🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Тази седмица ни очаква още един динамичен и пълен с екшън епизод на „Под прикритие”.Завладян от желанието си да докаже, че е станал по-голям бос от Джаро, Иво решава да организира най-рискования удар в България – кражбата на Панагюрското съкровище. Притиснат от обстоятелствата, Попов се опитва да намери начин да предупреди колегите си за предстоящият удар. След като Елица се натъква на документ, който компрометира Джаро, тя трябва да реши окончателно на чия страна играе. Ще успеят ли Мартин и Попов да спрат Иво навреме или босът ще докаже на всички, че никой не може да се сравнява с него?За заснемането на този епизод, екипът на „Под прикритие” бе допуснат до едно от най-охраняваните места в България – хранилището, където се пази истинското Панагюрско съкровище. За първи път, толкова ценна находка участва във филм, за голяма част от сцените, в които златните съдове се виждат е заснето – истинското Панагюрско съкровище. Естествено за някои от сцените е използвано 24 карата копие, което е абсолютен дубликат на истинското, но с 10% по малко като размер. ... още »
Този петък, 18 януари, зрителите на bTV ще станат свидетели на поредната война между Зара и нейните родители. Всичко започва, когато Емко разказва за проучване на БАН, в което подробно са обяснени причините и поведението на хората, които са се пристрастили към мобилния си телефон. Анастасия и Коцето забелязват подобно поведение у Зара и решават да й отнемат телефона. Това поражда недоволството на дъщерята-бунтарка, която с редица манипулации се опитва да си го върне. Дали ще успее и как ще пречупи тя Анастасия и Коцето зрителите ще разберат в епизодите на „Домашен арест” в петък вечер от 20.00 часа.В петъчната вечер Коцето също ще бъде обхванат от необичайна за него мания – да пише. Вдъхновен от спечелването на литературен конкурс и подтикван от Райчо, Коцето се превръща в сценарист и то на кино-филм. Какъв опит ще натрупа Коцето като сценарист и какво ще му донесе новото амплоа ще стане ясно на 18 януари по bTV. ... още »
Продуцираният от Стивън Спилбърг филм “Гремлини” се превърна в една от най-популярните и успешни хорър-комедии на всички времена. Продукцията с бюджет от 11 милиона долара тръгна по кината през 1984-та година и донесе на създателите си приходи от над 150 милиона долара в световен мащаб. Успехът на “Гремлини” доведе до появата на директно продължение през 1990-та година и слуховете за евентуалната направа на още филми за малките същества, които сеят хаос в човешкия свят се носеха в продължение на повече от десетилетие. От компанията Уорнър Брос нееднократно заявяваха през годините, че имат желание да правят още части от поредицата, но по една или друга причина не се стигаше до снимки.Преди броени часове обаче в интернет се появи информацията, че от началството на Уорнър Брос са започнали да преговарят лично със Стивън Спилбърг и надеждата е вместо ново продължение да бъде направена осъвременена версия на оригиналния “Гремлини”.Според източници от Уорнър Брос през годините самия Спилбърг е водил множество разговори със студиото относно направата на нови продължения на хорър-комедията, но поради финансови причини не се е стигало до даване на зелена светлина за снимки. Именно заради това е било взето решението вместо продължения да бъде направена нова, осъвременена версия на оригинала от 1984-та година.Източници близки до уебсайта Vulture уточняват, че все още няма подписани договори и няма привлечени актьори и режисьор, но преговорите протичат и най-вероятно в близкото бъдеще планирания нов “Гремлини” ще се превърне в реалност. Ако всичко протече без проблеми Стивън Спилбърг отново ще продуцира лентата чрез компанията си Amblin Entertainment. Това което все още не се знае е дали от Уорнър Брос ще се насочат отново към създателя на оригинала Джо Данте или ще привлекат нов режисьор за проекта.За момента няма друга информация освен тази за водените разговори между екипа на Спилбърг и филмовото студио.Ако разработката на новия “Гремлини” продължи безпроблемно в следващите няколко месеца ще бъде разпространена нова информация за статута на продукцията. ... още »
Един от най-рискованите и дискутирани филми на 2013-та година е дълго подготвяния фантастичен екшън на режисьора Зак Снайдър и продуцента Кристофър Нолан, “Човек от стомана”. Лентата с бюджет от над 175 милиона долара ще представлява различен и по-реалистичен поглед към вселената на комиксовия герой Супермен в чиито образ се превъплъщава британския актьор Хенри Кевил. За Кавил, който беше избран след дълъг кастинг обхванал почти целия свят, това е втора главна роля в мащабен студиен проект след филма на Тарсем Сингх “Войната на боговете”.Предишният филм за човека от стомана, “Супермен се завръща”, не успя да се превърне в очаквания хит през 2006-та година въпреки масивната реклама и значителния бюджет за снимки. Това е и основната причина поради която от студиото Уорнър Брос оповестиха, че новата лента за Супермен ще се различава в много отношения от всички други продукции в които се е появявал известния супергерой. Самият костюм на персонажа претърпя доста промени и по думите на режисьора Зак Снайдър филма му се отличава от останалите заглавия от поредицата благодарение на суровата и реалистична атмосфера и няколкото нововъведения в сюжета.Освен вече споменатия Хенри Кевил в “Човек от стомана” участва и носителя на “Оскар” Ръсел Кроу, който изпълнява ролята на Джор-Ел. Познат като истинския баща на Супермен, Джор-Ел беше представен за първи път на големия екран в режисирания от Ричард Донър “Супермен”, който се завъртя по световните киноекрани през 1978-а година. Тогава, в ролята се превъплъти звездата от “Кръстникът” Марлон Брандо.Ръсел Кроу засне сцените си в “Човек от стомана” преди една година и сега, по време на интервю за най-новия си филм ‘Broken City’, актьора поговори накратко за дългоочакваната продукция на Зак Снайдър.Кроу: ““Човек от стомана” е много сложен филм, наистина сложен. Не мисля, че някой досега се е опитвал да навлезе дълбоко в съзнанието на този герой и да отговори на въпроса какво е наистина да бъдеш Супермен. Как хората от съвременното общество ще реагират ако се появи подобен човек? Това са все неща, които са разгледани във филма и всички знаехме, че отговорността на Зак Снайдър е огромна тъй като в света на комиксовите герои Супермен винаги е бил на върха на хранителната верига. Получих имейли от финансиста и вече знам, че хората зад филма се гордеят с постигнатото. Това е и най-добрия индикатор за това как се развива продукцията.”Кроу също така разкри, че “Човек от стомана” ще отведе зрителите и на родната планета на Супермен, Криптон:“С нетърпение очаквам да гледам филма, защото това беше едно огромно начинание. Ще можете да видите повърхността на Криптон – ще видите планета, чието слънце е четири пъти по-голямо от нашето. И ако сте гледали трейлърите знаете, че Супермен не се носи във въздуха поддържан от жици. Този Супермен достига скоростта на звука и нямам търпение да видя реакциите на хората след като изгледат филма.”Екранни партньори на Хенри Кевил и Ръсел Кроу са актьорите Лорънс Фишбърн, Кевин Костнър, Даян Лейн и Ейми Адамс, която се превъплъщава в ролята на журналистката от вестник “Дейли Планет”, Лоис Лейн.За изпълнители на двете отрицателни роли на генерал Зод и дясната му ръка Фаора бяха избрани актьорите Майкъл Шанън (“Пърл Харбър”) и Андже Трау (“Пандорум”).За “Човек от стомана” бяха използвани традиционни и IMAX камери, а по-голямата част от снимките протекоха в Канада.Българската премиера на високобюджетната продукция ще се състои на 21-ви юни, тази година. ... още »
„Пиета” на култовия Ким Ки-Дук и магнетичният Мадс Микелсен в „Кралски афери” и „Ловът”По традиция София Филм Фест представя на своята публика някои от най-сериозните фаворити на фестивалните журита от отминалата година. Така в програмата на 17-ия СФФ ще откриете носителите на „Златен лъв” („Пиета”, реж. Ким Ки-Дук), две награди „Сребърна мечка” („Кралски афери”, реж. Николай Арсел) и три награди от МФФ Кан 2012 („Ловът”, реж. Томас Винтерберг).Носителят на „Златен лъв на Сан Марко” от 69-ото издание на венецианския кинофестивал е дело на култовия корейски режисьор Ким Ки-Дук. Заглавието „Пиета” съдържа очевидна препратка към безсмъртната творба на Микеланджело и навява асоциации с всеобхватността на майчината любов и майчиното страдание.Сценарият на Ким Ки-Дук разказва историята на събирача на дългове Кан До (Ли Чжон Чжин), който живее тъжен, празен и самотен живот - въпрос на самоналожен избор, - за да култивира хладнокръвието, необходимо за „професията” му. Един ден на вратата му се появява жена, която твърди, че е майката, изоставила го като дете...„Пиета” е шокиращ, на моменти жесток филм за възможността за изкупление и преоткриването на човечността. „Често си задавам въпроса какво представлява човекът – разсъждава южнокорейският режисьор. – Какво означава да бъдеш човек? И може би публиката ще каже, че новият ми филм отново е твърде брутален. Но това насилие е просто отражение на онова от реалността, което присъства до известна степен във всеки от нас.”Режисьорът на брилянтните „Стик №3” (2004) и „Пролет, лято, есен, зима... и пролет” (2003) признава, че не е имал специално отношение към киното преди да се озове в киносалон в Южна Франция, на прожекция на „Мълчанието на агнетата”, а след това и на „Любовникът” на Жан-Жак Ано. И никога не е учил как се прави кино, което не пречи да е носител на редица награди, най-често за режисура, от международните филмови форуми в Берлин, Венеция, Кан, Локарно и Сан Себастиан.Със „Сребърна мечка” за сценарий и за мъжка роля (в лицето на Микел Бое Фолсгард) от Берлинале 2012, „Кралски афери” разказва важна страница от датската история и припомня събития, довели до поставянето под въпрос на установения социален ред и революциите, които обхващат Европа в края на XVII век.Дания, 1770 г. В края на епохата на Просвещението Каролин Матилд е елегантна и добре възпитана английска принцеса, която се интересува от изкуство и философия и има нещастието да е омъжена за датския крал Кристиан VII, ревнив мъж, с влошаващо се психично здраве. Светъл лъч в живота на кралицата се оказва появата на влиятелния доктор Струнзе, но тайната й страст променя завинаги съдбата на цялата нация.„Всеки датчанин знае тази история – споделя режисьорът Николай Арсел, – тя е част от нашето ДНК. Изучаваме я в училище, слушаме за нея, правени са няколко документални филма, много популярен балетен спектакъл, дори опера и излязоха няколко бестселъра по въпроса. С три филма зад гърба си, аз реших да се заема с този сюжет, който много харесвам, преди някой друг да ме е изпреварил.”В стремежа си да изследва различните жанрове Николай Арсел (сценарист на „Момичето с татуирания дракон”), навлиза умело в хлъзгавата територия на историческия филм, при това с ограничен бюджет, но подкрепен от чудесен актьорски състав, начело с магнетичния Мадс Микелсен („Коко Шанел и Игор Стравински”), в ролята на д-р Струнзе - горещ привърженик на Волтер, Русо и Дидро.Отново Мадс Микелсен, при това с награда за мъжка роля от Кан 2012 ни посреща в „Ловът”. Седмият филм на Томас Винтерберг се връща към проблема за нефункционалността на семейната единица, напомнящи за любимия на критиката „Празненство” (1998). Темата за истината, която убива, разработена в типичния за режисьора психологически стил, е вплетена в един трогателен филм, в който лицемерието и абсурда напомнят за света на Ларс фон Триер.След тежък развод, 40-годишният Лукас си намира нова приятелка, нова работа и се опитва да възстанови връзката със сина си тинейджър. Но един дребен детайл, съвсем незначителна забележка, случайна лъжа и животът му внезапно се преобръща, а лъжата се разпространява като невидим вирус. Апатията и недоверието постепенно се разпространяват, малката общност изпада в колективна истерия и Лукас е принуден да се бори за живота и достойнството си.„Исках да разкажа за много неща в този филм: за загубата на невинност, на физически контакт между хората, за загубата на приятелство, когато се намеси страхът и за слуховете, които се разпространяват като вирус, особено с посредничеството на новите медии”, споделя Винтерберг. Датският режисьор, приятел на Ларс фон Триер и съосновател на „Догма”-платформата, признава, че с „Ловът” се е опитал да постави началото на нова кинематографична „чистота”.Двамата с операторката Шарлоте Бруус Кристенсен измислят манифест, според който всяка ситуация би могла да се случи и без присъствието на камерата и понякога тя би трябвало да „пристигне” с малко закъснение, за да заснеме само част от сцената, а друг път би трябвало да е невидима. „Искахме да покажем малки късчета от истинския живот.” ... още »
Премиера в България: 15.02.2013В “Умирай трудно: Денят настъпи” Джон Маклейн освобождава сина си от руски затвор и двамата се превръщат в най-издирваните мъже в страната. По петите им тръгват полицейски части и членове на престъпни организации. ... още »
Търсачите на антики Алън Хаф и Тон Джоунс прекосяват Америка на шир и длъж във вълнуващия нов сезон на "Търсачи на антики". Сериите от третия сезон стартират в събота, 19 януари, от 20.00 ч. по Discovery Channel. От тундрата на Аляска до хавайските тропици, двамата денонощно търсят предмети с колекционерска стойност. В САЩ се организират търгове, на които се разпродават над 10 хиляди изоставени предмета ежедневно. Предметите са потенциална златна мина за тези, които изкарват прехраната си с лов на непотърсени вещи без обявена собственост. Предаването „Търсачи на антики” проследява двaма от най-добрите в занаята - Клинтън "Тон" Джоунс, експерт по исторически оръжия и стара валута и Алън Хаф, второ поколение търговец на антики. Двамата водят зрителите през процеса на наддаване и печелене на търгове на изоставени стоки, оценяване на предмети и продажба на най-доходоносните и интересни плячки на експерти и колекционери. Сред откритията в новия, трети сезон на „Търсачи на антики” са спортно оборудване, класически аркадни игри, оръжия от Гражданската война, старинна каляска и дори вуду скрин - предмети, от които Тон и Алън се надяват да осъществят добра печалба. Търговете не са шега работа, включват елемент на хазарт и жестока конкуренция. ... още »