Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
от Надежда ПоповаКога един актьор разбира, че си е свършил добре работата? Когато персонажът му в даден проект не е централен, но всички говорят за него. Такъв е случаят с Мариан Вълев, който всяка неделя показва как се играе гангстер без балкански комплекс в праймтайма на БНТ1.В „Под прикритие” той скача във вталените джинси на Куката – агент, без чиито разкървавени кокалчета наркоимперията на Джаро щеше да е на ниво квартална дискотека. Острият му поглед изпод вежди значи смъртна присъда за закъснелите длъжници в търговията на „бело” и разпад на девствения пояс сред жените, които иска да има.И ако стереотипът за родна мутра повелява тя да вярва само в силата на юмручното право и чистия кеш, то гражданинът Росен се кръсти пред Библията и семейните ценности. Вълев обаче не го намира за екзотична птица в гнездото на подземните лешояди.„Обичам да цитирам една мисъл на Брехт – „Изкуството се занимава с необикновените неща в обикновения човек.“ Характерът, който гледаш, трябва да е истински и интригуващ. В контекста на документален филм например, Куката няма да е толкова арогантен и цветен. Нямаше да поставя сигурността на близките си пред опцията да завладее улицата.” Бърза да добави, че с героя му нямат никакви допирни точки освен прямия изказ. „Така като ме гледашна биткаджия ли ти приличам?Мариан далеч не е толкова интересен и ако играех себе си, щеше да си метнеш дистанционното през балкона. Чепат характер съм, но ако имам проблем, го решавам с търпение, а не с бой. Хич не съм конфликтен, даже се старая да избягвам търканията в зародиш. Това не трябва да те кара да мислиш, че си падам интровертен тип, не се заблуждавай.”Преди да го вербуват за хитовото криминале на SIA, изсечените черти и мъжкарско излъчване на Мариан развълнуваха две поколения дами в „HDSP: Лов на дребни хищници”. В режисираната от Цветодар Марков драма Вълев отново се забърква с лошите момчета и щедро плиска олово в своя защита. В стремежа да уцели точната визия на героя си Синатра варненецът качва 20 кг. После ги сваля само за две седмици. „Успях с глад, химия и воля. Не мисля, че има нещо, което може да ме спре в успешното изграждане на даден характер. Да се вталя драстично бе елементарен жест,готов съм на по-екстремни компромиси със себе си.”Лентата отнася две награди „Златна роза” и регистрира рекорден брой тегления в торент сайтовете. Актьорът не се притеснява от клишето, в което гангстерските роли могат да го закопаят. „Ал Пачино и Робърт де Ниро са изиграли много мафиоти и всеки е различен. Същото е и с мен. Бих могъл да пресъздам още 100 разбойници и няма да повторя лудостта в маниера им на действие.”По-паметливите почитатели на родното кино си спомнят Мариан от дебюта му като Красавеца в „Граница” (1994). Вмъква в биографията си и пет години на сцената на „Театър 199”. Преди да стегне куфарите си за чужбина, снима и във „Всичко от нула” (1997) на Иван Павлов. В продължение на12 години търси късмета си между Европа, Азияи САЩ. „Тогава бяха гладни времена. Събрах доста разочарования. Актьорите правеха какво ли не, за да се нахранят. За мен цената, която трябва да платиш, за да си наистина добър в занаята, е огромна. Не се виждах като халтураджия”, аргументира странството си зад граница Мариан. Не обича да говори за нивата на хранителната верига, през които е трябвало да премине, за да се издържа. Докато балансира по ръба на оцеляването обаче, никога не му е минавало през ума да отиде на кастинг. Трезвата мисъл му подсказва, че там и два живота няма да му стигнат, за да достигне българското си ниво на популярност.Когато акостира отново в татковината, развива собствен бизнес, в двата полюса на който стоят тузарски бар във Варна и магазини на „Илиянци”. Късметът в актьорската професия се оказва по-силен от търговския му нюх и Мариан се връща на снимачната площадка с „HDSP: Лов на дребни хищници”. На премиерата на филма среща и новата си муза Невена, голямата сестра на Яна Титова, с която си партнират в каста. Искрата пламва от пръв поглед, но продължава да тлее завоалирано чрез учтиви чатове в „Скайп“. И така до момента, в който Вълев хваща самолета за Лондон, където Невена работи като интериорен дизайнер. Звънка й, за да й каже, че е в Англия и вече 15 месеца са неразделни. Поддържат съспенса помежду си по телефон и с чести отскоци до Острова. Мариан често се шегува, че бензинът му от София до Варна струва колкото авиобилета до британската столица. Половинката му пък не се свени да разбие екранното клише за него, като похвали романтичната му страна.Извън стрелите на Амур и играта пред камера Вълев намира центъра си в Мариан-младши. Синът му е на 14 и също като него е изключително свободолюбив. Връзката помежду им е силна и по мъжкарски толерантна.„Подхождам към него не като строг авторитет, а като към приятел. И аз, и майка му сме му дали свободата сам да взема решения и да носи отговорността за тях.” С майката актьорът се разделя малко след раждането на момчето, но днес е категоричен, че тя е най-добрият му приятел. „Няма да го спра, ако тръгне по моя път. Всичко, което иска да направи със себе си, е негов избор.”Той също не е потомствен актьор. Родителите му са учители, а към ВИТИЗ се ориентира, за да скъси агонията си в казармата. „Служих две години и изпитвах неистова нужда от отпуск. Един от най-сигурните начини да се освободя бе, като кандидатствам някъде. Късно се сетих, изпитите бяха приключили на всички места и през септември търсеха хора само във ВИТИЗ и Кон-серваторията. Не можех да пея, така че със зор научих цяло стихотворение и отидох в академията. Военните ми се смееха – „К’ъв артист си ти бе?!”. А мотивацията ми беше огромна, защото между изпитите ми се събра доста отпуск и уволнението вече не беше мираж. Влязох от раз и до втория месец бях готов да си тръгна всеки момент, но после взе, че ми хареса. Дотогава не бях ходил на театър, признавам си.”САМО ФАКТИМястото, на което си почива максимално, е снимачната площадка. „Хич не ме натоварва целият шум, от който съм заобиколен. Човек си има призвание в живота и, като го открие навреме, е страхотен късметлия. Прекалено дълго се занимавах с неща, които не ме правят щастлив, независимо от материалния резултат. Де Ниро казва нещо, което често повтарям и на сина си - няма нищо по-тъжно от пропиляния талант.”Суетен е, но няма опасност да го засечем на шопинг с преспиване в мола. „Просто държа героите ми да изглеждат добре. Очилата на Куката, сакото му, слим фит панталоните му…Това е. То е нещо като кукла, за която се грижиш.”Поддържа форма с бягане и фитнес. „Но тренировките ми не са за мускулна маса, а за тонус. Няма как, актьор съм, тялото ми е инструмент. Ако бях цигулар, щях да си гледам цигулката.”Ако на екран обикновено играе нощна птица, то в реалния живот е домошар. „По-активен съм през малките часове на деня, но това не значи, че излизам. Домошар съм. Чета, гледам филми.”Болен фен е на Pink Floyd и Depeche Mode, а култът му към Metallica е пословичен. Бил е на 7 техни концерта, включително на 3-те в България. Запознава сина си на живо с Хетфийлд и компания, когато е едва на 9. ДРУГИТЕ ЗА НЕГОВаско Мавриков, сценарист на „Корпус за бързо реагиране”: Мислещ актьор еЗапознах се с Мариан, когато от Pro Films го поканиха за главна рола в „Корпус за бързо реагиране”. Честно казано, не вярвахме, че ще се навие, защото за нас си е суперзвезда. Но погледна сценария ми и каза: „Няма какво да го мисля, вътре съм!”. Преди това го бях гледал само в „Под прикритие” и му бях зверски фен. Мариан много искаше да изиграе нещо различно от гангстерските му роли досега. Във филма пак е лошо момче, но персонажът е комедиен, вкарва много готина ирония в него. Той е мислещ актьор, а не папагал, като повечето, които познавам. По време на снимки отправих някои провокации към него, но човекът не поддаде и си изигра образа, както си го бе изградил в главата. Преживял е много от емигрантските си години в САЩ и това адски обогатява присъствието му пред камера.Александър Сано, актьор: Героят му е най-коментираният за сезонаМъро е актьорът, който уплътни героя си най-много през втория сезон на „Под прикритие”. Като се има предвид, че той е по-силен от дебютния и че всички сме по-добре справящи се, това още повече засилва ефекта на свършеното от него. Всеки, който се интересува от сериала и следи зрителската полемика в нета, е наясно, че Куката е най-коментираният герой този сезон. Общо взето за Мъро сега всичко започва с “Най”! Евала, брат!ЕДНО КЪМ ЕДНОЗа брака – дали вярвам или не вярвам, няма значение, защото всеки има своя истина. Като актьор аз съм длъжен да бъда хамелеон и да не отричам нищо напълно.Телевизията те превръща в масово разпознаваем, факт. В България е пълно с толкова медийни балони, че ми е трудно да се докопам до кислород за собствено ползване. Познавам голяма част от тях и още не съм разбрал какво точно правят, но въпреки всичко са много известни. При актьорите не е така. Аз съм Мариан и не искам да си преброявам гаджетата в праймтайма, за да се говори за мен. Личният ми свят си е за мен, искам героите ми да са широко разпознаваеми. Те са важни, не аз.Често ме спират дечица за автограф на улицата, възприемат ме като техен герой и близък човек. И това означава, че съм си свършил горе-долу добре работата. Ако ме спрат катаджии, не знам дали ще посмеят да глобят Куката, не получавам и отстъпка от покупката на шпек в магазина, ако питаш за такива странични ефекти от популярността. Но понякога цялата шумотевица ме натоварва, ще ми се да ида на кино, без да чувам лавинообразно шушукане за Куката зад гърба си в салона.В „Корпус за бързо реагиране“ скачам в комедийно амплоа и това е най-якото. На моменти пак ми се налага да размахвам пистолет и това е единствената ми допирна точка с някои мои герои до момента. Сюжетът се върти около изневярата на моя герой и повече не издавам.Играл съм пет години гей в „Театър 199”. Обичах безобразно образа си и до днес поддържам безрезервно хората с такава сексуална ориентация. Еднакво трудно е да изградиш роля на безцеремонен мафиот и на момче под дъгата.Във ВИТИЗ не ме обичаха никак, защото всички бяха част от нещо. Идваха от студия и театрални школи със самочувствието на завършени артисти, а аз бях никой, случаен дисидент. Тогава си мислех, че е лошо за мен, но години по-късно си дадох сметка какъв късметлия съм бил. Няма нищо по-фатално от това да научиш дете, което иска да бъде актьор, как да играе. Така му подписваш смъртната присъда.ТОП 51. Марлон Брандо - „Кръстникът”2. Робърт де Ниро - „Анализирай това”3. Ал Пачино - „Белязаният”4. Джак Никълсън - „От другата страна”5. Шон Пен - „Реката на тайните” ... още »
Сара Джесика Паркър няма да избяга много далеч от секса... макар и не в града.Любимата на милиони жени актриса ще се превъплъти в ролята на феминистката Глория Стайнъм в "Lovelace", заменяйки Деми Мур.След здравословните проблеми на Деми Мур продуцентите се насочиха към 49-годишната Сара. Лентата разказва за живота на порно актрисата Линда Ловлейс. Нашумяла през 70-те години с участието си в "Дълбокото гърло", в който за пръв път пред камера се демонстрира оралната техника "дълбоко фелацио". В ролята на Ловлейс ще видим 26-годишната Аманда Сийфрид. ... още »
Любимецът на милиони зрители д-р Грегъри Хаус се завръща в ефира на Нова ТВ с дългоочаквания и премиерен за България осми сезон на „Д-р Хаус”.Все така брутално откровен и язвителен, но и безупречен в диагнозите си, той ще продължава да разгадава медицински мистерии и да спасява човешки животи от 06 февруари, от понеделник до сряда, 20.00 ч.Отличеният с девет награди само в първия си сезон турски сериал „Езел” ще превземе ефира на Диема Фемили от 02 февруари. Историята на търсещия отмъщение Езел, зрителите ще могат да следят всеки четвъртък и петък от 22.00 ч. След като бе силно анонсиран по Нова ТВ чрез излъчване на първите епизоди, най-скъпата турска продукция ще намери своето място в програмата на нишовия Диема Фемили, дом на най-добрите турски сериали.Какво обаче предстои за ексцентричния доктор в най-новия 8-ми сезон на поредицата? Минали са няколко месеца, след като Хаус нахлу с колата си в дневната на Къди в последния епизод на седми сезон. Сега той излежава присъда в изправителния център в източен Ню Джърси под зоркото наблюдение на полицейски надзирател. В първия епизод на осми сезон Хаус ще бъде сериозно заплашен от лидера на затворническата банда и едновременно с това ще трябва да намери креативен начин да излекува затворник с необикновени симптоми. Впоследствие престоят му там ще бъде прекъснат от спешен медицински случай, който ще го върне отново в университетската болница "Принстън Плейнсбъроу". Хаус ще открие, че обстановката и йерархията в отдела за диагностика значително са се променили в негово отсъствие. При необичайното си завръщане ексцентричният доктор е принуден да въведе нови методи на управление и да се справи с промените в екипа си.В разгадаването на медицинските мистерии ще му помагат две нови попълнения в лицето на д-р Чи Парк (Шарлийн Йи) и чаровната д-р Джесика Адамс (Одет Анабел), с която Хаус се запознава в затвора. Участието си в сериала продължават и неврологът д-р Ерик Форман (Омар Епс), пластичният хирург д-р Крис Тауб (Питър Джейкъбсън), хирургът д-р Робърт Чейс (Джес Спенсър), както и довереникът и добър приятел на Хаус – д-р Джеймс Уилсън (Робърт Шон Ленард).Според изданието на „Книгата на Гинес” за 2012 г., „Д-р Хаус” е обявен за най-популярния телевизионен сериал в света. Той е гледан от зашеметяващите 81,8 млн. души в 66 държави. Впечатляващ е и списъкът с отличия, който поредицата е получила през годините – 5 награди Еми, включително награда за създателя и изпълнителен продуцент Дейвид Шор за сценарий, 25 номинации за Еми, сред които 4 за най-добър драматичен сериал и шест за Хю Лори (най-добра главна роля в драматичен сериал), две отличия "Златен глобус" за Хю Лори (най-добър актьор в телевизионен сериал) и две награди на Гилдията на телевизионните актьори отново за него (най-добра мъжка роля в драматичен сериал), номинация на Гилдията на телевизионните актьори, три номинации за Златен глобус за най-добра телевизионна драма, три номинации за най-добър драматичен сериал на Националната асоциация за съдействие на напредъка на цветнокожите и две награди на асоциацията за Омар Епс (най-добра поддържаща роля в драматичен сериал). Сериалът е отличен от Американския филмов институт като една от телевизионните програми на годината, носител е на наградата "Пийбоди" за най-доброто от електронните медии, както и на три поредни награди на публиката за любима телевизионна драма, две награди на публиката за Хю Лори и две награди на Гилдията на сценаристите за епизодична драма. ... още »
Звездната двойка Брад Пит и Анджелина Джоли не позволявали на децата си да четат клюките за тях в интернет, предаде КРОСС.Двамата установили контрол върху компютрите на отрочетата си, за да не им позволят да търсят информация за тях в световната мрежа.Джоли и Пит били твърдо решени шестте им деца да не разберат нищо за живота им като звезди. Затова загриженият татко променил настройките на компютрите на всяко едно от тях, за да е сигурен, че те ще останат в неведение.Пред германското издание „Билд" Пит заяви, че имената им са блокирани на компютрите на всички деца и те не могат да търсят информация в Гугъл за майка си и баща си. Той призна, че двамата с Джоли също не четат информации за себе си онлайн. ... още »
"Beasts of the Southern Wild" и "The House I Live In" са филмите, които спечелиха големите награди на кино фестивала Sundance, което най-вероятно ще ги направи любими за почитателите на независимото кино през 2012 г.Лентата "Beasts of the Southern Wild" на режисьора Бен Зейтлин получи наградата на журито за най-добър драматичен филм, както и за кинематография. Историята ни пренася в бедна Луизиана и разказва поетичната история на силната връзка между баща и дъщеря.Най-добрият документален филм „The House I Live In" е само един от многото документални ленти, които бяха посветени на темата за борещата се Америка. Творбата проследява продължителната война на САЩ с наркотиците и критикува американската политика за борбата с тях, съдебната система, затворите и тяхното отражение на малцинствата. „Войната с наркотиците е ужасен белег за Америка", сподели режисьорът Юджийн Джареки.Освен отличията на журито публиката също гласува за своите фаворити. Наградата на публиката за най-добър драматичен филм отиде при „The Surrogate" с участието на Хелън Хънт и Джон Хоукс. Лентата, базирана на живота на поета и журналист Марк О'Брайън, получи една от „най-високо платените" награди на фестивала - източници твърдят, че става въпрос за 6 млн. долара. С микса от комедия и драма филмът може да се окаже един от най-големите американски независими хитове тази година. „Любовта е пътешествие, това е", каза режисьоръг Бен Люин, цитирайки реплика от филма.След отличените филми са още „The Invisible War", „Love Free or Die" и „Ai Weiwei: Never Sorry", посветена на китайския артист и активист, който миналата година прекара в затвора 81 дни. Режисьорът направи снимка на публиката, когато получи наградата, и обеща, че ще я изпрати на артиста, който не присъства на фестивала, за да не „ядоса" отново властите в Китай.Sundance, зад който стои Sundance Institute for filmmaking на Робърт Редфорд, е най-големият американски фестивал за независимо кино. Победителите от фестивала се превръщат в най-популярните и обсъждани филми в средите на независимото кино. ... още »
Забавни плакати на любими филми :-)Hannibal – I want ears!Full Petal Jacket (make love not war)BellBoy III28 Wees Later – Wee Twenty Eight No EscapeBoo Boo’s Revenge – Yogi BearConceptions – The FertilizerDie Hard – Live Free or Die HardDOLT – Every Dog Has His DayTrash of the TitansX-Ray ... още »
Страховит номер изправи на нокти публиката по време на същинските кастинги на предаването “България търси талант” по bTV. Зрителите в студиото се отдръпнаха от местата си, а към тях се присъедини и Хилда Казасян, която подобно на тях не издържа на гледката и избяга далеч от масата на журито.Хората от снимачния екип също леко се стъписаха, но в крайна сметка проявиха професионализъм и продължиха работа.Интересните номера не спряха с това и журито бе изненадано от човек, който играе билярд по най-нетрадиционния начин, представян някога на сцената на формата Got Talent. Приятна изненада за Маги, Хилда и Любо се оказаха и няколкото художници, осмелили се да се явят на сцената на най-успешното шоу за 2010г.Устрем към сцената на „България търси талант” има и от страна на млади танцьори и танцови формации, които споделят, че имено това е мястото и предаването, в което те имат възможност да се изявят и да покажат силата на родния талант.Едни от най-изумителните танцьори сред близо 40-те танцови групи и участници в изминалите три снимачни дни са на крехката възраст от 8 - 10 годишна възраст.Любителите на музиката също не са малко. Млад българин, който работи и живее в чужбина, шашна журито с умението си да композира на момента, създавайки уникални музикални форми.Забавните моменти в шоуто продължиха с една дама, представила себе си като екстрасенска, която чисти радиация. Уменията й останаха загадка, тъй като радиация в района на снимките нямаше, но дамата беше твърдо решена да докаже какви способности има и направи здравна картина на правителството. От какво страдат родните министри ще стане ясно след старта на предаването скоро по bTV. По време на снимачните дни се разбра, и че екипът на предаването е подготвил изненада за следващия етап от снимките. Талантите ще бъдат оценявани от една от най-обичаните български актриси, която ще се присъедини към журито по време на последната фаза от кастингите. ... още »
Андрю, Мат и Стив са тийнейджъри, всеки със своите личностни качества. Всеки от тях се сблъсква с предизвикателствата в гимназията – да създават нови приятелства, да изследват новите страни на техния непрекъснато променящ се живот. Далеч от съвършени, те са малко опасни и безразсъдни. Ти можеше да си на тяхно място. Както мнозина от нас, така и те са обсебени от отразяването на живот си, без значение колко е банален или както е в техния случай – необикновен. Андрю, Мат и Стив попадат на нещо невероятно. В резултат на откритието си, те придобиват мощни телекинетични способности или на езика на комиксите – суперсили. Сега, те могат да правят всичко. Способни са да преместват предмети с мисъл, да смачкат автомобил само със силата на волята. Превръщат в реалност най-голямата човешка мечта….като се научват да летят. После нещата стават злокобни. Какво ще направиш ако се случи на теб? На какво ли ще си способен?Именно тези въпроси поставя „Хроники”, филм , какъвто не сте гледали досега. Това е филм за супер герои, без супер герои. На пръв поглед принадлежи на жанра на P-O-V филмите, но обръща нормите му с главата надолу. Той е особен, но разбираем, заснет творчески, богат на визуални ефекти, но здраво стъпил в границите на реалността.И така, какво би направил ако добиеш свръхчовешки способности? Би ли отлетял на борба със злодеите, облечен в специален костюм? Ако си тийнеййднжър, вероятният отговор ще е „Разбира се, че не!” Ще си спретнеш купон като се пошегуваш за тяхна сметка и вероятно ще отмъстиш на тези, които са ти сторили зло. Може би тези способности ще проявят някои от не толкова благородните ти качества. Или по-лошо.„В повечето разкази суперсилите основно се използват от доброто и злото, но в реалността, те се отнасят към потребността. А когато си тийнейджър е потребно да си щастлив. Би ти се искало да се забавляваш с тези способности.”, обяснява Джош Транк, за който филма бележи режисьорския му дебют. Историята е много земна. Това не е фентъзи филм, а разказ за младежи. Става въпрос за реалистичен образ на тийнейджъри, а не за окарикатуряване на младежта. Животът им е всичко друго, но не и съвършен. Ние влизаме в света им и разбираме с какви предизвикателства трябва да се справят, много преди да им се случи нещо необичайно.”, разказва Транк.Според мен „Хроники” ще предложи на публиката изживяване, след което, излизайки от киносалона, ще си помислят: „Точно това щях да направя и аз ако имах телекинетични способности.”, добавя автора на сценария Макс Ландис. Продуцентът Джон Дейквис отбелязва, че „Хроники”: „е всичко друго, но не и предсказуем” и отговаря на нуждата от смел и нетрадиционен подход към пресъздаването на истории, който да грабва съвременната публика. „Той е наистина свеж и различен”, твърди Дейвис. „Хроники” представя неповторим поглед, който остава непокътнат още от първия разговор между Джош и Макс относно концепцията. Той използва познати жанрове като филмите за супергерои например или „псевдодокументалното” кино, които трансформира в нещо ново.”Заглавието само по себе си е достатъчно красноречиво за манията ни да себе документираме чрез социалните мрежи или дори само заснемайки с камера живота си просто защото имаме средствата за това. „Живеем в свят, в който можем да заснемем всичко по всяко време.”, казва Транк. „Благодарение на това поколение се заражда нова естетика. Децата в горен курс са хората, които правят най-много снимки на самите себе си. Почти всеки има камера под някаква форма и ъплоудва снимки в социалните мрежи през няколко секунди. Все повече филми са вдъхновени от този нов на чин на заснемане.”Транк, чиито експериментален късометражен филм „Stabbing at Leia’s 22nd Birthday” се превръща в онлайн сензация с над един милион посещения, използва много този похват и отразява неговия потенциал и влияние. „Работата на Джош в „Хроники” е следващата крачка в приложението на този стил.”, обяснява продуцентът Адам Шрьодер. „Има филми, в които широко се използва нечия гледна точка или ръчна камера, но не и по начина, по който ние го правим тук. Това е повече от средство за пресъздаване на историята, това е герой, или продължение на главния ни герой.”По-голямата част от филма пресъздава гледната точка на Андрю, угрижен, но градивен и проницателен младеж с HD-камера. „Хроники” не е конвенционален псевдодокументален филм.”, заявява Транк по повод на заснетите с люшкаща се ръчна камера филми. „Вместо това, искахме да направим много премерен, заснет със замисъл филм, през погледа на един талантлив младеж. Андрю си служи интелигентно с камерата при заснемането на все по-невероятните събития.”Новооткритите телекинетични способности на Андрю добавят неочаквани измерения в операторските му умения, което прави „Хроники” единствен по рода си по отношение на художествения похват. „Андрю започва да снима, използвайки телекинетичните си способности, което му разкрива един нов свят.”, обяснява Транк. „Камерата е в известен смисъл прикачена към мозъка му и той може да я накара да се носи, лети и да снима по неповторим начин. На половината филм осъзнаваш, че гледаш нещо, невиждано, а през последните 15 минути става направо окачено. Действието непрекъснато се развива, преминава през интимното и земното до епичното и неочакваното.”Със започването на филма, Андрю е представен като интровертен, социално неумел тийнейджър, който е като залепен към камерата си, дори преди да придобие телекинетични си способности. Това е единственото нещо, към което Андрю е привързан. „Той е момчето, което документира живота в училище и всички познават, но игнорират или се отнасят зле с него.”, разказва Транк. От неуверен тийнейджър, Андрю се превръща в напълно завършен нарцис, така както може да се случи със всеки при необикновени обстоятелства. „Когато получиш изключителна сила и изживяваш нещо, което никой не е изпитвал, определено можеш да развиеш комплекс за величие.”, обяснява Дейн ДеХаан.„Андрю е самотник, но е визуално градивен.”, добавя Транк. „Постоянният му спътник, дигиталната камерата, не е просто средство. Начинът, по който тя се движи и какво Андрю вижда през нея, говори много за него.”През по-голямата част от филма, Андрю присъства като невидимия герой зад обектива, затова е важно за ролята му да се избере актьор с достатъчно силно присъствие, което да е доловимо, дори когато е невидим за зрителя. Известен с представянето си на театралната сцена, ДеХаан притежава необходимите качества за да се превъплъти в ролята. „Дейн е много естествен актьор, което беше важно защото искахме героят да изглежда реален.”, казва Адам Шрьодер.„Наистина се вълнувах, защото „Хроники” е толкова нов и различен.”, споделя ДеХаан. „Достоверен е въпреки, че в третото действие се случват някои доста невероятни неща.”Гледната точка на Андрю – той е зад камерата и записва всичко, което вижда – позволява на ДеХаан да поеме някои допълнителни операторски задължения и подходът му към ролята е сякаш наистина снима с камера.Същевременно директорът на фотографията на „Хроники”, Матю Дженсън и операторите трябва да разсъждават като актьори.За да пресъздадат гледната точка на Андрю, операторите трябвало да „забравят” уменията си. Дженсън често снима над рамото на ДеХаан за да създаде илюзията, че героят документира преживяването, докато екип от професионалисти работи с оборудването.Тран дава пълна свобода на Дженсън и екипът му по отношение на идеите и изработването на съоръжения за окачване на камерата, с които да пресъздадат „телекинетичния” стил на заснемане. Резултатът е впечатляващ: елегантна и умела операторска работа, която отразява способностите на героя. „Джош беше толкова подробен, че скицира всяко движение на камерата.”, обяснява Дженсен. „В края на филма, камерата лети над улиците на Сиатъл (където се развива действието). Камерата има удивителна свобода и гъвкавост, които отразяват нарастващите сила и мощ, които героите ни са развили.”Останалите двама от новообладаното от свръхсили трио са братовчедът на Андрю, Мат (в ролята – Алекс Ръсел) и училищния крал Стив (Майкъл Б. Джордан). В началото на историята Мат е циничен всезнайко, на който не му пука. Подобно на сподвижниците си обаче, Мат се променя драстично след като мистичната сила го надарява с невероятни способности.„Това, което ме привлече към проекта беше сюрреалистичната идея – става въпрос за тийнейджъри със суперсили – и същевременно историята е толкова реалистична. Мат е доста да е по-различен от Андрю и Стив – те никога нямаше да станат приятели при нормални обстоятелства – но стават невероятно близки благодарение на споделеното преживяване.”, разсъждава австралийският актьор Алекс Ръсел.Майкъл Б. Джордан, който участва в сериала Friday Night Lights и в историческия филм на Джорд Лукас „Червени опашки” (Red Tails), изпълнява ролята на Стив. „Стив е всичко, за което един тийнейджър мечтае. Той е най-популярният ученик и атлет, и е на път да стане и училищния президент. Той влиза в живота на Андрю като ангел хранител и го въвежда в социалния живот на училището.”, коментира героя си Джордан.Актьорският състав включва ветерана Майкъл Кели, в ролята на бащата на Андрю – Ричард, бивш пожарникар, който е повлиял на Андрю не по-слабо от новопридобитите му способности. Ашли Хинщоу изпълнява приятелката на Мат – Кейси, която разкрива тайната му след като се озовава насред невероятна въздушна битка.Виждането на Транк за „Хроники” е педантично описано преди началото на продукцията. Транк създава предварителен план за всеки визуален ефект и ъгъл на заснемане и пише подробно „режисьорско изявление”, в което излага плановете си, темите и методологията. Предвид предизвикателството в лицето на плавното съчетаване на заснемането на актьорската игра, каскадите, визуалните ефекти и специалните ефекти, планът се оказва ценен ориентир за ръководителите на отдели.Напътствията на Транк са за придържане към реализма. „Различното в този филм е, че представя лична история. Ние опознаваме добре момчетата.”, обяснява Робърт Хаброс, един от отговорниците за специалните ефекти. „Искаме публиката да преживее това, което се случва на Андрю, без да се замисля как лети. Визуалните ефекти се губят сред сюжета, героите и емоциите.”Сцените с летене във филма са голямо предизвикателство и стават реалност благодарение не само на визуалните ефект, но и чрез новаторските съоръжения, дело на Саймън Хансен. Хансен въвежда техника и съоръжения, които според Транк превръщат летенето в „нещо невиждано във нито един филм досега.”. „Това е най-реалистичното летене, което някога съм виждал.”, споделя режисьора.Хансен проектира кръгообразно въжено съоръжение, с което да се симулира свободата на летенето и да позволява всякакво интерактивно осветление и сложни летателни маневри като свредел и обръщане на 180 градуса. Създателите на филма искат героите да изглеждат сякаш са прекарали целия си живот летейки. Актьорите преминават обширно обучение, което да го подготви за съоръжението. „От самото начало Джош искаше да заснеме възможно най-голяма част от филма с камера на живо, с актьори, които изпълняват собствените си каскади.”, разказва изпълнителния продуцент Джеймс Додсън. „Трябваше без усилие да съчетаем тези страхотни ефекти, заснети на живо с допълнителните елементи, които Саймън създаде дигитално.” Щателната подготовка, иновативните съоръжения за летене и сложната операторска работа са изключително важни за третата част на филма - сблъсъка на суперсилите над улиците на Сиатъл. Сцените съдържат не само битка, но и запратени във въздуха автомобили, автобус, който се разбива странично в сграда и цял един град под обсада. Очевидно, неизменната камера на Андрю, вече унищожена, е заменена с изобилие от записващи устройства, които заснемат битката, включително камери на мобилни телефони, както и охранителни, банкови и полицейски камери. Това е наситената кулминация, която води до емоционален завършек. Но какво става в началото? Откъде идват тези свръхсили? Транк и Ландис обгръщат отговора в мистерия. Дизайнера на продукцията, Стивън Алтман се забавлява със създаването на мястото, от където започва всичко – мрачна дупка в земята, в която се намира камера, която съдържа голямо кристално каменно образувание, което излъчва тънки облаци светлина.Алтман признава, че създаването на тази непозната материя е върха за него. „Не прилича на нищо друго, което съм проектирал досега и се надявам де нещо, което никой не е виждал. Спорд визията на Джош, това нещо не трябваше да е със земен произход. Не знаем дали е животно, растение или минерал. Вероятно е комбинация от трите. Създаването на образуванието почива на геологията, биологията и органичните и неорганични вещества.”Тази сцена и последвалите я събития ще предизвикат множество въпроси и точно към това целят и създателите на филма. „Джош и аз знаем какво се е случило в онази пещера. Целта на филмът обаче не е да обясни.”Освен визуалните ефекти и съоръжения, във филма са използвани впечатляващи специални ефекти. Два автомобила са запратени във въздуха на височина тридесет фута, след което унищожени от сблъсъка със земята при приземяването им. Друга сцена, за която мнозина ще сметнат, че е компютърно генерирана, всъщност е реално заснета, показва Андрю, който вдига ръка и чрез телекинеза смачква автомобил. Колата е смачкана благодарение на хидравличните помпи които всмукват метала, създавайки незабравим звук от извиване и огъване на метал.Да смачкваш коли само с мисълта си. Да летиш. Да имаш достатъчно мощ за да изравниш цял град. Кой не би искал такава сила? Кой не би искал да направи невъзможното? Какво би направил ти, ако беше на мястото на Андрю, Мат или Стив? Това са въпросите, които задава „Хроники”. На какво си способен? ... още »