Четири премиерни филми ще се завъртят по българските киноекрани от петък, 17-ти октомври, 2014-та година. Сред новите предложения се открояват драматична лента с участието на “железния човек” Робърт Дауни-мл и френско-испанска научна фантастика, чиито снимки протекоха изцяло на българска почва.Ето и допълнителна информация за премиерите:Съдията (2014)Създателят на ”Ловци на шаферки” Дейвид Добкин режисира Робърт Дауни-мл в тази история за семейните тайни, съдебната система, лъжите и любовта. В “Съдията” Дауни играе ролята на Ханк Палмър - успешен адвокат, който се завръща в родното си градче за погребението на своята майка. След пристигането си обаче той с изненада открива, че страдащия от Алцхаймер негов баща е главния заподозрян за извършването на жестоко убийство.За “Съдията” бяха похарчени 50 милиона долара, а екранни партньори на Робърт Дауни-мл са Вера Фармига, Били Боб Торнтън, Робърт Дювал, Дакс Шепърд и Винсън Д’Онофрио.Отрова за мишки или как да си направим банка (2014)Българската лента на режисьора Константин Буров разказва за промените в страната след рухването на комунизма през 1989-та година. В центъра на историята са Пламен, Смока, Гудата и Черньо – четирима младежи, които след като се запознават в трудововъзпитателно училище се впускат в опасни свят на кражбите. След падането на комунизма те решават да използват уменията си от незаконните дейности за да постигнат успехи в бизнес сферата. Пламен, Смока, Гудата и Черньо искат на всяка цена да притежават своя собствена банка и не след дълго те превръщат мечтата си в реалност. Но в този нов свят всичко си има цена.Живи машини (2014)Антонио Бандерас, Мелани Грифит и Дилън Макдърмът предвождат актьорския състав на този фантастичен екшън, чиито снимки протекоха в България. Бандерас изпълнява ролята на Жак Ваукан - агент от могъща корпорация, чието най-ново разследване е свързано с робот, който против правилата е започнал да се самоусъвършенства. Това, което Жак открива е на път да промени не само неговия живот, но и животите на всички останали хора на Земята. 15-милионният “Живи машини” е заснет в студията “Ню Бояна”, а освен вече споменатите актьори във филма участват още Робърт Форстър (“Ангелите на Чарли 2”), Криста Кембъл (“Тексаско клане 3D”) и Андрю Тиернън (“Пианистът”).Най-доброто в мен (2014)Режисьорът на “Един прекрасен ден” и “Сън в лятна нощ” стои зад тази романтична драма с участието на Джеймс Марсдън (“Х-Мен”) и Мишел Монахан (“Орлово око”). В центъра на историята са младите Доусън и Аманда, които се влюбват по време на ученическите си години, но впоследствие биват принудени да се разделят. Двадесет години по-късно те се срещат отново и решават да подновяват връзката си. Но този път нещата са по-различни. Аманда е омъжена за друг мъж и вече е станала майка. Сценарият на “Най-доброто в мен” е базиран на едноименния роман на любимия на женската аудитория писател Никълъс Спаркс. ... още »
През 2004-та година нискобюджетния филм “Убийствен пъзел” сложи началото на една от най-печелившите и популярни хорър-поредици в историята на киното. Освен седем игрални филми франчайза е съставен от успешни серии комикси, видеоигри, играчки и няколко късометражни ленти. Последната засега част от филмовата поредица “Убийствен пъзел” се завъртя по българските и световни киноекрани в края на 2010-та година и регистрира финансови постъпления от над 130 милиона долара. Общите приходи на всички досегашни филми се равняват на близо един милиард долара и след успешния кинопоход на “Убийствен пъзел 7” се смяташе, че поредицата със сигурност ще бъде продължена с поне още една игрална продукция.В продължение на близо четири години обаче от студиото Lionsgate не разкриваха нова информация за бъдещето на “Убийствен пъзел” и постепенно вниманието на широката публика и медиите се насочи към по-новите хорър-поредици “Паранормална активност” и “Коварен капан”.Независимо от това филмите за изобретателния сериен убиец Jigsaw продължават да имат голям брой почитатели и малко по-късно този месец от Lionsgate ще отбележат десетата годишнина от дебюта на оригиналния “Убийствен пъзел” с прожекции на филма в няколко големи северноамерикански градове.Именно по време на едно от интервютата за завръщането на първата част в кината бе разкрито, че вече е започнала подготвителната работа по “Убийствен пъзел 8”.В разговор за сайта ShockTillYouDrop продуцента на поредицата Орен Коулс заяви, че създателите на оригиналния филм Джеймс Уан (режисьор) и Лий Уанел (сценарист) със сигурност ще участват в направата на осмата част, а самата лента най-вероятно ще тръгне по кината през 2016-та година.Коулс: “След като “Убийствен пъзел” мина по кината Джеймс и Лий не искаха да бъдат свързвани единствено с този филм. Искаха да пробват други, различни неща. Сега, талантите им вече са доказани и те ще се върнат обратно към поредицата. Двамата отново ще поставят своя почерк върху материала и това всъщност е една от причините поради които ние се съгласихме да направим осмата част. Времето дойде и целта ни е да завършим “Убийствен пъзел 8” до 2016-та година.”От Lionsgate все още не коментират плановете за осмия “Убийствен пъзел” и поне за момента не се споменават актьорски имена.В следващите месеци се очаква да бъде разкрита по-подробна информация за работата и екипа на “Убийствен пъзел 8”. ... още »
National Geographic Channel ще излъчи едночасовия документален филм “Хаселхоф срещу Берлинската стена” на 9-ти ноември, неделя, от 20:55 часа. Премиерата на продукцията по случай 25-тата годишнина от падането на Берлинската стена ще се излъчи в 171 страни на 45 езика в ефира на National Geographic Channel.Падането на Берлинската стена и последвалият крах на комунизма в Източна Европа са най-значителните събития в периода около 1990. Дейвид Хаселхоф има уникална връзка с Берлинската стена – като известна поп звезда в Германия, той е бил поканен за представление в Берлин пред милионна публика от току що съединена източна и западна Германия. Хаселхоф пее върху разрушената бариера на Бъдни вечер през 1989.„Търсейки свобода зад Берлинската стена, открих толкова много“ споделя Хаселхоф. „Бях пряк свидетел на ужаса и болката на източно-немския народ в стремежа и борбата им за свобода. Те са вдъхновение за всички нас и съм неописуемо горд да представям тяхната история заедно с National Geographic Channel”.„Хаселхоф срещу Берлинската стена“ пренася зрителите в едно лично пътешествие назад към Берлин, проследявайки историята на Стената и срещайки се с хора, които са живели под дълбоката ѝ сянка. Филмът проследява и емоционалната връзка на Хаселхоф с Германия и Стената в ролята му на лице на поп културата. Знаковата му песен „Търсейки свобода“ (Looking for freedom) се превръща в неофициален химн на протестиращите, обединявайки изтокa и западa.“Дейвид беше не просто свидетел на едно от най-значителните събития на 20ти век, но и създаде песен, която се превърна в саундтрак на историята. Той разкрива въздействащите истории, силата и смелостта, която демонстрират хората. Става повече от ясно защо песента на Дейвид означава толкова много за голям брой хора“ казва Саймън Янг, изпълнителен продуцент на DSP.Дейвид Хаселхоф, по-известен с ролите си в „Среднощен ездач” и „Спасители на плажа”, издаде песен, озаглавена „В търсене на свобода” (Looking for Freedom) в годината, когато падна Берлинската стена. Тя достигна до първото място в германските поп-класации и той я изпълни пред един милион души върху Берлинската стена на най-голямото новогодишно тържество, организирано някога в Германия. Двадесет и пет години по-късно, Дейвид отново посещава сега единната столица на Германия, проучва какво е останало от стената и разкрива значението й в контекста на Студената война като белег в сърцето на Европа, разделящ комунизма на изток от демокрацията на запад. ... още »
Утре вечер в X Factor: кои ще бъдат финалистите в шоуто и през какви дилеми и колебания ще трябва да премине журито, за да изрече думите: „Ти продължаваш в X Factor”.От общо 27 участника, стигнали до Къщите на съдиите, само 12 ще продължат напред към големите концерти. Първи своя избор ще трябва да направи Саня. Кои момичета да продължат напред в нейния отбор – това ще бъде най-голямата й дилема. Въпросите, които си задава обаче, ще могат да бъдат разрешени само от един човек – продуцента на шоуто Магърдич Халваджиян.Именно Маги ще се притече на помощ на Саня, предлагайки решение-прецедент в историята на шоуто. Тази година всеки от менторите ще има възможност да избере четирима финалиста, но при едно единствено условие – още с първото гласуване всеки ментор ще се сбогува с един свой талант. Ще приемат ли Любо, Заки, Саня и Мария това предложение?И докато едни ще бъдат изправени пред труден избор, други ще се изправят пред огромно вълнение и щастие. Заки и групите ще се гмурнат надълбоко в преносен и буквален смисъл. Радостта на групите, получили неговото заветно „да”, ще повлече Заки в двуметров басейн, където всички ще се окажат мокри до кости. Водещите Алекс и Мария пък ще се почувстват като булки в обятията на момчетата, които ще ги пренесат през прага на Къщата на Мария Илиева.Гледайте следващия епизод на X Factor утре вечер от 22:00 ч. по Нова ... още »
Утре вечер в Survivor от 21:30 часа по bTV племето-победител ще бъде разтърсено от носталгия по близки, дом, семейство и най-вече – деца. Писмата от България ще провокират мъжки сълзи и майчини емоции, които ще се редуват с разочарованието от несбъднати очаквания. Но и още една радост очаква сървайвърите – всеки от тях ще получи по една от личните си вещи, която носи утеха в дните, изпълнени с глад, самота, препятствия и несгоди.На Острова на прокудените Занев е претърпял инцидент и се нуждае от лекарска помощ. Д-р Благомир Здравков ще се погрижи за раната, но егото на моряка няма да се възстанови толкова бързо, колкото тялото.Загубилото играта за имунитет племе ще премери сили в двубой за лична неприкосновеност. Отлична координация и точност ще дадат възможност на играчите да тестват търпението и сръчността си, за да си осигурят 3 дни спокойствие в Survivor. Победителят ще обърка изцяло стратегията на съотборниците си за вота на племенния съвет и ще използва случая да опъне нервите им до краен предел.Преди да изгонят един от племето си, скандалът ще премине всички граници. Лични нападки, хвърлени в лицето, заплахи и заяждане ще разделят участниците на две – непримирими противници и такива, които лобират за единност за победа. Всички ще признаят, че „игрите” извън предизвикателствата са много по-дълбоки и сложни. Около огъня и сред древните кхмерски артефакти претендентите за титлата „последният оцелял” ще останат силно изненадани. А дали накрая няма да се окаже, че нищо не е такова каквото изглежда, зрителите на bTV ще разберат утре вечер от 21:30 часа в Survivor по bTV. ... още »
Това гласи мотото на Международния филмов фестивал в Рио. Най-известният град в Бразилия, мястото, в което миналото лято се вихриха футболни страсти, а след още две години ще бъде превзет от олимпийци, от 24 септември до 8 октомври се интересуваше само от седмото изкуство, въпреки междувременно провелите се избори. Уверих се на живо в това.Вечер, посветена на Фокус МексикоМеждународният филмов фестивал в Рио не е най-старото филмово събитие в страната на футбола и самбата, но за навъртените вече три петилетки се е утвърдил като мястото, от което тръгва по света по-голямата част от богатата местна кино и телевизионна продукция. 16-ото издание на форума се състоя в 15 кина с повече от 30 екрана. Някои от тях бяха в централни локации, други в луксозни мултиплекси в шикозните квартали Леблон и Лагоа, а трети в един от най-големите комплекси, обединяващ няколко фавели – Комплексо до Алемао. Музеи и дори Народният театър приютиха събития от програмата на фестивала. И тъй като всички свързват Рио с плажа, не е изненадващо, че част от прожекциите бяха и там. А според каталога на фестивала над 350 филмови заглавия от 60 страни са били селектирани за участие.Сред основните стремежи на фестивала в Рио е да привлече вниманието както на местната, така и на чуждата публика към най-новото бразилско кино. Най-важната секция на фестивала носи името Бразилски премиери и включва местни пълнометражни игрални, документални и късометражни заглавия, разпределени в конкурсна и извънконкурсна програма. Тази година зрителите имахме възможност да видим 41 пълнометражни и 28 късометражни заглавия. Организаторите споделиха, че някои от филмите са били завършени буквално дни преди фестивалните им прожекции. Неслучайно световните премиери само в тази секция бяха точно 30.Призьорите по време на церемонията на награждаването, която започна с час и половина закъснениеС население от около 6, 5 млн. жители Рио има огромен зрителен потенциал и почти винаги пълните зали свидетелстват за това. 80% от билетите бяха пуснати в продажба преди началото на фестивала онлайн. В едно от централните кина Естасао Рио фестивални каси обслужваха дванайсет часа на ден всички желаещи да си купят билет. Дори акредитираните журналисти трябваше да вземат своя безплатен билет от там, за да е ясно кога залата се е напълнила. Задължително е да си изтеглите номерче, за да застанете на опашката и е съкрушително като установите от електронното табло, че вашият ред ще дойде след 200 човека. Но такива са мащабите тук.Докато чакате, можете да изгледате някой филм. Възможно е и да се окажете до някоя звезда, защото фестивалните гости представят филмите си задължително поне на една от прожекциите и разговорят с публиката след това. Братът на Хавиер Бардем – Карлос, например, представи в Рио мексиканския филм със свое участие „Гонзалес” като отбеляза с горчивина, че в родната му Испания кинопродукцията е сведена почти до минимум. За негово щастие обаче той се харесва в Мексико, където снима последните си няколко филма.Братът на Хавиер Бардем – Карлос, показа мексиканския филм със свое участие „Гонзалес”Традиционен за фестивала в Рио е и погледът към латиноамериканското кино. 22 творби представиха най-актуалното от продукцията на континента. Тази година специален фокус беше насочен към Мексико със селекция от нови и класически заглавия и с голям купон във фестивалното седалище – Склад Утопия.Друга секция включва нашумели заглавия от цял свят, сред които както съвсем прясно наградени филми от фестивала във Венеция, така и лауреати от различни други форуми през годината. Заглавията само в нея бяха 60, а големият акцент беше амбициозният проект на мексиканския сценарист и режисьор Гилермо Ариага – омнибус филма „Думи към боговете”, който включва новели, посветени на различни религии, от режисьори като Емир Кустурица, Мира Наир и самия Ариага. Българският зрител ще гледа филма на Киномания през ноември.Киноентусиастите можеха да се насладят и на среднощни хорър прожекции, и на ретроспективи на реставрирани копия на пет филма на Хичкок, шест заглавия на Роселини и на бразилския актьор Хуго Карвана, който изненадващо почина преди края на фестивала.Най-голям интерес обаче предизвикаха специалните безплатни прожекции на Бразилски премиери в кинопавилиона на Склад Утопия. Самият склад се намира на пристанището на Рио и през годината в него се провеждат различни културни събития. През двете фестивални седмици обаче целият екип на фестивала се разполага там сред нарочно построени декори. След прожекциите с вход свободен в него зрителите споделяха своите впечатления с авторите на филмите. Бразилските филми са част от програмата с безплатни прожекции Киносрещи, която включва заглавия от няколко фестивални секции – общо 50 на брой, - и предлага на публиката да участва активно в дебати по наболели теми. Сред останалите любопитни фестивални събития са прожекции за незрящи и прожекции на детски филми с дублаж от артисти на живо.Боса нова легендата Каетано Велосо изгледа филма за своя роден град Сао Пауло – “Na quebrada”Разбира се, въпреки желанието си, далеч не успях да изгледам всичко, което си бях набелязала. Но попих изцяло атмосферата на фестивала – приятелска и достъпна и едновременно с това със самочувствието на първокласен световен кинофорум. Навсякъде хора от екипа са готови да те насочат към това, което търсиш, но няма да те допуснат до места със специален достъп. Във всяко кино, дори и в най-старото, влизането с пуканки в залата е почти задължително, независимо от възрастта на зрителите, а в повечето препоръчвам горещо да ходите с жилетка, дори в най-топлите пролетни дни. Навън термометърът може и да надвишава 36 градуса, но вътре се придържат непоколебимо максимум към 20.Както можеше да се очаква, откриването и закриването на фестивала бяха посветени на филми, свързани с Бразилия. Началото беше дадено от най-новия филм на Вим Вендерс „Солта на земята” (“O sal da terra”). Документалната творба е посветена на световноизвестния бразилски фотограф Себастиао Салгадо и проследява най-ярките моменти от неговата 40-годишна професионална биография. Съавтор на немския режисьор е синът на Себастиао – Жулиано Рибейро Салгадо, а филмът ще можем да гледаме догодина на София Филм Фест.„Измет”Галата на закриването беше най-коментираното от местните журналисти заглавие – „Измет” на британския режисьор Стивън Долдри. Световната премиера на филма и тя се състоя именно в Рио, защото както вече ви информирахме, „Измет” разказва бразилска история. На червения килим в мултиплекса Синеполис Лагун премина голяма част от екипа на филма, начело с режисьора Долдри, сценариста Ричард Къртис, актьорите Валтер Моура, Селтон Мело, Жозе Думонт, Андре Рамиро и младите им колеги – дебютантите Риксон Тевес, Габриеле Вайнстейн и Едуардо Луис. Един от първите звездни зрители пък беше чаровният Родриго Санторо, който предизвика почти толкова интерес сред отразяващите събитието медии, колкото и колегите му от „Измет”.Световната премиера на „Измет” в присъствието на голяма част от екипа на филмаКакто вече споделихме с вас, на специална пресконференция преди няколко дни екипът на филма разкри любопитни подробности от работата по „Измет”. Стивън Долдри каза, че е избрал Бразилия за място на снимките, защото страната има великолепна киноиндустрия, а той е искал да направи великолепен филм. „Влюбихме се в атмосферата на града, в смелостта и чувството за хумор на хората тук – допълни той. – А освен това, според автора на книгата, по който заснехме нашия филм, действието се развива в Индия, Бразилия или Филипините. Така че ние дойдохме на мястото, на което можехме да получим най-добрата професионална подкрепа.”За Ричард Къртис работата по „Измет” е била съвсем ново преживяване: „Като сценарист много държа всяка дума, която съм написал, да бъде произнесена така, както съм я написал. Сега си сътрудничих с Фелипе Брага – бразилският сценарист, който превеждаше моя сценарий и коригираше репликите, така че те да звучат адекватно на португалски. Дори докато снимахме, някои от нещата се променяха в зависимост от реакциите на децата или другите актьори. В този случай аз се съобразявах много повече с предложенията на останалите, вместо да налагам своите думи.”Един от бразилските актьори във филма – ветеранът Жозе Думонт коментира, че днешният свят е разделен на касти. „Трите деца – тези три диаманта, които изпълниха главните роли във филма, са обещанието за по-доброто бъдеще на нашата страна. От доста време не съм се чувствал толкова силно обвързан с филм, в който участвам. И именно затова, въпреки че Стивън е луд, ще го подкрепям докрай, защото освен всичко друго е и гениален.” Двете големи бразилски звезди в „Измет” – Вагнер Моура и Селтон Мело, не скриха радостта си от възможността да работят с режисьор като Долдри, но споделиха и приятната си изненада от темперамента си, енергията и мъдростта на тримата си невръстни партньори във филма – Риксон, Габриеле и Едуардо, които много помогнали със своите идеи за избирането на финал на филма.Рио МаркетРио Маркет е най-големият професионален форум на аудиовизуалния пазар в Латинска Америка, който се провежда в рамките на фестивала в Рио. Тази година той е с нов формат: RioMarket TV, който представи настоящите бизнес модели и тенденции при правенето на успешни телевизионни програми, филми и сериали. Като една от страните с най-голямо производство на теленовели в света, Бразилия има богат опит за споделяне, още повече, че само преди ден пет телевизионни продукции от страната бяха номинирани за престижната телевизионна награда Еми 2014. Това са теленовелата „Joia rara”, сериалът „A mulher do prefeito”, специалният коледен епизод на сериала „Alexandre e outros heróis”, документалните филми „De volta” и „O infiltrado”. А президентът на медийната империя Глобо – Роберто Иринеу Мариньо, ще бъде удостоен с наградата за Телевизионна личност на годината.Така кино се гледа най-удобноRioMarket Film пък предоставя на авторите на кинофилми място за разговори за бъдещи общи проекти, ангажира ги в семинари, уъркшопове и дискусии. От тази година бразилските продуценти могат да представят свои филми в търсене на копродуценти или разпространители. Телевизионни канали представят цялата си филмова продукция за следващата година в търсене на партньорски рекламни и маркетингови агенции.Чад Коулман от „Живите мъртви” се среща с феновеСред специалните събития на Рио Маркет бяха майсторският клас на Джейни Брайънт, художничката на костюмите на „Момчетата от Медисън авеню”, с която вече ви срещнахме, уъркшопът на продуцента на „Пържени зелени домати” Андрю Майър и семинарът на продуцентката на „Живите мъртви” Гейл Ан Хърд със специалното участие на звездата от сериала – Чад Коулман.НаградитеНаградите на фестивала се връчват със статуетка на име „Редентор”. В превод от португалски това означава „спасител” и по този начин се прави алюзия със статуята на Исус Христос на хълма Корковадо.Гилермо Ариага получава Наградата за Южноамериканска личност на годинатаЖурито, съставено от бразилския режисьор Карим Айнуз (“Praia do futuro”), продуцентката Андреа Барата Рибейро („Град на бога”), сценаристът Маурицио Браучи („Гомора”), бразилската актриса Малу Мадер („Brasil 18%”) и британският продуцент Майк Дауни (“Imagine”), разпредели призовете в основния конкурс между 3 филма. „Синя кръв” (“Sangue azul”), който прави интересен паралел между киното и цирка, триумфира като най-добър игрален филм и донесе приз за своя режисьор – Лирио Перейра и за изпълнителя на поддържащата мъжка роля Ромуло Брага.(отляво надясно) Жулиано Салгадо, Лелиа Салгадо, Себастиао Салгадо и продуцентът Давид РозиеВ документалната категория „От упор” („A queima roupa”, реж. Тереза Жесоурон) спечели най-голямата награда, както и отличие за режисьорката, която проследява полицейското насилие и корупцията в Рио през последните 20 години. Драмата за съзряването „Отсъствие” (“Ausencia”, реж. Чико Тешейра) спечели в категориите за най-добър актьор в лицето на Матеус Фагундес и специалната награда на журито. „Ремонт” (“Obra”, реж. Грегорио Грациоси) е филмът с най-добър оператор – Андре Брандао и е най-доброто латионоамериканско заглавие според ФИПРЕССИ.Бианка Джой Порте е най-добрата актриса заради участието си в драмата за отношенията между баща и дъщеря – „Един ден ще замина” (“Prometo um dia deixar essa cidade”, реж. Диего Арагау), a Фернанда Роша е най-добра поддържаща актриса в „Последното автокино” („O ultimo cine drive-in”, реж. Ибере Карвальо). Мурило Салес е най-добрият сценарист – отличен е за работата си по „Как да поставим край” (“O fim e os meios”), на който е и режисьор. Най-добър късометражен филм пък е „Лодкар” (“Barqueiro”, реж. Жозе Менезис и Лукас Жустиниано). Бразилският актьор Ортон Бастос получи награда за цялостен принос към киноиндустрията, а Гилермо Ариага бе отличен от ФИПРЕССИ като Южноамериканска личност на годината.Купонът тече във фестивалния дом – Склад УтопияНаграда ФеликсВ предишните си издания Фестивалът в Рио поддържаше специална секция Мундо Гей за филми на ЛГТБ тематика. Тази година обаче организаторите съобщиха, че акцентирането върху отделни заглавия единствено на този принцип, рискува останалите качества на филма да останат недооценени от зрителите, а и самото разделение единствено според сексуалните предпочитания вече може да се тълкува като дискриминация.Галапрожекция на „Тринта” в Народния театърЗатова Мундо Гей отпадна от програмата, а за наградата „Феликс” се бориха 43 заглавия от различни секции. Журито, оглавено от Виланд Шпек – един от създателите на ЛГТБ секцията на фестивала в Берлин „Панорама”, връчи награди на „Ксения” (“Xenia”, реж. Панос Кутрас), „52 вторника” („52 Tuesdays”, реж. Софи Хайд) и „Вратовръзка и червени нотки” (“De gravata e unha vermelha”, реж. Мириам Шнайдерман).Изключително популярната и обичана бразилска актриса Фернанда Монетенгро („Централна гара Бразилия”) доведе внука си на гала прожекцията на филма с нейно участие „Детство” („Infancia”)Родриго Санторо на купона за закриванетоПрожекции на плажа(отдясно наляво) Операторът на „Бонзай” Инти Брионес, актрисата Франсиска Гавилан („Виолета отиде на небето”), режисьорът („Централна гара Бразилия”) и продуцент („Думи към боговете”) Валтер СалесЕто това е опашка за кино!Събитие, посветено на „Живите мъртви”Червеният килим очаква звездитеФейжоада или зрял фасул със свинско и телешко във фестивалния павилионСнимки: R2Foto ... още »
Напълно очаквано приключенското фентъзи “Дракула: Неразказан” остави далеч зад себе си останалите премиерни заглавия и стартира българския си кинопоход от лидерската позиция в родната бокс офис класация. За първия си уикенд (10-12 октомври) филма на дебютанта Гари Шор е натрупал общо 334 625 лева – сума, която нарежда 70-милионната IMAX продукция на второ място в класацията за най-успешните дебютни уикенди на 2014-та година.По отношение на зрителската посещаемост “Дракула: Неразказан” е привлякъл близо 41 хиляди души в киносалоните и с това той се превърна в най-гледаната премиерна лента на годината (оставяйки зад себе си “Ной” и “Луси”). Важно е да се отбележи, че филма с Люк Евънс не може да разчита на по-скъпите триизмерни прожекции и това прави досегашното му представяне още по-впечатляващо.Границата от половин милион лева ще бъде достигната още тази седмица и “Дракула: Неразказан” със сигурност ще се нареди сред най-големите хитове на календарната 2014-та година. Като основни фактори за постигнатия успех могат да бъдат изтъкнати добрата предварителна реклама и традиционно силния интерес на масовата българска публика към високобюджетни заглавия от приключенско-фантастичния жанр. Преди да бъде свален от екраните “Дракула: Неразказан” ще успее да натрупа приходи от над един милион лева. За първия си уикенд в световен мащаб филма вече е спечелил близо 90 милиона долара.Втората позиция в класацията е заета от “Лабиринтът: Невъзможно бягство”. За един месец по българските киноекрани филма с Уил Полтър е натрупал 507 837 лева, което автоматично го нарежда сред най-добре представящите се заглавия базирани на популярни младежки романи. “Невъзможно бягство” надмина предварителните очаквания и дори остави зад себе си скорошния “Дивергенти” (общи приходи от близо 260 хиляди лева). По всичко изглежда, че младежката фантастика ще приключи българския си кинопоход с приходи от около 600 хиляди лева.Анимацията “Пчеличката Мая: Филмът” е на трето място, със спечелени за три седмици 179 219 лева – сравнително приличен резултат за непретенциозна триизмерна анимация, която по отношение на маркетинга отстъпва значително на продукциите на Дисни и Пиксар.“Пчеличката Мая” едва ли ще подобри постижението на скорошния “Самолети: Спасителен отряд” (общи приходи от 360 хиляди лева), но все пак ще успее до броени дни да надмине границата от 200 хиляди лева.Лидерът от изминалите две седмици “Закрилникът” сега заема четвърта позиция. За близо три седмици в България филма на Антоан Фукуа е натрупал общо 307 982 лева и има реалния шанс да достигне границата от половин милион лева."Закрилникът" се представя по-добре от предишните три екшън-заглавия на Дензъл Уошингтън и въпреки изгубените позиции през изминалата седмица филма може да бъде сметнат за напълно задоволителен успех (особено като се има предвид, че става дума за оригинална продукция, която се прожектира единствено в традиционния двуизмерен формат). До момента по света екшън-трилъра е натрупал 140 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 70 милиона.Премиерният “Мисия: Ноември” застава на пето място в класацията. За първия си уикенд в България филма на Роджър Доналдсън е натрупал 21 969 лева, а като се добави и спечеленото от предпремиерните прожекции сумата се увеличава на 46 036 лева. “Мисия: Ноември” (отбелязващ завръщането на Пиърс Броснан към екшън-жанра) няма да повтори успехите на “Не умирай днес” и “Само един свят не стига”, което разбира се не е толкова изненадващо.Лентата на Роджър Доналдсън не е част от вече изградена поредица и не бе подкрепена от агресивна международна реклама. За разлика от повечето съвременни екшъни “Мисия: Ноември” не е насочен главно към младежката публика и това без съмнение е оказало влияние на стартовите му приходи. Все пак е похвално, че въпреки конкуренцията филма успя да привлече през уикенда близо 3000 хиляди души. Преди да бъде свален от екраните “Мисия: Ноември” ще достигне границата от 200 хиляди лева.Криминалната драма “Не казвай сбогом” е на шеста позиция, като за десет дни по кината е натрупала 78 216 лева. Силно дискутираният филм на Дейвид Финчър продължава да изненадва с доброто си представяне в северноамериканския бокс офис, но ситуацията в България е съвсем различна. Въпреки приличната реклама и популярността на едноименния роман-първоизточник “Не казвай сбогом” не успя да привлече вниманието на по-широк кръг от зрители и досегашното му българско представяне е определено разочароващо.Разбира се, това не е толкова изненадващо, тъй като лентата е насочена основно към по-възрастната публика и поне що се отнася до България масовата аудитория много рядко превръща подобни заглавния в истински хитове (подобно бе и съдбата на предишния филм на Финчър “Мъжете, които мразеха жените”). До момента по света “Не казвай сбогом” е натрупал 144 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от около 80 милиона.Седмото място е заето от трилъра “Преди да заспя”, който се върти по кината от десет дни насам. За този период от време филма с Никол Кидман е натрупал 60 260 лева, което също както при “Не казвай сбогом” е очаквано скромен резултат за оригинално, нетриизмерно заглавие от трилър-жанра. В момента вниманието на родната публика е насочено главно към “Дракула: Неразказан” и “Преди да заспя” едва ли ще набере повече скорост през следващата една седмица. Похвално е, че лентата намери място в топ 10, но като цяло представянето й няма да бъде запомнено с нещо отличително.Анимационният “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти” е на осма позиция, със спечелени за пет седмици 189 484 лева. Триизмерната лента се представя по-слабо от конкурентния “Пчеличката Мая: Филмът” и изглежда ще бъде свалена от екраните с приходи от около 250 хиляди лева.Тукашните приходи на “Легендата за Оз: Завръщането на Дороти” не се особено впечатляващи, но все пак лентата бе по-добре приета в България отколкото в САЩ (където тя се нареди сред най-големите бокс офис провали на 2014-та година)."Анабел" застава на девето място в класацията. За десет дни по кината хорър-трилъра на Джон Леонети е спечелил 44 513 лева, което е в рамките на очакваното за представител на хорър-жанра. Подобно на “Коварен капан 2” и “Чистката: Анархия” филма с Алфре Уудард няма да изпъкне на общия фон и ще бъде свален от екраните с приходи от малко над 100 хиляди лева. Хорър-заглавията почти никога не трупат големи приходи в България и “Анабел” е поредното доказателство за това. Общо по света лентата е спечелила 124 милиона долара, при бюджет за снимки и реклама от едва 15 милиона.Екшънът “Костенурките нинджа” е на десета позиция, със спечелени за осем седмици 993 744 лева.100-милионната 3D продукция с Мегън Фокс се представи напълно задоволително в родния бокс офис и до края на тази седмица ще надмине границата от един милион лева. В световен мащаб “Костенурките нинджа” е спечелил близо 400 милиона долара. ... още »
През 2010-та година “Джакузи - машина на времето” се нареди сред най-рекламираните заглавия на студиото Metro-Goldwyn-Mayer. Бюджетът за снимки се равняваше на 40 милиона долара и прогнозите бяха, че лентата ще повтори големия успех на “Последният ергенски запой”. За съжаление на създателите резултатите от кинопрожекциите бяха далеч по-скромни от тези на хита с Брадли Купър и Зак Галифанакис.“Джакузи - машина на времето” бе свален от екраните с приходи от 62 милиона долара и първоначално се смяташе, че филма със сигурност няма да се сдобие с продължение. Ситуацията се промени едва след като се състоя DVD и Blu-ray премиерата на комедията.Продажбите на “Джакузи - машина на времето” в тези два формата надминаха всички предварителни очаквания и през 2012-та година от Metro-Goldwyn-Mayer дадоха зелена светлина за направата на продължение.Актьорите от оригинала Роб Кордри, Кларк Дюк и Крейг Робинсън отново подписаха договори за участие, но по все още неясни причини техния екранен партньор Джон Кюсак не се присъедини към проекта. “Джакузи - машина на времето 2” беше заснет през лятото на 2013-та година и плана на студиото бе лентата да тръгне по световните киноекрани в самия край на 2014-та.Малко по-рано днес обаче официален източник от Metro-Goldwyn-Mayer оповести, че е направена промяна в графика и премиерата на фантастичната комедия ще се състои през месец февруари, 2015-та година. Като причина за взетото решение се изтъква желанието на продуцентите да избегнат директна конкуренция с провокативната комедийна лента на Сет Роугън “Интервюто”. “Джакузи - машина на времето 2” бе заснет с бюджет от 12 милиона долара, а режисьор е създателя на първата част Стийв Пинк.Сюжетът на комедията отново разказва за перипетиите приятелите Лу, Джейкъб и Ник. Превърнал се в “бащата на интернет” Лу става жертва на нападение и това принуждава Джейкъб и Ник да се върнат назад във времето и да променят неговата съдба.Освен вече споменатите актьори в “Джакузи - машина на времето 2” участват още Гилиън Джейкъбс (“Кутията”), Адам Скот (“Ускорение”), Томас Ленън (“Трансформърс: Ера на изтребление”) и комика Чеви Чейс.Световната премиера на комедията ще се състои на 20-ти февруари, 2015-та година. ... още »