Дебютният игрален проект на Ана Китанова е сред 11-те обявени проекта на СинеЛинк в рамките на 29-ия кинофестивал в Сараево
Индустриалната програма на един от най-утвърдените кинофестивали в Централна и Източна Европа СинеЛинк обяви селекцията на регионалните проекти, които ще се състезават за наградите на предстоящия копродукционен форум в Сараево. Единственият български проект, попаднал в престижната селекция, е дело на режисьорката Ана Китанова и по сценарий на Илиана Китанова. Сценарият на „Студ“ е базиран на сборника разкази „Огнено хоро“ на писателя Боне Русинов. Проектът е с подкрепа за развитие от програма „Творческа Европа МЕДИА“ на Европейския съюз и ИА „Национален филмов център“ и e продуциран от РФФ Интернешънъл.
„В тазгодишната селекция има много разпознаваеми имена, но и дебютиращи автори на пълнометражни филми. СинеЛинк посреща наградените възпитаници на Сараевския филмов фестивал като Зейнеп Дилан Сюрен, Душан Касалица и Габриел Цафкас. Премиерите на предишни филми на значителен брой от авторите са се състояли на реномирани филмови фестивали, като например Ереник Бекири с филма "Ванът", който е номиниран на филмовия фестивал в Кан за най-добър късометражен филм и печели наградата за най-добър късометражен филм на Европейския филмов фестивал в Лез Арк; Оливер Рудолф с "Fonica M-120", който е номиниран за наградата Cinefondation на фестивала в Кан през 2021 г.; Мариус Олтеану с игралния си филм "Monstri", чиято премиера е на Берлинале през 2019 г.; Катерина Горностай със "Stop-Zemlia", чиято премиера е на Берлинале през 2021 г. СинеЛинк също така с вълнение ще посрещне нови и обещаващи автори от региона като Йосип Лукич, Джордже Войводич, Ана Китанова и Бригита Каняро.“, пише в официалното съобщение.
Докато гостуваше в Шоуто на Сет Майърс Уинона Райдър бе попитана дали може да потвърди новината, че ще има продължение на „Бийтълджус”. Актрисата се замисли за момент, след което каза: „Мисля, че мога да я потвърдя, защото гледах интервю с Тим Бъртън и уж нещата бяха много потайни и строго секретни, но той каза: „О, да, ще има продължение, разбира се.” Значи, щом той го е потвърдил, значи и аз мога! Но аз не зная нищо повече по въпроса. Хубавото е, че новите поколения са чували за него и го харесват, въпреки че сме във времето на компютърните ефекти и т.н. Може би в него има нещо просто и чисто, което им се харесва.” ... още »
Дуейн Джонсън и Зак Ефрон ще обуят известните червени бански на „Спасители на плажа” за игралната версия на един от най-любимите сериали на всички времена. Сет Гордън („Шефове гадняри”) ще режисира бъдещата комедия, а Джонсън побърза да поздрави колегата си за влизането му в актьорския състав в Туитър на филма, който ще е „мащабен, забавен и с ограничение за показ на лица под 15-год. възраст. Точно какъвто ставам и аз, когато си пийна”. „Спасители на плажа” ще е комедия за двама приятели – консервативният спасител Джонсън ще трябва да работи заедно с нахакания младок, който обича да нарушава правилата (Ефрон). Но проблемите им не са само да напаснат характерите си – алчен петролен магнат иска да превземе любимия им плаж. Не е ясно дали звездите на сериала Дейвид Хаселхоф и Памела Андерсън ще се появят в игралната версия. ... още »
Зак Браф е решил, че може да разчита на комедийния талант на още един актьор за римейка си на „Да напуснеш играта със стил” („Going in Style”), за който вече ви информирахме.Мат Дилън е поредното име, което се присъединява към Морган Фрийман, Майкъл Кейн и Алан Аркин в комедията за един обир от група пенсионери. Дилън ще е в ролята на агент от ФБР, който е по петите на нарушителите, които са се надявали да си докарат прилична пенсия, след като компанията, за която са работили цял живот, е продадена и в следствие на това постъпленията им спират. ... още »
Години наред Леонардо Ди Каприо се опитва да осъществи екранизация по романа на Ерик Ларсън „Дяволът в Белия град”. Най-накрая изглежда, че нещата ще се случат, защото Мартин Скорсезе се е съгласил да режисира проекта. През 1893 г. Чикаго се готви за Световното колумбийско изложение. Огромна човешка енергия е впрегната в изграждането на панаирния град – това трябва да бъде Град на мечтите, фантастично архитектурно творение, белият град, шедьовърът, маркиращ настъпването на новия век.Но сред целия възторжен подем между великолепните бели куполи и прекрасните цветни градини се промъква сянка – сянката на серийния убиец Д-р Х. Х. Холмс, чиято роля ще изиграе Ди Каприо. Новият сценарий е дело на Били Рей, след като първия опит на Греъм Мур беше отхвърлен. ... още »
Събитието е факт благодарение на съвместните усилия на Арт Фест/София Филм Фест и Oбщина Радомир, с подкрепата на Националния Филмов Център и програма „Творческа Европа”.Три поредни дни – от 11 до 13 август, в градинката на Младежки дом жителите и гостите на Радомир ще се радват на кино на открито, което ще предложи специална селекция от 3 филма, представители на новото българско кино и носители на престижни международни награди. ВХОД – СВОБОДЕН!Първото издание на „София Филм Фест в Радомир” ще бъде открито в 21,00 часа на 11 август (вторник) с един от най-обичаните и гледаните български филми – „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде” на режисьора Стефан Командарев. Филмът прослави страната ни, когато се нареди сред 9-те номинации за чуждоезичен Оскар през 2010. Продуцентът на филма и директор на София Филм Фест Стефан Китанов ще открие лично изданието на фестивала в Радомир. Зрителите ще проследят историята на Алекс, който с помощта на харизматичния си дядо Бай Дан предприема пътешествие с тандем и табла в търсене на самия себе си.България,1980. Безоблачното детство на Алекс в малък провинциален град е помрачено. Милицията изисква баща му да шпионира дядо му Бай Дан, местния цар на таблата. Семейството решава да емигрира на Запад. 25 години по-късно Алекс е в немска болница след тежка катастрофа, в която загиват родителите му. Остарелият Бай Дан заминава за Германия. Там започва да учи внука си на табла, измъква го от болницата и двамата тръгват на път. По време на това пътуване паметта на Алекс бавно се възвръща, а с нея и желанието му за живот.Втората фестивална вечер – 12 август от 21 часа ще предложи на зрителите най-актуалния в момента български филм, който стана Големият победител на 19-ия СФФ – УРОК / The Lesson на режисьорите Петър Вълчанов и Кристина Грозева. Филмът беше отличен с Голямата награда „София - град на киното” на Столична община за най-добър филм, наградата на публиката, наградата за най-добър български игрален филм, наградата на ФИПРЕСИ, в Сан Себастиан ’14 получи наградата за най-добър нов режисьор, в Гьотеборг ’15 – Международна награда за дебют „Ингмар Бергман”, в Солун ’14 беше отличен за най-добър сценарий и с приза „Бронзов Александър”, в Токио ’14 получи Специалната награда на журито. Надежда е гимназиална учителка по английски език в градче близо до София. Стъписана от това, че неин ученик е извършил кражба, тя е решена да открие престъпника и да го накаже. Тази случка по време на работа рефлектира и в личния й живот. Тя е уведомена, че банката ще й отнеме къщата и ще я пусне на търг заради просрочени плащания по ипотеката. Решена да „изплува“ и да запази дома си, Надежда е готова на всичко, за да намери нужните пари, преди да е станало прекалено късно.Пилотното издание на фестивала ще завърши на 13 август с поредния български филм, които безспорно ще заинтригува зрителите. Даваме началото в 21,00 часа, когато публиката на Радомир ще гледа „Съдилището”, отново на режисьора Стефан Командарев. Публиката ще се наслади на брилянтната актьорска игра на Асен Блатечки, Ованес Торосян и сръбската звезда Мики Манойлович. „Съдилището”, подобно на своя предшественик - „Светът е голям и спасение дебне отвсякъде”, се появява, за да разкаже една от многото човешки истории, които режисьорът чува в своите пътувания из България и по-специално в Родопите. Митьо и неговият син Васко живеят в беден район в близост до българо-турско-гръцката граница. Митьо е загубил всичко, което някога е имало значение за него – съпругата си, работата си и доверието на сина си. За да спаси поне връзката с детето си, Митьо трябва да намери опрощение и да плати за греха си, извършен преди 25 години.„София Филм Фест в Радомир” е част от проекта „Операция КИНО”, който екипът на Арт Фест разработва и реализира от 2010 година. Той включва международния кинофестивал „София Филм Фест” с издания в София, Бургас и Пловдив, регионалните издания на СФФ – в над 20 града, които се реализират през последните четири години като част от международния проект „Операция Кино” (обща инициатива на фестивалите в София, Истанбул, Сараево и Клуж), пътуващите из България прожекции на филми от последните издания на СФФ – „СФФ на път” и младежкото издание на фестивала – „СФФ за учащи”.Очакваме Ви на Кино на открито в Радомир! ... още »
Зрителите ще станат свидетели как няколко обикновени дами се превръщат в супер модели от 16-и августКазват, че шансът се появява само веднъж в живота, понякога в най-неочаквания момент. Едва ли обаче няколко обикновени жени са подозирали колко истина има в тази банална фраза, когато получават своята необикновена възможност. Премиерната поредица на TLC „Модел над 30-те” отправя неустоимо предизвикателство за кариера на професионален модел към три дами, които винаги са копнеели да стъпят на звездния подиум, но не са успели досега. Проследете как водещата Джейна Ина Зарела и нейния екип сбъдват професионалните мечти на няколко дами в „Модел над 30-те” от 16-и август, 21:00 ч., по TLC.Във всеки епизод на „Модел над 30-те” три различни кандидатки се изправят пред вълнуващи предизвикателства, за да подпишат договор с престижна модна агенция. Професионалната кариера прави рязък завой в неочаквана посока за 36-годишната Моника, когато Джейна я изненадва на работното и място в клиника по радиология в Мюнхен. Не по-малко изумена е Анна-Мария на 33 години от Херн, която получава възможност да постави ново начало след раздяла с дългогодишния си приятел. Поканата за участие достига и до 40-годишната Ева в търговски център, където тя има среща със семейството си, но вместо това там я очаква екипът на Джейна.Бъдещите претендентки трябва да докажват колко силно желаят кариерата на модел пред строго жури, опитвайки се да захвърлят своите притеснения и предразсъдъци. Представяне на дрехи, дамско бельо, бижута и продукти за коса са само малка част от кампаниите, за които престижни компании търсят своите бъдещи модели. Кандидатки като Анке (30 г.), Рене (31 г.) и Александра (30 г.) се изправят една срещу друга, за да покажат най-доброто от себе си без никакъв грим, а моделът Йохан ще изпита уменията им да се справят с трудни и претенциозни колеги. ... още »
Легендата за крал Артур, вдъхновила десетки литературни произведения, кино и телевизионни продукции, ще зарадва зрителите на bTV с нова адаптация от 17 август. Хитовият сериал „Камелот” ще се излъчва всяка делнична вечер от 22.30 часа.Краят на V век е, а след смъртта на крал Утер в Англия цари хаос. Магьосникът Мерлин има видения за мрачно бъдеще и прави всичко необходимо младият и пламенен Артур – неизвестният син на Утер, отгледан като дете от народа – да бъде провъзгласен за крал. Мерлин и Артур се настанавят в замъка Камелот заедно със съюзниците си – биологичната майка на Артур, лейди Игрейн, доведният му брат на Кай и верните му воини.Артур се опитва да построи една нова и по-добра Великобритания, където хората да живеят в мир. В същото време неговата студена и амбициозна полусестра Моргана крои планове да отнеме короната. С помощта на лоялната си помощница Вивиан и подлата монахиня Сибил Моргана се заселва в стария замък на Утер, откъдето планира коварните си действия. В ролята на крал Артур е Джейми Бауър, познат на киноманиаците от „Здрач: Зазоряване” и „Здрач 2: Новолуние”. Има 3 номинации за награди в кино гилдията.Джоузеф Файнс е в ролята на магьосника Мерлин. Сред най-ярките му роли са на Робърт Дъдли в „Елизабет” и Уилям Шекспир във „Влюбеният Шекспир”, играе още и в „Херкулес”, „Враг пред портата” и много други. Има 7 номинации и 7 награди от различни конкурси в гилдията.В ролята на Моргана е Ева Грийн, участвала в „300: Възходът на империята”, „Казино Роял”, „Тъмни сенки” и много други. Носител е на награда за най-добър женски дебют за ролята си в „Казино роял”, има и още 10 номинации за награди. ... още »
„Пази се от живите мъртви“, чиято премиера се очаква на 24 август, е дългоочакваният спиноф на разбиващата хитова драма „Живите мъртви“/“The Walking Dead”.„Fear The Walking Dead”/ „Пази се от живите мъртви“ отвежда към началото на зомби апокалипсиса – едно време, в което светът се променя бързо по неизвестни причини, преди който и да е разбрал какво точно се случва… Когато животът, такъв, какъвто всички го познават, е бил променен по начини, които никой никога не би могъл да си представи…Изпълнителни продуценти на филма са Робърт Къркмън, Гейл Ан Хърд, Грег Никотеро, Дейвид Алпърт и шоурънърът Дейвид Ериксон. Филмът е продукция на AMC Studios. Актьорският състав включва Ким Дикенс в ролята на Мадисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейн в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Елизабет Родригес в ролята на Лиза и Мерседес Мейсън в ролята на Офелия.АДАМ ДЕЙВИДСЪН, Изпълнителен копродуцент, РежисьорАдам Дейвидсън е режисьор, продуцент и писател, работил в телевизионни формати и филми от всички жанрове, като е еднакво умел и в комедията, и в драмата. Неговият късометражен филм „Срещата за обяд“ (The Lunch Date) спечели наградата на Филмовата академия за „Най-добър екшън късометражен филм“ и Златна палма за „Най-добър късометражен филм“ в Кан. Заснет в района на Ню Йорк, включително и на централната ЖП гара, „Срещата за обяд“ е черно-бяло кинематографично изследване на нашите предварителни усещания един за друг и за сивите емоционални полета, които свързват всички нас.Работата на Дейвидсън включва семейната драма на „Кралство (Kingdom“) (DirectTV), епизоди от „Майстори на секса“ (Masters of Sex), епичния сериал „Рим“ (Rome), Tremé, „Дедууд“ (Deadwood), „Истинска кръв“ (True Blood), „Ниско зимно слънце“ (Low Winter Sun), „ОБРАТ: Шпиони на Вашингтон“ (TURN: Washington’s Spies), както и предстоящия мрачен и сложен сериал на STARZ “Плът и кости“ (Flesh & Bone). В допълнение ще споменем и множество епизоди на „Ад на колела“ (Hell on Wheels), „Голяма любов“ (Big Love), „Хънг“ (Hung), „Съединени щати на Тара“ (United States of Tara), „Светлините на стадиона“ (Friday Night Lights), „Анатомията на Грей“ (Grey’s Anatomy), „Общност“ (Community), „Антураж“ (Entourage), „Лъскаво предградие“ (Suburgatory),“За едно момче“ (About a Boy), както и епизоди на „Декстър“ (Dexter), „Два метра под земята ООД“ (Six Feet Under) и „Изгубени“ (Lost). Дейвидсън е продуцент и режисьор на „Произведено в Джърси“ (Made In Jersey), „Излъжи ме“ ( Lie to Me) и „Шарк“ (Shark). Печели номинация за награда на Гилдията на режисьорите в Америка (DGA) за „Закон и ред“ - първия телевизионен сериал върху който работи.Роден в Лос Анжелис, син на Гордън Дейвидсън – артистичен режисьор на Театрална трупа „Лос Анжелис“ и носител на награда „Тони“, и Джуди Дейвидсън – журналист в областта на развлекателната индустрия, той поема по свой път. Играе футбол за гимназия „Палисейдс“ и по-късно за „Кениън колидж“, където все още държи няколко рекорда като външен нападател. Дипломира се с отличие в специалност „История“ и написва оригинална и полемична дипломна работа от 120 страници на тема „Расизмът в популярната американска култура в края на 20 век“.Въпреки това, още от 12-годишна възраст, Дейвидсън е привлечен от филмите и работи в най-различни продукции на различни длъжности, за да научи колкото може повече за процеса. В крайна сметка това го кара да завърши програмата по филмово изкуство към университет „Кълъмбия“. Акцентът в обучението е върху разработката на сюжетни линии и персонажи и това особено допада на Дейвидсън. С цел да задълбочи изследването на динамиката в пресъздаването на човешките състояния, той взема и уроци по актьорско майсторство при прочутата Стела Адлер. Не смята да играе професионално, но този опит със сигурност му дава нужното уважение и добро познаване на актьорската работа. Работата си продължава с впечатляващ списък от таланти, включително Тим Рот, Джеймс Уудс, Холи Хънтър, Бил Пакстън, Иън МакШейн и стотици други.Докато все още е в „Кълъмбия“, Дейвидсън продуцира и режисира „Срещата за обяд“, окуражаван от своя ментор и преподавател, чешкия режисьор Войтех Ясни. Тази връзка го довежда до запознанство със сънародникът на Ясни – Милош Форман. Дейвидсън става протеже на Форман и те си сътрудничат по няколко проекта, включително игралния филм „Училище ад“ (Hell Camp) за Sony, който Дейвидсън написва.Други важни сътрудничества той има с Джоуи и Антъни Русо, които го канят да режисира осем епизода от „Общност“ (Community) от 2009 до 2015 г. и няколко други техни продукции, Норман Лиър (който финансира неговия игрален филм Way Past Cool), Джейсън Катимс (за когото режисира няколко сериала), както и HBO, AMC и Showtime.В момента Дейвидсън живее в Лос Анжелис със съпругата и трите си дъщери.АДАМ ДЕЙВИДСЪН, изпълнителен копродуцент/ режисьор (101,102,103)Кое е първото нещо, което публиката ще открие в „Пази се от живите мъртви?Публиката ще открие напълно различни, нови герои, различно време. Тук пресъздаваме сътресението, което липсва в първия филм. Надяваме се да намерят интересни, балансирани, реалистични герои. Това са учители и ученици, изправени пред невероятната действителност. Вероятно хората, които гледат седмица след седмица, ще запомнят хуманността.Кое беше едно от най-важните неща, което искахте да създадете с „Пази се от живите мъртви”?От моя гледна точка, в съзнанието изникват няколко неща от визуална гледна точка и при създаване на нов свят. Филмът отправя поглед към най-големия град в Америка и се фокусира върху живот, който ние обикновено не виждаме. Това са работнически семейства от средната класа в Източен Лос Анжелис и аз бих казал, че това са хората, които движат града. Тези хора се асоцириат с определена среда и останалите ги харесват, но те живеят в един сбъркан свят. Всичко е разрушено. Аз израснах в Лос Анжелис. Медиите показват интересното, бляскаво лице на холивудския Лос Анжелис, а този, който аз познавах, беше с дупки в асфалта, счупени стъкла, графити и боклук. За мен това беше интересно. Нашествието се извършва не в един съвършен свят, а в един познат свят. Животът там до известна степен е свързан с борба и внезапно… се появяват зомбитата.Кое беше важно при изграждане на основата?Това, което харесвам в сценария е, че той представя падането на Лос Анжелис през микрокосмоса на едно семейство и аз мисля, че това беше един много личен и оригинален начин да се разкаже по-голямата история на фона на града. Те не са „типично” семейство – това е смесено, но съвсем реално семейство. Кое беше важно при подбора на актьорите?Основната ни идея беше, че нашето семейство е на косъм да открие инцидента, който е засегнал целия свят. Но ние не искаме те да знаят прекалено много или да надхвърлят себе си. Надявам се феновете да се забавляват от факта, че знаят повече от героите, в което има известно напрежение. По същия начин като във филм на ужасите, където има вече създаден страх и безпокойство у героите, когато не знаят какво ги очаква. Те мислят, че става въпрос за лош грип или вирус или нещо, което ще отмине, защото според мен у хората е заложен инстинкт да вярват, че всичко ще се оправи. Това не е традиционен филм на ужасите, а реалистично семейно шоу от типа “о, боже – току що влезе едно зомби”. Нашите герои ни въвеждат в този свят. Ние не ги водим, нито показваме нещо преди те да го открият и се надяваме, че създаваме усещане на хората, че са наистина там. Перфектната цел е да накараме хората да се почувстват като част от този свят. Как биха се чувствали тогава? Каква е истинската човешка реакция на това? В какъв отрязък от време се развива действието в „Пази се от живите мъртви” и как се отразява това върху семейния живот?Според мен събитията от първи до трети епизод се случват за малко повече от 24 часа. Това е като пътуване с ракета към разрухата и не всичко е ясно. Хората не знаят още какво става, опитват се да го обяснят, да го разберат, като все още на преден план са емоциите, предизвикани от отношенията между хората. Тези проблеми са все още на дневен ред, докато светът се разпада.Според вас коя е една от най-интригуващите теми/събития в първите няколко епизода?Никой не знае наистина какво би се случило с нас в определени ситуации. Дали се издигаме до ниво, на което надхвърляме очакванията за самите себе си като хора или слизаме до най-примитивното, егоистично, алчно и нихилистично ниво, до което човек може да падане? Според мен това е най-интересната част от света на „Живите мъртви”. Изникват чисто морални въпроси. Какво бих сторил аз? Как бих се държал? Бих ли постъпил правилно? Ще бъда ли лош, ако нараня зомби? В какъв момент трябва да спра да ги възприемам като човешки същества, въпреки че те все още приличат на такива? Какво ще стане, ако утре вирусът изчезне – ще ме арестуват ли? Ще вляза ли в затвора?А някои от нашите герои наистина са хванати в капана на морален конфликт, особено Травис. Той е възпитател, учител. Вярва в книгите и техния свят. Този човек трябва да се издигне до по-висок идеал. Следователно първият инстинкт на Травис е да помогне, а не да се съпротивлява. Освен това имаме Даниел Салазар, който е погребал своето минало – и внезапно, в разгара на апокалипсиса това минало става необходимо за оцеляването. Това поражда противоречие за двамата мъже и те трябва да го осъзнаят, както и останалите членове на това смесено семейство. С всяка сцена се опитваме да намерим разковничето, да открием човечността, да открием тези моменти, за които всички признаваме, че нямат нищо общо с разпадането на света, но са свързани с бащи и дъщери, майки и синове, всички тези много реални отношения между членовете на едно смесено семейство, както и да покажем тяхната самоличност преди сриването на света.Какви са очакванията ви за „Пази се от живите мъртви”?Моята най-голяма надежда е хората да осъзнаят това, защото е много лесно да определим тази продукция като „филм за зомбита”, а той не е такъв. Разбира се, в него има зомбита, но въпросът е кое е истинското чудовище в крайна сметка. Трябва много повече да се страхувате от живите, отколкото от мъртвите.Снимки: Джъстин Любин (Justin Lubin)/AMC, Франк Окенфелс (Frank Ockenfels) 3/AMC ... още »