Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис 3D-екшъна “Железният човек 3” зае лидерската позиция в българския бокс офис

3D-екшъна “Железният човек 3” зае лидерската позиция в българския бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
3D-екшъна “Железният човек 3” зае лидерската позиция в българския бокс офис

01.05.2013, 10:36  |   Видяна: 2546  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Както се очакваше триизмерния комиксов екшън “Железният човек 3” се справи безпроблемно с конкуренцията и веднага след премиерата си в България оглави родната бокс офис класация. Само със спечеленото за премиерния си уикенд (26-28 април) лентата на Шейн Блек надмина постигнатото от предишните два филма от поредицата и е на път да се нареди сред най-големите хитове на пролетно-летния сезон. За първия си уикенд на родна почва “Железният човек 3” привлече в кината над 25 хиляди зрители и натрупа общо 256 739 лева. За сравнение, първия филм от 2008-ма година завърши българското си представяне с приходи от 198 хиляди лева, а продължението от 2010-та вкара в касите на кината 225 хиляди лева. Значително по-доброто представяне на “Железният човек 3” не е толкова изненадващо тъй като за разлика от предшествениците си филма се прожектира в по-скъпия триизмерен формат, а героя на Робърт Дауни се радва на още по-голяма популярност сред публиката благодарение на появата му в блокбастъра “Отмъстителите 3D”. Рекламната кампания на третия “Железният човек” е една от най-силните от началото на годината и тя със сигурност ще поддържа интереса на публиката поне още две седмици. Въпреки че стартовите приходи не са рекордни лентата има шанс да надмине границата от един милион лева и очакванията са, че тя ще бъде на върха на бокс офиса поне още една седмица.

В останалите държави “Железният човек 3” също се представя добре и от изминалия петък досега филма е спечелил над 200 милиона долара.

На втора позиция в класацията застава научнофантастичния екшън “Забвение”, който през изминалите две седмици окупираше лидерското място в бокс офиса. От състоялата се преди три седмици премиера досега филма на Джоузеф Косински е натрупал общо 386 482 лева. Първоначалните очаквания бяха, че прожектирания в IMAX формат високобюджетен екшън бързо ще успее да се нареди сред най-големите хитове на сезона, но през изминалите седем дни беше отбелязан сериозен спад в посещаемостта от 70 процента, който оказа силно негативно влияние на приходите. За цялата предишна седмица “Забвение” е добавил към актива си около 60 хиляди лева, което е разочароващо постижение за добре рекламиран филм, който оглавяваше бокс офиса в продължение на близо 14 дни (очакванията след премиерата бяха, че в третата си седмица лентата ще надмине границата от 400 хиляди лева).

Въпреки големия спад “Забвение” ще завърши българското си представяне със задоволителни приходи за оригинално заглавие, което не се прожектира в триизмерен формат. В световен мащаб филма с Том Круз и Морган Фрийман е натрупал общо 200,593,965 долара.

Анимацията “Круд” застава на трето място със спечелени за пет седмици в България 552 864 лева. След не особено впечатляващия си стартов уикенд триизмерната продукция на студиото DreamWorks Animation набра скорост през третата си седмица и вече може да се похвали с напълно прилични резултати за заглавие, което не е част от изградена поредица. Не е изненадващо, че едно от малкото заглавия, които продължават да се представят достойно в бокс офиса е именно триизмерна анимация.

Българската публика винаги е имала слабост към анимираните 3D-ленти и “Круд” за пореден път доказва, че лентите от този поджанр никога не трябва да бъдат подценявани, поне що се отнася до представянето им в бокс офиса (както в България, така и в останалата част от света).

Пародийната комедия “Страшен филм 5” е на четвърта позиция в класацията като за две седмици по кината е натрупала общо 89 000 лева.

Въпреки че поредицата е достатъчно популярна сред младата публика очакванията не бяха за особено силно представяне по кината тъй като лентата тръгва в период в който вниманието на повечето зрители е насочено към доста по-известни и дискутирани заглавия като “G.I. Joe: Ответен удар” и “Железният човек 3”. “Страшен филм 5” не бе предшестван от особено силна реклама в България, което също оказа влияние на приходите в бокс офиса. Филмът няма да бъде смятан за финансово разочарование (още следващата седмица приходите ще надминат границата от 100 хиляди лева), но на общия фон представянето му няма да прави особено впечатление.

Премиерната комедия “Тежка сватба” застава на пето място. За първия си уикенд по родните екрани филма с Робърт де Ниро и Криста Кембъл е спечелил 15 970 лева, което е очаквано скромен старт за комедийно заглавие пристигнало почти незабелязано в България. В Съединените щати “Тежка сватба” беше напълно засенчен от новия хит на Майкъл Бей “Кръв и пот” и що се отнася до тамошния бокс офис филма вече се смята за провал. Съдейки по стартовите приходи, тежката конкуренция, и липсата на голям интерес от страна на публиката лентата ще бъде споходена от подобна съдба и в България.

Въпреки впечатляващия си актьорски състав “Тежка сватба” просто не е от типа заглавия, които могат да привлекат голям брой зрители в кината и по всяка вероятност филма бързо ще отпадне от киноафиша.

Режисираният от Антоан Фукуа “Код: Олимп” заема шеста позиция в класацията със спечелени за близо един месец 404 471 лева. Филмът с Джерард Бътлър и Арън Екхарт определено надмина предварителните очаквания и до две седмици ще може да се похвали с приходи от над половин милион лева. Със сигурност може да се каже, че “Код: Олимп” дължи голяма част от успеха си в България на изненадващо силната рекламна кампания (което е необичайно за заглавие с не особено големи претенции по отношение на бокс офиса). Общо по света продукцията на Антоан Фукуа е натрупала 128,514,139 долара.

Триизмерната екшън-фантастика “G.I. Joe: Ответен удар” е на седмо място като за пет седмици е спечелила 864 612 лева. Филмът с Дуейн Джонсън се представя значително по-добре от своя предшественик от 2009-та година. След премиерата се смяташе, че “Ответен удар” ще надмине безпроблемно границата от един милион лева, но спада в посещаемостта през третата седмица бе по-голям от очакваното и тази сума може и да не бъде достигната.

Независимо от това втория “G.I. Joe” се представя достойно и вече се нареди сред хитовете на пролетния сезон.

Трилърът на Дани Бойл “Транс” застава на осма позиция в класацията със спечелени за две седмици 40 583 лева. Без да предлага никакви изненади по отношение на бокс офиса филма с Розарио Доусън се представя напълно според очакванията за подобен род заглавие. В момента повечето зрители обръщат внимание на големите холивудски заглавия и по-малките филми биват на практика игнорирани. Филмите като “Транс” много рядко получават силна подкрепа от масовата публика и традиционно те завършват българското си представяне с приходи от не повече от 150 хиляди лева.

В световен мащаб лентата на Дани Бойл е спечелила 20 милиона долара.

Деветото място
е за “Умирай трудно: Денят настъпи”, който за единадесет седмици в България е натрупал общо 744 794 лева. Отзивите за разочароващите приходи на филма в САЩ не оказаха влияние на българската публика и веднага след премиерата си филма зае лидерската позиция с повече от добри стартови резултати. Въпреки конкуренцията екшънът с Брус Уилис успя да вкара в кината значителен брой зрители и се нареди сред най-добре представящите се не-триизмерни филми от началото на 2013-та година.

Световните приходи на “Денят настъпи” надвишават сумата от 300 милиона долара, а продуцентите вече работят и по шести филм от поредицата за нюйоркския полицай Джон Маклейн.

Романтично-приключенския “Скитница” е отново на заетата пред две седмици десета позиция в класацията. За един месец в България филма на Андрю Никол е спечелил 59 082 лева, което е без съмнение слабо постижение за базирано на известен младежки роман заглавие.

Подобно на представянето си в САЩ “Скитница” не успя да привлече голям брой зрители в българските кина и вече се нареди сред филмите с разочароващи бокс офис резултати. Общите световни приходи на продукцията се равняват на 47 милиона долара при бюджет за снимки и реклама от над 50 милиона долара.


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg