Дом на киното се превръща в Дом на кино класики. От 19 септември ще гледаме филми, които не остаряват. А повод са три годишнини, които не може да пропуснем.
София Лорен и Бриджит Бардо далеч не са просто актриси, звезди или модни икони, а еталон за женска красота. Съвсем скоро те ще празнуват своя 90-годишен юбилей. Ще си спомним и за големия Марчело Мастрояни, от чието рождение се навършват 100 години.
Припомняме си някои от емблематичните роли на трите легенди във филми на Федерико Фелини, Виторио де Сика, Еторе Скола, Луи Мал, Роже Вадим.
Програма: ЧОЧАРКА 19 септември (четвъртък) - 20:00
БРАК ПО ИТАЛИАНСКИ 20 септември (петък) - 16:00
СЛЪНЧОГЛЕДИ (дублирана версия) 20 септември (петък) - 18:00
ВЧЕРА, ДНЕС И УТРЕ 20 септември (петък) - 20:00
БОКАЧО '70 21 септември (събота) - 15:30
ЕДИН ОСОБЕН ДЕН 21 септември (събота) - 19:00
ЛУД ЗА ЛЮБОВ 22 септември (неделя) - 15:45
ИСКАТЕ ЛИ ДА ТАНЦУВАТЕ С МЕН? 22 септември (неделя) - 17:15
И БОГ СЪЗДАДЕ ЖЕНАТА 22 септември (неделя) - 19:00
СВЕТЛИНАТА ОТСРЕЩА 23 септември (понеделник) - 17:15
Със световните си приходи от над един милиард долара режисирания от Сам Мендес “007 координати: Скайфол” надмина постигнатото от другите филми за Джеймс Бонд и се нареди сред най-успешните заглавия на всички времена. Още преди световната премиера на лентата продуцентите на франчайза Майкъл Г. Уилсън и Барбара Броколи потвърдиха, че ще бъдат направени поне още два филма с участието на Даниел Крейг като агент 007. По сценария на все още неозаглавения “Бонд 24” вече работи номинирания за “Оскар” Джон Логан, а от компанията Metro-Goldwyn-Mayer изразиха надежда в самото начало на годината, че Сам Мендес ще седне за втори път на режисьорския стол.Преди няколко седмици се появи новината, че Мендес и Логан работят заедно върху сценария и се смяташе, че е само въпрос на време преди създателя на “Американски прелести” да потвърди официално завръщането си на режисьорската позиция.Но въпреки постигнатия от “007 координати: Скайфол” международен успех Сам Мендес разкри в ново интервю, че със сигурност няма да режисира следващия филм от поредицата. В разговор със списание Empire Мендес оповести, че вместо по “Бонд 24” ще работи върху театралните пиеси “Чарли и шоколадовата фабрика” и “Крал Лир”.Мендес: “Беше много трудно да не приема щедрата оферта на продуцентите относно режисурата на следващия филм за Бонд. Работата на “Скайфол” беше едно от най-страхотните преживявания в професионалния ми живот, но сега имам много други ангажименти в театъра. Цялото ми внимание е насочено към постановките на “Чарли и шоколадовата фабрика” и “Крал Лир” и ще бъда зает с тях в следващата година и половина. В много добри отношения съм с продуцентите на “Бонд” и е голяма чест да бъда част от това огромно семейство. Надявам се, че в бъдеще ще можем да работим отново заедно. ”От Metro-Goldwyn-Mayer вече търсят нов режисьор за “Бонд 24”, а продуцентите разкриха, че снимките на филма ще започнат през втората половина на тази година. Даниел Крейг вече е подписал договора за участие и очакванията са, че към него ще се присъединят отново Наоми Харис, Бен Уишоу и Ралф Файнс.Филмът ще разполага с бюджет от около 180 милиона долара и екипа отново ще снима в няколко различни държави. Както може да се очаква информация за сюжета на “Бонд 24” все още не се разкрива и единственото което се знае е, че Джон Логан ще приключи с работата си по сценария до края на лятото.В най-добрия случай до няколко седмици ще бъде разкрито името на режисьора, който ще заеме овакантената от Сам Мендес позиция.Световната премиера на “Бонд 24” е насрочена за края на 2014-та година. Все още няма точно определена дата. ... още »
След като Холивуд раздаде наградите “Оскар” идва ред на публиката да избере своите любими филми и актьорски изпълнения от календарната 2012-та година. Филмовите награди на MTV винаги са се отличавали с това, че победителите не се избират от тайно жури, а директно от обикновените зрители, които имат възможността да гласуват онлайн във всички налични категории. В повечето случаи номинираните заглавия са филми, които биват игнорирани от "Оскарите" и "Златните глобуси", но за сметка на това могат да се похвалят с добри постижения в бокс офиса и се радват на голяма популярност сред масовата публика.Тази година не е изключение и сред номинираните ленти се отличават комиксовите екшъни “Черният рицар: Възраждане” и “Отмъстителите 3D”, които се превърнаха в най-големите зрителски хитове на изминалото лято. Двете продукции са номинирани в категорията “Филм на годината”, а актьорите Том Харди (Бейн в “Черният рицар: Възраждане”) и Том Хидълстън (Локи в “Отмъстителите 3D”) ще се борят за приза в категорията “Най-добър злодей”. С най-много номинации – общо седем - се сдобиха уестърна на Куентин Тарантино “Джанго без окови” и комедията на Сет Макфарлан “Приятелю, Тед”.През изминалите пет години вампирската поредица “Здрач” винаги е получавала голям брой награди на MTV, но тази година ще бъде изключение. Въпреки успеха си в бокс офиса последната част от франчайза, “Здрач: Зазоряване - част 2”, беше номинирана само в една категория.Ето и пълния списък с номинациите:Филм на годината:“Отмъстителите 3D”“Черният рицар: Възраждане”“Джанго без окови”“Наръчник на оптимиста““Приятелю, Тед”Най-добра женска роля:Ан Хатауей - “Клетниците“Мила Кунис - “Приятелю, Тед”Дженифър Лоурънс - “Наръчник на оптимиста“Ема Уотсън - “Предимствата да бъдеш аутсайдер“Ребъл Уилсън – “Напълно перфектно“Най-добра мъжка роля:Бен Афлек - “Арго“Брадли Купър - “Наръчник на оптимиста“Даниел Дей-Луис - “Линкълн“Джейми Фокс - “Джанго без окови”Чанинг Тейтъм - “Професия: Стриптийзьор“Най-добра изгряваща звезда:Езра Милър - “Предимствата да бъдеш аутсайдер“Еди Редмейн - “Клетниците“Сураж Шарма - “Животът на Пи“Кувенжане Уолис - ”Зверовете от дивия Юг”Ребъл Уилсън – “Напълно перфектно“Най-добро “изплашено” изпълнение:Джесика Частайн - “30 минути след полунощ“Александра Дадарио - “Тексаско клане 3“Мартин Фрийман - ”Хобит: Неочаквано пътешествие”Дженифър Лоурънс - “Къщата в края на улицата“Сураж Шарма - “Животът на Пи“Най-добро екранно дуо:Леонардо ди Каприо и Самюел Л. Джаксън - “Джанго без окови”Дженифър Лоурънс и Брадли Купър - “Наръчник на оптимиста“Марк Уолбърг и Сет Макфарлан като Тед - “Приятелю, Тед”Робърт Дауни-мл. и Марк Ръфало - “Отмъстителите 3D”Уил Феръл и Зак Галифанакис - “Кампанията“Най-добро “полуголо” изпълнение:Чанинг Тейтъм - “Професия: Стриптийзьор“Крисчън Бейл - “Черният рицар: Възраждане”Даниел Крейг - “007 координати: Скайфол”Тейлър Лаутнър - “Здрач: Зазоряване - част 2”Сет Макфарлан като Тед - “Приятелю, Тед”Най-добра битка:Джейми Фокс срещу каубоите от плантацията - “Джанго без окови”Даниел Крейг срещу Ола Рапас - “007 координати: Скайфол”Марк Уолбърг срещу Сет Макфарлан като Тед - “Приятелю, Тед”Робърт Дауни дж, Марк Ръфало, Крис Евънс, Скарлет Джохансън, Крис Хемсуърт и Джеръми Ренър срещу Том Хидълстън - “Отмъстителите 3D”Крисчън Бейл срещу Том Харди - “Черният рицар: Възраждане”Най-добра целувка:Кери Уошингтън и Джейми Фокс - “Джанго без окови”Кара Хейуард и Джаред Гилмън - “В царството на пълнолунието“Дженифър Лоурънс и Брадли Купър - “Наръчник на оптимиста“Мила Кунис и Марк Уолбърг - “Приятелю, Тед”Ема Уотсън и Лоугън Лърман - “Предимствата да бъдеш аутсайдер“Най-добър “изненадващ” момент:Джейми Фокс и Самюел Л. Джаксън – разрушаването на “Кендиленд” в “Джанго без окови”Дензъл Уошингтън – последното снижаване от “Полет“Ана Кемп – музикалното изпълнение от “Напълно перфектно“Хавиер Бардем – последиците по лицето от “007 координати: Скайфол”Сет Макфарлан като Тед – Тед и течността от “Приятелю, Тед”Най-добър злодей:Хавиер Бардем – “007 координати: Скайфол”Леонардо ди Каприо – “Джанго без окови”Марион Котияр – “Черният рицар: Възраждане”Том Хидълстън – “Отмъстителите 3D”Том Харди – “Черният рицар: Възраждане”Най-добър музикален момент:Ан Хатауей - “Клетниците“Чанинг Тейтъм, Мат Боумър, Джо Манджаниело, Кевин Наш и Адам Родригес - “Професия: Стриптийзьор“Британи Сноу, Ана Кендрик, Ребъл Уилсън, Ана Кемп, Алексис Нап, Естър Дийн и Хана Ма Лий - “Напълно перфектно“Дженифър Лоурънс и Брадли Купър - “Наръчник на оптимиста“Ема Уотсън, Лоугън Лърман и Езра Милър - “Предимствата да бъдеш аутсайдер“Победителите ще бъдат избрани след онлайн-гласуване от страна на зрителите. Всеки, който иска да подкрепи любимия си филм и актьор може да го направи на този адрес - http://www.mtv.com/ontv/movieawards/2013/categories.jhtmlПобедителите ще бъдат обявени на 14-ти април по време на церемония в Лос Анджелес с водеща Ребъл Уилсън (“Кръв и пот”). ... още »
Приказната вълна в Холивуд, която стартира преди четири години с „Алиса в страната на чудесата”, продължава с пълна сила и през тази година – вече гледахме „Хензел и Гретел” във вариант за възрастни, към края на месеца ще видим версията на Брайън Сингър на „Джак, убиецът на великани”, а сега имаме възможност най-накрая да се насладим и на визията на Сам Рейми за фантастичната страна Оз, измислена в началото на миналия век от Л. Франк Баум. Казвам „най-накрая”, защото за този проект се заговори още през 2009 г., когато Рейми изненадващо се отказа от „Спайдър-мен 4” с официалния довод, че студиото го притиска да заснеме филма възможно най-бързо, а той иска да му отдели малко повече внимание, понеже не е доволен от третата част на франчайза. Всъщност режисьорът е единственият човек, който знае доколко това се доближава до истината, но холивудските критици още тогава подозираха, че всъщност Рейми иска да се отдаде изцяло на прикуъла за имагинерната страна Оз, от който става ясно как легендарният вълшебник се озовава там. Идеята за филма се заражда в главата на сценариста Мичъл Капнър десетина година по-рано, но проектът започва да добива форма едва след като попада в ръцете на продуцента Джо Рот, който всъщност се специализира в приказните суперпродукции през последните няколко години със споменатия вече „Алиса” на Тим Бъртън и „Снежанка и ловецът” от миналата година. Впоследствие Рот получава зелена светлина от Disney, а проектът е толкова секретен, че е кръстен с кодовото име „Павето”, а малкото запознати с него са заклети да си мълчат и да не обсъждат с никого върху какво работят. Disney всъщност имат от какво да се притесняват. Правата за 14-те книги на Баум за страната Оз отдавна са преминали в публичния сектор и всеки който иска може свободно да използва множеството фантастични истории и персонажи създадени приживе от писателя. Студиото купува правата за книгите още през 50-те години, но така и не се осмелява да се докосне до персонажите на Дороти, Плашилото, Тенекиения човек и Страхливия лъв, станали иконични с филма на Виктор Флеминг от 1939 г., поради което впоследствие ги губи. Warner, които междувременно придобиват класиката с Джуди Гарланд след фалита на MGM, твърдо отказват да съдействат на Рейми и не му позволят да използва визията за Оз, създадена от Флеминг, която всички американци до болка познават – все пак Библиотеката на Конгреса преди време обяви „Магьосникът от Оз” за най-гледания филм на всички времена. Това е може би и най-голямото предизвикателство пред Рейми и екипа му – да пресъздадат от нулата една вълшебна страна, която всички са свикнали да свързват с Гарланд, рубинените пантофки, Изумрудения град, жълтите павета и „Over The Rainbow”. Няма място за притеснения обаче, защото Сам Рейми вече е снимал подобен филм. Имам предвид „Army Of Darkness”, в който обикновен човек се озовава в магично царство и е принуден да се отправи на опасно приклюение, за да го спаси. „Оз: Великият и могъщият” по същия начин ще Ви пренесе в една вълшебна страна, която поразява с красотата и необятността си. Рейми и екипът му от специалисти по специалните ефекти използват щедро бюджета от 200 млн $, за да създадат всевъзможни и поразяващи гледки от различните кътчета на Оз, които на места изглеждат нереално красиви. Джеймс Франко е в стихията си в ролята на Оскар Дигс, фокусник-шарлатанин, който мечтае за величие, почести и слава. „Искам да съм новият Хари Худини или поне Томас Едисън”, заявява героят му още в началото. Ловко обигран в триковете, които представя като част от програмата на пътуващ цирк, Дигс започва да прилага същите номера и в реалния живот, най-вече за да очарова младите и красиви дами, които среща по пътя си. Когато циркът се озовава през 1905 г. нейде из Канзас, Оскар е посетен за пореден път от излъчващата невинност Ани (Мишел Уилямс), която му споделя, че е получила предложение за женитба от друг, но всъщност обича само него. Фокусникът ловко я отблъсква, но в същия момент е принуден да се спаси от поредния разгневен приятел на една от жените, която е свалил с обичайния си номер. Опитвайки се да избяга с балон, Оскар попада в торнадо и се озовава в страната Оз. Първите 15 минути на филма са черно-бели и отдават почест на лентата на Виктор Флеминг (по-нататък има и други намигвания към класиката от 39-та, но тях ще Ви оставим да откриете сами). Чудното спускане на Оскар от въздуха е видяно от добрата вещица Теодора (Мила Кунис), която е убедена, че точно той е магьосникът от пророчеството, който ще донесе мир в Оз. Страната е разделена след смъртта на последния крал и страда от „лошата” Глинда (отново Мишел Уилямс), която е прогонена от Изумрудения град, в който властва Еванора (Рейчъл Уайз), сестрата на Теодора. Естествено, не всичко е такова, каквото изглежда и няма да Ви отнеме много време, за да се досетите, че всъщност истинското зло е Еванора (героинята ѝ е измислена специално за филма, а името ѝ идва от английската думичка „evil”), която ловко манипулира не само сестра си, но и самия Оскар, изпращайки го на опасно приключение със заръката да убие Глинда и да донесе вълшебната ѝ пръчка, ако иска да се изкачи на трона на царството (същата задача имаше и Дороти). По пътя Оскар ще трябва да докаже, че има доброта в сърцето си, ще спечели нови приятели в лицето на крилатата маймуна Финли (озвучена с гласа на Зак Браф) и крехкото Порцеланово момиче (Джоуи Кинг) и, разбира се, в крайна сметка ще спечели сърцето на добрата Глинда. Сценарият може и да е предсказуем, но това няма никаква значение. „Оз: Великият и могъщият” предлага такова визуално пиршество, че през цялото време ще гледате в захлас безбройните възхитителни пейзажи. Джеймс Франко играе с такава лекота, сякаш въобще не се взема насериозно и това като че ли е един от най-големите му плюсове. Рейчъл Уайз е повече от великолепна в образа на лошата Еванора, която през цялото време играе двойна игра – в началото сдържа емоциите си, после показва истинската си същност. Мила Кунис е самата прелест като добрата Теодора. Впоследвие, подведена от сестра си, се поддава на тъмната страна, а превръщането ѝ в Лошата вещица от Запада (която познаваме от изпълнението на Маргарет Хамилтън от филма на Флеминг) ще ви накара да изтръпнете.Като че ли през цялото време в „Оз: Великият и могъщият” Сам Рейми се опитва да отдаде почит на най-големите класики Disney – от „Снежанка”, през „Спящата красавица”, та дори до игралната версия на „Алиса в страната на чудесата”. 130-те минути на новия „Оз” минават неусетно и ще задоволят цялото семейство. Неслучайно от Disney очакват приходи от 80 млн $ през първия уикенд в САЩ и 1 милиард световен бокс-офис. Ако прогнозите се сбъднат, това означава, че „Оз” ще се превърне в поредния хипер-печеливш франчайз, който ще генерира безброй игрални и анимационни продължения, както и всевъзможни актракциони за парковете на компанията. И няма никаква разумна причина всичко това да не се сбъдне!Вълчо Калудов ... още »
Стартира третият премиерен за България сезон на сериала „Дневниците на вампира”, превърнал се в култов по цял свят. Зрителите на bTV ще имат възможност да проследят заплетената история от 11 март всеки делничен ден от 23:30 часа по bTV. Третият сезон на “Дневниците на вампира” ще въведе зрителите в предисторията на свръхестествените същества и ще разкрие историята на Клаус – един от „оригиналните” вампири, и неговото семейство. Образът на Никлаус Майкълсън е изигран от английския актьор Джоузеф Морган. Дали Стефан отново ще се подаде на тъмната си страна и ще потъне в мрака или ще бъде спасен от Деймън и Елена, зрителите ще разберат от 11 март, понеделник. Любовният триъгълник между Деймън, Елена и Стефан ще поеме в нова и неочаквана посока.Историята ще се заплете още повече и с желанието на Клаус да привлече Стефан на негова страна. Ще успее ли Никлаус да изпълни мечтата си и да създаде армия от свръхестествени същества, подчинени на него и дали това ще застраши живота на хората от Мистик Фолс, ще стане ясно от третия премиерен за България сезон на „Дневниците на вампира” от 11 март по bTV. ... още »
Утре вечер от 21:00 часа първият епизод от втория сезон на „Революция Z” по bTV ще опъне до край нервите на феновете на Боби. След като в края на първи сезон той припадна след предозиране с наркотици, остава неясно дали басистът ще оцелее и какви ще бъдат реакциите на семейството и приятелите му?Денят ще започне по интересен начин за Пешева и Цеков. След страстната нощ в края на първи сезон идва време за равносметка. Като две зрели личности, педагозите ясно ще заявят волята си, но дали съдбата няма да се намеси и изненадващо да ги провокира, ще стане ясно на 7 март от 23:00 часа по bTV.Тино и Ани ще се решат най-накрая да признаят публично връзката си. Оказва се, обаче, че никой не се радва на новината, дори напротив. Романтичните им чувства са на косъм да саботират не само бъдещето на групата, а и приятелството им с Фипо. Но съдбата ще препречи пътя и на барабаниста - той ще види нов музикален шанс в конкурса на D2 „Голямото междучасие”.Неприятна изненада очаква наперената Мира и рапърите, които са напълно сигурни за победата си в конкурса за авторска музика на Z-ROCK. Нещата, обаче, не се подреждат според очакванията на продуцентската наследница и това отприщва гняв и непредсказуемост.В дома на Фипо се разгаря сблъсък между пацифистичния мироглед на барабаниста и очакванията на полковника, но една неприятна новина ще смени местата им. Междувременно Савов също се оказва в словесна престрелка - с неочакван, но равностоен опонент.Първият епизод от новия сезон на „Революция Z” ще повдигне завесата и пред миналото на Маринова. Красивата учителка по физкултура ще получи загрижени съвети за личния си живот от близък приятел. Какво липсва на героинята на Диляна Попова и до какво ще доведе близката й среща с Димитрова, зрителите ще видят в четвъртък от 21:00 часа в „Революция Z” по bTV. ... още »
През изминалия уикенд „Хобит: Неочаквано пътешествие“ премина границата от 1 млрд. щ. долара в глобален мащаб и стана 15-ия член на Клуба на милиардерите и вторият филм на Питър Джаксън в престижната класация след „Властелинът на пръстените: Завръщането на краля“. До момента първият филм от трилогията „Хобит“ e спечелил $1 001 402 746 от световния бокс офис.Досега в България мащабната продукция е гледана в кината от 220 080 зрители и е спечелила 2 131 605 лева, което й отрежда 5-то място в класацията на 10-те най-касови филми у нас за всички времена.Преди дни от MGM официално бе съобщено, че последният филм от трилогията „Хобит“ ще излезе по кината на 17 декември 2014 г., вместо на обявената по-рано дата 18 юли.Всички филми от трилогията „Властелинът на пръстените“, както и „Хобит: Неочаквано пътешествие“ са излезли на голям екран по време на Коледните празници. Вторият филм от екранизацията по романа на Дж. Р.Р. Толкин - „Хобит: Пущинакът на Смог” - се очаква на 13 декември тази година. Следвайки традицията, създателите на продукцията са решили да променят датата на „Хобит: Дотам и обратно“ и да утвърдят филмите за Средната земя като празнично събитие, което феновете по света ще очакват за Коледа.„Хобит: Дотам и обратно“ е финалният филм от епичната трилогия екранизираща романa „Хобит“ на Дж. Р.Р. Толкин. Режисьор е носителят на „Оскар“ Питър Джаксън, а историята проследява последния етап от приключенията на Билбо Бегинс в Средната земя, случили се 60 години преди събитията във „Властелинът на пръстените“. Сценаристи отново са Питър Джаксън, Фран Уолш и Филипа Бойънс. Джаксън е също продуцент на филма, заедно с Каролин Кънингхам, Зейн Вейнер и Фран Уолш. Изпълнителни продуценти са Алън Хорн, Тоби Емерих, Кен Къминс и Каролин Блекууд, с Филипа Бойенс и Ейлийн Морън, ко-продуценти.Всички филми от трилогията „Хобит“ са продукции на New Line Cinema и Metro-Goldwyn-Mayer Pictures, с управляващ продуцент New Line. Warner Bros. Pictures e световен разпространител на филма за голям екран, с изключение на определени територии, където филмите ще се разпространяват от MGM. ... още »
За трета поредна седмица високобюджетния “Умирай трудно: Денят настъпи” е на върха на българската бокс офис класация. Липсата на други големи екшън-заглавия и популярността на поредицата за полицая Джон Маклейн са двете основни причини за продължаващата доминация на филма с Брус Уилис и Джей Кортни. За изминалия уикенд “Денят настъпи” е добавил към актива си допълнителни 64 401 лева, а от премиерата си (състояла се преди близо три седмици) досега лентата е натрупала общо 546 532 лева. В Съединените щати петата част от известния франчайз се представя под очакванията на продуцентите, но приходите в останалата част от света, включително и в България, са значително по-добри. Марката “Умирай трудно” винаги е била популярна след българската публика и досегашното представяне на “Денят настъпи” оправдава напълно предварителните очаквания. За по-малко от три седмици над 70 хиляди зрители са гледали петия “Умирай трудно” на голям екран и въпреки че може да не достигне границата от един милион лева филма със сигурност ще бъде смятан за един от хитовете на сезона. До момента по света “Денят настъпи” е натрупал общо 222,643,615 долара при бюджет от близо 100 милиона.Премиерната комедия “От 21 нагоре” застава на втора позиция в класацията със спечелени за изминалия уикенд 37 216 лева. На пръв поглед натрупаната сума не прави особено впечатление, но като се има в предвид, че става дума за комедия която не е част от изграден франчайз и която тръгна по кината почти незабелязано постигнатото до момента може да бъде сметнато за прилично. Филмите от младежкия комедиен жанр са едни от най-непредсказуемите по отношение на българския бокс офис и факта, че “От 21 нагоре” дебютира на втората позиция с приходи от над 30 хиляди лева не трябва да бъде пренебрегван. Ясно е че лентата няма да се нареди след най-големите хитове на сезона, но имайки в предвид ниските предварителни очаквания досегашното представяне е задоволително. Преди да бъде свален от екран “От 21 нагоре” със сигурност ще надмине границата от 100 хиляди лева.На трето място в класацията застава приключенския “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, който за шест седмици по българските кина е натрупал впечатляващите 1 202 951 лева. Филмът с Джеръми Ренър се превърна в първия голям хит за 2013-та година и дори успя да надмине границата от един милион лева за по-малко от един месец. Предварителните очаквания по отношение на родното представяне на филма не бяха ниски, но едва ли някой е очаквал, че лентата (която не бе особено дискутирана преди премиерата си) ще се нареди сред най-успешните заглавия от изминалите няколко години. Добрите финансови постъпления на триизмерния “Хензел и Гретел: Ловци на вещици” за пореден път потвърждават, че приключенско-фантастичните 3D филми (и триизмерните анимации) са типа филмови продукции, които са най-предпочитани от българската публика. В световен мащаб “Ловци на вещици” е натрупал над 180 милиона долара при бюджет от 55 милиона долара.Историческата драма “Анна Каренина” е на четвърта позиция. За първия си уикенд по родните екрани премиерния филм с Кийра Найтли е спечелил общо 28 763 лева, което е скромен и напълно очакван старт. “Анна Каренина” пристигна в България с известно закъснение и въпреки популярността на романа-първоизточник и номинациите за “Оскар” още от самото начало се знаеше, че филма няма да може да се съревновава с по-комерсиалните холивудски заглавия. Романтичните исторически драми имат своята публика в България, но по брой тя не може да се сравнява с публиката на филми като “Умирай трудно: Денят настъпи” и “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”. Похвално е, че “Анна Каренина” е вкарал до момента над 3300 зрители в родните кина, но на общия фон представянето на филма не прави особено впечатление. Все пак ако бъде задържана достатъчно дълго на екран драмата на режисьора Джо Райт ще надмине границата от 100 хиляди лева.Петото място в класацията е за “Таласъми ООД 3D”, който от състоялата се преди три седмици премиера е спечелил 147 761 лева. Без да предлага никакви изненади триизмерното издание на хитовата анимация от 2001-ва година се представя напълно според очакванията за заглавие, което вече е било гледано от по-голямата част от публиката. Целта на преиздаването на известни анимации в 3D-формат е да бъдат привлечени най-верните почитатели на даденото заглавие и тези зрители, които по една или друга причина не са имали възможността да посетят кината преди години. Имайки в предвид това “Таласъми ООД 3D” няма шанс да се нареди до големите анимационни хитове от изминалите пет години, но все пак ще завърши представянето с прилични резултати. В най-добрия случай след около седмица и половина анимацията на студиото Пиксар ще може да се похвали с приходи от над 200 хиляди лева.Драмата на Робърт Земекис “Полет” заема шеста позиция със спечелени за близо две седмици по кината 70 658 лева. Подобно на “Анна Каренина” филма с Дензъл Уошингтън тръгна по родните кина няколко месеца след световната си премиера и надеждата беше, че медийния шум около оскаровите номинации на филма ще му помогне в борбата за зрителско внимание. Българската публика не са влияе от филмови церемонии и рядко превръща драми в големи хитове и това са две от основните причини за сравнително скромното представяне на “Полет”. Филмът ще се нареди до тези заглавия, които не се считат за финансови разочарования, но чието представяне бледнее пред постиженията на по-големите и рекламирани продукции. В световен мащаб “Полет” е спечелил над 150 милиона долара при бюджет от 31 милиона долара.Филмът с Джеръми Айрънс “Прелестни създания” е на седмо място в класацията като за три седмици по кината е натрупал общо 100 003 лева. Поради липсата на сериозна рекламна кампания лентата мина почти незабелязано в много държави по света, но поне що се отнася до България приходите са задоволителни. Разбира се, спечеленото до момента не може да се конкурира с постигнатото от филми като “Хензел и Гретел: Ловци на вещици”, но очакванията за “Прелестни създания” бяха далеч по-скромни. Лентата регистрира спад в посещаемоста от 49 процента, но въпреки това продължава да се задържа в топ 10 и до момента е вкарала в кината над 13 хиляди зрители. Ако бъде задържан достатъчно дълго на екран “Прелестни създания” ще има шaнса да достигне сумата от 200 хиляди лева.Анимационният ”Приключенията на Сами 2” е на осма позиция със спечелени за шест седмици 169 549 лева. За продължение на почти непознат на широката публика филм ”Приключенията на Сами 2” се задържа изненадващо дълго в топ 10 и дори натрупа повече приходи от очакваното. Лентата тръгна по кината без много шум, но се възползва от продължаващия силен афинитет на родната публика към 3D-анимациите. Първоначално се смяташе, че ”Приключенията на Сами 2” ще бъде напълно засенчен от конкуренцията, но анимацията намери своята публика и ще успее да завърши представянето си с приходи от над 200 хиляди лева. Постигнатото до момента не може да се сравнява с резултатите на хитовите анимации от изминалата една година, но за заглавие което не е силно дискутирано и рекламирано ”Приключенията на Сами 2” се представя прилично.“Самоличност на аванта” е на предпоследната девета позиция в класацията. За близо един месец в България комедията с Джейсън Бейтман и Аманда Пийт е натрупала 155 661 лева, което е задоволително постижение за комедия, която не е част от вече изграден франчайз. В Щатите “Самоличност на аванта” се превърна в първия голям хит на годината, но в България подобни заглавия рядко могат да привлекат огромен брой зрители в кината. С изключение на ексцентрични и противоречиви комедии като “Диктаторът” (който се превърна в един от най-големите хитове в България за изминалата година) чисто комедийните продукции рядко трупат приходи от над 250 хиляди лева. “Самоличност на аванта” има шанса да натрупа 200 хиляди лева, което ще бъде достойно постижение за филма. До момента по света комедията е спечелила общо 109,722,115 долара.Десетата позиция е за екшън-трилъра “Паркър”, който за пет седмици е спечелил 452 156 лева. През изминалата седмица лентата с Джейсън Стейтъм изгуби доста позиции, но в крайна сметка може да се похвали с напълно задоволителни финансови постъпления. За разлика от последните филми на Силвестър Сталоун и Арнолд Шварценегер (които се провалиха в родния бокс офис) “Паркър” доказа, че популярността на Стейтъм и екшън-жанра продължава да бъде голяма. В повечето държави филма на Тейлър Хакфорд мина по кината почти незабелязано, но в България Джейсън Стейтъм е един от най-популярните актьори и името му на плаката е достатъчно, за да бъде привлечено вниманието на публиката. Ако бъде задържан на екран поне още две седмици “Паркър” ще може да достигне границата от половин милион лева. ... още »