През 2012-та година студиото Lionsgate постигна завиден успех с режисираната от Гари Рос филмова адаптация на известния роман “Игрите на глада”. Лентата с Дженифър Лоурънс натрупа 690 милиона долара от световното си киноразпространение и малко по-късно тази година ще се състои премиерата на нейното първо продължение “Игрите на глада: Възпламеняване”, което без съмнение също ще регистрира големи печалби от кинопрожекциите си. Окуражени от постигнатия до момента успех от Lionsgate насочиха вниманието си към други литературни произведения с надеждата да ги превърнат в успешни филмови продукции.Преди около два месеца стана ясно, че студиото разработва няколко проекта, които са вдъхновени от романи, но тогава не бяха разкрити конкретни заглавия.Малко по-рано днес обаче представител на Lionsgate оповести, че един от мащабните бъдещи проекти на студиото ще бъде филмовата адаптация на романа-бестселър “Живот след живот” (“Life after Life”), който бе пуснат на книжния пазар в началото на месец април, тази година. Творбата се превърна в изненадващ успех за писателката Кейт Аткинсън и продуцентите от Lionsgate вече са закупили правата за филмиране.“Живот след живот” все още не разполага с режисьор, но за сметка на това от студиото са наели сценаристите Семи Шелас (“Момчетата от "Медисън авеню"“) и Еста Сполдинг (“Мостът”), които в най-скоро време ще започнат да обработват сюжета. Кастингите за главните роли ще стартират след като сценария бъде напълно завършен.Филмовата версия на “Живот след живот” ще се придържа стриктно към описаното в романа на Кейт Аткинсън и в центъра на историята ще бъде младата англичанка Урсула Тод, която по случайност открива, че притежава уникалната възможност да започва живота си отначало. Благодарение на тази своя дарба Урсула успява да стане свидетел на едни от най-паметните събития на 20-ти век, сред които се открояват възхода и падението на Адолф Хитлер, бомбардировките над Лондон и останалите трагични събития от Втората световна война. Подобно на “Облакът атлас” подготвяната от Lionsgate продукция ще комбинира няколко сюжетни линии от различни времеви периоди.Продуценти на лентата ще бъдат Ерик Фейг (“Мистър и мисис Смит”) и Джилиън Борър (“Здрач”), а според последната информация работата по сценария ще започне до края на тази година.Имайки предвид сложната сюжетна структура и различните времеви периоди, които ще бъдат представени на екран, очакванията са, че бюджета на “Живот след живот” ще надвишава сумата от 100 милиона долара.Повече детайли за подготвяната амбициозна филмова адаптация ще бъдат разкрити през 2014-та година. ... още »
След затишие в професионален план от около четири години Вин Дизел се присъедини към актьорския състав на четвъртия “Бързи и яростни” и последвалия голям успех на филма постави актьора отново под светлините на прожекторите. В момента “Бързи и яростни” е един от най-популярните и печеливши филмови франчайзи, а 46-годишния Дизел се подготвя за премиерата на най-новия си филм – фантастичния екшън-трилър “Ридик”, който тръгва по българските киноекрани в началото на следващия месец.Интересът към бъдещите проекти на Дизел се увеличи още повече когато преди няколко дни беше разпространена новината, че той ще озвучава един от главните герои във високобюджетния комиксов екшън “Пазителите на галактиката”.Докато снимките на този филм протичат в момента името на Вин Дизел започна да се свързва с друг мащабен научнофантастичен проект. Пред няколко часа от студиото Юнивърсъл Пикчърс оповестиха, че по всяка вероятност Дизел ще продуцира и изпълни главната роля в постапокалиптичния екшън “Воини на слънцето” (“Soldiers of the Sun”), чиито сюжет ще разказва за група мъже и жени, които издирват легендарния град на златото в Мексико и се борят срещу опасни извънземни нашественици познати като “Орките”.Филмът е оригинална продукция, дело на сценариста Араш Амел (“Грейс от Монако”), и ако всичко протече по план снимките ще стартират през първата половина на следващата година. От Юнивърсъл Пикчърс оповестиха, че намерението им е “Воини на слънцето” да бъде само първата част от потенциална нова филмова поредица с участието на Вин Дизел. Любопитно е да се отбележи, че Дизел и продуцентите от Юнивърсъл вече имат изградени професионални отношения благодарение на общата си работа по седемте части на “Бързи и яростни”.“Воини на слънцето” няма режисьор и поне за момента Вин Дизел е единствения актьор, чието име се свързва с проекта. Араш Амел все още работи по сценария и по всичко изглежда, че намерението на продуцентите е филма да бъде готов до 2015-та година.За момента от Юнивърсъл Пикчърс не разкриват друга информация за филма и официално все още не се знае точно кога ще бъде даден старта на снимките. ... още »
Тази седмица започна изграждане на уникална за България Стъклена къща, в която пред погледа на всички фенове ще живеят кандидат риалити звезди и известни личности. Новаторският проект ще бъде реализиран от Нова ТВ като част от новия VIP сезон на най-успешното риалити шоу в света – Big Brother.За първи път в България ще бъде изградена изцяло Стъклена къща, в която нищо не може да остане скрито. Модерният прозрачен дом отваря врати за своите обитатели през септември в София. Стъкленото съоръжение ще бъде разположено на централно място в столицата, където всички желаещи ще могат да наблюдават живота на Съквартирантите.Описаната от Джордж Оруел идея за „Големия брат“, в която анонимни наблюдатели следят живота на хората ще оживее за пореден път, но не в студио и пред камери, а на живо.“Обмисляме и проучваме идеята за Стъклена къща на Big Brother от миналата година и сме щастливи, че вече можем да я осъществим. Big Brother излиза от студиото и отива при своите фенове, за да им покаже от първа ръка какво се случва зад стените на Къщата. Подобно нещо не е правено досега в България и е съвсем логично да бъде подписано с марката Big Brother, защото това е шоуто, което налага стандартите на риалити телевизия”, каза Антоний Мангов, Програмен директор на Нова ТВ. ... още »
Нина Добрев е първата българка на корица на американското издание на Cosmopolitan! Звездата от “Дневниците на Вампира“ е изкусителна и елегантна на корицата на списание Cosmopolitan брой септември 2013. Облечена в рокля на Dior, обувки в същия принт и с убийствено дълги крака, Нина ще изгрее едновременно на българското и американското издание на „женската Библия“.В септемврийския си брой (у нас от 24 август) Cosmo отделя специално място на холивудската звезда с български произход Нина Добрев. Нейното интервю е съпроводено с модна фотосесия, в която се представят есенните тенденции от колекциите на големи марки като Roberto Cavalli, Louis Vuitton, Valentino, Dolce&Gabanna, Gucci, Oscar de la Renta, Marc Jacobs, Michael Kors.Интервюто с актрисата е взето по време на снимките на „Let’s Be Cops“, в който тя ще си партнира с Анди Гарсия. Пред Cosmopolitan Нина споделя: „след като прекарах четири години като най-нещастния тийнейджър, за мен е облекчение да съм една от звездите в комедия, защото бузите ме болят от цял ден, прекаран в смях. Това е толкова по-добре от червени от плач очи!“.Какви са отношенията на звездата с майка й, мисли ли вече за собствено семейство и с какво, освен с кино, би искала да се занимава можете да разберете само в Cosmopolitan.Цялото интервю ще бъде публикувано в брой септември на списание Cosmopolitan, което ще излезе на 24 август. ... още »
Прожектираният в IMAX формат научнофантастичен екшън “Елизиум” остави зад гърба си две премиерния заглавия и застана директно на лидерската позиция в българския бокс офис. Въпреки престижното първо място стартовите приходи не могат да бъдат наречени впечатляващи и мащабния филм с Мат Деймън едва ли ще се нареди сред най-големите хитове на годината. За изминалия уикенд (9-11 август) заснетия с бюджет от над 100 милиона долара сай-фай екшън е спечелил общо 76 997 лева – резултат, който не прави особено впечатление, но все пак бе достатъчен за да осигури на “Елизиум” първото място в бокс офиса.Спечелената от “Елизиум” сума бледнее на фона на дебютните приходи на конкурентните летни филми “Железният човек 3” и “Бързи и яростни 6”, но все пак не трябва да се забравя, че става дума за оригинална продукция, която не е свързана по никакъв начин с вече изградени поредици. Ако не бъде регистрирана значително по-голяма посещаемост през тази и следващата седмица режисирания от Нийл Бломкамп филм най-вероятно ще повтори представянето на “Огненият пръстен” (също оригинална лента, която въпреки значителния си бюджет, по-скъпите 3D-прожекции и прилична реклама не се превърна в очаквания хит). Подобно на българското си представяне “Елизиум” окупира лидерската позиция и в американския бокс офис, но с по-ниски от очакваното приходи. Ясно е, че лентата няма да се превърне в голям хит, но все пак има шанс да натрупа сравнително прилични за оригинално заглавие приходи. Ако няма особено раздвижване през следващите десет дни филма най-вероятно ще бъде свален от българските екрани с приходи от около 300 хиляди лева.Втората позиция е за новата екшън-комедия “РПУ Оня свят”, която за първите три дни след премиерата си е натрупала 68 789 лева. Триизмерната лента с Джеф Бриджис не успя да привлече очакваната публика в Съединените щати и по всичко изглежда, че подобна ще бъда съдбата й и на родна почва. Спечеленото за изминалия уикенд е определено скромно за скъпо и добре рекламирано 3D-заглавие в което участват познати на широката публика актьори. На пръв поглед изглежда, че “РПУ Оня свят” е оригинална продукция, но всъщност в основата на сценария е графичен роман със същото име, който обаче се радва на голяма популярност единствено сред най-заклетите почитатели на комиксите. В момента най-печеливши и актуални са комиксовите филми на студиото Марвел и въпреки големите очаквания на продуцентите “РПУ Оня свят” със сигурност няма да се нареди до хитове от ранга на “Железният човек”, “Отмъстителите 3D” и “ТОР: Богът на гръмотевиците”. В световен мащаб филма на Робърт Швентке е натрупал 56 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от около 190 милиона.На трето място в класацията е “Върколакът”, който се прожектира в България от близо три седмици насам и за този период от време е натрупал общо 407 315 лева. Въпреки големия си бюджет и факта, че е комиксов филм “Върколакът” не бе един от най-дискутираните летни филми и в САЩ дори имаше опасения, че може да се превърне в сериозно финансово разочарование. За радост на почитателите на главния герой лентата се представя прилично не само в американския, но и в българския бокс офис. Предишният филм за Върколака “Х-мен Началото: Върколак” натрупа през 2009-та година около 300 хиляди лева от българското си представяне – сума, която новата част спечели за по-малко от две седмици по кината. Разбира се, “Върколакът” се прожектира в триизмерен формат и това без съмнение е спомогнало за по-доброто му представяне в България. До седмица и половина режисирания от Джеймс Манголд филм ще надмине границата от половин милион лева.Лидерът от миналата седмица “БСП - Бесни Страшни Пенсии 2” изгуби три позиции и сега заема четвъртото място в класацията. За уикенда филма с Брус Уилис е добавил към актива си 33 579 лева, а общата спечелена сума за изминалите десет дни от премиерата се равнява на 219 960 лева. “БСП 2” стартира с по-слаби приходи от своя предшественик и по всичко изглежда, че лентата няма да изпъкне на фона на другите скъпи летни продължения. Оригиналният “Бесни Страшни Пенсии” завърши представянето си през 2010-та година с приходи от малко над 350 хиляди лева и ако бъде регистриран още по-сериозен спад в посещаемостта през следващите две седмици втората част трудно ще достигне тази сума. Все пак е важно да се отбележи, че “БСП 2” е едно от малкото летни студийни заглавия, които не могат да разчитат на по-скъпите триизмерни прожекции, и това без съмнение се отразява на приходите. До момента по света комедийния екшън е натрупал общо 93,581,438 долара.“Аз, проклетникът 2” е на пета позиция със спечелени за шест седмици 930 831 лева. Триизмерната анимация се представя в пъти по-добре от своя предшественик и въпреки конкуренцията в разгара на лятото тя успя за по-малко от един месец да достигне границата от половин милион лева. Във финансово отношение “Аз, проклетникът 2” се представя доста по-добре от мащабни игрални филми като “Човек от стомана” и “Огненият пръстен” и в най-добрия случай още следващата седмица ще може да се похвали с приходи от над един милион лева. Анимационната лента се радва на успехи и в останалата част от света – общите международни приходи вече се равняват на 750 милиона долара.Шестото място е за анимирания “Турбо”, който се прожектира в България от четири седмици насам и до момента е спечелил общо 295 613 лева. Подобно на слабото си представяне в САЩ триизмерния филм не предизвика особено раздвижване сред българската публика и спечеленото до момента, макар и не катастрофално, е сравнително скромно за добре рекламиран 3D-представител на анимационния жанр. Със сигурност може да се каже, че “Турбо” бе отчасти засенчен от конкурентните анимации “Университет за таласъми” и “Аз, проклетникът 2”, които се представиха напълно задоволително в родния бокс офис. Важно е да се отбележи, че за разлика от тези две продукции лентата за малкия охлюв Турбо не е продължение на успешна първа част и това отчасти обяснява по-скромното й представяне в България. До момента по света заснетата с бюджет от 135 милиона долара анимация е натрупала 136,171,425 долара.Премиерната комедия “Сексология” заема седмо място в класацията. За първия си уикенд по родните киноекрани лентата с Обри Плаза е спечелила 12 004 лева, което е скромен, но не и изненадващ старт за младежка комедия без силна предварителна реклама. Родните дистрибутори все по-рядко рискуват с подобни непретенциозни комедийни заглавия, тъй като в повечето случаи те остават напълно в сянката на по-големите и рекламирани заглавия (които разполагат и с повече прожекции на ден) “Сексология” едва ли ще бъде изключение и ако не бъде отбелязан малко по-голям зрителски интерес през тази и следващата седмица филма най-вероятно ще отпадне бързо от киноафиша.Осмата позиция е за “Зрителна измама”, който продължава да се задържа в топ 10 и за изминалите девет седмици от премиера си е натрупал 641 603 лева. Вече спечелил си славата на един от изненадващите хитове на годината не само в България, но и в останалата част от света, филма на Луис Летериер продължава да привлича хора в кината и за изминалия уикенд той е бил гледан от допълнителни 843 зрители (което е завидно постижение за филм, чиято премиера се състоя преди близо два месеца и половина). “Зрителна измама” остави зад гърба си значително по-големи и рекламирани заглавия като “Белият дом: Под заплаха” и “Човек от стомана” и без да разчита на по-скъпите 3D-прожекции се нареди сред най-печелившите оригинални филми на годината. Лентата се радва на успех и в останалата част от света, а продуцентите вече обявиха намерението си да направят продължение.Предпоследната девета позиция е заета от трилъра с Брад Пит “Z-та световна война”. За седем седмици в България натрупаните приходи се равняват на 783 891 лева, което е напълно задоволителен резултат особено като се има предвид, че преди световната премиера се смяташе, че филма ще бъде сериозен бокс офис провал. Границата от един милион лева няма да бъде достигната, но независимо от това “Z-та световна война” ще бъде причислен към хитовите заглавия на 2013-та година. В световен мащаб филма вече е спечелил над половин милиард долара.“Огненият пръстен” застава на последното десето място със спечелени за пет седмици 286 821 лева. Подобно на “Белият дом: Под заплаха” и “Човек от стомана” режисирания от Гилермо дел Торо филм не привлече вниманието на по-голямата част от публиката и спечеленото до момента (което би било прилично за по-малък филм) е разочароващо за мащабна триизмерна продукция с прилична реклама в интернет. Сравненията с популярни марки като “Трансформърс” и “Годзила” не помогнаха на “Огненият пръстен” и факта, че филма не е част от вече изградена поредица също оказа своето (негативно) влияние на приходите. До момента по света “Огненият пръстен” е натрупал 344 милиона долара, което е скромно постижение за триизмерна продукция с бюджет за снимки и реклама от около 250 милиона долара. ... още »
Докато все още се спекулира дали Ридли Скот ще намери време за продълженията на “Прометей“ и “Блейд Рънър“ представител на режисьора обяви, че неговия следващ филм ще бъде мащабната библейска драма “Изселване” (“Exodus”). Преди около пет месеца подготвяната от няколко години продукция се сдоби с актьор за главната роля в лицето на носителя на “Оскар” Крисчън Бейл, а по сценария започна да работи ветерана зад “Списъкът на Шиндлер” Стивън Зийлиън. “Изселване” е един от няколкото студийни проекти на библейска тематика, които се подготвят в момента, и според източници от 20th Century Fox режисьора Ридли Скот ще разполага с бюджет за снимки от около 150 милиона долара.Крисчън Бейл ще се превъплъти в главната роля на известния библейски религиозен водач и пророк Мойсей, а плановете на продуцентите са снимките да протекат в Испания, Мароко и Обединеното кралство. Сюжетът ще се придържа към познатата от Библията история за извеждането на израелтяните от Египет, преминаването им пред пустинята Синай и опитите на техния водач Мойсей да ги отведе до Обетованата земя.До момента не се знаеше кога точно ще започнат снимките на “Изселване”, но малко по-рано днес източник от 20th Century Fox разкри пред сайта на Hоllywood Reporter, че камерите на продукцията ще се завъртят още през този месец септември. По-голямата част от снимачния период ще протече в Мароко където от няколко седмици вече се работи по мащабните декори. Любопитно е да се отбележи, че Ридли Скот засне в Мароко и друг свой мащабен филм – военната екшън-драма от 2001-ва година “Блек Хоук”.Освен информацията за старта на снимките от 20th Century Fox обявиха, че към вече потвърдения Крисчън Бейл най-вероятно ще се присъедини и познатия от “Крал Артур” и “Великият Гетсби” Джоел Едгъртън. 39-годишния австралийски актьор вече е провел няколко срещи с продуцентите и ако се стигне до подписване на договор за участие той ще се превъплъти в ролята на могъщия египетски владетел Рамзес.Въпреки че до старта на снимките остава само около един месец от студиото не разкриват дали вече разполагат с цялостен актьорски състав и поне за момента Крисчън Бейл и Джоел Едгъртън са единствените, чиито имена се свързват официално с проекта.Сценарият на Стивън Зийлиън е вече напълно завършен, а освен режисьор Ридли Скот ще бъде и изпълнителен продуцент на мащабната лента. Според първоначалната информация снимките на продукцията ще продължат около четири месеца.От 20th Century Fox завиха, че световната премиера на “Изселване” ще се състои на 12-ти декември, 2014-та година. ... още »
Легендата на американската филмова индустрия Джордж Лукас, който се ожени преди месец и половина, стана баща на момиченце. Детето е кръстено Еверест, информира БГНЕС.Сватбата на Лукас и собственичката на инвестиционна компания Мелъди Хобсън се състоя на 22 юни в калифорнийското ранчо на режисьора в компанията на близки приятели на младоженците, в това число не по-малко знаменитите режисьори Стивън Спилбърг и Франсис Форд Копола, който прочете своя поема, посветена на новото семейство.От предишния си брак Джордж Лукас има три деца - Аманда, Кейти и Джет. ... още »
С европейската премиера на комедията на Disney „Спасяването на мистър Банкс“ на 20 октомври ще бъде закрито 57-то издание на Лондонския филмов фестивал, който ще се проведе между 9 и 20 октомври в английската столица.Филмът проследява удивителната и неразказвана досега история за това как една от най-обичаните истории – на Мери Попинс - изминава пътя от книжните страници до големия екран.Под режисурата на Джон Лий Ханкок (сценарист на отличения с “Оскар“ “Невидима зона“), носителката на две награди „Оскар“ Ема Томпсън се превъплъщава в ролята на живеещата в Лондон авторка на „Мери Попинс“ П.Л. Травърс. Ролята на легендарния Уолт Дисни изпълнява Том Ханкс, също награден два пъти от Филмовата академия. Във филма участват още Колин Фарел („В Брюж“), Пол Джамати (Sideways) и Рут Уилсън („Самотният рейнджър“). Продуцент е британката Алисън Оуен, а съсценарист на филма е Кели Марсъл, която в момента работи и по екранизацията на „50 нюанса сиво“.Алисън Оуен споделя: „„Спасяването на мистър Банкс“ е до голяма степен история за противопоставянето на английските нрави и американските ценности в лицето на Памела Травърс и Уолт Дисни, които спорят за правата върху Мери Попинс. Поради тази причина е много подходящо, и за нас е истинска чест, че последната гала прожекция на Лондонския филмов фестивал тази година ще бъде и европейската премиера на филма. Заснехме лондонските сцени на улицата, на която е живяла Памела Травърс, и която се оказа изходна точка едновременно за пътуването на Мери Попинс, и за нашия филм. Имаме усещането, че сме започнали от правилното място и се надяваме, че Памела Травърс би одобрила от сърце действията ни.“Историята в „Спасяването на мистър Банкс“ започва, когато дъщерите на Уолт Дисни го молят да направи филм по любимия им роман “Мери Попинс“ на П.Л. Травърс, а той им дава обещание, чието изпълнение чака цели двайсет години. В стремежа си да получи правата Уолт се сблъсква с упоритата и безкомпромисна писателка, която няма никакво намерение да допусне нейната любима бавачка вълшебница да бъде осакатена от машината на Холивуд. Когато продажбите на романа спират и парите свършват, Травърс с неохота се съгласява да отиде в Лос Анджелес и да изслуша плановете на Дисни за екранизация. По време на тези две кратки седмици през 1961 година, Уолт Дисни пуска в ход всички средства. Въоръжен с изработени с голяма фантазия сценарни табла и звънливи песнички, създадени от талантливите братя Шърмън, Уолт осъществява масирана атака срещу Травърс, но високомерната авторка не се поддава. Той наблюдава с безпомощност как Травърс става все по-несговорчива и как правата върху филмирането на романа все повече се отдалечават от него.Едва когато се обръща към собственото си детство, Уолт успява да разбере истината за призраците, които преследват авторката и двамата заедно освобождават Мери Попинс, за да се стигне до един от най-умилителните филми в историята на киното.Официалната българска премиера на „Спасяването на мистър Банкс“ е на 24 януари 2014 г.Трейлър на филма можете да видите тук ... още »