|
ФИЛМ
|
Джаз легендата Чет Бейкър, феноменалната Джанис Джоплин, големият Майлс Дейвис, знаменитият Дейвид Боуи и неповторимия Принс ще гледаме в тазгодишното издание на КИНОМАНИЯ.За 30-годишнината си кинопанорамата ще покаже и най-новото от популярния режисьор Карлос Саура –„J: Beyond Flamenco”. Световната премиера на филма се състоя едва преди няколко дни (на 13 септември) в Торонто. Традиционният испански танц хота от родната област на Саура - Арагон, през годините се е развил в нови артистични измерения. С неподражаемия си стил, Саура продължава да дестилира музиката и да изследва границите на изкуството в най-чистата му форма. Филмът е с участието на най-големите легенди сред испанските танцьори в момента, сред които Сара Барас. От 2004 г. насам КИНОМАНИЯ показва всеки нов филм на големия режисьор без изключение. J: Beyond Flamenco” е седмият пореден филм на Саура, който фестивалът ще представи.На световноизвестния американски тромпетист и певец Чет Бейкър е посветен филма – „Born to Be Blue”. Продукцията е с участието на Итън Хоук и проследява завръщането на легендата на голямата сцена в края на 60-те, след като преживява редица трудности.Документалният „Janis: Little Girl Blue” на Ейми Бърг разказва за израстването на една от най-популярните блус рок и психеделичен рок изпълнителки в света, която умира съвсем млада - Джанис Джоплин. Историята за превръщането й в звезда е представена чрез нейни писма, писани през годините до семейството й, най-близките й приятели и съмишленици.Феновете на КИНОМАНИЯ и на Майлс Дейвис могат да видят и първият игрален филм, посветен на гениалния джаз музикант – „Miles Ahead”. Филмът е режисиран от Дон Чийдъл, който играе и главната роля в него. В продукцията участва и Юън Макгрегър. Журналист от сп. "Rolling Stone" се опитва да вземе интервю от легендарния Дейвис, потънал в отшелничество, в края на 70-те години. Най-неусетно той навлиза в ежедневието на един гений, живеещ на ръба...Филмът направи международния си дебют на Берлинале тази година, след като пожъна феноменален успех на филмовия фестивал в Ню Йорк през 2015 г. КИНОМАНИЯ 2016 отдава специална почит на Дейвид Боуи и Принс, които светът загуби тази година. Филмите, посветени на двамата култови изпълнители, които фестивалът ще покаже, са съответно „ZIGGY STAR-DUST AND THE SPIDERS FROM MARS” на Д.А. Пенебейкър и „PURPLE RAIN” на режисьора Албърт Маноли (продукцията има „Оскар” за музика и „Грами” за филмова музика).Лентата за Боуи е документален и концертен филм, който показва представянето на ексцентричния музикант и неговата тогавашна банда „The Spiders from Mars” в Лондон през 1973 г., когато той прави изненадващото изказване, че това ще бъде последното им шоу заедно. По-късно става ясно, че се отказва от персонажа си на Ziggy Stardust, но много хора вярват, че това е оттеглянето на самия Боуи от сцената. Филмът е свързан и с концептуален албум на групата, записан на живо, който е със същото име.Превърналият се в класика „PURPLE RAIN” е за млад музикант, тормозен от хаоса в дома си, който трябва да се справи с конкуренцията на друг певец и своята собствена недоволна група, докато звездата му започва да изгрява. Името на филма идва от един от големите хитове на Принс, носещ същото заглавие. Основен акцент в музикалната програма на КИНОМАНИЯ е разкошният мюзикъл, открил фестивала във Венеция – „LA LA LAND” на Деймиън Шазел. Филмът, спряган за един от основните претенденти за „Оскар” вече донесе награда на Ема Стоун за най-добра женска роля на венецианския кинофестивал. Партньор на актрисата във филма е Райън Гослинг. Мюзикълът получи възторжени отзиви в големите световни медии, които го определят като „забележителен”, „чиста филмова магия” и „филм, в който всичко, което можеш да направиш е да потънеш в прегръдките му”. Историята е за Миа (Стоун) - начинаеща актриса и Себастиян (Гослинг) – всеотдаен джаз музикант, които се влюбват един в друг в град, където мечтите се разбиват на парчета. Заглавието на филма е разговорното име на Лос Анджелис и същевременно е ефемизъм за състояние, когато човек е без връзка с реалността.КИНОМАНИЯ ще започне на 17 ноември и ще продължи до 1 декември. Тазгодишното издание ще отбележи своя 30-годишен юбилей с изключителна селекция от филми и много изненади за вярната си публика. В афиша са включени премиерно едни от най-силните и стойностни филми от световното кино, излезли през последните две години, които не са показвани в България. По традиция всяка година се представят наградените ленти от престижни международни фестивали в Берлин, Кан, Венеция и др.Събитието е част от Културния календар на Столична община. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Татяна Маслани, която спечели „Еми“ за най-добра актриса за участието си в „Тъмното дете“, сподели, че е била напълно изненадана. „Въобще не очаквах да спечеля. Ако си мислех, че е възможно, щях да си напиша и отпечатам реч. Жените, с които бях номинирана са невероятни, изключителни актриси.“ Сега актрисата се опитва да свикне с мисълта за наградата, макар че и миналата година беше номинирана. „Всеки се справя със славата по различен начин, когато спечели награда. Усещането е главозамайващо и странно, но аз имам късмета да имам подкрепата на много хора и това ме държи приземена.“ ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
„Невестата“ по пиесата на Фредерико Гарсиа Лорка - драматургична игра между актьорите и поезия с дизайна на музиката и звукаЧаст от интервюто на Паула Ортиз пред Cineuropa, за филма „Невестата“, в кината от 23 септември, разпространява България Филм ВижънСлед успеха си с дебюта като режисьор на филма “Chrysalis" (Какавида), Паула Ортиз режисира „Невестата“/ La Novia, драма базирана по известната пиеса „Кървава сватба“ на Фредерико Гарсиа Лорка. Ортиз, която жонглира умело с работата като режисьор, сценарист, продуцент и като лектор в университет представя тази трагедия по изключително дързък начин - силни характери и пустинни пейзажи наситени с емоционална интензивност.„Невестата“ има препратки с предишния Ви филм “Chrysalis" (Какавида) и още веднъж на преден план излиза света на женствеността и пустинните пейзажи, филмът има същата естетика като част от “Chrysalis", в който участва Марибел Верду или греша?Паула Ортиз: Местата, на които се заснеха филмите не са едни и същи, но определено е този вид пустинен свят. Неизбежно е, пейзажът го имам в съзнанието ми и във въображението ми: Аз съм от Сарагоса и съм израстнала в пустинята. Мисля, че суровата красота и нуждата за оцеляване в пустинята има определена стойност на етични, естетически и емоционални нива. Опитността в киното се придобива от пътуването, което сме предприели да преминем през ландшафта, елементите на природата и твърдата структура на земята, атмосферата и материалите. И двата филма са свързани чрез този свят, а също и в света на жените, чрез идентичността им. Лорка, който изгражда женските светове и имаше ясен поглед върху този тип характер е направил нещо по-смело, отколкото това, което направих в първия си филм - той създава герои, които, освен че имат митични и божествени идентичностти, имат силите на сътворението и унищожението. Това е не само по-деликатна или по-чувствителна вселена, а нещо, което би могло да се дължи на женствеността, тези характери са по-скоро по-противоречиви, интуитивни. За добро или за зло те таят цялото си желание, цялата си любов и всичката си омраза. Те са огромни, а овладяването на такива характери беше привилегия за мен.Това ли е причината, "Невестата" да има такъв буен тон?Паула Ортиз: Това е трагедия и правилата на трагедията изискват поток от усещания и емоции, които са много дълбоки, докато се стигне до катарзис, шок за душата, дори разрив, както казват гърците. За да се постигне това, казано чрез езика на киното, те трябва да бъдат по-интензивни, когато се изгражда филма и това са самите правила, които диктуват силния емоционален тон, за да може края да доведе до размишления за морала. За да можете да управлявате това, трябва да апелирате за пътешествие на бруталните усещания и това е, което ние се опитахме да направим с всичко, което имахме на разположение.Кое гарантира, че тона във филма няма да излезе извън контрол?Паула Ортиз: Тонът във филма е най-важен - никой няма да забележи, ако тонът изчезне преди финала на снимките, но когато хората видят филма, ще забележат, че липсва. Когато те са въвлечени в този сложен тон, трябва да се внимава да не стане глуповат или преувеличен, това беше най-големия ни страх при подготовката, дали актьорите и екипа, ще могат да се изградят един естетически, визуален и звуков свят. Човек никога не може да е сигурен. Често казвам: не знам дали някога ще направя отново такъв филм, толкова е трудно, бих го направила, само ако се потопя в друга трагедия, в класически текст като този, защото е изключително рисковано. Но ако искате да се изгради трагедия равностойна на гъцките пиеси, каквито са на Шекспир или на Лорка, в наши дни постановката трябва да се изиграе на всичките им различни езици. Ето защо „Невестата“ е със силна и изразителна структура с цвят, светлина, пейзажи, текстури, обекти и дизайн... Имаше и драматургична игра между актьорите и поезия с дизайна на музиката и звука, което се проявява във филма като нереални и символични елементи.Можем ли да сравним Вашия филм с ястие с неочакван и отличителен вкус?Паула Ортиз: Абсолютно. Аз съм наясно с факта, че това е постоянно движение по острието на ножа - това е хазарт и има голям шанс за повечето хора, ако са успяли да се въвлекат в историята на филма, а ако не - то те ще бъдат отхвърлени.От къде почерпихте вдъхновение за тази бъркотия?Паула Ортиз: Чета пиесите на Лорка от 15 годишна и за мен са атавистични и хипнотизиращи - не е интелектуална причината, а по-скоро страст. Учих испански език и литература, и тези текстове ме вълнуват, защото съм прекарала много време с тях. А защо да не напиша сценарий по един такъв текст, който може да бъде силно въздействащ на големия екран? Понякога в нашето кино ги издигаме до почти свещено ниво – защо да не им придам форма както го правят във филмовата индустрия в другите страни? ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Снощи бяха раздадени 86-ите годишни телевизионни награди „Еми“. Сред очакваните победители беше сериалът „Игра на тронове“, който се сдоби с 38-ата под ред статуетка. С това той се превърна в най-награждаваният сериал в историята на наградите, като задмина досегашния шампион „Фрейзър“. Джулия Луис-Драйфус за пети пореден път бе наградена за ролята си във „Вице“, а Маги Смит като Вдовстващата графиня в „Имението Даунтън“ – за трети. Сред изненадите на вечерта беше наградата на Татяна Маслани, която до момента беше недооценена за изпълнението си в „Тъмното дете“ и на Рами Малек за “Mr. Robot”. Ето и пълният списък на наградените:Най-добър драматичен сериал„Американците“„По-добре извикате Саул“„Имението Даунтън“„Игра на тронове“„Вътрешна сигурност“„Къща от карти“„Mr. Robot“ Най-добър актьор в драматичен сериалКайл Чандлър, „Bloodline“Рами Малек, „Mr. Robot“Боб Оденкърк, „По-добре извикате Саул“Матю Рис, „Американците“Лийв Шрайбър, „Рей Донован“Кевин Спейси, „Къща от карти“ Най-добра актриса в драматичен сериалКлеър Дейнс, „Вътрешна сигурност“Виола Дейвис, „Как да ни се размине за убийство“Тараджи П. Хенсън, „Империя“Татяна Маслани, „Тъмното дете“Кери Ръсел, „Американците“Робин Райт, „Къща от карти“ Най-добър поддържащ актьор в драматичен сериалДжонатан Банкс, „По-добре извикате Саул“Бен Менделсън, „Bloodline“Питър Динклейдж, „Игра на тронове“Кит Херингтън, „Игра на тронове“Майкъл Кели, „Къща от карти“Джон Войт, „Рей Донован“ Най-добра поддържаща актриса в драматичен сериалМоура Тиърни, „The Affair“Маги Смит, „Имението Даунтън“Лена Хеди, „Игра на тронове“Емилия Кларк, „Игра на тронове“Мейси Уилямс, „Игра на тронове“Констанс Цимър, „Нереално“ Най-добър комедиен сериал„black-ish“„Master of None“„Модерно семейство“„Силициевата долина“„Transparent“„Unbreakable Kimmy Schmidt“„Вице“ Най-добър актьор в комедиен сериалАнтъни Андерсън, „black-ish“Азис Анзари, „Master of None“Уил Форте, „Последният човек на земята“Уилям Х. Мейси, „Безсрамници“Tомас Мидълдич, „Силициевата долина“Джефри Тамбор, „Transparent“ Най-добра актриса в комедиен сериалЕли Кемпър, „Unbreakable Kimmy Schmidt“Джулия Луис-Драйфус, „Вице“Лори Меткалф, „Отделение за специални грижи“Трейси Елис Рос, „black-ish“Ейми Шумър, „Inside Amy Schumer“Лили Томлин, „Grace & Frankie“ Най-добър поддържащ актьор в комедиен сериалЛуи Андерсън, „Baskets“Андре Броер, „Бруклински полицаи“Кийгън-Майкъл Кей, „Key & Peele“Тай Бърел, „Модерно семейство“Тайтъс Бърджис, „Unbreakable Kimmy Schmidt“Тони Хейл, „Вице“Мат Уолш, „Вице“ Най-добра поддържаща актриса в комедиен сериалНийси Наш, „Отделение за специални грижи“Алисън Джани, „Mom“Кейт Маккинън, Сатърдей Найт ЛайвДжудит Лайт, „Transparent“Габи Хофман, „Transparent“Анна Члъмски, „Вице“ Най-добър лимитиран сериал„American Crime“„Фарго“„Нощният мениджър“„The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“„Roots“ Най-добър актьор в лимитиран сериал или филмБрайън Кранстън, „До край“Бенедикт Къмбърбач, „Шерлок: Ужасяващата булка“Идрис Елба, „Лутър“Куба Гудинг Мл., „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“Том Хидълстън, „Нощният мениджър“Кортни Б. Ванс, „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“ Най-добра актриса в лимитиран сериал или филмКирстен Дънст, „Фарго“Фелисити Хъфман, „American Crime“Одра Макдоналд, „Lady Day at Emerson's Bar and Grill“Сара Поулсън, „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“Лили Тейлър, „American Crime“Кери Уошингтън, „Confirmation“ Най-добър поддържащ актьор в лимитиран сериал или филмДжеси Пемънс, „Фарго“Бокийм Удбайн, „Фарго“Хю Лори, „Нощният мениджър“Стърлинг К. Браун, „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“Дейвид Шуимър, „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“Джон Траволта, „The People v. O.J. Simpson: American Crime Story“ Най-добра поддържаща актриса в лимитиран сериал или филмМелиса Лео, „До край“Реджина Кинг, „American Crime“Сара Поулсън, „Зловеща семейна история: Хотел“Кати Бейтс, „Зловеща семейна история: Хотел“Джейн Смарт, „Фарго“Оливия Коулман, „Нощният мениджър“Най-добър гостуващ актьор в драматичен сериалХанк Азария, „Рей Донован“Макс фон Сюдов, „Игра на тронове“Рег И. Кати, „Къща от карти“Махершала Али, „Къща от карти“Пол Спаркс, „Къща от карти“Майкъл Дж. Фокс, „Добрата съпруга“Най-добър гостуващ актьор в комедиен сериалПитър Сколари, „Момичета“Боб Нюхарт, „Теорията за големия взрив“Трейси Морган, „Сатърдей найт лайв“Лари Дейвид, „Сатърдей найт лайв“Брадли Уитфорд, „Transparent“Мартин Мъл, „Вице“Най-добра гостуваща актриса в комедиен сериалТина Фей & Ейми Полър, „Сатърдей найт лайв“Мелиса Макарти, „Сатърдей найт лайв“Ейми Шумър, „Сатърдей найт лайв“Кристин Барански, „Теорията за големия взрив“Лори Меткаф, „Теорията за големия взрив“Мелора Хардин, „Transparent“Най-добра гостуваща актриса в драматичен сериалМарго Мартиндейл, „The Americans“Лори Меткаф, „Horace And Pete“Моли Паркър, „Къща от карти“Елън Бърстин, „Къща от карти“Алисън Джани, „Господарите на секса“Кари Престън, „Добрата съпруга“ Най-добър ТВ филм„A Very Murray Christmas“„До край“„Confirmation“„Лутър“„Шерлок: Ужасяващата булка“ Най-добро варайъти ТВ шоу„Jimmy Kimmel Live!“„Last Week Tonight“ с Джон Оливър„The Late Late Show“ с Джеймс Кордън„Real Time“ с Бил Мейхър„The Tonight Show“ с Джими Фалън Най-добра реалити програма„The Amazing Race“„American Ninja Warrior“„Dancing with the Stars“„Project Runway“„Top Chef“„The Voice“ ... още »
|
|