Всички заглавия от фестивала остават достъпни още 10 дни
Тазгодишното издание на фестивала Sofia MENAR продължава с изключителен успех на платформата Neterra TV+. До 31 януари почитателите на киното от Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка ще имат възможността да се насладят на 30 пълнометражни и 12 късометражни филма включени в програмата му.
Сред акцентите в документалната селекция на фестивала са филмите на Ян Артюс-Бертран „Човек”, „Алжир отвисоко” и „Земя”, които са включени по повод предстоящия 75-годишен юбилей на прочутия фотограф. През 2016 г. Бертран лично дойде в София, за да представи режисьорската версия на „Човек” и до ден днешен е един от верните приятели на фестивала, чиито филми винаги намират място в селекцията на Sofia MENAR.
Като един от фаворитите на зрителите до момента се очертава „Крилете на Киргизстан” на Софи Диа Пегръм и Джен Милър, които прекарват повече от година сред безкрайната шир на Киргизстан, изследвайки живота на номадите и техните най-добри приятели – конете.
Друг любим филм от тазгодишната селекция е „Между стената и света” на режисьора Самир Кумсие, който решава да приеме предизвикателството да обиколи света с един от най-ограничаващите паспорти – палестинския. За период от три години и безброй издадени визи, той поема от Палестина към Европа и оттам към джунглата на Амазонка. По пътя си среща десетки интересни личности, които му помагат да премине през стените, които съвременното общество издига пред жителите на определени райони по света.
Най-провокативният филм в документалната селекция на Sofia MENAR тази година е „Пънк завинаги” на французойката Доминик Кобе, която изследва пънк сцената в Мароко. В продължение на 8 години тя следва своя главен герой Стоф, едно от лицата на ъндърграунд културата в Казабланка. Снима го навсякъде: от музикалните фестивали, през срещите му с приятели до посещенията в затвора, след като Стоф е осъден по време на снимките на филма.
Домакин на Sofia MENAR тази година е Neterra TV+, където могат да бъдат гледани всички филми от селекцията. Зрителите имат възможността да изберат между три варианта за достъп: 3 филма за 10 лв., 10 филма за 20 лв. или абонамент от 30 лв., с който могат да се гледат всички филми от фестивала.
Абонаментите са налични на https://neterra.tv/festival/menarfest
Sofia MENAR Film Festival се организира от “Позор” и запознава българската публика с културата и традициите на ислямския свят. Програмата на Sofia MENAR Film Festival представя най-доброто от игралното, документалното и късометражното кино на Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка, като традиционно включва и специално подбрани тематични събития, свързани с държавите от този регион, както и с обичаите на етническите групи, които обитават земите им. Фестивалът е основан през 2009 година. Neterra TV+ е нова българска онлайн платформа, в която всички киномани могат да наемат или да закупят за гледане най-новите и качествени български филми, чужди заглавия, събития на живо и друго авторско съдържание. Платформата е част от Neterra.TV, която вече 15 години предоставя на сънародниците в чужбина достъп до най-гледаните български телевизионни канали, филми, предавания и музикални клипове във високо качество за целия свят. Каталогът на https://neterra.tv/plus е достъпен без необходимост от абонамент и се обновява непрекъснато.
Представяме ви първият трейлър на очаквания с голям интерес нов проект на Джери Брукхаймър - "The Sorcerer's Apprentice".Епичната романтична комедия е под режисурата на Джон Търтълтауб, но голямата звезда в нея безспорно е Никълъс Кейдж, който се превъплъщава в ролята на магьосника Балтазар Блейк. Двамата работят заедно за трети път след двете части на "Съкровището".Актьорският състав се допълва от младия Джей Баручел, Алфред Молина, Тереза Палмър, а неимоверното сексапилно излъчване на филма дължим на участието на италианския секссимвол Моника Белучи.Сюжетът разказва за студент, който работи като помощник на маг и се учи от него на тънкостите в занаята. Снимките се проведоха в Манхатън, а обявената премиерна дата е 16 юли 2010-та година. У нас ще го видим на 23 юли 2010-та.Любопитна подробност за лентата е, че в САЩ преди време я обявиха за "прокълната", след като цели 11 души, свързани с нея, пострадаха в различни катастрофи.Гледайте тийзер трейлърът тук ... още »
Казват, че трябва да се учим от по-възрастните и по-мъдри хора. Вярно е, че опитът е много важен. Понякога обаче трябва да се оставим на свежите и новаторски идеи на по-младите. Те са необременени от идеите, още предвкусват живота и трябва да им се дава шанс. Доверете се на по-младите!Това казва и младият актьор на Модерен театър – Явор Бахаров. А на него със сигурност можете да се доверите. Той е роден в столицата и тази година е завършил НАТФИЗ в клана на проф.Пламен Марков и Ивайло Христов. Може би фамилията му ви звучи познато? Разбираемо е, защото той е брат на актьора Захари Бахаров. И вече гони неговата слава...Яворе, как реши да се насочиш към театъра?Когато завърших, заминах да уча в Истанбул, но там трябваше да уча езика, беше трудно и в последствие се отказах. Когато се върнах в София, брат ми вече играеше в театъра. Отидох на няколко представления, но още се чудех с какво да се захвана. Един приятел ми каза: "Защо не пробваш и ти да играеш?". И така се реших... Отидох в Театралната студията "Бончо Урунов", където се подготвях няколко месеца и след това кандидатствах. В НАТФИЗ вече започнах да гледам на нещата професионално и разбрах колко е сериозна работата в театъра.Сега, след като завърши, как възприемаш театъра? Какво ти дава той?Ами смятам, че гледам по-скоро професионално на играта в театъра. Той ми дава много неща, но най-вече удовлетворение. Виждам, че в това, с което се занимавам, има смисъл. Имам много приятели, които все още не са намерили своя път, а пък аз вече съм открил призванието си. Хубаво е да ходиш на работа с усмивка и да се връщаш с усмивка, а това ми се случва често.Дебютът ти на професионална сцена в "Самотният запад" ли беше?Не, имахме едно представление – "Пухеният" в Сатиричния театър. В НАТФИЗ ни учеха, че дори дипломните представления са на професионално ниво. Вече сме ходили по много фестивали в Москва, във Варшава и т.н., обиколили сме много градове в България и точно тогава съм се калил и съм добил опит.Каква беше първата ти мисъл, когато прочете тази пиеса?Мислих си, че е готина. Тя е на Мартин Макдона. Той е много добър автор. Казах си, че са ми дали хубава роля и че съм късметлия, защото ще мога да я изиграя. Радвах се, че са ми гласували доверие. Надявам се представлението да има публика и хората да го харесват. Също така ние да се усъвършенстваме в играта си.А героят ти в "Самотният запад" има ли нещо общо и близко до теб самия?Ами да, главното нещо е, че аз и в живота съм по-малкият брат. Възрастовата граница между героите е колкото моята с брат ми. Но винаги, във всички роли гледаш някакви черти на героя си, които да го свързват с теб.А има ли някоя роля, която смяташ, че те характеризира?Замислял съм се, но не мисля, че има точно такава роля, въпреки че много ми се иска. Всъщност, има една пиеса на Бертолд Брехт – "Ваал" и там главният герой ми допада. Иначе едва ли някой е написал пиеса за мен. Такава, че да ме олицетворява.Имаш ли предпочитания към това да играеш в комедия или драма?Нямам предпочитания. Харесва ми да играя и комедия, и драма. От двете няма по-лесно и по-трудно, двете са еднакво трудни. Както няма големи и малки роли, за всичките трябва да работиш на 100% и да си ги защитиш. Сега репетирам една комедия в Модерен театър с Ивайло Христов. Казва се "Да играеш жертвата" и се надявам да стане добре.Ще разкажеш ли малко повече за последния филм, в който си се снимал - "Tilt”?Това е един пълнометражен филм, спонсориран от Филмовия център, копродукция между България и Германия. Продуценти са "Чучков брадърс" или по-точно - Виктор е режисьор, Борко е продуцент. Това е дебютът на Виктор като режисьор. Двамата отдавна имат идея за подобен филм, защото те са израснали точно по това време. Става дума за Прехода, за едни момчета, които търсят своя път след промените в България – едни забогатяват много бързо, други потъват надолу... Идват наркотиците и с тях е много лесно да се издигнеш, много лесно е и да пропаднеш. Всъщност, вътре е преплетена една любовна история между моя герой и дъщерята на един бивш полицай. Гледах филма на груб монтаж и смятам, че ще стане добре. Интересен е, динамичен, младежки... Ние сме нови лица, всички се справяме добре с работата си... Всички са справят супер, без мен... (смее се) Още не съм свикнал да се гледам на екран.Какво е чувството да се гледаш на филм?Много е странно. Със сигурност не си удовлетворен. Все си мислиш, че можеш повече – "Ей, тука тва трябваше да направя, там друго". Смяташ, че не си измислил достатъчно интересни неща или не си вкарал достатъчно емоция. Виждаш си грешките.А как преминаха снимките на "Tilt"?Ами снимките бяха в България и Германия. Четири седмици бяхме в София. Все пак историята е за момчета, които са израснали в центъра на столицата. Има много снимки на Паметника на съветската армия. Не знам дали хората, които са се събирали там в тези години, ще видят сцени от собствения си живот, но ние се опитахме да сме максимално достоверни. В Германия бяхме само десет дена и наистина там беше много интересно. Работихме пет седмици по дванайсет часа на ден, уморително беше. Накрая вече ми беше писнало. Като мина обаче известно време ми домъчня и ми се искаше пак да снимам. Още повече, че свикваш с хората, с които работиш. Това е една голяма машина, голямо семейство. Радвам се, че екипът беше много професионален. Надявам се да се получи и да го гледат вашите читатели, а и много други хора.Какво е мнението ти изобщо за новите български филми, които започнаха да излизат напоследък?Според мен добре се приемат. Говорил съм с много различни хора и отзивите за "Източни пиеси", например, са много положителни. Специално този филм и "Дзифт" на мен ми направиха силно впечатление и са на европейско ниво. Интересното е, че режисьорите им са все от новото поколение, което от една страна ми подсказва, че трябва да се дава шанс на по-млади хора. А във Филмовия център може би държат някакво статукво. Захапали са един кокал и много не го пускат, но когато го пуснат се получават доста добри неща.А какво е нужно на българското кино, за да изкарва повече такива качествени филми?Като цяло може би парите и спонсорите са проблемът. Отделя се много малка част от Държавния бюджет за култура – 0.75%. Все пак няма и един процент... това е смешна работа. Надявам се след време да се появи човек в управлението на държавата, който наистина да отделя повече средства за културата. Само за сравнение – след Втората световна война, победената Германия отделя цели 32% от бюджета си за култура. Това кара обществото да се събуди и да тръгне напред.интервюто взе Мина СтойчеваОще новини:• Последният епизод на "Монк" - с най-много зрители• Мики Рурк прави планове за сватба• Даян Крюгер отново стана модел• „Здрач 2: Новолуние” е на първо място в родния бокс офис• От здрач до зори или как вампирите станаха добри ... още »
Вчера, 8 декември 2009 г., във филмотечно кино „Одеон” в София се състоя премиерата на филма „Биографията на една снимка”, четвърта, последна част от тетралогията „Духът и битът на българина 1850-1950 г.”Първите три филма от поредицата са „Копнеж по нови неща”, „Как Европа влезе в България” и „Френската жена на българския подофицер”. Документалната поредица ще бъде издадена на DVD със субтитри на английски език. На премиерата присъстваха известни лица от гилдията на кинематографистите и от широките културни среди в столицата.Какво означават усмивките на българските министри, уловени от една фотография, заснета на 1 май 1945 г.? Като че ли всичко е наред, а хората очакват ново, добро начало с края на най-кошмарната война. Всъщност обаче, съдбините на България поемат в друга посока. Снимката е повод за документалния разказ в „Биографията на една снимка”, осъществен талантливо от сценариста Влади Киров и режисьора Любомир Халачев. Филмът разкрива защо историята не следва външната логика на тази стара снимка.Документалната поредица изобилства с исторически факти и информация, които се редуват с възстановки на бита и всекидневието на българите в периода 1850-1950. Стремежът е бил да бъдат поднесени увлекателни истории, озарени от деликатно чувство за хумор. „Биографията на една снимка” е финал на документален минисериал, който не дава оценки и е чужд на дидактизма. Затова филмите ще допаднат както на учениците, така и на всеки любознателен зрител, който иска да чете между редовете на официалната история на България, без да робува на политически оценки и гръмки постулати.Филмът „Биографията на една снимка” е дело на Кадиак филм с подкрепата на ИА „Национален филмов център”Сценарист е Влади Киров, оператор - Емил Пенев а.б.о, художник - Борис Нешев, монтаж - Донка Иванова, музикално оформление - Мариана Вълканова, режисьор - Любомир Халачев.Кадиак филм е продуцентска компания, специализирана в производството на документални и игрални филми и на телевизионни програми. Творческата история на Кадиак филм обхваща над 30 документални филма и телевизионни драми, като някои от тях са носители на български и международни награди. Основател на компанията е проф. Любомир Халачев. Екипът на Кадиак филм включва специалисти в областта на филмовото и телевизионно изкуство с опит както в България, така и в чужбина.Още новини:• Последният епизод на "Монк" - с най-много зрители• Мики Рурк прави планове за сватба• Даян Крюгер отново стана модел• „Здрач 2: Новолуние” е на първо място в родния бокс офис• От здрач до зори или как вампирите станаха добри ... още »
Хитовата телевизионна поредица "Монк" приключи осемте си сезона с епизод, който постави рекорд по гледаемост за едночасов сериал, излъчван по кабелна телевизия, предаде Ройтерс, позовавайки се на "Холивуд рипортър".Последният епизод на сериала, показан в петък по Ю Ес Ей Нетуърк, е привлякъл 9,4 милиона зрители.От тях 3,2 милиона са на възраст между 18 и 49 години.Досегашният рекорд от 9,2 милиона зрители принадлежеше на сериала "Разобличаване", излъчван от Ти Ен Ти.В последния епизод на "Монк" героят на Тони Шалуб разрешава най-сложния случай в кариерата си - убийството на собствената му съпруга. БТАОще новини:• Мики Рурк прави планове за сватба• Даян Крюгер отново стана модел• „Здрач 2: Новолуние” е на първо място в родния бокс офис• От здрач до зори или как вампирите станаха добри• Набирането на актьори за „Хобитът” започва ... още »
от Здравко ГригоровSin NombreМексико, САЩ, 2009, 96 мин.Режисьор: Кари ФукунагаВ ролите: Едгар Флорес, Кристиан Ферер, Паулина Гайтан, Марсела ФерегриноИма някаква обща нишка между повечето филми заснети в Латинска Америка. Всичките са натуралистични, без блясък, снимани са по прашните улици на градовете, не в някое лъскаво студио, предизвикват целият ти арсенал от чувства, докато ги гледаш, насълзяваш се, ама по един по-истински начин, и от тъга, и от гняв, не онзи холивудски плач по главната героиня, която цял филм умира и накрая режисьорът решава, че филмът ще е много тъжен, ако наистина умре и просто историята свършва. Обикновено в тези филми няма звезди, защото латинозвездите са в сапунените сериали. Актьорите са също толкова истински и натуралистични, колкото и самите филми. И персонажите им умират. И ти става тъжно. Ама наистина гадно.„Sin Nombre” е филм, който ще ви подейства точно така. Силен, въздействащ, на места откровено брутален, но истински. Филм за бандите от подземния свят, в които ако следваш правилата им, живееш добре, но кривнеш ли, те чака смърт. Сигурна смърт. Колкото и да бягаш, където и да се криеш, рано или късно, смъртта ще те застигне. Филм за неограничените човешки възможности, когато става въпрос за бягство от мизерията. За това как пътуваш дни наред върху тавана на едва движещ се влак, с надеждата, че когато стигнеш крайната дестинация, животът ти ще започне наново. Но после осъзнаваш, че това са били едни от хубавите мигове в живота ти, защото поне си имал някаква надежда, преди да се сблъскаш с поредната мизерия. И филм за любовта, но тази, която е невъзможна. Колкото и да я искаш, знаеш че не може да я имаш.Единствените цветни краски в “Sin Nombre” са тези от есенния пейзаж на фототапета в стаята на Каспър. Тъгата и гневът са татуирани върху филма, така както телата на участниците в него. Филмът свършва, но така те е смазал, че още дълго продължаваш да мислиш.Мислиш си дали е разумно да пътуваш в Латинска Америка. И дали ако се качиш на влак, върху тавана на купето ти ще има десет души, които преследват неосъществимите си мечти. Мислиш си и за това, откога не си гледал толкова добър филм, без предварително някой да ти е говорил за него.Още рецензии:• Отново за любовта по здрач• Анимационен кървав валс на кино• Здрач 2: Новолуние• Житейската философия на един британец в Ню Йорк• Сериозен европейски смях• Младост, коприна и държавност ... още »
Холивудският актьор Мики Рурк прави планове за пролетна сватба с рускинята Елена Кулецкая, пише БТА, цитирайки в. "Ню Йорк пост".57-годишният Рурк има връзка със зашеметяващата 24-годишна блондинка от няколко месеца.Актьорът й е предложил брак на романтична вечеря миналата седмица, твърди негов приятел.Пред свои близки Мики Рурк е споделил, че иска да се ожени за Елена Кулецкая в Москва през април и че събира информация за руските сватбени традиции.Двамата все още не са избрали къде ще се проведе церемонията. Елена Кулецкая имаше връзка с поп звездата Дима Билан преди да започне да се среща с "лошото момче" на Холивуд, Мики Рурк има два брака зад гърба си - актрисите Дебра Фойер и Каре Отис, припомня изданието. БТАОще новини:• Даян Крюгер отново стана модел• „Здрач 2: Новолуние” е на първо място в родния бокс офис• От здрач до зори или как вампирите станаха добри• Набирането на актьори за „Хобитът” започва• Мишел Уилямс като Мерилин Монро ... още »
Даян Крюгер се върна към кариерата си на модел, включвайки се в нова рекламна кампания на гиганта в козметиката "L'Oréal", съобщи Контактмюзик, цитиран от БТА.Звездата от филма "Гадни копилета" започна кариерата си на модните подиуми, но се оттегли от света на модата, за да осъществи мечтата си да стане филмова звезда. Сега Крюгер е готова отново да застане пред камерите като лице на "L'Oréal", следвайки примера на Ева Лонгория и звездата от сериала "Изгубени" Еванджелин Лили, които също бяха лица на компанията.За мен е голяма чест и огромно удоволствие да бъда лице на "L'Oréal", каза Даян. Възхищавам се от компанията не само заради качеството на продуктите й, но и защото въплъщава в себе си разнообразието и съвършенството, допълни актрисата. БТАОще новини:• „Здрач 2: Новолуние” е на първо място в родния бокс офис• От здрач до зори или как вампирите станаха добри• Набирането на актьори за „Хобитът” започва• Мишел Уилямс като Мерилин Монро• Мел Гибсън снима филм в мексикански затвор ... още »
Съвсем очаквано „Здрач 2: Новолуние” зае лидерската позиция в този уикенд и приходи от 390 044 лв.Странното е, че „С жени на море” успя да избута на трето място „2012”, който три поредни седмици бе фаворит на публиката. Общият приход на филмите от Топ 10 е 572 179 лв.Топ 10 уикенд1. Здрач 2: Новолуние - 390 044 лв2. С жени на море - 55 016 лв3. 2012 - 44 511 лв4. Коледна песен 3D - 25 320 лв5. Артур и отмъщението на Малтазар - 24 043 лв6. Облачно, с кюфтета 3D - 12 788 лв7. Перфектното бягство - 7 279 лв8. Zombieland - 4 913 лв9. Джазта праста, или кои са българските ноти - 4 890 лв10. Валс с Башир - 3 375 лвПо-подробно виж тук ... още »