Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
Мики Манойлович се завърна Във филма „Съдилището“ ще видим Асен Блатечки и Ованес Торосян като истински баща и син. В поредните снимки, които се провеждат в Ивайловград, двамата играят табла. Играта на табла носи определна символика във филмите на Стефан Командарев. „Играта на табла е като живота. Сам избираш как да я играеш“, споделя Командарев.За снимките на филма се завърна и Мики Манойлович. В новите кадри, неговият герой кара луксозен джип в кроткото селце. Приятна изненада за екипа беше посещението на кмета на община Ивайловград г-жа Диана Овчарова. Тя остана очарована и сподели своя афинитет към киното: „Участвала съм в любителски театрални постановки и рецитали, и за мен е голямо удоволствие да присъствам на снимките на Съдилището“. Тази седмица снимките продължиха в бивша гранична застава, близо до гръцката граница. И тук Командарев търси максимална достоверност – старата сграда още пази надпис на вратата „Бдителността е най-важното професионално качество на граничаря”. Все пак детайлите в киното никога не са за подценяване и, въпреки че ролята на постройката е именно на изоставена, екипът я ремонтира и добави допълнителни съоражения, за да придаде нужната атмосфера. ... още »
В програмата на предстоящия Sofia MENAR Film Festival(16 – 31 януари 2013г.) ще има обособена секция с късометражни филми озаглавена „Цветята на Корана”, в която ще бъдат включени 18 заглавия от Близкия Изток и Северна Африка.Зрителите ще могат да видят най-добрите кратки филми, заснети през последните две години в Алжир, Иран, Йордания, Катар, Ливан, Мароко, Обединени арабски емирства, Сирия, Тунис, Турция и Палестина.„Безумецът”, реж. Хазим БерабаСред селектираните филми са визуалното пиршество „Безумецът” на тунизиеца Хазим Бераба и турският „Хляб” на Корай Севинди, представени на фестивала в Кан тази година, отличеният с награда за най-добър късометражен филм на фестивала в Палм Спрингс „Бахия и Махмуд” на родения в Йордания Заид Абу Хамдан и палестинският „Собствено слънце” на Рами Алаян, отличен с наградата на журито на филмовия фестивал в Хюстън.Безспорно усмивка ще предизвикат мултикултурният сблъсък на сирийката Надя Хамза „Фиаско”, в който младо момиче е готово да се омъжи за неподходящия човек, за да получи така желаната Зелена карта, но строгият й баща е на съвсем друго мнение, както и турският „Толеранс”, в който една витрина с изкусителни сладкиши ще стане причина погледите си да срещнат две съвсем различни личности.Ливанецът Ели Фахид ще покаже, че и на 70 можеш да дебютираш на големия екран, стига да не се отказваш от мечтите си. Историята на симпатичната Джулия, може да разберете, ако гледате „С участието на Джулия”, отличен с наградата на журито на филмовия фестивал в Бейрут.„С участието на Джулия”, реж. Ели ФахидЩе се запознаете и с Карим Абдерахим, един мароканец в Испания, който отчаяно иска да се завърне в родината си и разказва своята трогателна история в „Градът” на Гонзало Балестер.За първи път в програмата на фестивала ще бъде показан филм от Обединените арабски емирства – „На пътя” представя живота на двама братя, които прекарват дните си на пътя продавайки зеленчуци, с които изкарват пари, за да купят лекарства на болната си баба. Филмът е с отличия от фестивалите в Дубай и Ню Йорк.„На пътя”, реж. Халид Ал-МахмудЗа доброто настроение на зрителите в Dada Cultural Bar, където ще тече късометражната програма на фестивала, ще допринесе и специално подбраната селекция от сушени плодове, която всеки един от гостите ще получи като комплимент от организаторите.Sofia MENAR Film Festival се организира от „Позор” със съдействието на Посолството на ИР Иран, Посолството на Република Турция, Посолството на Палестина, Посолството на АР Египет, Посолството на Кралство Мароко и Френски институт – София.С медийното партньорство на новинарска агенция Eastok, Cinefish.bg, Stand.bg, Operation Kino, Sofia Live, Time Art, Festivals.bg, Другото кино, mymir.bg ... още »
Робърт Де Ниро и Мартин Скорсезе ще обединят сили отново след култовия филм „Казино".Двамата са работили по общо 8 филма заедно, сред които ултимативните гангстерски ленти „Добри момчета" (1990), "Разяреният бик" (1980) и първият им съвместен проект "Mean Streets" от 1973 г.Към двамината ще се присъединят още Джо Пеши и Ал Пачино, което е достатъчно обстоятелство, за да вярваме в завръщането на автентичния гангстерски филм на голям екран.Пред Observer Де Ниро сподели, че проектът се готви от няколко години. „Ще става дума за Франк Шийран, част от американското обединение Teamsters, за който се твърди, че е убил Джими Хофа (синдикален лидер, който изчезва безследно през 1975 г.). Историята е базирана върху книгата на Чарлс Брандт, който е бил адвокат на Шийран. Аз ще играя ролята на Франк, Пачино ще е Хофа".Според актьора филмът ще е готов до една или две години. ... още »
Панорама на финалистите за наградата за кино на ЕПLUX 2012 на 28-30 ноември в Дома на кинотоВСИЧКИ ПРОЖЕКЦИИ СА БЕЗПЛАТНИТази година в панорамата са включени трите филма-финалисти за 2012 г., като това ще бъдат техните премиерни прожекции в България. На 30 ноември в Дома на киното каним всички киномани на публична дискусия, посветена на наградата ЛУКС и европейското кино, с участието на журналисти и филмови експерти. На 28 ноември в 18.00 ч. в Дома на киното панорамата ще бъде открита официално от Мира Сталева, заместник-директор на София Филм Фест, Виолета Станичич, ръководител на Информационното бюро на ЕП в България, и Анна Амендоладжине, директор на италианския Културен институт. Първа ще бъде представена копродукцията на Италия и Франция „Io sono Li” ("Шун Ли и поетът") на режисьора Андреа Сегре.Филмът на Andrea Segre „Шун Ли и поетът“ бе отличен с филмовата награда LUX за 2012 г. в Страсбург в сряда, 21 ноември. Председателят на Европейския парламент Мартин Шулц връчи наградата на г-н Segre на официална церемония в парламентарната зала в Страсбург. Филмът разглежда проблемите на имиграцията и конфликтите между членовете на традиционните общества и индивидуалните стремежи. Той разказва една впечатляваща история за приятелство, която разбива стереотипите и предразсъдъците спрямо „чужденците“.Тази година, за първи път от създаването на филмовата награда LUX през 2007 г., Парламентът бе домакин на "Дните на филмите LUX" , по време на които се прожектираха филмите финалисти от всички държави членки, давайки възможност на хиляди граждани да гледат тези европейски филмови продукции.Обявявайки наградата председателят Шулц заяви: „Тази награда допринася за преодоляването на езиковите и географски бариери, давайки възможност на много хора да гледат тези филми и, дискутирайки ги, да се включат в едно общоевропейско културно пространство.“На церемонията Andrea Segre заяви: “Благодаря на Европейския парламент и на организаторите на тази награда, тъй като тя е изключително важна за разпространението на независимото кино, което обсъжда проблемите и напреженията в обществата ни в Европа.“Европейският парламент връчва филмовата награда LUX всяка година за филми, които илюстрират или поставят въпроси относно фундаменталните ценности на европейската идентичност, изследват културното многообразие в Европа или представят гледни точки относно процеса на изграждане на Европа.Като част от наградата, Парламентът финансира превода на филмите финалисти на всички официални езици в ЕС за "Дните на филмите LUX". Освен това Парламентът спонсорира и адаптирането на оригиналната версия на спечелилия наградата филм за хора със зрителни и слухови увреждания, както и неговото представяне.28.11.2012 г. - 18:00 часаШун Ли и поетът (Io sono Li)филм на Андреа СегреИталия, Франция. 2011г., 96 мин.С Чжао Тао (Шун Ли), Раде Шербеджия (Бепи), Марко Паолини (Копе), Роберто Ситран (Адвокатът), Джузепе Батистон (Девис)Шун Ли е млада китайка, която работи в шивашки цех в предградие на Рим. Един ден тя е изпратена в Киоджа, близо до Венеция, където става сервитьорка в кафене, посещавано от стари рибари. Между тях е Бепи, югославянин, емигрант от 30 години, с прякор „поетът“, който става неин приятел. Но на тази връзка не се гледа с добро око нито от италианците от квартала, нито от китайската общност.В пълнометражния си игрален дебют „Io sono Li“ режисьорът на документални филми Андреа Сегре разглежда със сдържаност и деликатност въпроса за сближаването на хора от различни култури.Прожекцията на филма „Табу” на режисьора Мигел Гомес (Португалия, Германия, Франция, Бразилия) е на 29 ноември от 17.30 часа в Дома на киното.29.11.2012 г. - 17:30 часаТабу (Tabu)филм на Miguel GomesПортугалия. 2012 г., 120 мин.С Teresa Madruga (Пилар), Laura Soveral (възрастната Аурора), Ana Moreira (младата Аурора), Henrique Espírito Santo (възрастният Джан-Лука Вентура), Carloto Cotta (младият Вентура), Isabel Cardoso (Санта), Manuel Mesquita (Марио)Награда „Алфред Бауер“, Берлинале 2012Историята от първата част на филма „Табу” – „Изгубеният рай“ (Paraíso perdido) се развива в днешен Лисабон и разказва за Пилар, петдесетгодишна жена, членка на християнската общност в Тезе. Тя посвещава времето си на другите хора и на различни добри дела. От време на време се грижи за възрастната си съседка Аурора, която страда от старческа деменция, въобразява си, че е преследвана от цветнокожата си домашна помощница Санта и че е изоставена от дъщеря си. Но всеотдайността на Пилар като че ли не намира истински отзвук нито у околните, нито у хванатата в капана на своите мании възрастна жена. Неочакваната смърт на Аурора ще открехне вратата към едно дълбоко погребано минало във втората част на филма — „Раят“ (Paraíso). Джан-Лука Вентура, отдавна изчезнал любовник на Аурора, е човекът, който ще открие на Пилар и Санта историята на възрастната жена — една тайна любов, която ги събира в Африка, в португалска колония, станала жертва на първите катаклизми на борбата за независимост.На 30 ноември от 18.00 часа ще бъде представен филмът „Само вятърът” (Just The Wind) на режисьора Бенедек (Бенце) Флигауф (Унгария, Германия, Франция). След прожекцията каним публиката на дискусия.30.11.2012 г. - 18:00 часаСамо вятърът, Csak a szél (Just The Wind) филм на Бенедек (Бенце) ФлигауфУнгария, Германия, Франция. 2012 г., 95 мин.С участието на Лайош Шаркан (Рио), Каталин Толди (Бърди), Дьонди Левандай (Анна), Дьорд Толди (дядото)Голямата награда на журито, Берлинале 2012Бърди се опитва да се справя възможно най-добре с проблемите на натовареното си ежедневие, разкъсваща времето си между две работни места, баща инвалид и двама юноши, за които трябва да се грижи. Нейната цел е да събере възможно най-бързо достатъчно парични средства, за да замине при съпруга си, емигрирал в Канада. Времената са трудни за ромите в Унгария; съвсем наскоро цяло ромско семейство е избито с огнестрелно оръжие, докато спи. Следвайки успоредно пътя на майката Бърди и на нейните две деца Анна и Рио в продължението на един-единствен ден, режисьорът изгражда реалистична картина на ромската общност.Какво представляват филмовите дни LUX?Прожекции на трите филма на 23 езика в 27 държави членки на ЕС са по едно и също време на годината - през есента на 2012 г. Целта е разнообразието и богатството на европейското кино да бъде споделено с възможно най-много европейци, а темите, разглеждани във филмите, които се състезават за наградата LUX за 2012 г., да се обсъждат на живо - на място и онлайн.Защо филмови дни LUX?Защото киното има способността да вълнува. Защото културата има силата да просвещава. Защото ЕС е нашето общо пространство. Защото имаме чувства. Защото споделяме общи ценности. Защото Европейският парламент е културно ангажиран.Какво е наградата LUX?С присъждането на наградата LUX всяка година от 2007 г. насам Европейският парламент се стреми да подкрепя както обществения дебат, посветен на ЕС и неговите политики, така и разпространението на европейски (ко)продукции. Победителят, избран от членовете на Европейския парламент, ще бъде обявен на 21 ноември 2012 г.Какво мисли обществеността?Мнението на обществеността е гласът на хората. Можете да споделите своето мнение, позицията си за филмите от селекцията за наградата LUX и за проблемите, които поставят. Посетете нашия уебсайт или страница във Фейсбук и изразете мнението си!За повече подробности по наградата - интернет страница на наградата LUX Съобщение за печата за наградата LUX 2012 г. http://www.luxprize.eu/news/lux-prize-launches-lux-film-daysИнтернет страница на София Филм ФестИнтернет страница на Италианския културен институтИнформационното бюро на Европейския парламент в България, в партньорство с Международния София Филм Фест и италианския Културен институт в България, организира за втора поредна година представяне на наградата за кино на ЕП LUX 2012 на 28-30 ноември 2012 г. в Дома на киното, ул. "Екзарх Йосиф" 37. ... още »
Носителят на „Оскар” Джейми Фокс е събрал в себе си множество таланти. Освен изтъкнат актьор, Фокс е печелил награда Грами, извел три албума до топ 200 на Билборд и преуспял като клубен комик. Фокс дебютира в киното през 1992 с филма „Играчки”, а първата си драматична роля приема с участието във „Всяка една неделя”, режисиран от Оливър Стоун.Следва получилото множество положителни отзиви превъплащение в таксиметров шофьор, който се изправя срещу наемния убиец на Том Круз в трилъра на Майкъл Ман „Съучастникът”. За ролята си Фокс получава номинация за „Оскар” за поддържащ актьор. Фокс е едва вторият актьор, след Ал Пачино, който е двукратно номиниран за „Оскар” в рамките на една година. Освен номинацията за „Съучастникът”, Фокс е номиниран и печели отличието за най-добра мъжка роля за превъплащението си в образа на легендарния блус музикант Рей Чарлс в биографичната драма на Тейлър Хакфорд „Рей”. Тези безспорни успехи са последвани от „Снайперисти” и „Маями вайс”. Фокс успява да използва и музикалния си талант на екрана с участията си в „Мечтателки” и „Солистът”. Поемайки централната роля в най-новия епос на Куентин Тарантино „Джанго без окови”, Фокс се съгласява да ни представи освободен роб, отчаяно копнеещ отново да бъде с любимата си, която е в лапите на безмилостен робовладелец. Какво е чувството да си каубоя на Куентин Тарантино? Страхотно е. Това е един от най-смелите сценарии, които съм чел, а ролята на роб, който е способен да си отмъсти и да си върне момичето е сравнима единствено с размаха на „Гладиатор” – досега със сигурност не сте гледали подобен уестърн. Само Куентин може да забърка подобна история. Филмът е култов. А имах и шанса да срещна истинския Джанго (Франко Неро) в една сцена.Откъде идва смелостта на Куентин?Да имаш смелост, да имаш талант и да успееш: необходими са всички тези неща. Сигурен съм, че има много смели хора, които нямат таланта да работят в сферата на изкуството. Ако погледнете в интернет, ще видите, че името на Тарантино е много по-търсено от това на големите актьори. Той е способен да разшири границите на общоприетото и да хвърли нова светлина върху всяка една тема, която си хареса. Този уестърн определено е труден за снимане, но Куентин се справя удивително. Имал съм късмета да работя с Оливър Стоун, Майкъл Ман, Тейлър Хакфорд, Сам Мендес, Бил Кондън, Антоан Фукуа... Това са едни от най-добрите режисьори и Куентин с пълно право се нарежда до тях.Какво е различното при Куентин?Той е в крак с времето, младеж по душа. Той не е просто добър режисьор, той е истинска звезда. Камерите го следят на всяка крачка, но това само го зарежда. Зад камерата той е истински гений, защото не се оставя славата да го разконцентрира. Наистина го е грижа за работата. Той е загрижен за всеки един човек на снимачната площадка и се интересува дали всеки се чувства добре с веригите, които трябва да носи по време на снимки. Няма да видите често подобно отношение, но той просто е такъв човек.Не е ли мечтата на всяко момче да бъде каубой?О, да, със сигурност всеки иска да е каубой. Аз израстнах в Тексас и сред играчките си имах пистолети. Преди четири или пет години получих кон за рождения си ден, така че във филма яздя собствения си кон. Като дете непрекъснато гледах "Бонанза", така че светът на каубоите ми е като втора природа. Не е нужно някой да ми дава насоки. А и си имам собствен кон.Трябваше ли все пак да научите нещо за ролята? Определено трябваше да се свикне с някои неща. Като старите седла. Моето седло има кадифе и пух, наистина е удобно, но това във филма е направо ужасно. След като си седял на него, наистина придобиваш каубойска походка.Ще си вземете ли костюма след края на снимките?Със сигурност ще го взема, но също и този на Кристоф. Не знам дали сте го виждали, но той е просто жесток.Вдъхновяващо ли е да се изиграе персонаж с подобна сила?Страхотно е. Особено значение има за по-старите хора от нашата раса, които познават по-добре материята свързана с робството. Не знам доколко сте запознати с робството, но е факт, че всеки афро-американец е плод на принудителен брак. Най-силният мъж е трябвало да се обвърже с най-силната жена, за да се получи потомство от силни роби. Ако роб е искал да се ожени по любов, той е трябвало да се прави на болнав и немощен, но рискува да загуби живота си, ако измамата бъде разкрита. Любовта на Джанго е от огромно значение. Сигурен съм, че всяка жена би искала да има мъж, който е готов да влезе и в Ада заради нея.Ще отвори ли филма очите на хората?Не само ще им отвори очите, но и ще ги забавлява истински. Куентин добави някои интересни фрагменти за френологията (науката за формата на човешкия череп) и как се е появила религиозната трактовка, според която Бог е повелил всички роби да са черни. Доста интересни моменти са засегнати във филма. Веднъж да излезе на екран и хората ще имат истинска тема за размисъл за дълго време напред.Премиера в България: 18.01.2013Трейлъри и клипове от филма можете да видите тук: ... още »
Малцина са режисьорите, които могат да се похвалят със статута на Куентин Тарантино. В началото на 90-те години той промени разбиранията за кино със сценариите за пожъналите световен успех „Истински романс” и „От здрач до зори”. Тарантино не закъсня да се докаже и като режисьор с „Глутница кучета”, „Криминале” и „Джаки Браун”. Неговите филми успяха да увлекат една напълно нова вълна от зрители и му донесоха „Оскар” за сценария на „Криминале”.Началото на новото столетие дойде с нова вълна новаторски заглавия във филмографията на безспорния талант. „Убий Бил”, „Бибрутално 1: Разходка смърт” и „Гадни копилета” се превърнаха в поредните модерни класики с подписа на Тарантино. С „Джанго без окови” Тарантино обещава за пореден път да предложи нещо невиждано досега. Това е един епичен трилър за отмъщението на чернокож роб от дълбокия юг (Джейми Фокс), който обединява сили с любопитен и смъртоносен ловец на глави от немски произход (Кристоф Валц) срещу опасен робовладелец (Леонардо ди Каприо), който държи съпругата на Джанго (Кери Уошингтън).„Джанго без окови” е типичен Тарантино филм: изобретателен, забавен и без каквито и да е задръжки. Тарантино споделя вижданията си за филма от снимачната площадка в Луизиана.Отне ви доста време, за да заснемете уестърн. Сбъдна ли се най-накрая тази мечта?Винаги съм искал да режисирам уестърн. За мен снимането на филми като цяло е една реализирана мечта, без значение от жанра. По време на снимките за „Глутница кучета” се сбъдна мечтата да режисирам гангстерски филм. Харесва ми идеята да се пробвам с различни жанрове: военен, гангстерски, с бойни изкуства, а сега и уестърн. Винаги съм харесвал уестърните и съм заемал техни елементи за предишните си филми, като специално в случая на „Убий Бил Част 2” и „Гадни копилета” може да се каже, че това са едни добре замаскирани представители на уестърн жанра. Радвам се, че най-накрая снимам истински уестърн с всичките му присъщи детайли. Но и тук калъпа е разчупен, защото действието се развива в дълбокия юг, така че публиката винаги може да очаква нещо ново и изненадващо.Имате и немски каубой.Да, така е. Интересно е също как един италианец, Франко Неро, играе Джанго в първия филм за героя. След това и Терънс Хил се появява в друга екранизация. Има и още 39 филма по темата, които нямат връзка с Джанго или дори не съдържат персонаж с такова име. В това отношение мисля, че и ние следваме линията на неофициалните продължения, които да съдържат нещо повече от героя на Франко Неро. В същото време е доста забавно да го представиш като освободен роб и да добавиш един немец, който е едновременно зъболекар и ловец на глави! Това вече е наистина оригинално.Как се спряхте на Джейми Фокс?Срещнахме се и той просто се оказа чудесен. Разбра историята, контекста и историческата значимост на филма. Той играе за мен, за себе си и за хората в киносалона, но в същото време ролята му е и за неговите предци. Отдава му се шанс да стори това, което те не са могли да извършат. Това е важна история за всички хора и за всички американци. И Джейми го разбра на 100%. Той е изключителен актьор и изглежда перфектно за ролята, но в същото време носи и необходимото каубойско качество в себе си. Той изглежда добре на кон и в съответните каубойски одежди.Леонардо ди Каприо в ролята на робовладелеца Канди е доста необичаен избор. Какво стои зад това решение?Честно да си призная лично той ме потърси с интерес към ролята. В сценария се опитах да не описвам прекалено детайлно героя, за да може да е отворен към интерпретации. Мислех си за по-възрастен актьор. Тогава Лео прочете сценария и му хареса, което доведе до първите ни общи разговори. Започнах да си представям колко по-лесно е да представя злодея като един Калигула: момче-император. Той е наследник на преуспяла фамилия, занимаваща се с доходоносен бизнес с памук. Той е четвъртия поред Канди, който поема семейната търговия, но е твърде отегчен от това си занимание. На него не му пука за памука. Той е един своеобразен крал на огромна плантация с множество бели и черни поданици, който притежава огромна власт. Това му дава правото да екзекутира хора или каквото друго си пожелае.След "Джаки Браун" това е още един филм, който изследва расови проблеми. Има ли някакво колебание при подхода към подобна тематика?Няма никакво колебание. Винаги ще има хора, които да кажат нещо срещу филма, но не се замислям много над това. Не се оставям на чуждото мнение да ме спре в желанието да реализирам собствената си визия за филма. Така че не се притеснявам от подобни обвинения. В крайна сметка това е един доста готин уестърн.Какви са предизвикателствата да снимаш уестърн?Времето! Времето е най-големият проблем, а едва ли някой го взима под внимание, когато гледа уестърн. Дъждът или пълната промяна на светлината оказват огромно влияние. Светлината се мени неконтролируемо на открито и често не може да завършим една сцена, защото условията са се променили. За щастие имам на своя страна оператор, който три пъти е печелил "Оскар" (Робърт Ричардсън). Това са най-големите предизвикателства, но всичко останало е направо като сбъдната мечта. Този филм определено се фокусира повече само върху един или двама герои в сравнение с предишните няколко филма с марката Тарантино. Ще бъде ли той и по-реалистичен?Не, защото това определено е един епос. Спагети уестърните определено ми допадат повече от стандартните уестърни. Нямам и за цел да акцентирам върху темата за експлоатацията, защото самата история носи подобен заряд. Не искам някой да си мисли, че жените или робите във филма са типичните герои на един филм от т.нар. експлоатационен жанр. Аз всъщност показвам как те са били експлоатирани, но не като ги експлоатирам на свой ред, а просто като разказвам историята им от позицията на свеобразен свидетел.Премиера в България: 18.01.2013Трейлъри и клипове от филма можете да видите тук: ... още »
С големия си брой участия в успешни романтични комедии, сред които се отличават “Четири сватби и едно погребение”, “Дневникът на Бриджит Джоунс” и “Срок на влюбване”, Хю Грант се превърна в един от най-търсените актьори за подобни продукции. По-голямата част от филмографията му е съставена именно от романтични комедии и въпреки, че последното заглавие от този жанр в което той участваше, “Къде покриха Морган?”, не се превърна в очаквания хит Грант не се е отказал от намерението си да се появява в още подобни ленти.Според официални източници от студиото Castle Rock Entertainment английският актьор е подписал договор за участие във все още неозаглавена романтична комедия, която ще го събере отново с режисьора Марк Лоурънс с когото е работил вече три пъти.Сценарият на бъдещата продукция се пише в момента, а за Грант това ще бъде първа главна роля от 2009-та година насам когато се състоя премиерата на вече споменатия “Къде покриха Морган?”. Последният филм с участието на актьора е амбициозния епос “Облакът атлас”, който все още се върти по българските киноекрани.В комедията на Марк Лоурънс Грант ще се превъплъти в образа на награден с “Оскар” сценарист, който е останал без пари и без никакво влияние в кино-средите. За да се издържа той се съгласява да преподава в малък колеж на Източното крайбрежие. Докато се опитва да спечели симпатиите на студентите си той се влюбва в привлекателна самотна майка, която е решила отново да се обучава в колеж.От Castle Rock Entertainment разкриха само преди няколко часа, че екранна партньорка на Хю Грант ще бъде носителката на “Оскар” Мариса Томей, която също се е появявала в голям брой романтични комедии (най-известните от които са “Какво искат жените” и “Някой като теб”). Томей ще изпълни ролята на самотната майка, която спечелва сърцето на главния герой.Режисьорът Марк Лоурънс: "Хю (Грант) е изключителен джентълмен и много добър актьор. Двамата работим добре и се разбираме само с няколко думи. Заедно сме направили три филма и всеки път се забавлявахме като малки деца. Добрите комедии, и най-вече романтичните комедии, са изключително трудни за правене, защото границата между искрените чувства и захаросаността е много тънка. Трябва да разполагаш с добър, балансиран сценарий и актьори които са наясно с този жанр и които не преиграват.Хю притежава нужния талант и благодарение на дългогодишния си опит знае как да работи по подобни проекти. Страхотно е, че ще имаме възможността да работим заедно още веднъж и мога да обещая на феновете на романтичните комедии, че ги очаква нещо много интересно.”За момента Хю Грант и Мариса Томей са единствените актьори, чиито имена се свързват с проекта. Кастингите за останалите роли продължават в момента, а от студиото Castle Rock Entertainment са готови да отпуснат бюджет за снимки равняващ се на значителната за подобен род филми сума от 40 милиона долара.Според режисьора Марк Лоурънс снимачния период на неозаглавената лента ще започне през идващата пролет в Ню Йорк Сити.До няколко седмици се очаква да бъде оповестено официалното заглавие на романтичната комедия, а надеждата на продуцентите от Castle Rock е филма да бъде напълно готов до есента на 2014-та година. ... още »