🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Иранската комедия „Моля, не ни безпокойте” ще открие четвъртото издание на фестивала „Цветята на Корана” на17 януари от 19.00ч. в Дома на киното. Филмът на Мохсен Абдулвахаб е носител на редица награди от престижни кинофоруми като наградата за най-добър филм от фестивала в Дамаск, наградата за най-добър актьор /Хедаят Хашуми/ и най-добра актриса /Ширин Язданбахш/ от фестивала Фаджр, наградата на журито от фестивала във Фрайбург и наградата за най-добър сценарий от фестивала в Дубай.Филмът преплита три истории, които се случват в сърцето на Техеран. В първата младо семейство има проблем и съпругата иска да сподели за това, но мъжът й е твърдо против, защото се опасява, че ще загуби работата си. Единственото развлечение на възрастната двойка от втората история е телевизорът им, но един ден и той се поврежда. И тогава те са изправят пред дилемата дали да отворят вратата на техника, дошъл да поправи телевизора или да не рискуват да допуснат непознат в дома си. В третата история портфейлът на млад духовник е откраднат и той е решен на всичко, за да си го вземе обратно от крадеца. По комичен начин Мохсен Абдулвахаб представя един проницателен поглед върху ежедневието на хората в Техеран.Един от основните акценти в програмата на фестивала тази година е последният филм на номинирания за „Оскар” Джулиан Шнабел „Мирал”, отличен с две награди на фестивала във Венеция. Режисьорът на „Преди да падне нощта” и „Скафандърът и пеперудата” представя историята на Хинд Хусейни, създала сиропиталище в Йерусалим през 1948-ма. Сред децата е и Мирал, която губи майка си при израело-палестинския конфликт. По-късно Мирал е назначена да преподава в бежански лагер, където се влюбва в Хани – политически активен младеж, който ще промени живота й. В ролята на Хинд Хусейни е звездата на близкоизточното кино Хиам Аббас. Партнират й Фрейда Пинто, Уилем Дефо, Ванеса Редгрейв и Ясмин Ал-Масри.Отличеният с наградата за най-добър филм на фестивала в Кайро „В очакване на Пазолини” ще разсмее и българските зрители. През 60-те години продавачът на сателитни чинии Тами е участвал като статист във филма на Пазолини „Едип цар”, заснет във филмото студио в град Уарзазате, Мароко. 40 години по-късно в студиото отново пристига италиански екип и Тами вдига целия град на крак, защото е убеден, че отново ще види своя приятел Пазолини. Докато местни очакват с трепет италианците, комичните ситуации се редуват една след друга.„Цветята на Корана” се организира от „Позор” със съдействието на Културното представителство към Посолството на ИР Иран, Посолството на Република Турция, Посолството на Палестина, Френски институт, Посолството на Кралство МарокоПартньори на фестивала:Една седмица в София, За хората, Cinefish, INews, Operation kino, Prozekcia, Free Sofia Tour, Sofia Live, Stand.bg, Другото кино, издателство „Интенс” ... още »
Миналогодишната комедия “Шефове гадняри”, в която си партнираха Джейсън Бейтман, Дженифър Анистън и Кевин Спейси, изненадващо се превърна в един от най-големите хитове на годината, с международни приходи от над 200 милиона долара. Заснет с бюджет от 35 милиона долара, филма бе едно от най-доходоносните заглавия на студиото New Line Cinema за 2011-та година, и затова едва ли е изненадващо, че продуцентите вече правят планове за продължение. Както винаги се случва с успешен оригинален филм, слуховете за втора част се появяват още преди той да е излязъл на DVD и Blu-ray формат, и “Шефове гадняри” не бе изключение. В продължение на няколко месеца обаче, от New Line Cinema отказваха да коментират слуховете относно потенциален “Шефове гадняри 2”.Но сега, половин година след премиерата на първата част, представител на студиото потвърди официално пред Hollywood Reporter, че сценаристите Джон Франсис Дейли и Джонатан Голдстийн (отговорни за сценария на оригинала), вече са започнали да работят по сценария на продължението.Изпълнителите на главните роли в “Шефове гадняри”, Джейсън Бейтман, Джейсън Съдейкис и Чарли Дей, не са подписали договори за участие във втората част, но според последната информация от New Line Cinema, и тримата актьори със сигурност ще се завърнат за продължението. Детайлите относно сюжета на “Шефове гадняри 2” се пазят в тайна, но се смята, че филма, който със сигурност ще следва успешната формула на оригинала, ще изправи отново главните персонажи срещу безскрупулни и жестоки началници.Дженифър Анистън и Кевин Спейси, които изпълниха ролите на двама от “шефовете-гадняри” в първата част, няма да се появят в продължението, но очакванията са, че продуцентите отново ще се насочат към известни актьори за отрицателните роли в бъдещия филм.От New Line Cinema заявиха, че ще се опитат да привлекат отново режисьора на първата част, Сет Гордън, който след успеха на лентата получи множество оферти от други конкурентни студия. В момента, Гордън се подготвя за снимките на драмата с Оливия Уайлд и Лоугън Лърман, “The Only Living Boy in New York”, и надеждата на New Line Cinema е веднага след като приключи с работата си по този филм, той да седне на режисьорския стол на “Шефове гадняри 2”.Очакванията са, че до края на това лято ще бъде разпространена по-подробна информация относно статута на продължението и актьорския му състав.В най-добрия случай, снимките на “Шефове гадняри 2” ще започнат през първите месеци на следващата година. ... още »
Преди малко повече от половин година, от компаниите MGM и Screen Gems обявиха, че планират да направят римейк на режисирания от Брайън Де Палма свръхестествен трилър “Кери”, чиято премиера се състоя през 1976-та година. Филмът на Де Палма, базиран на едноименния роман на писателя Стивън Кинг, се превърна в един от най-големите хитове на режисьора, а ролята на актрисата Сиси Спейсик остава и до ден-днешен една от най-известните в кариерата й. От MGM и Screen Gems заявиха, че предстоящата нова версия на “Кери” ще се придържа стриктно към романа-първоизточник на Стивън Кинг, а за неин сценарист бе избран Роберто Агуире-Сакаса, най-известен с работата си по телевизионния сериал “Клуб "Веселие”.Продуцентите на бъдещия римейк, а и самия Стивън Кинг, искаха да поверят главната роля на срамежливата и притежаваща телекинетични сили Кери Уайт на Линдзи Лоън, но проблемите на актрисата със закона й попречиха да приеме офертата за участие.Въпреки това, работата по новия “Кери” продължи без други спънки, и малко по-рано днес бе оповестено официално, че продукцията вече се е сдобила с режисьор. Според източници, близки до сайта deadline.com, от студията MGM и Screen Gems са поверили режисурата на създателката на независимия хит “Момчетата не плачат”, Кимбърли Пиърс.Именно работата на Пиърс по “Момчетата не плачат”, който също проследява тежките преживявания на младо момиче, е причината поради която тя бе привлечена за режисьор на “Кери”. Кастингите за главни роли във филма вече са започнали, но за момента не се разкриват никакви имена.“Фен съм на “Кери” и смятам, че е дошло време тази история да бъде представена отново на голям екран. Много от по-младите зрители не са запознати с “Кери” и ние искаме да променим това – искаме да запазим есенцията на тази история, и разбира се, искаме да предложим на съвременната публиката един напрегнат и увлекателен психологически трилър”, заяви продуцента на подготвяния римейк, Бо Маркс (“Анаконда”).Роберто Агуире-Сакаса все още работи по сценария на продукцията, а освен, че ще режисира, Кимбърли Пиърс, ще бъде и продуцент. От студията MGM и Screen Gems заявиха, че снимките на новия “Кери” ще протекат изцяло в щата Калифорния, а бюджета няма да надвишава сумата от 30 милиона долара.Според продуцента Бо Маркс, въпреки свръхестествените елементи в историята, лентата ще е “възможно най-реалистична” и намесата на специалистите по компютърни ефекти ще бъде минимална. Ако всичко протече по план, снимките на “Кери” ще започнат още в края на тази година. ... още »
от Александър РайчевОще една година отмина, а с нея и поредната порция високобюджетни безвкусици от Холивуд заляха световните и българските киноекрани. И докато в САЩ все пак огромният пазар позволява да видиш на голям екран дори по арт проекти, които разказват смислени човешки истории, докато на заден фон нищо не се взривява, то в България става все по-трудно за мислещата публика да им се наслади в мрака на киносалона, защото нито приходите от тези ленти оправдават разхода по вноса им, нито някой в тази държава има желание тепърва да култивира вкус у публиката.И все пак от време на време поради една или друга причина някои по-малки заглавия успяват тихомълком да се промъкнат в седмичната програма на родните мултиплекси и ни позволяват да се срещнем с номинирани за престижни награди филми, както и да запознаят публиката с актьори, които на Запад са вече добре известни и уважавани имена. По Коледа явно наистина стават чудеса, защото малко след светлия празник зрителите ще могат да гледат „50/50“ и „Кешбол“, които почти сигурно трудно ще прескочат границата от 100 хиляди лева бокс офис, но за сметка на това безспорно се нареждат сред най-стойностните отвъдокеански заглавия за 2011 година.„50/50“ е историята на 27-годишния Адам, който разбира, че е болен от особено тежка форма на рак, въпреки че по собствените му думи не пуши, не пие и дори рециклира. Сериозната тематика на филма предполага особено тягостно преживяване за зрителя, но на помощ се притича непоправимият Сет Роугън, чийто умопомрачителен речник и поведение успяват да разсмеят дори на фона на тежките дни, през които преминава главния герой на историята.Важно е да се отбележи, че Роугън всъщност почти играе себе си, защото филмът е вдъхновен отчасти от личната борба с рака на сценариста Уил Райзър, чийто най-добър приятел е именно Роугън. В крайна сметка ще разберете, че дори фасадата на един човек да е видимо отблъскваща, то трябва да надникнете в по-скритите кътчета на душата му и ще разберете колко любов и грижа за близките и приятелите му се крие там. В ролята на Адам влиза 30-годишният Джоузеф Гордън-Левит, който българската публика вероятно познава най-вече от участието му преди години в култовият ситком „На гости на третата планета“. Оттогава обаче измина дълго време, през което Левит се утвърждава все повече като един от най-добрите млади актьори с редица роли в силни независими продукции, сред които „(500) мига от любовта“, „Пакетът“ (Brick), „Пазачът“ и „Хешър“.Големите студия също забелязаха таланта му и го включиха в безмозъчни забавления като “G.I. Joe: Изгревът на кобра“, но и в един от безспорно най-стойностните блокбастъри за последните десетина години – „Генезис“. Неслучайно Крис Нолан взе Левит и за роля в дългоочакваната трета част от сагата за Черния рицар, която очакваме през лятото на 2012 година. Адам, в изпълнение на Левит, ни показва как коварната болест постепенно взема връх над физическите сили на тялото, но въпреки това до последно духът се опитва да остане несломим. Колкото и уязвим да е Адам, то той продължава да мисли повече за близките си и как не иска да им бъде в тежест, но и продължава да отстоява житейските си привички, вместо да ги загърби пред потенциално приближаващата смърт. Истински се тревожи единствено, че може да си отиде от този свят, без от сърце да е казал на жена, че я обича. Ако трябва зрителят да вземе зрънце от посланието на този прекрасен малък филм, то е именно в това – да не губим време в дреболии, а да споделяме любовта си с хората, на които истински държим, защото не знаем колко време ни е отредено да бъдем на този свят.Освен чудесното изпълнение на Гордън-Левит, който вече заслужи награда за пробив на годината от филмовия фестивал в Холивуд, внимание си струва да отделим и на голямата Анджелика Хюстън, която за съжаление вече не виждаме толкова често на голям екран. Макар и в сравнително малко екранно време, носителката на "Оскар" успява да демонстрира магнетичното си присъствие и актьорско въздействие с всеки един жест, мимика и реплика.В другата актуална премиера също намираме един голям актьор, който все още незаслужено продължава да бъде пренебрегван от Академията и остава без заветната статуетка "Оскар", въпреки че всяка негова по-сериозна роля е напълно достойна за подобна награда. Става въпрос за Брад Пит, който в „Кешбол“ влиза в ролята на бейзболния треньор Били Бийн – човекът, опитал се да промени конвенциалните разбирания за начина, по който функционира не само бейзболът, но и спортът като цяло. И нека присъствието на бейзбол като център на повествованието не плаши българските зрители, защото в същността си това е филм за човешките взаимоотношения и отстояването на личностните принципи, които ни формират и определят пред всички останали.В крайна сметка само трябва да си припомним, че един незаслужено позабравен актьор като Кевин Костнър има цели три чудесни филма, които са свързани именно с бейзбола, който обаче чрез изкуството надскача границите просто на една игра и се превръща в тълуване на живота, който водим независимо дали сме американци или българи. „Поле на мечтите“, „От любов към играта“ и „Укротяване на гнева“ – три заглавия, които си заслужават вниманието на всеки, който ги е пропуснал преди години.Сега обаче Брад Пит достойно поема щафетата от Костнър и влиза в образа на човек, който добре си дава сметка, че животът е несправедлив, но именно това му дава стимул да опита нещо коренно различно, дори когато всички околни го смятат за луд и са готови да се отрекат от него, само защото не иска да спазва вековното статукво. А и да демонстрира, че не винаги по-голямата сума пари определя и по-доброто качество на отбора или това на собствения ти живот. Както и, че никога не можеш да знаеш от коя посока ще дойде неочаквана помощ, поради което е добре винаги да гледаш на света с широко отворени очи, за да не пропуснеш златната възможност.Били Бийн за мнозина навярно е изглеждал като полудял опортюнист, който е изгубил разсъдъка си заедно със загубата на трима основни играчи, които са примамени от несметните купища пари на Ню Йорк Янкис – клуб, който понастоящем е оценяван на 1,7 милиарда долара и отстъпва само на Манчестър Юнайтед и Далас Каубойс.Несъмнено Бийн е бил разочарован да загуби на терена и на трансферния тепих, виждайки как в реалността всички усилия и планиране отиват напразно, когато се сблъскат с лавината от пари на един съвременен Голиат, който отдавна е погубил романтиката на спорта и го е превърнал в поредната корпорация, движена от жаждата за повече продадени тениски и прочие артикули. Но Бийн е далеч по-притеснен, че може да загуби работата си като треньор на Оукланд, защото това вероятно ще го отведе в друг щат и ще го отдалечи от дъщеря му. Това го кара да рискува и революционизира играта с помощта на наскоро дипломирал се икономист, като двамата решават да се осланят на статистиката, а не на нюха на вехтите специалисти от бейзболния щаб на всеки клуб, които изглеждат досущ пасмина излязла от епизод на „Семейство Сопрано“.Останалото е история, която всеки може да прочете в интернет, но за българите е плюс, че не живеем в Америка и не сме били изложени на новини по случая, което ни предоставя шанса да гледаме филма и да го съпреживяваме с главните герои, без да сме сигурни как ще свърши всичко.По-важното, е че по време на вече като ли вечно продължаващата финансова криза този филм ни показва, че има една-единствена противоотрова на влиянието на богатите, които винаги ще стават по-богати и ще поръчват музиката – да вярваш в себе си и в това, което правиш, като винаги поставяш любимите си хора на първо място, защото само те могат винаги да те вдигнат от земята и да те направят истински щастлив.Мнозина навярно биха отбелязали, че нито „50/50“, нито „Кешбол“ си заслужава да бъдат гледани на голям екран, защото не бъкат от специални ефекти и не са в модерното 3D. Но и двата филма са именно за хората, които наистина ценят киното като изкуство и чакат редките моменти в програмата на кината, когато могат да се видят точно такива заглавия, които се прожектират по-скоро за престиж, отколкото за реално забогатяване. Остава само да благодарим на разпространителите и да им пожелаем спорна 2012 година, през която да ни радват както с големите холивудски хитове, така и с подобни лични проекти, които ще спечелят сърцата на всеки, които рискуват да се докосне до тяхната филмова магия. ... още »
Седем холивудски продукции, начело с "Трансформърс 3", и три китайско езични ленти, сред които еротичният блокбъстър "3-D Sex and Zen: Extreme Ecstasy", съставляват топ 10 на най-касовите филми в хонконгския бокс офис за 2011 година.Третият филм от sci-fi екшън поредицата на Майкъл Бей, който покори и американския, и интернационалния бокс офис след рилийза си в началото на миналото лято, е инкасирал 84.7 млн. хонконгски долара ($10.9 млн.) по време на тримесечния си тур в кино театрите в Хонконг, реализирайки близо двойно по-големи печалби спрямо своя предшественик - "Трансформърс: Отмъщението" (2009), посочва се в доклада на Hong Kong Motion Pictures Industry Association."Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2" е второто най-доходоносно заглавие в кино афиша на Хонконг за 2011 г. с приходи в размер на HK$76.8 млн., следван от тайванския хит "You Are the Apple of My Eye" с HK$61.29 млн. – рекордна сума за китайско езична продукция в цялата история на хонконгската индустрия.В продължение на седем години до самия край на 2011 г. този рекорд бе във владение на събралия HK$61.28 млн. "Kung Fu Hustle", като при това "You Are the Apple of My Eye" – дебютен филм на режисьора Giddens Ko, все още не е приключил обиколката си из хонконгските кинотеатри."3D Sex and Zen: Extreme Ecstasy" е поставен на пето място в годишната бокс офис класация на специалния административен райно на Китай, в който английският е официален език, наред с китайския, след като бе No.1 по приходи през първата половина на миналата година. Четвъртата позиция е заета от "Карибски пирати: В непознати води", а китайският новогодишен хит "Love Hong Kong" на Братя Шоу е No. 8.Останалите заглавия от Топ 10 са "Кунг-Фу Панда 2", издаденият в средата на декември "Мисията невъзможна: Режим Фантом", "Х-Мен: Първа Вълна" и "Джони Инглиш се завръща". ... още »
Диалогът в изборната нощ между ПР-а на семейство Лютови – Калина (Ярослава Павлова) и сервитьорката в кръчмата на Пламен Цеков (Христо Гърбов) от „Столичани в повече” се оказа най-харесван в интернет играта на bTV за любима реплика от втория сезон на хитовия сериал. Поръчката на Калина „Едно уиски, 12-годишно” и отговорът на сервитьорката „Как 12-годишно?! Та тя, кръчмата, работи от 3 години” събраха най-много от гласовете на близо 40 хиляди потребители, които се включиха в забавната анкета.Второто място зае изказването на Славея Лютова (Силвия Лулчева): „Господин Жан-Пиер, Жеко! Това, което сме ви поръчали, е изключително сериозно. Ти ташизъм си правиш с нас”. На трето позиция остава лафът на Рангел Чеканов (Любомир Нейков): „Гълъбино, дай да ям, че цяла нощ не съм ял”.На четвърто място потребителите наредиха диалога между Йовка Лютова (Ева Тепавичарова) и Спас Лютов(Руслан Мъйнов). Йовка: „И аз те предупреждавам. И на мен ще ми кипне канчето. Ти какво си мислиш, че само ти имаш канче, така ли? Ако ти сега излезеш оттук, аз ще избягам!”. Спас: „Къде ще бягаш, ма?!? На твоето село ли? Забрави ли как с*реше по двора и кокошките ти кълвяха задника?” Веднага след него се нарежда разговорът между Андрей Лютов (Иван Юруков) и работодател, при когото кандидатства за работа. Работодател: „Само че досега вие сте снимали животни, а пък сега ще трябва да снимате политици, ВИП персони…”. Андрей: „Каква е разликата?”. На шеста позиция е въпросът на пътник в маршрутката на Радко Чеканов (Васил Драганов): „Това линейка ли е или маршрутка?” и отговорът на Спас Лютов: „Комбинирано е заради кризата”. Седмото място е отредено за изказването на Гълъбина Чеканова (Албена Павлова): „Ех, Миме, Миме, ще си направите едно хубаво бебенце, ама дали аз ще съм жива някой ден да отида и да неговата сватба” и включването на баба Марийка Чеканова (Стоянка Мутафова): „Е, ти ако щеш де, ама аз непременно ще ида”.Репликата, която участниците в играта на bTV наредиха на осмо място, е на Славея Лютова: „Предпочитам десерта по банков път”. Предпоследната позиция е за разговора между баба Марийка и Гълъбина. Баба Марийка: „Ами заекът цял ден тича, а живее само 10 години. А костенурката едва крета, 300 години живее.” Гълъбина: „Значи ти, майко, ще живееш 500. От стола – на креслото, от креслото – на дивана”. Последното място в челната десятка зрителите отредиха на изказването на Мишо пияницата, след като намира статуята в бъчвата с виното: „А, ти какво правиш тука, бе? Ти ли изпи виното?!?”Каква е наградата за победителя в играта на “Столичани в повече” можете да разберете тук ... още »
Утре от 21:00 часа в „Домашен арест” по bTV стар приятел на Коцето ще върне съпрузите в хубавите волни спомени от първите им срещи. Лъчо и Зара ще подложат училищната психоложка на сериозно изпитание на твърдостта на характера, а родителите им ще „блеснат” в съвсем неподозирана светлина.Какви комични ситуации възникват в къщата на тъщата при срещата с педагожката и как ще повлияе семейство Коцеви върху професионалната й увереност, ще стане ясно утре вечер от 21:00 часа в „Домашен арест” по bTV.В дванадесетия епизод на авторския ситком групата за взаимопомощ на Коцето ще обясни защо жените си падат по чужденци и каква е пропорционалната зависимост между дължината на името и мъжкото достойнство. Мама Еми ще приеме екзотичен гост, който ще плени нежния пол в семейството и ще предизвика неконтролируема ревност в Коцето. В опит да завоюва възхищението на Анастасия, той е готов на истински подвизи - дори да влезе в ролята на латино мачо. Но към кого всъщност е насочено влечението на госта, зрителите ще видят в четвъртък от 21:00 часа в „Домашен арест” по bTV. ... още »
Дон Чийдъл разкри, че планираният от него филм за Майлс Дейвис ще бъде по-скоро гангстерски отколкото класическа биография.Актьорът и продуцент обмисля проекта от много години и въпреки че все още не е особено близо до неговото реализиране, разкри някои подробности.„Това не е история от люлката до гроба... Не е биография със сигурност. Това е ганстерски филм - такъв, в какъвто Майлс Дейвис би искал да участва", заяви Чийдъл пред Wall Street Journal.„Без да загърбваме неговата история, се опитваме да я завъртим и да я направим по-близка до кубизма. По-голямата част от действието се развива през 1979 г. - период, в който Майлс изобщо не е свирил".Холивудската звезда коментира и плановете на Джорд Тилман младши да направи филм за джазмена. „Ако светът е готов за два филма за Майлс Дейвис - чудесно. Освен това не мисля, че някой би направил филм, който е подобен на нашия". Той добави, че двете ленти ще покриват различни периоди от живота на музиканта и съответно ще се налага да лицензират различни песни. ... още »