И Лора Дърн ще участва в „Star Wars: Епизод VIII” – това съобщиха официално от Дисни. Освен нея към актьорския екип се присъединява и дебютантката Кели Мари Тран, макар че не се знае каква ще бъде нейната роля. Макар вече да беше ясно, че Бенисио дел Торо също ще участва в най-новия епизод на звездната сага – дори самият актьор го беше потвърдил, едва сега името му беше също официално споменато във връзка с него. Снимките стартираха в понеделник в студиото Пайнууд в Лондон под ръководството на Райън Джонсън („Looper: Убиец във времето”), който поема щафетата от Джей Джей Ейбрамс, заснел един от най-успешните епизоди до момента. ... още »
Черната комедия на Джордж Клуни като режисьор с участието на Мат Деймън и Джулиан Мур – „Субурбикон” („Suburbicon”), се продава изключително успешно в рамките на филмовия пазар на Берлинале.До момента тя вече си осигури дистрибутори във Великобритания, Германия, Испания, Италия, Латинска Америка, Канада, Гърция, Хонконг, Скандинавия, Румъния, Турция, Япония, Индия, Тайван, Чехия, Полша, Австралия, бивша Югославия и Близкия Изток. Сценаристи на филма са Джоуъл и Итън Коен, а продуценти – Джоуъл Силвър, Клуни, Грант Хеслов и Теди Шуарцман.Снимките му ще са през октомври в Лос Анджелис. Филмът се върти около семейство Лодж, които живеят в идилично предградие, пълно с усмихнати хора, нейде в централна Америка. Но животът им се преобръща, след като след влизане с взлом, майката на Ники Лодж е убита. Това задвижва поредица от странни събития, които водят до измами, изневери и изнудвания. ... още »
Екранизация за малкия екран по „Чистота” („Purity”) от Джонатан Франзен е привлякла вниманието на Даниъл Крейг след поредното (или последното) му въплъщение като Джеймс Бонд. Проектът ще се разработи като сериал от самия Франзен и Тод Фийлд („Малки деца”), който и ще е режисьор. След завършването на колежа, вместо най-сетне да поеме пътя си в „истинския живот”, Пип Тайлър се озовава в безпътица. Обременена от огромен студентски заем, който няма как да върне със зле платената си и ужасно скучна работа, от тайната си любов към женения, на всичкото отгоре с петнадесет години по-възрастен от нея Стивън, и най-вече от психически неуравновесената си майка, която категорично отказва да разкрие кой е баща й, Пип сграбчва случайно изскочилата възможност да обърне гръб на всичко и да замине за Южна Америка. Там тя ще изкара стаж в организация, поставила си за цел да извади на светло всички мръсни държавни и корпоративни тайни и да промени света. Все още не се знае кой канал ще спечели продукцията, водена от Скот Ръдин, но Шоутайм, Нетфликс и ЕфЕкс преговарят. ... още »
Комикът Ханибал Бърес се сдоби с роля в игралната версия на сериала „Спасители на плажа” редом до Дуейн Джонсън – Скалата и Зак Ефрон. Макар че сюжетът не ни е известен, това, което е ясно със сигурност, е, че Бърес няма да облече червени бански, а ще ръси шеги като персонаж от живеещото в залива общество. Той ще си партнира и с Александра Дадарио, Приянка Чопра, Илфенеш Хадера, Кели Рорбах. Сет Гордън („Horrible Bosses”) ще режисира филма по последния засега сценарий от Деймиън Шанън и Марк Суифт – дуетът, който възкреси „Петък 13-ти”. ... още »
От време на време европейски режисьори търсят по-голяма публика като снимат поредния си проект на английски език, а в случаите, когато това не им се отплаща, се връщат към родния си. Норвежецът Рубен Естлунд, който си спечели привърженици с „Форсмажор”, възнамерява да снима следващия си игрален филм именно на английски по същата логика.„Площадът” („The Square”) ще разказва за музейна инициатива, която рекламира своя алтруистична изложба, която обаче излиза извън рамките на добрия вкус. Снимките ще са през лятото, а в момента тече кастингът. В същото време Естлунд работи по английска телевизионна комедия под заглавие „Помниш ли онзи уикенд, когато не бяхте у дома с децата?” („You Know That Weekend You Were Away With The Kids?”), посветена на изневярата. Тя вече е харесана от американски канал, но името му се пази в тайна. ... още »
„Нощният мениджър“ (“The Night Manager”) – трилър в 6 части, създаден на базата на бестселъра на Джон льо Каре, стартира на 22ри февруари в 22.00 ч. по AMCСъвременната интерпретация на шпионския роман на Джон льо Каре „Нощният мениджър“ (“The Night Manager”) проследява съдбата на бившия британски войник Джонатан Пайн (Том Хидълстън), вербуван от агента на разузнаването Анджела Бър (Оливия Колман) със задачата да се внедри в близкото обкръжение на международния бизнесмен Ричард Онслоу Роупър (Хю Лори), за да разбие обслужвания от него престъпен съюз между хора от разузнаването и тайната търговия с оръжие.За да проникне в сърцето на огромната империя на Роупър, Пайн трябва да устои на разпита на мнителния си продажен началник майор Коркоран (Том Холандер) и на съблазните на красивата си приятелка Джед (Елизабет Дебицки). В стремежа си да действа правилно, самият Пайн е принуден да се превърне в престъпник. Изпълнителни продуценти на сериала са Джон льо Каре, Саймън Корнуел, Стивън Корнуел и Стивън Гарет. Групата на изпълнителните продуценти се допълва от сценариста Дейвид Фар и от носителката на Наградата на Академията за филмово изкуство Сузане Биер, която изпълнява и функциите на режисьор.Повече за сюжета на сериалаВ разгара на Арабската пролет бившият войник Джонатан Пайн работи като нощен мениджър в хотел „Нефертити“ в Кайро. Във времето, когато градът се е вдигнал на протест, Пайн е помолен за помощ от красивата Софи Алекан – любовницата на влиятелния, но опасен собственик на хотела. Тя предоставя на Пайн доказателства за сделка с оръжие, която може да доведе до разгрома на народната революция. Принуден да действа така, както смята за правилно, Пайн се свързва със свой приятел в британското посолство. Но, действията му неволно го въвличат в ужасяващия свят на безпощадния търговец на оръжие Ричард Роупър. След като информацията на Софи достига до Анджела Бър – държавен агент на Службата за борба с корупцията, която е решена да разгроми империята на Роупър, информация, изтекла в мрежата й, задейства поредица от събития с трагичен край.Три години по-късно, когато пътищата им се пресичат отново в Швейцария, Пайн получава възможност да поправи старите грешки. Той се свързва с Бър и двамата заедно съставят план, с който да провалят операцията на Роупър отвътре.Ричард Роупър управлява световните си операции от луксозно преустроена средновековна крепост на остров Майорка, където прекарва дните си в компанията на дясната си ръка Коркоран, любовницата си Джед и малкия си син Дениъл, наслаждавайки се на шампанско, бързоходни яхти и дълги летни вечерни партита. Но, този спокоен луксозен живот е внезапно прекъснат, когато гангстери нападат ресторанта му с намерението да отвлекат Дениъл. Момчето е спасено от появил се незнайно откъде храбър непознат, който отблъсква престъпниците, жертвайки безопасността и живота си. Непознатият мъж е Джонатан Пайн, който в резултат от този таен сценарий, подготвян от месеци от Пайн и Бър, е допуснат в най-близкото обкръжение на Роупър в знак на благодарност.Всички големи престъпни организации, като тази на Роупър, се крепят на достъп до информация, мрежи от корумпирани служители и тъмни операции, които поддържат властта на всеки деспот. Затова, когато Бър вербува Пайн в Швейцария, тя си дава сметка, че проникването в организацията ще бъде адски трудна и смъртоносно опасна задача. Пайн не може просто да влезе в ролята на закоравелия разбойник, който би се харесал на Роупър, той трябва действително да се превърне в такъв. Внимателно обмисленият план изгражда моста, по който Пайн ще премине от закона към престъплението.Той открадва пари от хотела в Цюрих, след това под чуждо име контрабандира наркотици в Девън, като при бягството си създава впечатлението, че убива съучастника си, и накрая отново сменя самоличността си. В момента, в който Пайн се появява в Майорка, той вече е в списъка на най-търсените лица. Пайн е минал по моста, взривявайки го след себе си, и никакви разпити на мнителния Коркоран не могат да проникнат зад този образ.През следващите месеци Пайн измества Коркоран от позицията на най-доверен човек на Роупър. Той придружава Роупър при най-важните му пътувания и става близък със семейството му и особено с Джед. Тази млада, красива и горделива дама от хайлайфа неусетно влиза под кожата на Пайн и той започва да се чувства привлечен от нея, така както е бил привлечен от Софи. С времето Джед също се влюбва в Пайн, който открива, че тя има свои причини да иска да унищожи Роупър. В крайна сметка Пайн се добира до поверителни сведения за планирана крупна сделка с оръжие в Близкия изток. Време е британското разузнаване да се задейства, но това води до разкриване на слабото място на операцията. Пипалата на Роупър са проникнали дълбоко в тайните служби и Пайн е изложен на риск самоличността му да бъде разкрита. Загубил връзка със съюзниците си, Пайн е принуден да се спасява сам в борбата със заклетия си враг, а шефката му Бър трябва да реши кое е по-важно – стойността на един живот или борбата за разгромяване на един престъпник, изцапал ръцете си с много кръв.Снимки: Des Willie, Mitch Jenkins ... още »
Творбата на Балабанов е „един политически некоректен филм, който говори коректно за политическите, икономическите и ценностните проблеми на Европа, видяна от и чрез България”Случващото се в България дълбоко вълнува живеещия от години във Франция български режисьор. Игралният дебют на Георги Балабанов „Досието Петров”, чийто сценарист е носителят на „Оскар” Жан Клод-Кариер, представи по нестандартен начин промените в страната, като разказа история, започваща в края на 80-те години на ХХ век и завършваща в наши дни. Филмът постави началото на 19-ия София Филм Фест миналата година. В програмата на юбилейния 20-и фестивал Балабанов ще представи най-новата си творба – френско-българска копродукция, документален разказ за случващото в България в последните години. „И балът продължава” е смел режисьорски поглед към развитието на страната, променената ценностна система и последиците за нашето общество. Филмът проследява присъединяването на бившия съветски сателит към Европейския съюз с дълбоко заложено в психиката очакване за Американската мечта.Георги Балабанов, режисьорКои са Вашите герои и как решихте, че точно техните истории ще се превърнат в основа на Вашия разказ?Моите герои са времето, в което живеем, и един град – София, с неговите обитатели, които имат нещастието да живеят в това време. Във филма, разбира се, има няколко основни герои – една млада жена, инженер по професия, която прави социални проучвания; един много известен телевизионен журналист; един скептичен интелектуалец; един бивш депутат; един вечен дисидент и неговия приятел – пенсиониран полковник, както и най-голямата българска попфолк звезда. С някои от тях се познавах от преди и нямаше проблем да се съгласят да участват във филма. С един от героите се запознах специално и беше доста трудно да ги убедя. Сега сме много добри приятели, както и с останалите. Какъв беше подхода в реализиране на идеята - как привлякохте вниманието на „ARTE France” и „Ladybirds Films” с тема за българската действителност?С „ARTE France” съм работил много пъти – имаме дълга връзка във времето. А вниманието им привлякох по следния начин: отидох с няколко написани листа и снимки на героите при тях, и те, тоест – директорката на документалния отдел на ARTE, каза, след като прочете синопсиса – Да! Разбира се, нещата не винаги са толкова прости! Има и редакционен съвет, който трябва да вземе решение, както и друг в централата в Страсбург, но важното е да има човек, който да вярва на проекта и на автора, и да стои зад него. Вторият такъв човек беше продуцентката Елен Бадинтер, управител на „Ladybirds Films”, която направи изключително много за филма. Това е най-добрият филмов продуцент, с когото съм работил - а аз съм работил с доста... Що се отнася до българската тема, снимал съм основно филми (с няколко изключения), свързани с България и живота на хората тук. ARTE е френско-немски канал и е най-голямата и сериозна обществена телевизия в Европа. Освен програмите си, тя финансира много игрални и документални филмови проекти, сред които и така наречените „grand format” – пълнометражни филми, посветени на сериозни политически и социални проблеми в Европа и света. „И балът продължава” е именно такъв филм. Във фокуса му е българското общество като част от европейското, българинът като европеец (макар и не съвсем, както беше казал един Алеков герой). „И балът продължава” е един политически некоректен филм, който говори коректно за политическите, икономическите и ценностните проблеми на Европа, видяна от и чрез България.„И балът продължава”Споделете нещо интересно от работния процес на „И балът продължава”?Интересно може би не, но вълнуващо – да. Снимахе една група бездомници пред камионетка на една благотворителна организация. Те чакаха в студа да получат нещо за ядене. Представителите на организацията нямаха нищо против да снимаме, това беше реклама за тях, но един човек от чакащите на опашката яростно се противопостави. За него ние бяхме някакви лаици от някаква телевизия, които правят добре платен репортаж за грижите на властта за бездомните. Прибрахме камерата. Миг по-късно същият човек дойде при нас и каза – „Снимайте ме! Аз ще ви кажа истината за живота тук, в тази държава.” Ние извадихме камерата и след малка пауза той каза истината, със сълзи в очите. Неговата истина. А вероятно и на много други като него. Тези, които не ги канят в телевизионните предавания и „Биг Брадър”; тези, които имат само спомен от времето, в което са имали работа и покрив над главата; тези, които като него са имали окачено синьо знаме на къщата си и на антената на „москвич”-а; тези, които сега като него имат усещането, че някой ги е излъгал. Тази изповед - за провала на мечтата за нещо друго, нещо хубаво - за мен е един от най-силните моменти на филма...„И балът продължава”Георги Балабанов завършва НАТФИЗ. Работи като театрален и филмов режисьор. През 80-те години се установява в Париж, където създава поредица от документални филми. Сред най-известните с българска тематика са „Граница на мечтите” за братята Анани и Христо Явашеви, както и филм за бившите дисиденти в Пазарджик. Балабанов работи в прочутия театър „Слънце” на Ариан Мнушкин в Париж, както и за тв канал ARTE. Негови филми имат награди от фестивалите в Оберхаузен, Венеция, Париж, Ню Йорк. Цялото интервю за работата по най-новия му филм може да видите на сайта – www.siff.bg ... още »
Голямата награда на журито и наградата на критиката в Кан, „Златен глобус” и номинация за „Оскар” за най-добър чуждоезичен филм След световната си премиера в Кан, драмата за Холокоста на унгарския дебютант в игралното кино обра наградите на най-престижните международни фестивали, в това число и Специалната награда на журито в Сараево ’15, „Алуминиев кон” за режисьорски дебют и наградата за най-добър режисьор в Стокхолм ’15, „Златна количка” за най-добър филм в Загреб ’15.Радикален като съдържание и провокативен като изобразителен експеримент, „Синът на Саул” описва историята на Саул Ауслендер - евреин, който е депортиран в концентрационния лагер в Аушвиц и попада сред „зондеркомандос” - затворници, работещи в газовите камери. Един ден Саул открива тялото на момче, което прилича на сина му, и прави невъзможното да го погребе достойно.„Питах се какви усещания са имали евреите, когато са пристигнали на рампата в Биркенау. Какво са виждали? Какви са били последните им часове? Това ме накара да заснема филма”, казва пред медиите 38-годишният Ласло Немеш, потомък на украински евреи, намерили смъртта си в Аушвиц. Интересът му към темата е провокиран от сборник с текстове на членове на отрядите „Зондеркомандос”.„Синът на Саул” е първият пълнометражен филм на Ласло Немеш, който го изстрелва на върха. Роден през 1977 година в Будапеща, той учи история, международни отношения и драматургия в Париж, а след това работи като асистент-режисьор на късометражни и пълнометражни филми във Франция и Унгария. Две години е асистент на Бела Тар, като междувременно завършва кинорежисура в училището по изкуства „Тиш” към университета в Ню Йорк. Късометражните му филми „С малко търпение” (2007), „The Counterpart” (2008) и „Джентълменът е освободен” (2010) получават близо 30 награди и имат участие в над 100 международни фестивала. ... още »