🎥 От 26 април, в кината – филмът, удостоен със „Сребърен лъв“ за режисура от фестивала във Венция, както и с наградата за изгряващ актьор на Сейду Сар. Не пропускайте „Аз, Капитан” на режисьора Матео Гароне!
Филмът се разпространява в България с подкрепата на Национален филмов център / Bulgarian National Film Center и програма Creative EuropeТворческа Европа" – подпрограма Медиа на ЕС.
Най-значителното събитие на българския игрален филм за годината ще се състои от 5-и до 11-и октомври 2012 г. във ФКЦ – Варна, като всички филми от състезателната програма ще бъдат показани в зала 1. Фестивалната програма ще включва два конкурса, в които се връчва наградата „Златна роза”: за пълнометражни и за късометражни игрални филми.Първият ще бъде съставен от 13 заглавия на нови игрални филми, създадени след миналогодишното издание. 9 от тях са произведени с държавно финансиране –подпомогнати от Националния филмов център, като един е копродукция с Австрия. Останалите 4 филма са независими продукции, създадени без държавна подкрепа. В програмата са няколко филма – „Вяра, любов и уиски” на Кристина Николова, „Цветът на хамелеона” на Емил Христов, „Аз съм ти” на Петър Попзлатев, „Джулай” на Кирил Станков, копродукцията „Испания” на Аня Саломоновиц, които бяха представени на най-реномираните фестивали тази година и вече спечелиха международно признание – Берлин, Кан, София, Москва, Лос Анджелис, Торонто. Във Варна за първи път ще бъдат представени официално пред българската публика 6 филма. Ще участват също така филми, които вече успешно се срещнаха със зрителите в кината – „Корпус за бързо реагиране” на Станислав Дончев, „Чужденецът” на Ники Илиев, както и премиерното заглавие за септември „Пистолет, куфар и 3 смърдящи варела” на Георги Костов.Конкурсът за късометражни филми ще включва 10 заглавия, разпределени в два блока. В програмата са включени две продукции на Българската национална телевизия - „Жълто куче” на Мария Николова и “Виолета, Жоро и аз” на Любомир Попов, продукции от НАТФИЗ, подпомогнати от Националния филмов център и НБУ, както и някои творби, спечелили вече международно признание: „Парафиненият принц” на Павел Веснаков, с награда от фестивала “В двореца”, Балчик, „Драсканица” на Любомир Печев, представен на Short Film Corner в Кан, „Солено и сладко” на Поли Генчева с награда за най-добър чуждестранен филм на Сънсет ФФ, Лос Анжелис и „Отивам в Италия” на Ивайло Марков, представен на МФФ Монреал.Петчленното жури, което ще оценява филмите включени в двата конкурса, в които се връчва наградата „Златна роза” е с председател режисьорът Иван Павлов, познат на филмовите зрители със “Съдбата като плъх” (2001), “Всичко от нула” (1996), директор на Българската национална филмотека.Останалите членове на журито са:- Нели Димитрова - сценарист, носител на награда „Златна роза” 2011 за сценария на филма „LOVE.NET”, автор на сценариите на Тв предавания „Понеделник 8 ½”, „Бон Апети”, Тв сериал “Хотел България”, преподавател в НАТФИЗ по Кино и телевизионна драматургия- Николай Лазаров - киноператор, автор на редица теоретични изследвания, д-р по изкуство и техника на визуалните ефекти, заснел над 40 филма, между които игралният “Една калория нежнoст” (2002), анимационният “Три сестри и Андрей” с награда “Златен Ритон” 2009, преподавател в НАТФИЗ по Визуални ефекти в киното и телевизията- Камен Воденичаров – актьор, продуцент на множество предавания, музикални албуми, телевизионни филми и театрални постановки, съсобственик и творчески директор на Телевизия ММ, водещ в Българската национална телевизия, Нова телевизия- Янко Терзиев - кино журналист, редактор „Култура“ във в. „Капитал“, с редица публикации за кино и изкуство, дългогодишен програматор на столичното филмотечно кино „Одеон“ и креативен продуцент в студио „Екран” на БНТ.Журито ще има нелеката задача да връчи следните награди на филми от конкурсната програма:- Две награди "Златна роза" за най-добър късометражен и най-добър пълнометражен филм; - Специална награда на град Варна; - Награда за най-добър режисьор; - Награда за най-добър сценарист; - Награда за най-добър оператор; - Награда за най-добра актриса; - Награда за най-добър актьор; - Награда за режисьорски дебют; - 2 диплома за конкретни индивидуални постижения.На откриването на фестивала на 5 октомври ще видим международната копродукция с българско участие, получила вече признание на поредица от международни фестивали - „Шоково състояние ” на словенския режисьор Андрей Кошак, включена в извън конкурсната програма. Композитор на музиката е Стефан Вълдобрев, а филмът е черна комедия за капитализма и променящите се обществени ценности в Източна Европа.Освен новите филми, които ще се борят за престижните награди, Националният филмов център се стреми да покаже и български шедьоври от миналото, за да напомни за силната традиция в нашето кино. Тази година ще отбележим годишнините на именити кинотворци като Анжел Вагенщайн, Емилия Радева, Никола Анастасов, Иван Джамбазов, Златина Дончева-Джамбазова, Стефан Данаилов, Джоко Росич, Людмил Стайков и Вълчо Камарашев с представяне на ретроспектива от избрани филми с тяхно участие. Така ще изразим почит към таланта им, но също така ще доставим удоволствие на варненската публиката и гостите на фестивала.За пореден път изисканите вина на водещата българска изба “Домейн Бойар” са тези, които правят празника по-весел, филмите по-приятни, а срещите на автори и публика по разпалени. По време на 31-вия фестивал на българския игрален филм “Златна роза”, ще гостуват много популярни лица от новите български филми и тв сериали като Ивайло Захариев, Ирена Милянкова, Николай Мутафчиев, Деян Донков, Асен Блатечки, Ники Илиев, Христо Мутафчиев, Касиел Ноа Ашер. За да са по-близо до своята публика, и за да бъде истински интерактивно събитието, организаторите на фестивала са избрали клуб “Кафе-театър” на Фестивалния и конгресен център за място на срещите всяка сутрин от 11.00 ч. Фестивалът на българския игрален филм „Златна роза” се организира от Изпълнителна агенция „Национален филмов център” съвместно с Министерството на културата, Община Варна, Фестивален и конгресен център – Варна, Артин вижън и в партньорство с Българската национална телевизия и Българска национална филмотека.Филми от програмата на 31-вия фестивал на българския игрален филм „Златна роза”Конкурс ПЪЛНОМЕТРАЖНИ (13 заглавия)АЗ СЪМ ТИ, режисьор Петър Попзлатев ВЯРА, ЛЮБОВ И УИСКИ, режисьор Кристина Николова ДЖУЛАЙ, режисьор Кирил Станков ИНКОГНИТА, режисьор Михаил Пандурски ИСПАНИЯ, режисьор Аня СаломоновицКОРПУС ЗА БЪРЗО РЕАГИРАНЕ, режисьор Станислав Дончев МИГРАЦИЯТА НА ПАЛАМУДА, режисьор Людмил Тодоров ОЩЕ ЕДНА МЕЧТА, режисьор Николай Мутафчиев, ПИСТОЛЕТ, КУФАР И 3 СМЪРДЯЩИ ВАРЕЛА, режисьор Георги Костов ПЪЗЕЛ, режисьор Иво Стайков СЛЪНЧЕВО, режисьор Илия Костов ЦВЕТЪТ НА ХАМЕЛЕОНА, режисьор Емил Христов ЧУЖДЕНЕЦЪТ, режисьор Ники ИлиевКонкурс КЪСОМЕТРАЖНИ (10 заглавия)БАРИЕРАТА, режисьор Радослав Камбуров, 5 мин.ВИОЛЕТА, ЖОРО И АЗ, режисьор Любомир Попов, 51 мин. ДРАСКАНИЦА, режисьор Любомир Печев, 19 мин.ЖЪЛТО КУЧЕ, режисьор Мария Николова, 27 мин.ЙЕРОГЛИФЪТ, режисьор Албена Иванова, 5 мин. ОТИВАМ В ИТАЛИЯ, режисьор Ивайло Марков, 25 мин.ПАРАФИНЕНИЯТ ПРИНЦ, режисьор Павел Г. Веснаков, 23 мин.СКОК, режисьори Петър Вълчанов и Кристина Грозева, 30 мин.СОЛЕНО И СЛАДКО, режисьор Поли Генчева, 12 мин.WELCOME TO СОФИЯ, режисьор Петра Георгиeва, 20 мин.Филм на откриването (извън конкурса) - международна копродукцияШОКОВО СЪСТОЯНИЕ, режисьор Андрей КошакРетроспектива „Годишнини на именити кинотворци” (9 заглавия)ЗВЕЗДИ, реж. Конрад Волф, 195890 год. Анжел ВагенщайнСПОМЕН ЗА БЛИЗНАЧКАТА, реж. Любомир Шарланджиев, 197680 год. Емилия РадеваТРИМАТА ОТ ЗАПАСА, реж. Зако Хеския, 197180 год. Никола АнастасовЗАКОНЪТ НА ЦИГАНИТЕ, реж. Бенс Гюнюси, 199880 год. Джоко РосичМАТРИАРХАТ, реж. Людмил Кирков, 197780 год. Иван ДжамбазовА СЕГА КЪМ МОРЕТО, реж. Ивайло Джамбазов, 198980 год. Златина Дончева-ДжамбазоваОБИЧ, реж. Людмил Стайков, 197275 год. Людмил СтайковСЛУЖЕБНО ПОЛОЖЕНИЕ ОРДИНАРЕЦ, реж. Киран Коларов, 197875 год. Вълчо КамарашевДАМИ КАНЯТ, реж. Иван Андонов, 198070 год. Стефан Данаилов ... още »
От 9 октомври, всеки делник 21:00 часа, зрителите на bTV Lady ще съпреживяват приключенията на тайнствения мексикански герой Зоро. Неговата история се появява за първи път на малкия екран още през 1920 г. във филма „Знакът на Зоро”, а е преработена жанрово през 1957 г. в превърналия се в абсолютен хит сериал на Уолт Дисни – „Зоро”, в който американският актьор Гай Уилямс изиграва една от най-емблематичните си роли.През 2007 г. колумбийската компания RTI, съвместно с Телемундо, показва една от най-добрите според критиката версии на Зоро. Тя е базирана на романа на Исабел Алиенде, като в сюжета използва и основни характеристики на персонажите от сериите на Дисни. Последната версия е снимана в Колумбия, но пресъздава история, чиито събития се случват в Лос Анжелис, Калифорния. Главният персонаж на историята е испанският благородник Дон Диего де ла Вега - обикновен човек с необикновена тайна. Въпреки че е отраснал като благородник във величествено имение, още от малък той е отвратен от издевателствата над бедните.От тогава дава обет да се бори срещу несправедливостта в обществото, в което живее. Усвоил бойните си умения в Барселона, той се завръща в родната си хасиенда в Калифорния и възприема тайната същност на Зоро – маскираният отмъстител. Така Дон Диего заживява двоен живот – на благородника Дон Диего де ла Вега и защитника на всички угнетени – Зоро. В своята благородна мисия той е подкрепян от Братството – тайна организация, наречена Рицарите на счупения трън.В драматичната история за добро и зло не липсва и голяма доза романтика, драматични събития и семейни интриги. Зоро се влюбва в красивата млада вдовица Есмералда Санчес де Монкада. Тя пристига в Калифорния заедно със сестра си и баща си – Фернандо Санчес де Монкада - новоназначен губернатор на Калифорния и първокласен диктатор. Въпреки че Дон Диего не понася губернатора, той постепенно е безумно увлечен от дъщерите му. Есмералда е задържана в плен, където е жестоко изтезавана и измъчвана, а сестра й забременява, според слуховете, не от друг, а именно от Дон Диего.Вълнуващата история на Зоро ще предложи на зрителите не само интригуващ сюжет, но и множество странни персонажи. В приказния свят на Зоро няма да липсват мистични индиански шамани, амазонки, вещици, пирати и дори джуджета. Изключителното разнообразие на причудливи образи и характери в комбинация с интересния сюжет на историята превръщат сериала „Зоро” в един от най-добрите съвременни образци на теленовелата в световен мащаб.В ролите: Кристиян Майер, Марлене Фавела, Ерик Елиас, Артуро Пениче, Освалдо Риос и Андреа Лопес. ... още »
През октомври Позор кани ценителите на качествените филми на кино извън киносалоните. От 8-ми до 31-ви октомври в три алтернативни локации ще се прожектират някои от най-успешните продукции включени във фестивалите на Позор през последните 3 години.Dada Cultural Bar, + това и Сохо ще са домакини на проекта „На кино без кино”.Любителите на късометражните филми ще могат да видят селекцията с кратки филми от Скандинавия „Късометражна симфония”, близкоизточните истории в цикъла „Кино Изток”, балканските еротични новели в „Хептамерон”, остроумната британска мозайка „Сексът в случки” и изпълнения с десетки приключения из всички краища на света „Човешки истории”.Два от фаворитите на публиката от фестивала „Северно сияние” ще могат да се видят в уютната атмосфера на Сохо – „Да захапеш кокала” и „Анархия в Жирмунай”.Екипът на Dada Cultura Bar ще е вашият екскурзовод по време на обиколката ви из улиците и тайните кътчета на Сао Пауло в „Добре дошли в Сао Пауло”. А ако искате да се разходите из колоритните пазари и арт места на Истанбул, заповядайте на прожекцията на „Истории от Бейоглу” в + това.„С цвете в джоба” ще отведе зрителите далеч на Изток в Малайзия, а „Микрофонът” ще ги потопи в ъндърграунд средите на Александрия. Животът ви ще бъде „Празник всеки ден”, ако се оставите в ръцете на трите красавици от едноименния филм, които ще радват зрителите на 15-ти октомври в Сохо.Билетите за всички прожекции са 5 лева.ПРОГРАМА08.10/пн./ + това - 19.00ч.Кино „Изток”08.10 /пн./ Сохо – 19.30ч.Да захапеш кокала09.10 /вт./ Dada Cultural Bar – 20.00ч.Сексът в случки15.10 /пн./ Сохо – 19.30ч.Празник всеки ден16.10 /вт./ Dada Cultural Bar - 20.00ч.Микрофонът16.10 /вт./ + това - 19.00ч.Истории от Бейолу22.10 /пн./ Сохо – 19.30ч.С цвете в джоба23.10 /вт./ Dada Cultural Bar - 20.00ч.Късометражна симфония24.10 /ср./ + това - 19.00ч.Хептамерон29.10 /пн./ Сохо – 19.30ч.Анархия в Жирмунай30.10 /вт./ Dada Cultural Bar - 20.00ч.Добре дошли в Сао Пауло31.10 /ср./ + това - 19.00ч.Човешки истории ... още »
Големи любовни шансове се очертават за един от героите в „Етажна собственост 3: Новодомци” този четвъртък по Нова телевизия! Научният сътрудник от БАН Кирчо (Евгени Будинов) получава истински карт бланш от Амур точно в трети епизод.Самотната майка Теменуга (Невена Бозукова) му е много благодарна, че й помага с бебето, но дали Кирчо ще успее да се възползва от благоразположението или неговата прословута срамежливост ще провали всичко? Ще започне ли нова любовна връзка в третия сезон на комедийния сериал, ще разберем в четвъртък вечерта. Едно обаче е ясно - съседите са твърдо решени да увеличат доходите си и голяма част от тях започват нова работа, която не са предполагали, че могат да вършат. Някои от старите герои дори отиват доста по-далече, решавайки да забогатеят много бързо и лесно!Комичните ситуации просто не спират, когато мъжете се запалват по идеята на хитрия Пепо (Валентин Владимиров) да зарибят басейна на луксозния комплекс със сьомга. Липсват им обаче пари за начален капитал и за да се снабдят със скъпата риба, те влизат в мръсни игри с подкупи, футболни залагания и уредени мачове...Мъжете се опитват едновременно да подкупят и да напият известния футболист Балериньо (Христо Терзиев), за да играе в тяхна полза. Той обаче се оказва кораво момче. Ще участва ли Балериньо в коварния план или ще ги предаде, защо домоуправителят Величко (Явор Гигов) и свирепата му жена Мими (Милица Гладнишка) са отново младоженци и докъде може да стигне военният Джамбазов (Антон Радичев) в своето параноично първо разследване на "престъпници" в комплекса?Всичко това ще разберем на 4-ти октомври от 21ч. по Нова телевизия!За да се заснеме епизода с напиването на футболиста Балериньо, се наложили супер шумни и купонджийски нощни снимки край басейна на луксозния комплекс, където е снимачната площадка на сериала „Етажна собственост” 3. Притеснени, че ще обезпокоят истинските обитатели на комплекса, от екипа на продукцията се извинили предварително на съседите и ги поканили на „купона”, за да им бъде по-интересно и забавно.„Понякога се налагат нощни снимки в комплекса и затова се стараем да уведомяваме истинските съседи, колкото се може по-рано” – сподели продуцентът на сериала Краси Ванков и допълни, че определено засега има симпатия между снимачния екип и жителите на комплекса. „Определили сме си едно общо място за срещи със съседите и това е декорът на сватбената агенция на Живко. Там се виждаме с тях, поканихме ги още в началото.Казахме им, че винаги са добре дошли при нас, за да си поговорим по съседски и да обсъдим, ако имат някакви коментари, оплаквания, предложения. Доста от тях станаха фенове на „Етажна собственост” на официалната страница на сериала във фейсбук, където редовно пишат и осведомяват останалите, какво са гледали, че снимаме. Много са готини, засега се разбираме чудесно” – разказва продуцентът.Оказва се, че вече няколко пъти съседите от комплекса наистина са идвали в сватбената агенция – на кафе или на по чаша вино с екипа. Последният път любезен съсед поканил целия екип на сериала на барбекю в градината на комплекса. Да, такива неща се случват и в България! ... още »
С приходите си от над 670 милиона долара в световен мащаб приключенският филм “Игрите на глада” оправда напълно предварителните очаквания и от компанията Lionsgate побързаха да потвърдят за пореден път, че и останалите два романа от популярната литературна поредица на писателката Сюзън Колинс ще бъдат превърнати в игрални филми. Снимачният процес на първото продължение “Игрите на глада: Възпламеняване” вече започна, а в главните роли отново ще видим младите актьори Дженифър Лоурънс и Джош Хътчерсън.Въпреки че в момента погледите на всички са насочени към втората част продуцентите вече се подготвят и за адаптирането на последната книга от поредицата.Подобно на младежките франчайзи “Здрач” и “Хари Потър” бъдещата последна част на “Игрите на глада” ще бъде разделена на два отделни филма, чиито премиери ще се състоят съответно през 2014-та и 2015-та година.Заглавията на лентите са “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 1” и “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 2”, а общия им снимачен период ще стартира през следващата година. От студиото Lionsgate не губят никакво време и малко по-рано днес оповестиха, че работата по сценария на двата последни филма от франчайза вече е започнала.За сценарист е бил избран Дани Стронг (предстоящата драма “Икономът”), а Дженифър Лоурънс и Джош Хътчерсън със сигурност отново ще изпълнят ролите на Катнис Евърдийн и Пийта Меларк. Режисьорът на снимащата се в момента втора част Франсис Лоурънс (“Константин”) няма да филмира “Сойка-присмехулка” и от Lionsgate вече са започнали да преговарят с няколко известни режисьори, чиито имена обаче не се разкриват. Очакванията са, до края на тази година да бъде оповестено който ще седне на режисьорския стол.Дани Стронг вече работи върху общия сценарий на двата филма, а бюджетна за снимките ще надвишава сумата от 200 милиона долара. Въпреки носещите се слухове от Lionsgate не планират да конвертират предстоящите ленти в триизмерен формат.“Игрите на глада: Сойка-присмехулка – част 1” тръгва по кината от 21-ви ноември, 2014-та година, а премиерата на последния филм “Игрите на глада: Сойка-присмехулка - част 2” ще се състои на 20-ти ноември, 2015-та. ... още »
В края на месец май, тази година, започнаха снимките на третата част от филмовата поредица “Железният човек”, но няколко седмици работата бе прекратена поради контузия на изпълнителя на главната роля Робърт Дауни-мл.. Продуцентите уверяват, че всичко вече протича по план и лентата ще бъде готова за премиерата в началото на следващото лято.Стартът на франчайза за приключенията на милиардера Тони Старк/Железният човек беше даден през 2008-ма година, а с появата си в тазгодишния блокбастър “Отмъстителите 3D” персонажа на Робърт Дауни-мл. се сдоби с още по-голяма популярност. Затова очакванията са, че “Железният човек 3” ще се представи значително по-добре от предшествениците си в бокс офис класациите по света.В момента екипа на високобюджетната продукция работи в крайбрежното градче Даниа Бийч, щата Флорида, и именно оттам идват и най-новите снимки от снимачната площадка, които разкриват визията на двата различни костюми създадени от главния герой (чиито наименования са “Mark XLVII” и “Iron Patriot”). Самият Робърт Дауни-мл също беше забелязан на снимачната площадка, което потвърждава думите на продуцентите, че актьора вече се е възстановил от контузията на глезена си и се е присъединил отново към продукцията.Първоначалните очаквания бяха, че режисьора на предишните две части от поредицата Джон Фавро ще се завърне и за третия филм, но месеци преди старта на снимките беше оповестено, че той е напуснал проекта. Овакантеното от Фавро режисьорско място беше поверено на Шейн Блек, за когото това е втори общ проект с Робърт Дауни-мл. след черната комедия “Целувки с неочакван край” (която бе и негов дебют в пълнометражното игрално кино).Сценарият на “Железният човек 3” е отчасти базиран на известния комикс “Extremis”, а сюжета разказва за бързото разпространение на опасен вирус чрез нанотехнологии, което кара Тони Старк да изобрети железен костюм, който буквално се “слива” с неговото тяло. В лентата ще бъдат представени няколко отрицателни персонажи, но основния злодей ще бъде Мандарин – терорист и лидер на престъпната организация “10 Rings”.В ролята на Мандарин се превъплъщава носителя на “Оскар” Бен Кингсли, а освен него и Робърт Дауни-мл във филма участват още Гай Пиърс, Ребека Хол, Дон Чийдъл, Гуинет Полтроу и Ашли Хамилтън. Слуховете за завръщането на Скарлет Йохансон се оказаха недостоверни. “Железният човек 3” е описван от създателите си като “кризисен техно-трилър”, който ще бъде значително по-реалистичен от своите предшественици.Режисьорът Шейн Блек не избра да снима с триизмерни камери, но въпреки това очакванията са, че от студиото Марвел ще конвертират готовия филм в триизмерен формат.Бюджетът на комиксовата продукция се равнява на 180 милиона долара, а снимките ще продължат още няколко седмици. Според последната информация преди края на годината ще бъде разпространен и първия официален трейлър на филма.“Железният човек 3” ще се завърти по световните киноекрани на 3-ти май, 2013-а година. ... още »
„Още една мечта” тръгва в киносалоните из страна на 19 октомври. Стартът на лентата ще бъде отбелязан със специална премиера на 17.10 в Синема Сити, Мол София. По червения килим ще преминат звездите на филма и официалните гости на събитието. Всеки гост, ще има възможност да вземе автографи от актьорите, минути преди неговата премиера. За събитието главните героини на лентата ще се появят в специални тоалети, които четирите ще подготвят сами.Сред звездите във филма се открояват имената на Диляна Попова, Койна Русева, Мария Силвестър, Ирена Тодорова, Мира Бояджиева, Деян Донков, Кули и Силвестър от братя Мангасарян, Китодар Димитров, Венци Такев и др. Освен с режисурата на филма, Николай Мутафчиев участва и като актьор. Той влиза в ролята на руски мафиот, занимаващ се еротични филми, от когото героините трябва да си купят оръжие. Тези сцени предизвикаха и публиката на предпремиерата на „Още една мечта” в рамките на Московския филмов фестивал.За филма и героите:Всяка една от героините във филма носи истинското име на актрисата, която играе съответната роля. Диляна, Койна, Ирена и Мира влизат в ролите на домакиня, подпалила дома си; на разглезено богаташко момиче; пристрастена към секса жена и красива интровертна побойничка, която решава всеки проблем с юмруци. Четирите жени се запознават по време на сеанси за отказване на цигарите, а малко след първата си среща случаен разговор на съседна маса им дава идея за банков обир. За да постигнат целта си момичетата ще трябва да откраднат плановете на банката, да вземат няколко урока по крадене на коли, да се срещнат китайци и един мистичен японец, както и с руски мафиоти, които да им помогнат с набавянето на оръжие.Режисьор на филма е Николай Мутафчиев, режисирал част от изданията на най-гледаното телевизионно комедийно шоу «Комиците», както и последните три сезона на хитовото приключенско риалити на bTV - Survivor. Николай Мутафчиев е участвал в съвместни проекти със звезди, като Колин Фарел, Ед Харис, Жан-Клод Ван Дам. Оператор на "Още една мечта" е Иво Пейчев. Продуцент на филма е PREMIERstudio. Генерален спонсор на проекта е Общинска Банка. ... още »
Добре дошли в петзвездния пищен хотел „Трансилвания“, чийто собственик е самият Дракула – мястото, където чудовищата и техните семейства могат да отдъхнат и да се държат естествено, без да бъдат притеснявани от хората. За един специален уикенд Дракула е поканил някои от най-известните чудовища на света - Франкенщайн със съпругата му, Мумията, Невидимия човек, семейство върколаци и други, за да да отпразнуват 118-тия рожден ден на дъщеря му Мейвис. Но всички планове на Драк може да се провалят, когато в хотела случайно се настанява един обикновен човек и... той не сваля очи от Мейвис.Columbia Pictures представя филма на Sony Pictures Animation, "Хотел Трансилвания". Филмът е озвучен на български език с гласовете на Георги Спасов като Дракула, Илиян Марков като Джонатан, Елен Колева като Мейвис, Николай Урумов като Франкенщайн, Здравко Димитров като Уейн, Албена Михова като Юнис, Момчил Степанов като Мъри. Песните във филма изпълняват Рафи, Ангел и Моисей и Поли Генова. Режисьор е Генди Тартаковски, продуцент е Мишел Мърдока. Сценарият е дело на Питър Бейнам и Робърт Смайгъл, по сюжет на Тод Дърам и Дан Хейгман & Кевин Хейгман. Изпълнителни продуценти са Адам Сандлър, Робърт Смайгъл и Алън Кавърт. Музиката е на Марк Мадърсбоу, Лайза Ричардсън е отговорна за подбора на музиката. Визия и анимация - Sony Pictures Imageworks Inc."Хотел Трансилвания" е история за отношенията между баща и дъщеря – просто в ролята на таткото е Дракула, - казва Генди Тартаковски, режисьорът на филма на Sony Pictures Animation Хотел Трансилвания. – И той като всички бащи е прекалено покровителствен и психясал мил човечец, който е готов на всичко за детето. Единствената разлика от останалите родители, е че той все пак е Принца на мрака.”Оказва се, че в "Хотел Трансилвания" най-известните чудовища – включително Дракула, Франкенщайн, Върколака, Невидимия и Мумията - не се различават от обикновените хора. И те си имат семейства и проблеми, изпитват нужда да се измъкнат от ежедневието си… но за разлика от хората, трябва да живеят, укривайки се от света, който ги приема като... чудовища. А какво по-добро място за такова убежище от Хотел Трансилвания, където човешки крак не стъпвал от 1898 години и самият Дракула използва за скривалище от останалия свят? Но най-големият проблем на Дракула е неговата дъщеря, Мейвис, която е тинейджър. Всъщност тя е точно на 118 и докато постепенно се превръща в жена, се сбъдва най-големият страх на вампира - да не изгуби връзка с детето. По принцип той се бои безкрайно от две неща – да не изгуби връзка с дъщеря си и от чесън, но това е друга история.„Едно от най-трудните неща, които трябва да направиш като родител е да позволиш детето ти да се впише в света като самостоятелна личност. – казва продуцентът Мишел Мърдока, която е отдадена на филма от самото зараждане на идеята за него. – Човек не може да ги предпазва цял живот; просто трябва да им се довери, че са в състояние сами да се грижат за себе си. Оказва, се че дори Дракула е на мнение, че понякога светът може да бъде едно много страховито място.”„Хотел Трансилвания" представя чудовищата по изключително забавен начин – много по-смешни, отколкото някога сме ги виждали. Причината тези изчадия да са оцелели през годините като отделни образи е, че всеки от тях има страхотна история, - казва Тартаковски. – Чисто човешките им черти ги прави достъпни, привлекателни и приятелски настроени. Нашият Дракула също има страхотна, горчиво-сладка история, която показва какъв човечен вампир е той.”„Когато за първи път се присъединих към Sony Pictures Animation преди 10 години, в самото начало на работата на студиото, започнах да търся подходящ проект, вниманието ми бе приковано от Хотел Трансилвания. - казва Мърдока, която е и продуцент на първия пълнометражен филм на Sony Pictures Animation, Ловен сезон. – Замислих се колко ще бъде забавно да представим всички тези традиционни и толкова познати герои в изцяло различна светлина.”Освен трогателна семейна история, режисьорът представя "Хотел Трансилвания" и по един неповторим и забавен начин. 13 пъти номинираният за наградата "Еми" Тартаковски е известен в средите на анимационните творци. Самият Джордж Лукас, след като се е запознал с автора на телевизионните анимационни сериали „Самурай Джак“ и „Лабораторията на Декстър“, се спира на него за създаването на „Star Wars: Войната на клонираните”. Той е участвал и в изграждане на концептуалните сторибордове и финалната екшън сцена за филма „Железен човек 2“ и е отговорен за стилния и запомнящ се пролог на филма „Свещеник“.За първия си пълнометражен филм "Хотел Трансилвания", Тартаковски иска да направи нещо, което досега не е правено - във време, когато повечето анимационни филми се стремят да се приближат колкото е възможно по-близко до действителността, той търси да се възползва от предимството, което дава анимацията да премахва ограничения. Като стои по-надалеч от реалността, той има възможност да представи свят, който сам описва като „по-истински и от истинския” – още по-забавен и наситен с емоции.„В игрaлните филми си скован да бъдеш истински. Но ние искахме да направим този филм напълно различен, анимацията да бъде карикатурна, смешна и преувеличена, - споделя той. – В телевизията ми е разрешено да стилизирам образите и да използвам карикатура, за да направя всеки проект да изглежда неповторим. Точно това исках да направя и с тази продукция. Екипът ни се постара стилът на анимацията да е ярък и материален, защото искахме да бъде свръх изразителен. Движенията във филма са силно преувеличени, почти нереални. Това им придава енергия, а енергията в един филм е всичко за мен.”„Когато казваме, че анимационния стил е различен от всичко, правено досега, имаме предвид че лицата на героите са силно преувечени, а пропорциите на тялото им са хиперболизирани. Когато видиш някой от анимационните герои, то той е толкова смешен, неповторим и нелеп, че категорично не прилича на нищо от истинския живот. – обяснява Мърдока. – Всеки аспект от дизайна на героя е подчинен на този различен стил анимация. Има сцена, в която Дракула и Джонатан се разхождат и краката на Дракула наподобяват краката на голям дългокрак паяк. Това е нещо, която досега никъде не съм срещала.”ЗА ГЕРОИТЕ„За създаването на отделните персонажи във филма от самото начало бяхме решили да префасонираме тези иконични образи. Трябваше едновременно да останем верни на представите за тях и да създадем забавен филм с чудовища, но не страшен – все пак това е комедия, а не ужаси. – разказва Тартаковски. – Например Дракула е свръх-контролираща натура, стигаща до маниакална лудост – взехме тези елементи на характера му и ги увеличихме десетократно. Закачка е модерна и актуална, и така се получи много съвременен образ. В резултат героите запазват иконичната си същност, но са модернизирани, осъвременени и не на последно място - забавни.”ДРАКУЛАВсички качества, заради които Принцът на мрака е безспорен лидер сред чудовищата - неговата сила, влияние, харизма, и донякъде свръх-контролираща натура – са в негова полза и когато става дума за управляването на хотел. Проблемът е, че той е просто един сантиментален човек по отношение на всичко, свързано с дъщеря му Мейвис. Уплашен за нейната безопасност, той я съхранява в своя хотел-убежище си през целия й живот, далеч от въоръжени с факли хора, каквито той помни толкова добре.Но в навечерието на 118-тия й рожден ден любящият баща трябва да спази обещанието си и да й позволи видя света за първи път. За съжаление точно този уикенд, когато хотелът прелива от гостуващи чудовища, най-неочаквано един човек прекрачва прага на замъка за първи път досега. Добре скроените планове на Драк започват да се разпадат като кула от карти за игра. Какво трябва да направи всеотдайният баща-вампир: да продължава да защитава Мейвис от живота навън или да се откаже от манията си за контрол и да я пусне да отлети като прилеп от него...?Този образ е съвсем нов поглед към Дракула. „Аз се гордея изключително много с Дракула - той е страшно забавен маниак, - разкрива режисьорът на филма. – За мен най-важното е да не се взимаш много на сериозно и да се забавляваш.”МЕЙВИСМейвис е умна, малко твърдоглава и непрестанно обгрижвана от баща си 118 годишна тинейджърка.Тя е леко отегчена от замъка и постоянните му обитатели – вероятно защото целия си живот досега тя е прекарала в бащиния хотел. Мейвис копнее да пътува, да живее, да види света и сега се появява новодошъл, който може да направи мечтата й реалност. Как да постъпи невинното създание: да си тръгне и да разбие сърцето на баща си или да остане и да огорчи своето?ДЖОНАТАНДжонатан е типичен 21-годишен младеж, който с туристическата раница на гърба си е прекосил цяла Европа и голяма част от света. Той е самонадеян, изпълнен с живот, приказлив, любопитен и добродушен, да не споменаваме невероятните неща, които умее да прави със скейтборда си. Сега пътят му го отвежда до хотел пълен с... чудовища!За да се слее с тях (и да не допусне чудовищата да разберат пропуска в сигурността на замъка), Драко го маскира като Джонищайн, предполагаемият братовчед на Франкенщайн. Но планът на Драк се проваля, когато дъщеря му Мейвис и „Джонищайн“ си падат един по друг и младият човек забравя обещанието си да изчезне от хотела при първа възможност. Защото „Хей, тия чудовища са нещо страхотно!“, а и той е заинтригуван от сладката тинейджърка-вампир.ФРАНКЕНЩАЙННай-добрият приятел на Дракула (и любимият чичо Франк на Мейвис) е именно Франкенщайн – огромен мъжага с още по-голямо сърце. Изминало е много време откакто това чудовище вилнееше из провинцията, плашейки селяните и полицията - сега той е непретенциозен женен мъж, който обожава Драк и Мейвис. Представете си изненадата му, когато той и жена му Юнис пристигат за тържеството по случай 118-тия рожден ден на Мейвис и го запознават с братовчед, за когото никога досега не чувай – Джонищайн. Е, семейството си е семейство, дори ако изглежда малко странно, и Франк е щастлив да опознае новия член на фамилията.ЮНИСЮнис е обичната съпруга на Франкенщайн. Това, което липсва на Франк, го има у нея в двойна доза, че и отгоре. Тя е критична, директна и казва каквото мисли направо в лицето. Но въпреки всичко, тя си остава на първо място една любяща омъжена жена.УЕЙНУейн е върколак, който през деня работи като мизерен чиновник и обработва данни, а през нощта дава дежурства като баща.Той и съпругата му Уанда са родители на котило, след котило, след котило, в резултат на което той няма никаква енергия и дори е изгубил усета си за мирис сред тези купищата изпоцапани пелени. Така че, макар да пристига с цялата камара непослушни деца и отново бременната си жена, Уейн няма търпение да си почине в хотел „Трансилвания“. Най-накрая ще може да бъде себе си и дори има шанс да си позволи една-две дрямки. А в най-добрият случай ще успее да се скрие за известно време от погледите на децата си.УАНДАУанда – съпругата на върколака Уейн – е много мила и обичлива и има страхотно майчинско чувство.Макар, че от друга страна няма голям избор, понеже е заобиколена от дузини палета, че и още едно котило е на път!ГРИФИНСкандалният Невидим човек си има име - Грифин. Той е добър в проследяването, защото никой не може да усети, че го дебне. Освен това притежава неприятния навик да уцелва с остроумия слабото място на приятелите си.Но докато той винаги е готов със забавни забележки, самият Грифин никак не обича да бъде мишена на присмех, и е много чувствителен, особено на тема къдравата му червена коса.МЪРИМумията Мъри е голям бинтован тип, който е наистина изключителен. Като бивш отговорник по развлеченията на фараоните в Древния Египет, Мъри е в центъра на всяко празненство.Почти през цялата година той живее в египетска гробница, и затова всеки път, когато пристига в хотела на Драк, е готов за ПАРТИ! Той е кълбо от шеги и закачки и използва хумора си, за да избягва всякакви конфронтации.КВАЗИМОДОГлавният готвач в хотел Трансилвания е самият Квазимодо, гърбав французин, известен с таланта си да бие камбани и да се крие в катедрали.Сега той се е превърнал в гастрономически гений – бърка кекс с червеи, вари димящи казани супа от голи охлюви и предлага всякакви ужасни ордьоври за гостите на хотела.Темпераментният артист иска всичко в кухнята да бъде по негов начин - сега се мъчи да добави човек към менюто на хотела, макар чудовищата да не са вечеряли със Хомо сапиенс цяла вечност. Единственият, който слуша тирадата му е неговият верен помощник, плъх на име Есмералда. Носът знае най-добре, както самият Квазимодо обича да казва, и те двамата заедно ще надушат човека, дръзнал да прекрачи прага на хотела.ЗА ПРОДУКЦИЯТАВизията и стилът на "Хотел Трансилвания" всъщност много се различава от досегашните филми на Sony Pictures Animation – и това е търсен ефект. „Стилът на Sony Pictures Animation не е нещо константно, - казва продуцентът Мишел Мърдока. – Ние даваме на режисьорите свободата на действие, за да изразят себе си във филмите, които правят. Това отличава нашите продукции и им придава специфична характерност, защото не следваме никакви утвърдени шаблони.”Режисьор на "Хотел Трансилвания" е Генди Тартаковски, чиято представа за филма повлиява върху начина, по който героите са представени. Определението, че филмът е комедия, а не ужаси, е важно уточнение за творците на продукцията, за да да наясно, че персонажите, които следва да бъдат създадени трябва да са смешни и забавни. „Искахме много изразителен филм, - отбелязва той. – Героите трябваше да бъдат особено гъвкави; те преминават през поредица от емоции и са смесица от карикатура, гегове и много фини, чисто човешки чувства.”„За да работиш с чудовища, наистина е необходимо да притежаваш доста необуздано въображение, - споделя Карлос Гранджел, един от дизайнерите на персонажите във филма. – Всички тези смахнати готически герои предлагат чудесна възможност чрез разкривяване на формите да се открие най-доброто стилизиране на образите им. Например Дракула е винаги е бил огромен и впечатляващ, но в на моменти може да бъде доста тих и смирен. И всичко това трябва да бъде показвано с изразните средства на анимацията.“ „Дракула както си изглежда съвсем нормално в някоя сцена, изведнъж очите му се утрояват, а главата му става двойно по-голяма, - казва Тартаковски. – Не държа на всяка цена публиката да обръща внимание на тези преобразявания, но искам да ги усеща.”Това преобразяване на героите изисква да бъдат пренебрегнати някои от традиционните правила на компютърната анимация. „В голяма част от компютърно рисуваните филми аниматорите се отнасят към модела на героя като към кукла. Той може да се движи насам-натам, но отговорникът поставя ограничението как точно да бъде движен. Докато моето виждане е, че компютърът е само изразно средство, както молива е само средство – трябва да може да правим чрез него каквото си поискаме, - споделя Тартаковски. – Това бе и философията, която за щастие всеки от екипа споделяха и ме подкрепиха. По този начин наистина постигнахме страхотни неща.”Пример за това в действие е дизайнът на перелината на Дракула, която говори за персонажа, толкова, колкото и неговата външност. „Той е напълно покрит от перелината и има много строг силует, - казва Мърдока. – Беше голямо предизвикателство за аниматорите и екипа по костюмите да постигнат това, което Генди искаше да се получи. Но в крайна сметка резултатът е наистина невероятен.“Келман е създателят и на образа на Джонатан (и на алтерегото му Джонищайн), човешкият посетител, който си няма на идея какво го очаква щом прекрачи прага на хотела. „Джонатан е пълна противоположност на Дракула – той е шантав. Ако Дракула е контролиращ, то Джонатан не може да бъде контролиран изобщо. Но дизайнерите смятаха, че като физика не трябва да му отстъпва много, за да изглежда силен и уверен, за което бях напълно съгласен с тях.“ – казва режисьорът Тартаковски.Картър Гудрич е дизайнерът на Франкенщайн. „Той е бащата на този масивен и тромав герой с огромни обувки колкото малък Фолксваген. Той вдъхна живот на тази грамада, която крие в себе си нежност и уязвимост, каквото никой друг Франкенщайн досега не е показвал.“ – казва Мърдока.„Бе важно от пръв поглед да става ясно, че това е Франкенщайн, но искахме да го направим да изглежда така, че да не бъде точно това, което зрителят очаква, - разкрива Гудрич. – Решихме да го покажем от малко по-различен ъгъл, отново познатият силует, познатите движения, но зад първоначалната фасада да покажем един мил човек, който просто иска да си почине от ежедневието.”Гурдич е създателят и на Грифин – той е напълно невидим, с изключение на рамките на очилата си. Дизайнерът не трябва да търси надалеч вдъхновение за образа на този герой. На не повече от няколко сантиметра всъщност, защото очилата, които носи Грифин са същите, които седят през цялото време на носа на Гудрич.Третият член на екипа, отговорен за създаването на образите във филма е Карлос Гранджел, за когото Мърдока разкрива, че има доста необикновени предпочитания към художествените материали. „Ние му изпратихме по мейла списък с героите, чиято визия да ни предложи, и той ни изпрати тези рисунки, направени върху вътрешната страна на опаковки на зърнени закуски, – разказва Мърдока. – Беше накарал всички от неговото студио в Испания да си донесат старите опаковки от зърнени храни, разкъсали ги е и е направил скиците от вътрешната им страна. Нарисувал ги е на пластове, след което ги е обединил – има си някаква смахната система, която аз така и не проумях тя, но творбите му изглеждат наистина страхотно.“Защо именно опаковки от зърнени закуски? „Харесва ми патината, харесва ми фона на материала, - отвръща той. – Когато имам празен лист, бяло парче хартия пред себе си, не знам какво да нарисувам и от къде да започна. Цветовете ми помагат. Да не отбелязвам и факта, че ако използвам празни кутии, нещо което така или иначе ще отиде на боклука, мога да експериментирам и ако не се получи нищо, не се притеснявам да ги изхвърля и да започна от начало.”Един от най-големите приноси на Гранджел е дизайнът на мумията Мъри. „Преди Карлос да се присъедини към екипа, винаги сме си представяли Мъри като класическа мумия. И изведнъж Карлос ни изпрати неговата закръглена, едра мумия. – споделя Мърдока. – Неговите скици и позите бяха страхотни - с голяма уста, проблясващи през процепа от бинтове очи, мънички крачета и ръце. Беше толкова изразителен, че на мига решихме да запазим този образ.”„Тази мумия от свръх тежка категория е толкова различна от класическата представа, - казва Гранджел. – Създадохме съвършено новаторски образ, една мумия от ново поколение.”Гранджел е автори и на много от второстепенните образи, включително вещиците, шофьорът без глава, скелетите мариачи: „Аз съм от Испания, но нося в себе си и малко мексикански тардиции, също така обожавам невероятния дизайн, визия и графичните форми на Day of the Dead, – споделя той. – Наистина исках да отдам почит към тази култура и да я уважа чрез работата си. Проучих я доколкото бе възможно и направих максимален брой картини. Усетих, че би било наистина много забавно и различно, ако тези образи намерят мястото си в продукцията.”С вече готови персонажи, Марчело Винали започва работа върху дизайна на продукцията. „Хотелът по много специфичен начин играе централен образ в Хотел Трансилвания,” – отбелязва той.Дизайнът на продукцията представлява огромно предизвикателство, каквото не е срещано в никоя анимация досега, макар Винали осъзнава, че повечето зрители никога няма да разберат напълно мащаба на занятието. „Това, което хората не разбират при пълнометражната анимация, е че всяко едно петънце от екрана трябва да бъде проектирано. В един игрален екшън филм например кинотворците могат да се възползват от предимството на вече съществуващата локация на снимките. Докато в анимацията всичко трябва да се проектира – до най-малката прашинка, която се рее във въздуха, - казва той. – Решава се каква дълбочина на полето е необходима, колко светлина искаме да рефлектира върху лицето на героя? И най-дребният нюанс трябва да бъде внимателно обмислен.”Винали казва, че за него най-голямото предизвикателство и постижение в Хотел Трансилвания е дизайна на лобито на хотела. „Проектирал съм много сцени, но досега това е най-големия декор, който някога съм изработвал, с дължина 175 фута. – твърди той. – Сякаш работех върху площ с мащабите на малко село. Стените на лобито са разделени от колони, като всяка една от тях си има отличителни черти – арки, прозорци, каси на вратите, камина, дори огромен орган. Аз проектирах всичко от началото до края – първо пода, после фасадата. Най-накрая бе готов и изглеждаше сякаш е излязъл от някой игрален филм, с покритите с тежки завеси стени напомняше на къща за кукли, която можеше да огледаш от всички ъгли. Това бе чудовищен декор! (непреводима игра на думи). После, разбира се, трябваше да се облече този декор, решавахме дали има пънове в камината, колко светлина да излиза от огнището, къде да висят гоблените, и дори къде да поставим всяка една пукнатина по стените. Това бе гигантско начинание.”Главният отговорник на аниматорите Джеймс Кросли ръководи екип от над 90 души в Sony Pictures Imageworks, които да вдъхнат живот на героите на екрана. Кросли казва, че да разбереш и да представиш визията на Тартаковски в 3D компютърна анимация е истинско изпитание, но накрая си струва цената. „Генди носи в себе си традицията на ръчно рисуваната анимация. Когато се запознахме, дълго разговаряхме за енергия, дизайна и степента на окарикатуряване, които са необходими, и как можем да ги накараме да проработят в компютърна анимация,” – спомня си той.За да се постигне търсеният ефект, е необходимо артистите да анимират по доста по-различен начин, отколкото са свикнали да го правят. Традиционно компютърната анимация се стреми да се фокусира върху това, което е физически възможно в реалния свят, но в Хотел Трансилвания нищо не е каквото изглежда. „Трябваше да пренебрегнем ограниченията на физическите закони – искахме да е забавно и да предоставим на публиката различно усещане, - казва Кросли.- Можехме да забързваме или забавяме героя пред камера, да правим щури движения и да предизвикваме гравитацията.” – все неща, които не се вписват в рамките на традиционната компютърно генериарана анимация. „Филмът е изпълнен с преувеличения и окарикатуряване, ние обръщахме по-голямо внимание на дизайна и енергията, отколкото на спазването на логиката.“„Когато Генди определи стила на анимацията на филма, той по същество се представяше серия от 2D рисунки, които да оживеят в 3D, - казва Мишел Мърдока. – По време на събранията на екипа, той седеше заедно със своя таблет и докато гледахме преглед на 3D анимацията, той рисуваше върху него и създаваше пози, които се превърнаха по-късно в безценни указния за аниматорите.”Даниел Крамър от Sony Pictures Imageworks също е ключов член на екипът като отговорник по визуалните ефекти. Крамър надзирава около 300 души, които се занимават с анимацията на дрехите, прическите и различните ефекти. Представата на Тартаковски за филма изисква нов подход. „Ние правехме компютърни симулации на косите и облеклото - софтуерът позволява на компютъра да пресъздаде в движение имитации на различни текстури по изключително реалистичен начин. Ако сложите парче плат върху едро рамо естествено е да се получи заобленост, - разяснява Крамър. – Но Генди си пада по-скоро по отсечените форми и остри линии. За него е наистина важно какъв е силуета на персонажа. Така че с налични симулатор дрехите не пасваха на представите му за външния вид на героите, понеже очертанията бяха прекалено меки. Затова се налагаше да ги поправяме на ръка, кадър по кадър. А когото някой герой се движи пред камерата със скорост от 0 до 100 за две секунди, е истинско предизвикателство дори само да успееш да задържиш дрехите към тялото му,” – смее се той."Хотел Транасилвания" е представен в 3D, и Фон Уилямс е отговорника за този процес. „Ние не искахме да се навираме 3D-то в лицето на зрителите, а по-скоро да им дадем усещането, че се намират там, насред хотела при Дракула и Мейвис.“ – заявява той.Предизвикателството за Уилямс и екипа му е да позволи стилът на анимация на Хотел Трансилвания да работи добре в 3D. „Филмът е направен в равен, графичен стил, точно каквото Генди искаше да постигне. - казва той. – Но той беше отворен и за различни нови предложения, дори имаше някои сцени, които ни насърчи да ги увеличим в 3D, добавяйки малко върху това, което той беше направил. Докато работих с Генди, видях колко се наслаждава на всеки аспект от работата си върху филма и това ме радваше страшно много.”Любимата сцена на Уилямс на 3D е „сцената с масите“, в която Драк и Джонатан се преследват из хотела върху летящи маси. „От една страна преследванто им е като да сърфираш или да караш скейтборд из залите на замъка, - казва той. – Тези бързи движения показват едновременно анимацията, красотата на декорите и самото 3D – мисля че всички ще се насладят максимално на тази сцена.”Копродуцентът Лидия Ботеджони обобщава целия процес по създаването на филма: „Върху продукцията работеха над 300 артиста, като в най-натоварения момент бяхме ангажирали близо 100 аниматори. Най-голямото предизвикателство при работата с толкова многоброен екип е да се стикова работния процес и всеки да знае в даден момент върху какво трябва да се фокусира. Бе много важно да се убедим, че всеки един е наясно с представата на Генди за отделните герои и филма като цяло, за да не се получават разминавания. Той поддържаше директна връзка с голяма част от аниматорите и това спомогна за ползотворната работа и духа на сътрудничество, който цареше в този огромен тим.“ЗАБАВНИ ФАКТИ• Адресът на хотела е Румъния, ул. Трансилвания 666. Надписа се вижда на гърба на пътеводителя, който Дракула подава на гостите.• Хотел Трансилвания има 1250 стаи, от които 950 са за гости. • Левият показалец на крака на Франк е прикрепен наопаки – нарочно!• Микрофонът на партито на Мейвис е същият като в късометражния филм на Sony Pictures Animation, отличен с награда "Оскар" преди 10 години, "ChubbChubbs".• В началото на филма жената от логото на Columbia се превръща в прилеп – това е Мейвис.• Уейн и Уанда имат толкова много наследници, че са им загубили бройката. Уини е единственото им момиченце!• Циферблата на часовника на Уейн всъщност показва фазите на луната.• Другата половина на биберона на Уини е... кокал!• Роднини на режисьора Генди Тартаковски са емигрирали в Мексико през 40-те години на миналия век, където чичо му започва строителен бизнес. На едни от най-високите сгради в страната има надписи „Tartakovski construction”.• При създаването на пуловерите на гремлините Джордж и Джина е използвана същата технология, като при създаването на пуловера на Артур от „Тайните служби на дядо Коледа“.• Очите на мумията са направени от 3 застъпени сфери с различен размер.• На сцената с партито има 1.3 милиона светулки.• Всички върколачета са направени като различни варианти на четири основни типажа.• Има няколко кадъра, в които на екрана могат да се преброят 25,000,000 стръкчета трева. ... още »