Почитателите на Джесика Частейн ще могат да я видят в новия филм на мексиканския режисьор Мишел Франко „Памет“ (Мексико-САЩ-Чили), който получи приза за най-добър актьор на фестивала във Венеция ‘23 за вълнуващото изпълнение на Питър Скарсгард. Историята проследява трансформацията в живота на Силвия, след като Сол решава да я последва до дома ѝ след срещата на гимназиалния им клас. „Исках да направя филм за хората, които живеят извън обществените рамки. Тяхната неспособност да се съобразят с очакванията на другите често се корени в събития, които съществуват само в спомените им. Понякога самото им маргинализиране предлага бягство от сенките на миналото и шанс да изградят живот в настоящето. Въпросът е дали могат да избягат от тези сенки“, споделя Мишел Франко.
ОЧАКВАМЕ ви в кино “Люмиер”, 19 март,
начало на прожекцията 20:30 часа
Отвъд мъглата | Beyond the Fog
„Отвъд мъглата“ на младия японски автор Дайчи Мурасе пренася зрителите в едно тихо японско селце. В тази интересна в миналото туристическа дестинация живее 12-годишната Ихика, а нейното семейство в продължение на няколко поколения се грижи за една страноприемница. Оцеляването на този специфичен семеен бизнес се оказва в опасност, когато дядото изчезва и за момичето и майка й настъпва време за промяна. Сценарист и режисьор на своя пълнометражен дебют, с изпълнителен продуцент легендата Наоми Кавасе, Мурасе учи режисура в Киото, а първият му късометражен филм „Forget But“ е прожектиран в паралелната късометражна програма в Кан през 2019 година.
Националното турне „Сладки избори” 2011 с „Комиците” и „Столичани в повече” започва на 13-ти август. Зрителите ще видят 13 концерта в 8 града! Любимите актьори ще се срещнат с публиката първо в Сандански на 13-ти, на 14 и 15 август в Пловдив, 16-17 - Стара Загора, 18-20 август - в Бургас, 21-21- Варна, 23-24- Каварна, 25-26- Русе и 27- Горна Оряховица. В „Сладки избори” 2011 ще се включат още - Графа и Акага.„Захарни заводи” – Горна Оряховица е генерален спонсор на турнето. Не случайно мотото на турнето е „Сладки избори”. Първо, защото то се случва в навечерието на важни за страната избори, второ, защото всички българи очакват резултатите от кметската надпревара в сериала на bТВ - „Столичани в повече” - Лютов или Чеканов и трето, защото всеки от нас прави стотици избори, които предопределят живота ни – избор в любовта, кариерата и приятелството. В 8-те града на турнето, двамата герои – кандидат-кметове от „Столичани в повече” Лютов и Чеканов, ще проведат на живо своята предизборна кампания. Всеки, който присъства, ще гласува с билета си и в края на концерта ЦИК на „Комиците” ще обяви победителя. Един от всички гласували ще спечели и награда – голям плазмен телевизор!Билетите за Националното турне „Сладки избори” 2011 на „Комиците” и „Столичани в повече” ще се продават от 1 август в специалните шатри на „Захарни заводи” в центъра на всеки град от турнето. Традиционно концертите се провеждат в Летните театри, а организаторите препоръчват да закупите билетите си още в първите дни, защото свършват бързо.Очаква ви незабравимо лято – със смях, добро настроение, много награди и подаръци! Направете и вие своя „Сладък избор”! ... още »
Звездата от “Код счупена стрела” и “Истински романс”, Крисчън Слейтър, подписа договор за участие в криминалния екшън-трилър “Bullet to the Head”. Продукцията ще бъде филмова адаптация на графичния роман със същото име, а главната роля вече е поверена на Силвестър Сталоун.Сюжетът на криминалния екшън ще разказва за наемния убиец Джими Бобо (Сталоун), който по стечение на обстоятелствата трябва да обедини сили със самоуверен нюйоркски полицай.Целта на намиращите се от двете страни на закона мъже е да разкрият двете жестоки убийства на партньорите си. Изненадващо и за двамата обаче, разследването им ги отвежда от опасните улици на Ню Орлиънс чак до коридорите на висшата власт във Вашингтон.Ролята на полицая ще бъде изпълнена от младия актьор Сунг Канг, познат на зрителите като Хан от тазгодишния хит “Бързи и яростни 5: Удар в Рио”.На режисьорския стол на “Bullet to the Head” ще седне създателя на “Милионите на Брустър” и “Червена топлина”, Уолтър Хил, а продуцент е Джоуел Силвър (“Шерлок Холмс”). Героят на Крисчън Слейтър бива описван като “нюйоркски манипулатор, който е посредник между двамата главни герои и техните врагове”.Освен Слейтър, продуцентите привлякоха към проекта и актьорите Холт Макколъни (“Боен клуб”) и Адеуайе Акинуове-Агбайе (“G.I. Joe: Изгревът на Кобра”).Агбайе ще изиграе главната отрицателна роля на влиятелен адвокат, който се опитва да присвои средствата, които трябва да бъдат използвани за реконструирането на пострадалите от урагана Катрина квартали на Ню Орлиънс. От своя страна, Холт Макколъни ще се превъплъти в ролята на корумпирания партньор на героя на Сунг Канг. От изброените нови актьорски попълнения, единствено Крисчън Слейтър е подписал официалния договор за участие, но от Warner Bros уверяват, че до няколко дни същото ще сторят и Холт Макколъни и Адеуайе Акинуове-Агбайе.“Страхотно е, че ще видим отново Крисчън Слейтър в истински екшън-филм. Всъщност, Силвестър Сталоун лично се свърза с него и му предложи ролята. Като актьор, Крисчън има много силно екранно присъствие и харизма, и всички се радваме, че той ще бъде част от този проект”, заяви изпълнителния продуцент на “Bullet to the Head”, Алфред Гоу (“Мумията: Гробницата на Императора Дракон”).За режисьора Уолтър Хил и продуцента Джоуел Силвър, филма ще отбележи пети общ проект, след “The Warriors”, “48 часа”, “Улици в огън” и “Милионите на Брустър”. Освен вече споменатите актьори, в “Bullet to the Head” ще участват още Сара Шахи (“Доброто старо време”), Джейсън Момоа (предстоящия “Конан варварина”) и Зураб Мачарашвили (“Odd Thomas”).Сценарият на екшъна e от номинирания за “Оскар” Алесандро Камон (“Благодаря за пушенето”), а Джоуел Силвър и Алфред Гоу ще продуцират, заедно с Кортни Соломон (“Сянката на смъртта”), Стюарт Форд (“Гол 2: Да изживееш мечтата”) и Майлс Милър (“Смъртоносно оръжие 4”).Екипът разполага с бюджет от 35 милиона долара, а снимките се очакват да започнат до края на следващата седмица. Световната премиера на “Bullet to the Head” ще се състои в началото на 2012-та година. ... още »
Фантастичният екшън на Майкъл Бей, “Трансформърс 3”, запази заетата преди една седмица лидерска позиция в американската бокс офис класация. Само за 12 дни, третия филм от популярната поредица е натрупал 261,000,000 долара – сума, която го превръща в най-печелившото (поне засега) заглавие на годината, надминавайки “Поредният ергенски запой” (250,804,000 долара) и “Карибски пирати: В непознати води” (236,283,000 долара). “Трансформърс 3” се представя напълно според очакванията на студиото Paramount Pictures, и въпреки сериозната конкуренция в лицето на предстоящия “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2”, филма има шанс да надмине постигнатото от втората част, “Трансформърс: Отмъщението”, която през 2009-та година завърши американското си представяне с приходи от 402,111,870 долара. По света, продуцирания от Стивън Спилбърг филм се представя още по-впечатляващо, като само до момента е натрупал 645,000,000 долара. Очакванията на бокс офис анализаторите са, че “Трансформърс 3” ще бъде втория филм тази година, след “Карибски пирати: В непознати води”, който ще надмине границата от един милиард долара приходи по света.Втората позиция е заета от премиерната комедия “Шефове гадняри”, която за първия си уикенд по американските кина е спечелила 28,110,000. Стартът на филма с Джейсън Бейтман и Дженифър Анистън е по-добър от този на хита “Шаферки” (26,247,410 долара), и без съмнение приходите ще продължават да се увеличават значително.“Шефове гадняри” бе една от най-силно рекламираните продукции на годината и според анализаторите, филма със сигурност ще се нареди сред хитовите комедии на сезона, редом до “Шаферки”, “Палавата класна” и “Поредният ергенски запой”. Филмът е заснет с бюджет от 35 милиона долара – сума, която ще бъде покрита до една сeдмица и половина.“Опашати сватовници” заема трето място в класацията. За премиерния си уикенд, новата комедия с Кевин Джеймс регистрира приходи от 21,000,000 долара, което е под очакванията на студиото Sony Pictures. Лентата бе рекламирана като комбинация от хитовете “Нощ в музея”, “Хитч” и “Доктор Дулитъл”, и очакванията на продуцентите бяха да бъде привлечена семейната публика, която превърна споменатите три филма в големи успехи. Но това изглежда не се случи, и “Опашати сватовници” стартира с ако не слаб, то с разочароващ премиерен уикенд. Все пак, този род семейни филми имат достатъчно голяма публика, и в най-добрия случай, продуцираната от Адам Сандлър комедия има шанс повтори представянето на “Мечето Йоги”, който в края на миналата година също стартира с разочароващ премиерен уикенд, но в крайна сметка не само покри бюджета си, но и събра една доста стабилна сума в САЩ.Анимационният “Колите 2 3D” е четвърти, като за по-малко от три седмици е натрупал 148,828,000 долара. След големия спад от 62 процента миналата седмица, режисирания от Джон Ласитър филм се стабилизира, и за изминалия уикенд прибави допълнителни 15,209,000 долара към общата си сума. Но въпреки, че филма се разпространява в триизмерен формат, той по всяка вероятност няма да успее да надмине постигнатото от предшественика си, който през 2006-та година завърши американското си представяне с общи приходи от 244,082,982 долара. До момента по света, “Колите 2 3D” е спечелил 270,428,000 долара. За сравнение, първата част завърши международното си представяне с приходи от 461,983,149 долара.“Палавата класна”, в която главните роли се изпълняват от Камерън Диас и Джейсън Сигъл, застава на пета позиция. За близо три седмици, комедията на режисьора Джейк Касдан е спечелила 78,757,000 долара и вече заема едно от челните места в класацията на най-успешните комедийни заглавия на 2011-та година. Бюджетът от 20 милиона долара е вече покрит, а общите световни приходи на “Палавата класна” се равняват на 124,457,000 долара.Режисирания от Том Ханкс, “Лари Краун”, е на шесто място, със спечелени за по-малко от две седмици, 26,526,000 долара. Имайки в предвид участието на самия Ханкс и носителката на “Оскар”, Джулия Робъртс, очакванията към “Лари Краун” бяха големи, но за съжаление на създателите, те не бяха оправдани. Филмът стартира с разочароващ премиерен уикенд, и по всичко изглежда, че в дните след това не е била привлечена по-голяма публика в кината. До една седмица, “Лари Краун” ще покрие бюджета си от 30 милиона долара, но няма де се превърне в очаквания голям романтично-комедиен хит. Очакванията на студиото Universal Pictures са за по-добри приходи извън границите на Северна Америка.Филмът на режисьора Джей Джей Ейбръмс, “Супер 8”, заема седма позиция. За близо пет седмици по американските кина, фантастичната продукция е спечелила 118,056,000 долара.“Супер 8” оправда очакванията на създателите си, и въпреки, че не става дума за големи приходи като тези на “Трансформърс 3”, филма ще се счита успешен. Извън САЩ, лентата не се представя толкова добре (51,000,000 долара до момента), но общите световни приходи (включващи и американските) се равняват на съвсем приличните 169,056,000 долара.“Монте Карло”, с участието на младата актриса Селена Гомес, е на осмо място в класацията, със спечелени за по-малко от две седмици, 16,125,000 долара. За комедийна продукция, без претенции за лидерска позиция, този резултат е напълно приличен, и въпреки, че няма да бъде запомнен с големи успехи в бокс офиса, “Монте Карло” без проблеми ще успее да покрие бюджета си от 20 милиона долара.Комиксовият екшън “Зеленият фенер” застава на предпоследната девета позиция. За малко повече от 20 дни, филма на режисьора Мартин Кембъл е натрупал 109,709,000 долара – резултат, който е много под очакванията на студиото Warner Bros, което се надяваше на доста по-високи приходи, които да гарантират появата на продължение. Другo притеснение за продуцентите е, че огромния бюджет на филма, който се равнява на 200 милиона долара, ще бъде много труден за покриване, въпреки по-високите цени за триизмерна прожекция. “Зеленият фенер” няма да бъде считан за провал, най-вече заради очакваните по-добри приходи от Европа и Австралия, но със сигурност ще бъде запомнен като един от дългоочакваните филми тази година, които не оправдаха очакванията на бокс офис специалистите.Комедията с Джим Кери, “Пингвините на Мистър Попър”, е на десето място, като за по-малко от един месец е спечелила 57,747,000 долара. Премиерният уикенд на лентата бе под очакванията на студиото 20th Century Fox, но бавно и постепенно, приходите се увеличаваха въпреки сериозната конкуренция, и в крайна сметка, бюджета от 55 милиона долара е вече покрит. За филм от жанра “семейна комедия”, “Пингвините на Мистър Попър” се представя прилично в американския бокс офис, и въпреки че е на път да отпадне от топ 10, лентата доказа, че слабия премиерен уикенд не винаги определя какво ще бъде цялостното представяне на дадена продукция. До момента, общите световни приходи на филма се равняват на 83,847,000 долара.Бокс офис класация на Северна Америка за периода08 юли - 10 юли1 Transformers: Dark of the Moon - $47M / $261M2 Horrible Bosses - $28.1M / $28.1M3 Zookeeper - $21M / $21M4 Cars 2 - $15.2M / $149M5 Bad Teacher - $9M / $78.8M6 Larry Crowne - $6.26M / $26.5M7 Super 8 - $4.83M / $118M8 Monte Carlo - $3.8M / $16.1M9 Green Lantern - $3.12M / $110M10 Mr. Popper's Penguins - $2.85M / $57.7M ... още »
Филмът на Джоузеф Мадмъни "Restoration" спечели голямата награда на фестивала в Карлови Вари в конкуренцията на 12 други заглавия от 13 страни.Призът донесе на автора на лентата и чек за $30 000, докато специалното отличие на журито и $20 000 отидоха у чехо-словашкия "Gypsy" на Мартин Сулик.За най-добър режисьор бе определен французинът Паскал Рабате заради комедията му "Holidays by the Sea".Стине Фишер Кристинсен бе коронясана в категорията за женска роля (в немския "Cracks in the Shell"), а колегата й Дейвид Морс бе отличен за мъжко изпълнение (в дебютния за Мартин Донован "Collaborator"). Канадско-щатската лента, проследяваща разговора на двама бивши съседи по теми като жените, бирата и войната, по време на заложническа криза, спечели симпатиите на критика и публика.Наградата за творба, идваща от страна от бившия източен блок, бе присъдена на "Punk's Not Dead" (Македония/Сърбия) на Владимир Блажевски. За най-добра документална продукция бе определена "The Good Life" (Дания) на Ева Мулвад, а разказът за алпинистки приключения на Марчин Кожалка "Declaration of Immortality" бе избран за най-силен късометражен документален проект.„Независимото" отличие бе присъдено на канадската комедия "Sunflower Hour", докато призът на публиката бе за "Nicky's Family" с автор Матей Минак, разказващ за англичанина Никълъс Уинтън, спасил доста деца от концентрационните лагери през Втората световна война.На феста присъстваха повече от 12 000 гости и зрители, които видяха програма от 179 филма. ... още »
„Болница на надеждата” – така се казва първата продукция, създадена специално и ексклузивно за онлайн излъчване. Тя може да се гледа само по Nova Play – всяка неделя от 18.00 ч.Първите епизоди вече може да се видят на http://www.novatv.bg/shows/view/799/Болница-на-надеждата/. Те ни запознават с екипа и съвременните технологии в Анадолския медицински център (АМЦ), както и с пациентите, чиито лични истории ще бъдат проследени в 9 поредни епизода. Едно от основните послания на продукцията е, че раковите заболявания не са страшни, когато бъдат открити навреме и бъде проведено правилно и професионално лечение.Екипът на предаването ни среща именно с подобни щастливи случаи на пациенти, претърпели успешно лечение и завърнали се отново към нормалния ритъм на живот. Как да заченем ин-витро, как да се преборим с рака на белите дробове или рака на гърдата са само част от темите, които ще бъдат разгледани в отделните епизоди.„Над 600 са случаите в АМЦ, завършили с щастлив край през първите шест месеца на тази година, а близо 1200 пациенти са били излекувани за изминалата 2010 г.”, коментира изпълнителният продуцент Иван Тодоров.„Само преди няколко дни научихме и за добрите резултати на едно 20-годишно момче от Перник, успяло да се пребори с тумор на белите дробове. Това е и основната причина, поради която решихме да направим „Болница на надеждата” – да вдъхнем вяра на хората и да покажем, че ракът може да бъде победен”, допълва още той.„Радваме се, че именно с подобно позитивно послание и продукция правим първата стъпка в създаването на съдържание специално и ексклузивно за онлайн излъчване”, споделя Маркус Хартвал, Директор „Нови медии” в Нова телевизия”. „Вярваме, че това е правилният път, в който да развиваме нашата онлайн платформа Nova Play. Едновременно с това обаче силно се надяваме, че ще бъдем полезни и ще помогнем на много хора”, добавя той. ... още »
Патрик Бейтман от "Американски психар"Бейтман е абсолютно брутален персонаж. Сериен убиец, психопат (или социопат, по ваш избор), но в същото време предизвиква в зрителя чувство на симпатия и уважение. Той е красиво, богато и стилно юпи, водещо се на собствени принципи и на всичкото отгоре звучи като Фил Колинс.Осъзнаваме изцяло садистичните му действия и въпреки това, на определени моменти изпитваме съжаление към това егоцентрично чудовище, което има всичко, за което някога сме мечтали. Уважаваме го и заради финалната реплика, в която изцяло в стила на Достоевски признава: "Дори и след като съм признал, че катарзис не съществува, наказанието ми продължава да ми се изплъзва и не постигам по дълбоко себепознание. Реално погледнато, от моите признания не можете да спечелите нищо, а тази изповед е толкова безмислена, колкото и всичко останало".Симпатягите от "Криминале"Едно от най-добрите качества на Тарантино е да съчетава елементите на брутално насилие с типичното човешко ежедневие. Това вероятно обяснява и защо иначе страховитите персонажи на Брус Уилис, Винг Реймс, Траволта и компания от култовия "Криминале" изглеждат и се държат като момчетата, с които вечер пием по бира или ритаме футбол в квартала. Е как да не ги харесваш?! Те са лоши, садистични маниаци, които убиват за удоволствие и въпреки това в тях има нещо толкова земно и чаровно.Помните ли как Брус и Винс се дебнеха в магазина в желанието си всеки да тегли куршума на другия и въпреки това си бъбреха по приятелски за сексуалните си предпочитания?! На това му се вика да подходиш с нужното уважение…Джон Доу от "Седем"Това да разплачеш самия Брад Пит, не е шега работа. Анджелина не успя, но виж Кевин Спейси направо му "разката майката" в "Седем". С майтапа дотук, този филм е един от най-страховитите и потресаващи трилъри, които сме гледали някога и признаваме си, не бихме повторили без нужното осветление.Заслугата до голяма степен е на персонажа на Кев, който може и да е тотален сбърканяк, садист и перверзник, но е толкова умен, хитър и интелигентен, че пред него Морган Фрийман и Брад изглеждаха като абсолютни първолаци. При това Джон Доу се появява на екран за не повече от 15-20 минути, но те се оказват абсолютно достатъчни да го сравним дори с Ханибал Лектър. И повярвайте ни, веднъж като го видите, няма да го забравите…Вик Вега от "Глутница кучета"След "Криминале", дойде ред и на друг ненормалник от хит на Тарантино. Вик обаче и до днес е сред най-сполучливите му екранни персонажи заради уникалното си черно чувство за хумор. Няма как да забравим сцената, в която отрязва ухото на горкото ченге, след което крещи в него: чуваш ли ме, ало, чуваш ли ме?!Вероятно ви звучи твърде брутално, но в крайна сметка с тези кадри Майкъл Медсън се завърна в голямото кино, а Куентин се утвърди като Краля на екранния жаргон…Даниел Плейнвю от "Ще се лее кръв"Този филм и до ден днешен е сред класиките в световното кино, въпреки че бе направен преди едва няколко години, а изпълнението на Даниел Дей Луис не само показа, че е перфектен за отрицателни роли, но дори и му донесе дългоочаквания "Оскар".Даниел е алчен и циничен търсач на петрол, който е готов да продаде и собствената си майка в името на черното злото, да се откаже от всичко ценно в живота си, стига да постигне целта си. И все пак, той предизвиква симпатия. На финала Плейнвю остава съвсем сам, разрушил връзката с единственото същество, което все пак запазваше човешкото в него - сина му, а за компания останаха само бутилката с алкохол и тоталната омраза към човешкия род. И парадоксално, но някак си започнахме да го харесваме, когато убива основния си конкурент Илай Съндей, виждайки в него всичко това, в което сам се е превърнал през годините...Томи де Вито от "Добри момчета"За актьор, висок едва 163 сантиметра, Джо Пеши е твърде впечатляващ в шедьовъра на Скорсезе – "Добри момчета".Когато убива някой с… химикалка в гърдите или пък застрелва невинен сервитьор заради това, че го е обидил, никой не припознава в него, да речем, Дани де Вито. Той е завършен и брутален мафиот и все пак… притежава неповторима харизма. Способен е след кърваво убийство да седне на стола и да похапне спагети, докато разменя шеги с околните. Има завидно чувство за хумор и умее да се забавлява. Изглежда точно като човек, с който да "убиеш" един два часа по приятен начин. И това всъщност е най-страшното в Томи Де Вито. Защото той не е луд, просто не му пука за никой и нищо...Карл от "Sling Blade"Когато става дума за персонаж на чаровни шизофреници, едва ли на този свят има по-подходящо име за пресъздаването им от Били Боб Торнтън. В това отношение бившият съпруг на Анджелина Джоли просто няма равен и изпълнението му в "Sling Blade" е най-яркото доказателство за това.В лентата, която дефакто е и режисьорският му дебют, той изпълнява ролята на умствено изостаналия Карл Чайдлърс, излежал 25 години в затвора още от 12-та си година, след като убива майка си и нейния любовник.Когато излиза на свобода, той се завръща в родния си град, където се сприятелява с малкия Франк и постепенно ни убеждава в истински доброто си сърце. Затова, когато на финала убива доведения баща на момчето - Дойл, единственото, което можем да изпитаме е просто тъга, че понякога животът е твърде предвидим за тези, които не се вписват в традиционните рамки на обществото…Мики и Малъри от "Родени убийци"Те са готини, естествени и чаровни! Те са забавни, усмихнати и щури! Те са най-сексапилните серийни убийци в света! Кажете "здравей" на Мики и Малъри Нокс. Филмите на Оливър Стоун винаги са изпълнени с твърде реалистично насилие и "Родени убийци" не прави изключение.Сатиричният критичен поглед върху американското общество, така типичен за режисьора, обаче присъства и тук, и именно той смекчава някои от сцените до степен, в която дори започваме да съчувстваме на главните герои.Мики и Малъри са брутални убийци и в това спор няма. Те обаче не са родени такива, а са продукт на американската социална система и точно затова всъщност не ги съдим. Всичките им садистични актове изразяват собствените им виждания за по-добър свят или са просто в името на нещо положително. Трудно е да кажем, че ги харесваме. Със сигурност обаче не ги мразим…Антон Чигур от "Няма място за старите кучета"Този филм е шедьовър, братя Коен са гении, а Антон Чигур е един от най-впечатляващите килъри в историята на киното. Той изглежда като пълен идиот - прическата му е способна да разплаче и най-некадърния фризьор, а в същото време е социопат, който трепе като муха всичко живо, което се изпречи на пътя му.Един от най-зловещите и завършени екранни психопати убийци досега, Чигур убива толкова спокойно, сякаш пие сутрешното си кафе и решава дали да запази живота на някой… подхвърляйки монета. Каменното му, лишено от всякаква емоция, лице по време на поредното убийство и новаторския подход откъм оръжие – пушка, свързана към резервоар със сгъстен въздух , ни карат ако не друго, то поне да изпитаме нужното уважение към него. Изпитаха го и в Холивуд, където за ролята си Хавиер Бардем стана първият испански актьор, отличен с "Оскар". Убийствен изстрел, не мислите ли?! ... още »
Един акт на състрадание и арогантност ще доведе до невиждана война и до „Възходът на планетата на маймуните”. Удостоеният с „Оскар” екип по специални ефекти, работил над безспорни хитове като „Аватар” и „Властелинът на пръстените”, уверено се заема да надмине предишните си постижения като създаде компютърни изображения, които ни предлагат драматични изпълнения с безпрецедентна емоционалност и интелигентност. В допълнение ще станем свидетели и на епични битки, които ще решат съдбата на хората и приматите.„Възходът на планетата на маймуните” е един напълно нов поглед върху вселената от една от най-любимите и успешни поредици на Twentieth Century Fox. Но филмът дължи своето създаване колкото на „Аватар”, толкова и на по-ранните филми от поредицата. Студиото за ефекти Weta Digital надгражда върху отличената си с „Оскар” работа по „Аватар, за да предложи нещо революционно ново – фото-реалистични маймуни, а не използваните досега костюмирани актьори. Новите технологии позволяват на публиката да се почувства емоционално свързана с шимпанзето Цезар, което реално не съществува. „Това е радикално отклонение от предишните епизоди в поредицата, защото Цезар е централния герой и по-голямата част от случващото се е представена през неговия поглед. Това ви кара да се вълнувате истински от случващото се с него,“ казва продуцентът Питър Чернин.В допълнение към представянето на тези изключително реалистично изглеждащи маймуни, филмът ни предлага и място на действие, което всеки веднага може да разпознае. Историята, смесица от научна фантастика и научни факти, се развива в днешен Сан Франциско и ни отправя предупреждение за това докъде могат да доведат генетичните експерименти на хората, а именно – до война за надмощие с видове, които считаме за по-нисши.„Това е модерен прочит на идеята за планета на маймуните,“ казва продуцентът Дилън Кларк. „Нашият филм е замислен като първокласно и мащабно забавление, но в същото време е дълбоко свързан с реалността благодарение качеството на сценария, емоционалния заряд и дълбочината на героите. В сърцевината си това е история, задвижвана от отделните персонажи, която не разчита основно на специални ефекти, за да спечели публиката на своя страна.“Емоционалната сърцевина на филма е основна притегателна сила за актьорите, включително и за Джон Литгоу. „Необичайно е голям научнофантастичен филм да черпи вдъхновение от развиващите се вътре в човека емоции и конфликти,“ споделя номинираният за Оскар актьор. „Бях изумен от емоционалната автентичност на сценария. Филмът напълно ще преобърне очакванията на публиката.“Подобно на оригиналния „Планетата на маймуните“ новият филм използва научнофантстичния жанр, за да разглежда много по-обширни проблеми и идеи. „ВЪЗДОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ" ни показва как нашата цивилизация може да стигне до точка, от която няма връщане назад,“ казва режисьорът Рупърт Уайът. „Събитията се развиват през погледа на супер-интелигентното шимпанзе Цезар, което в началото вижда, че хората са способни да създават красиви произведения на изкуството и да използват ума си за постигането на множество неща. Впоследствие обаче Цезар започва да опознава и тъмната страна на хората – подтисничество, лицемерие и отхвърлянето на това, което не разбират.“ Друга ключова тема е човешката арогантност, която ни кара да мислим, че може да изкривим, измамим или заобиколим природните закони без да си платим за последствията. „В оригиналния филм човешката арогантност доведе полковник Тейлър (изигран от Чарлтън Хестън) на онзи плаж пред Статуята на свободата и му разкри стряскащата съдба на човечеството,“ отбелязва сценаристът и продуцент Рик Джафа. „Не по прищявка на съдбата всичко се е стекло по този начин.“И във „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” хората са изправени срещу природата и срещу самите себе си, което ще доведе до развръзка, която поставя нашият вид и маймуните пред появата на нов и шокиращ световен ред.GEN-SYS: В НАЧАЛОТОУил Родман (Джеймс Франко) е учен, който работи в Gen-Sys – голяма фармацевтична компания, която провежда генетични изследвания в желанието си да разработи доброкачествен вирус, който възстановява увредената тъкан на мозъка. Уил е напълно отдаден на целта да открие лекарство за Алцхаймер, от каквато болест страда баща му Чарлс (Джон Литгоу). Младият учен е буквално „венчан за работата си“ по думите на Рик Джафа, което не му позволява да изгради каквито и да било лични отношения с друго човешко същество.Единствено болестта на баща му ги сближава, макар и по труден начин. „Уил е студен и изолиран човек,“ споделя номинираният за Оскар за ролята си в 127 ЧАСА Джеймс Франко. „По-голямата част от енергията му е насочена към работата. Баща му страда от прогресивна деменция, така че Уил се връща в родния си дом, за да се грижи за него. Грижите за друг човек са нещо, с което Уил трябва да се сблъска за пръв път.“Точно преди Gen-Sys да започне тестове върху хора на обещаващо ново лекарство, опитните маймуни на Уил внезапно показват учудващо агресивно поведение. Ръководството решава, че изследванията са провал и Уил трябва да прекрати програмата.Сред хаоса, който съпътства рязкото спиране на научния процес, Уил се оказва натоварен с грижите за новородено шимпанзе, което е мъжката рожба на най-обещаващия му тестов субект. Тази малка маймунка, на която й предстоят велики дела, се казва Цезар.ЕВОЛЮЦИЯТА НА ЕДНА РЕВОЛЮЦИЯУил тайно отглежда Цезар в дома си, докато в същото време се грижи и за болния си баща. „Уил се оказва с голяма отговорност спрямо две живи същества,“ казва Джеймс Франко. „С развитието на историята той става все по-човечен и все по-малко обсебен от науката. Започва да го е грижа много повече за Цезар, отколкото за успеха на лекарството.“Цезар е много повече от домашен любимец за Уил; всъщност Уил приема бащинска роля спрямо тази толкова специална маймуна. „До голяма степен това е история за отношенията между бащи и синове,“ споделя продуцентът и сценарист Аманда Силвър, която написва сценария заедно със съпруга си Рик Джафа. „Уил се превръща в баща, както за собствения си баща, така и за Цезар.“„Връзката Уил-Чарлс-Цезар е изключителна,“ казва Джон Литгоу. „Уил губи баща си в борбата с Алцхаймер, но в същото време печели едно „дете“ в лицето на Цезар. Този емоционален триъгълник дава отправна точка на нашата история.“Цезар отвежда Уил при Каролин (Фрейда Пинто) – приматолог, който се грижи за здравето на Цезар и се превръща в централна фигура в живота и на двамата. „Каролин се възхищава от грижите на Уил за шимпанзето, което е третирано като роден син,“ обяснява Пинто. „Тя е посветила живота си на приматите, така че любота и грижите за техния вид идват дълбоко от сърцето й.“Като резултат от излагането му на експерименталното лекарство още докато е износван от майка си, Цезар започва да демонстрира интелигентност и поведение, които не са привични за която и да било друга маймуна. Вдъхновен от неочакваните заложби на Цезар, Уил тайно успява да изнесе достатъчно дози лекарство от Gen-Sys и против правилата на здравия разум започва собствени проучвания в дома си, използвайки баща си и Цезар за тестови субекти. С течение на времето приматът развива удивителни когнитивни умения и интелект. В същото време симптомите на Алцхаймер у Чарлс изчезват като по чудо. По всичко изглежда, че нарушаването на лабораторните правила си е струвало риска. Но както сам Уил скоро ще открие, този му дързък акт е запратил цялото човечество по пътя на разрухата.„Уил прекрачва границата,“ казва Рик Джафа. „Той си мисли, че няма нищо лошо в това да излекуваш Алцхаймер и да повишиш интелекта на даден субект. В този момент обаче започваш да си играеш на Бог и положението става рисковано.“„ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” изследва един от най-големите проблемите на нашето съвремие,“ заявява Питър Чернин. „Имаме на разположение невероятни научни и медицински достижения, но трябва да се запитаме до каква степен може да ги използваме преди наистина да окажем пагубно влияние върху природните закони? Какви са границите?“Уил Родман отива далеч отвъд тези граници и резултатите са катастрофални. Но преди да се разиграят тези драматични събития публиката става свидетел на израстването на Цезар, който подобно на всяко човешко дете е любопитен да опознае света, който го заобикаля. С напредването на годините високата му интелигентност се сблъсква с агресивните и опасни отбранителни инстинкти, присъщи на зрелите мъжки маймуни. Цезар скоро се превръща в бреме, с което Уил и Каролин не могат да се справят сами.Уил няма желание да се раздели с животното, което приема за собствен син. Уил добре го разбира, но в същото време осъзнава, че не е възможно Цезар да остане с тях. „Каролин настоява, че всяко животно се нуждае от пространство и не би могло да се развие напълно, докато е затворено в човешки дом,“ обяснява Пинто.Уил отвежда Цезар в Убежището за примати Свети Бруно. Той обаче не знае, че това т.нар „убежище“ е по-скоро долнопробен затвор, където попадат всички нежелани маймуни. Мястото се управлява от Ландън (Брайън Кокс) и синът му Додж, в чиято роля влиза Том Фелтън, който публиката по целия свят добре познава от превъплащението му като Драко Малфой в поредицата за Хари Потър.Цезар далеч не е най-силното шимпанзе и бързо осъзнава, че за да оцелее ще трябва да наложи интелектуалното си преимущество над страховития мъжкар Рокет, зловещата и гневна горила Бък и психически неуравновесения орангутан Морис. Цезар скоро се оказва господар на положението и налага нов социален ред. В ключов и въздействащ момент Цезар се противопоставя на човешките си мъчители.„Изградихме структурата на филма си около тази сцена,“ обяснява Дилън Кларк, който обаче иска да запази в тайна случващото се, за да не развали удоволствието на зрителите. „Ще бъде изключително силен и завладяващ момент от филмовата история.“„Искахме този момент да е от типа, който спира привидно непреклонния ход на света, който ни заобикаля,“ добавя Рупърт Уайът. „И в същото време да е неотделима част от идеята за това докъде може да ни доведе еволюцията на видовете.“ Този определящ миг води до дръзко бягство, епичен сблъск на прочутия мост Голдън Гейт в Сан Франциско, мъчителна и съдбовна среща между Уил и Цезар – и в крайна сметка до революция, която завинаги ще промени нашата планета.СЪЗДАВАНЕТО НА ЦЕЗАРПри създаването на Цезар и неговия свят задачата на Weta Digital,подобно на работата по АВАТАР и ВЛЪСТЕЛИНЪТ НА ПРЪСТЕНИТЕ, е да предложи на публиката нещо невиждано досега. Старши отговорникът по специални ефекти и четирикратен носител на Оскар Джо Летери обяснява предизвикелствата пред неговия екип: „При АВАТАР Джим Камерън създаде един напълно измислен свят, какъвто никой не си е представял. Целта при „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” в определена степен е още по-трудна. Всичко – маймуните и локациите – трябваше да изглеждат истински, защото разказваме история, която е базирана в реалността, а не е напълно научна фантастика.“Летери отдава дължимото на режисьора Рупърт Уайът за желанието да се разкаже история, която изглежда максимално реалистично. „Рупърт постоянно ни повтаряше, че маймуните трябва да изглеждат възможно най-истински. Така че започнахме работа от нулата и подходихме напълно различно от всички предишни филми от поредицата. Приматите ни изглеждат точно така, както всички си ги представяме, но в същото време им придадохме допълнителна доза интелигентност и присъщи на хората черти.“За Летери ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ е нещо като Светия Граал за артистите по специални ефекти, защото оригиналът от 1968 е крайъгълен камък в киното по отношение на зрелището, което предлага. „Привлече ме идеята да работя по предистория, която ще ни покаже как се е стигнало до положението от предишните филми, а също и възможността да фокусираме всичко през погледа на Цезар, който е нашият главен герой.“И докато Weta Digital използват уникалните си технологии, за да ни покажат възможно най-реалистичните маймуни, то известният британски актьор Анди Съркис (познат от изпълнението си като Ам-Гъл във ВЛАСТЕЛИНЪТ НА ПРЪСТЕНИТЕ) се присъединява към проекта, за да изпълни образа на Цезар с необходимите нюанси, емоции, душа, мъдрост и сърце. „Анди Съркис е Чарли Чаплин на нашето поколение,“ отбелязва Рупърт Уайът.„Под това имам предвид, че той е един от наистина малцината напълно възприели технологията motion-capture (улавяне на движението – бел.ред.), защото добре разбира нейният потенциал. Някои актьори се страхуват, че технологията отделя изпълнението им от истинския свят във филма, което далеч не е така. Анди добре разбира, че всеки един дребен нюанс – всяко вдишване, всяко потрепване на мускул – е визуално отразено във филма. Филмовото изкуство е визуално средство и ако можеш да разкажеш историята на героя си с по-малко думи, то това би било перфектно.“ Историята на Цезар ни води от неговото раждане до мястото му като лидер на революция. Съркис, който освен като Ам-Гъл, е познат и с превъплащението си в Кинг Конг в римейка на Питър Джаксън, споделя, че „Цезар е една от най-сложните роли в кариерата ми във физическо и емоционално отношение. Едно нещо е да играеш шимпанзе, но да го изиграеш от детска възраст до пълна зрялост е съвсем друго. Но пък възможността да се справя именно с такава задача беше неустоима.“„Част от пътуването на Цезар включва детските му години и радостта от откритието и осъзнаването, че притежава интелигентност отвъд годините си,“ коментира Съркис. „Той попива от хората около себе си и усеща, че е изключително надарено същество, но в същото време открива, че светът може да е много жестоко място. Интелект е даден насилна на Цезар. Той не го е поискал сам. На раменето му лежи голяма отговорност без сам да я е пожелал.“Във втората част на филма Цезар се превръща в затворник. „Той е откъснат от среда на обич и се чувства изоставен. Той е затворен в клетка заедно с тези объркани диви животни, след като е отхвърлен от хората, които са били като негови родители. Той започва да се съмнява в собствената си идентичност. Но в крайна сметка намира сили да обедини и поведе останалите маймуни, което го води до третия етап от развитието му, а именно революцията. Той използва интелекта си, за да увлече останалите примати и впоследствие намира сили да се превърне в техен лидер. За мен като актьор това е невероятно приключение,“ обобщава Анди Съркис.Физическите изисквания на ролята са съвсем друга тема на разговор. Прецизност, тренировки и концентрация са от изключително значение, за да се уловят с точност движенията на маймуните. Координаторът по каскади Тери Нотари, бивш изпълнител в световноизвестния Цирк дьо Сюлей, изиграва ключова роля в уточняване движенията на актьорите, чиито изпълнения на екрана се превръщат в пълнокръвни маймунски образи.Докато motion-capture актьорите достигат нови хоризонти с привнасянето на емоционалност и ярко физическо присъствие, то Weta Digital също надграждат успехите си от АВАТАР като за пръв път заснемат визуални ефекти на истински места, а не в контролираната среда на затворено филмово студио.„Както и при АВАТАР използвахме костюмите за улавяне на движения и камери за глава, които улавят лицевите изражения на актьорите,“ обяснява Летери. „Но тук за пръв път използвахме тази технология като напълно интегрирана част от реално заснетите кадри и по този начин елиминирахме бариерата между специални ефекти и действително уловеното от операторските камери. Основното при работата по „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” са изпълненията на актьорите и взаимодействието помежду им. За останалото – истинските визуални ефекти – щяхме да се погрижим на по-късен етап.“„За пръв път успяхме да уловим подобни изпълнения при директна слънчева светлина,“ споделя отговорникът по специални ефекти Дан Лемън.Най-голямото предизвикателство за продукцията е при заснемането на кулминацията на филма, която се развива на моста Голдън Гейт. Декорът е построен на огромна снимачна площадка близо до Ванкувър. Битката между маймуни и хора включва сложни каскади, огън, експлозии, хеликоптери, стотици коли и статисти, както и характерната за Сан Франциско мъгла. А всичко това е гарнирано с кулминацията на драматичните нишки в историята, която е придружена с много емоции и сблъсък на героите.Тази сцена, както и останалите големи сцени са изцяло подчинени на емоционалната сърцевина на филма и неговите основни теми. „ВЪЗХОДЪТ НА ПЛАНЕТАТА НА МАЙМУНИТЕ” не се усеща като филм, който залага единствено на специалните ефекти,“ обобщава Анди Съркис. „Усещането е за силно въздействаща история, която се разплита на фона на мащабни събития. Екшън спектакълът си взаимодейства перфектно с драмата. И точно поради това според мен се получи този изключително силен резултат – защото моментите, които имат за цел да ви впечатлят не са самоцелни. Всичко опира до намирането на реализъм и истинност.“„Филмът се възползва от страха ни, че нашата планета може да бъде узурпирана от друг вид и поставя въпроса как би се стекло всичко при подобен сценарий,“ казва в заключение Рупърт Уайът. ... още »
Източници от студиото Working Title разкриха, че се подготвя трети филм от комедийната поредица “Дневникът на Бриджит Джоунс”. За режисьор на бъдещата романтична комедия, продуцентите се опитват да привлекат създателя на тазгодишния изненадващ хит “Шаферки”, Пол Фейг.Преговорите с Фейг вече са започнали, но от студиото уточняват, че продукцията е във все още ранен етап на развитие, и в момента няма подписани договори.Героинята Бриджит Джоунс бе представена за първи път на големия екран в “Дневникът на Бриджит Джоунс” от 2001 година, където главните роли бяха поверени на носителите на “Оскар” Рене Зелуегър и Колин Фърт, а техен партньор беше звездата от “Четири сватби и едно погребение”, Хю Грант.Лентата, базирана на едноименния роман на писателката Хелън Фийлдинг, се превърна в международен хит, с приходи от 281,929,795 долара. Три години по-късно, през месец ноември 2004-та, по кината се завъртя и продължението “Бриджит Джоунс: На ръба на разума”, в което отново участваха звездите от първата част. Филмът успя да привлече вниманието на публиката, и натрупа световни приходи от 262,520,724 долара.Въпреки, че не съществува трета книга за премеждията на Бриджит Джоунс, авторката Хелън Фийлдинг публикува кратка история през 2005-та година, в която вече 40-годишната главна героиня се опитва да забременее преди да е станало прекалено късно. Това е и основата на сценария за третия филм, който е написан отново от самата Фийлдинг.Звездата на поредицата, Рене Зелуегър, заяви през месец юли, 2009-та година, че със сигурност би се превъплътила отново в главната роля – за момента обаче, не се разкрива дали разговорите с нея са били подновени.Подобна е и ситуацията с Колин Фърт и Хю Грант: и двамата актьори нееднократно са заявявали, че биха се завърнали за трети филм, но според първоначалната информация, от студиото Working Title все още на са започнали преговорите с тях. Очаква се в следващите няколко седмици, да бъде разпространена по-подробна информация за състоянието на актьорския състав на бъдещата продукция.Относно режисурата на филма, не е изненадващо, че продуцентите се опитват да привлекат Пол Фейг - с тазгодишната си сватбена комедия “Шаферки” той доказа, че може да превърне филм, насочен главно към женската публика (какъвто е и самия “Дневникът на Бриджит Джоунс”) в голям международен бокс офис хит (само до момента, лентата е спечелила над 190 милиона долара по света).Ако всичко протече според очакванията, снимките на третия, все още неозаглавен, филм за Бриджит Джоунс, ще стартират през пролетта на следващата година. Световната премиера на комедийната продукция ще се състои не по-рано от лятото на 2013-та. ... още »