Един от най-забележителните филми от последните месеци е "Никога не ме оставай". Предлагаме ви краткото, но много искрено интервю с Кийра Найтли, Кери Мълиган и Андрю Гарфилд за "Examiner".Какво ви привлече в историята на "Никога не ме оставяй"?Андрю: Много рядко се намират сценарии, които са толкова директно свързани с животa, с това какво е да си жив и да се бориш за това чувство. Като актьори ние търсим точно такива смислени текстове. Смятам, че нито един от нас не се е и поколебал да стане част от тази красива история.Кери: Прочетох книгата, веднага щом излезе. Хареса ми любовната история и идеята за хората, които искат да получат толкова прости неща от живота, а нямат тази възможност. Когато разбрах кои колеги ще се включат в лентата, почувствах, че всички сме на една вълна и ще направим един завършен филм. Бяхме едни от най-големите фенове на книгата и все още мисля, че сме.Кийра: Не бях чела книгата, но когато получих сценария, веднага разбрах, че е уникален текст. Казах на приятелите ми: "Мисля да участвам в този филм.". Повечето от тях ми споделиха, че книгата им е страшно любима, а един от тях я определи историята като събирателна за нашето поколение.Сценарият достатъчен ли ви беше или сверявахте подробности с книгата?Кери: Книгата беше с нас през цялото време. Сценарият бе брилянтен и не сме променили нито един ред от него, но понеже историята се разказва от моята героиня, аз държах да се придържам към книгата за вдъхновение.Кийра: Книгата беше много от помощ. За моята героиня аз разчитах както на нея, така и на мнението на всички останали.Андрю: Романът много ни помогна да видим историята по един и същи начин.Има ли разлика в това да се снимате във филми за много пари и в по-скромни продукции?Андрю: Не, не мисля. Надали някой си казва: "О, това е голям филм, това е малък филм, о, тук трябва да играя много добре.". Играеш добре тогава, когато ти пука. Уважавам Кери и Кийра, защото са участвали в проекти, които означават нещо за тях. Смятам, че не подбират филмите си по бюджета. Ние сме слепи за такива неща.Кийра и Кери: Много добре казано."Никога не ме оставяй" е много емоционален филм. Трудно или лесно ви се стори да овладеете емоциите?Андрю: Мисля, че е по-лесно да се разплачеш, отколкото да успееш да разсмееш хората.Кери: Много по-трудно е да покажеш ентусиазъм и радост, отколкото да изглеждаш мрачен. Затова на нас ни беше по-скоро трудно да сдържаме сълзите си. Аз наистина плачех през цялото време. ... още »
Екшън-звездата Силвестър Сталоун е подписал договор за участие в екшън-трилъра “Headshot”, чиито снимки се очакват да започнат малко по-късно тази година. Президентът на филмовата компания IM Global, Стюърт Форд, потвърди пред Hollywood Reporter участието на Сталоун.Режисурата на филма е поверена на Уейн Креймър, известен с филмите си “Емигранти” и “Running Scared”. Сценарият на “Headshot” е готов, а филма ще бъде заснет в Ню Йорк и Луизиана.В лентата, Силвестър Сталоун ще се превъплъти в ролята на наемен убиец, който по стечение на обстоятелствата трябва да обедини сили с млад нюйоркски полицай. Целта - разкриването на две жестоки убийства. Без да очакват, общото разследване на двамата мъже ги отвежда от изпълнените с престъпления улици на Ню Орлиънс до коридорите на Вашингтон.Стюърт Форд: “"Headshot" е от този тип филми с бързо действие, които са запазена марка на Силвестър Сталоун. Силвестър е международна звезда и за нас ще бъде чест да работим с него.”Сценаристът на филма, номинирания за “Оскар” Алесандро Камон (“Вестоносецът”) разкри, че първоначално продуцентите са искали да привлекат друг актьор за главната роля.Камон: “Не мога да кажа кой точно, но главната роля беше предложена на друг актьор и се подготвяхме за снимки. Очевидно нещата не се получиха и затова се свързахме със Силвестър, въпреки че честно казано не очаквахме той да приеме. Но той хареса героя си и хареса историята. В началото не можах да повярвам, че всичко стана толкова бързо. Мисля си че изкарахме голям късмет.”Филмът ще бъде заснет за приблизително два месеца и веднага след това Силвестър Сталоун ще се насочи към продължението на миналогодишния хит “Непобедимите”. Бюджетът на “Headshot” ще бъде 35 милиона долара, а Алфред Гоу (“Шоуто започва”), Майлс Милър (предстоящият “Аз съм номер четири”) и Кевин Темпълтън (“Противоотрова”) ще продуцират лентата.Снимките на филма започват през месец май в Ню Йорк, а световната премиера е насрочена за средата на следващата година.hollywoodreporter.com ... още »
Изненадващо, младежкия трилър “Съквартирантката” успя да се пребори с продуцирания от Джеймс Камерън триизмерен приключенски екшън “Sanctum” и зае първото място в американската бокс офис класация.Премиерното заглавие, в което участват Кам Гигандет и Нина Добрев, успя да спечели 15,600,000 долара.Като се има в предвид, че “Съквартирантката” е заснет с бюджет от едва 16 милиона долара, приходите до момента се повече от прилични и, въпреки че филма няма да се превърне в голям хит от ранга на “Знам какво направи миналото лято” или “Писък”, представянето му без съмнение ще се счита за успешно.Втора в класацията е 3D-продукцията “Sanctum”, на режисьора Алистър Гриерсън и продуцента Джеймс Камерън. Второто премиерно заглавие тази седмица, “Sanctum” спечели едва 9,225,000 долара, и според бокс офис анализаторите, това е един от най-слабите премиерни уикенди за триизмерна продукция досега. Въпреки това, лентата има шансове не само да покрие бюджета си от 30 милиона долара, но и да достигне сумата от 50 милиона долара само в САЩ. Това ще се случи само ако през следващите две седмици филма получи нужния тласък от американската публика. Както много други продукции в подобна ситуация, следващата седмица ще е особено важна за общото представяне на “Sanctum”.На трето място застава комедията с Аштън Къчър и Натали Портман, “Просто секс”. За три седмици в кината, филма е донесъл приходи от 51,788,000 долара. Както се очакваше, “Просто секс” сравнително бързо надмина границата от 50 милиона долара и вече се нареди сред най-успешните романтични комедии излезли в последната година и половина.Изглежда че конкуренцията от страна на “Съквартирантката” не пречи на режисираната от Айвън Райтман продукция да продължава да привлича младата публика.Тазгодишния претендент за "Оскар" “Речта на краля” е на четвърта позиция, като за единадесет седмици е спечелил общо 84,125,000 долара. Благодарение на шума, който се вдигна покрай множеството номинации за наградата “Оскар”, “Речта на краля” се превърна в истински хит сред публиката.Филмът е с бюджет от 15 милиона долара и освен признанието от страна на Американската академия за филмово изкуство и наука, създателите ще могат да се похвалят и със стабилни приходи.Триизмерната екшън-комедия “Зеленият стършел” е на пето място. За един месец в кината, филма е натрупал приходи от 87,222,000 долара. Изглежда че както и в останалата част от света, така и в Америка, лентата с участието на Сет Роугън и Камерън Диас не успя да се представи според очакванията. “Зеленият стършел” ще достигне границата от 100 милиона долара, но имайки в предвид бюджета от 120 милиона долара и огромните разходи за рекламна кампания, филма няма де се нареди сред успешните заглавия като “Железният човек” и “Спайдър-мен”.Трилърът “Ритуалът” застава на шеста позиция със спечелени 23,677,000 долара за близо две седмици по американските кина. След премиерата си, филма с участието на носителя на “Оскар” Антъни Хопкинс, изненадващо зае първата позиция в класацията, но изглежда че не е успял да привлече по-голяма публика през следващата седмица.“Ритуалът” няма да се запомни с големи приходи, но поне има шанс в следващите две седмици да покрие бюджета си от 37 милиона долара.На седмо място е екшънът на Саймън Уест, “Механикът”. За две седмици, лентата с Джейсън Стейтъм е спечелила 20,080,000 долара – сума, която не може да се нарече впечатляваща, но и лентата не е типа филми които имат претенции за лидерски позиции. Филмите с Джейсън Стейтъм не се радват на огромен успех в САЩ и затова продуцентите на “Механикът” трябва да разчитат на по-добро представяне в Европа и Австралия, където актьора е много по-популярен.Режисираният от братя Коен, “Непреклонните”, е на осма позиция със спечелени за седем седмици, 155,012,000 долара. Неочаквано за много наблюдатели, филма с Мат Деймън и Джеф Бриджис не само се радва на успех сред публиката, но и вече се нареди на второ място в класацията за най-печелившите уестърни на всички времена. Според източници от няколко холивудски студия, големия успех на “Непреклонните” е накарал много продуценти и режисьори да се насочат отново към филмите за Дивия Запад и в бъдеще могат да се очакват много подобни на “Непреклонните” продукции.На предпоследната девета позиция се намира комедията “Да кажа или да не кажа?” на режисьора Рон Хауърд. Филмът стартира с доста слаб премиерен уикенд, но все пак успя да намери публика и за четири седмици е натрупал приходи от 45,740,000 долара.“Да кажа или да не кажа?” няма да се счита за един от хитовите филми на актьорите Винс Вон и Кевин Джеймс, но независимо от това ще успее да покрие вложения бюджет.“Черен лебед”, с участието на Натали Портман, е на десето място. За десет седмици, продукцията на Дарън Аронофски е спечелила напълно задоволителните 95,888,000 долара и е въпрос на време преди филма да надмине границата от 100 милиона долара.Заедно с “Речта на краля”, “Черен лебед” вече се превърна в един от най-успешните независими филми.Бокс офис класация на Северна Америка за периода04 февруари - 06 февруари1 The Roommate - $15.6M / $15.6M2 Sanctum - $9.22M / $9.22M3 No Strings Attached - $8.4M / $51.8M4 The King's Speech - $8.31M / $84.1M5 The Green Hornet - $6.1M / $87.2M6 The Rite - $5.57M / $23.7M7 The Mechanic - $5.37M / $20.1M8 True Grit - $4.75M / $155M9 The Dilemma - $3.45M / $45.7M10 Black Swan - $3.4M / $95.9M ... още »
"Гномео и Жулиета" ти пожелава ВЕСЕЛ СВЕТИ ВАЛЕНТИН!Можете да намерите пълната серия картички на "Гномео и Жулиета" за Свети Валентин само на касите в кината. Режисиран от създателя на „Шрек 2“, Кели Осбъри, изпълнен с класическата оригинална музика на Елтън Джон. ... още »
Мартенската премиера "Майло на Марс" със страхотни нови плакати.Филмът "Майло на Марс" проследява историята на момче на име Мило (Сет Грийн), което тъкмо започва лятото си, но майка му постоянно го натоварва с неприятни задачи, като това да плеви градината или да си яде зеленчуците. След като Мило оцветява лицето на сестра си във виолетово, майка му се ядосва и го запраща в стаята му. След спор между двамата, той й казва, че не разбира какво е толкова специално на майките, след което заспива и не чува шумотевицата от ракета, приземяваща се пред тях. Това са Марсианците, които влизат в дома на Мило и отвеждат майка му. Той осъзнава, че трябва да направи нещо и потегля на спасителна мисия, за да я спаси.Гледай трейлъра тук ... още »
Джеф Бриджис ще се превъплъти в ролята на екзорсист в продукцията „The Seventh Son", чиито предишни заглавия бяха „The Last Apprentice" и „The Spook's Apprentice".Носителят на „Оскар" ще влезе в ролята на Спуук - заклинател, който поема обучението на чирака Томас (за ролята е спряган Алекс Петифер от предстоящия "Аз съм номер четири"). Героят на младия британец във филма ще е по-възрастен от своя първообраз в книжната поредица на първата част, върху която се базира лентата. Действието ще се развива през втората половина на 17-ти в.Дженифър Лорънс („Winter's Bone") е в ролята на момиче, смятано за вещица."The Seventh Son" ще бъде режисиран от Сергей Бодров - старши („Монгол"). Премиерата на филма се очаква да бъде през 2013-та година. ... още »
Трилърът "Генезис" и драмата за Фейсбук "Социалната мрежа" спечелиха наградите на американската Гилдия на сценаристите, които обикновено показват предстояща победа в съответните категории и на наградите "Оскар", предадоха световните информационни агенции.Сценаристът на "Генезис" Кристофър Нолан получи наградата за оригинален сценарий, а Арън Соркин със "Социалната мрежа" - за адаптиран сценарий.Приемайки наградата си Кристофър Нолан каза, че тя щеше да има повече тежест, ако му беше съперник и "Речта на краля". Филмът, който е с 12 номинации за наградите "Оскар", включително и за оригинален сценарий, не се състезаваше за наградата на Гилдията на сценаристите, защото не отговаря на нейните изисквания.Сценарият на "Социалната мрежа" е по книгата "Фейсбук - милиардери по неволя" на Бен Мезрич. Двете награди бяха връчени на едновременни церемонии в Лос Анджелис и Ню Йорк.Претенденти за наградата за най-добър оригинален сценарий бяха също лесбийската семейна история "Децата са добре", трилърът "Черен лебед", боксьорската сага "Боецът" и драмата "Моля, дайте".В категорията за адаптиран сценарий бяха номинирани уестърнът "Непреклонните", историята за оцеляване "127 часа", комедията "Обичам те, Филип Морис" и трилърът "Градът".Наградите на професионалните гилдии в САЩ обикновено показват кой ще спечели и "Оскар" в съответната категория, защото повечето им членове гласуват и за наградите на Академията за кинематографично изкуство и наука. ... още »
Известният френски режисьор и сценарист Клод Льолуш е звездата на Френския фокус на 15-ия Международен филмов фестивал София Филм Фест. Той ще получи лично Наградата на София на Столичната община за своя принос в киноизкуството.Носителят на „Оскар” и „Златна палма” от Кан за шедьовъра „Един мъж и една жена” (1966), създал над 50 филма в кариерата си, Льолуш не се уморява да разказва впечатляващи киноистории – такъв е и най-новият му филм „Толкова много любов” („Ces amours-la”), който французинът ще представи пред публиката на 15-ия София Филм Фест. Като най-важен елемент в творчеството на Льолуш любовта отново е в центъра на сюжета – героинята му Илва си спомня своята бурна младост и мъжете, които някога е обичала. Прекрасна симфонична музика е фон на спомените за петте големи любови, които е преживяла. Всички тези мъже са били напълно различни, но всеки един от тях е повлиял на нея и на живота й. В крайна сметка може би не Господ е създал жената – всеки мъж, когото тя обича, я пресъздава отново и отново...„Един ден ще направя филм за критиката, когато искам да загубя малко пари”, шегува се роденият в Париж през 1937 г. режисьор. „Филмите са като сперматозоидите – само един на милион успява”, продължава в шеговит дух Льолуш и сякаш сам определя съдбата за своите успели творби.До киното се докосва, когато е едва 8-годишен и получава като подарък от баща си 8-милиметрова камера. С нея бъдещият режисьор започва да снима всичко, което му се струва интересно – съучениците си, училището, преподавателите, приятелите, момичетата, които харесва. В продължение на няколко години Льолуш успява да развие своя усет към киното с тези първи кадри и на 14 с помощта и съветите на един приятел на баща му, той монтира първия си документален филм „Злото на века”, удостоен с Гран При за дебют на кинофестивала в Кан.На 16 години талантливия французин вече режисира реклами и работи в телевизията като щатен документалист. Льолуш заминава да прави кинорепортажи в различни точки на света (в това число и в СССР през 1957). След като снима много късометражни филми за Армейската кинослужба, през 1960 г. Льолуш създава собствена продуцентска компания – „Les Films 13” и заснема първия си пълнометражен филм – „Le Propre de l'homme”, който се оказва финансов и творчески провал. По-успешният „Une fille et des fusils” (1965) е вдъхновен от американските трилъри, докато „Les Grands Moments” (1965) е определен от самия режисьор като „кошмар върху лента”. Отчаян и съкрушен, Льолуш е на път да се откаже от кариера зад камерата. Но една нощ пристига на плажа в Дьовил (Нормандия) и се събужда с изгрева на слънцето и ново вдъхновение, което ражда сценария на „Един мъж и една жена”. „Най-семплото и банално заглавие на света, простичко като самата любов...” През 1966 г. „Един мъж и една жена” печели „Златна палма” в Кан, 2 „Оскара”, общо 42 награди от различни фестивали и се превръща в своеобразно тематично обобщение за киното на Льолуш – мита за вечната любов. През следващите години критиката не винаги е благоразположена към режисьора, но зрителите никога не остават безразлични, а чувствата, пробудени от филмите му варират от възторг до отричане.„Един мъж и една жена” е филм за изгубената любов, за крехката надежда и за съдбата, която има свои планове. Филмът дължи много на Анук Еме (макар че ролята е писана за Роми Шнайдер) и Жан-Луи Трентинян, изпълнителите на главните роли. 28-годишният Льолуш се оставя на въображението си. Двайсет години по-късно то го отвежда до идеята за продължение на филма, но дали е възможно да се предвиди края на история, основана на отсъствието на развръзка... Самият режисьор признава недостатъците на филма, както и фактът, че комфортът по време на снимките и големият бюджет, изиграват негативна роля за качествата на творбата. „Технологията изяжда човещината”, коментира по този повод Льолуш.Автентичната атмосфера, спонтанността на актьорите и виртуозността на снимане като режисьорски метод са запазена марка на Льолуш, независимо дали снима лежерна комедия, социално ангажиран филм, историческа фреска или кримка. Клод Льолуш обожава актьорите и пред камерата му са преминали много от големите звезди на френското кино от класата на Катрин Деньов, Ив Монтан, Жан-Пол Белмондо, Фани Ардан, Жан-Клод Бриали, Анук Еме, Жан-Луи Трентинян и чуждестранни звезди (Джеръми Айрънс, Джералдин Чаплин), но привлича и непрофесионални актьори, някои от тях популярни личности като Бернар Тапи и Патрисия Каас.Важни спирки в изследването на митичната любов са връзката между Едит Пиаф и боксьора Марсел Сердан („Едит и Марсел”, 1983), както и аферата между крадец (Айрънс) и певица (Каас) от „И сега ... дами и господа”, но сантименталната нишка се прокрадва дори във филми-предизвикателства, като осъвременената версия на „Клетниците” (1995), с Белмондо в ролята на Жан Валжан.Френската критика определя „Смелостта да обичаш” (2005) като „нова притча за търсенето на щастие, изградена от песни и емоции с неподправен лиричен и романтичен почерк”. Le Nouvel Observateur определя филма като най-добрата творба на режисьора, а Le Figaro Magazine пише: „Автентичността на диалозите и ситуациите допринася тази драматична комедия да се превърне в един прекрасен филм”. Музиката, издържана в най-добрите традиции на френския шансон, е на известния френски композитор и акордеонист Франсис Ле (който е автор и на музиката към филмите „Един мъж и една жена”).Самият Льолуш казва за филма си: „Смелостта да обичаш” е филм, който трябваше да направя още в началото... В него се концентрирам върху героите, които усещам най-близки – мъже и жени, чиито проблеми се дължат на гордостта. Няма нищо по-интересно за снимане от обикновени хора, на които се случват необикновени неща”, допълва разказа си режисьорът.Докато снима „Булеварден роман” (2007), Клод Льолуш работи под псевдоним и едва след премиерата на филма в Кан разкрива, че той е режисьор. Ролите са поверени на големи звезди на френското кино – Фани Ардан, Доминик Пиньон и Мишел Берние. На Ардан е поверена ролята на популярен автор на криминални романи, за която се носят слухове, че някой друг пише книгите й. Нейната съдба я среща с млада фризьорка, мистериозен непознат, сериен убиец и учител, напуснал семейството си. Техните взаимоотношения се преплитат в неочакван кръговрат, а какви ще бъдат последствията – това трудно може да се предположи...Днес Клод Льолуш е щастлив баща на 7 деца от различни дами на сърцето му, една от любовите на живота му е актрисата Ан Жирардо, с която имат афера по време на снимките на филма “Vivre pur vivre”(1967). Режисьорът участва през 2002 и 2007 година в специалните мултинационални проекти с късометражни творби на известни творци – негова е новелата „Франция” в „11 септември 2001”, а също и новелата „Киното зад ъгъла” във филма-омнибус „Всекиму своето кино”.Ретроспектива с филми на Клод Льолуш ще бъде представена в Дома на киното между 25 февруари и 3 март. ... още »