В навечерието сме на 25-тия международен филмов фестивал София Филм Фест. 25 години след началото, след огромен натрупан опит и постижения, след срещи със стотици майстори на световното кино и представители на европейската и световната филмова индустрия, след авторитетни признания, сред които акредитация от FIAPF и включване в списъка на сп. „Варайъти“ с 50-те най-значими световни фестивала в света…
Готови сме за началото. Адаптирани спрямо пандемичната ситуация. При стриктно спазване на противоепидемичните мерки. С изключителна по своето качество програма. И участници, всеки от които е желан гост на целия фестивален свят.
25-ият София Филм Фест ще се състои от две части: същинска и специална. Същинският фестивал е от 11 до 31 март с хибридно издание. Над 70 филма ще бъдат налични на водещата в света на фестивалите онлайн платформа на Фестивал Скоуп/Шифт 72.Над 129 филма ще бъдат прожектирани в софийските киносалони. Акцентът през март са конкурсните програми, българските игрални и документални премиери, избрани филми от световната фестивална сцена, юбилейни програми, включващи шедьоври от световното кино на гостували в София режисьори. Традиционните фестивали в Бургас, Пловдив и Варна ще бъдат във втората половина на март.
Специалното издание на 25-ия СФФ е предвидено за средата на септември 2021. Тогава планираме да покажем компактна програма от световни филми, представени от техните автори. Всички режисьори на предвидените за септември филми са потвърдили участието си. Да се надяваме да можем да навлезем тогава в нормалността и да отпразнуваме 25-ия Купон на годината подобаващо.
Фестивалът се организира от Арт Фест под патронажа на Столична община, с подкрепата Министерство на културата, ИА „Национален филмов център“ и програма „Творческа Европа“ MEDIA на Европейския съюз, в партньорство с Националния дворец на културата, културни институти, спонсори, партньори и приятели.
Официалното откриване на 25-ия София Филм Фест е на 11 март в Зала 1 на НДК с премиерата на най-новия филм на режисьора Камен Калев - „ФЕВРУАРИ”. Той бе представен в Works in Progress програмата на 17-ия София Мийтингс 2020 и получи заслужено признание – участие в официалната селекция на Кан 2020.
* * * На церемонията по откриване на 25-ия София Филм Фест ще бъде връчена Наградата на София на Столичната община на изключителния музикант, филмов и театрален композитор Теодосий Спасов за неговия принос към изкуството на киното и музиката. Големият ирански режисьор Джафар Панахи също ще получи Наградата на София в годината на софийския юбилей – тя ще отпътува за родината му.
* * * За 19-и път авторитетно жури - Теодор Ушев, мултимедиен артист, режисьор и графичен дизайнер (Канада-България), Иля Хржановски, режисьор (Русия), Светла Цоцоркова, режисьор (България), Саболч Хайду, режисьор (Унгария) и Наташа Петрович, актриса (Северна Македония), ще определи Голямата награда в Международния конкурс за първи или втори игрален филм „София – град на киното”, съдържаща парична премия от 7000 евро, осигурена от Столична община.
* * * Балканският конкурс включва топ-заглавия от региона, които ще се състезават за наградата, връчвана по традиция от нашите приятели „Домейн Бойар“ и оценявана от международно жури в състав: Дорон Еран, режисьор и продуцент (Израел), Джон-Пол Дейвидсън, режисьор (Великобритания) и Лили Хорват, режисьор (Унгария). Ето кои са те:
* * * 2020 е предизвикателна година, но и богата на важни заглавия в света на документалното кино – специална селекция от тях е включена в Документалния конкурс на фестивала. Начело на журито тази година е първият гост на София Филм Фест – режисьорът Лех Ковалски, а заедно с него ще работят датският режисьор-документалист Туе Стийн Мюлер и продуцента Наташа Дак Оджуму.
* * * В продължение на шест години в програмата на София Филм Фест имаме удоволствието и привилегията да бъде връчвана специалната Награда ФИПРЕССИ 90 Платиниум, която се присъжда от Международната федерация на филмовите критици. В пред-пандемичните години тя бе представяна лично от Клаус Едер, генерален секретар на организацията, и нейни носители в София са Бела Тар, Горан Паскалевич, Илдико Енеди, Биле Аугуст, Агнешка Холанд. През 2021 година световните творци на киното, които ще получат този приз, са режисьорите Кристи Пую и Тери Гилиъм.
* * * Новите български игрални филми ще са основен акцент в мартенската програма на СФФ. Сред премиерните заглавия за София, освен участващите в конкурсите, са „Житие“ на Войчех Тодоров и Георги Стоянов по сценарий на Красимир Крумов-Грец, „Блаженият“ на Станимир Трифонов, „Рая на Данте“ на Димитър Радев, „Сбогом, Джони“ на Константин Буров, както и вече разпространеният в киносалоните „Ятаган“ на Андрей Андонов. Три игрални филма ще бъдат в програмата на Киномания, с което двата водещи български кинофестивала обединяват усилията си в стремежа за популяризиране на българското кино – „Страх“ на Ивайло Христов (откриващ Киномания), „Сцени от живота на една актриса“ на Иван Владимиров и „Късата клечка“ на Димитър Петков.
* * * Фестивалът ще представи по традиция и премиерни български документални филми. Сред тях са носителят на наградата „Златен ритон“ – „Преди края“ на Елдора Трайкова, „Тихо наследство“ на Петя Накова и „Парцалев“ на Валя Коларова.
* * * 19-ият Конкурс за български късометражен филм ще представи 12 филма, селектирани от жури в състав: Ваня Райнова, сценарист и продуцент, и режисьорите Борис Десподов и носителя на наградата през 2020 – Христо Симеонов. За втора поредна година наградата се осигурява от Доли медия студио. Ето и селекцията:
* Дишай / Breathe, режисьор Бисер Джонев * Еди-кой си / Whoever, режисьор Милко Йовчев * Заклинание / Spell, режисьор Виктория Караколева * Карантина / Quarantine, режисьор Димитър Димитров * Лека нощ, Лили / Good Night, Lily, режисьор Петър Вълчев * Любов по време на туризъм / Love in Time of Tourism, режисьор Весела Данчева * Оттук дотук / From Here to Here, режисьор Георги Мартев * Под един покрив / Under the Same Roof, режисьор Симеон Цончев * Танда / Tanda, режисьор Теодора-Косара Попова * Черупки / Eggshells, режисьор Слава Дойчева * AIVA, режисьор Венета Андрова * Santiago, режисьор Андрей Кулев
* * * Основният фокус на юбилейния 25-и София Филм Фест е самият фестивал. Едно от най-големите му достижения е гостуването в България на световни филмови творци. Част от тях бяха удостоени с Наградата на София на Столична община за техния принос в развитието на изкуството на киното. Питър Грийнауей получи първата Награда на София през 2005. Оттогава през изминалите 25 години 56 изключителни личности на световното и българското кино са получили лично в София отличието. В програмата представяме извънредната юбилейна рубрика „СФФ 25“ в която са включени филми на 25 носители на Наградата на София. Сред тях освен Грийнауей са Биле Аугуст, Кшищоф Зануси, Никита Михалков, Данис Танович, Агнешка Холанд и Павел Павликовски. Техните творби ще бъдат показани в Дома на киното в предварителната програма на фестивала, която стартира от 1 март. По-голямата част от тях ще отправят лични послания към публиката на СФФ и ще представят филмите си, на което може да бъде свидетел единствено публиката в киносалона. Кои са другите членове на Клуб „25“ ще разберете съвсем скоро. Тук ще споменем и една легенда на българското кино – акад. Людмил Стайков. Неговият филм „Ханът и империята“, част от „СФФ 25“ и Киномания, ще има специална прожекция в Зала 1 на 31 март 2021, организирана от Националния дворец на културата.
* * * Предварителната програма, загряваща 25-ия София Филм Фест ще запознае киноманите и ценителите на постиженията на Чехословашката нова вълна с творчеството на един от нейните най-ярки представители – сценаристът и режисьор Павел Юрачек. В Чешкия център в периода от 1 до 10 март ще бъде представена негова ретроспектива, в която той се проявява както като режисьор и сценарист на свои филми, така и като сценарист на емблематични филми на свои колеги от чудото на 60-те. Програмата ще бъде представена от експерта Ян Трънка от Чешкия национален филмов архив.
* * * БИЛЕТ И през 2021 голяма част от филмите ще са достъпни чрез една от най-известните консерви в света на киното – БИЛЕТ В КЕН на София Филм Фест. Ценителите ще имат възможност да попълнят своята колекция от кенове, а повече информация ще откриете на siff.bg/bilet и може да бъде получена на безплатен номер 080018110.
* * * 18-ото издание на София Мийтингс ще събере онлайн европейския елит във филмовата индустрия – това ще се случи между 17 и 21 март 2021. Пандемичната обстановка в целия свят е условие, с което всички фестивали и филмови пазари се съобразяват, но всеобщата онлайн свързаност дава възможност на киноспециалистите да присъстват на много повече форуми в цял свят.
* * * Следете подробностите за акценти на сайта ни www.siff.bg, както и в социалните мрежи (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube) на фестивала.
Благодарим на компаниите България Еър - основен превозвач на фестивала, Grand Hotel Sofia, Domaine Boyar, Moto Pfohe Rent a Car, hobo, Nescafe Dolce Gusto.
Креативният и комуникационен партньор на София Филм Фест е DDB!
София Филм Фест се осъществява с подкрепата на Столична община.
Преди внезапната си смърт през 1999-та година сценарист-режисьора Стенли Кубрик разработваше няколко амбициозни филмови проекта сред които се отличаваха научнофантастичния “A.I. Изкуствен интелект” и биографичната драма “Наполеон”. Лентата за живота на френския политически и военен водач Наполеон Бонапарт трябваше да бъде заснета от Кубрик още през 60-те години, но прекалено големия бюджет и нуждата от създаване на декори в няколко различни държави бяха основните причини поради които не се стигна да снимки.Въпреки изминалите години проекта (често наричан “Най-великия филм, който не беше направен”) продължава да бъде актуален в Холивуд. Дългогодишният приятел и колега на Стенли Кубрик, Стивън Спилбърг, оповести в ново интервю за френската телевизия Canal+, че планира да превърне “Наполеон” в телевизионни мини-серии. Сценарият на продукцията е написан лично от Кубрик през 1961-ва година и по думите на Спилбърг в момента се работи по преработването на материала за малкия екран.Спилбърг: “Работим по сценария на Стенли Кубрик за живота на Наполеон, но не става дума за игрален филм, а за телевизионни мини-серии.”Спилбърг не разкри дали планира да режисира дебютния епизод на подготвяния сериал. Това което сподели е, че за разработването на телевизионния проект се използва не само сценария, но и големия брой лични записки на покойния Кубрик. Любопитно е да се отбележи, че това е втория път в който Стивън Спилбърг разработва проект на Кубрик.Малко след смъртта на режисьора, Спилбърт засне фантастичния “A.I. Изкуствен интелект” – филм по който Кубрик работеше в продължение на 30 години. Спилбърг е един от малкото хора в шоубизнеса, които имат достъп до всички записки и незаснети сценарии на Кубрик и според наблюдатели това го превръща в “най-добрия избор за ръководната позиция на мащабна телевизионна продукция като “Наполеон”."Все още не знае кога ще се стигне до снимки и за моментна не се споменават никакви актьорски имена. При всички положения екипа на Спилбърг няма да бърза с разработването на проекта, а и самия режисьор ще бъде доста зает в следващата една година.Освен, че беше избран за президент на журито на предстоящия фестивал в Кан Спилбърг ще продуцира мащабните “Трансформърс 4” и “Джурасик Парк 4” и заедно с Том Ханкс подготвя нов телевизионен сериал в духа на “Братя по оръжие”.В най-добрия случай повече детайли за статута на “Наполеон” ще бъдат разкрити през лятото на тази година.СПЕЦИАЛНА ТЕМА НА СИНЕФИШ ПОСВЕТЕНА НА ПРОЕКТА. Прочети повече ТУК» ... още »
Как успява един магьосник да смачка десет тонен петролен танкер като кутия за безалкохолна напитка? А как успява да премине с автомобил 4х4 по дължината на цял плувен басейн без да потъне? Съчетавайки шоуто със суровата науката, най-новото предаване по Discovery Channel разкрива научната механика зад привидно магически трикове. „Магията на науката” стартира на 4 март от 22.00 ч. с обещанието всеки понеделник вечер да ни показва невероятни трикове от изгряващи майстори на магията. Във всеки епизод зрителят ще бъде безапелационно изумен от шоуто, което ще включва мащабни и истински поразителни каскади. След като оставят публиката без дъх, магьосниците в предаването ще разкриват зашеметяващите научни факти, които стоят зад илюзиите.Главните герои в „Магията на науката” са четиримата илюзионисти Уейн Хоучин и Брайтън Бен Ханлин от САЩ, Джеймс Галеа от Австралия и канадецът Били Кид. Епизодите са заснети на улиците на Лондон, Варшава и Ню Йорк. По време на изпълнението на впечатляващите трикове, скрита камера заснема реакциите на минувачите по улицата и техните неподправени реакции също стават част от шоуто. „Магията на науката” е сред най-хитовите премиери на Discovery Channel за 2013 г. От понеделник, 4 март, 22:00 ч. по Discovery Channel. ... още »
17.03.2013 г.Бялата мечка14:00 часа, Дом на кинотоВлезте в интимния свят на полярните мечки. Зимата помага на мечките да си намират храна – тюлени и риби, които ги снабдяват с протеин. Повишаването на температурите, обаче, принуждава мечките буквално да се борят за всяка хапка храна. Върлуващите глутници вълци и намаляването на плячката застрашава оцеляването им. Дали ще преживеят лятото?Разговаряйте с Адам Равеч, режисьор на „Бялата мечка“Имате тази възможност благодарение на София Филм Фест и National Geographic Channel.17.03.2013 г., неделя, 15:00 часа, Дом на кинотоРежисьор, водолаз, пътешественик, изследовател на дивата природа, Адам Равеч, е участвал в безброй проекти, които го отвеждат внай-отдалечените краища на земята.Носител на няколко награди „Еми“, една от които е за кинематография за „Големите миграции“, Адам се стреми да разкрие подробности от дивия свят на животните и връзката им с човека. В преследване на предизвикателства, Адам Равеч се превръща в един от малкото режисьори, които снимат под ледената шапка на Арктика. Безпощадната Арктика възнаграждава Равеч с някои от най-фантастичните мукино образи и зрелищни филми.18.03.2013 г.Извънземни от дъното - Огънят на сътворението17:00 часа, Дом на кинотоБоб Балард стъпва на най-високата планина на Мауна Кеа, вулканв Хавай, който е по-висок от Еверест с 1200 метра. Изследователят слиза на небивала дълбочина в Тихия океан, където условията са подобни на тези в Космоса.Екипът използва дълбоководна камера на National Geographic с две слънчеви сфери, издържащи на всякаква дълбочина. Благодарение на този факт, ще видите животни, които никога не са били заснемани до този момент . 19.03.2013 г.Боен клуб Азия18:00 часа, Дом на кинотоВ Тайланд млади момчета от бедни семейства искат да изплуват от калта и да успеят в живота. Тайландското бойно изкуство Муай тай е тяхното средство да избягат от бедността. Муай тайпревръща подрастващите момчета в смъртоносни оръжия, без да са въоръжени. На ринга,обаче,всяка грешка може да бъде фатална.Една игра на живот и смърт, в която някои залагат, а други се забавляват. 24.03.2013 г.Сурикати14:30 часа, Домнакиното, дублиран филм, подходящ за децаСурикатите ви канят да надникнете в семейния им уют. Изумителната организация в клана, йерархията и разпределянето на задълженията е само малка част от света им. Въпреки неблагоприятните условия в пустинята,тяхната вродена любвеобилност и игривостне стихват. Малките животни ще ви впечатлят с интелигентност, чувство за отговорност и дълг. ... още »
От 8 март всеки делничен ден от 16:00 часа зрителите на bTV ще могат да се насладят на интригуващата история на братята Алекс (Зак Силва) и Луи (Нейт Хейдън), проследяваща драматичния разпад на семейството, битката със страстта, предателството и смъртта в най-новия сериал „Престъпления и страсти” (Desire). Двамата братя Алекс и Луи отварят малък ресторант в Ню Джърси, заедно с майка си Рита (Елиана Александър). В деня на откриването в заведението пристига прочут местен гангстер, заедно с привлекателната си дъщеря. Известен със славата си на донжуан, Луи веднага забелязва момичето и не след дълго връзката им минава на следващо ниво. След като разбира за случилото се, мафиотският бос отмъщава за честта на дъщеря си, подпалвайки ресторанта и дома на семейството.Принудени да избягат от града, двете момчета и майка им решават да заминат за Лос Анджелис и да започнат на чисто. Това което не знаят обаче е, че в същия град живее баща им, който тайно обещава на Рита да ги вземе в ресторанта, в който самият той работи. Там Алекс и Луи срещат дъщерята на собственика Андреа (Мишел Белгрин) и тутакси се влюбват в нея. Заплитащата се интрига ще изправи двамата братя пред редица предизвикателства и окончателно ще преобърне живота им. Ще успеят ли те да запазят братската си любов и да се измъкнат от клопката на мафията, която е по петите им? ... още »
На 8 март в Дома на Киното той ще получи Наградата на София на Столичната община за своя принос към изкуството на кинотоБроени дни след своя 80-годишен юбилей, режисьорът Коста-Гаврас, носител на много престижни награди, сред които „Оскар”, „Златна палма” и „Златна мечка”, ще представи най-новия си филм „Капитал”, който предстои да открие Московския фестивал през юни 2013.Капитал (2012), реж. Коста-Гаврас Създаден с неоспорим визуален усет, филмът „Капитал” представя една история в безмилостния, жесток и алчен финансов свят. „Това е филм, който засяга всеки един от нас“, споделя Коста-Гаврас. „Капитал” описва ситуация, от която няма никакъв изход. Всеки божи ден се събуждаме чудейки се: Какво можем да направим, за да умилостивим пазарите? Те вече приличат на болен и ужасно взискателен пациент, който има постоянна нужда да му се сменяват памперсите и да бъде развличан, за да се чувства по-добре. Днес ние всички смe заложници на тaзи глобална скръб. Някои хора посрещат тази ситуация без страх или тревога, защото работата им е да се „хранят” от нея. Но дори те не могат да я контролират. Непредсказуеми, подобно на пулса на смъртно болен човек, финансовите пазари са в синхрон с ритъма на суетата, безсмислието и алчността”.Освен със забележителен визуален стил и запомнящ се саундтрак, „Капитал” на Гаврас може да се похвали и с доста силен актьорски състав, в който са и световните звезди Гейбриъл Бърн и Наташа Рение.Коста-Гаврас е френски режисьор от гръцки произход. Получава признание с трилъра „Z” (1969; „Оскар” за чуждоезичен филм) и поставя началото на серия политически трилъри, в които изобличава насилието, корупцията, тоталитаризма – „Признанието” (1970), „Обсадно положение” (1973), „Специален отдел” (Награда за режисура от Кан, 1975), „Музикална кутия” (1989). Коста-Гаврас е роден на 12 февруари 1933 година, в Гърция. Живее във Франция от 60 години, но и до днес не спира да се интересува за живота и политическата обстановка в родината си. По време на окупацията на Гърция, семейството му се премества в Пелопонес, а след края на войната - в Атина. По време на войната бащата на Гаврас е член на лявото крило на Националния фронт за освобождение на Гърция и по-късно е арестуван по подозрение, че симпатизира на комунизма. Семейството на Гаврас е принудено да напусне Гърция.Коста-Гаврас завършва гимназия във Франция, а през 1951 г. започва да учи право в Сорбоната, но през 1956 г. зарязва Университета и се захваща с киното. Завършва висшето си образование в IDEK в Париж и работи като асистент-режисьор в киното. През 1965 г. Гаврас прави своя дебют като режисьор – екранна адаптация по романа „Убийци в спални вагони” с Ив Монтан в главната роля. Коста-Гаврас е бил член на Международното жури на кинофестивала в Кан през 1976 г. и Президент на Международното жури на 58-то Берлинале през 2008. Именно в Берлин Коста-Гаврас заявява: „Имам шанса да кажа на света неща, които мен дълбоко ме вълнуват. С надеждата, че моите истории ще развълнуват и света. Всичко това се корени назад в детството, когато Гърция бе окупирана от немските войски. Нямаше ток, стояхме на тъмно и баща ми разказваше истории. Така разбрах силата на разказването и възможността да внушаваш собствени мисли на другите много ми хареса. Основната тема на моите истории е властта. Всеки от нас има власт да влияе върху другите и в същото време е жертва на властта на останалите. Ето това ме занимава. За съжаление в киното можеш да накажеш „лошия”, но не и в живота. В реалността неморалните действия най-често остават ненаказани”, убеден е режисьорът. Чрез филмите си Коста-Гаврас показва как историята, политиката, обществото, държавните институции, политическите партии влияят на съдбата на отделния човек. Истински гражданин на света, снимал филмите си в различни страни, Коста-Гаврас е признат за космополитен кинематографист в най-добрия смисъл на думата, един истински хуманист художник, който се интересува от глобалната борба между доброто и злото, не само от злободневната политическа страст.Сред особено успешните филми на Коста-Гаврас са „Пропаднал без вест” („Златна палма” в Кан, 1982), „Музикална кутия” („Златна мечка” на Берлинале 1990), „Малкият апокалипсис” (1993), „Луд град” (1997), „Свидетелят” (2001).Коста-Гаврас признава, че когато прави филмите си, винаги спазва два принципа: да бъде колкото се може по-верен на героите и ситуациите и да не забравя, че киното е преди всичко зрелище. Може би това и една от причините, всеки негов филм да бъде повод за коментар, скандал или похвала... ... още »
От основаването си през 2005-та година филмовия дистрибутор Про Филмс (Pro Films) е отговорен за разпространението на над 50 независими заглавия в България, повечето от които са произведени в европейски държави. Въпреки широко разпространеното пиратство на родна почва Про Филмс успя да наложи своето име и в момента е водещия български дистрибутор на независими филми. През изминалите няколко години компанията представи на зрителите няколко европейски анимационни филми, които въпреки конкуренцията от страна на по-скъпите и бляскави холивудски ленти намериха своята публика в България. Сред по-известните анимирани заглавия, които са разпространявани от Про Филмс са “Фреди Грозника 3D”, ”Ронал Варварина” и ”Нико и пътят към звездите”. Постигнатото от Про Филмс на фона на конкуренцията и филмовото пиратство не остана незабелязано и през месец ноември 2012-та година специализирания уебсайт FilmNewEurope.com обяви компанията за “европейски дистрибутор на месеца”. Сега, близо пет месеца по-късно същия сайт оповести, че Про Филмс е един от трите номинирани европейски дистрибутори, които имат шанса да се сдобият с титлата “Анимационен европейски дистрибутор на годината”. Останалите кандидати за наградата са германската филмова компания Universum Film и френската TF1 International – два от най-старите европейски дистрибутора, които също могат да се похвалят със стабилни успехи в сферата на анимационното разпространение и популяризирането на независимото европейско кино.През годината в която беше обявен за “европейски дистрибутор на месеца” Про Филмс пусна по българските киноекрани своята първа филмова продукция ”Корпус за бързо реагиране”. Режисираният от Станислав Дончев филм спечели над 300 хиляди лева и в момента продуцентите разработват продължение.Междувременно Про Филмс се подготвя да представи на българските зрители заглавия като финландския анимационен филм ”Нико 2: Семейни Афери”, италианския ”Гладиатори в Рим” и ”Тор и легендите за Валхала”.От FilmNewEurope.com оповестиха, че носителя на титлата “Анимационен европейски дистрибутор на годината” ще бъде обявен на 6-ти март, тази година, във френския град Лион. За Про Филмс номинацията е ясен показател за положителното развитие на дистрибуцията на европейски игрални и анимационни филми в България.Носителят на престижната титла ще бъде обявен на сайта FilmNewEurope.com веднага след приключването на церемонията. ... още »
Психо-трилъра от 1981-а година “Злите мъртви” сложи началото на една от най-известните и дискутирани хорър-поредици на всички времена. Заснетият с бюджет от 400 хиляди долара филм спечели близо 3 милиона долара от киноразпространението си и това позволи на режисьора Сам Рейми да заснеме още две продължения в които главната роля отново беше поверена на актьора Брус Кембъл. Персонажът на Кембъл, Аш Уилямс, се сдоби с култов статус сред феновете на хорър-филмите, а втората и трета част от франчайза (“Злите мъртви 2” и “Злите мъртви 3: Армията на мрака”) също се представиха добре в бокс офис класациите. Веднага след премиерата на “Армията на мрака” започнаха да се носят слухове за направата на четвърта част от поредицата, но Сам Рейми бързо насочи вниманието си към съвсем различни по жанр проекти, а продуцентите отказваха коментар по въпроса.С течение на времето бъдещето на франчайза изглеждаше все по-несигурно и през 2011-та година се появи новината, че Рейми и Брус Кембъл са се съгласили да продуцират осъвременен римейк на оригиналния “Злите мъртви”. За феновете на поредицата това беше ясен показател, че четвъртата част от франчайза със сигурност няма да бъде заснета. Римейкът, дело на режисьора Федерико Алварез, ще тръгне по кината през месец април, тази година, а сюжета отново ще разказва за група младежи, които попадат в отдалечена къща и се превръщат в жертви на свръхестествени същества и демони.След старта на снимките на римейка дискусиите относно “Злите мъртви 4” намаляха значително, но въпреки всичко все още има реален шанс филма да бъде направен. Преди броени часове беше оповестено, че Сам Рейми и сценариста Иван Рейми (негов брат) са изявили желание да заснемат четвъртата част и плановете им са работата по сценария да започне още това лято. Докато рекламираше най-новия си филм “Оз: Великият и могъщият” Сам Рейми потвърди информацията и поговори накратко за проекта.Рейми: “Искам да напишем сценария това лято. Единствената причина за това раздвижване е желанието на феновете. Постоянно чувам неща от рода “Хайде Сам. Направи този филм!”. Досега се питах защо е толкова силно това тяхно желание и защо продължават да настояват. Тогава Иван (Рейми) ми каза: “Хората просто искат от теб да направиш този филм. Ти си режисьор и твоите фенове те молят да направиш филма. Какъв си, идиот ли? Просто направи филма!”Предполагам, че има неща които просто не забелязвам и Иван беше напълно прав. Нямах особено желание да работя по подобен филм, но сега започвам да си припомням колко се забавлявахме докато работехме по предишните три части.”Рейми потвърди намерението си да режисира “Злите мъртви 4”, но и побърза да уточни, че проекта е във все още ранен етап на развитие и за момента няма осигурен бюджет за снимки. Надеждата на феновете е, че Брус Кембъл ще се завърне отново в образа на Аш Уилямс, но както може да се очаква все още няма никаква информация относно актьорския състав.Според наблюдатели ако римейка на оригиналния “Злите мъртви” се превърне в хит и поднови интереса към поредицата Сам Рейми и екипа му със сигурност ще получат нужната финансова подкрепа за заснемането на четвъртия филм.Повече детайли за статута на “Злите мъртви 4” се очакват да бъдат разкрити след премиерата на предстоящия римейк. ... още »
Ясно е, че не историята тук ще изненада. За грешка отчитаме подбора на актьорите, някои от които толкова чупливи и прозирни, че ни е жал за иначе многоизмерните персонажи на Толстой. Найтли, обаче, колкото и физически несъвместима да е с образа на Анна, си остава актриса, която може да обърне един филм в лунатично празненство само заради присъствието си в него– ПрограматаРежисьорът на "Изкупление" и "Гордост и предразсъдъци" Джо Райт дава бляскава и пищна нова визия на епичната любовна история.–Стандарт"Оскарът" за костюми не е достатъчен, за да спаси екранизацията по един от най-популярните романи. Кийра Найтли фучи из просторни помещения, сменя десетки рокли и безспирно разиграва мъжете около себе си – така можем да опишем накратко новата Анна Каренина. Ако това описание не съвпада със спомените ви от романа на Лев Толстой, вероятно тази поредна версия на класиката няма да ви хареса.– Тодор Ковачев, СегаСценаристът Том Стопард успява в 130 страници да улови същността му, без да прави компромис с героите или с историята, като се концентрира върху основната тема, минаваща през книгата: любовта във всичките й форми. „Затворена“, но и визуално пищна, величествената сцена на руски театър от този период оживява и се преобразява пред очите на публиката. Ефектът според зрителите и критиците е „магически“. Минаваме през врати и се озоваваме в снежни пейзажи, оттам в подземия. Театралното пространство съдържа в себе си ледена пързалка, зала, опера, огромно соаре на висшето общество и конно надбягване. Това е величествен, мащабен, завладяващ филм.– az-jenata.bgАко все пак има някакъв критически консенсус за филма, то той се синтезира в следното изречение - "Дръзка, стилизирана екранизация - за добро и за лошо".– ТрудНе е необходимо да сте гледали много екранизации, за да се съгласите, че е трудно да се направи добър филм по слаб роман, но съвсем не е толкова трудно да се направи слаб филм по добър роман. Anna Karenina (Анна Каренина) на Джо Райт (Joe Wright) е не просто добра екранизация, а един наистина впечатляващ филм, който напълно заслужава четирите си номинации за "Оскар". Не само заради прекрасната музиката и изключителните костюмите, които спечелиха отличието на Академията, но и защото е създаден от хора с доказан опит в екранизациите и това си личи.– Валерия Стефанова, avtora.comОстанах впечатлена! Останах впечатлена от актьорската игра, макар че продължавам да мисля - Кийра Найтли се справи брилянтно и въпреки това й липсваше онзи... руски заряд. Останах впечатлена от начина на заснемане на продукцията – толкова въздействаща игра между типичните похвати на театъра и киното, която те потапя в един различен свят. Останах впечатлена от емоцията, която продукцията успя да остави у мен.– beu.bgТрудно е да не се възхитим на смелия подход на Райт към историята на Анна Каренина.– Стивън Риа, Philadelphia InquirerВие не просто гледате великолепния „Анна Каренина” на Джо Райт – вие танцувате валс с него, тичате с него, завъртате се с него.– Мойра Макдоналд, Seattle TimesТази история е филмирана много пъти, но никога с подобен еротичен заряд. Найтли е божествена. Моят съвет е да оставите адаптацията на Джо Райт да въздейства със своя странен и удивителен чар.– Питър Травърс, Rolling Stone ... още »