Ако държите на търсенето на дълбокия смисъл в киното, можете да намерите приказка за силата на писаното слово в „Мастилено сърце”. Бихте могли да кажете, че това е една история за вечната любов, която дори времето не може да погаси.
За семейното огнище, в което докато гори дори частица надежда, диренето на изгубения член не може да спре. За перото и меча. И естествено за вечната битка между доброто и злото. Естествено, ако не държите на подобни неща, спокойно можете да си представите една хубава приказка, с участието на специалиста в жанра Брандън Фрейзър, чийто герой, заедно с дъщеря си, се впуска в дивно приключение в търсене на потъналата в историята от една книга съпруга.
Лентата започва обещаващо, темпото лека по лека се забързва, докато събитията започнат с бясна скорост да препускат през екрана. Градацията на напрежението следва подобна крива и резултатът е доста занимателен, предимно добър филм битуващ във фентъзи жанра. Въпреки това не се съмнявам, че както почитателите на същия, така и онези, наричащи модерната приказка „глупости”, бързо ще намерят не един и два кусура. Но това далеч не пречи на нормалния зрител да си прекара доста добре времето с „Мастилено сърце”.
Филмите по роман традиционно се отдалечават в малка или голяма степен от оригиналния текст. Същото донякъде важи и тук. Разликата е, че цялостното усещане е запазено по много добър начин, историята се разпознава и не влиза в конфликт с текста на книгата.
По принцип, при подобна ситуация често това, което се търкулва по екрана, има нужда от допълнителни обяснения, защото е неразбираемо за онзи, който не е запознат с базата, на която се гради лентата, но тук е избегнат и този момент – какъвто и въпрос да може да си зададе зрителя, той получава отговор на екрана. Така че червена точка за „Мастилено сърце”.
Брандън Фрейзър прави добра роля, без забележки към играта му, но по-забележима е Елиза Бенет, в ролята на Меги, която изглежда невероятно естествено на екрана. С тази разлика, че изобщо не изглежда като дванадесетгодишна и спокойно можеше да се мине без споменаването на възрастта и.
Без претенция за сериозност, без дълбока, разтърсваща драма и с малко специални ефекти, по-специално впечатляващата визия на сянката, и добра игра, филмът се превръща в един вариант да се отърсиш от ежедневието, потапяйки се в света изграден от Корнелия Функе и пресъздаден на екрана от режисьора Иън Софтли. А и в крайна сметка, никой не може да живее само със сериозно кино, така че бих препоръчал лентата на всеки, който иска да се отърси за час-два от ежедневието. ... още »
"Твърде лично" - на първо място в бокс офиса 02.02.2009, 05:36 | синефиш.бг Екшън трилърът с Лиам Нийсън „Твърде лично” надмина очакванията и дебютира на първо място. Другите нови заглавия тази седмица - хорърът „The Uninvited” и комедията „New in Town” дебютираха с по-умерени резултати, а победителите от миналата седмица държаха позиции. Северноамериканският бокс офис този уикенд е почти същия по приходи като на миналогодишния.
Лиам Нийсън не е играл в много в комерсиални хитове, но се справя блестящо в трилъра „Твърде лично”, който прибра $24.6 милиона долара. Очакванията бяха лентата да не грабне повече от $20 милиона. Това е и вторият най-добър дебют през уикенд от ежегодния Супербоул финал след „Hannah Montana & Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert”, който взе колосалните $31.1 милиона миналата година.
Студията отдавна избягва да пуска мъжки екшъни по време на Супербоул уикенда от страх, че няма да се представят успешно. Въпреки това, ходът на Fox се оказа правилен, тъй като футболният финал е в неделя и така петък и събота остават свободни за кино.
Хитът за охранителя в мол „Paul Blart: Mall Cop” отбеляза спад от 35%, спечели $14 милиона и заслужено се класира на второ място. Блокбъстърът на Sony вече има $83.4 милиона за три седмици, като е на път да достигне $125 милиона. Тази сума ще направи филма далеч по-успешен от последните предложения на първокласни комици като Джим Кери, Уил Фарел, Стив Карел и Бен Стилър.
Paramount пуснаха хорър римейка „The Uninvited” с надеждата да привлекат тийнейджърите, но той зае трето място с $10.5 милиона. Американската версия на корейския трилър „A Tale of Two Sisters” постигна среден резултат от $4,485 на екран, от 2,344 кина. С бюджет от $20 милиона, „The Uninvited” привлече публика от 50% мъже и 50% жени, половината от зрителите му са на възраст между 18 и 34 години.
Бокс офисът се оказа благоприятен за филми с кучета. Детската продукция на Paramount „Хотел за кучета” продаде с 32% по-малко билети и се добра до $8.7 милиона. С $48.2 милиона долара в банката за 17 дни, комедията може да достигне $75 милиона, което ще го превърне в поредния победител за Nickelodeon Films.
„Гранд Торино” се оказа най-печелившият филм на Клинт Истууд благодарение на $8.6 милиона долара от този уикенд. Така общата сума вече е $110.5 милиона. Филмът на Warner Bros. е на път да спечели $130 милиона.