|
АРТИСТ
|
Сред номинираните за най-добро режисьорско откритие на Европейската филмова академия тази година е и българката Светла Цоцоркова. Нейният дебютен игрален филм „Жажда“ ще се съревновава за наградата на международната филмова критика ФИПРЕСИ. Наградите ще бъдат раздадени във Вроцлав, Полша на 10 декември. Останалите претенденти са „Кучета“ (“Caini”), копродукция на Румъния, Франция, България и Катар на румънеца Богдан Чирика, „Либман“ (“Liebmann”) на немския режисьор Жул Херман, израелско-френската копродукция „Пясъчна буря“ (“Sufat Chol”) на Елите Зехер, „Най-щастливият ден в живота на Оли Маки“ (“Hymyileva Mies”), копродукция между Финландия, Германия и Швеция на финландеца Юхо Куосманен. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Гаел Гарсия Бернал е един от режисьорите на късометражни новели в омнибус филма „Лудо“ (“Madly”), който ще бъде разпространен по света от японската компания Никацу Корпорейшън. Романтичната драма разказва шест истории за любовта в наши дни в шест световни града. Другите режисьори, които са разполагали с 15 минути, за да покажат своето виждане за романтиката с днешна дата са Сион Соно, Себастиан Силва, Мия Уасиковска, Анураг Кашияп и Наташа Кан. Световната премиера на филма беше на фестивала Трайбека, където Радика Апте получи и награда за най-добра актриса за изпълнението си в „Лудо“. ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
Да се прави римейк е трудно работа. Не е ясно защо на продуцентите в американското кино въобще им хрумва да връщат на екран неостаряващи класики, които публиката още помни. Може би защото Холивуд обича да повтаря всяка успешна филмова практика, докато не изцеди и най-минимална възможност за печалба. Заради цялата непримиримост на продуцентите да се опитват да пълнят джобовете си страда публиката. Често се налага да гледаме ненужни и безсмислени римейки, които в повечето случаи са промотирани като по-добри от оригинала, но в крайна те са просто провали…Нека да видим кои са най-лошите примери на тази тенденция…Розовата пантера (2006) Явно в тази версия идеята е била да превърнат прочутия инспектор Клузо в див и безумен персонаж, защото в оригинала на филма от 1963 г., в която Питър Селърс е в главната роля, този образ е некомпетентен, но забавен скапаняк, който създава хаоса около себе си съвсем инцидентно. При Стив Мартин обаче всичко сякаш е добре премислено. Хаосът е подреден и „несполучлив“. Зрителите не повярваха в спонтанността на историята. Footloose (2011) В случая с този филм няма какво да се лъжем, дори оригиналът от 1984 г. е не е добър. Но в крайна сметка, „Footloose“ е една от реликвите на своето време – заедно с неговата забавна абсурдност, и легендарният му саундтрак - който засенчва всичките му драматургични несъвършенства. Крейг Брюър минава за талантлив режисьор, но прекалено претенциозното му отношение към тази простовата история, прави филма кичозен и странен за зрителите, влюбили се в оригинала.Степфордските съпруги (2004) Оригиналът е направен през 1975 г. и е всъщност пастелен научнофантастичен хорър, със завоалирана щипка черна комедия, разпръсната по целия сюжет. В римейка обаче сатирата взима връх, и то не по подходящия начин. Това решение на продуцентите - да разместят жанровите основи на филма, не се отплаща добре и крайният продукт е един слаб и с нищо незапомнящ се филм.Straw Dogs (2011) Много е трудно да се направи римейк на филм на Сам Пекинпа в наше време. „Straw Dogs“ е твърде политически некоректен филм и неприложим в днешните „условия“, обсебено що се отнася до многото феминистки скрупули, които биха го определили за сексистки. Затова в римейка цялата тази суровост и първичност на историята са изоставени, всичко е замаскирано с изпразнено от смисъл насилие. Разбира се, че публиката забеляза това… Град на ангели (1998) Сигурно в историята на киното е имало много други ужасни идеи за римейк за класически и успешен сред публиката филм, но това конкретно фиаско никога няма да забравим. И защо въобще трябва да се възпроизведе отново от Холивуд арт шедьовъра на Вендерс „Криле на желанието“ – това е риторичен въпрос? Този римейк дори не е бледо подобие на оригинала, той е толкова сладък и излишно сантиментален, че може с лекота да запуши артериите на зрителите…Всички многобройни, ужасни римейки на класически хорър филми Такива опити не просто предизвикват безразличието на публиката, а директно и ясно провокират обезверението ѝ. Възкресяването на хорър класики във всички случаи е обречено на тотален провал и не е ясно защо въобще на някого му хрумва да прави такива опити като – „Тексаското клане“. „Петък 13-ти“, „Черната Коледа“ и безброй много други филми-римейк, които не си струват гледането. Bad News Bears (2005) Тази сатирична бейзболна комедия от 1976 г. остави незаличимо чувство у зрителите. И този филм бе една от реликвите на своето време. Освободен и завладяващ със своята непосредственост, той отдавна се е превърнал в американска класика. В римейка от 2005 г. цялата тази автентичност липсва, шегите са плоски и никак не са адекватни на новото време и въобще на новия век.Артър (2011) Оригиналът беше лека романтична комедия, направена още във времето, когато Лайза Минели беше голяма филмова звезда. Да не забравяме и че всичко се въртеше около небрежната харизма на Дъдли Мур, който изигра леко наглия алкохолизиран плейбой Артър. В римейка Мур беше наследен от Ръсел Бранд, който освен, че се изложи, направи от филма тотална боза. Така с тази лента, вместо светът да разбере кой е комикът Ръсел Бранд, светът разбра защо всъщност Ръсел Бранд никога няма да бъде филмова звезда. Психо (1998) Никой никога не проумя откъде дойде дързостта на Гас Ван Сант да направи този римейк на един от най-известните филми в историята на киното, и то не на кого да е, а на режисьора с един от най-ярките почерци в пантеона на седмото изкуство – Алфред Хичкок. Римейкът по-скоро прилича на някакъв експеримент, отколкото на филмово произведение. Нещо като Франкенщайн на римейките – движи се, говори, изглежда като жив, но всъщност филмът си е напълно мъртъв и безсмислен. От цялата работа може би има едно хубаво нещо – сигурно вече никой няма да се опита да прави римейк на филм на Хичкок просто така…ДАС ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Стартира работата по „Лудия Макс: Сметището“ (“Mad Max: The Wasteland”) под ръководството на Джордж Милър. Проектът в развитие ще ни пренесе хронологично преди историята, която гледахме в „Лудия Макс: Път на яростта“ и ще бъде посветен на Фуриоза – героинята на Чарлийз Терон. Според австралийската преса, филмът трябва да бъде заснет във и около Броукън Хил, в щата Нов Южен Уелс и то още тази година. Няма никакво потвърждение дали Терон ще се завърне в кожата на Фуриоза, макар че самата актриса неколкократно заяви, че много би искала да я изиграе отново. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Елинор Копола – съпруга на Франсис Форд Копола, представи на фестивала в Торонто своя дебютен игрален филм „Париж може да почака“ (“Paris Can Wait”). До момента Елинор работеше в документалния жанр, като най-известният й филм е „Сърца на мрака: Апокалипсисът на един режисьор“. В първия й игрален филм участват Даян Лейн, Алек Болдуин и Арно Виар. Сюжетът се върти около жена, изправена пред криза на средната възраст, която се отправя на пътуване във Франция, за да си вземе глътка въздух от брака с продуцент, който не й обръща много внимание. Но трябва да внимава, защото френският партньор на съпруга й й е хвърлил око. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Режисьорът на „Лигата на справедливостта“ (“Justice League”) – Зак Снайдър, разпространи снимка на Дж. К. Симънс като Комисар Гордън, застанал до прожектора, с който привикват Батман в помощ на Готъм сити, всеки път, когато градът го закъса. Чернобелият кадър беше пуснат в Туитър броени дни след като Снайдър показа Батман в своя типичен костюм. Както знаем, централните роли във филма се играят от Бен Афлек като Човека прилеп, Хенри Кавил като Супермен, Гал Гадот като Жената чудо. Снайдър има зад гърба си любимия на феновете „Батман срещу Супермен“. Първият трейлър на „Лигата на справедливостта“ се появи в рамките на Комик-кон в Сан Диего и веднага си спечели одобрението на зрителите. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Братята на Пол Уокър твърдят, че героят му от „Бързи и яростни“ ще се завърне в някое от продълженията на поредицата. Кейлъб и Коуди Уокър помогнаха на режисьора Джеймс Уан да завърши „Бързи и яростни 7“ след смъртта на брат си, като изиграха част от неговите сцени, а специалните визуални ефекти допринесоха за съвършен образ на лицето. Сега двамата братя споделиха, че Вин Дизел е говорил с тях за евентуално изиграване на Брайън Уокър в някой от следващите филми от поредицата. „Скоро разговаряхме за подобно нещо в продължение на час с Вин – казва Кейлъб. – Идеята на Вин е да покаже на феновете, че героят на Пол все още е с нас.“ Дизел и Юнивърсъл Пикчърс обаче изпитват голям уважение към семейството на Уокър и са обещали да не предприемат нищо, ако роднините на загиналия в катастрофа актьор не одобрят. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
След Франция Аржентина е втората страна в света, която въведе предмет кино в училище. В 24-те окръга на латиноамериканската страна вече е въведена програмата Училищата ходят на кино, в рамките на която учениците от началното училище са водени на кино, за да гледат аржентински заглавия. Освен това те изучават в класните стаи и основите на кинокритиката. Включените заглавия в програмата и допълнителната програма към тях трябва да бъдат обсъждани с ръководните органи на окръзите. Първоначалната реакция е била силно позитивна. В Аржентина 13% от бокс офиса се държи от метни филми. Тя е втората страна на континента заедно с Бразилия, чиято национална продукция държи подобен висок процент от киноприходите. ... още »
|
|