Последен уикенд с филмите от Киномания! Не пропускайте днес страхотната анимация „Застреляха пианиста“ от създателите на номинирания за „Оскар“ изключителен филм „Чико и Рита“. Препоръчваме и оперите „Бохеми“ и „Травиата“, както и класиките „Амаркорд“ на Федерико Фелини и „Последното метро“ на Франсоа Трюфо с легендите Катрин Деньов и Жерар Депарийо.
Иначе от днес имаме две премиери – костюмната драма с Джони Деп „Жан дю Бари: Фаворитката на краля“ и разтърсващия трилър „Само ние двамата“ с Виржини Ефира и Мелвил Пупо.
Тази седмица предстоят и няколко събития. В понеделник даваме старт на Седмицата на скандинавското кино с прожекция на финландския филм „Човекът, който не искаше да види Титаник“. Във вторник ви каним на първата премиера от програмата National Theatre Live – "Отело". А любителите на анимацията да си запазят четвъртък вечер за късометражните филми от програмата „Best of Annecy 2023“. Очакваме ви в Дом на киното!
Румънската драма "Child's Pose" спечели голямата награда на тазгодишното 63-то издание на престижния кинофестивал „Берлинале".Филмът се фокусира върху опита на една майка да прикрие вината на своя син в инцидент, в който момче губи живота си.„Историята е за... патологичната връзка между майка и син. Всичко останало е просто фон", заяви режисьорът Калин Петер Нетцер. Той е категоричен, че това е „много универсална история" и че „корупцията съществува не само в Румъния".„Сребърна мечка" получи последната творба на босненския режисьор Данис Танович - „Епизод от живота на събирача на желязо".„Епизод от живота на събирача на желязо"Лентата разказва за живота на Назиф, който се стреми да изхранва семейството си. Докато той обикаля и търси железни отпадъци, жена му Сенада се грижи за дома и двете им малки момиченца. Тя е бременна в петия месец, но плодът е мъртъв, състоянието на жената е критично и тя веднага трябва да бъде оперирана. Въпреки молбите на Назиф, в болницата отказват да оперират Сенада - без здравна осигуровка и без такса от 500 евро, и я връщат у дома, в ромското селище в централна Босна. Следващите 10 дни се оказват цяло изпитание за Назиф и Сенада, изправени пред грубостта и безсърдечието на съвременното общество.Назиф Мужич, който е в ролята на съпруга, спечели приза на най-добра мъжка роля. „Разбира се, аз не съм актьор - просто изиграх моята история. Изиграх себе си в семейството. Не знам какво друго да кажа", сподели мъжът, който все още няма работа и събира метал - каквато е и ролята му във филма.За най-добра женска роля бе отличена Паулина Гарсия за изпълнението й в "Gloria".Американецът Дейвид Гордън Грийн заслужи приза на най-добър режисьор за своя "Prince Avalanche", който е римейк на исландския "Either way".Иранският творец и дисидент Джафар Панахи пък бе удостоен с отличието за най-добър сценарий за филма "Closed Curtain", който режисира заедно със своя дългогодишен приятел Камбозия Партови.Лентата, в която двамата изпълняват главните роли, отразява разочарованието на Панахи от това, че не може да работи официално. Филмът е заснет в усамотена морска къща, като в по-голямата част от времето завесите са спуснати. Партови прие наградата от името на Панахи, на който не му бе позволено да напусне Иран. Неговият приятел обаче бе категоричен, че „никога не е било възможно да спреш мислител или поет".Наградата за артистично постижение отиде при оператора Азиз Замбакиев за неговата работа във филма "Harmony lessons", който ни среща с тийнейджър, изтезаван от своите съученици.Отличието Alfred Bauer за иновация заслужи канадския режисьор Денис Коти за своя "Vic+Flo Saw a Bear". ... още »
За да има приказка трябва принцеса. Трябва и юнак. Нужен е и враг, за да се покаже колко е храбър юнакът. Колко по-опасен и коварен е врагът, толкова е по-героичен юнакът. Тази логика следват почти всички митове и легенди, с които са се забавлявали жителите на планетата, преди идването на телевизията и Интернет, та дори и след това.Формулата е универсална, защото всички предпочитат истории, в които лошите са наказани, добрите побеждават и любовта тържествува. “Джак, убиецът на великани” е вдъхновен от келтския фолклор и връща зрителя в онзи безвъзвратно отминал период, носталгично обобщаван от разказвачите като имало едно време. Негово величество крал Брамуел - безутешен вдовец и справедлив монарх, е начело на малко и спретнато кралство. И ако за него поддържането на относителното спокойствие и благоденствие на населението е дреболия и рутина, то възпитанието на принцеса Изабел, самонадеяна, вироглава и еманципирана госпожица в крайния етап на тийнейджърството, представлява известна трудност. Проблемът е, че нежеланието й да се задоми с немладия и непривлекателен лорд Родерик противоречи на волята на баща й , който не се свени да я окачестви като безотговорна. Зрителят едва ли ще се съгласи с него, тъй като кандидат-женихът е нелоялен, амбициозен и безскрупулен.В онези времена да срещнеш принцеса е голяма случайност, но да срещнеш в един и същи един ден, два пъти, една и съща принцеса е вече съдба. Това се случва на Джак, който е обикновено селско момче, и комуто предстоят серия подвизи. Нищо не издава, че той може да бъде интелигентен или храбър, но всичко сочи, че може да бъде влюбен, а желанията за сближаване с принцеса могат да се разглеждат като основен двигател за трайни и положителни промени у всеки неулегнал младеж. Започнала като далечен и неясен лайтмотив, сянката на великаните, постепенно придобива ясни форми след 20-ина минути екранно време, през които зрителят се запознава с разположението на главните персонажи върху картата на разказа. Оказва се, че приказките и легендите са верни и, че великаните съществуват.Нещо повече, те са канибали, живеещи в идилична гей-комуна на парче земя някъде из небето известно във фолклора като горна земя и търсят сгоден случай да похапнат нещо, независимо от произхода му. Освен, че личната им хигиена е доста занемарена, те са неприятни в обноските си и не особено интелигентни.След като представят трите основни компонента на приказката, авторите на филма умело разиграват два ключови елемента: корона с опростен дизайн, създадена преди доста време от крал Ерик, за да държи в подчинение великаните и 7-8 генетично модифицирани зрънца, превръщащи се с феноменална скорост в гигантски растения.Подобни високотехнологични аксесоари могат да се открият във всяка приказка, нека си припомним ежедневието на Хари Потър или това на хобита Билбо. Предизвикателството за протагонистите е да се сдобият със зрънцата или с короната, а може би и с двете, да ги опазят от чужди попълзновения, и да ги употребят в подходящ момент по подходящ начин. Към това е редно да се добавят амбициите на великаните да докопат принцесата, (но не за да се оженят за нея), желанието на Джак да стане кралски зет, кралят, който желае да запази кралството си и Родерик, който би желал да властва над всички.Ако твърдението, че великаните са измислени от джуджетата подлежи на съмнение, то със сигурност триизмерното киноизображение е измислено да прикове зрителя за креслото на киносалона като го накара да забрави за клишетата, а пикселите, които го заливат от екрана не му оставят много време за ядене на пуканки. Технологично и художествено, с пейзажите и главозамайващите си гледните точки, представени на фона на лееща се симфонична музика, “Джак, убиецът на великани” се нарежда достойно до Аватар и Властелинът на пръстените. С край, който затваря историята и далечно напомня на финала на Търсачите на изгубения кивот, филмът отправя и леко намигане към класиците и към британската монархия. Филмът е планиран като епична приказка, разказана с известно чувство за хумор и остава такава.dalt ... още »
В края на тази година ще се състои българската и световна премиера на продължението на спечелилия близо 700 милиона долара “Игрите на глада”. Сценарият на лентата е вдъхновен от книгата на Сюзън Колинс “Игрите на глада: Възпламеняване”, а актьорите Дженифър Лоурънс и Джош Хътчерсън отново се превъплъщават в образите на главните персонажи Катнис Евърдийн и Пийта Меларк. Още преди премиерата на първата част от студиото Lionsgate заявиха, че смятат да превърнат литературната поредица на Колинс в своя “най-голям филмов франчайз”.Малко след старта на снимките на първото продължение продуцентите от студиото оповестиха, че третата (и последна) книга от поредицата ще бъде превърната в два отделни филми, чиито актьорски състав отново ще бъде предвождан от Дженифър Лоурънс. Заглавията на двете предстоящи продукции са “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 1” и “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 2”, а световните им премиери са насрочени съответно за 2014-та и 2015-та година.През октомври, миналата година, от Lionsgate привлякоха сценариста Дани Стронг, който започна веднага да работи по сюжета на “Сойка-присмехулка – част 1”. Първоначално се смяташе, че Стронг е трябвало да разработва сценария и на двете последни части, но малко по-рано тази година стана ясно, че той ще работи по сюжета на “Сойка-присмехулка – част 2” само ако студиото одобри сценария му за първата част.Изглежда, че от Lionsgate са останали доволни от работата на Дани Стронг, тъй като преди броени часове беше разкрито, че младия сценарист е започнал да оформя сюжета и на последната част. Едновременно с това беше потвърдено, че подготвителната работа по двата последни филма от франчайза (които ще бъдат заснети едновременно) е стартирала. Дженифър Лоурънс е подписала договора за участие, а нейни екранни партньори ще бъдат отново Джош Хътчерсън, Уди Харелсън и Лиам Хемсуърт.Снимките на двете продукции ще стартират още преди премиерата на “Игрите на глада: Възпламеняване”, а на режисьорския стол ще седне отново Франсис Лоурънс. Лоурънс пое щафетата от създателя на първата част Гари Рос, който изненадващо отказа да режисира продължението. Продуцентите вече изразиха своето удовлетворение от “Възпламеняване” и именно заради работата си по този филм Франсис Лоурънс получи възможността да режисира последните две части.За филмирането на “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 1” и “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 2” режисьора ще разполага с общ бюджет от над 200 милиона долара, а по-голямата част от снимките ще протекат в щата Джорджия. Нина Джейкъбсън и Джон Килик отново ще бъдат продуценти и очакванията са общия снимачен период да продължи около шест месеца.“Сойка-присмехулка – част 1” тръгва по световните киноекрани от 21-ви ноември, 2014-та година, а премиерата на последния филм, “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 2”, ще бъде на 20-ти ноември, 2015-та година. ... още »
От няколко години насам режисьора Дейвид Финчър се опитва да пренесе на големия екран популярния в цял свят роман на Жул Верн, “20 000 левги под водата”. След дълги преговори със студиото Уолт Дисни Финчър успя да осигури бюджет за продукцията от около 180 милиона долара, а интерес към една от ролите изяви звездата Брад Пит. Намерението на продуцентите беше снимките на мащабната лента да започнат още тази година в Австралия, но проблеми с кастингите забавиха подготвителната работа. В продължение на няколко месеца се смяташе, че Брад Пит със сигурност ще изпълни една от главните роли, но само преди броени дни беше съобщено, че актьора се е оттеглил окончателно от проекта.Според източници от Дисни, Пит е бил “близко до подписването на договора за участие”, но неяснотата относно старта на снимките и натоварения му график са били основните причини за неговото напускане. Въпреки това от студиото не са се отказали от проекта и Финчър е получил зелена светлина за снимки независимо от факта, че все още не разполага с актьорски състав.По думите на самия режисьор вече има списък с актьори за главните роли, но според последната информация не всички от тях ще разполагат с нужното време за да участват в голяма продукция като “20 000 левги под водата”. Филмът е един от най-мащабните проекти, които ще се снимат в Австралия и Дейвид Финчър заяви, че голяма част от това което зрителите ще видят на екран ще бъде дело на специалистите по визуални ефекти. Основната част от действието ще се развива под водата, а Финчър потвърди, че смята да използва триизмерни камери за снимките. Любопитно е да се отбележи, че това ще бъде първия триизмерен филм в кариерата на 50-годишния режисьор.Списъкът с актьорите за главните роли се пази в тайна, но според източници близки до сайта The Playlist един от основните кандидати е Чанинг Тейтъм. Звездата от “G.I. Joe: Изгревът на Кобра” вече се е срещнал с Дейвид Финчър, но за момента няма информация дали той наистина ще подпише договора за участие. Ако бъде избран Тейтъм ще се превъплъти в овакантената от Брад Пит роля на моряка и майстор-харпунист Нед Ланд. Колкото до другата главна роля – тази на капитана на подводния апарат “Наутилус” Немо – от Уолт Дисни искат да привлекат “по-възрастна холивудска звезда”. Освен Чанинг Тейтъм се споменава и името на Джъстин Тимбърлейк, който до момента е работил с Дейвид Финчър общо два пъти – върху филма “Социалната мрежа” и по видеоклипа към песента му "Suit & Tie". Въпреки вече изградените професионални отношения между Финчър и Тимбърлейк кандидатурата на певеца-актьор за една от ролите се смята за непотвърден слух.Имайки в предвид забавянето на подготвителната работа очакванията са, че снимките на “20 000 левги под водата” ще започнат в началото на 2014-та година. Финчър и екипа му планират да снимат в две от най-големите филмови студия в Австралия и ще осигурят работа на над 2000 души.Известният роман на Жул Верн е бил адаптиран за малкия и големия екран много пъти, но според Уолт Дисни тяхната версия ще се отличава с “огромния си мащаб и с използването на революционни визуални ефекти и триизмерни камери”. По сценария на високобюджетната продукция работят Андрю Кевин Уокър (“Седем”) и Скот Бърнс (“Ултиматумът на Борн”), а освен режисьор Дейвид Финчър е и продуцент.За момента от студиото Уолт Дисни не се ангажират с определянето на точна дата за световната премиера на филма. Повече детайли за статута и актьорския състав на “20 000 левги под водата” ще бъдат разкрити в следващите няколко месеца. ... още »
Големият български актьор Тодор Колев почина днес на 15 февруари след дълго и тежко боледуване, съобщиха за БТА от Съюза на артистите в България.Тодор Петров Колев е роден на 26.08.1939 г. в град Шумен. Завършва актьорско майсторство при проф. Н. Люцканов във ВИТИЗ „Кр. Сарафов” (1965). Дебютира в ролята на Николай („Необикновен процес” – М. Симова) в ДТ – Смолян (1965). Работи в ДТ – Смолян, ДТ – Шумен, ДТ – Пловдив, НДТ „Сълза и смях”, Театър „София”. Депутат във Великото народно събрание (1991 – 1992), съветник в посолството на Република България в Канада (1992 – 1993), актьор на свободна практика (от 1994). Преподавател по актьорско майсторство (1978), доцент (1992) във ВИТИЗ „Кр. Сарафов”.Тодор Колев е от актьорите докоснати от съдбата и орисани да развеселяват другите. Неговото усещане за абсурд е забележително, дарбата да играе абсурд – ненадмината, а дарбата да живее в абсурд – споделена.Годините сценична и филмова практика водеха все по-настойчиво актьора в изграждане на едно уникално личностно присъствие, не само на сцената, а въобще в българската култура. Това сякаш намали поводите, които карат самия него да се усмихва. Неговата актьорска мощ е способна да накара зрителската аудитория да се смее, да я отведе до онзи изтощителен кикот, в който сълзите рукват. Но Тодор Колев сякаш не може много-много да се смее, сякаш усмивката му бавно с годините угасваше и все повече проличаваше сериозността на насеченото му лице.Тодор Колев (Адама) или българският Чарли Чаплин както го наричат е известен сред българската публика най-вече като шоумен. С лека носталгия все още се помнят телевизионните му предавания „Как ще ги стигнем американците” и „Вход свободен”, чийто автор и водещ е той самият. На по-младите е познат като водещият на „Денсинг старс” за 2008 г.Има участия в телевизията, радиото и естрадата.Носител на национални награди и държавни отличия. ... още »
Всичко е прицелено добре в многомилионната публика на супер-ултра-печелившата и също толкова посредствена сага за междувидова първа любов - премиерната дата (Свети Валентин), литературната основа, неизвестните довчера хубавци в главните роли... Киноадаптацията далеч не е толкова постна и елементарна, колкото доходоносното флиртче между Патинсън и Кристен Стюърт. Режисьорът Ричард Лаграванийз е по-известен като сценарист ("Мостовете на Медисън", "Кралят на рибарите"), но заедно с оператора с "Оскар" Филип Русло създава поетично-мечтателна атмосфера, сред която тийнейджърската любов между млада вещица и обикновен загубеняк, пристрастен към книгите, се разполага уютно.– СегаСтраст, любов, мистерия и тъмни тайни в един необикновен филм. В съзвучие с романтичния месец февруари в кината пристига първа част от поредния цикъл истории за свръхестественото – Хрониките на чародейците (по книгите на Ками Гарсиа и Маргарет Стоъл). Освен плетеницата от романтика и схватки между доброто и злото режисьорът Ричард ЛаГраванезе (работил по "П.П. Обичам те", "Мостовете на Медисън") разчита и на отличен актьорски състав за ролите на по-възрастните участници в историята – Джеръми Айрънс, Ема Томпсън, Виола Дейвис. Включването им във филм с целева аудитория 14-20-годишни подсказва само, че оттук нататък Хрониките на чародейците ще надигат огромни вълни от фенове.– ПрограматаСюжетът донякъде напомня за сагата „Здрач”, но е доста по-професионално поднесен, разнообразен и дълбок, като в него дори можем да срещнем адекватни цитати от Чарлз Буковски. На филма помага и музиката в стил алтернативен и независим американски рок.– НовинарKолкото и да се правят опити да се спускат паралели между „Създанията” и „Здрач”, толкова по-забързано и уверено се върви към задънената улица на нарочното търсене на прилики и недооценяването на новия филм. Същото се случи и с „Хобит: Неочаквано пътешествие” и сравнението му с „Властелинът на пръстените”. “Прелестни създания“ е филм с много въображение, на моменти мрачен, в други – забавен, една приятно мистична и съвременна романтична фантазия.– Виктор, 359.bgФилмът изявява претенция със собствената си разказвателна несвързаност, завистта към Тим Бъртън и обичайните демони на дигиталните ефекти.– Джо Моргенстърн, Wall Street Journal„Прелестни създания” завърта своята приказка с малко повече съзнателен хумор отколкото „Здрач” и отвъд това хвърля поглед върху дълбоко южняшката история на Америка. Филмът има дефектни CGI ефекти, остри диалози и моменти на мелодраматична повърхност, но никое от тях не е достатъчно, за да отвлече вниманието от насладата. Големият проблем на „Прелестни създания” е преобладаващото чувство на фамилиарност и може би ако се беше появил преди 5 години нямаше да се налага да се притеснява, че ще бъде в сянката на „Здрач” (което според мен най-вероятно ще се случи).– hrisinews.wordpress.com“Прелестни създания” лежи изцяло върху раменете на главните актьори. И в този смисъл, напълно сработва.– Ларъми Легъл, film.comВ ролите на свърестествени герои, носителите на "Оскар" – Джеръми Айрънс и Ема Томпсън преиграват толкова упорито, и с толкова безобразно отвратителен южняшки акцент, че се чудите какви щети в репутацията им ще нанесе този филм.– Питър Травърс, Rolling StoneЕдин от най-добрите филми от този вид. Това не означава много, но все пак – приемете комплимента.– Уилям Бибияни, CraveOnline“Прелестни създания” дава на свръхестествения тийн романс едно добро име или поне по-добро от цялата сага „Здрач”.– Стив Пърсал, Tampa Bay Times ... още »
С премиерата на новата пета част от култовата екшън поредица – „Умирай трудно: Денят настъпи” и 25 години от излизането на класическия първи филм (широко считан за един от най-великите екшъни правени някога), Empire изготвят списък с 10 тематични филма (правени след 1988), които малко или много прилагат формулата „умирай трудно”.1. Умирай трудно ... в планината – Катерачът (1993)режисьор: Рени Харлин ("Умирай трудно 2", "Дълга целувка за лека нощ")цел на злодея: Възстановяване на откраднати парипренебрегнат герой: Мислят го за мъртъв, но той е един издръжлив кучи син.паметна реплика: "Дръжте си краката и ръцете в превозното средство през цялото време!"Доказвайки, че формулата "умирай трудно" не се отнася задължително за клаустрофобични затворени пространства, "Катерачът" хвърля планинският спасител Силвестър Сталоун по снежните склонове на Скалистите планини.Задачата, с която е натоварен е да осуети плана на Джон Литгоу да открадне 100 милиона долара от хазната на САЩ. Доста неща се объркват и във филма наблюдаваме смърт от оръжия, гравитация, удавяне и сталактит. А освен сняг, има и пещери.2. Умирай трудно ... в училище – Деца войници (1991)режисьор: Даниел Петри-мл. (сценарист на „Ченгето от Бевърли хилс”)цел на злодея: Да освободи баща си от екстрадиция в САЩпренебрегнат герой: По-скоро подценен отколкото пренебрегнатпаметна реплика: „Майната му на баща ми, майната ти и на теб!”Това е един странен сблъсък между „Умирай трудно” и нещо като „Обществото на мъртвите поети”. Училище за синовете на местните богаташи е взето на прицел от Андрю Дивоф като добър източник на заложници. Група ученици-бунтари решават да му се противопоставят.3. Умирай трудно ... на кораб – Под обсада (1992)режисьор: Андрю Дейвис („Над закона”, „Беглецът”)цел на злодея: кражба и продаване на ядрено оръжие; отмъщение на ЦРУпренебрегнат герой: Да - той се намира в хладилно помещение на кухнятапаметна реплика: „Имай вяра”.Повишеното тегло на Стивън Сегал намира някакво оправдание тук – той е главен готвач. Но за щастие, главен готвач, който е бил морски тюлен. Това означава, че освен нужните тигани и прибори, той притежава и уменията, за да се противопостави на измамния агент на ЦРУ – Томи Лий Джоунс.Освен това, има помощник – звездата от „Спасители на плажа” – Ерика Елениак, която съвсем случайно е забравила дрехите си. „Умирай трудно” в случая дава назаем не само сюжетната структура, но и част от действието, в което каскадьорът на Сегал се измъква от експлозии с нещо вързано около себе си.4. Умирай трудно ... на конкурс за красота – Без конкурс (1995)режисьор: Пол Линч („Нощта на бала”)цел на злодея: Взимане на заложници и изнудванепренебрегнат герой: Да, защото е жена!паметна реплика: „По-добре си избърши устата – вижда се следа от отрова.”Дори еротичната звезда Шанън Туийд направи "умирай трудно" филм. В който също така участва възпитаника от истинския „Умирай трудно” – Робърт Дейви.Постановката във филма е следната – Туийд е домакиня на конкурса Мис Вселена, който се превръща в „Брус Лий с цици” (някой наистина казва тази реплика), когато се появява банда, взимащи заложници. Главният злодей е изигран от комика Андрю Дайс Клей и то доста прилично.5. Умирай трудно ... в стадион за хокей – Внезапна смърт (1995)режисьор: Питър Хайъмс („Ченге във времето”)цел на злодея: Откуп за вице президента на САЩпренебрегнат герой: Не точно – на стадиона има доста необуздани хора, но той е единствения който прави нещопаметна реплика: „Губиш, приятел”.Версията на Джон Макклейн изиграна от Жан-Клод Ван Дам в този филм дори има подобно име – Маккорд.Той е пожарникар на смяна в мача за плейофите между Пингвините и Чикаго Блекхоукс – събитие, което е избрано от Пауърс Буут, за да изпълни своя план за отвличане и откуп. Вторият пореден филм на Ван Дам с режисьора Питър Хайъмс е провален от присъствието на дразнещи деца, а накрая е отново е спасен от продължителния край, в който различни хора висят от разни места. Всеки филм, в който Ван Дам се бие с жена, облечена като анимационен Пингвин си заслужава.6. Умирай трудно ... в автобус – Скорост (1994)режисьор: Ян де Бонт (оператор на „Умирай трудно”)цел на злодея: Изнудване, чрез сложни заплахи за бомбипренебрегнат герой: Не, той е избран умишлено от злодеяпаметна реплика: „Ами, аз съм по-висок!”„Скорост” е включен тук, защото като цяло се възприема за Умирай трудно в автобус, а това не е правилно според нас. Първо, действието се развива в автобус, в асансьор и метро. Второ – героят ни, Киану Рийвс не е там по случайност.И трето – той не избива лошите един по един. Което въобще не е умирай трудно. Тази част обаче идва от безмилостното действие, напрежението в автобуса и злодея на Денис Хопър. „Скорост” определено раздвижи екшън жанра за известно време.7. Умирай трудно ... на концерт – Главно представление (2009)режисьор: Долф Лундгрен („Закрилникът”)цел на злодея: Да си отмъсти на руския президентпренебрегнат герой: Да, той се надрусва в тоалетнатапаметна реплика: Ами, предполагам, че шоуто свърши.”Това е най-новото ни попълнение в класацията – само на три години. Тук, Долф Лундгрен (който пише и режисира филма) е барабанист в рок банда (Лундгрен наистина е барабанист), лавирайки в позицията на спасител, когато терористи нападат руски концерт.Неговата група – CMF (Евтини ши*аняци) са нещо като пост-гръндж артисти, които подгряват денс поп звезда. Въпреки това да не изглежда много правдоподобно, все пак става въпрос за Русия. Оказва се, че героя на Долф е бивш член на рокерската организация Hell’s Angels, който се е заклел да не практикува насилие. За щастие, това не продължава дълго.8. Умирай трудно ... в радиостанция – Въздухари (1994)режисьор: Майкъл Леман („Хъдсън Хоук”)цел на злодея: Ефирно времепренебрегнат герой: Нещо таковапаметна реплика: „Няма просто да си движа устните, човече.”Въпреки че по-скоро е комедия, а не екшън, „Въздухари” се оказва изненадващо близък до „Умирай трудно” – дори е заснет около небостъргача Накатоми плаза. В случая обаче, нашите герои са „терористите” – аматьорска рок група – Самотните рейнджъри, състояща се от Адам Сандлър, Стив Бушеми и Брендън Фрейзър.Тримата взимат заложник в радиостанцията, за да може да пуснат техен запис по радиото, който да добие популярност. През това време, пред радиото се струпва тълпа, включително и полиция.9. Умирай трудно ... в самолет – Пасажер 57 (1992)режисьор: Кевин Хукс („Бягство”)цел на злодея: Да избяга от ФБРпренебрегнат герой: Да, той е в тоалетнатапаметна реплика: „Винаги залагай на черно!”Бившото ченге Джон Кътър (Уесли Снайпс) пътува със самолет, който скоро ще бъде похитен от Чарлс Рейн (Брус Пейн). Със страхотния Снайпс и дяволития Пейн, „Пасажер 57” се превръща в голям хит, който изстрелва кариерата на Уесли Снайпс.10. Умирай трудно ... в мол – От упор (1998)режисьор: Мат Ърл Бийсли (режисьор на втория екип на „Смело сърце”)цел на злодея: Да си откупи свободата чрез заложниципренебрегнат герой: Не, той е изпратен тампаметна реплика: Няма (Мики Рурк почти не говори във филма)Един филм от лошите дни на Мики Рурк, направен точно една година след ролята му на злодей в „Двойна комбина” с Ван Дам. Въпреки че тук няма толкова култови сцени като тази в римския амфитеатър от „Двойна комбина”, все пак Рурк прави превъртания и каскади, за да избегне градушка от куршуми.Ситуацията тук е следната – Дани Трейо – злият брат близнат на Рурк е завзел търговски мол в Тексас. Рурк е в ролята на бивш тексаски рейнджър, наемник и военен съветник в Сиера Леоне. Той е изпратен, за да се „събере отново с брат си” и да оправи ситуацията. „От упор” не трябва да се бърка с едноименната класика с Лий Марвин, просто защото не струва.източник: Empireпревод: Стефан Димов ... още »
Режисьорът на “Жега” и “Съучастникът” Майкъл Ман се завръща към света на киното след четиригодишно отсъствие. Новият му филмов проект все още няма официално заглавие, но за сметка на това вече се знае, че в главната мъжка роля ще се превъплъти екранният Тор, Крис Хемсуърт. Предишната пълнометражна продукция на Майкъл Ман беше “Обществени врагове”, който се завъртя по световните киноекрани през 2009-та година и донесе на създателите си приходи от 215 милиона долара. Но най-новия му проект, чиито бюджет ще бъде осигурен от студиото Legendary Pictures, ще се различава напълно от гангстерския трилър с Джони Деп и Крисчън Бейл.Подробни детайли за сюжета на неозаглавения филм все още не се разкриват и единственото което се знае е, че става дума за “криминален кибер-трилър, чието действие се развива в света на компютърните престъпления и заплахи”. Майкъл Ман разработва проекта от близо година и половина и Крис Хемсуърт е първия актьор, който е изявил интерес към сценария.Хемсуърт ще подпише договора за участие до няколко седмици, а според сайта на списание Variety старта на снимките ще бъде даден през месец юни, тази година. Първоначално Хемсуърт трябваше да заснеме през тази година амбициозното фентъзи на Стивън Спилбърг “Робокалипсис”, но преди няколко месеца беше съобщено, че работата по скъпия проект е била прекратена за неопределен период от време. Именно това отлагане е позволило на австралийския актьор да приеме офертата за участие в трилъра на Майкъл Ман.В момента Ман прави последни промени в сценария, който той е написал заедно с Моргън Дейвис Фоел (“Обявявам ви за законни Чък и Лари”). Снимките на неозаглавения кибер-трилър ще продължат около три месеца и от Legendary Pictures се надяват филма да бъде напълно завършен до средата на следващата година.Продуцентът Джон Джашни: “Майкъл Ман е един от най-сигурните режисьори. Това означава, че когато работиш с него знаеш още от самото начало, че накрая ще изгледаш един добър филм. За нас като продуценти работата с такива режисьори е най-лесна, защото нямаме никакви притеснения за графика и местата за снимки. Майкъл е абсолютен професионалист и перфекционист и той знае как да навигира проектите си по начин, който винаги довежда до много добри резултати.”Освен режисьор и сценарист Майкъл Ман е и продуцент на филма заедно с Томас Тъл (“300”) и Джон Джашни (“Последният ергенски запой”). По-голямата част от снимачния период на неозаглавената продукция ще протече в щата Калифорния.До няколко седмици ще бъде обявено официалното заглавие на лентата и ще станат ясни имената на другите актьори, които ще партнират на Крис Хемсуърт. ... още »