В коварните и блатисти гори, които обхващат така наречената „зелена граница“ между Беларус и Полша, бежанците от Близкия Изток и Африка, опитващи се да достигнат до Европейския съюз, попадат в капана на геополитическата криза, цинично предизвикана от беларуския диктатор Александър Лукашенко. В опит да провокират Европа, бежанците са примамени към границата от пропаганда, обещаваща лесно преминаване към Европейския съюз. В тази невидима война, животът на Юлия, начинаеща активистка, отказала се от удобния живот, се преплита с този на Ян, млад граничар, и на едно сирийско семейство.
30 години след "Европа, Европа", новият филм на трикратно номинираната за Оскар Агнешка Холанд "Зелена граница" отваря очите ни, говори на сърцето ни и ни предизвикава да се замислим за моралните избори, пред които обикновените хора са изправени всеки ден.
28.01.2022г. /петък/15ч. „Останалото е пепел“ 100 мин. 10.00/8.00 лв.17ч. ПРЕМИЕРА „Сузана Андлер“ 91 мин.10.00/8.00 лв.19ч. „Домът на Гучи“ - 160 мин. 10.00/8.00 лв.29.01.2022г. /събота/ 11ч. „Горските мечоци:Див свят“ -100 мин. 10.00/8.00 лв.13ч. „Петя на моята Петя” – 95 мин. 10.00/8.00 лв. /цени на билети за ученици – 6.00 лв., като минимум групата е 15 човека, с един безплатен билет за класен ръководител/15ч. „Домът на Гучи“ - 160 мин. 10.00/8.00 лв.19ч. „Улицата на кошмарите“ – 150 мин. 10.00/8.00лв.30.01.2022г. /неделя/11ч. „Горските мечоци:Див свят“ - 100 мин. 10.00/8.00 лв. 13ч. „Клифърд, голямото червено куче“ – 97 мин. 8.00/6.00 лв.15ч. „Петя на моята Петя“ - 95 мин. 10.00/8.00 лв. /цени на билети за ученици – 6.00 лв., като минимум за група е 15 човека, с един безплатен билет за класен ръководител/17ч. ПРЕМИЕРА „Сузана Андлер“ - 91 мин. 10.00/8.00 лв. 19ч. „Улицата на кошмарите“ – 150 мин. 10.00/8.00 лв.31.01.2022г. /понеделник/16ч. „Петя на моята Петя“ -/цени на билети за ученици – 6.00 лв, като минимум групата е 15 човека, с един безплатен билет за класен ръководител/ 95 мин. 10.00/8.00 лв.18:30ч.“Второто освобождение“ документален филм -60 мин., среща-разговор с режисьора и сценариста на филма Светослав Овчаров и Евелина Келбечева Цена на билет: 5.00 лв.20ч. ПРЕМИЕРА „Сузана Андлер“ 91 мин. 10.00/8.00лв.01.02.2022г. /вторник/15ч. „Клифърд, голямото червено куче“ – 97 мин. 8.00/6.00 лв.17ч. ПРЕМИЕРА „Сузана Андлер“ 91 мин.10.00/8.00 лв.19ч. „Улицата на кошмарите“ – 150 мин. 10.00/8.00 лв.02.02.2022г. /сряда/16ч. „Клифърд, голямото червено куче“ – 97 мин. 8.00/6.00 лв.18ч. „Петя на моята Петя“ -95 мин. 10.00/8.00 лв. /цени на билетите за ученици – 6.00 лв., като минимум групата е 15 човека, с един безплатен билет за класен ръководител/20ч. „Север“ документален филм – 50 мин. Цена на билет 10.00 лв. в деня на прожекцията03.02.2022г. /четвъртък /16ч. „Клифърд, голямото червено куче“ – 97 мин. 8.00/6.00 лв.18ч. „Петя на моята Петя“ -95 мин. 10.00/8.00 лв. /цени на билетите за ученици – 6.00 лв., като минимум групата е 15 човека, с един безплатен билет за класен ръководител/ 20ч.ПРЕМИЕРА „Сузана Андлер“ 91 мин. 10.00/8.00 лв. ... още »
петък 28. 01.12.45 Останалото е пепел 14.45 Човекът, който продаде кожата си (The Man Who Sold His Skin) – Тунис-Франция-Германия-Белгия-Швеция, 202016.45 Паралелни майки (Madres paralelas) – Испания, 202119.00 Петя на моята Петя – България, 2020събота 29. 01.13.15 Три етажа (Tre piani) – Италия-Франция, 202015.30 Сузана Андлер (Suzanna Andler) – Франция, 202117.15 Петя на моята Петя – България, 202019.00 Останалото е пепел – България, 2020неделя 30. 01.13.30 Човекът, който продаде кожата си (The Man Who Sold His Skin) – Тунис-Франция-Германия-Белгия-Швеция, 202015.30 Петя на моята Петя – България, 202017.15 Сузана Андлер (Suzanna Andler) – Франция, 202119.00 Добрият шеф (El Buen patron) – Испания, 2021понеделник 31. 01.12.00 Добрият шеф (El Buen patron) – Испания, 202114.15 Останалото е пепел – България, 202016.15 Изгубени илюзии (Illusions perdues) – Франция, 202119.00 Три етажа (Tre piani) – Италия-Франция, 2020вторник 01. 02.13.00 Петя на моята Петя – България, 202014.45 Паралелни майки (Madres paralelas) – Испания, 202117.00 IN MEMORIAM: АННА ПЕТКОВАОткога те чакам – 1984, реж. Анна Петкова, 103’19.00 Човекът, който продаде кожата си (The Man Who Sold His Skin) – Тунис-Франция-Германия-Белгия-Швеция, 2020сряда 02. 02.13.15 СТОЯНКА МУТАФОВАКит – 1969, реж. Петър Василев, 76’с Григор Вачков, Георги Парзалев, Георги Калоянчев, Стоянка Мутафова14.45 СТОЯНКА МУТАФОВААко някой те обича – 2010, реж. Киран Коларов, 101’, с Деян Донков, Фани Коларова, Стоянка Мутафова, Йосиф Сърчаджиев16.45 Добрият шеф (El Buen patron) – Испания, 202119.00 Петя на моята Петя – България, 2020четвъртък 03. 02.12.45 Изгубени илюзии (Illusions perdues) – Франция, 202115.30 ДОКУ-МЕНТАЛНО: НЕВЕНА ТОШЕВА Малки послания – 1986, 20’ Билки и болки – 1987, 27’ Под самия връх – 1989, 12’16.45 Паралелни майки (Madres paralelas) – Испания, 202119.00 Рая на Данте – България, 2020Цени на билетите за Петя на моята Петя и Сузана Андлер – 9/7 лв.Цени на билетите за Останалото е пепел, Паралелни майки и Човекът, който продаде кожата си – 8/6 лв.Цени на билетите за Добрият шеф, Изгубени илюзии, Рая на Данте и Три етажа – 7/5 лв. ... още »
Шест впечатляващи киноразказа от региона в Балканския конкурс на 26-ия София Филм ФестБалканският конкурс на СФФ традиционно включва най-успешните филми от региона през последната година. 2022 не е изключение – в програмата ще бъдат представени изключителни заглавия, завоювали престижни отличия на едни от най-авторитетните кинофестивали в света.Носителят на голямата награда за най-добър филм „Кристален глобус“ в Карлови Вари 2021 „Докато мога да вървя“ („As Far As I Can Walk“) на сръбския режисьор Стефан Арсениевич е съвременен прочит на традиционен средновековен епос, в който африкански мигранти играят в ролите на сръбски национални герои. Творбата е посветена на изконната необходимост всеки човек да открие своето място в света, но тя е и приказка за любовта. Изпълнителят на главната роля Ибрахим Кома също получава признание в Карлови Вари – наградата за най-добър актьор. „Докато мога да вървя“ е копродукция между Сърбия, Франция, Люксембург, България и Литва. Продуцент от българска стана са „Чучков брадърс“, с подкрепата на ИА „Национален филмов център“. Във филма, който преди дни получи отличие (Special Mention) и на 33-ия филмов фестивал в Триест, участват и българските актьори Башар Рахал и Стефан Денолюбов.Още един фестивален отличник – със „Златна раковина“ от фестивала в Сан Себастиан, влиза в битката за най-добър балкански филм. Това е „Синя луна“ („Blue Moon“) на румънската режисьорка Алина Григоре. Тя прави запомнящ се режисьорски дебют с историята на млада жена, която се бори да получи висше образование и да избяга от тормоза на близките си. Едно двусмислено сексуално преживяване с човек на изкуството я подтиква да се бори с насилието в семейството.Копродукцията на Северна Македония, Косово и Черна гора „Сестри“ („Sisterhood“), представена в програмата на София Мийтингс, е дело на младата режисьорка Дина Дума. Премиерата му беше през 2021 година в програмата „На Изток от Запад“ на Карлови Вари, където спечели Специалната награда на журито, и впоследствие бе македонското предложение за Оскар. Фабулата се завърта около приятелството на две подрастващи момичета, което е застрашено в момента, в който трябва да се изправят пред ужасните последици от манипулативното си поведение. Действието се развива в тийнейджърска общност, за която натрупването на последователи в социалните мрежи е по-важно от истинските взаимоотношения. В своя успешен дебют Дина Дума залага на автентичния подход при пресъздаването на ключовите моменти в развитието на младежите от деца към осъзнати и отговорни млади хора.Един от филмите, които започнаха своя път от фестивала в Кан през 2021 година, беше пълнометражният дебют на родената в Дубровник млада режисьорка Антонета Аламат Кусянович „Мурина“ („Murina“), представен на София Мийтингс през 2018. В екипа на изпълнителните продуценти е самият Мартин Скорсезе, а филмът бе удостоен в Кан с най-престижната награда за дебютна творба - „Златна Камера“. „Мурина“ разказва интригуваща история – за особената сила, с която разцъфтява сексуалността на една млада жена под погледите на красивата ѝ майка, строгия ѝ баща и чаровния отдавнашен приятел, привлечен отново от красотата на майката и изкушен от девствената чистота на дъщерята. Кусянович е автор на сценария заедно с Франк Грациано, а интерпретацията на сюжета е поднесена от типично женска гледна точка, като един от възможните изводи е, че дори при разочарованието от неосъществените очаквания, всеки трябва да разчита на собствената си сила, ако иска да постигне това, което желае.Копродукцията между Франция и Косово „Ревът на лъвиците“ („The Hill Where Lionesses Roar“) е впечатляващ пълнометражен дебют на Луана Байрами, чиято премиера бе в „Петнайсетдневката на режисьорите“ н Кан 2021, а след това спечели „Сърцето на Сараево“ за най-добра актриса, наградата за режисура на фестивала „Raindance“, две отличия в Стокхолм и приза на ФИПРЕССИ във Варшава. Сюжетът се фокусира върху съдбата на три млади жени, които живеят в отдалечено селце, нейде в Косово, и не виждат никаква перспектива за мечтите и амбициите си. В своя стремеж към независимост те решават да пристъпят към действие – и вече нищо не може да спре рева на лъвиците, които жадуват свободата…С премиерата му в Локарно 2021, най-новият филм на авторитетния сръбски режисьор Сърджан Драгоевич „Небеса“ („Heavens Above“) получи наградата на младежкото жури в Швейцария и адмирациите на киноспециалисти и публика на фестивали в цяла Европа. Действието в тази мрачна фентъзи-комедия се развива в три различни десетилетия – през 1993, 2001 и 2026 година, като героите ѝ се появяват в различни сюжети и при все по-странни обстоятелства. Съдбите им се преплитат, а филмът се оказва необичаен поглед към преходния период в една пост-комунистическа държава. Чудесата провокират цялата общност да погледне на света през тотално различна перспектива и в съвсем нова светлина. Ето какво споделя авторът на филма в Локарно: „Като режисьор, който е прекарал половината си живот в социалистическо общество на атеисти, за мен беше предизвикателна идеята да направя филм, свързан с християнството. Тази задача се оказа още по-сложна, тъй като исках да създам комедия, която да представя деликатна тема като вярата с дължимия респект.“Не пропускайте най-силните балкански филми в специалната конкурсна селекция на #26SofiaIFF! ОЧАКВАМЕ Ви на #КИНО! ... още »
Награда на публиката за най-добър филмза „МРАК“ на Душан Милич на33-ия филмов фестивал в Триест„Жените наистина плачат“ на Мина Милеваи Весела Казакова е удостоенс Наградата на Съвета на ЕвропаСветовната премиера на „Мрак“, новият филм на сръбския режисьор Душан Милич, бе в конкурсната програма на фестивала в Триест. Вчера бяха обявени наградите и един от най-ценните трофеи – Наградата на публиката за най-добър пълнометражен филм, бе присъден именно на „Мрак“. Филмът е психологически трилър, чиято история е свързана с последиците от войната в Косово. Копродукцията между Сърбия, Дания, България, Италия и Гърция ще бъде представена пред българската публика в програмата на 26-ия София Филм Фест през месец март. В програмата на Триест бе представен също „Жените наистина плачат“ на Мина Милева и Весела Казакова – българско-френската копродукция получи признание и на този авторитетен форум, създаден в навечерието на падането на Берлинската стена като мост към киното на централна и източна Европа. На филма бе присъдена наградата паневропейския фонд Евроимаж и Съвета на Европа в размер на 30 000 евро, които да бъдат използвани за следващия проект на талантливия дамски тандем.Честито на наградените творци!Очаквайте „Мрак“ на Душан Милич на #26SofiaIFF! ... още »
Авторитетната българска режисьоркаще бъде удостоена с Наградата на Софияна Столичната община за своя приноскъм изкуството на кинотоИглика Трифонова създава истории, които се радват на обичта на публиката и признанието на киноспециалистите в цял свят. Сюжетите на нейните творби трябва да минат през сърцето ѝ, да ги сподели с най-верните си партньори, да открие актьорите-съмишленици и да преживеят заедно раждането на всеки следващ филм. Тя е силен борец и емоционален разказвач, а през 2022 година ще бъде председател на международното жури на 26-ия София Филм Фест. Тя ще бъде и един от носителите на Наградата на София на Столичната община – заслужено отличие за нейния принос към изкуството на киното в България.Иглика Трифонова е родена е на 17 февруари 1957 година в София. Завършва „Кино и телевизионна режисура“ във ВИТИЗ през 1982 година в класа на Георги Дюлгеров, след което започва кариерата си като режисьор на документални филми. Първите ѝ филми са „Лето господне 1990“ (1990, удостоен с първа награда на фестивала „При футура“ в Берлин), „Възможни разстояния“ (1992, с награда на фестивала на документалното кино в Молдова), „Разкази за убийства“ (1993), „Портрет на една актриса“ (1994) и „По пътя“ (1995). Тя работи и като асистент на Георги Дюлгеров и Рангел Вълчанов. През 2001 година дебютира в игралното кино като режисьор и сценарист на филма „Писмо до Америка“. Това е първата мащабна копродукция, в която България е водеща държава. Доверили се на сценария и режисурата на Иглика Трифонова, историята на „Писмо до Америка“ разказват актьорите Филип Аврамов, Ана Пападопулу и Петър Антонов. Филмът умело смесва игрално кино и документални факти – едно момче тръгва да търси стара българска песен, „за да възкреси“ най-добрия си приятел. „Писмо до Америка“ беше първият филм в новото хилядолетие, който промени реалността на боксофис класациите у нас, като влезе в официалния Топ 10 с най-гледаните филми – прецедент за български филм!„Писмо до Америка” е удостоен с шест награди на Фестивала на българския екрален филм „Златна роза” през 2000 година, получава Наградата на FIPRESCI на фестивала Молодист в Украйна; на екипа е връчена наградата „Дон Кихот“ на Международната федерация на киноклубовете (FICC) – Киев 2001, Голямата награда за най-добър филм – „Златна ракла“, Пловдив, 2001, Специалната награда на журито – Истанбул 2002, Голямата награда „Матадоро“ – Норделик, Холандия 2003.През 2003 година Иглика Трифонова режисира в Театър „Сълза и смях“ пиесата „Фенове“, написана от Елин Рахнев специално за Христо Гърбов и Валентин Танев. Тя продължава работата си като филмов режисьор, през 2004 година на първото издание на София Мийтингс представя, заедно с дългогодишния си творчески партньор, продуцентката Росица Вълканова, проекта за техния следващ филм „Разследване“, а след завършването му през 2006 година, на Фестивала „Златна роза“ във Варна филмът получава специалната награда на журито, наградите на критиката, за мъжка роля (за Красимир Доков) и за операторско майсторство (за Рали Ралчев). За следващия филмов проект на дуета Трифонова-Вълканова „Прокурорът, защитникът, бащата и неговият син“, представен в програмата на София Мийтингс под името „Лъжесвидетелят“ през 2008 година, награда на кинофестивала в Кан 2011 г. те печелят наградата на ScriptEast за най-добър сценарий в Централна и Източна Европа. След световната му премиера в Талин и Гьотеборг през 2015 година, именно с този филм бе открито 20-ото юбилейно издание на София Филм Фест 2016. Самата Иглика споделя пред „Дневник“, че творбата е от изключително значение за нея – „Това, че правех филм за чужда болка беше за мен тежка екзистенциална задача. Това беше моят личен трибунал.“ И допълва: „В един анализ на този филм присъства изречението, че този филм започва там, където свършват познатите неща за зверствата по време на войната в бивша Югославия. Той продължава оттам нататък. Той е за това какво става след една война – и с жертвите, и с престъпниците, и с тези, които трябва да раздадат правосъдие.“Премиерата на следващия филм на Иглика Трифонова „Асансьор за пациенти“ беше в програмата на 21-вия София Филм Фест 2017. Сюжетът представя историята на двама пациенти, чиято кратка среща в един болничен асансьор може да се окаже съдбоносна. Пред Dnes.bg режисьорката обръща внимание на свободата, с която работи по филма: „В „Асансьор за пациенти“ си позволих работа с актьорите в изцяло импровизационен режим. Работихме в голяма възбуда и решихме да отидем още по-далеч - всеки от актьорите вложи в ролята си нещо лично. Получи се особено, интимно вграждане в драматургията на филма. Актьорите са не само интерпретатори, а и обекти на изследване - същински герои...“ И добавя: „Когато гледам тези моменти, аз се вълнувам. Винаги ще съм дълбоко благодарна на актьорите си за това доверие и съучастие. И винаги се питам – ще открие ли публиката личните моменти? Щастлива бях да работя с известни творци като Христо Гърбов, Светлана Янчева, Бойка Велкова, Ангелина Славова, Йордан Биков и с младите актьори Слава Дойчева, Мак Маринов, Александър Бенев и Тихомир Паунов.“* * * „Българите все се лашкаме между екстаза и отчаянието и трябва да си намерим средното положение. Като по-млада изпитвах жив ужас от средата, тя ме плашеше. Днес си давам сметка, че балансът е най-важен. У нас центърът, който да успокои малко нещата, винаги ни се разминава. И в киното, и в политиката. А това спокойствие ще ни донесе и самочувствие. Иначе се впускаме в някакви крайности, което прилича много повече на комплекс. Когато дълго седиш в такова разкрачено състояние, то ти се отразява и се превръща в някаква постоянна деформация. Започваме да се влюбваме в оплакването и ставаме зависими от него. А излизането от тази деформация, стъпването отново здраво на крака винаги е крайно болезнено.“ Иглика Трифонова пред сп. „Тема“, 2011 ... още »
Как един примерен мъж и хирург попада в любовен триъгълник и ще успее ли да излезе от него - гледайте 6-серийната комедийна драма всяка сряда и четвъртък от 21:00 ч. по БНТ 1След броени дни започва новият сериал на БНТ – „Аз и моите жени“. В 6-серийната комедийна драма, Димитър Живков, Мария Сотирова, Христина Джурова и Башар Рахал ще въведат зрителите в живота на един амбициозен млад хирург, който попада в любовен триъгълник. Потисканите желания и търсенето на щастието ще доведат до житейски терзания и до поредица от комични ситуации.Хирургът Филип (Димитър Живков) попада в паралелна връзка с две различни жени – Кристина (Мария Сотирова) в София и Мая (Христина Джурова) в Бургас. Двата коренно противоположни свята, в които заживява главният герой, го поставят пред избор, който ще доведе до собственото му раздвоение и криза на личността. Сериалът проследява човешките взаимоотношения в забързания ни консуматорски свят и разкрива как се променя животът на човек, загубил себе си в капана на собственото си неудовлетворение и слабост. В ролята на най-добрия приятел на Филип – д-р Крумов – зрителите ще видят актьора Башар Рахал. „Аз и моите жени“ е хармонично съчетание от сериозни и социални теми, поднесени с приятен и свеж хумор. Сценарият е дело на Теодора Маркова, Невена Кертова и Георги Иванов, режисьор е Боя Харизанова, а оператор – Борис Луканов. В главните роли зрителите ще видят актьорите Димитър Живков, Мария Сотирова и Христина Джурова. Участват още Башар Рахал, Росица Александрова, Димитър Баненкин, Явор Ралинов, Красимир Митов, Райна Караянева, Емануела Шкодрева, Чавдар Монов, Красимир Добрев и други.БНТ е най-големият продуцент на телевизионно кино в България, а сериалът „Аз и моите жени“ е част филмопроизводството на обществената телевизия. Гледайте „Аз и моите жени“ през февруари, сряда и четвъртък от 21:00 ч. по БНТ 1 ... още »