Вечният пример за това е „Изкуплението Шоушенк“. Колкото и да звучи невероятно днес, в началото интересът към един от най-харесваните филми на всички времена е меко казано слаб, а критиците не са особено възторжени.
След седемте номинации на Американската кино академия, включително за най-добър филм, нещата коренно се променят. Популярността на филма лавинообразно нараства и от години той е с най-висок рейтинг в сайта imdb.com, като продължава да печели нови поколения фенове.
Днес се навършват 30 години от премиерата на шедьовъра на Франк Дарабонт, напомнящ, че никога не трябва да губиш надежда. Дом на киното
Докато очаквахме от Дименшън филмс да се забързат и да задвижат продължението „Хелоуин се завръща” („Halloween Returns”), времето мина и те изгубиха правата за франчайза. Очакваше се снимките на филма да стартират през юли в Луизиана. През септември режисьорът Маркъс Дънстан каза, че иска да привлече Джилиън Джейкъбс („Community”) за главната роля, а през октомври продуцентът Малек Акад обясни, че заради различни фактори в различните студия продукцията е спряла временно. В момента от Мирамакс се опитват да продадат правата за франчайза на други студия, а тъй като желанието им е да се дистанцират от Дименшън, са решили да освободят режисьора и съсценариста му Патрик Мелтън. ... още »
„Да създадеш убиец” („Making a Murderer”) вдъхнови хиляди зрители да се включат в две петиции с настояване за справедливост за Стивън Ейвъри, който в момента излежава доживотна присъда за престъпление, което не е извършил. Петициите искат президентът Обама да помилва осъдения за убийството на Тереза Холбак. Документалната поредица на Нетфликс на сценаристките и режисьорки Лора Рикарди и Мойра Демос проследява ужасяващия лош късмет на Ейвъри с правосъдната система на щата Уисконсин, която го осъжда за първи път за изнасилване, за което той е оправдан 18 години по-късно. Поредицата показва, че Ейвъри е вероятна жертва на полицейската корупция заради иска му за милиони долари, с който обвинява първоначалните си несправедливи обвинители. До момента двете петиции са събрали общо 36 900 подписа, но са необходими 100 000, за да му обърне внимание президентът. ... още »
ЕйЕмБи Груп закупиха правата за филмирането на историята на Феручо Ламборгини – основател на фабриката за легендарната кола, която носи името му. Снимките се очаква да стартират през лятото в Италия и ще продължат на няколко места по света, които са играли ключова роля в историята на бизнесмена. Работното заглавие е „Ламборгини – легендата” („Lamborghini – The Legend”). За основа на сценария е послужила книгата на сина на Ламброгини – Тонино, и разказва за дългия живот на легендата – от създаването на първите трактори, носещи неговото име, до дизайна на военни возила по време на Втората световна война и логично, създаването на луксозната кола. Филмът ще се концентрира и върху многобройните любовни истории на Феручо Ламборгини. ... още »
Джон Ридли, който спечели „Оскар” за сценария си за „12 години в робство”, съобщи, че замисля телевизионен проект за Марвел ТВ. „Израснал съм с комикси, а и сам написах няколко книжки. Децата ми не се интересуват много нито от „12 години в робство”, нито от сериала ми „Американско престъпление”, макар да са сериозни филми. Просто защото такава им е възрастта. Самият аз предпочитах навремето „Супермен” и Междузвездни войни” преди всичко друго. Разбира се, „не мога да ви кажа още нищо за проекта, но ще останете изненадани, че точно аз го правя. Харесва ми смесицата между реалността и фикцията, която все повече се налага в телевизията и именно това ще мога да направя с този проект. А освен това работя и по пилотен епизод на сериал със заглавие „Присъствие” („Presence”). Оглеждайте се за него.” ... още »
Клои Грейс Мориц – звездата в новия апокалиптичен трилър „Петата вълна”, споделя, че когато прочела едноименната книга от Рик Янси, останала много доволна, че не става дума за любовна история. „Най-много ми хареса, че става дума за обичта между брат и сестра, както и дълбока обич към човечеството. Освен това, тук, за разлика от „Kick-Ass 2”, не ме караха да тренирам седмици наред бойни техники, а да си бъда обикновено момиче, което не е готово да се справи първоначално с нищо от онова, което може да й се случи. Също така, след като попораснах, вече не ме канят за роли, в които някой ме спасява, а за роли, в които аз самата мога да се спася. И това говори, че в Холивуд има различни роли за актрисите, което е хубаво.” ... още »
„Във филма добри няма, остават само лошите и грозните.“ - Лични наблюденияНяколко години след края на гражданската война в САЩ, насред заснежените планини на Уайоминг, в един дилижанс, се оказват двама ловци на глави, бъдещият шериф на Ред Рок, една осъдена на смърт чрез обесване жена и ...няколко вкочанени трупа на престъпници, струващи добри пари. Страховита буря заставя пасажерите да се спрат в изолиран хан, вероятно единственият им шанс за оцеляване. Тук са намерили подслон още четирима странници, които тихо и кротко се греят на камината и пият разредено кафе, в очакване на по-добри метеорологичните условия. Както се оказва по-късно, случайни хора тук няма.Осмият филм на Куентин Тарантино събира в едно помещение осемте вероятно най-противни и гадни мутри, които Дивият запад е представял на екрана. Едва ли някой би се изненадал, ако разбере, че филмът е реверанс към спагети-уестърните. В изкуството понятието „маниеризъм“ е свързано с две авторови послания. Едното може да се обобщи като „вижте от кого се уча и какво ми харесва“, а другото – „вижте ме, че и аз мога като Големите и Всепризнатите“. Творчеството на Тарантино е една непрекъсната маниеристична декларация и надали някой ще се заеме да оспорва това твърдение.Тарантино дава блестящ урок по екстравагантен маниеризъм, като заснема филма си във формат 70 мм, отхвърлен от професионалистите през 60-те години на миналия век – златният период на италианския уестърн. Архаичният формат киноизображение е с подчертано панорамно-пейзажни предпочитания, експлоатирани докрай във филма (съотношение височина към дължина на екрана 1:2,71), но екстериорните снимки са сравнително малко. Операторът Робърт Ричардсън се справя блестящо със задачата си, тъй като действието се развива изключително в интериор, който светлинно, композиционно и монтажно е доста по-взискателен. Верен на традиционния визуален стил свързан с антигероите-спагетисти, неговите портрети и близки планове заместват автобиография от 3 страници. Филмът се разпространява в две версии различаващи се със 17 минути. Дългият вариант (183 минути) предлага допълнително петминутна музикална увертюра със статичен план в червено и черно, и технически неизбежна визуална пауза по средата на сеанса, (подобно на индийски филм) даваща възможност на публиката за ободряване и освежаване. В продължение на около година и половина, пратеници на дистрибуторската компания (TWC) успяват да съберат стотина все още работещи 70-милиметрови прожекционни машини, да ги инсталират в киносалоните (в САЩ и Канада) и да обучат персонал, който да си служи с необичайния формат. Носталгичните капризи на Тарантино струват скъпо (около 20 млн долара), но ако идеята е създаването на уникален продукт и артефакт, като ценител на кинематографичното изживяване, бих потвърдил, че резултатът е налице. Друг е въпросът дали целта ще оправдае средствата.Тарантино включва в екипа си италианския композитор Енио Мориконе, живата легенда от епохата на спагети уестърна и група от верни приятели и сподвижници като Самюъл Джаксън, Майкъл Мадсън и Тим Рот (успешно имитиращ отсъстващия Кристоф Валц, вероятно зает по това време със „Спектър“). Към този доказал качествата си екип, се добавят и 79-годишният Бурс Дърн, Дженифър Джейсън Лий (отблъскваща както никога досега) и Кърт Ръсел (на чиито мустаци биха завидяли доста политически лидери). Известните от телевизионни сериали Демиън Бичир и Уолтън Гогинс допълват галерията от персонажи, която не може да не предизвика екстаз дори и у скептичните кинофенове.„Омразната осморка“ надхвърля рамките на класическия уестърн. Тарантино прескача с лекота в камерния криминален съспенс à la Агата Кристи/Еркюл Поаро и цитира визуално хорър-жанра. Стилът му остава в сектора на гротесковото и крайно насилие, граничещо с абсурден хумор. Филмът разбива идеята за героите на дивия Запад като самотни ездачи-мълчаливци. Диалозите са много, на места понатежават, но чрез тях авторът (Тарантино е и сценарист) поддържа достатъчно висок ритъм и приковава вниманието към екрана. След дълго и тягостно въведение, подобно на труден пъзъл - говорилня, неприсъща за жанра, филмът намества героите и нагнетява въздуха, за да доведе зрителя до втората, доста по-динамична част от историята и фойерверков финал. Тричасовият филм компенсира сполучливо дължината си с осезаем съспенс поддържан от присъствието на огнестрелно оръжие и колоритни персонажи, които знаят как да си служат с него, а злокобна и застрашителна атмосфера, пропита от плитковати и нескопосни лъжи постепенно изпълва страноприемницата, за да доведе до логичната развръзка.„Омразната осморка“ откровено отразява изостреното внимание към расовата дискриминация и насилието. Многократното повтаряне на презрителната дума „негър“ тенденциозно допринася за този съвременен поглед към толерантността и социалните проблеми, които не са само и чисто американски. Филмът предлага различни нива на неуниверсалното чувство за хумор на Тарантино, който очевидно се забавлява с тийнейджърски нарцистичен плам да прави старомодно кино и дръзко да провокира зрителя. ... още »
След първите кадри от „Доктор Стрейндж” с главния герой от филма и изпълнителя на ролята му Бенедикт Къмбърбач и след разкритието, че Мадс Микелсен ще е в ролята на злодей, от Марвел обясниха и какъв ще е персонажът на Рейчъл Макадамс. Макар все още да не знаем името на героинята, тя ще бъде хирург, също като героя на Къмбърбач.„Тя има общо минало със Стивън Стрейндж – обяснява президентът на Марвел Кевин Фийдж. – Той е обвързан с нея в началото и тя е човекът, който му помага да се свърже отново с човешкото в себе си.”Това означава, че Макадамс едва ли ще има много екшън задачи във филма – по-скоро ще се опитва да внася баланс в раздирания от противоречия Стрейндж особено след като той се сдобива със своите специални умения. ... още »
За първи път от 1994 г. насам испанското правителство предлага нов регулаторен план в подкрепа на киноиндустрията, който влезе в сила на 20 декември. Той ще отбележи промяна в системата, в която продуцентите снимат филм, просто защото имат финансовите средства за това, в такава, в която трябва да докажат, че снимат филми, каквито публиката иска да гледа.По-малките независими продуценти се притесняват, че промяната ще се отрази негативно на тях, защото ще ограничи възможността им да се включват като миноритарни продуценти в копродукции, особено със страните от Южна Америка. За 2016 г. бюджетът за кино е 30 млн. евро, но притесненията на продуцентите са дали той ще бъде разпределен между всички, които отговарят на правителствените критерии или ще се търсят допълнителни критерии, за да може да се разпределят по-големи суми на по-малък брой продукции.Общият брой точки, които кандидатите за субсидия могат да съберат, е 100, които се равняват на таван от 1, 3 млн. евро. Сред най-важните критерии за тях са добри постъпления в кината в Испания (8 точки), международна дистрибуция на филма (7 точки), присъствие по международни фестивали (7 точки). ... още »