🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Том Фелтън знае как да си играе с Инстаграм. Миналата седмица той сравни изрусената Ким Кардашиан със своя герой Драко Малфой от „Хари Потър”. Няколко дни по-късно 27-годишният актьор отново привлече хиляди погледи към своя акаунт като пусна снимка, на която позира с колегите си от сагата за момчето-магьосник – Джеймс Фелпс (в ролята на Фред Уийзли), Бони Райт (в ролята на Джини) и Рупърт Гринт (в ролята на Рон Уийзли). „Ким К ме върза – написа Том под снимката. – Уизли ме превъзхождат с 3 към 1. Бррр.” Но това не е всичко. На друга снимка пак в аканута на Фелтън той позира с куче. Обяснението е затрогващо: „Днес видях бездомно куче и реших да й намеря осиновител.” Следва втора снимка на симпатичното четирикрако бебе с хаштаг #бъдетемилискучетата. Имаме въпрос към Дж. К. Роулинг: „Какво трябва да направим, за да напише продължение, посветено само на Драко?” ... още »
Още едно име от актьорския състав на режисираната от Джоди Фостър драма „Money Monster” е ясно. Вече ви информирахме, че главните роли в нея ще се изпълняват от Джулия Робъртс и Джордж Клуни. Към тях сега се присъединява и ветеранът Джанкарло Еспозито („В обувките на сатаната”). Талантливият характерен актьор ще изиграе капитана от нюйоркската полиция Маркъс Пауъл, който ще се опита да озапти отчаяния Кайл Бъдуел (Джак О’Конъл), взел за заложници всички участници във финансовото телевизионно предаване на Лий Гейтс (Клуни). Снимките на филма вече текат, а в някои от другите поддържащи роли ще видим Доминик Уест, Кейтирона Балфи и Дари Инголфсон. ... още »
През 2015 г. ателието на Синефондасион в рамките на Международния филмов фестивал в Кан ще покани 15 проекта в развитие от 14 страни. Режисьорите и продуцентите на проектите ще могат да потърсят потенциални финансови партньори по време на фестивала, който ще се проведе между 13 и 24 май. До момента Ателието на Синефондасион, което стартира през 2005 г., е било домакин на 156 проекта, от които 103 са били реализирани, а 40 все още са в продукционен етап. Ето и имената на селектираните: „Butterfly Diaries”, реж. Паула Ун Ми Ким (Бразилия), „The Road to Mandalay”, реж. Миди Зет (Бирма), „The Contestant”, реж. Карлос Осуна (Колумбия), „Compte tes blessures”, реж. Морган Симон (Франция), „Pari”, реж. Сиамак Атемади (Гърция/Иран), „Out”, реж. Дьорд Крищоф, (Унгария/Словакия), „Twin Flower”, реж. Лаура Лукети (Италия), „Our Madness”, реж. Жуау Виана (Португалия/Ангола), „Borders”, реж. Йонут Питуреску (Румъния), „Popeye”, реж. Кирстен Тан (Сингапур), „The Tree”, реж. Лоу Вентер (Южна Африка), „Lands of Loneliness”, реж. Меричел Колей (Испания), „The Mother”, реж. Алберто Мораис (Испания), „Soundless Dance”, реж. Прадийпан Равийндран (Шри Ланка), „Hilal, Feza, and other Planets”, реж. Кутлуг Атаман (Турция). ... още »
Нещата във вселената на ловците на духове се заплитат. Докато режисьорът Пол Фейг работи по женския римейк на оригиналната комедия от 90-те, стана ясно, че от създадената от режисьора Айвън Райтман и актьора и сценарист Дан Акройд компания Гоуст Корп разработва проект с участието на Чанинг Тейтъм и Крис Прат, който също е вдъхновен от „Ловци на духове”. Идеята на Райтмън и Акройд е да развият постепенно призрачната вселена и ако филмът излезе сполучлив, ще бъде заснет и трети, който ще обедини екипите от проекта на Фейг (Мелиса Маккарти, Кристин Уиг, Лелси Джоунс и Кейт Маккинън) и от този с участието на тандема Тейтъм-Прат. Носят се слухове, че вторият филм ще бъде режисиран от Антъни и Джо Русо. ... още »
Кой би предположил, че един от най-желаните актьори на планетата си има двойник! Сега, след като стана ясно, че Бенедикт Къмбърбач („Игра на кодове”) вече не само не е свободен, но ще става и баща, по-младите му почитателки ще могат да насочат погледите си към 16-годишния Тайлър Мичъл. Младежът има вече 19 999 последователи в Инстаграм, а не е известен с друго, освен с това, че пуска там свои селфита, наподобяващи Къмбърбач. Мичъл живее в Норуич, Англия, където вече го спирали по улиците, за да го разпитат за „бъдещите му творчески планове”. Самият двойник не смята, че прилича толкова на британския актьор, но очевидно няма нищо против лесно спечелената слава. ... още »
Люк Евънс от „Хобитът” ще застане редом до Ема Уотсън в „Красавицата и Звяра” в ролята на Гастон. Освен от филма на Питър Джаксън, Евънс е известен и с участията си в екшъна „Бързи и яростни 6” и като Дракула в „Dracula”. Новият му персонаж Гастон е „красив, но арогантен злосторник”. Дан Стивънс, който игра няколко сезона в „Абатството Дауънтън” ролята на Матю Кроули, но се оттегли от него, за да се посвети на киното, пък ще бъде Звяра. Той ще плени, а после и ухажва героинята на Уотсън, както знаем от сюжета на приказката. Снимките под режисурата на Бил Кондън ще започнат тази година, макар все още да няма обявена официална дата за това. ... още »
Триизмерният анимационен жанр продължава да регистрира големи финансови постъпления в България. Приключенската анимация “Спонджбоб: Гъба на сухо” се пребори с пет премиерни заглавия и за трета поредна седмица оглавява родната бокс офис класация. За изминалият уикенд (6-8 март) новите приключения на Спонджбоб са вкарали в касите на кината 96 934 лева, а общите приходи от състоялата се преди три седмици премиера се равняват на напълно задоволителните 688 557 лева.Спадът в посещаемостта вече се усеща, но въпреки това “Гъба на сухо” има шанса да завърши с по-добри резултати от тези на най-големия миналогодишен анимационен хит “Пингвините от Мадагаскар” (1 378 762 лева). В най-добрия случай до седмица и половина лентата ще може да се похвали с приходи от над един милион лева. В световен мащаб “Гъба на сухо” е натрупал 259 056 571 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 150 милиона долара.Втори в класацията е шпионския екшън “Kingsman: Тайните служби”, който се върти по кината от три седмици насам. За този период от време филма на Матю Вон е спечелил 470 510 лева, което определено е прилично постижение за нетриизмерно заглавие с по-високо възрастово ограничение. “Kingsman” вече надмина постиженията на “Шут в г*за” и “Х-Мен: Първа Вълна” и официално е най-касовия режисьорски проект на Матю Вон в България.След няколко дни филма ще надмине границата от половин милион лева. До момента по света “Kingsman” е натрупал 248 356 226 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от около 130 милиона долара.Триизмиерната фантастика с Хю Джакман “Чапи” застава на трета позиция в класацията. За първия си уикенд на българска почва (6-8 март) филма на Нийл Бломкамп е вкарал в касите на кината 52 822 лева, което е скромно, но не и изненадващо постижение за оригинално фантастично заглавие, което не се прожектира в триизмерен формат и което е изправено пред сериозна конкуренция.Предварителният зрителски интерес не бе особено голям и в резултат на това “Чапи” стартира с по-слаби приходи от тези на предишните два филма на Бломкамп “Сектор 9” (55 813 лева) и “Елизиум” (76 998 лева). Лентата остава и зад гърба на предишния “роботски” филм на Хю Джакман “Жива стомана” (74 869 лева). Ясно е, че “Чапи” няма да се нареди сред големите хитове на 2015-та година, но все пак лентата ще има сили да премине границата от 200 хиляди лева.Еротичната драма “Петдесет нюанса сиво” заема четвърто място, със спечелени за близо един месец 1 392 387 лева. Силно дискутираната лента оправда напълно очакванията по отношение на бокс офиса и през месец декември със сигурност ще заема едно от челните места в класацията на най-касовите тазгодишни заглавия в България. До момента близо 180 хиляди зрители са гледали “Петдесет нюанса сиво” в кината и още тази седмица филма ще може да се похвали с приходи от над 1.5 милиона лева. От състоялата се на 13-ти февруари премиера досега, филма на Саманта Джонсън е натрупал в световен мащаб 527 664 325 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от над 100 милиона долара.Петата позиция е заето от военната драма “Американски снайперист”, която тръгна по родните кина преди десет дни. За този период от време филма на Клинт Истууд е спечелил 209 439 лева, което е без съмнение прилично постижение за оригинална нетриизмерна военна продукция с по-късна българска премиера. Големият медиен шум около номинациите за “Оскар” и изненадващия успех на “Американски снайперист” в северноамериканския бокс офис определено имат заслуга за задоволителното представяне в България. Досегашните приходи на лентата с Брадли Купър не се различават особено от тези на миналогодишния “Ярост” (220 209 лева за близо две седмици по кината) и няма да бъде изненадващо ако границата от половин милион лева бъде достигната.Премиерната екшън-лента “Трасьори” е на шесто място в класацията. За първия си уикенд в България (6-8 март) филма с Тайлър Лаутнър е вкарал в касите на кината 32 366 лева, което е по-слабо постижение от това на “Спешна пратка” (39 838 лева) и предишната екшън-продукция на Лаутнър “Отвлечен” (37 857 лева). “Трасьори” тръгна по българските и световни киноекрани без много шум и едва ли през следващите седмици ще бъде забелязано по-значително увеличение в зрителската посещаемост. Лентата няма големи претенции и по всяка вероятност ще отпадне бързо от киноафиша.Противоречивата българска продукция “Дякон Левски” застава на седма позиция, със спечелени за три седмици 267 033 лева. След силния си дебют драмата на Максим Генчев бе споходена от значителен спад в посещаемостта и въпреки по-добрите стартови приходи от тези на хита “Операция - Шменти капели” историческата лента няма шанс да повтори силното представяне на комедията с Влади Въргала. Едва ли през следващите две седмици “Дякон Левски” ще привлече по-значителен брой зрители в кината и по всичко изглежда, че границата от половин милион лева няма да бъде достигната.Екшън-фантастиката “Пътят на Юпитер” заема осмо място, като за пет седмици по кината е натрупала общо 785 481 лева. Амбициозната лента на Уашовски бе на практика пренебрегната от американския зрител, но за сметка на това българската публика бе далеч по-благосклонна.“Пътят на Юпитер” е вече най-успешния филм на Уашовски в България и по всичко изглежда, че крайните му приходи ще се равняват на около 840 хиляди лева. Общите световни приходи до момента са 152 120 352 долара, при бюджет за снимки и международна реклама от над 230 милиона долара.Австралийската драма “Търсачът” е на девета позиция. За десет дни в България лентата на Ръсел Кроу е спечелила 69 154 лева, което е скромно и очаквано постижение за слабо дискутирано оригинално заглавие, което е насочено към по-възрастната публика.Предварителните очаквания не бяха особено големи и “Търсачът” се представя по-слабо от предишните две ленти с Кроу “Зимна приказка в Ню Йорк“ (90 982 лева за десет дни) и “Ной 3D” (973 427 лева за десет дни). До една седмица “Търсачът” ще премине границата от 100 хиляди лева.Режисираният от Анджелина Джоли “Несломен” заема десето място, със спечелени за десет дни 56 831. Подобно на “Търсачът”, филма на Джоли тръгна по кината без голям предварителен шум (за разлика от САЩ) и затова не е изненадващо, че приходите до момента не правят особено впечатление. “Несломен” се представя по-слабо от скорошните ленти за Втората световна война “Игра на кодове” и “Ярост” и едва ли през следващата седмица ще бъде отбелязан по-голям зрителски интерес. Преди да бъде свален от екраните филма ще премине границата от 100 хиляди лева, но като цяло представянето му няма да бъде запомнено с нещо отличително. Общо по света “Несломен” е спечелил 161 432 522 долара, при бюджет за снимки и реклама от около 100 милиона. ... още »
В първия си сериозен телевизионен проект след премираното си с „Еми” участие в „Рокфелер Плаза 30” Алек Болдуин ще играе ролята на Джо Бърн – милиардер брокер на недвижимо имущество, филантроп и местна знаменитост, който е подтикнат да влезе в политиката, когато заради трагедия трябва да замени кмета на Ню Йорк на поста му. Сериалът ще бъде разработен от Юнивърсъл и HBO и все още няма заглавие. По сценария му работи журналистът Уелс Тауър, а Болдуин ще бъде и изпълнителен продуцент заедно с Кари Брокоу. Най-вероятно снимките ще започнат през септември, а дотогава трябва да бъде намерен и режисьор на пилотния епизод. Създателите на бъдещото шоу искат да направят смесица от „Къща от карти” и по-забавните епизоди на „Семейство Сопрано”. Идеята за сериала е зряла в главата на Болдуин в продължение на 9 години, но заради участието си в „Рокфелер Плаза 30” осъществяването й започва едва сега. ... още »