Всички заглавия от фестивала остават достъпни още 10 дни
Тазгодишното издание на фестивала Sofia MENAR продължава с изключителен успех на платформата Neterra TV+. До 31 януари почитателите на киното от Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка ще имат възможността да се насладят на 30 пълнометражни и 12 късометражни филма включени в програмата му.
Сред акцентите в документалната селекция на фестивала са филмите на Ян Артюс-Бертран „Човек”, „Алжир отвисоко” и „Земя”, които са включени по повод предстоящия 75-годишен юбилей на прочутия фотограф. През 2016 г. Бертран лично дойде в София, за да представи режисьорската версия на „Човек” и до ден днешен е един от верните приятели на фестивала, чиито филми винаги намират място в селекцията на Sofia MENAR.
Като един от фаворитите на зрителите до момента се очертава „Крилете на Киргизстан” на Софи Диа Пегръм и Джен Милър, които прекарват повече от година сред безкрайната шир на Киргизстан, изследвайки живота на номадите и техните най-добри приятели – конете.
Друг любим филм от тазгодишната селекция е „Между стената и света” на режисьора Самир Кумсие, който решава да приеме предизвикателството да обиколи света с един от най-ограничаващите паспорти – палестинския. За период от три години и безброй издадени визи, той поема от Палестина към Европа и оттам към джунглата на Амазонка. По пътя си среща десетки интересни личности, които му помагат да премине през стените, които съвременното общество издига пред жителите на определени райони по света.
Най-провокативният филм в документалната селекция на Sofia MENAR тази година е „Пънк завинаги” на французойката Доминик Кобе, която изследва пънк сцената в Мароко. В продължение на 8 години тя следва своя главен герой Стоф, едно от лицата на ъндърграунд културата в Казабланка. Снима го навсякъде: от музикалните фестивали, през срещите му с приятели до посещенията в затвора, след като Стоф е осъден по време на снимките на филма.
Домакин на Sofia MENAR тази година е Neterra TV+, където могат да бъдат гледани всички филми от селекцията. Зрителите имат възможността да изберат между три варианта за достъп: 3 филма за 10 лв., 10 филма за 20 лв. или абонамент от 30 лв., с който могат да се гледат всички филми от фестивала.
Абонаментите са налични на https://neterra.tv/festival/menarfest
Sofia MENAR Film Festival се организира от “Позор” и запознава българската публика с културата и традициите на ислямския свят. Програмата на Sofia MENAR Film Festival представя най-доброто от игралното, документалното и късометражното кино на Близкия изток, Централна Азия и Северна Африка, като традиционно включва и специално подбрани тематични събития, свързани с държавите от този регион, както и с обичаите на етническите групи, които обитават земите им. Фестивалът е основан през 2009 година. Neterra TV+ е нова българска онлайн платформа, в която всички киномани могат да наемат или да закупят за гледане най-новите и качествени български филми, чужди заглавия, събития на живо и друго авторско съдържание. Платформата е част от Neterra.TV, която вече 15 години предоставя на сънародниците в чужбина достъп до най-гледаните български телевизионни канали, филми, предавания и музикални клипове във високо качество за целия свят. Каталогът на https://neterra.tv/plus е достъпен без необходимост от абонамент и се обновява непрекъснато.
От днес 14 април, Cinema City България стартираха онлайн резервациите и продажбата на билети за „Мисия Лондон”След като книгата на Алек Попов ни разсмя до сълзи, сега е ред на филма. От 6 юли 2009 г. българските киномани чакат този момент - да видят "Мисия Лондон” на големия екран. Чакането свърши и от днес всички желаещи вече могат да закупят билети за прожекциите на продукцията. Ако нямате търпение можете да си направите и онлайн резервации на www.cinemacity.bg.Първите прожекции на лентата на Димитър Митовски ще започнат на 16 април, петък. Гледайте в Cinema City София и Cinema City Пловдив една ексцентрична комедия, осмиваща нравите в едно въображаемо българско посолство в британската столица.Участват Юлиан Вергов, Ани Пападопулу, Ернестина Шинова, Любо Нейков. Партнират им чуждестранните звезди Алън Форд и Томас Арана. До тях се изявяват още български звезди: Орлин Горанов, Коцето-Калки, фолкпевицата Андреа, бившият депутат Павел Чернев. ... още »
Билетите за най-чаканата премиера на български филм са вече в продажба! От 14.04 на касите във всяко кино Арена можете да закупите билети за премиерата на „Мисия Лондон”. Гледайте комедията за малките грешки и големите проблеми от режисьора Димитър Митовски от 16 април. ... още »
Най-чаканото заглавие в българското кино в последните години - "Мисия Лондон" отива на престижния кинофестивал в Кан, разкриха създателите на филма на пресконференция по повод излизането на комедията на родните екрани.Поне засега обаче филмът ще се прожектира само в предварителните кръгове на форума, макар режисьорът Димитър Митовски да е оптимист, че има всички шансове да попадне и в официалната селекция.Той не скри, че лентата е с нарочно търсен комерсиален ефект, какъвто не е присъствал досега в българското кино, но въпреки това скритата ирония в нея би допаднала на журито на фестивала."Просто няма как хората от Източна Европа да не се припознаят в някои ситуации. Това е типичният ни балкански манталитет, така че скритата ирония едва ли би останала скрита за мнозина", добави Митовски.В копродукцията участие взимат и две световноизвестни имена - Томас Арана и Алан Форд. Въпреки, че последният се счита за любимец на Гай Ричи и е работил лично с Брад Пит в "Гепи", разкри, че за него е било удоволствие да се снима в "Мисия Лондон". Още по-далеч стигна американецът, който не спести ласкави отзиви за целия екип на филма."Работил съм със Скорсезе и Ридли Скот ("Последното изкушение на Христос" и "Гладиатор"), но никога не съм се забавлявал така по време на снимки, както в България. Стилът на Митовски е уникален, а актьорите ви са на световни ниво", коментира Арана.С мнението му се съгласи и писателят Алек Попов, по чийто едноимен роман е заснет филмът. Според него всички звезди в каста са се справили блестящо със сценария, като са пресъздали основната цел - да предадат посланията на лентата: стремежът към разкриване на парадокси, разкриване комплексите на малките и големите нации и трансформацията на източния блок след падането на Берлинската стена.По-късно вечерта целият екип на "Мисия Лондон" представи филма с пищна и бляскава премиера именно в традициите на най-престижните кинофестивали. Звездите пристигаха за шоуто със специални лимузини BMW, като на входа на "Арена Младост" дефилираха по червения килим...Снимки: Илиян Ружин, Avtora.com ... още »
Рамтин Лавифипур е млад ирански режисьор, чийто дебют "Запази спокойствие и брой до седем" бе представен на тазгодишния София филм фест.С благ тембър той ми обясни подбудите си да направи подобен филм, както и това, че ако искаш да видиш нещата от негативната им страна, няма кой да ти попречи.Хареса ли ви София и за първи път ли сте тук?Това е първото ми идване в страната ви. Най-важни за мен са хората, а не мястото. Ако вие като чужденец вървите през непознат град и попитате някой за определен адрес и този човек ви помогне да стигнете до въпросното място, няма как да не заобичате този тип.Има ли някакъв по-особен контекст в заглавието на филма ви?Да избереш име на филма си е все едно да подбереш такова на собственото си дете. В избора на името трябва да е вложена любов. Може да се роди дете, което да получи красиво име, но самото дете да не е толкова хубаво. Искам главният ми герой - хлапакът Муту, да е спокоен. А освен това той тръгва да търси баща си седем дни след като родителят му е изчезнал. Това са двата ми довода.Седем е число, свързвано с юдеите...По целия свят, където съм бил, считат седмицата за сакрална цифра. Казват, че Бог е създал Земята за толкова време.Това е дебютът ви в игралното кино. Какво ви насочи към тази тема?Исках да направя филм за войник, който отива в Техеран от един малък град, където среща едно момиче. Сценарият, който написах, се въртеше около тях двамата. Но един ден отидох в Южен Иран, където станах свидетел на това как се извършва контрабанда. И това не ме оставяше на мира. Заснех този филм, за да се успокоя, това нещо да ме остави на мира.Вие сам сте писали, продуцирали и режисирали филма си. Не са ли това много дини под една мишница?Аз свърших и доста друга работа по филма, което не се вижда от надписите. Но условията ме заставиха да работя по този начин. Не изгарях от желание да се нагърбвам с всички тези отговорности и за следващия си филм ще се постарая ситуацията да е различна.Не смятате ли, че ако се бяхте родили в някое капиталистическо общество, щеше да ви е по-лесно да се изразявате като творец?Мисля, че е трудно да снимаш независими филми, в която и да е държава. Защото почти всички в момента предпочитат да гледат комерсиално кино. Но с тази лента успях да кажа онова, което исках. Където и да бях, щях да постъпя по същия начин. Може би, ако бях някъде другаде, щях да заснема филма по различен начин. Но от дете се старая да не мисля в рамките на „ако"-то.Не представят ли филмите от вашия край на света прекалено черни истории? Такива за наркотици, експлоатация и убийства. Като че ли Запада очаква да види това от вас и вие им го показвате...Не. Когато правя филм, не мисля за нищо друго освен за онова, което искам да покажа. Дори филмът ти да бъде успешен в световен мащаб, ти като ирански творец няма да получиш кой знае колко от това. Ако целта ти е да спечелиш повече известност и средства, защо не. Но със сигурност хората като мен не следват този път.В лентата момчето Муту и мъжът Махмут изградиха специална връзка помежду си. Това се случи, защото всеки намираше у другия това, което му липсва: баща/семейство, или...Това предположение е много вярно. Много си прав. Филмът е точно за тези хора. Не са главното трафика и контрабандата, а отделните хора с техните отношения. Желанието да направя този филм се корени точно в това. Самотата и очакването.Колко силна е връзката между баща и син във вашето общество?Тя е много силна и изключително важна особено в традиционните райони на страната ми. Всички членове на семейството са много близки помежду си. В иранската култура на челно място стои почитта към по-старите. Това може да го видите сред абсолютно всички слоеве на обществото.Почти през целия филм Муту носи фланелка на Роналдиньо. Това означава ли, че сте фен на футбола?Да.На кой отбор?„Барселона" и Бразилия. Ако се бяхме срещнали преди няколко години и ме бяхте попитали какво знам за България, щях да отговоря - Стоичков.Интервю на Иван Венчев ... още »
Новият документален проект на известния германски режисьор Вим Вендерс, посветен на емблематичната фигура в съвременната хореография Пина Бауш, навлиза във втората фаза от развитието си.Първоначалният замисъл на "Pina" за съвместна работа на режисьора и прочутата представителка на танцовото течение Tanztheater се проваля след внезапната й смърт, а филмът се превръща в портрет на Пина Бауш през погледа на нейните ученици от трупата на Tanztheater Wuppertal.Измествайки границата между танц и театър, творчеството на Бауш въплъщава всички елементи на Tanztheater, което заживява като интердисциплинарна художествена форма, повлияна от немския експресионизъм. Сценарият не е наративен, а по-скоро отвлечен и философски.Силата на пленяващите жестове и движения, създадени от Пина, ще бъде изобразени на голям екран благодарение на 3D технология. След опита на Вендерс при заснемането на „Il Volo" -документалния филм за бунта на африканкските фермери в Калабрия, режисьорът затвърждава убеждението си, че „3D е част от бъдещето на документалното кино".Миналата есен Вендерс заснема три от постановките на Бауш - "Café Müller" (1978), "Das Frühlingsopfer" (1975) and "Vollmond" (2006) - по време на изпълнения на трупата пред публика на сцената на Wuppertal Opera House.Материалът вече е преработен в 3D формат, а тази седмица предстои филмиране на още една творба на Бауш от 1978 г. - "Kontakthof". Само че този път без публика и със съдействието не само на професионални танцьори, но и на тинейджъри и възрастни хора.Снимките ще продължат до 24 април на различни места - природни и индустриални пейзажи край град Вупертал, с участието на различни танцьори от трупата. Очаква се филмът да се появи по кината в Германия през 2011 г. ... още »
Актрисата Памела Андерсън не е платила данък общ доход на стойност 493 хил. щатски долара, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА.Звездата от "Спасители на плажа" е в годишния списък на неизрядни данъкоплатци на щата Калифорния.Тя е в компанията на 250 души - частни лица и бизнесмени, които дължат над 100 000 долара за предишни години.Срещу Памела Андерсън е започната процедура за данъчен запор през април 2009 г.Актрисата, която е на 42 години, сега участва в телевизионното състезание "Да танцуваш със звезди". БТА ... още »
Звездата на Сам Уортингтън изгря миналото лято във филма "Терминатор: Спасение", а само няколко месеца по-късно австралийският актьор се появи в главната роля на най-касовия филм за всички времена – "Аватар".Очевидно желанието му да раздава справедливост не спира дотук, защото от този месец Сам Уортингтън влиза в нова роля – тази на героя Персей в "Сблъсъкът на титаните". Поредното холивудско зрелище не само реализира зашеметяващи приходи още в първата си седмица в САЩ, но е и на път да направи Уортингтън още по-популярен.А за да разберем какво мисли самия Сам Уортингтън за последния си филм и какво е усещането мъж да носи пола, Club.bg ви предоставя интервюто му за "Ройтерс" от преди няколко дни.Гледал ли си като дете "Сблъсъкът на титаните" (1981)?Не, той не стигна до Австралия. Но успях да се запозная с него малко преди да започнем снимките по новата версия. Има много фенове на филма, които са докоснати по някакъв начин от първия филм. Затова ние се опитахме да направим римейка по-близък до сегашното поколение. Визуалните ефекти много ни помогнаха в случая.Доколкото ни е известно сте снимали доста дълго на различни места по света.Режисьорът на филма никак не обича половинчатите истории. С него през цялото време беше снимки, снимки и пак снимки. "Сблъсъкът на титаните" определено е един от най-трудните филми, които съм снимал. Беше си грубо изживяване, но петте месеца си бяха и доста вълнуващи.Това е третият ти екшън филм. Твоята колекция от екшън герои кукли Сам Уортингтън нараства.Да, макар нито една от куклите да не прилича на мен, просто не знам какво се случва! Истината е, че аз съм просто един чичо, който участва в екшън филми, за да има с какви кукли да си играят племенниците му. (смее се) Ако 9-годишният ми племенник грабне гумен меч и започне да се прави на Персей, значи си е струвало.Не се ли притесняваш, че като играеш само в екшъни, хората ще започнат да те подценяват?Надявам се да не нося на хората просто екшън. Дано виждат в образите ми и малко повече драматичен елемент, чувствителност. Да, аз се разхожда напред-назад с гумен меч и това трябва да бъде забавно, но филмът си има своето послание. Той има сърце, както всеки един друг екшън филм. "Терминатор" имаше сърце, "Аватар" – също.Персей през почти цялото време носи шотландска фустанела. Как ти се отрази това да носиш поли?Съчувствам на жените. В един по-ветровит ден винаги показваш повече бедра, отколкото ти се иска. Чувствах се като 33-годишен мъж, който играе на някаква детска игра. По някакъв начин намерих в детето в себе си. Надявам се чрез филма да събудим и детето в публиката.А цветът на кожата ти – истински тен бе или бронз?По-скоро някакъв странен сос. (смее се) Аз съм си типичен блед австралиец, затова всяка сутрин преди снимки ме намазваха с въпросната смес.Как се промени животът ти след като участва в най-касовия филм за всички времена?Много по-лесно минавам през митниците след успеха на "Аватар". Един приятел се шегува, като казва, че според него участвам в блокбъстъри, само защото това ми помага да минавам от една държава в друга по-лесно.Какви са отношенията ти с Джеймс Камерън?Дължа му всичко. Обичам го. Той е добър приятел и вдъхновяващ шеф. Бих направил всичко за него. Отношенията ни с него надхвърлят правенето на един филм. Връзката помежду ни си остава за цял живот. Плюс това той смята, че аз съм трън в гащите, с което съм напълно съгласен. (смее се) ... още »
С преднина от 400 000 лв. в приходите „Сблъсъкът на титаните” остави второ място анимацията „Как да си дресираш дракон”.„Алиса в страната на чудесата” също отстъпи (но с малко) третата позиция в бокс офиса тази седмица на „Отстреляй бившата”, а изненадващо „Храна за душата” успя да запази осмото си място от миналата седмица. Браво на него!Общият приход на филмите от Топ 10 е 596 304 лв.Топ 101. Сблъсъкът на титаните - 455 644 лв2. Как да си дресираш дракон - 49 400 лв3. Отстреляй бившата - 25 900 лв4. Алиса в страната на чудесата - 24 066 лв5. Мъжете, които се взират в кози - 11 586 лв6. Всичко ни е наред - 7 954 лв7. Зелена зона - 7 583 лв8. Храна за душата - 6 304 лв 9. Бруклинските стражи - 4 546 лв10. Не ме забравяй - 3 321 лвпо-подробно вижте тук ... още »