🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Историята неведнъж ни е учила, че краят на даден филм е изключително важен елемент от него. Това е последния щрих, който до голяма степен оформя мнението ни за цялото произведение. Финалът може да завърши историята ясно и категорично или пък може да я остави отворена за свободни интерпретации (или евентуални продължения, ако става въпрос за блокбъстър).Все по-често, ставаме свидетели на изненадващи или по-скоро не толкова изненадващи обрати в последното действие на филмите, което смислово променя голяма част от видяното на екрана.В тази класация на totalfilm за най-лош финал на филм, голямо внимание е отделено точно на тези обрати.Индиана Джоунс и кралството на кристалния череп (2008)Кристалният Череп събужда ядосано извънземно, което прехвърля всичките си знания в мозъка на Ирина Спалко (Кейт Бланшет). На нея обаче не й понася и се разпада на съставни части, а извънземното взима кораба си и отлита надалеч с него. Не че самия филм предлага нещо особено, но края му по-скоро се усеща като премахната сцена от някоя от новите части на „Междузвездни войни”.Аз съм легенда (2007)Героят на Уил Смит (Робърт Невил) взривява себе си и чудовищата. По този начин, той позволява на двамата оцелели (Ана и Итън) да се измъкнат и да спасят човечеството. В оригиналният роман на Ричард Матисън, вампирите атакуват единствено къщата на Д-р Невил, за да спасят един от своите (който служи на Невил за тестов субект). По този начин, те са показани като много повече от чисти чудовища. Но филмът зачерква всичко това, единствено за да позволи на Уил Смит да изиграе своето обичано от публиката амплоа.Острие на мрака (2010)Лудият Томас (Мел Гибсън) избива всички лоши, преди тялото му да отстъпи на градушката от куршуми, заляла го по-рано. За щастие, той не е сам – мъртвата му дъщеря го посреща в другия свят и двамата се разхождат с доволни изражения към светлия рай, който излиза от фокус. Блях ... колко по-мелодраматично и евтино може да завърши филма.Селото (2004)В крайна сметка разбираме, че действието на филма се развива в днешно време, а старейшините на селото сами измислят чудовищата, за да държат хората далеч от външния свят. Обрат, заради самия обрат. Голямото разкритие на Шаямалан е просто един мокър фишек, който с един замах премахва цялата атмосфера, създадена от предходните събития.• Истинските чудовища са много по-близо отколкото очакваме ...Един от най-подценените филми за миналото десетилетие. Една от най-добрите приказки. Един от най-добрите саундтраци. Една от най-красивите любовни истории. Обрата на филма не прави безсмислен завой на 180 градуса, заради самия обрат, а точно обратното. Едно оригинално, адекватно и въздействащо обогатяване на историята. Подобно на всеобщите мнения и масовото неодобрение на критиката, totalfilm несправедливо поставят „Селото” в класацията им за най-лошите завършеци на филми.Таен прозорец (2004)Затвореният в себе си писател, Морт Рейни (Джони Деп) открива, че той всъщност е откачения лунатик. Привидният злодей на Джон Туртуро – Джон Шуутър, всъщност е само плод на въображението му.В самия филм, това е един дразнещо рязък обрат, но същевременно такъв, който се усеща от далече. Доказателство, че един добър разказ („Таен прозорец, тайна градина” на Стивън Кинг) често може да се провали на големия екран. Животът на Дейвид Гейл (2003)В края на филма се разкрива, че Дейвид Гейл е фалшифицирал убийството, за което е осъден - само за да бъде съден и екзекутиран. Всичко това е част от неговата кампания срещу смъртното наказание.Филмът показва активистите срещу смъртното наказание като пълни откачалки, готови да умрат за каузата. Това е абсолютно побъркано. Реакцията на критиката е поразително негативна, а Роджър Ебърт казва:„Сигурен съм, че създателите вярват, че филма им е против смъртното наказание. Аз вярвам, че филма подкрепя смъртното наказание и се опитва да злепостави противниците му и да ги представи като безскрупулни мошеници.”Високо напрежение (2003)Този ефектен филм на ужасите накрая излиза извън релси. Момичето, което е преследвано от убиеца през целия филм в крайна сметка се оказва самия убиец. Финалът на филма изобщо не се връзва със случилото се преди това, като оставя големи дупки в историята за сметка на шокиращия „обрат”. Срамота, след като останалата част от филма е наистина страхотна.Първично (2003)Всеки, който си мислите, че е умрял по време на филма се оказва жив и здрав – като част от сложна и заплетена конспирация. Вместо да доведе до интелигентна развръзка, този край лишава от смисъл почти всичко, което сте гледали до момента. А това ви кара да се почувствате като глупаци. Защо изобщо сте отделили време и пари да го гледате. Финансов провал. Последният проект, режисиран от култовия екшън режисьор – Джон Мактиърнън. „Първично” е оплют от критиката, а Роджър Ебърт казва:„Това не е филм, който може да бъде разбран. Ако трябва да го гледам отново и отново, може и да извлека някаква логика от него. Но проблема е, че когато един филм не си струва да бъде гледан повече от веднъж, по-добре да свършва работата си още от първия път”.Забравените (2004)Синът на Тели Парета (Джулиан Мур) е изчезнал? Той е отвлечен от извънземни. Да, извънземни. Това е завършек, който можете да напишете по време на изпит по творческо писане, след като ви съобщят, че имате само пет минути да предадете работата си. Оскърбително глупав край.Числото 23 (2007)Как точно се получава така, че една мистериозна книга успява да съответства толкова точно на живота на Уолтър Спароу (Джим Кери)? Оказва се, че самият той я е написал, но след това е забравил за нея. Подобен не ентусиазиран обрат е създаден по-скоро, за да завърши филма по най-бързия начин, отколкото да донесе на публиката каквото и да е удовлетворение.Идеалната непозната (2007)Роуена Прайс (Холи Бери) е убиеца през цялото време. Със сигурност не сте го очаквали, нали? Героинята на Бери не се държи като убиец за нито една секунда от филма, до момента на голямото разкритие. Това не е обрат. Това е просто една глупава измама.Спускането (2005)В американската версия на филма, Сара се събужда и намира изход от пещерата, след което се качва в колата си и потегля. Това е неправдоподобен завършек, който е много по-посредствен от оригиналния край на филма – Сара се събужда отново и разбира, че бягството й от пещерата е само трик на ума й.Контакт (1997)Контактът с извънземно се проявява под формата на отдавна починалия баща на Елинор (Джоди Фостър). ХммИскаше ни се по някакъв начин, извънземното да бъде страховито, величествено или и двете. Вместо това, получихме един превзет и сантиментален край. Слабо изпълнение.Проектът: Sunshine (2007)Побърканият капитан на провалена мисия за разпалване на Слънцето започва да преследва другите членове на екипажа и третото действие на лентата се превръща в нещо като слашър филм.С подобна драстичната промяна в тона на филма, „Проектът: Sunshine” излиза от сферата на „2001: Една одисея в космоса” и започва да наподобява на „Джейсън X”.Прелъстен и изоставен (2008)Докато Сара Маршал (Кристен Бел) остава самотна и нещастна, Питър (Джейсън Сигъл) постига професионални успехи с красивата Рейчъл (Мила Кунис) до себе си.Още от началото, героят на Джейсън Сигъл – Питър е показан като явен загубеняк, който не полага никакви усилия във връзката си. Съвсем нормално и неизбежно, приятелката му – Сара Маршал (представена като пълна кучка) го напуска. Само ние ли мислим така или наистина нещата се развиват по много колеблив и неправдоподобен начин в последствие.totalfilmпревод – Стефан Димов ... още »
19-и Фестивал на българското документално и анимационно кино ЗЛАТЕН РИТОН 2 – 8 декември 2012, ПловдивЖурито на ХIX Фестивал на българското документално и анимационно кино “Златен Ритон” в състав: Костадин Бонев – председател, и членове - Николай Михайлов, Андрей Цветков, Людмила Дякова и Пенка Калинкова,присъди следните официални награди:ПОЧЕТЕН ДИПЛОМ в категорията документално кино се присъжда - на филма СЛУЧАЙНИ ГОСТИ ОТ СЛУЧАЕН ВЛАК – продукция „Про филм” – Асен Владимиров, сценарист и режисьор Антоний Дончев- на филма ХУБЕН РИСУВА ПАРИ – продукция „Омега Филм” – Ани Йотова, Светослав Овчаров, сценарист и режисьор Георги ТеневПОЧЕТЕН ДИПЛОМ в категорията анимационно кино се присъжда- на филма "ПЪТУВАНЕ" – продукция „Аудиовидео Орфей”, сценаристи и режисьори Радостина Нейкова, Владислав Будинов- на филма "REW DAY" – продукция „Мирамар Филм”, сценарист и режисьор Свилен ДимитровНаградата на община Пловдив- на филма ИЗПОВЕД – Продукция БНТ 2 – Пловдив, сценарист Стоян Цанов, режисьор Крум ФилиповНаграда за дебют в документалното кино - на филма "СТОИЧКОВ" – сценарист и режисьор Борислав Колев, продукция “Камера” - Димитър ГочевНаграда за дебют в анимационното кино - на филма "КРЪВТА" – сценарист и режисьор Велислава Господинова, продукция “Геополи” – Павлина Желева и Георги ЧолаковНаграда за драматургия на документален филм - на филма "ПРАВИЛАТА НА ЕРГЕНСКИЯ ЖИВОТ" – продуцкция “Агитпроп” – Мартичка Божилова, сценаристи Тонислав Христов и Каарле Ахо, режисьор Тонислав ХристовНаграда за визуално решение на документален филм - на филма "ПОСЛЕДНАТА ЛИНЕЙКА НА СОФИЯ" – продукция “СИА”, режисьор Илиян Метев, оператори Илиян Метев и Методи МетевНаграда за режисура на документален филм се присъжда - на режисьора Михаил Мелтев за филма "ВЛЯВО ОТ ПЪТЯ ЛОНДОН – КАЛКУТА", продукция “Две и половина” - Пенко РусевНаграда за художник–постановчик на анимационен филм се присъжда - на режисьорите Ася Кованова и Андрей Кулев за филма "ПИАНИСТЪТ" – продукция “Кулев филм продукция” – Анри КулевСпециалната награда на журито за документален филм - на филма "КОЙТО ТРЪГНАЛ Е САМ" – продукция „Б+ Филм” – Пламен Герасимов, сценаристи Мария Ландова и Ралица Димитрова, режисьор Ралица Димитрова, оператор Пламен ГерасимовСпециалната награда на журито за анимационен филм - на филма "КОШМАРЪТ"– продукция „Николай Тодоров Клуб Но”, сценарист Иван Кулеков, режисьор Николай ТодоровГолямата награда ЗЛАТЕН РИТОН за най–добър документален филм - на филма "МОМЧЕТО, КОЕТО БЕШЕ ЦАР" – продукция “Агитпроп” – Мартичка Божилова, сценарист и режисьор Андрей Паунов, оператори Борис Мисирков и Георги БогдановГолямата награда ЗЛАТЕН РИТОН за най–добър анимационен филм - на филма "БАЩА" – продукция „Компот Колектив България” – Мария Станишева, Весела Данчева, сценаристи Иван Богданов и Фил Мълой, режисьор Иван БогдановБяха присъдени и следните официални награди от името на творчески съюзи и организации:Награда на СЪЮЗА НА БЪЛГАРСКИТЕ ФИЛМОВИ ДЕЙЦИ се присъжда - на филма ЗАГАДКАТА “ВЕДА СЛОВЕНА”, режисьор Анри Кулев, продукция “Кулев филм продукция” – Анри КулевНаграда на ГИЛДИЯТА НА КИНОКРИТИЦИТЕ към СБФД- на филма "ПИАНИСТЪТ", режисьори Ася Кованова и Андрей Кулев, продукция “Кулев филм продукция” – Анри КулевНаграда на БЪЛГАРСКА НАЦИОНАЛНА ФИЛМОТЕКА- на филма "МОМЧЕТО, КОЕТО БЕШЕ ЦАР" – продукция “Агитпроп” – Мартичка Божилова, сценарист и режисьор Андрей Паунов, оператори Борис Мисирков и Георги БогдановНаграда на АСОЦИАЦИЯ на хабилитираните преподаватели по екранни изкуства АКАДЕМИКА 21- на филма "КРАТКА ИСТОРИЯ НА СОЦИАЛИСТИЧЕСКИЯ РЕАЛИЗЪМ" – продукция “Синемак” – Ивайло Пенчев, сценарист и режисьор Иван Георгиев-Гец ... още »
Високобюджетната 3D-продукция на режисьора Тим Бъртън, “Алиса в страната на чудесата”, надмина очакванията по отношение на представянето в световния бокс офис и се превърна в 12-я най-успешен филм на всички времена. От компанията Уолт Дисни не скриха удовлетворението си от постигнатото и няколко седмици след премиерата на лентата се появиха първите слухове за планирано потенциално продължение. До момента от Дисни отказваха да коментират въпроса, но сега, две години след премиерата на първия филм, представител на компанията заяви пред variety.com, че вече се подготвя “Алиса в страната на чудесата 2”.Проектът е официално в период на пре-продукция и очакванията са, че работата по сценария ще започне през първите месеци на 2013-та година. Заедно с тази информация от Дисни разкриха, че Линда Улвъртън, която написа сценария на оригинала, ще работи и по сюжета на продължението. Все още не се знае дали актьорите от първия филм, Джони Деп и Мая Уасиковска, ще се завърнат за втори път в ролите на Шапкаря и Алиса и за момента няма информация относно това кога от Дисни планират да пуснат готовия филм по кината.Имайки в предвид успеха на първата част от студиото без съмнение ще се опитат да привлекат отново режисьора Тим Бъртън. Последният (за момента) общ проект на Бъртън и Джони Деп, тазгодишния “Тъмни сенки”, не се превърна в очаквания от продуцентите и анализаторите хит и затова не би било изненадващо ако режисьора се съгласи да направи “Алиса в страната на чудесата 2”, който благодарение на успеха и популярността на оригинала със сигурност ще се представи добре в световния бокс офис.От Уолт Дисни побързаха да уточнят, че все още няма подписани договори и за момента единствения човек, който със сигурност ще работи по продукцията е сценаристката Линда Улвъртън. Любопитно е да се отбележи, че Улвъртън разработва и сценична пиеса, която е отчасти базирана на първия “Алиса в страната на чудесата” и в чиито сюжет най-вероятно ще бъдат представени нови персонажи които могат да присъстват и в продължението.Звездата от оригинала Джони Деп има няколко бъдещи проекти по които предстои да работи, но имайки в предвид успешните му сътрудничества с Уолт Дисни (компанията е отговорна за хитовата поредица с негово участие “Карибски пирати”) може да се очаква че той ще се появи отново на големия екран като Шапкаря. Според наблюдатели, участието на Деп ще зависи най-вече от това дали добрия му приятел Тим Бъртън ще се съгласи да седне отново на режисьорския стол.“Алиса в страната на чудесата 2” е приоритетен проект за Уолт Дисни и в най-добрия случай през първата половина на следващата година ще стане ясно кога ще се състои световната му премиера. ... още »
През 2005-та година се състоя премиерата на ансамбловия комиксов филм “Фантастичната четворка”, чиито сюжет разказваше за преживяванията на едни от най-популярните супергерои на компанията Марвел. Лентата с Джесика Алба и Крис Евънс донесе на създателите си приходи от над 300 милиона долара в световен мащаб и това доведе до появата на директно продължение със същия актьорски състав.Втората част, която тръгна по кината през 2007-ма година, не успя да подобри постижението на оригинала в бокс офиса и това беше една от основните причини поради които от студиото 20th Century Fox обявиха намерението си да “рестартират” поредицата вместо да правят още едно продължение.Първата информация за планирания рестарт на “Фантастичната четворка” се появи през 2009-та година и тъй като 20th Century Fox ще загуби правата на поредицата през 2015-та продуцентите започнаха бързо да разработват продукцията. По сценария на неозаглавения комиксов филм все още работят Майкъл Грийн (“Дявол на доброто”) и дебютанта Джеръми Слейтър, а малко па-рано тази година беше съобщено, че за режисьор е бил избран създателя на “Хроники”, Джош Транк.Информацията относно бъдещия проект е оскъдна, но от 20th Century Fox вече определиха премиерната дата на готовата продукция. В публикувано в интернет изявление продуцентите от студиото разкриха, лентата ще тръгне по кината на 6-ти март, 2015-та година.Сценарият все още се пише, а в най-добрия случай кастингите за главни роли ще започнат в средата на следващата година. Познатите супергерои Рийд Ричардс (Мистър Фантастик), Сю Сторм (Невидимата жена), Бен Грим (Нещото) и Джони Сторм (Човекът-факла) отново ще бъдат в центъра на сюжета, а по думите на неназован източник от студиото, филмът ще бъде вдъхновен от други два скорошни “рестарта” – “Невероятният Спайдър-мен” и “Х-Мен: Първа Вълна”.Режисьорът Джош Транк: “Имаме възможност да създадем нещо страхотно. Аз съм голям фен на Фантастичната четворка и за мен това е една сбъдната мечта. По отношение на комиксовите филми летвата е вдигната много високо и ние ще направим всичко възможно за да оправдаем очакванията.”В момента, спекулациите за потенциалния сюжет и злодеите срещу които ще се изправи Фантастичната четворка са многобройни, но от 20th Century Fox уточняват, че сценария все още не е завършен и информацията в интернет е базирана изцяло на слухове и догадки. Точно както останалите комиксови филми от изминалите две години новия “Фантастичната четворка” ще се разпространява в триизмерен и IMAX-формат. Все още не се знае дали режисьора Джош Транк ще използва триизмерни камери или ще разчита на конвертиране по време на пост-продукцията. “Фантастичната четворка” е единствения филм, на който световната премиера ще се състои на 6-ти март, 2015-та година. ... още »
Ексклузивна рецензияЗа разлика от небивалиците, с които сме свикнали да ни забавлява киното, в "Арго" всичко е истина.През 1979 година активистите на иранската революция нахълтват в сградата на дипломатическата мисия на САЩ в Техеран и вземат намиращите се там 52 служители като заложници. Шестима от тях успяват да се измъкнат и да намерят убежище в резиденцията на канадския посланик. Техният престой е дълъг, а животът им е постоянно заплашен, тъй като революционерите не познават понятието дипломатически имунитет. Официално това са канадски гости, които не напускат пределите на къщата, и за всеки случай - на хола.Извън пределите на резиденцията, те ще бъдат обявени за агенти на омразния империализъм, които не могат да очакват милост от фанатизираните и бдителни пазители на иранските традиционни ценности. С тази ситуация се сблъсква ядрото експерти на ЦРУ. Положението е напечено, назрява идеята за намеса на специални части, което ще доведе до касапница и кръвопролития с неизвестен изход. Агентът Тони Мендес (Бен Афлек), член на въпросната група към шпионското ведомство, преживява моментна семейна криза и в желанието си да не къса контакта с невръстния си син, се заглежда в телевизионния екран, коментирайки заедно с него действието по телефона. Мелодраматично, но крайно плодотворно начинание, в което узрява простичката идея за създаване на фалшив холивудски филм, жизнено нуждаещ се от ирански пейзажи.С това встъпление, Бен Афлек който е режисьор, сценарист и изпълнител на главната роля успява да създаде и поддържа един разказ, който има всички достойнства на добрия шпионски трилър. Копродуцент е Джордж Клуни, доказал таланта си в произведения на подобна тематика. Далеч от екшън-подхода на Джеймс Бонд и по-скоро сродяваща се с Джон Ле Каре или Исаев-Щирлиц, историята се концентрира върху два основни елемента – хаоса царящ по улиците на Техеран с фанатизираните тълпи и негодуванието им във всички негови форми, и страхът и отчаянието на шестимата американци, които за по-малко от 24 часа трябва да се превърнат в професионални кинаджии попаднали във всеобщата бъркотията при оглед на места за снимки. Между тях, като буфер се намесва гъвкаво и умело Тони Мендес, който с брада и мустаци не е чужд на иранския декор.Не би било честно да се отмине блестящото присъствие на Алън Аркин и Джон Гудман, въплътяващи се в стари холивудски деятели, които въпреки цинизма си се оказват патриоти с чувство за хумор и съзнание за отговорността тежаща на плещите им.„Арго” е блестящ пример за създаване и поддържане на напрежението във филмовия разказ. Монтажната работа, особено по отношение на финалната част е христоматиен пример, който любителите на киното не могат да не вкусят с блаженство.Филмът става възможен благодарение на разсекретяването на някои досиета от шпионските архиви. Авторът ревностно подчертава документалната основа на разказа, когато при финалните си надписи представя успоредно портретите на актьорите и тези на истинските участници в операцията. Е, истинският Тони Мендес не е секс-символ като Бен Афлек, но както казва Бен Гудман във филма: „На кинаджии вяра да нямаш”.DALT ... още »
На 8 декември, събота, в чест на рождения ден на Джон Малкович каналът MGM ще покаже три кинохита с участието на звездата.19:30 ч.Далече от дома (1988)Miles From HomeдрамаС участието на Ричард Гиър, Пенелопе Ан Милър, Джон МалковичФермер изпепелява фермата си, за да не бъде отнета от банката и продължава с криминалните си лудории, които го правят герой в очите на други фермери.21:15 ч.Роботът на моя живот (1987)Making Mr RightкомедияС участието на Джон Малкович, Ан МагнусонНедодялан учен от Маями Бийч създава андроид по свой собствен образ, а експерт по връзки с обществеността е нает да рекламира и популяризира тази концепция пред обществото. 22:55 ч.Поверително от училището за изкуства (2006)Art School Confidentialдрама, комедияС участието на Джон Малкович, Анжелика ХюстънСаркастичен поглед към култа към знаменитостите в историята за ченге, което минава под прикритие като студент по изобразително изкуство и получава одобрението на критиката за творбите си. ... още »
Създадената през 1909-та година американска организация “Национален борд за филмово оценяване” (“National Board of Review of Motion Pictures”) раздаде преди броени часове годишните си призове за игрални продукции. Големият победител се оказа драмата на Катрин Бигълоу “30 минути след полунощ”, която разказва за дните преди и след убийството на издирвания в цял свят терористичен лидер Осама Бин Ладен.Лентата, чиято официална премиера ще се състои след няколко седмици, беше обявена за най-добър филм, а Бигълоу спечели в категорията за режисура.Дългоочакваният уестърн на Куентин Тарантино “Джанго без окови” донесе на звездата Леонардо Ди Каприо приза за “Най-добър поддържащ актьор”, а самия филм беше обявен за едно от десетте най-добри заглавия на годината. Сред другите по-известни продукции, които бяха наградени от Националния борд за филмово оценяване се открояват анимационния “Разбивачът Ралф“, драмата на Бен Афлек “Арго“ и футуристичния трилър с Брус Уилис и Джоузеф Гордън-Левит “Looper: Убиец във времето“.Ето и целия списък с наградените филми, режисьори и актьори:Най-добър филм – “30 минути след полунощ”Най-добър режисьор – Катрин Бигълоу за работата си по “30 минути след полунощ”Най-добър актьор – Брадли Купър за ролята си в “Наръчник на оптимиста“Най-добра актриса – Джесика Частайн за ролята си в “30 минути след полунощ”Най-добър поддържащ актьор – Леонардо Ди Каприо за ролята си в “Джанго без окови”Най-добра поддържаща актриса – Ан Доуд за ролята си в “Подчинение“Най-добър оригинален сценарий – Райън Джонсън за “Looper: Убиец във времето“Най-добър адаптиран сценарий – Дейвид Ръсел за “Наръчник на оптимиста“Най-добър анимационен филм – “Разбивачът Ралф“Награда за специално филмово постижение – Бен Афлек за работата си по “Арго“Най-добър изгряващ актьор – Том Холънд за ролята си в “Невъзможното“Най-добра изгряваща актриса – Кувенжане Уолис за ролята си в “Зверовете от дивия Юг“Най-добър режисьорски дебют – Бен Зейтлин за работата си по “Зверовете от дивия Юг“Най-добър чуждоезичен филм – “Любов“ (Франция)Най-добър документален филм – “В търсене на Шугърмен“Награда “Уилям К. Еверсън” за филмова история – “50 години филми за Джеймс Бонд“Най-добър актьорски ансамбъл – “Клетниците“Награда “В центъра на вниманието” – Джон Гудман за изпълненията си в “Арго“, “Полет“, “Паранорман“ и “Обратно в играта“Награда за свобода на изказването – “Петорката от Сентръл Парк“ и “Обещана земя“ (документални филми)Гласуващите в Националния борд за филмово оценяване също така обявиха “Джанго без окови” и “Зверовете от дивия Юг“ за два от най-добрите филми на годината.Световната премиера на “Джанго без окови” ще се състои в края на месеца, а в България филма на Куентин Тарантино ще тръгне по кината от 18-ти януари, 2013-та година. ... още »