. „Двамата са изключително отдадени на своята професия и понякога изглежда като че ли това е едва първият филм, по който работят – толкова много енергия вложиха. Постоянно им идват нови идеи, направо е зашеметяващо.“ Времеемкият процес е новост за голяма част от актьорите. Всяка сутрин, преди начало на снимките, те трябва да преминат през два скенера – на лицето и на тялото. Едва след това камерите могат да следват всеки актьор на снимачната площадка и да предават действията му на движещ се дигитален скелет, върху който се наслагва компютърно генерирания образ на съответния герой в процеса на пост-продукция.За Джейми Бел студиото прилича повече на умален театър, отколкото на на снимачна площадка, но именно този фактор се оказва стимулиращ за работния процес. „Интересно е за работа, защото така арената на снимки винаги ти е в съзнанието,“ обяснява Бел. „Бяхме съсредоточени в това да вдъхнем живот на героите. След това можехме да видим как всички усилия, вложени от сърце и душа в работата, се трансформират в анимирания 3D свят. Бе наистина забележително.“В различните сцени Бел си взаимодейства с различни конструкции и фигури, които впоследствие ще се превърнат в Снежко, като всички те са управлявани от кукловода Брад Елиът, който има години опит от кариерата си в компанията на Джим Хенсън.„Беше добра идея актьорите да има с какво да взаимодействат на снимачната площадка,“ обяснява Елиът. „А Снежко е голяма част от филма и за мен бе чест да го пресъздам в процеса на снимки.“През цялото време Спилбърг и Джаксън насърчават участниците в проекта да импровизират и ги карат да повярват, че всичко е възможно да бъде постигнато, стига да вярваш достатъчно силно.ОТ ИДЕЯТА КЪМ РЕАЛНОСТТАЗавършването на филма в процеса на пост-продукцияСлед като приключва вълнуващата работа с актьорите на снимачната площадка идва време да се намеси аниматорския екип на WETA Digital, на който му предстои 18-месечен период на изграждане, шлифоване и детайлизиране на всяка от 1240-те сцени във филма преди да се стигне до финалната версия. Именно през този период създателите на филма започват да си играят активно с визуалните теми и различните светлинни ефекти при всяка сцена.„Всичко създадено от Ерже има уникален вид и цвят“, спомня си Джо Летери. „Още ранните му творби носят усещане за анимация, която само чака да оживее.“ За отговорниците по анимацията Джейми Беърд и Пол Стори идва началото на процеса, който напълно да реализира на големия екран света на Ерже. „Улавянето движенията на актьорите е само първата стъпка,“ обяснява Беърд. Джейми Бел, Анди Съркис и останалите актьорит не си приличат едно към едно с героите от комикса, така че екипите на Беърд и Стори започват да смесват заснетото на снимачната площадка изпълнение с дигиталните изображения, създадени от WETA Digital.„При традиционната анимация се избират актьори, които да озвучат отделните герои и тяхното изговаряне на репликите се взема предвид при изграждането на отделните образи,“ обяснява Летери.„При работата по Тинтин разчитахме на истински актьорски изпълнения, което вдъхна усещане за живот в героите, което иначе няма как да постигнем,“ продължава Летери. „Актьорското изпълнение носи усещане за приемственост през цялата продължителност на филма и позволява да го използваме за модел, по който напасваме нашите анимационни изображения. Затова искаме да работим с най-добрите актьори, защото това ни дава свобода да надграждаме над изпълненията им и да засилим усещането за реализъм, драма, комедия или какъвто и да било друг нюанс, който ни хрумне в процеса на работа.“Най-накрая „Приключенията на Тинтин: Тайната на Еднорога“ е обработен още веднъж, за да му се даде желаната дигитална 3D визия. „Тъй като Тинтин е създаден изцяло по компютърен път, добавянето на триизмерност не беше толкова трудно,“ отбелязва Джаксън. „Но ефектът при този филм е зашеметяващ. Само мисълта да видя Тинтин на голям екран в 3D ме кара отново да се почувствам като хлапе.“ В тандем с екипът на WETA работи и дългогодишният сътрудник на Спилбърг и отличен с Оскар монтажист Майкъл Кан. Спилбърг и Кан са известни в Холивуд като едни от последните творци, които все още монтират крайният резултат, използвайки филмова лента. И въпреки, че Кан и преди е монтирал филми по дигитален път, то Тинтин бележи първият случай, в който двамата със Спилбърг монтират, използвайки технология на Avid. Щом Кан е готов със своята версия на филма, Спилбърг я показва на Джаксън, а след това, значително по-рано от обичайното, тази предварителна версия е предоставена на легендарният композитор Джон Уилямс, който е автор на музиката към всички (без един) филми на Спилбърг.За режисьорът музиката на Уилямс е финалният и изключително важен елемент, който придава дълбоко човешки отенък на историята и помага за комбинацията между актьорските изпълнения и дигиталните образи, така че публиката да стане свидетел на уникално по рода си преживяване, наситено с приключение и усещане за истинско приятелство.„Със своята музика Джон успява да улови енергията и духа на Тинтин, както само той е способен да го направи. По този начин той се явява спойката между отделните еклектични елементи, които заедно правят нашият филм толкова специален,“ обобщава Спилбърг.НАСЛЕДСТВОТО НА ЕРЖЕПрез 1929 година 21-годишен белгийски илюстратор създава нов комикс с главен герой смел млад репортер и неговият верен бял фокс териер, които пътуват за приключение в Съветския съюз. Комиксът за Тинтин става мигновен хит сред читателите, но младият художник Ерже едва ли е предполагал колко дълъг живот ще има неговото творение. Пет десетилетия и две дузини издания по-късно, Тинтин се радва на милиони фенове от всички възрасти в почти всяка страна по света, като е неизменна част от от живота на децата в Европа, Азия и САЩ. Всяка година книжките намират нови фенове, като за последно са преведени на Хинди. Глобалният феномен намира проявление в различни играчки и колекционерски предмети, фен клубове и публикации, а също сценични, радио и телевизионни адаптации. Сега, най-сетне, Тинтин получава заслужената си поява на голям екран с един новаторски филм, който ще ни срещне с любимите герои по невиждан до момента начин.Какъв е източникът на видимо безграничната обич към Тинтин? За мнозина това е смесването на видимо простото с по-сложни концепции: близките до всеки от нас герои с техните чисто човешки слабости, които попадат във вихрушка от премеждия с елементи на мистерия, политически трилър и научна фантастика; всичко това е изразено с праволинейния стил на рисуване на Ерже, но в същото време е оцветено богато с пъстри цветове, които разпалват успешно въображението на читателите.„Не бих могъл да разкажа история без помощта на рисунките,” споделя приживе Ерже, и именно стилът му на рисуване привлича милиони към приключенията на Тинтин. В същото време благородната душа и откритото сърце на героя са сред причините той да се хареса на хора от различни култури и от различни епохи, които могат да се отъждествят с младия човек, чийто верен компас в странстванията му са приятелството и желанието да върши добрини.През 1983 Ерже умира, оставяйки 24-та книга от поредицата недовършена. Но е ясно, че наследството на Тинтин ще продължи да вдъхновява и омагьосва феновете по света за години напред.С „Приключенията на Тинтин” създателите на филма се надяват, че едно ново поколение ще има шанс да преоткрие един свят все така пълен с вдъхновение. Катлийн Кенеди обобщава: „За нас е изключително удовлетворяващо, че както страстните фенове на Тинтин, така и хората, които се сблъскват за пръв път с него ще преживеят едно невероятно приключение с колоритни герои, които са в центъра на интригуваща история.” ... още »
Тази вечер екзотичната Прея Осасей ще се качи на сцената на “X Factor”, за да изпее специално подготвена песен и да покаже уникалната си харизма и талант.Именно тя е участникът, когото зрителите избраха да видят още веднъж в шоуто, след гласуване в официалната анкета на сайта www.xfactor.novatv.bg. Атрактивната българка с нигерийски произход обича фънк, джаз и дръм енд бейс и въпреки, че участва в хип-хоп дует, никога не е взимала професионални уроци по пеене.Този вторник журито беше в нов състав. Хип-хоп изпълнител № 1 в България - Ицо Хазарта, е първата звезда, която зае съдийския стол на Васко Василев. По време на соул и R’n’B концерта изпълнителят от „Ъпсурт“ влезе в ролята на ментор на групата на момчетата. Хазарта успя да се сработи отлично както с поверените му Рафи, Богомил и Jeason Brad Lewis, така и с членовете на журито – Мария Илиева, Поли Генова и Мага. Рапърът прие сериозно задачата и даде компетентното си мнение относно изпълненията на финалистите, но типично в негов стил – поднесено с щипка хумор.Тази седмица концертът, посветен на соул и R’n’B музиката, предостави на феновете на “X Factor” уникално светлинно шоу, оригинални хореографии и много емоция. Вечерта беше открита с общо изпълнение на Voice of Boys, Ангел и Моисей, Рафи, Богомил и Jeason Brad Lewis, които отправиха специален поздрав към нежната половина от публиката с “Only Girl” на Риана.С акустичното изпълнение на “Apologize“ на Тимбаленд, Ангел и Моисей се представиха в нова, по-лирична светлина, залагайки единствено на китара и своя уникален усет за импровизация и ритъм.Александра доказа, че не напразно я наричат „сестрата на Бионсе“, след като изпя с невероятна енергия хита й “Why don’t you love me”.А пък Нора, за която йогата е също толкова важна, колкото музиката, доказа, че може да танцува с песента „Family Affair“ на Мери Джей Блайдж. В отговор на общото изпълнение на момчетата, четирите дами – Маргарита, Стела, Нора и Сани Алекса се превъплатиха в едни истински R’n’B диви с песента на Джеси Джей “Do It Like a Dude”.За петите елиминации в “X Factor” Стела и Ангел са приготвили самостоятелни изпълнения с китара. Зрителите трябва да подкрепят тях и останалите свои фаворити, ако искат да ги видят на финал. Тази вечер от 20:00 ч. ще стане ясно кой ще е петият отпаднал финалист и кой ще продължи напред в най-грандиозното музикално шоу. ... още »
Неразрушимитезапочва във вторник, 15-ти ноември от 21:00 ч. Видите ли заснетото, трудно ще повярвате, че някой е оцелял. Но оцелели имаше и това може да се нарече чудо. Ала зад всяко от тези усещания се крие неочаквано научно обяснение. Сега канал Нешънъл джиографик ще ви покаже тези зашеметяващи катастрофални явления, които би трябвало да са завършили със смърт, но все пак има оцелели, питащи се как е възможно все още да са живи. „Неразрушимите” разследва 10 катастрофални реални инцидента, за да обясни как някой може да оцелее при привидно невъзможни условия. Като проучваме снимките от всяко събитие, ние ще разкрием неумолимите научни принципи зад тези случаи, които оспорват вероятностните закони. Ще чуем тъжните разкази на очевидци и жертви, за да получим съвсем пълен поглед върху случилото се, включително от парашутист, който пада от почти 5 километра, хеликоптер, разцепен на две над градските улици, бъги, което премазва пешеходец, пазач в зоопарк, нападнат от гладни лъвове, и турист, пометен от скалите от могъщите хавайски вълни. Камерите ни ще проследят оцелелите, докато те търсят отговорите, които да обяснят защо са още живи. Използвайки подробен анализ и практически експерименти, ще чуем мнението на експерти и следователи, за да разберем тази смесица от късмет, съвпадение и непоклатима наука при всеки един случай. Оцелелите най-накрая ще разберат как и защо са успели да надхитрят шанса и да доживеят, за да разкажат историята си.Свободно падане от 5 километра – 15-ти ноември от 22:00 ч. Катастрофа с хеликоптер – 22-ри ноември от 22:00 ч.Смазан от бъги – 29-ти ноември от 22:00 ч. Тухла по тухла – Издигането на Желязната завеса започва в неделя, 6-ти ноември от 21:00 ч.13 август 1961 г., издигането на Берлинската стена; 2011 г. бележи 50-годишнината от построяването ѝ;„Тухла по тухла – Издигането на Желязната завеса” е задълбочен поглед към архитектите и строителите на преградата по време на Студената война в Европа. !!!9 ноември 1989 бележи падането на Берлинската стена Тежки времена 3започва в понеделник, 7-ми ноември от 21:00 ч В затвора всичко се върти около живота – излежаваш го, изживяваш го и си го връщаш обратно. „Тежки времена” отвежда зрителите на едногодишно пътешествие зад решетките, проследявайки живота на тези, които работят и излежават присъдите си в един от по-строгите затвори в страната. Това е брутален свят, където уважението се печели трудно, времето е изкривено, насилието е постоянна заплаха, а изкуплението е неуловимо.Битка зад решетки – 7-ми ноември от 21:00 ч.Затворнически протест – 14-ти ноември от 21:00 ч.Свят без мъже – 21-ви ноември от 21:00 ч.Затворени жени – 28-ми ноември от 21:00 ч. Истината за ... 2 започва в сряда, 2-ри ноември от 21:00 ч.Мит или реалност? Факт или измислица? „Истината за…” се завръща за втори сезон, който разглежда най-популярните и трайни мистерии в света с погледа на криминалиста. Изгубеният град Атлантида, чудовището от Лох Нес, НЛО и древните кристални черепи са теми, които привличат огромно количество предположения и спорове. Като използва последните научни технологии, експертни мнения и разтърсващи експерименти, „Истината за…” изследва най-впечатляващите и смущаващи необясними феномени. В тези серии се гмурваме надълбоко, анализираме наличните факти и тестваме теориите на тези, които твърдят, че науката подкрепя легендите.Кристалните черепи – 2-ри ноември от 21:00 ч.„Истината за…” кристалните черепи разглежда конкретно произхода на кристалния череп на Мичъл-Хеджис, за който се смята, че е открит в Белизе в началото на 20-ти век. Предаването отговаря на въпросите, които продължават да объркват зрителите. Дали това е съвременен предмет на изкуството? Дали е древен маянски артефакт, датиращ отпреди 4000 години? Или идва от неизвестното и притежава магически сили, които ни позволяват да погледнем в миналото, настоящето и бъдещето?НЛО – 9-ти ноември от 21:00 ч. НЛО. Всички са чували за тях. Някои са ги виждали и някои дори твърдят че са били отвлечени – но какво точно представляват те? „Истината за …” пътува до световната столица на НЛО, за да направи проучванията си. Като картографира наблюденията на НЛО от 40-те години на миналия век до сега, разследването разкрива теории на конспирацията и посочва конспираторите.Чудовището от Лох Нес – 16-ти ноември от 21:00 ч.Чудовището от Лох Нес остава една от най-големите мистерии на всички времена. В продължение на векове хората говорят за това странно създание, което дебне в мрачните води на най-известното шотландско езеро Лох; но дали тези разкази са истина или са просто поредната приказка, предание или гигантска мистификация? Въпреки годините научни изследвания и безбройните свидетелства на очевидци, загадката на този легендарен звяр никога не е била разрешена. „Истината за…” чудовището от Лох Нес ще се потопи в тъмните дълбини на този спор, за да разкрие веднъж завинаги дали Неси наистина съществува.Крал Артур – 23-ти ноември от 21:00 ч. Исторически факт? Или древна измислица? Историята за крал Артур се е превърнала в една от най-популярните и трайни легенди в света. Смята се, че крал Артур е живял преди 1500 години, бил е благороден владетел, който защитавал британците от кланетата на настъпващите варварски орди. Приказките за невероятния крал са изпъстрени с привидно невероятни факти, които от векове са неделима част от легендата.Атлантида – 30-ти ноември от 21:00 ч. „Истината за…” Атлантида иска да се гмурне в мрачните дълбини на спора за този остров, като внимателно пресява исторически сведения, научни експерименти и академични мнения. Това е пътешествие, което ни отвежда до тропичните Бахами, Маями, Санторини и до археологическа местност на Крит, докато разплитаме миналото, за да разкрием истинската история на Атлантида.Специални неделни предаванияОтвътре: Мафията в Токио започва в неделя, 13-ти ноември от 21:00 ч. Казват, че Якудза е създала организираната престъпност. Но не се подлъгвате – под лъснатата външност, модерни офиси, милиони невинни служители и грижливо поддържан външен вид дебне старата Якудза, където изнудването, подкупа, кражбата и убийството се таят точно под лустросаната повърхност както постоянните татуировки, които носят и до днес.Кенеди: Заблуденият куршум започва в неделя, 20-ти ноември от 21:00 ч.Убийството на Джон Кенеди – 22 ноември 1963Наричат го най-важната филмова улика на всички времена. Заключен в сейфовете на Националния архив, оригиналният филм на Запрудър, уловил 11-те секунди от убийството на президента Джон Кенеди, лежи накъсан и недосегаем. Вече почти 50 години следователите се взират в груби копия на този необикновен филм, за да открият ключа към случилото се в Далас на 22 ноември 1963 година. Лентата, в многобройните си и често нелегални превъплъщения, е представена като заключително доказателство в подкрепа на почти всяка възможна теория за убийството.Отвътре: Краля на джебчиите започва в неделя 27-ми ноември от 21:00 ч. Боб Арно, джебчия на сцената, е известен като най-великия джебчия в света. Въпреки че той самият никога не е бил престъпник, се е научил на занаята, като гледал уличните джебчии. Боб чул слухове за цигански цар, който контролира и обучава джебчиите в цяла Южна Европа. Желанието му да открие този човек се превръща в мания и мечта. Търсенето му е гръбнакът на филма, а фонът е ръководство как да избегнете да ви оберат ... още »
За втора поредна година кино творците у нас ще се впуснат битка за място на престижните кино награди на списание EMPIRE в Лондон.Done in 60 seconds, кино конкурсът на JAMESON и култовото списание EMPIRE стартира за втора поредна година в България. Откриването се състоя в артистичния столичен клуб „Студио 5“ в присъствието на българското жури.След успеха на инициативата през миналия сезон, председателят на журито Васил Василев – Зуека и Драго Симеонов обявиха поредното предизвикателство пред българските кино творци. В състава на комисията ще бъдат и популярният актьор Стефан Щерев, както и изпълнителния директор на webcafe.bg Стоян Георгиев. Нашите талантливи режисьори ще трябва да пресъздадат класически филми в не повече от 60 секунди. Участниците трябва да изберат продукт на човешкия кинематографичен гении, да го дистилират до основните му съставки и да поберат всичко във време по-кратко от жизнения цикъл на остроумен многознайко от зловеща хорър лента. Със сигурност това е достатъчно време да бъде сразен лошия, да бъде спасено момичето и главния герой да отпраши на фона на огнения залез.Стотици почитатели на филмовото изкуство от цял свят ще се опитат да изразят себе си и да докажат уменията си един от най-атрактивните кино конкурси за годината. Надпреварата ще противопостави ленти на талантливи режисьори от повече от 19 държави като тази година, зрителите ще имат възможност да гласуват за своя фаворит в специалния канал на конкурса в YouTube youtube.com/jamesonempirediss).Победителите от всяка държава ще бъдат изпратени в Лондон за глобалния финал на 23 март, където звездно международно жури ще избере най-добрите 5 филма от целия свят. Щастливите финалисти ще присъстват на бляскавата, звездна на церемония по връчването на наградите на списание EMPIRE, а един от тях ще получи приза Jameson Empire Award на същата сцена, на която самият Колин Фърт получи своето отличие миналата година за ролята си в неповторимия „Речта на краля“. През 2011 година в надпреварата се включиха кинаджии от Казахстан, Турция, Чили, Швеция, Русия и много други. Публиката успя да види великолепни екранизации на някои от емблематичните ленти на нашето време, сред които римейк на „Пришълец“, „Челюсти“, „Психо“ и „Екзорсист“. Победител в миналогодишното издание бе Маев Стам от Холандия със своя уникален прочит на „127 часа“.За повече информациия и участие вече е активен и уебсайтът на конкурса: www.jamesonempirediss.com В него участниците ще могат да качат своите филми директно, което значително улеснява процедурата тази година. Краен срок за участие 20 януари 2012. ... още »
След като прекара една седмица на второ място, българската лента “Операция - Шменти капели” отново се изкачи на лидерската позиция в родната бокс офиса класация.За изминалите общо три седмици от премиерата на филма, той е натрупал напълно задоволителните 463 117 лева, и само след няколко дни ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева. Доброто представяне на “Операция - Шменти капели” се дължи както на все още големия интерес на публиката към родното кино (най-вече към филмите със солидно количество хумор), така и на липсата на сериозна конкуренция в лицето на американски или европейски премиерни продукции. Ако се задържи достатъчно дълго на екран, режисираният от Иван Митов филм има шанс да достигне границата от един милион лева, но дори и това да не се случи, той отново ще намери място сред най-успешните български ленти.Приключенският “Тримата мускетари 3D” е на второ място в класацията, със спечелени за две седмици, 211 627 лева. Филмът на Пол У.С. Андерсън изглежда е успял да привлече вниманието на публиката към която е насочен, и със сигурност ще завърши българското си представяне със стабилни приходи. Както в САЩ, така и в България, “Тримата мускетари 3D” не бе предшестван от голяма рекламна кампания, но благодарение на участието на познати на широката публика актьори (като Мила Йовович и Орландо Блум), популярността на приключенските продукции в 3D формат, и факта, че историята за мускетарите Д’Артанян, Атос, Портос и Арамис е все още достатъчно популярна, филма продължава да се представя достойно по родните киноекрани.“Жива стомана” застава на трета позиция, като за три седмици е натрупал 269 443 лева – напълно прилична сума за филм, който не е продължение, и който не се разпространява в триизмерен формат. Дебютният уикенд на лентата бе сравнително скромен, но в седмиците след това, тя успя да набере скорост, и в най-добрия случай ще завърши представянето си с приходи от около половин милион лева. До момента по света, “Жива стомана” е спечелил 153,436,741 долара.Четвърти е премиерния трилър с Никълъс Кейдж и Никол Кидман, “Мръсна игра”. За първия си уикенд по кината, лентата на Джоуел Шумахер е спечелила общо 30 033 лева, което имайки в предвид липсата на реклама и факта, че в много държави филма бе разпространен директно на DVD, е един приличен старт. Със сигурност може да се каже, че участието на Кейдж и Кидман е една от основните причини поради които “Мръсна игра” привлече в кината над 3500 български зрители, които от своя страна го издигнаха до четвъртото място в бокс офис класацията.“Заразяване”, с участието на Мат Деймън и Джуд Лоу, е на пето място, със спечелени за премиерния уикенд 25 112 лева. В САЩ, трилъра се превърна в успех за създателите си, но съдейки по досегашните резултати, в България приходите няма да бъдат толкова впечатляващи. Режисираният от Стивън Содърбърг филм разчита най-вече на еклектичния си актьорски състав, но това изглежда не е успяло да привлече вниманието на по-голямата част от българската публика. Все пак, “Заразяване” има шанс да набере повече скорост през втората си седмица по родните екрани.Шести е триизмерния “Смърфовете”, който се задържа в продължение на десет седмици в българския топ 10. За изминалото време от премиерата си, семейната комедия е натрупала впечатляващите 1 011 428 лева, и вече се счита за един от най-успешните филми, сдобили се с киноразпространение в България. Общите световни приходи на “Смърфовете” надвишават сумата от половин милиард долара, което гарантира появата на поне още два филма за приключенията на малките сини човечета.“Елитни убийци” застава на седма позиция. За един месец по кината, екшън-трилъра с Джейсън Стейтъм и Робърт Де Ниро е спечелил 428 243 лева. В останалата част от света, филма не успя да привлече голяма публика, но популярността на Джейсън Стейтъм в България гарантира голяма посещаемост още от самото начало. “Елитни убийци” се превърна и в поредния пример за това, че българската публика рядко се влияе от представянето на даден филм в други държави – докато в Щатате приходите са доста под очакванията, в България, публиката превърна лентата в един от най-успешните филми с участието на Джейсън Стейтъм.Семейният “Деца шпиони: Краят на времето” е осми, като за пет седмици е натрупал 200 631 лева. След скромния си премиерен уикенд, филма получи малко по-голяма подкрепа от публиката, и в крайна сметка ще завърши българското си представяне с прилични за тази поредица приходи. Общо по света, “Деца шпиони: Краят на времето” е спечелил скромните за триизмерен филм 42,357,803 долара.Хорърът “Нещото” пристигна почти незабелязано в България и затова не е изненадващо, че заема предпоследната девета позиция в класацията. За първия си уикенд по родните киноекрани, филма с Джоел Едгертън и Мери Елизабет Уинстед е спечелил разочароващите 12 269 лева. Въпреки, че e свързан с режисирания от Джон Карпентър популярен едноименен хит от 1982-ра година, “Нещото” не успя да се пребори за по-голяма публика, което не е и толкова изненадващо, тъй като по принцип филмите на ужасите рядко привличат голям брой зрители в родните киносалони. Приходите в САЩ са също сравнително скромни, и по всичко изглежда, че по примера на много други подобни продукции, новия “Нещото” ще трябва да разчита на по-добро представяне на DVD Blu-ray пазара.Българският “Островът” е на десето място, със спечелени за близо две седмици, 51 227 лева. Лентата се нарежда до други български заглавия като “Лора от сутрин до вечер” и “Сбогом, мамо”, които остават в сянката на хитове като “LOVE.NET”, “TILT” и “Операция - Шменти капели”. Изглежда, че за всеки успех на български филм има друга родна продукция, която минава почти незабелязано по кината, и не успява да привлече голям брой зрители.. Все пак, “Островът” не бе напълно пренебрегнат, и спечеленото до момента не е толкова разочароващо за независима българска лента, която не разчиташе на силна рекламна кампания и познати на публиката родни актьори. ... още »