🎬 „Трансформърс: първият“ ви връща в началото, където започна битката за Кибертрон. Не пропускайте тази експлозивна нова глава във вселената на Трансформърс! 💥🚗
В номинирания за "Оскар" "Полет", всъщност не става дума толкова за самолети и летища, колкото за тежката борба на един мъж със собствените си демони. И една огромна, неразрешима морална дилема. Покрай анимационните си проекти ("Полярен експрес", "Беоулф") бяхме позабравили колко добре се справя Робърт Земекис с вероятно най-важния филмов жанр – драмата. "Полет" може и да не е новият му Форест Гъмп, но пък е силно завръщане към игралното кино, което вече остави своята следа в 2012. Със своя скромен бюджет и малък актьорски състав филмът набляга не на действие и впечатляваща визия, а на соловите включвания на отличния Дензъл Уошингтън и неговото взаимодействие със също така убедителната Кели Райли.- ПрограматаПричината „Полет” да лети ниско се корени в това, че хирургическият подход на Земекис не проличава никъде във филма. Няма го дори в началната свръх-динамична сцена на приземяване на самолета- сцена, в която старият Земекис би си поиграл много повече с гравитацията и перспективите, би изисквал по-голяма креативност с камерата и най-вероятно би заснел всичко в няколко дълги и брутални кадъра.Завръщането на Земекис е приемливо, но не вдъхновяващо. То не подчертава по никакъв начин следата, която той е оставил в киното. Нещо повече: то провокира и въпроса дали най-доброто от Земекис не е в миналото. Дали „Полет” е началото на края на неговата кариера в игралното кино или временна турбуленция предстои да разберем.- Начев, Operation KinoЕдин от малкото недостатъци на лентата може би е нейната дължина. С лека ръка бих спестил на уважаемия зрител поне четвърт час от иначе убедителните душевни терзания на Уошингтън. Няколко литра по-малко пиячка нямаше да ощетят изграждането на образа. Иначе изпълнението му е почти безупречно. През голяма част от времето филмът се доближава до моноспектакъл.- Рошо Иванов, filmche.netПървите 30-40 минути от "Полет" буквално ще ви залепят за седалката в киносалона. Филмът на Робърт Земекис стартира с такава ударна тяга, че ще се зачудите защо, по дяволите, "Арго" е най-коментираното заглавие в кино средите в сезона на всевъзможните награди отвъд океана."Полет" е преди всичко филм за вечните битки, които водим във и със себе си, като едновременно с това поставя и някои важни въпроси, свързани със способността да обвиняваме и прощаваме. А на вечните циници, които биха намерили завършека му за не дотам правдоподобен и логичен, бих дал за пример едно име - Ланс Армстронг.- Иван Венчев, Stand.bg ... още »
Остават само два дни Американската филмова академия за 85-ти път да раздаде своите награди. Филмът на Бен Афлек "Арго" е спряган за основен претендент за "Оскар", след като грабна престижните "Златен глобус", БАФТА и си тръгна с награда и от Гилдията на режисьорите. Въпрос на време е да разберем дали триумфът ще бъде пълен.Предлагаме ви деветте филма номинирани в категорията "най-добър филм". Вижте кои са техните предимства и недостатъци да се доближат до най-престижните филмови награда в света.ЛюбовТРЕЙЛЪР »Защо може да спечели:* Награда на "Любов" би издигнало мнението на европейските творци на арт кино за американската академия. А тя определено иска да изглежда добре в очите на публиката от Кан. Поне така мислим ние.* Филмът е едно дълбоко съзерцания върху любовта и старостта. А голяма част от журито на академията са възрастни, така че вероятността да бъдат "уцелени" от темата на филма е голяма.* След "Артистът" стана ясно, че френските филми могат да взимат големи награди на „Оскарите”. "Любов" вече взе две награди БАФТА, така че напрежението нараства.Защо няма да спечели:* Филмът е малък, замислен и тясно свързан с героите. Също така, е спечелил по-малко от 2 милиона долара в САЩ, а тези филми не печелят наградата за най-добър филм.* Няма номинация за монтаж. Всеки носител в категорията „най-добър филм” през последните 30 години има и номинация за монтаж. Това е лош знак.* Филмът е изцяло на език, който не е английски. До сега такъв филм не е печелил награда.АргоТРЕЙЛЪР »Защо може да спечели:* Най-големият претендент до момента е филма на Бен Афлек "Арго" - напрегната политическа драма с класен актьорски състав - точно типа филми, които Академията обича. Филмът също така натрупа и допълнителна сила, поради пренебрегването на Бен Афлек от режисьорските номинации.* Има номинация за монтаж (добър знак), номинация за адаптиран сценарий и е спечелил повече от 100 милиона долара в САЩ. Също така спечели големите награди – „Златен глобус”, БАФТА, награда от Актьорската гилдия, награда от Режисьорската гилдия и награда от Гилдията на продуцентите, което е много добър знак.* Показва Холивуд в героична светлина. Може ли Академията да устои на това?Защо няма да спечели* Липсата на режисьорска номинация е лош знак, предполагайки че Академията все пак може да не харесва филма колкото останалите гилдии.* Филмът може би е прекалено напрегнат трилър, за да спечели срещу по-обичайните „породисти” „оскарови” филми като "Линкълн" (биографичен), "Животът на Пи" (литературна адаптация) или "Наръчник на оптимиста" (душевна болест).* "Трудна свалка" с Бен Афлек. Може ли да има прошка за това нещо?Зверовете от дивия ЮгТРЕЙЛЪР »Защо може да спечели* Това е един зашеметяващо красив и уместен за времето си филм за природно бедствие, бедност, семейство и израстване.* Изпълненията са необикновени, а актьорите заемат най-голям процент от гласуващите.* Ще изпрати голямо послание, че независимите кино творци също са хора и заслужават голямо внимание.Защо няма да спечели* Някак си се усеща ежегодното чувство от типа номинация - "бъдете благодарни, че сте номинирани", които малките филми с нищожен шанс за спечелване получават.* Това е вторият филм, спечелил най-малко приходи в САЩ и освен ако филма не е "Войната е опиат", малка печалба означава и малък шанс за награда.* Филмът има непокорен и не толкова указателен сюжет, а не слабо-обособеният край намаля шансовете за „Оскар”. Академията е известна с това, че предпочита остротата и изтънчеността на филмите да е пресилена.Джанго без оковиТРЕЙЛЪР »Защо може да спечели* Перфектно направен и препълнен с невероятни изпълнения. Също така се заема с по-сериозна тема от повечето филми на Тарантино.* Номиниран е още за сценарий, операторско майсторство и поддържащ актьор, което не е зле. Освен това е втория по приходи филм в САЩ от номинираните.* Академията не иска да се обърне назад във времето след 20 години и да осъзнае, че не е дала голямата награда на един от режисьорите, формирал киното на своето поколение.Защо няма да спечели* Филмът е прекалено кървав, а подобни рядко печелят „най-добър филм”. Дори "Спасяването на редник Райън" изгуби пред чистия "Влюбеният Шекспир". Множеството противоречия относно темата на филма, езика в него и насилието може да блокира пътя към върха.* Липсват номинации за режисура и монтаж, което е лош знак.* Тарантино все още има репутацията на лошо момче, а Академията обикновено клони към по консервативния край на спектъра, когато става въпрос за „най-добър филм”.КлетницитеТРЕЙЛЪР »Защо може да спечели* Направен е от носител на „Оскар”. Базиран е на изключително популярен, но уважаван литературен източник. В него участват големи имена, които оставят настрана добрия си външен вид, докато пеят.* Филм за голям исторически момент, а Академията обича такива.* Справя се много добре в бокс офиса, което никога не намаля шансовете за успех (освен при "Аватар", който се справи прекалено добре в бокс офиса).Защо няма да спечели* Като оставим Хатауей настрана, филма сякаш няма достатъчен импулс, енергия, движеща сила.* Няма номинации за монтаж и режисура, което винаги е лош знак.* След политическите търкания и съпротивата на Франция относно инвазията на Ирак от САЩ, възможно ли е наистина филм за Франция да спечели?Животът на ПиТРЕЙЛЪР »Защо може да спечели* Изключително успешна адаптация на книга, която уж бе невъзможно за филмиране. "Животът на Пи" отлично съчетава приключение със задоволително комплексна второстепенна сюжетна линия.* Има всички нужни номинации - режисура, монтаж и сценарий, както и повече от 100 милиона приходи в САЩ, което почти се е превърнало в изискване за победителите.* Филмът е ужасно красив и може да задоволи едновременно техническия отдел на Академията, както и по-традиционно мислещите гласуващи.Защо няма да спечели* Може би е прекалено философски и източен за закоравелите американци.* Няма нито една актьорска номинация, което е лош знак.* Ще го накаже ли Академията за това, че е в 3D?ЛинкълнТРЕЙЛЪР »Защо може да спечели* Има повече номинации от всеки друг филм тази година - включително за режисура, сценарий, монтаж и три актьорски номинации. Освен това има най-много приходи в САЩ от всички номинирани.* Предлага един завладяващ и достоверен поглед върху светския светец - Ейбрахам Линкълн и е направен от един широко уважаван режисьор, който е приятел с по-голямата част от Холивуд.* Това може да прозвучи странно, но взимаме факта, че президент от Илинойс е преизбран, след което прави изключителна встъпителна реч, която оставя Америка оптимистично настроена. Паралелите са поразителни. Това само може да увеличи шансовете.Защо няма да спечели* Спилбърг печели най-добър филм само тогава, когато академията няма друга адекватна алтернатива. Той е печелил най-добър филм веднъж, за "Списъкът на Шиндлер". "Спасяването на редник Райън" му спечели режисура и нека не забравяме - адаптацията му по "Пурпурен цвят" получи 13 номинации и нито една награда.* Възможно е актьорската част от академията да предпочете "Наръчник на оптимиста", които получи най-много актьорски номинации при много по-малък мащаб. Докато продуцентите и режисьорите сякаш симпатизират повече на "Арго".* Гореспоменатите политически паралели могат да намалят шансовете му, ако прекалено силно се изтъкват.Наръчник на оптимистаТРЕЙЛЪР »Защо може да спечели* Актьорите го обожават и това е първия филм от десетилетия, който получава всичките актьорски номинации.* Има номинации за режисура и монтаж.* Филмът е привлекателен, лековат, но без да бъде безтегловен и засяга душевната болест, и спорта - две теми, на които Холивуд се наслаждава.Защо няма да спечели* Някак си не се усеща като достатъчно мащабен филм, за да грабне голямата награда. Особено в присъствието на политически насочените "Линкълн", "Враг номер едно" и "Арго".* Не взе наградата от Гилдията на актьорите, така че е възможно актьорите все пак да не го обичат толкова много.* Ако Куентин Тарантино има репутация на лошо момче, това важи с двойна сила за режисьора на "Да напляскаш маймунката".Враг номер едноТРЕЙЛЪР »Защо може да спечели* Филмът разказва за най-мащабното човешко издирване по един напрегнат, драматичен и на моменти изненадващо неполитически начин.* Режисурата е на Катрин Бигалоу, която е носител на наградата "Оскар" за филм и режисура и е със страхотен актьорски състав.* Спечели наградите на Американския филмов институт и Националния съвет на кинокритиците.Защо няма да спечели* Има неспирни противоречия относно сцените с измъчване и самите източници за сценария. До степента на разследване от Американския конгрес.* Все още не е достигнал 100 милиона долара в САЩ (но отново, "Войната е опиат" също не ги достигна), а Бигълоу не получи номинация за режисура.* Филмът получи множество номинации, но не успя да грабне награда преди "Оскарите".източник: Empireпревод: Стефан Димов ... още »
Адам Сандлър продължава да бъде един от най-успешните и търсени американски комедийни актьори, въпреки че последните му два филма не се представиха според очакванията в световния бокс офис. През лятото на тази година ще се състои премиерата на първото продължение в кариерата му, “Дърти хлапета 2”, и очакванията са филма да се представи значително по-добре от своя предшественик.Преди няколко месеца беше разпространена новината, че след като приключи с работата си по втората част на “Дърти хлапета” Сандлър ще насочи вниманието си към дълго подготвяния комедиен уестърн “Ridiculous 6”. Работата по тази лента трябваше да започне в средата на предстоящото лято, но преди няколко часа стана ясно, че Сандлър е променил решението си и първо ще участва в съвсем друг проект.Официален източник от студиото Уорнър Брос съобщи, че актьора от “Баща-мечта” ще изпълни главната роля във все още неозаглавена романтична комедия, чиито сюжет ще проследява последствията от необмислена сляпа среща.Заедно с тази информация беше разпространена и новината, че екранна партньорка на Адам Сандлър най-вероятно ще бъде Дрю Баримор. За двамата актьори ще е трети път, в който ще делят екран след две успешни романтични комедии – “Сватбеният певец” и “50 първи срещи”. И двете ленти се превърнаха в големи хитове и по всичко изглежда, че продуцентите на новата продукция искат да постигнат отново подобен успех.Ако всичко протече според очакванията Адам Сандлър и Дрю Баримор ще изпълнят ролите на Джим и Лорън, които след прибързана и необмислена сляпа среща се оказват в капана на отдалечен курортен комплекс за семейства. Проблемът е, че заедно с тях са и децата им от предишните им провалени бракове.Сценарият на всеоще неозаглавената лента беше закупен от Уорнър Брос през 2007-ма година и надеждата на студиото е, че снимките ще стартират още в края на това лято. Все още няма избран режисьор и за момента Адам Сандлър е единствения актьор, чието участие е потвърдено от продуцентите. До няколко седмици и Дрю Баримор също ще се присъедини официално към проекта.За момента от Уорнър Брос отказват да разкриват повече детайли за статута на романтичната комедия. ... още »
Преди близо две години беше съобщено, че студиото Парамаунт Пикчърс смята да пренесе на големия екран известните в цял свят анимационни серии “Костенурките нинджа”. Игралната продукция бива описвана като мащабен екшън в стила на “Отмъстителите 3D”, а от студиото ще отпуснат бюджет за снимки от над 125 милиона долара. Световната премиера на филма ще се състои през лятото на 2014-та година и точно както беше оповестено преди няколко месеца кастингите за главни роли стартираха в края на януари. Продуцент на предстоящата филмова адаптация (която ще смесва истински актьори с компютърно-генерирани персонажи) е Майкъл Бей и той разкри малко по-рано днес, че Мегън Фокс ще се превъплъти в ролята на репортерката Ейприл О’Нийл.На сайта michaelbay.com Бей публикува кратко съобщение с което информира феновете си, че Фокс официално се е присъединила към екипа на “Костенурките нинджа” (“Ninja Turtles”). 26-годишната актриса ще изпълни ролята на телевизионната репортерка и приятелка на костенурките нинджа. Това ще бъде третата продукция по която Майкъл Бей и Мегън Фокс работят заедно след “Трансформърс” и “Трансформърс: Отмъщението” .Огромният световен успех успех на и на двата филма превърна актрисата в едно от най-популярните лица в Холивуд. След продължението на “Трансформърс”, Фокс и Бей прекратиха делови отношения и ролята й в третата част от поредицата беше пренаписана за друга актриса. Несъгласията между Фокс и Бей станаха публично достояние и след публикуването на няколко нейни критични цитата за работата по “Трансформърс” тя беше уволнена от третия филм по нареждане на Стивън Спилбърг (продуцент на франчайза).Сега изглежда, че Бей и Фокс са изгладили отношенията си и според Hollywood Reporter “след серия от скорошни срещи между двамата” се е стигнало до решението именно тя да се превъплъти в ролята на Ейприл О’Нийл.Режисьор на “Костенурките нинджа” ще бъде създателя на “Гневът на титаните” Джонатан Лийбесман, а за високобюджетната продукция се разчита на същата компютърна технология, която беше използвана за създаването на маймуните във “Възходът на планетата на маймуните”. Освен новината за избора на Мегън Фокс беше оповестено, че в момента протичат и кастинги за актьори, които чрез технологията “motion capture” ще вдъхнат живот на известните костенурки Леонардо, Микеланджело, Донатело и Рафаел (които ще бъдат създадени изцяло от специалистите по визуални ефекти).“Костенурките нинджа” ще бъде заснет в триизмерен формат, а за режисьора Джонатан Лийбесман това е втори проект, след “Тексаско клане: Началото”, който ще бъде продуциран от Майкъл Бей.Снимките ще стартират малко по-късно тази година и до няколко седмици се очаква да стане ясно и кой ще партнира на Мегън Фокс.Световната премиера на “Костенурките нинджа” е насрочена за 16-ти май, 2014-та година. ... още »
Крисчън Бейл ще участва в приключенската драма "Everest", базирана на реални събития от 1996 г.През тази година три отделни експедиции, насочили се към „покрива на света", са връхлетени от ужасяваща буря, която предизвиква гибелта на осем алпинисти. Историята е описана първоначално в биографичната книга "Into Thin Air", дело на един от оцелелите - Джон Кракауер.С режисирането на филма ще се заеме Балтазар Кормакур („Контрабанда"), а Джъстин Исбел ще напише сценария, в чиято основа ще залегнат части от творбата на Кракауер и интервюта с някои от останалите живи катерачи.Тази продукция не трябва да се бърка с друг проект, носещ същото работно заглавие, който вече е в развитие. Вторият "Everest" стъпва върху произведение на писателя Джефри Арчър, което разказва за перипетиите на сър Джордж Малъри, който през 1920 г. се опитва да стане първият човек, качил се на най-високия връх на планетата.Том Харди е спряган за главната роля в тази лента, която по всичко личи ще бъде режисирана от Дъг Лаймън ("Самоличността на Борн"). ... още »
Популярният актьор е специален гост на FILM INDEPENDENT SPIRIT AWARDS За поредна година Лос Анджелис посреща неповторимите FILM INDEPENDENT SPIRIT AWARDS. На 23 февруари, само ден преди връчването на наградите „Оскар”, плажът на Санта Моника ще стане арена на вечния полет на независимия дух на кино изкуството. България отново ще изпрати свой представител на големия кино форум. Тази година, специален пратеник на страната ни ще бъде популярният актьор Стефан А. Щерев, по покана на един от основните спонсори на събитието – JAMESON IRISH WHISKEY. Водещият на предаването „Падащи Звезди“ по БНТ1 и едно от основните действащи лица в сериала „Отплата“ отлита в четвъртък следобед за Лос Анджелис, където ще прекара няколко дни в компанията на някои от най-големите звезди на световното кино, сред които Итън Хоук, Никол Кидман, Робърт де Ниро и др.Стефан А. Щерев участва във филми като „Лошо момче“ на реж. Георги Попвасилев, „Трака трак“ на реж. Илия Костов, „Прогноза“ на реж. Зорница София, както и „Мисия Лондон“ на реж. Димитър Митовски. Участвал е и в късометражните “Жълто куче” на реж. Мария Николова, “Втори дубъл” на реж. Надя Косева, „Обичам те“ на Наталия Новачкова и „Разяреният бик“ на Розалия Димитрова, с който печели наградата на Jameson и списание EMPIRE за най-добър актьор в конкурса “Done in 60 Seconds”. Инициатор и съосновател е на няколко проекта за развитие на съвременния танц и театър в Европа. Продуцира съвременно изпълнителско изкуство.28-мата годишна церемония по връчването на наградите за независимо кино ще събере някои от най-известните имена на световнaта филмова сцена за една различна надпревара, в която водещи са духът на творците и техните идеи, реализирани извън обичайната високо-бюджетна рамка на холивудските продукции. Водещ на събитието е нашумелият комик Анди Самберг – носител на наградата ЕМИ и звезда в “Saturday Night Live” и филмите “Celeste & Jesse Forever” и “That’s my boy”, където си партнира с Адам Сандлър.В рамките на спонсорството, на церемонията, един от номинираните филми ще получи и голямата награда на JAMESON в размер на 40,000 eвро, които отиват изцяло за маркетинг и дистрибуция на победителя в тази категория. Призът има за цел да допринесе за достигането на лентата до по-широка публика и въплъщава традиционно силната връзка на марката и световното кино.Очаквайте разказа на Стефан А. Щерев след завръщането му от Лос Анджелис. За повече информация за церемонията, моля посетете: http://www.spiritawards.com. ... още »
Международният филмов фестивал „Милениум” е създаден от Любомир Георгиев и Златина Русева през 2009-та година в Брюксел и е единственият световен кинофестивал, посветен на Целите на хилядолетието - независима инициатива, подкрепена от ООН и много други международни и европейски организации. Той поставя акцент върху работата на независими кинотворци, които обръщат специално внимание на значимите обществени промени в съвремието ни.През 2013 година фестивалът „Милениум” празнува своя пети рожден ден и ще продължи да изтъква на преден план загрижеността на създателите на филми за настоящето и бъдещето на планетата, връзката на творбите им с реалността, амбицията им и тяхната лична ангажираност да разкриват многообразието на света. Фестивалът „Милениум” ще продължи мисията си да открива нови таланти и да подкрепя артисти, които се фокусират върху „различното” – с всичките му детайли, които ни дават възможност да осъзнаем неговата сложност и да го приемем.Успехът на досегашните издания на фестивала се дължи на качеството на представените филми, както и на множеството дебати и семинари, които съпътстват събитието.За първи път наградата за най-добър документален филм на СФФ ще бъде осигурена от международния кинофестивал „Милениум” в Брюксел. Наградата ще бъде връчена от международно жури на 16 март в Зала 1 на НДК, а за втора поредна година в рамките на СФФ ще бъде представена и специална програма от филми, подбрани от „Милениум”.Един тези филми е документалният трилър „Брюкселски бизнес” (Австрия- Белгия, 2011) на режисьорите Фридрих Мозер и Матийо Лиета, който отвежда зрителите под повърхността на европейската демокрация. Четири от пет политически решения в средната европейска държава се взимат в Брюксел. Но кой на практика стои зад тях? Зад фасадата на Обединена Европа има над 15 000 лобисти, които следват своята мисия да влияят на политиката според интересите на клиентите си. И „Брюкселски бизнес” предлага експедиция в света на лобистите – там, където конгломератите от Пи-аР компании функционират в свои собствени мрежи на влияние и в близки връзки с политическия елит, и където всяко решение има цена, но въпросът е кой плаща.„Брюкселски бизнес” пресъздава ситуацията в европейската столица през гледните точки на двама мъже – единият е политически активист, който се бори срещу корупцията на лобистите, а другият е един от най-известните и влиятелни лобисти в Европейските и международни търговски въпроси.Филмът на Андрей Грязев „Утре” (Русия, 2012) е посветен на едно от най-ярките явления в съвременното руско изкуство - арт-група „Война”. Основателите ù Вор („крадец”) и Коза живеят в нелегалност, отглеждат едногодишния си син Каспер и провеждат творческите си акции на тънката граница между изкуството и криминалните деяния. Смелите им политически послания притесняват всички и не оставят никого безразличен. Те живеят в настоящето с надеждата, че утре ще могат да променят света.„Това е филм за хора, които се опитват да създадат затворен свят. В него не важат никакви закони и можеш да правиш това, което ти харесва – топката пада под колата и тя се преобръща, вдигат се мостове с нарисувани фалоси. Изведнъж се появява държавата и наказва тези детски постъпки, квалифицирайки ги като терористични действия на маниаци и серийни убийци. Това е парадоксално и внушава мисълта, че далеч не всичко е наред”, коментира режисьорът. „Утре” е първият руски документален филм, участвал в програма „Форум” на Берлинале. Кинопродукцията е удостоена с наградата за най-добър филм на Ундерхил фест ’12 и има номинация за наградата „Съдърланд” – БАФТА ’12.Продукцията на Иран и Великобритания „В прегръдките на майка ми” (2011) на режисьорите Мохамед Джабара Ал-Дараджи и Атиа Джабара Ал-Дараджи е филм за надеждата и новия старт в живота.На фона на потресаващия ужас в държавните сиропиталища в Багдад, на които става свидетел, Хушам създава приемен дом, в който се опитва да даде ново начало в живота на младите жертви на войната. Сирачетата, които са обединени в общата неволя, са умалено огледало на етническата, културната, религиозната и класовата мозайка в Ирак. Един ден домът е заплашен от затваряне, а Хушам и децата се опитват да спасят убежището си, като организират концерт за събиране на средства, в който децата изразяват копнеж по всеотдайната майчина обич.Документалният разказ „Лошо време” (2011), копродукция на Германия и Великобритания, е дело на режисьора Джовани Джоми, посветен на ужасяващите последици от климатичните промени на Земята. Историята е за едно общество, в което жените са брутално потискани. Те живеят на остров Банишанта, който се намира в Бенгалския залив, южно от Бангладеш. Островът е дълъг само 100 метра и е широк едва 10 метра. Промяната в световния климат, която се изразява във все по-чести циклони, повишаване на нивата на реките и засилваща се ерозия на почвата, бавно унищожава малкия остров.Разия, Хадиджа и Шефали са три от останалите на острова 65 жени, които се борят отчаяно да спасят домовете си, бъдещето на семействата си и да съхранят любовните си копнежи. Но времето не е на тяхна страна - скоро целият остров ще е погълнат от водата, защото Банишанта е една от първите реални жертви на променящата се околна среда.Продукцията от Уругвай и Германия „Хубаво място, хубави хора” (2012) на Алисия Кано Менони е носител на наградата на публиката от Валдивия 2012 и на почетен диплом от фестивала в Цюрих 2012. Филмът разказва историята за един футболен клуб на име „Бела Виста”, който съществува в малък провинциален град в Уругвай. За нещастие, „Бела Виста” губи последния си мач и е елиминиран от групата си. Привържениците на клуба се разгневени и започват да се бият с играчите, заради което лицензът на футболния клуб е отнет и футболистите не могат да играят. Не след дълго празната и безстопанствена сграда на футболния клуб е превърната от местната Мадам в търсен публичен дом с травестити. Колите, конете и велосипедите на клиентите се множат ден след ден пред входа на публичния дом, от които неспирно се разнасят викове и шумни свади. Това ядосва мнозина местни жители, които се обръщат за помощ към големеца Патон Лерена – бивш директор на футболния клуб и глава на многолюдно семейство. Мадам заедно с двама от своите травестити, големецът и набожна възрастна жена се изправят един срещу друг в битка за това пространство. Всеки иска да спечели тази битка, воден от страстната вяра в собствената истина.Френският филм „Щастие… обетована земя” (2011) на режисьора Лоран Ас идва на 17-ия София Филм Фест удостоен с две големи награди за кино - от фестивалите в Евру 2011 и Екозин 2011, както и със специалната награда на журито от фестивала „Милениум” 2011 и приза за най-добър неигрален филм от Алмати 2011.Особено интересна е предисторията около създаването на филма – Лоран Ас решава да снима „Щастие… обетована земя” след като е претърпява инцидент, последван от продължителна кома, след която режисьорът се завръща към живота без обоняние и навлиза в нова фаза от съществуването си, която засяга не само връзката му, но и променя много неща в живота му. И така, без да планира нищо или да разчита на някакви очаквания, в един зимен ден Лоран Ас решава да прекоси страната от юг на север пеша. Иска просто да се пошляе, да загърби връзките с близките си, да изостави навиците си, да потърси нов контакт със земята, с ежедневието, с хората. Затова оставя съдбата да го води напред и потегля само с една цел: щастието. Намерението му е просто: да прекоси Франция, само с камера в ръка, от край до край по Зеления меридиан (измислена линия, която разделя страната на две от границата й с Испания до Северно море). И така се ражда едно чисто и магическо пътуване в търсене на отговори и смисъл в новия, възвърнал се живот. И камерата запечатва това на пръв поглед лично пътуване, за да го превърне в забележителен контрапункт на комерсиалното кино. ... още »
В продължение на половин година се спекулираше дали актрисата от “Здрач” Кристен Стюарт ще участва във втората част на приключенския филм “Снежанка и ловецът”. Още преди премиерата на първата част от компанията Юнивърсъл Пикчърс обявиха, че Стюарт ще се завърне отново като Снежанка, но ситуацията се промени когато беше разкрита аферата на младата актриса с женения режисьор на високобюджетната продукция, Рупърт Сандърс. Продуцентите реагираха незабавно и поради опасенията, че тези разкрития ще повлияят негативно на “Снежанка и ловецът 2” те съобщиха, че Стюарт най-вероятно няма да участва във филма.В продължение на няколко месеца се смяташе, че единствено Крис Хемсуърт ще се завърне за втората част, но в края на 2012-та година от Юнивърсъл Пикчърс оповестиха, че са променили първоначалното си решение и потвърдиха официално, че Кристен Стюарт ще изиграе за втори път главната роля.Едновременно с това стана ясно, че Рупърт Сандърс със сигурност няма да бъде режисьор на филма. Търсенето на нов режисьор започна веднага, но въпреки готовността на актьорите да изиграят отново ролите си от оригинала не се знаеше кога точно ще започне работата по продължението.Изглежда, че от Юнивърсъл Пикчърс имат желание “Снежанка и ловецът 2” да тръгне по кината възможно най-скоро тъй като малко по-рано днес президента на компанията Адам Фогелсън лично оповести, че подготвителната работа по лентата вече е започнала.Фогелсън: “Активно разработваме “Снежанка и ловецът 2”. Всички работят здраво за да се получи нещо добро. Героинята на Кристен Стюарт отново ще бъде в центъра на сюжета заедно с персонажа Ловецът. Първият филм спечели близо 400 милиона долара и е ясно, че голяма част от публиката е харесала този свят. Благодарение на този успех пред нас се отварят нови възможности за развитие на тази вселена.”По отношение на режисьорската позиция Фогелсън заяви единствено:“Това, което мога да кажа е, че Рупърт Сандърс не планира да режисира филма.”Според последната информация от Юнивърсъл Пикчърс разговорите с други режисьори протичат в момента и до няколко седмици може да стане ясно кой ще заеме овакантената от Рупърт Сандърс позиция. За разлика от оригинала “Снежанка и ловецът 2” най-вероятно ще бъде заснет в триизмерен формат. За момента Кристен Стюарт и Крис Хемсуърт са единствените актьори, чиито имена се свързват с продукцията.Първоначално Дейвид Кеп подготвяше сценария на втората част, но преди няколко седмици се е оттеглил от проекта. Все още не се знае дали за снимките ще бъде използван неговия сценарий или продуцентите вече са наели нов сценарист.Ако няма сериозни пречки снимките на “Снежанка и ловецът 2” ще стартират до края на тази година. ... още »