Мориц Даниел Опенхайм, „художникът на Ротшилдови и Ротшилд на художниците“, е не само първият еврейски художник с академично образование, но също и икона на еврейската еманципация в Германия. Заедно с най-продаваните му творби — картините, изобразяващи традиционния еврейски семеен живот — големи постижения на германските евреи през XIXв. изпадат в забвение.
Младата режисьорка Изабел Гатхоф търси следи от Опенхайм — мотиви, потомци и наследство — в Германия, Франция и Израел по повод откриването на първия в света паметник, посветен на художника. Внушителни образи показват израстването на този велик човек и размиват линиите между миналото и настоящето на две повествователни нива. За пръв път се посвещава пълнометражен документален филм на Мориц Даниел Опенхайм — „художника на Ротшилдови и Ротшилд на художниците“, — който остава в историята като първия еврейски художник от новата история и икона на еврейската еманципация в Германия.
Заедно с най-продаваните му творби — картините, изобразяващи традиционния еврейски семеен живот — големи постижения на германските евреи през 19в. изпадат в забвение. Младата режисьорка Изабел Гатхоф търси следи от Опенхайм в Германия, Франция и Израел по повод откриването на първия в света паметник, посветен на художника, в родния му град Ханау близо до Франкфурт. Внушителни образи показват израстването на един художник, феникс, издигащ се от пепелта — представен от своето стоманено алтер его, — и размиват линиите между миналото и настоящето на две повествователни нива.
Амбициозна смесица от електронни звуци и класическа музика оформя саундтрака на филма, отпращайки ни към творчеството на Феликс Менделсон-Бартолди, съвременник на епохата на Опенхайм.
ФЕСТИВАЛИ:
Йерусалимски еврейски филмов фестивал, Израел 2017; Номинация за Филмовата награда на Хесе („Hessischer Filmpreis“), Франкфурт, Германия, 2017; Официална селекция: Берлински еврейски филмов фестивал, Берлин, Германия, 2017.