"Ако искаш мир – готви се за война!“Мнение на римски легионери-пацифистиТълпи от тичащи бежанци с мургав цвят на кожата напускат заедно със семействата си разрушената си родина, през портал, който им отваря път към мирна страна, населена с бледолики, която ще покорят с огън и меч. Това не е апокалиптичен сценарий написан от Доналд Тръмп, нито информация от крайно дясна европейска медия, а уводът към филмовата версия на видеоиграта Warcraft – едно от най-нашумелите, анализирани и коментирани явления в Интернет. Позната на геймърите от цял свят, играта достига до своя апотеоз преди десетина години, когато рекордно отбелязва едновременно участие на около 12 милиона души. Днес, когато интересът към нея е спаднал застрашително, и когато драматичните моменти от безсънните нощи пред компютъра започват да поизбледняват, компанията BLIZZARD ENTERTAINMENT предлага обновяване на старата тръпка на зрителската аудитория. Упражнението е с висока степен на риск, тъй като много опити за създаване на филми, вдъхновени от видеоигри се оказаха финансови и естетически катастрофи, главно поради неспазване на особеностите на кинематографичната комуникация.''Warcraft: Началото'' е блестящ резултат от сливането на две изключително доходоносни индустрии, насочен предимно към тийнейджърска аудитория (настояща и бивша, тъй като и геймърите остаряват, а трупането на години не означава непременно загуба на интерес към любимите играчки). Режисьорът и сценарист Дънкан Джоунс (син на починалия наскоро Дейвид Бауи) вдъхва нов живот на познатия сюжет без да прескача тънката линия на досадата, която лесно може да се достигне при видеоигрите. Поетичният му разказ съдържа класически митологични елементи и послания към съвременния свят, като остава верен на фентъзи-стила на първоизточника. Когато орките навлизат в Азерот през временно-пространствен портал, за кратко време те завладяват обширни територии и пленяват стотици жители на мирно кралство. Опасността принуждава местният владетел да се обърне за помощ към верния рицар Лотар (Травис Фимел) и към магьосникът-пазител Медив (Бен Фостър). По време на командо-набезите си, те отвличат Гарона (Пола Патън) – полу-робиня, полу-орк, полу-човек, чиито леко загатнати глигански бивни, се колебаят между екзотичен сексапил и свенлива еманципация. С готовност тя доставя част от нужната информация, необходима за неутрализирането на нашествениците. В противниковия лагер, младото семейство на Дуротан (Тоби Кебел) (не става дума за химичен продукт или смеска за домакинска употреба, а за смел орк-боец) и неговата вярна съпруга Драка (тук ще пропусна коментарите), станали наскоро родители, са привъженици на мирното съвместно съществуване, но това се оказва фатално за тях. Епичната битка между Ордата и армията на Азерот остава в центъра на повествованието, но историята отделя задълбочено внимание към психологическия аспект на персонажите. Сред класическите архетипове изобилстващи в разказа, с душевния си гнет и съдбоносни решения изпъква преводачката-амазонка Гарона, която е раздирана от въпроси без отговор и вътрешни конфликти достойни за шекспиров герой.''Warcraft: Началото'' е грандиозен спектакъл, който може да се разглежда като кинематографичен отзвук на Властелина на пръстените и историите около Билбо Бегинс и хобитите. С постоянно високо темпо на действието, филмът разказва няколко паралелни и взаимно преплетени истории, които откриват неизчерпаем сюжетен потенциал за този амбиционен франчайз. Открай време приказни истории, в който изобилстват екзотични имена, храбреци, мечове и магии са се ползвали с голям интерес, а като се добави оправданото любопитство на хората от земното кълбо, които вече са имали достъп до играта, може да се очаква сериозен касов успех за това ново филмово заглавие. ... още »
Това лято Мат Деймън ще се завърне като Джейсън Борн и отново ще настъпи хаос в шпионския свят. Засега разполагаме само със 150 секунди кадри от неговото бъдещо приключение. Петата част от поредицата нямаше да се случи, ако Мат Деймън и режисьорът Пол Грийнграс не бяха убедени, че пределът на търпение у феновете се изчерпал и завръщането на този екшън герой е задължително. Пълен с кратки кадри на зловещи погледи, кодирани реплики, раздаване на юмруци и напрегнати преследвания, трейлърът ни кара трескаво да анализираме какво ще се случи. Ето седем важни моменти от него, които събуждат у нас натърпението да очакваме бъдещата премиера на филма по кината… 1. Още от първите секунди на трейлъра забелязваме, че Джейсън Борн е унил духом. Потен и обезпокоен лежи на легло, в стая, която явно не е в хотел Шератон. Очевидно е преследван от спомени, кошмари и всякакъв вид рефлексии, свързани с програмата „Тредстоун“. Сломен е, но можем ли да го виним, след всичко което е преживял. Още с тази първа сцена ни става ясно, че в тази част на франчайза Борн ще продължи да търси истината за себе си, която вероятно ще е свързана, както по-късно от разбираме от трейлъра, с изобличаването на дълбоко пазена правителствена тайна. 2. Явно, ако не е Ники, която се появява в един момент, Борн ще продължи да се въргаля в леглото, а може би и да похапне чипс... Но появяването й изважда от летаргията прочутия ренегат, като му напомня, че има още много какво да научи за мистериозното си минало. Само с една реплика, която тя му казва по време на улична демонстрация в Гърция, прелъстителката го вкарва обратно в играта – „Това, че си спомняш всичко не означава, че знаеш всичко!“ 3. В трейлъра може да видите момичето от „Момичето от Дания“, прясно получилата Оскар, бъдещата холивудска звезда от Швеция- Алисия Викандер. Тя играе ЦРУ агентът, който пръв анализира присъствието на Борн след полудялата гръцка тълпа и по-късно подозира, че той използва суматохата, за да се измъкне от всевиждащите го очи. Точно в този момент, тя пуска и зарибяващата реплика: „Той е видял много неща! Той знае много неща! А ако не ние сме целта му, ако е нещо друго?“ 4. Във филма Викандер ще изиграе съвсем нов герой, който не се е появявал досега в поредицата. Така е и с Томи Лий Джоунс, който ще го видим във филма. Той ще играе сърдит военен офицер, който ще знае всичко за участието на Борн в програмата „„Тредстоун“, но нещо в изражението му подсказва, че той не споделя цялата си налична информация. „Никога няма да намериш покой! Не и докато не признаеш кой си всъщност!“ – казва героят на Джоунс на Борн. 5. Една от основните причини защо Джейсън Борн е толкова любим екшън герой е способността му да мисли бързо и само с мускули да се измъква от невъзможни ситуации. Той не е шпионин, който разполага с всевъзможни технологически средства и иновативни дигитални джаджи, като Джеймс Бонд или Интън Хънт от „Мисията невъзможна“. Именно затова го обичаме и именно затова феновете ще се развълнуват от сцената в трейлъра, в която Борн участва в спираща дъха сцена с преследване по време на протестите в Гърция (които служат за фон), в която той се опитва от избяга от лошите, който го преследват. 6. Френският актьор Венсан Касел е известен на американската публика най-вече с изпълнението си на деспотичния шеф на балетна компания в лентата от 2010 г. „Черният лебед“. Явно и в този филм той ще привнесе онзи плашещ поглед и ще изиграе отново злодей, образ, който така добре му отива. Неговият герой е изцяло облечен в черно – типичната униформа за всеки лош протагонист. Според трейлъра - за първи път го забелязваме в Гърция и после от някакъв покрив го виждаме как директно се прицелва в Борн. Разбира се, че нашият човек избягва куршума и продължава да изпълнява неговата супер тайна и явно лична мисия. Но това пък отключва още други въпроси за героя на Касел. Кой е той? На чия страна е? Какви са му намеренията и защо преследва Борн?... 7. И пак да се върнем на преследването, защото филм за Джейсън Борн без някакво виртуозно надбягване с коли, камиони и мотори– си е направо безсмислен. Споменахме ли как Борн е преследван от SWAT тим? В един от кадрите превозното средство на главорезите влиза с бясна скорост в казино – нима има по-впечатляващо нещо от това да видиш как в Лас Вегас от всички страни хвърчат покер маси и чипове…ДАС ... още »
София вече е част от международния арт проект на открито, който предшества световната телевизионна премиера на сериала „Изгнаник“ първо по FOX.Петима от най-известните български графити художници – 140 Ideas, Esteo и GOAT рисуват на живо върху огромно пано 7 (ширина) х 24 метра (височина) на фасадата на НДК. Те пресъздават в реална градска среда сцена от комикса на световноизвестния Робърт Къркман и Пол Азасета, на който е базиран сериалът „Изгнаник“. На специално инсталирани пана рисуват финалистите в графити конкурса „Моят любим комикс“. Предвидени са стотици награди за всички дошли на място, за да станат част от събитието, а онези, които се престрашат да влязат в къщата на Изгнаника, ще попаднат и в сцена от сериала. Събитието продължава и утре, на 29 май (неделя), мястото е НДК (откъм пилоните).Скелето тежи 5 тона, високо е 14 етажа, а за изрисуването на сцената от комикса ще бъдат използвани 300 флакона боя (120 литра). Вече повече от сто фенове се престрашиха да влязат в стаята на „Изгнаник“ и да левитират. Снимките, в които те стават част от сцена в сериала, се качват във Facebook страницата на събитието „Комикс на открито“Онлайн платформата на проекта е OutcastArt.tv – там до 3 юни ще се разкрият всичките 12 сцени от комикса в градовете, които участват в проекта по цял свят – Берлин, Истанбул, Джакарта, Куала Лумпур, Лондон, Манила, Сингапур, София, Стокхолм, Сидни, Загреб и Неапол.Първият епизод на „Изгнаник“ беше представен ексклузивно на живо във Facebook на 20 май (петък) и ще остане достъпен за гледане във Facebook страницата на FOX www.facebook.com/foxtvbulgaria до телевизионната премиера за България на 6 юни от 23:00 ч. Премиерният епизод може да се гледа и на сайта на FOX www.foxtv.bg ... още »
Често, след края на снимките, повечето режисьори сипят похвали към актьорите си, особено ако те са големи имена. Различен е случаят на Джон Карни, който споделя във връзка с работата си с Кийра Найтли по „Begin Again”: „Повече няма да снимам филми с моделки.“ Макар Найтли да има минало на модел, вече се е наложила като търсена и талантлива актриса. Във филма на Карни тя е в ролята на авторка на песни, чийто приятел (Адам Ливайн) я зарязва. Тя се опитва да се съвземе като започва да си сътрудничи с героя на Марк Ръфало. „Марк е страхотен актьор, а и работата с Адам беше огромна радост – той е непретенциозен и не го е страх да търси себе си пред камерата. А според мен именно от това имат нужда актьорите, за да са добри – да търсят себе си, докато камерата снима. Кийра обаче предпочита да се крие. Не мразя Холивуд, но обичам да работя с любопитни, истински актьори, а не кинозвезди. Не искам да сривам Кийра, но според мен, за да си актьор, трябва да притежаваш и искреност и способност за самоанализ, а тя не е готова за тези неща.“ ... още »
От Фокс промениха премиерната дата на „Лабиринтът: Лекарство против смърт“ (“The Maze Runner: The Death Cure”) с около година и сега тя е предвидена за 12.01.2018, след като звездата на филма Дилън О’Брайън се контузи на снимачната площадка на 17 март т.г. и още не може да работи. Месец след като снимките на филма бяха преустановени именно по този повод, дойде и известието от киногиганта. Очаква се актьорът да се възстанови напълно и чак тогава работата по филма ще продължи. Припомняме, че O’Брайън беше блъснат от кола на снимачната площадка в Британска Колумбия в Канада и претърпя множество контузии. ... още »
Нов документален филм, който беше представен в Кан, разказва за присъствието на нежния пол в историята на Холувид. „Жените, които ръководят Холивуд“ (“Women Who Run Hollywood”) на сестрите режисьорки Клара и Джулия Купърбърг е само 52 мин. дълъг, което говори само по себе си колко време се отделя на жените, в сравнение с мъжете. Филмът се връща в зората на киното, за да покаже, че през 20-те години дамите са били толкова активни на всички постове и позиции в Холивуд, колкото и мъжете. Споменават се кариерите на монтажистката Маргарет Бут, режисьорката Алис Гай (която заснема първия филм със сюжет шест месеца преди този на Жорж Мелиес), актрисата Мери Пикфорд и др. Има и интервюта с днешните представителки на женския авангард, сред които продуцентките Пола Уагнър и Линда Обст, сценаристката Робин Суикорд, режисьорката Али Акър и др. ... още »
Холивуд обича да планира франчайзи с години напред. Една от класическите поредици, които изглежда никога няма да пресъхнат, е тази за Джеймс Бонд. Сам Мендес, който режисира двата последни филма в нея – „Операция Скайфол“ и „Спектър“, обаче потвърждава, че няма да заснеме следващата киноглава от приключенията на Агент 007. „Това беше страхотно приключение и аз се наслаждавах на всяка секунда от него – споделя Мендес. – Но мисля, че е време някой друг да се заеме с него. Аз съм разказвач на истории. И искам да разкажа нови истории с нови герои.“ Това е част от специалното обръщение на режисьора, разпространено от новинарската агенция АП. ... още »
Италианският актьор и режисьор Джордж Албертаци, който се радваше на успешна кариера в родината си в продължение на шест десетилетия, но беше най-известен извън нея с ролята си на прелъстителя с италиански акцент от класическия филм на Ален Рене “Миналата година в Мариенбад“ (1961), почина на 92-годишна възраст в Тоскана. Роден в близост до Флоренция, той следва актьорско майсторство и дебютира на театрална сцена през 1949 г. в „Трагедията на Троил и Кресида“ от Шекспир под режисурата на Лукино Висконти. През 1964 г. пробива на международната сцена като Хамлет в постановката по едноименната пиеса в театър „Олд Вик“ във Великобритания под режисурата на Франко Дзефирели. В последните години от живота си, след 2003 г., той беше и артистичен директор на Театро ди Рома. Пред 2014 г., на 91-годишна възраст, Албертаци дори се включи като състезател в „Денсинг старс“. ... още »