Романтичната драма "Здрач" триумфира в тазгодишното издание на филмовите награди на MTV. Успоредно с това се появи и първият тийзер трейлър на филма ''The Twilight Saga: New Moon''. Гледай тук.
Лентата спечели общо 5 статуетки, сред които и тази за най-добър филм на церемонията в препълнения Амфитеатър Гибсън в Лос Анджелис. Вампирската сага бе удостоена още с приз за дебют за най-добра мъжка роля, за екранна битка, както и за прословутата целувка с Кристън Стюарт. Самата тя очаквано грабна отличието за главна женска роля при дамите.
Тийнейджърският идол Майли Сайръс пък спечели приз за най-добра песен за "The Climb", звучаща в широкоекранната версия на "Хана Монтана".
Холивудската звезда Джим Кери се сдоби със статуетката за комедийно изпълнение за "Навитакът", докато колегата му Бен Стилър получи специалния приз "Generation Award", който се връчва ежегодно на популярни личности от киноиндустрията, привличащи вниманието на значителна част от аудиторията на MTV.
Покойният Хийт Леджър прибра поредната си награда - за екранен злодей за блестящото си превъплъщение в Жокера от "Черният рицар".
Най-разочарован остана екипът на сочения за фаворит - "Беднякът Милионер", който не взе нито един приз от общо 6 номинации.
Водещ на шоуто бе телевизионния комик Адам Самбърг, но истинското забавление дойде от Саша Барон Коен, който се забърка в поредния си скандал - този път с рап звездата Еминем.
Хип-хоп изпълнителят взриви залата с хитовете "We Made You" и "Crack A Bottle" от новия си албум "Relapse", но след това напусна бесен церемонията, след като Коен изненадващо завря... голите си задни части в лицето му.
“Сюжетът на „Навитакът” доста напомня за друг филм на Джим Кери – „Лъжльото”. Макар и да не е много оригинален, този филм носи със себе си и много добра новина – Джим Кери се завърна.” Димитър Николов, Новинар
“Маститите колеги заклеймяват филма като бледо копие на „Лъжльото”, което не си струва гледането. Първо на първо, драги ми, „Навитакът” все още е по върховете на бокс офис рейтингите и второ на второ, анимационната физиономия на Джим Кери не е за изпускане под какъвто и да е предлог.” Иван Хадживеликов, Експрес
“Едничкото спасение е, че става въпрос за Кери, а не за някой негов подражател. Стандарт
„Навитакът” на места е наистина много смешен, и то благодарение на стажа на Джим Кери, но със съжаление констатираме, че възрастта малко натежава на канадеца. Това може би е и причина да му бъде предложена роля с не толкова екстремни възможности.” Сега
Зима е. Проблемът с газа продължава да ни тормози и ние още повече се свиваме в шаловете си. Затова имаме отчаяна нужда от топли пролетни мисли и от спешно положително мислене. Наистина е трудно да мислиш позитивно с проблеми, които изскачат отвсякъде, но със сигурност е по-добре отколкото да се затъва в изводи от типа “нищо няма да се оправи в тази сбъркана държава”. Можете да се развеселите като отидете на кино. ... още »
Дори по-спокойният дебют на драмата „Not Easily Broken” генерира сензационен среден резултат. Студията издаде първата си партида нови филми след Коледа и публиката реагира, пълнейки кината. Топ 20 събра 143 милиона долара - с 15% по-успешен резултат от миналогодишния по същото време.
След четири седмици ограничени прожекции и невероятни резултати, „ Гранд Торино” увеличи броя на кината от 84 на 2,808 и събра $29 милиона. С невероятен среден резултат от 10,337 долара от екран, филмът подари на Истууд най-добрия дебют за половин вековната му кариера, като победи $18-те милиона на „Звездни каубои” от 2000 година. Този дебют се равнява на $24 милиона в днешни цени на билети, които „ Гранд Торино” все още бие.
Warner Bros. успешно са използвали и преди, стратегията да се прицелват във възрастни по това време на годината. Миналата зима студиото пусна „Ритни камбаната с финес” с Джак Никълсън и Морган Фриймън в 16 кина на Коледа, преди да увеличи прожекциите през януари. Филмът също стигна до върха на класацията и спечели $19.4 милиона за среден резултат от 6,662 долара. Преди четири години, „Момиче за милиони” на Истууд беше пуснат в едва осем кина в средата на декември, постепенно бяха добавяни зали и филмът се разпространяваше в цялата страна чак през седмия си уикенд – веднага след номинациите за „Оскар”. Приходите от тази седмица бяха $12.3 милиона. „Гранд Торино” безпроблемно задминава и двете ленти.
Сватбената комедия „Булчински войни” дебютира на второ място и прибра $21.5 милиона. В продукцията на Fox Кейт Хъдзън и Ан Хатауей са първи приятелки, чиито сватби са насрочени на една дата. Семейното заглавие събра средно по 6,665 долара от 3,226 кина. Това е и дебютът с най-много прожекции тази седмица. „Булчински войни” привлече главно представители на нежния пол - 80% от публиката са жени според проучванията на студиото, а 52% под 25 години. Компаниите често предлагат филми за жени през януари, тъй като по това време са плейофите на американския футбол и мъжете са по-трудна плячка.
Трилърът на Universal „Нероденият” надмина всички очаквания този уикенд като грабна $21.1 милиона долара. Прожектиран в 2,357 киносалона, лентата отбеляза средно по 8,950 долара на салон. Този дебют напомня за хорър хита на продуцентската къща Rogue Pictures „The Strangers”, който също се справи по-добре от очакваното и спечели 21 милиона и средно по 8,515 долара от екран. Rogue Pictures бяха закупени от Relativity Media. „Нероденият” спечели и от факта, че е първият хорър за новата година и конкуренцията е минимална. ... още »
Зрителите предпочетоха Дженифър Анистън пред Брад Пит 06.01.2009, 10:05 | синефиш.бг
Зрителите тази седмица наваксаха с празничните филми, които не успяха да гледат по Коледа. Топ 7 заглавията не са променили позициите си в класацията и отново на първо място е четириногата комедия „Марли и аз” с вече над 100 милиона долара приходи. Повечето продукции в десетката отбелязаха малки спадове от 20-35%, за което допринася и липсата на дебюти. 2009-а започва с летящ старт и с 8% по-печеливш топ 20 в сравнение с миналата година по същото време.
През втората седмица, откакто се прожектира „Марли и аз”, публиката похарчи за него 24.1 милиона долара. Лентата с Оуен Уилсън и Дженифър Анистън спечели с 34% по-малко - събра $106.5 милиона за 11 дни и е на път да се превърне в 12-ия филм с над $150 милиона за 2008-а. През 2007 г. 13 заглавия прескочиха тази летва. Със сегашната си скорост, „Марли и аз” може да приключи с около $160 милиона, като задмине 1$54-те милиона на „Хортън” и стане и най-хитовата продукция на Fox за годината.
Адам Сандлър отново се настани на второ място със семейната комедия „Приказки за лека нощ”, която спечели $20.3 милиона (26% по-малко от миналата седмица). От дебюта си до днес филмът е събрал $85.4 милиона за 11 дни и се е запътил към $130 милиона – всичките за касичката на Disney.
Сагата на Paramount с Брад Пит „Странният случай с Бенджамин Бътън” се задържа на третото място с 32% по-малко продадени билети или $18.4 милиона през втория си уикенд. Такъв тип спад е обичаен по-скоро за обикновените заглавия по това време на годината, но не и за филм с толкова очаквания и награди. И все пак драмата вече има впечатляващите 79 милиона долара за 11 дни и безпроблемно ще премине $130 милиона. Ако спечели номинация за „Оскар” за най-добър филм, общите приходи сериозно ще набъбнат, а Пит ще има възможност да предизвика бившата си съпруга за титлата „най-успешен хит на празничния сезон”.
Дженифър Анистън отново на върха 30.12.2008, 09:50 | синефиш.бг
Хората бяха в настроение за филми през коледния уикенд, а киносалоните се оказаха претъпкани, благодарение на четири нови заглавия, всяко от които натрупа над 30 милиона долара приходи от четвъртък до неделя.
Кучешката драма с Оуен Уилсън и Дженифър Анистън „Marley & Me” надмина всички очаквания и дебютира на първа позиция. Новата семейна комедия на Адам Сандлър „Приказки за лека нощ” и драмата с Брад Пит „Странният случай с Бенджамин Бътън” събраха почти еднакви суми. Том Круз също се намеси успешно с военния си трилър „Валкирия”. Северноамериканските зрители нямаха никакъв проблем с парите – филмите в топ 20 събраха 200 милиона долара, което е вторият най-добър резултат за 2008 след 18-20 юли, когато излезе „Черният рицар”. Тазседмичният бокс офис е дори по-впечатляващ, като имаме предвид, че в топ 10 няма нито едно продължение. Вместо това, зрителите похарчиха парите си за филми пълни със звезди, в които всеки намира нещо за себе си.
„Marley & Me” дебютира директно на първо място доста пред конкурентите си, с невероятните 37 милиона долара за периода от петък до неделя и $51.7 милиона от четвъртък. След няколко месеца изпълнени с разочарования, Fox най-накрая пуснаха суперхит, който събра средно по 10,632 долара на салон (от 3,480 кина). Студиото започна 2008 с хитове като „27 сватби”, „Телепорт”, и „Хортън”, но след това се спъна с филми, които не предизвикаха особен интерес.
Написан по едноименния бестселър, „Marley & Me” привлече вече подготвена публика, но студиото го рекламираше и на любители на кучета и семейства. Така в четвъртък приходите бяха $14.7 милиона, което е нов рекорд за дебют по Коледа (побеждавайки $10-те милиона на “Али” от 2001). Тъй като децата са във ваканция и по-голямата част от възрастните също са в почивка, всеки ден от седмицата е като събота за бокс офиса. Очаква се „Marley & Me” да достигне $100-те милиона до следващия уикенд.
Комедийното приключение на Disney „Приказки за лека нощ” се задоволи с второто място - $28.1 милиона за три дни и $38.6 милиона за периода четвъртък-неделя. Семейният филм с Адам Сандлър отбелязва средно по 7,625 долара на салон през трите дни и се радва на широка публика. Проучванията на студиото сочат, че 51% от зрителите са жени, а 52% са над 25. „Приказки за лека нощ” е насочен към същата публика, която гледа „Нощ в музея” на Бен Стилър и плати $42.2 милиона през четирите почивни дни по Коледа преди две години. Рецензиите не са позитивни, но хората се интересуват повече от звездите и ефектите в семейното приключение.
„Странният случай с Бенджамин Бътън” получи $27 милиона през уикенда и 39 милиона долара през четирите дни. Paramount се зарадва на 9,036 долара средно от 2,988 кина с разказа за човек, който неочаквано започва да старее наобратно. Филмът е на Дейвид Финчър и е с продължителност 147 минути, което означава, че повечето зали са предлагали само по четири прожекции на ден. Критиците са благосклонни и заглавието вече има пет номинации за “Златен глобус”. Мнозина очакват да е сред номинираните за най-добър филм в нощта на Оскарите на 22 февруари.
През първия си ден на голям екран филмът спечели 12 милиона долара, което го прави вторият най-добър дебют на Коледа след „Marley & Me”. 70% от зрителите са над 25 години, а 60% са жени. „Странният случай с Бенджамин Бътън” струва 150 милиона долара и е копродуциран от Warner Bros., които разпространяват филма отвъд океана. Номинациите за “Златен глобус” и тези на Академията, които ще бъдат обявени през януари, сериозно ще подпомогнат продукцията и приходите ще задминат бюджета.
MGM направиха чудо тази Коледа. Студиото заложи на залязваща звезда и идея, която отдавна е смятана за сигурен провал, но я превърна в голям хит. Това е военната драма с Том Круз „Валкирия”, която дебютира на четвърто място и прибра $21.5 милиона през уикенда и впечатляващите $30 милиона от четвъртък до неделя. С прожекции в 2,711 кина, трилърът разказва за опит за покушение срещу Хитлер и отбеляза средно по 7,942 долара на салон. Дебютът на „Валкирия” е подобен на този на “Последният самурай” ($24.3 милиона) и „Съучастникът” ($24.7 милиона), въпреки че и двата не стартираха в празничния сезон. ... още »
Комедията на Кери „Навитакът” финишира първа, а драмата със Смит “Седем души” превзе второто място. Другото ново заглавие – анимационното приключение “Приказка за Десперо” – дебютира на трето място. Продажбата на билети беше възпрепятствана от снежни виелици и температури под нулата в североизточните щати. Към тях можем да прибавим и хаоса покрай последния шопинг уикенд преди Коледа. От това става ясно, че филмите не са приоритет тази седмица – 10-те топ заглавия са едва наполовина толкова успешни в сравнение с преди година. Студията се надяват да наваксат през следващите дни, когато много хора не са на работа и учениците почиват.
Warner Bros. се озоваха на първо място за трети път през последните четири седмици, този път с „Навитакът”, който прибра 18.2 милиона долара от 3,434 екрана (средно по 5,288 долара на кино). Завръщането на Кери към комедията не дебютира според очакванията, въпреки че е трудно да се каже дали затова са виновни лошото време и празничния сезон. Предишният филм на Кери също се спъна по Коледа. „Купон с Дик и Джейн” от 2005 г. дебютира в срядата преди празника и спечели $21.5 милиона за периода от петък до понеделник.
„Навитакът” отбеляза и най-слабата печалба за дебют на първа позиция за последните два месеца. Последните шест филма, които директно попаднаха на номер едно дебютираха с по 30 милиона долара всеки. Студиото все пак ще получи по-задоволителни резултати през идните дни, когато публиката е по-свободна. Освен това „Навитакът” е един от малкото смешни филми в момента по кината, които няма да разплачат зрителите преди края.
Поредицата от осем последователни дебюта на първо място на Уил Смит приключи с последния му филм “Седем души”, който попадна на втора позиция с $16 милиона от 2,758 кина (средно по 5,801 долара на салон). Продукцията на Sony събра най-голямата бокс офис звезда с режисьора Габриел Мучино, които събраха далеч по-добрите $26.5 милиона за „Преследване на щастието”, който също дебютира през декември. Този филм обаче имаше по-добри рецензии, номинация за “Златен глобус” за Смит, одобрението и препоръката на публиката – всичко това доведе до финалните 162.6 милиона долара. Последният им проект привлече публика, състояща се от 55% жени и 64% зрители над 25 години.
Universal се радват на успешното начало на детския “Приказка за Десперо”, който продаде билети за $10.5 милиона от 3,104 кина (среден резултат от 3,385 долара на кино). Обикновено това би бил слаб резултат, но тъй като децата излизат във ваканция и родителите им имат повече време, то всеки ден между Коледа и Нова година на практика ще е „събота” за бокс офиса. Студията често пускат семейни филми в средата на декември, които да се установят на пазара преди да започнат празниците. Преди две години „Паяжината на Шарлот” дебютира с $11.5 милиона по пътя към финалните 83 милиона долара. През 2000 анимацията „Омагьосаният император” спечели едва $9.8 милиона през първия си уикенд, но крайноият резултат бе $89.3 милиона. Година по-рано триизмерното мишле „Стюарт Литъл” се появи на големия екран с $15 милиона и приключи изявите си със $140 милиона. “Приказка за Десперо” спечели от липсата на сериозна конкуренция за основната си публика и се очаква да се справи добре до края на празниците.
Следвайки първото си място от миналата седмица, „Денят, в който Земята спря” се строполи със 67% до $10.2 милиона. За десет дни научната фантастика с Киану Рийвс събра само $48.6 милиона за Fox, което е поредното разочарование за студиото. ... още »