|
ТВ
|
Форматът остава като рубрика на БНТ1 Над 2,2 млн. гледания събра колекцията от 20 документални филми, която БНТ излъчи в „Лачените обувки на българското кино – документални филми”. 1 324 000 зрители са гледали поне 3 от излъчените филми. 30% от зрителите са на възраст между 15 и 44 години и гледаемостта е почти равномерна в цялата страна. „Форматът се превърна в платформа за представяне, показване и обсъждане на документалното кино у нас и провокира невероятен зрителски интерес. Заедно с филмите, успяхме да покажем и какъв е контекстът, в който те са създадени, какво е политическото, социалното и общественото време. Извън креативното измерение, те са важни с гражданската позиция на техните автори. Интересът, който създаде този проект, доведе до идеята да превърнем „Лачените обувки на българското кино” в рубрика, да запазим името и да брандираме специален слот за игрално и документално кино по БНТ1.” – заяви програмният директор на БНТ1 Севда Шишманова. В заключителната вечер на формата се срещнаха различни поколения творци в разговор за бъдещото на българската кинодокументалистика. Участие в дебата взеха режисьорите Стефан Командарев, Иглика Трифонова, Костадин Бонев, Тонислав Христов, Светослав Овчаров, Светослав Стоянов, кинодокументалистът Елдора Трайкова, писателят Георги Господинов и продуцентът Мартичка Божилова. Гости в студио 1 на БНТ бяха студенти по журналистика в СУ „Св. Климент Охридски.”“Оказа се, че националната телевизия е най-уютното място, където може да се показва документално кино”, каза режисьорът Костадин Бонев. Според Стефан Командарев приключилият формат е бил “страхотна платформа документалните филми да имат своите зрители, защото това е един от сериозните проблеми на документалното кино – как да се покажат и как да се разпространяват”. Иглика Трифонова сподели, че режисираният от нея филм - “Разкази за убийства” - е бил видян от много хора, след като не е бил показван цели 22 години.В момента обществената медия проучва възможността за трето издание на „Лачените обувки на българското кино”, посветено на българските анимационни филми. ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
На 10 март (четвъртък) кино програмата стартира с испанската драма „Стокхолм“ (2013)Март месец в artnewscafé, Пловдив, ще бъде посветен на испанското и ибероамериканското кино. Програмата включа шест филма в три категории – „Съвременно испанско кино“, „Филм ноар“ и „Отвърд Атлантика“. Месецът на испанското и ибероамериканското кино ще стартира на 10 март (четвъртък) с филма „Стокхолм“ на режисьора Родгрио Сорогойен. Филмът изследва любовта и отношенията между хората, като започва от една обикновена вечер в бар, където момче среща момиче. Диалозите и прекрасната кинематография правят филмa един забележителен представител на съвременното испанско кино, отличен с множество награди, сред които награда „Гоя“ за най-добър актьор в главна роля за Хавиер Перейра и три награди от филмовия фестивал в Малага за най-добри режисьор, актриса в главна роля и сценарий. По случай началото на месеца на испанското и ибероамериканското кино в artnewscafé ще има още традиционни напитки и тапас. Освен това ще се обърне внимание и на съвременната испаноезична литература с инициативата „Книга на седмицата“ с литературни препоръки от artnewscafé.След старта в четвъртък програмата ще продължи във вторник (15 март) с филма „Разни хора“ от 2013 г. Всички прожекции са с вход безплатен. Начален час: 20 ч. За повече информация следете фейсбук страницата на artnewscafé.Месецът на испанското и ибероамериканското кино се осъществява с подкрепата на Институт Сервантес – София. Партньор на инциативата е ресторант „Гастролинеа“, Пловдив. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
След любопитния първи трейлър на „10 Cloverfield Lane”, дойдоха и 10 специални кадъра от филма. Продуцентът на известния с временното заглавие проект „Лошият робот” – Джей Джей Ейбръмс, потвърди, че това не е класическо продължение на „Чудовищно” (2008) и допълни: „Идеята ни хрумна преди доста време, докато работехме по снимките му. Искахме филмът да е кръвен роднина на „Чудовищно”. Постепенно обработихме идеята. И искахме да не споделяме заглавието със зрителите възможно най-дълго.” Режисьор на мистериозния проект е Дан Трахтенбърг, а в САЩ той ще се появи на екран на 11 март т.г. ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
След като онзи ден стана ясно, че „Сандмен” („Sandman”) от Нийл Геймън ще има нов сценарист, вчера Джоузеф Гордън-Левит, който смяташе да го режисира и да изиграе главната роля съобщи във Фейсбук, че се отказва от проекта. „Както някои от вас знаят, преди време с Дейвид Гойър подписахме договор с Уорнър Брос за екранизация на „Сандмен” от Нийл Геймън. Един чудесен сценарист – Джак Торн, започна да работи по сценария и аз бях доволен от прогреса. Наскоро обаче Уорнър продаде каталога си със заглавия от Вертиго комикс на Ню Лайн. Преди няколко месеца осъзнах, че с хората от Ню Лайн не можем да постигнем съгласие какво прави „Сандмен” толкова специален и как трябва да изглежда екранизацията му. Затова аз се оттеглих от проекта, но му желая успех.” ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
В САЩ последният тридневен уикенд се превърна в триумф за анимационното подразделение на Дисни, защото техният филм „Зоотрополис” събра впечатляващите 73, 7 млн. долара от 3827 кинозали и се превърна в най-касовият дебют на анимация на студиото за всички времена. На IMAX филмът събра 5,2 млн. долара от 366 зали и с това стана вторият най-касов анимационен дебют в този формат след „Играта на играчките 3”. По света „Зоотрополис” се подвизава по екраните вече четвърта седмица и може да се похвали със 158,8 млн. приходи. Междувременно „Дедпул”, който се задържа на четвърто място, отбеляза важен рекорд – той е едва третият филм с ограничение в показа до 17 години, който е прекрачил границата от 300 млн. долара приходи по света. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Том Хидълстън подсили слуховете, че ще замени Даниъл Крейг в ролята на Джеймс Бонд с думите, че е огромен фен на поредицата за 007 и не би приел предизвикателството да изиграе персонажа с лека ръка. Да изиграе Бонд за него би било „забележителна възможност”, ако „някога ми се отдаде”. Според букмейкърите шансът на завършилия Итън и Кеймбридж актьор да се въплъти в 007 е 10:1. Това ще рече, че е на шесто място в класацията на кандидат агентите на Нейно Величество. На първо и второ място са Том Харди и Идрис Елба, следвани от Деймиън Луис, Айдън Търнър и Хенри Кавил. Хидълстън споделя: „Списание „Тайм” направи калсация на 100-те актьори, които биха могли да изиграят Бонд, в която фигурирах и аз и Анджелина Джоли. Радвам се, че бях сред тях. Наясно съм, че ролята на Джеймс Бонд е много физически напрегната. Но не бих приел предизвикателството с лека ръка.” ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Докато се готви за втория сезон на сериала на Амазон „Ръката на господ” („Hand of God”) Рон Пърлман задвижва и първата група от филми на своето студио Уинг енд Прейър пикчърс. Заедно с Плот 4 на Майкъл Шанън той ще финансира „Потърсвил” („Pottersville”) на дебютанта режисьор Сет Хендриксън. Комедията ще събере в едно самия Шанън, Кристина Хендрикс, Джуди Гриър, Йън Макшейнс и Томас Ленън. Пърлман ще се включи само с поддържаща роля. „Потърсвил” ще ни пренесе в западащо американско градче, населено с особняци. Междувременно Пърлман призна, че въпреки своята лична кампания за осъществяването на „Хелбой 3”, „проектът май никога няма да се състои, но никога не казвай никога.” ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
„Отмъщението е вид дива правда“Френсис Бейкън (английски философ)Корумпираният полицай е неизчерпаем сюжет за психологическо проучване и наблюдение от страна на сценаристи, продуценти и режисьори. Трагичен персонаж, раздиран от противоречия, той е и благодатна почва за разгръщане на актьорския талант. Станал почти задължителен атрибут на „filmnoir“, той обикновено е отблъскващ и екранният му живот не е дълъг, вследствие присъствието на непорочни противници или контактите му с недоволни гангстери. Авторите на „Код: 999“ използват максимално възможностите на споменатия жанр, като добавят в него и голяма доза хемоглобин и гилзи. Резултатът е качествен съспенс с много екшън сцени.Историята се развива в Атланта, където руската еврейска мафия е всесилна. Ирина Власов (знойната Кейт Уинслет) дърпа конците на политическа интрига, която заплашва лично руския президент. Нейната сестра Елена (Гал Гадот, по-секси от всякога) е бивша съпруга на полицейския началник Майкъл (Чиуетел Еджиофор) и майка на неговия син. За да получи достъп до детето си, той трябва да изпълни няколко поръчки. За най-трудната от тях, той трябва да използва „код 999“ (означаващ „ранен полицай“) и да привлече в отдалечен квартал на всички полицейски коли, като по този начин даде възможност за достъп до силно охраняван сейф в другата част на столицата на Джорджия. Крис Алън (Кейси Афлек), новобранец в отдела, се очертава като най-подходящият кандидат за „ранен полицай“.„Код: 999“ притежава всички съставки, осигуряващи успех в киното: интересна история позволяваща на стереотипираните персонажи да намерят свой личен нюанс, елитна актьорска селекция и майсторски начин за водене на сложния разказ. Режисьорът Джон Хилкоут, реализирал силно недооценения „Беззаконие“ (2012) предлага разказ, с хорална структура, в която не се откроява главен персонаж. В сцените на полицейска бруталност и престрелките, той се придържа към документалността и не е трудно да се открие влиянието на христоматийни елементи от урбанистичните „Жега“ (реж. Майкъл Ман) и „Френска връзка“ (реж.Уилям Фридкин).Историята започва с блестящо заснет и монтиран банков обир, към който постепенно се натрупват парчета от пъзел и само внимателният зрител е в състояние да вкуси сладостта от многопластовата история, тъй като той е единственият, който има цялостен поглед върху персонажите и техните действия.„Код: 999“ е черен и мрачен разказ, който представя галерия от персонажи, потънали в лъжи и параноя (служители на реда, доносници, наркомани и проститутки) всеки от които олицетворява различни нюанси на корумпираност, угризения и психически отклонения. С участието си в този филм Кейси Афлек затвърждава позицията си на най-талантливия актьор от семейството. Успешно подбрани ситуации и диалози бавно натрупват пластове към психологическите портрети на персонажите. Те се редуват с интензивни екшън сцени пропити с много адреналин. Структурата на повествованието превръща някои водещи актьори в епизодици, като им отрежда кратко екранно присъствие, в което те нямат право на грешка. Сред букета от първокласни имена се откроява Джефри Алън (Уди Харелсън), алкохолизираният чичо на Крис.Художественият успех на трилъра се дължи начина на дозиране на информацията, представена на зрителя. Само когато е държан „на тъмно“, той може да оцени радостта от наградата, която получава за „внимателно следене на екранния разказ“. В такъв смисъл „Код: 999“ е свежо и сполучливо упражнение по стил в класическите рамки на жанра, който все повече се стандартизира с лесносмилаемите и сценарно предвидими франчайзи. ... още »
|
|