Тази година Часа на Земята ще бъде ознаменуван с благотворителни кинопрожекции на Кунг-фу панда 4 в Синема Сити
Скадуш! През изминалия уикенд Воинът дракон направи страхотевично завръщане в кината с Кунг-фу панда 4, който със завидна лекота се превърна в най-гледаната премиера за годината у нас. Новото приключение на обичаната от милиони вездесъща панда По е гледано от над 32 хил. зрители, с което изпреварва резултатите на фантастичния хит Дюн: Част втора. Заедно с това Кунг-фу панда 4 отбеляза и най-големия дебют за филм от франчайза до момента и подобри рекорда на Как да си дресираш дракон: Тайнственият свят за най-успешен старт на анимация на DreamWorks.
Кунг-фу панда 4 продължава епичното пътешествие на По, който се изправя пред нови предизвикателства и противници, докато преоткрива истинското значение на приятелството, доверието и себепознанието. Но този път По има важна мисия и извън екрана – спасяването на истинските мечета Никола, Анета и Мишо, които зависят от нашата добрина.
Часът на Земята е все по-близо, а с него и кулминацията на специалната кампания на природозащитната организация WWF „Подари природа. За нашето бъдеще“. Нейният фокус е неразривната връзка между хората и околната среда, която хилядолетия наред поддържа развитието на човешките цивилизации. Според оценките на учените природните екосистеми гарантират живота на Земята, като ни осигуряват услуги на стойност 125 трилиона долара годишно.
За да имаме възможността да ползваме ресурсите на природата обаче, трябва на първо място да умеем да я опазваме и да се адаптираме към нейните специфики. Колкото по-близо живеем до природата, толкова по-осезаемо ни се налага да се приспособяваме към нейните особености. Това със сигурност се налага например на жителите на планинските селища у нас. За много хора в отдалечени райони на Родопите, Рила, Пирин и Централна Стара планина срещите с мечки са почти ежедневие.
Живот край кафявите мечки
През пролетта и началото на лятото е размножителният сезон на мечките. По това време едрите мъжки могат да прогонят младите животни, както и майките с малки мечета от централните части на местообитанията към периферията. Така те слизат от високите части на планините и навлизат в покрайнините на населените места. Вече доближили се до хората, животните биват привлечени от леснодостъпната храна в дворовете.
В края на лятото и есента мечките се хранят по-интензивно, за да натрупат мазнини, които да осигурят оцеляването им по време на хибернацията. В резултат от климатичните промени и все по-оскъдните хранителни ресурси в късната есен мечките започват да напускат традиционните си местообитания в търсене на плодове и мед в овощните градини и пчелините на местните хора.
„Една от приоритетните цели на WWF e да осигури превенция на потенциалния конфликт между хората и мечките в районите с най-голямо присъствие на мечки. Това е работата на нашия Спасителен отряд, който се отзовава на сигнали за мечки и посещава домове и стопанства, за да даде съвет за тяхното обезопасяване. Нашият екип от биолози и зоолози работи съвместно с кметове, ловци, горски служители, гранични полицаи и изследва внимателно всеки отделен случай“,разказва консервационният биолог Александър Дуцов, старши експерт в програма „Опазване на видове“ във WWF и член на Спасителния отряд.
Отрядът помага на хората да обезопасяват своите овощни градини, обори, пчелини. Един от доказано ефикасните методи е ограждането им с електропастири, които са безвредни за животните. WWF дава и няколко съвета, следването на които допринася за превенцията на конфликти. Важно е да не се допуска паша на домашен добитък без пастир и без обучени кучета за охрана на стадото. Не бива да се допуска също и нерегламентирано изхвърляне на храни, хранителни отпадъци и мърша, които могат да привлекат диви животни. Също така е хубаво да се събират окапалите плодове в населените места в местообитания на мечки, за да не ги привличат.
„Мечките са индикаторен вид, който стои на върха на хранителната верига. Състоянието на техните популации показва състоянието на цялата екосистема. Ако позволим да бъдат унищожени тези инженери на екосистемата, ще променим средата, в която живеем. Да не забравяме, че чрез хранителните си навици мечките разпространяват семена на растения и горски плодове, помагат за поддържането на популациите на елени и други видове животни. Затова кафявата мечка е включена като приоритетен вид в Червената книга на Република България, а незаконното ѝ убиване се третира като престъпление по Наказателния кодекс“, коментира Нада Тошева, ръководител програма „Опазване на видове“ във WWF.
Близо двадесет години WWF работи в България за опазване местообитанията на дивите животни, които съхраняват и безценните ресурси на природата.
Всеки от нас също може да бъде природозащитник
Голямата мисия на WWF е да изгради бъдеще, в което хората живеят в хармония с природата. В което те я опазват и полагат грижи за нея, а тя поддържа живота на Земята чрез своите екосистемни услуги. Всеки може да стане част от каузата на WWF, като подари час на природата на wwf.bg/earth-hour. В момента България е на четвърто място в света и първо в Европа, като българите сме подарили над 1000 часа на планетата. След Часа на Земята WWF ще изтегли на случаен принцип десет от участниците в природозащитните инициативи и те ще получат тематична награда.
WWF със специална изненада за любителите на природата
Тази година за първи път у нас ще отбележим празника на природата с две благотворителни кинопрожекции. WWF и Cinema City ви канят да се насладите на хитовата анимация Кунг-фу панда 4.
Прожекциите ще се състоят точно в навечерието на Часа на Земята, който тази година ще честваме на 23-и март: първата ще бъде в зала 3 на Cinema City Парадайс от 11:00 ч., а втората – в зала 7 на Cinema City Мол София от 13:30 ч. Приходите от прожекциите ще бъдат дарени на WWF в подкрепа на работата им по спасяване на още мечета-сираци и завръщането на добре познатите Никола, Анета и Мишо у дома.
А очарователният По ви очаква само в кината с Кунг-фу панда 4.
Дейвид Ойелоуо, който миналата година беше пренебрегнат от Академията за киноизкуство и науки за изпълнението си на Мартин Лутър Кинг в „Селма” и не получи номинация за „Оскар”, изрази отрицателното си мнение към организацията.„Академията има проблем – казва британецът. – И той трябва да бъде разрешен.” Миналата година той бил поканен от президентката на Академията – Черил Буун Айзъкс, за да обсъдят отсъствието му от номинациите. „Разговаряхме надълго и широко. От 20 възможности да се почетат цветнокожи актьори и актриси миналата година нито един не беше включен. Но щом и тази се случи същото – това е непростимо. Академията не отразява присъствието на своя президент, нито на цветнокожите представители във филмовата индустрия. Аз съм неин член, но не се чувствам представляван от нея.” ... още »
Наградите на американската критика бяха раздадени в Лос Анджелис и макар че сред наградените да присъстват имената на Леонардо ди Каприо, Силвестър Сталоун и Бри Ларсън, а за най-добър филм да беше определен „В светлината на прожектора”, най-много отличия завоюва „Лудия Макс: Пътят на яростта”. От 13-те си номинации той спечели цели шест.Ето и целият списък на наградените:НАЙ-ДОБЪР ФИЛМ„В светлината на прожектора”НАЙ-ДОБЪР АКТЬОРЛеонардо Ди Каприо, „Завръщането”НАЙ-ДОБРА АКТРИСАБри Ларсън, „Стая”НАЙ-ДОБЪР ПОДДЪРЖАЩ АКТЬОРСилвестър Сталоун, „Крийд: Сърце на шампион”НАЙ-ДОБРА ПОДДЪРЖАЩА АКТРИСААлисия Викандер, „Момичето от Дания”НАЙ-ДОБЪР МЛАД АКТЬОР/АКТРИСАДжейкъб Трембли, „Стая”НАЙ-ДОБЪР АКТЬОРСКИ АНСАМБЪЛ„В светлината на прожектора”НАЙ-ДОБЪР РЕЖИСЬОРДжордж Милър, „Лудия Макс: Пътят на яростта”НАЙ-ДОБЪР ОРИГИНАЛЕН СЦЕНАРИЙДжош Сингър и Том Маккарти, „В светлината на прожектора”НАЙ-ДОБЪР АДАПТИРАН СЦЕНАРИЙЧарлс Рандолф и Адам Маккей, „Големият удар”НАЙ-ДОБЪР ОПЕРАТОР„Завръщането”, Еманюел ЛюбецкиНАЙ-ДОБЪР ХУДОЖНИК НА ПРОДУКЦИЯ„Лудия Макс: Пътят на яростта”, Колин ГибсънНАЙ-ДОБЪР МОНТАЖ„Лудия Макс: Пътят на яростта”, Маргарет СикселНАЙ-ДОБРИ КОСТЮМИ„Лудия Макс: Пътят на яростта”, Джени БийвънНАЙ-ДОБЪР ГРИМ И ПРИЧЕСКИ„Лудия Макс: Пътят на яростта”НАЙ-ДОБРИ ВИЗУАЛНИ ЕФЕКТИ„Лудия Макс: Пътят на яростта”НАЙ-ДОБРА АНИМАЦИЯ„Отвън навътре”НАЙ-ДОБЪР ЕКШЪН„Лудия Макс: Пътят на яростта”НАЙ-ДОБЪР АКТЬОР В ЕКШЪНТом Харди, „Лудия Макс: Пътят на яростта”НАЙ-ДОБРА АКТРИСА В ЕКШЪНЧарлийз Терон, „Лудия Макс: Пътят на яростта”НАЙ-ДОБРА КОМЕДИЯ„Големият удар”НАЙ-ДОБЪР АКТЬОР В КОМЕДИЯКрисчън Бейл, „Големият удар”НАЙ-ДОБРА АКТРИСА В КОМЕДИЯЕйми Шумър, „Тотал щета”НАЙ-ДОБЪР ФАНТАСТИЧЕН ФИЛМ„Ex Machina: Бог от машината”НАЙ-ДОБЪР ЧУЖДОЕЗИЧЕН ФИЛМ„Синът на Саул”НАЙ-ДОБЪР ДОКУМЕНТАЛЕН ФИЛМ„Ейми”НАЙ-ДОБРА ПЕСЕН„Бързи и яростни 7”, „See You Again”НАЙ-ДОБЪР КОМПОЗИТОРЕнио Мориконе, „Омразната осморка” ... още »
Режисьорът и продуцент на „Умирай трудно: Година първа” („Year One”) – Лен Уайзмън, нарича филма „предистория и продължение едновременно”, защото единствената промяна в него не е изборът на нов актьор, който да поеме щафетата от Брус Уилис като Джон Маклейн.„Нямаше да снимам този филм без Брус – категоричен е режисьорът. – В същото време няма и да го снимам с някаква епизодична негова поява. Сюжетът разработва въздействието, което са имали 70-те години върху Маклейн и как то продължава и в наши дни.” Филмът ще стартира в навечерието на Нова година 1979 г., по подобие на двата проекта от поредицата. Все още се търси актьорът в главната роля, защото „той трябва да е нахакан, изпълнен със самочувствие, но и чаровен, остроумен, силен и привлекателен. Това са много изисквания за млад актьор.” ... още »
Владо Пенев баща на Ованес Торосян в „Прелюбодеяние“Дебютният филм на младия режисьор Явор Веселинов, ще има ексклузивна прожекция в зала 1 на НДК на 03 февруари от 19:30 часа.Филмът е реализиран от продуцентска компания „ТИЧ.Ко“ и Явор Веселинов в копродукция с някои от най-големите продуцентски компании у нас – Камера, Дрийм Тийм, Гала филмс и Чучков Брадърс с подкрепата на Столична община. Филмът бе избран в официалната селекция на „Златна роза“, а след прожекциите в международната конкурсна програма на София Филм Фест, сега филмът ще може да бъде гледан от по-голям брой хора в НДК.„Прелюбодеяние“ разказва историята на 19-годишния Виктор (Ованес Торосян), който живее с баща си Александър – известен физик (Владо Пенев), който подсигурява добър стандарт на живот за сина си. Баща му е застаряващ чаровник и е добра партия за студентката Поли, която е влюбена в него. Виктор трудно приема тази връзка с негова връстничка. Един ден бащата заминава в командировка. Неочаквано за Виктор, Поли решава да го придружи до семейната вила. Двамата не издържат на изкушението. Така Виктор инстинктивно отмъщава на баща си. Неподозиращият нищо Александър се опитва да наложи своя възглед за красотата в общото им живеене – напразно, защото съдбата има други намерения.„Радвам се, че в България успяват да се правят качествени независими филми и има хора като Явор, които не разчитат само на НФЦ, за да реализират идеите си. Именно това е една от причините и ние да го подкрепим. Надяваме се повече хора да дойдат на 03 и по този начин и те да подкрепят българското кино“, споделя Борислав Чучков, ко-продуцент „Прелюбодеяние“, 03 февруари зала 1 на НДК. Билети на касите на НДК ... още »
Режисьорът на „Рамбо: Първа кръв” ще представи своя ретроспектива на 20-ия юбилеен София Филм ФестВизитата на Тед Кочев е специалният подарък на „Джеймисън” за 20-годишнината на фестивалаРежисьорът с български корени Тед Кочев е сред големите имена в Холивуд. Носител е на „Златна мечка” в Берлин, има две номинации за „Златна палма” в Кан и една за „Оскар”. Роден е на 7 април 1931 година в Торонто, Канада, в семейството на български емигранти. Докато е дете, всички вкъщи говорят на български, а на празници слушат българска народна музика, играят хора и ръченица. „До ден днешен тези ритми са в кръвта ми, обичам ги. Изобщо извън къщи живеехме като англичани, а у дома – като българи”, спомня си Тед Кочев.Той завършва английска литература в университета в Торонто, а на 24 години влиза в телевизията и става най-младият режисьор в СВС - Canadian Broadcasting Corporation. Две години по-късно заминава да живее и работи във Великобритания.„Two gentelmen sharing” (1969) на Тед Кочев е британски филм, представен на кинофестивала във Венеция. „Wake in Fright” („Outback”) от 1971 г. участва в конкурсната програма в Кан и до днес се смята за един от най-добрите австралийски филми. Кинотворбата ще бъде представена пред фестивалната публика в София. Част от ретроспективата на Тед Кочев на 20-ия СФФ е и „The Apprenticeship of Duddy Kravitz” (1974), който му носи „Златна мечка” в Берлин и номинация за „Оскар” за най-добър сценарий. От този период е и „Billy Two Hats” (1974) - уестърн с участието на Грегъри Пек, Деси Арнас, Джак Уордън, Дейвид Хъдълстън.„Уикендът на Бърни“В „Who Is Killing the Great Chefs of Europe?” (1978) Тед Кочев събира цяла плеяда звезди като велики готвачи. Жан-Пиер Касел играе любител на гълъбовия пай, Жаклин Бисе е известна сладкарка, Стефано Сата Флорес - специалист по омарите, Джордж Сийгъл изпълнява ролята на магнат, собственик на верига от заведения за бързо хранене, а Филип Ноаре е известен парижки готвач. Всеки от тях e убит по начина, по който се приготвя коронното му ястие. Дали убиецът не е Гранвилие (Жан Рошфор) – майстор-кулинар, изключен от списъка с най-добрите европейски виртуози в кухнята? Главен герой в този сюжет, напомнящ роман на Агата Кристи, е Макс – критик на заведения за хранене, изигран от Робърт Морли.Големият успех на Тед Кочев обаче тепърва предстои. Сред най-касовите му филми са „Първа кръв” от 1982 (известен като „Рамбо”) със Силвестър Сталоун и комедията „Уикендът на Бърни“ (1989). В „Uncommon Valor” (1983) той работи с Джийн Хекман, чийто герой - полковник Джейсън Роудс, повече от 10 години се опитва да открие сина си, обявен за изчезнал по време на акция във Виетнам. След неуспешни опити да получи информация от правителството, Роудс решава да вземе нещата в свои ръце... Впечатляващият военен екшън е и с участието на Робърт Стак, Патрик Суейзи, Реб Браун, Рандал Текс Коб.„Първа кръв”Най-новият проект, по който Тед Кочев работи, е късометражният филм „Fearless”. Негов сценарист и режисьор е дъщеря му Александра Кочев.Въпреки мащабната си филмография досега обаче, 84-годишният режисьор все още не е успял да реализира една своя мечта. „Много бих искал да направя филм в България за историята на моето семейство, защото тя е типична за много други емигранти в началото на ХХ век. От 30 г. имам идея да снимам филм за царя на България, който по времето на Втората световна война спасява българските евреи, въпреки че държавата е на страната на Германия” – споделя режисьора при срещата си със Стефан Командарев и Асен Блатечки в Лос Анджелис преди няколко месеца. Той непрестанно се интересува за случващото се в страната ни и гостуването му на 20-тия международен СФФ ще бъде второто идване на Тед Кочев в България.Посещението на Тед Кочев и ретроспективата му се осъществява с подкрепата на дългогодишния партньор на София Филм Фест – ирландското уиски „Джеймисън”. Това е един уникален подарък за любителите на киното – безспорно доказателство за дългогодишното партньорство, което доставя радост на хиляди киномани в България. ... още »
Едно от най-очакваните събития в рамките на фестивала Sofia MENAR е премиерата на филма „По мелодия на таблата” на италианския режисьор Симоне Мариани. Филмът повежда зрителите на едно вълнуващо приключение през Италия и Индия, за да разкрие магията на класическия индийски инструмент табла и таланта на майстора на таблата Санджай Канса Баник. Един от най-добрите перкусионисти в света разнася индийската музикална култура по света, а режисьорът Симоне Мариани заснема автентични кадри, в които душата на Санджай се слива с неговата музика.Таблата притежава най-добрата техника и звукоизвличане на индийската музикална култура и се превръща в един от най-магичните ударни инструменти на света. Преди 40 години тя се е използвала само и единствено в Индия, тъй като традицията на обучение е устна. В процеса на популяризирането й в последните 30 години тя започва да се изучава и от чужденци. Такъв е и българският перкусионист Стефан Христов (на снимката). Неговият учител - холандецът Тед Де Йонг, заедно с няколко негови колеги основават единствения отдел в света по северноиндийска класическа музика с формално обучение извън Индия, а именно WMDC Департамента в Codarts консерваторията в Ротердам, Холандия. Стефан Христов получава там магистърската си степен по сценични изкуства, след което започва да експериментира с използването на таблата в други стилове като джаз, електронна музика и модерни импровизации.Санджай Канса Баник (на снимката) и Стефан Христов ще изнесат два концерта след прожекциите на филма „По мелодия на таблата” в къщата-музей „Панчо Владигеров” (23.01 – Сандай Канса Баник – концертът е разпродаден; 29.01 – Стефан Христов), а режисьорът Симоне Мариани лично ще представи филма на 21-ви януари в Културен център G8.Sofia MENAR ще продължи до 31-ви януари в салоните на Дома на киното, Културен център G8, Евро Синема, Чешки център, Институт Сервантес и къща музей Панчо Владигеров.Фестивалът Sofia MENAR се организира от „Позор” със съдействието на Културното представителство към Посолството на ИР Иран, Посолството на НДР Алжир, Посолството на Република Ливан, Посолството на Кралство Мароко, Посолството на Държавата Палестина, Чешки център – София, Институт Сервантес – София и Гьоте институт – София.С медийното партньорство на BiT (Bulgarian International Television), cinefish.bg, sofialive.bg, kafene.bg, timeart.me, peika.bg, stand.bg, kolonkata.info, mymir.bg, momichetataotgrada.com, rivva.info, списание 360 и списание Travel & Extreme Explorer ... още »
Джейда Пинкет Смит и Спайк Лий бойкотират „Оскар”-ите, защото номинираните са предимно с бял цвят на кожата. 44-годишната актриса и 58-годишният режисьор използваха социалните медии, за да споделят, че няма да присъстват на 88-ата церемония по раздаването на заветните статуетки, защото #ОскарЕТолковаБял. Лий писа в Инстаграм, че не може да подкрепи тази дискриминация и отбеляза, че в актьорските категории всички номинирани са бели. Той поясни, че истинската му битка не е срещу Академията, а срещу шефовете в холивудските студия, телевизионните и кабелни мрежи, където се взимат решенията какви проекти да се реализират. Пинкет Смит, пък, се оплака в Туитър, че на „Оскар”-ите цветнокожите са добре дошли да раздават награди и да забавляват зрителите, но рядко получават признание за творческите си постижения.” ... още »
Натали Дормер („Игра на тронове”) рискува двойно с първата си главна роля в киното в „Гората” („The Forest”), защото играе две близначки и ако хорорът се провали в кината, отговорността й ще е двойна. Но тя била доволна, че с нея може да покаже, че умее да носи нещо повече от корсет и че няма да я запомним само като неразгадаемата Марджъри. В шестия сезон на „Игра на тронове” тя ще трябва да вземе важни и трудни решения – на кого да се довери и с кого да се съюзи, за да се освободи от затвора. „Без да издавам нещо конкретно от сценария, мога да ви кажа, че в новия сезон ще видите Марджъри наистина уплашена и незнаеща какво да направи, за да се измъкне от ситуацията. Тя някак си губи контрол, защото не може да разчита сама на себе си. Нима нещо най-накрая я е променило?” ... още »