„Досиетата Х” идват новогодишно 17.11.2017, 09:14 | синефиш.бг
Стана ясно, че 11-я сезон на „Досиетата Х” ще бъде в ефира на „Фокс” на 3 януари 2018г. Десет нови епизода ще зарадват почитателите на свръхестествените явления.
Въпреки недотам добрите отзиви след последния 10-и сезон, създателя на култовия сериал Крис Картър не се отказа от продължението на поредицата. Дейвид Духовни и Джилиън Андерсън отново ще се превъплътят в своите коронни роли на агентите Мълдър и Скъли. Сред останалите имена, които откриваме в каста са Барбара Хърши, Хейли Джоуел Осмънт, Уилям Дейвис и Роби Амел.
„Досиетата Х” дебютират на телевизионния екран на 10 септември 1993г. и оттогава сериалът е носител на 16 награди „Еми” и 5 „Златни глобуса”. Въпреки успеха на сериала и двата опита приключенията на Мълдър и Скъли да се пренесат на голям екран претърпяха неуспех.
Най-яките продължителни кадри в телевизионната история 15.05.2017, 10:37 | синефиш.бг
В по-голямата част от историята на телевизионните сериали не се е гледало като на естетско кинематографично преживяване. В крайна сметка, малкият екран не е бил достатъчно удобен за гледане на мащабни и пищни продукции, и затова такива рядко са се продуцирали за телевизионната публика. Светът обаче се промени и всеки вече може да има малък киносалон в дома си. Телевизионните сериали станаха пленителни за окото и имитират изразните средства на киното. Например дългите пленителни кадри, които грабват и хипнотизират публиката. Ето най-добрите от тях.
Истински детектив
Това е моментът, в който уважаваният от критици и публика сериал на НВО се превърна в нещо повече от поредната криминална драма. Шест минутният кадър „преследва“ героя на Матю Макконъхи Ръст Кол, докато той работи под прикритие в гангстерска банда, за да открие всъщност сериен убиец. Но нещата тотално се объркват.
Досиетата Х
В епизода „Триъгълник“ има няколко различни събития, които се случват по време на един много дълъг кадър. Той проследява героинята на Джилиън Андерсън Скъли да минава през различни коридори и асансьори, за да извърши важна и потенциално опасна задача…
Джос Уедън често използва дълги и продължителни кадри в проектите си години наред, но този е един от най-добрите му. Случва се в началото на трети сезон. В него виждаме и си припомняме различните герои в сериала, докато Бъфи е в Лос Анжелис.
Деърдевил
Истината е, че технически погледнато това не е един кадър, но със възможностите за дигитална намеса във филмопроизводството за публиката са без значение, защото реално камерата не прекъсва действието. Видеото е екшън пиршество за очите. В него Мат Мърдок стартира своята задача да изчисти от престъпници Hell's Kitchen.
Как се запознах с майка ви
В този супер сладък момент виждаме как Тоби е подготвил пищна вечеря за срещата си със Стела. Заради натоварените си житейски графици, те могат да намерят само този откраднат къс от време, за да се насладят на компанията един на друг на улицата.
Западното крило
Ако сте фенове на политическия сериал на Арън Соркин, значи знаете, че той е изпълнен с много дълги кадри, в които героите ходят и говорят. Един от най-епичните е невъзможно дългият кадър, в който президентът и неговият екип вървят през хотел Амбасадор. Това включва слизане по няколко вида стълби, стигане до голям паркинг, като в това шествие е ангажиран почти целият актьорски състав, както и около петстотин статисти.
Смешно отделение
С този кадър започва епизод, озаглавен „Моят студент“. В него виждаме трите основни герои на сериала да пристигат на работното си място, след това влизат в асансьора и се натъкват на различни второстепенни образи. Най-трудното нещо при заснемането било Доналд Фейсън да вкара баскетболната топка в коша началото на кадъра.
Игра на тронове
Култовият сериал има богата колекция от спиращи дъха дълги кадри. И то от различно естество. Истината е, че повечето от тях са плод на сериозна техническа обработка и сложни визуални ефекти, но на публиката малко ѝ пука за тези подробности. Този триста и шейсет градусов кадър в епизода „Watchers on the Wall“ е едно от най-запомнящите се визуални пиршества в сериала.
Луи
Не толкова бомбастичен, но впечатляващ е този дълъг кадър, показващ разговора между Луи С.К. и Сара Бейкър. В него Луи разочарова момичето, с което е излязъл - Ванеса, защото я лъже, че не е дебела. Ванеса след това изнася един протяжен и саркастичен монолог за това как мъжкото лицемерие и двоен стандарт е всъщност най-лошото нещо, което може да се случи на една жена. Цялата драма се случва в един кадър, а на заден фон съвсем случайно попаднали хора минават покрай тях – карайки колело или бягайки.
Skins
Четвъртият сезон на този култов британски сериал започва доста мрачно. Виждаме как София взима екстази пред някакъв клуб, след това продължава навътре в гъчканото от тийнейджъри място. Музиката е затъпила всякакви сетива, а тя се хвърля от сцената и среща смъртта си. И всичко това в един кадър. ДАС
Телевизионните герои, които ни напуснаха през 2016 г. 15.11.2016, 10:24 | синефиш.бг
Възможно е в тази статия да има спойлери за някои от любимите ви сериали, така че се чувствайте предупредени. Наближава каря на годината и по това време е естествено да се правят равносметки. 2016 г. бе пъстра и богата, изпълнена с много нови сериали и нови персонажи, някои от тях очаквано, а други съвсем не, ни напуснаха завинаги…Нека да видим най-драматичните загуби.
Абрахам и Глен, Живите мъртви
След месеци спекулации за това кой любим образ в шоуто ще се превърне в първата жертва на Ниган, премиерата на седмия сезон на сериала ни предложи не една, а две непрежалими загуби. Това бяха две и от най-нелицеприятните сцени в историята на телевизията, която освен зрителите, и всички останали основни персонажи трябваше на наблюдават.
Ходор, Игра на Тронове
Човек, който използваше много малко думи в общуването си. Е, всъщност само една. След инцидента той влачеше Бран неуморно къде ли не. Накрая се оказа, че името му е нищо друго освен обобщение на причината за цялото негово съществуване и преназначение– hold the door – “задръж вратата“. Смъртта на този безмълвен, но безкрайно обичан герой, развълнува много фенове на шоуто.
Майката на Скъли, Досиетата Х
През многото сезони, предшестващи завръщането на култовото шоу на малък екран, много герои загинаха при мистериозни обстоятелства, но майката на Скъли Маргарет ни напусна при един много обикновен инфаркт. Но с последните си думи насочи сюжета към една забравена посока – сина на Скъли, даден за осиновяване преди четиринайсет години.
Посей Уошингтън, Orange is the New Black
Нейната трагична смърт лежи на съвестта на неопитния пазач в затвора. Този образ беше един от най-позитивните и най-обичаните в сериала. Нелепото й погубване предизвика бунт в затвора Личфийлд и доведе до това Дая в каря на сезона да се окаже с пистолет в ръка. Какво ще стане по-нататък, предстои да разберем в сезон пет.
Джон Рийс, Под наблюдение
Джон Рийс иска да даде на своя приятел Харолд възможността да се събере с неговата годеница Грейс, затова той е именно този, който трябва да спаси Машината, а и света, прощавайки се с живота си. Извън света на сериала не е ясно дали тази машина истинска е и не продължава да дебне животите ни…
Лекса, Стоте
Тази смърт бе една от най-обсъжданите на малкия екран през тази година. Веднага след една еротична сцена Лекса е инцидентно простреляна от нейния съветник Тайтъс. Кончината ѝ се случва по средата на сезона, но нейният образ се появява като дух във финалния епизод на сезона, за да помогне на Кларк в битката с деструктивния антагонист А.Л.И.Е. в симулирания град на светлината.
Нина, Американците
Сезонът беше пълен с много неочаквани убийства и много герои бяха погубени, но най-болезнената смърт в сериала беше тази на бившата двойна шпионка, която трябваше освен със затвор и със живота си да заплати за любовта си. Смъртта ѝ беше тиха, отрезвяваща, напомняща за незначимостта на малката личност в комунистическото общество по време на Студента война.
Норма Бейтс, Bates Motel
Въпреки че всички зрители знаеха, че тази смърт чука на вратата, създателите на сериала успяха да изненадат зрителите.В неочакван обрат Норман Бейтс и неговата майка почи загиват от задушаване. В последния момент Ромеро се появява и се опитва да съживи Норма, но е твърде късно – те не проявява признаци на живот.
Ванса, Penny Dreadful
След като се отива доброволно при Дракула, за да му се отдаде, в последния момент тя отказва да му даде наградата (себе си) и така спасява света – умирайки в ръцете на неустоимия Итън. Без Ева Грийн сериалът се сдобива с нова героиня-мъченица и завършва изненадващо за феновете.
Аби, Sleepy Hollow
И тук става дума за смърт, свързана със саможертва. Целият сериал досега се крепеше на страхотната химия между Аби и Крейн, но животът на полицайката трябваше да бъде пожертван, за да се спре властолюбивия зловещ господар от това да обсеби човечеството. Нейната смърт беше неочаквана и тя предопредели краят на това телевизионно шоу.
Хауърд Гордън: Мразя да пиша, но обичам резултата от писането 31.03.2016, 08:21 | синефиш.бг Хауърд Гордън, който днес празнува рожден ден (31.03.1961), има зад гърба си сценарии на епизоди от „Досиетата Х”, „Бъфи, убийцата на вампири”, „Ангел”, „Легенди” и др. Създател е на безспорния хит „24”, както и на не по-малко успешния „Вътрешна сигурност”. В момента работи по третия сезон на „Тиранин”, продължението на „24” – „24: Наследство” и малко познатия „Втори шанс”.
Хауърд Гордън е носител на награди „Еми” за най-добър драматичен сериал за „24” (2006) и „Вътрешна сигурност” (2012) и е номиниран за „Досиетата Х” (1995, 1996 и 1997). Той беше един от специалните гости на Рио Кънтент Маркет (Rio Content Market) – най-големият пазар в Латинска Америка на аудиовизуално съдържание за телевизията и дигиталните медии. Голямата атракция за участниците в Рио Кънтент Маркет обикновено са срещите в най-голямата от седемте му зали с известни имена от цял свят, които протичат обикновено под формата на разговор между гост и негов местен, бразилски колега. С Хауърд Гордън разговаря бразилският журналист Маурисио Стисер.
Работихте по 8 успешни сезона на сериала „24” – това са цели осем години от живота ви. Хауърд Гордън: Повече са! Гледам на работата по проектите си като на връзката със съпругата ми. Работил съм по нея доста преди да се оженим, така че бих искал и този период да ми се отчете! Когато създавате един сериал, има хиляди неща, които могат да се объркат и да излязат извън първоначалния ви план. И трябва да сте готов за всичките. В случая с „24”, например, Джеф Голдблум беше първоначалният ни избор за ролята на Джак Бауър. Но ето че това се промени и работихме с Кийфър Съдърланд. След това пилотният епизод беше най-важната и трудна първа крачка.
Като цяло, по всичките сериали, по които съм работил – по „Досиетата Х”, по „Изгубени” или „24”, всеки един от екипа има мнение как нещата трябва да се развиват. Както се казва, успехът има много бащи, но на провала бащата е един. Аз обичам да пазя цялата си работна кореспонденция. Не изтривам нищо! Например, една много известна личност, ме предупреди преди време: „Клеър Дейнс въобще няма да се справи с „Вътрешна сигурност”!” Пазя имейла му и досега, мога да му го покажа във всеки един момент, но няма да ви кажа кой е той.
Кийфър Съдърланд в началото на „24” беше онзи положителен герой, на който всички искат да приличат. В един момент обаче персонажът му започна да застъпва идеята, че е добре да се прилагат мъчения срещу заподозрените в терористична дейност. Това се случи по времето, когато стана ясно, че американските власти прилагат мъчения в затворите като Гуантанамо. Как се отрази реалността върху сюжета на сериала?
Хауърд Гордън: Това е много важен въпрос – каква е отговорността на сценаристите за влиянието, което съдържанието, което те създават, може да има върху зрителите. След 11 септември 2001 г. САЩ нахлуха в Ирак, в Афганистан. Някъде по средата на „24” стана известно какво се случва в Гуантанамо със задържаните заподозрени в тероризъм лица. И – да, нашият герой се оказа, че прилага мъчения върху своите заподозрени, повечето от които бяха мюсюлмани. Тогава ни обвиниха в ислямофобия. И е вярно, че Бауър, освен герой, демонстрира и една много мрачна страна от своя характер, защото измъчвайки хора, за да предпази обществото от евентуални терористи, той поругава основни ценности на същото това американско общество. Не съм съгласен с обвиненията към сериала, че е насаждал ислямофобия, или ксенофобия. Все пак, това е сериал, художествена измислица, а не е новините! В същото време „24” се превърна в отправна точка за сравнение на журналистите, които искаха да разследват и пишат за нелицеприятни практики в нашата национална сигурност.
Когато подобен сериал се превръща в притча за това, което се случва на държавно ниво, това не е ли най-големият му успех?
Хауърд Гордън: Този факт е притеснителен е и в същото време е ласкателен. Но ми се струва, че ако, докато си вършиш работата, обиждаш много хора, значи си нацелил много слаби места.
Съгласен ли сте с идеята, че с „Вътрешна сигурност” отговаряте на критиката, че „24” е бил твърде дясно настроен в политическо отношение? По някакъв начин, много хора видяха именно това в лицето на Броуди, който, отвратен от ужасите в Близкия Изток и от това, което американците правят там, се завръща в САЩ и е заподозрян, че на страната на терористите подготвя атентат.
Хауърд Гордън: Има такива мнения, да. Но дори да е отговор, не е съзнателен. Знаете, че всеки човек тълкува Петното на Роршах по различен начин. След девет години в сериал, посветен на антитероризма, мислех, че повече не ми се занимава с подобна тема. Но в един момент осъзнах, че имам много повече въпроси без отговор, че историята не свършва. Особено въпросите: От какво трябва се страхуваме? От кого трябва да се страхуваме? Каква е цената, която трябва да платим за сигурността? Наистина ли сме защитени? На тях се опитвам да отговоря по една художествена форма във „Вътрешна сигурност”. И те са в центъра на сериала.
Как се случва творческият процес а сценарната стая? Как се обсъждат идеите? Кой има последната дума за развитието на сюжета, за героите?
Хауърд Гордън: В зависимост от бюджета, можете да имате от 3 до 8 сценариста. Разбира се, шоурънърът или главният сценарист, е като диригентът в един оркестър. Той кани басиста, барабаниста, певеца. Като шоурънър, разговарям за всичко с останалите сценаристи – за семейството, за децата, са спорта и някъде там, между всички тези теми, и за сюжета. Шоурънърът трябва да поддържа мотора, за да се развива сюжетът напред. Взимате една простичка идея за някой персонаж, например Броуди във „Вътрешна сигурност”, че е човек с промит мозък и си задавате въпроса как да направим този персонаж достоверен, от плът и кръв. Дяволът се крие в подробностите и винаги те са най-важните. Стъпка по стъпка започнахме да обясняваме какво му се е случило, като преди това си го изяснихме със сценаристите, за да можем да създадем емоционално и човешки достоверен образ.
Като цяло сценаристите са странни типажи, самотници, това се определя от естеството на работата им. И да ги събереш в една стая, да различиш гласовете им един от друг, да ги организираш, да ги слееш в един, за да разкажеш една история е голямо предизвикателство. Изисква голяма отговорност. Трябва да си дипломат, директор, баща, брат, дори свещеник понякога. Някои от сценаристите са изключително талантливи в области, в които аз нямам познания. Добрият шоурънър е този, който знае кои са силните страни на всеки един от екипа му, както и кои са слабостите им и по много деликатен начин трябва да намира думи, за да ги окуражи.
В момента разработвате продължението на „24” – „24: Наследството” (“24: Legacy”). Как върви работата по него?
Хауърд Гордън: Концепцията на сериала, че всеки епизод се развива в реално време и ние проследяваме една история в рамките на 24 часа, е много силен движещ елемент. Той може да се използва с различни идеи и различни герои. Миналата година ни хрумна идея за нов герой – Ерик Картър, който се различава от Джак Бауър като денят от нощта. Той е млад и акцентът е върху тази дума – млад. Ролята му ще се изпълнява от прекрасния Кори Хоукинс („Straight Outta Compton”). Той е рейнджър, който се връща от война. Не е шпионин. Морена Бакарин и Джими Смитс също ще участват.
Сега в Холивуд се говори много за липсата на достатъчно роли и признание за цветнокожите актьори. Затова ли избрахте именно цветнокож за централната роля?
Хауърд Гордън: Не съм съгласен, че трябва да се прави кастинг на този принцип. Изборът на цветнокож актьор ни предоставя възможността да поставим на обсъждане един много важен за нашата страна въпрос – този за расата. Защото нашата страна е многорасова. И заедно с това да си отговорим на въпросите: какво е да си патриот днес в САЩ, какво означава да си американец в най-пълния смисъл на думата, какво включва това да се с черен цвят на кожата днес в САЩ. Нашият герой има брат, който не е толкова патриотично настроен, колкото Ерик. Основната ни тема е да представим различните гледни точки за това как хората си представят патриотизма и какво вършат в името му.
Кога ще е премиерата на сериала?
Хауърд Гордън: Все още нямаме конкретна дата. Ако не е през есента, ще е в средата на януари догодина.
В Индия вашият сериал „24” беше „преведен” за местната публика в индийски вариант. Как се отнасяте към идеята сериалите да се локализират вс местни актьори и сред местни обстоятелства?
Хауърд Гордън: Анил Капур, който участваше в „Беднякът милионер” и е голяма звезда в Индия, участва в седмия сезон на „24” и искаше да реализира сериала в своята страна. С него станахме добри приятели. Отне му 2 години да се сдобие с правата за това от Туенти Сенчъри Фокс, а после още 2 години, за да събере средства за осъществяването на сериала. Прочетох някои от сценариите, запознах се с кастинга и намирам, че Анил е намерил начин да преведе идеите на сериала за своята публика. Джак там се казва Джай. В някои отношение той дори е променил към по-добро сериала, а в други – просто го е направил различен. Но е много добра версия. А Анил е невероятна звезда в Индия. Обожаван е от всички.
Какъв предпочитате да сте – сценарист или продуцент? В кариерата си имате опит и в двете посоки.
Хауърд Гордън: Мразя да пиша. Но обичам резултата от писането. И мисля, че е важно да го кажа на младите сценаристи, ако някой друг се чувства като мен. Когато приключите с писането, удовлетворението е невероятно. А белият лист наистина е едно от най-страшните неща, пред които може да ви се наложи да се изправите. Убийствено е да решите в коя посока да поемете, защото във всеки един момент трябва да правите избор.
Харесва ми да продуцирам. Харесва ми работата с режисьорите, със сценаристите, с актьорите. Харесва ми също крайният резултат от продуцирането, когато той не е катастрофален, разбира се. Харесва ми и да наблюдавам реакциите на хората, които после го гледат.
В САЩ чия работа се ползва с повече уважение и влияние – тази на сценариста, или тази на продуцента?
Хауърд Гордън: Има една шега за не много талантлива актриса, която освен това не била и много умна. Е, тя, именно заради второто, решила, че ще си пробие път нагоре в кариерата като спи със сценариста на филма.
Но в сериалите сценаристите днес намериха мястото, което им се полага, и което нямат в киното. Те са тяхното убежище. Защото сериалите се ръководят от сценаристите, докато игралните филми се ръководят от режисьорите. Затова и шоурънърите са сценаристи. Ние сме отговорни за всичко, което се случва всяка седмица.
Какви са съветите ви към младите сценаристите? Хауърд Гордън: На първо място – пишете! И освен това трябва да сте силни, но и слаби, трябва да сте отворени, но и затворени. Трябва да можете да приемате критика и да я различавате от критикарството, за да знаете кога разполагате с добра идея, която не бива да променяте или от която не бива да се отказвате. Има и сценаристи, които, въпреки че са талантливи, изпитват толкова силна самоненавист, че се самоблокират с нея.
А какво се изисква, за да бъдеш добър изпълнителен продуцент в телевизията?
Хауърд Гордън: Трябва не да си диктатор, а министър-председател. Трябва да притежаваш способността да убеждаваш хората, че твоята визия за сериала е най-подходящата за него. Освен това трябва винаги да си задаваш правилните въпроси за развитието на сериала и дори сам да не можеш да си отговориш на тях, да имаш хора около себе си, които да ти ги подскажат. Това вече означава, че си се обградил от подходящ екип. Трябва да си лидер, но и да уважаваш екипа си, да му даваш правото на глас, на мнение и да подбираш правилното за сериала от тези мнения.
Как ви се сториха новите епизоди на „Досиетата Х” като на човек, който е работил по сценариите на някои от оригиналните сезони навремето?
Хауърд Гордън: Гледах само първите три епизода засега, така че нямам цялостен поглед. Разбира се, феновете са много доволни. Но моето усещане е, че тези нови серии са малко като събиранията на динозаврите на рока за още един концерт. Трябва да знаеш кога да слезеш от сцената. Именно затова, например, Джери Зайнфелд така и не е приел да участва в още един сезон на своето много популярно шоу.
Какво се случва с „Тиранин”?
Хауърд Гордън: Следващата седмица започваме снимките на третия сезон в Будапеща. Както обикновено този сериал стартира с въпрос. В случая голямата ни рамка беше подсказана от: Какво се случва в онази част от света, в навечерието на Арабската пролет? Малкият въпрос е: Какво означава да си добър човек. В центъра на сериала е един педиатър, женен с две деца в Калифорния. Само че баща му оглавява военна диктатура в неназована страна от Близкия изток. Той не се е връщал у дома си от 20 години. Прибира се заради сватбата на свой племенник. В това време баща му умира и той трябва да остане за по-дълго и без да иска навлиза в „семейния бизнес”, където му се налага да взима решения, които не си е представял, че ще му се налага да взима. Той има и брат, който прилича като типаж на Удай Хюсеин.
Централният конфликт в сериала е доколко можеш да допуснеш да правиш нередни неща за благото да някой друг или на цяла страна. В третия сезон трябва да запълним липсата на един от главните герои, който беше убит в края на втория сезон и да намерим начин за евентуално разрешаване на конфликта между педиатъра и неговия пораснал син, който изненадващо преминава на страната на „лошите”.
По какъв начин разглеждате исляма в този сериал?
Хауърд Гордън: За нас религията в „Тиранин” е просто културен факт за страната, в която се развива действието. Ние се опитваме да разберем трудностите в живота на хората от тази част на света по отношение на политиката там в момента, както и в исторически план. Там сега е преломен момент. И нашият сериал разглежда този преломен момент през призмата на едно семейство. От друга страна, замислете се – преди 4-5 години не беше възможно да се направи американски сериал за измислена близкоизточна страна, населена с мюсюлмани и да се покаже животът от човешката му гледна точка.
Как се отразяват новите формати на телевизия като Нетфликс, Амазон, ХуЛу и други стрийминг платформи?
Хауърд Гордън: Вече не гледам телевизия като едно време и това ми липсва. Харесваше ми да гледам по един епизод седмично, защото това създаваше не само едно очакване, но и възможност за социално споделяне на видяното, на разговори с другите любители на сериала. А и хората се събираха, за да гледат заедно филми. А днес жена ми си има свой екран, аз – мой и всеки гледа своя сериал. Жена ми, например, следи 8 сериала! Бизнесът изпитва трудности да се нагоди към този нов модел на гледане на много серии накуп. Представяте ли си – хората изпускат целия уикенд, за да наваксат със сериала си. Кой стои по осем часа пред екрана? Това вече прилича на обсесия и компулсивно поведение.
Но това не дава ли възможност за нов начин на разказване на историите? Вместо да напише 12 епизода с 12 отделни истории, сценаристът може да разкаже една цялостна история, развита в 12 части.
Хауърд Гордън: Сегашният модел дава на сценаристите възможност да разкажат една история с много повече детайли, внимание към персонажите и към случващото им се. Но как се предлага този сериал на зрителите за консумация, е друг въпрос. Аз предпочитам да е на дози. Част от успеха на един сериал е в това, че хората очакват следващия му епизод и че каквото и да правят на работа или у дома, или с приятелите си, те говорят за него. И това се проточва във времето по време на целия сезон.
Кога разбирате, че е време да спрете един сериал?
Хауърд Гордън: Това е страхотен въпрос. Във всеки случай искаш да приключиш на високото, когато все още сериалът се харесва, защото дължиш това уважение и на историята, и на участниците в сериала, и на зрителите, и на актьорите. Обикновено човек има вътрешно усещане, че повече няма какво да добави към сюжетното развитие. Как решаваш да затвориш една златна мина? Влизаш вътре, чоплиш по скалите, олющват се малки блестящи парченца и осъзнаваш, че в разговора няма вече същата енергия от преди. После идва въпросът за това кой финал е най-подходящ. А изборът на финал обикновено е по-труден от избора за това с какво да стартираш. Ясно е, че не всеки ще е доволен от вашия избор, но вие трябва да го направите. С „24”, например, един ден се събудих от сън, в който ми се беше присънил последния кадър и така го направихме.
Имате ли сериал, от чийто финал не сте доволен и сте искал да е свършил по-рано?
Хауърд Гордън: Имам, но няма да ви кажа кой е.
А такъв, който още ви се иска да продължава?
Хауърд Гордън: Един от сериалите, по които сега работя – „Втори шанс” (“Second Chance”), който не се приема много добре, а според мен е добър и наистина заслужава втори шанс от страна на зрителите. Може би заглавието му е неподходящо. Имам, разбира се и такива случаи, в които съм знаел, че съм написал нещо ужасно, но никой не ме слуша. Имах един пилотен епизод, за който умолявах продуцентите да не го снимат. Но те ме убеждаваха, че ще стане супер. Аз им казвах: „Представете си, че съм пилот и ви казвам, че в самолета има сериозна повреда. Въпреки това вие искате да се качите?” И те продължаваха да настояват. Резултатът беше ужасен. Разбира се, няма да ви кажа кой е сериалът.
Някои факти за „Досиетата Х“, които вероятно не знаете. Истината е някъде там! 29.01.2016, 10:46 | синефиш.бг
Премиерата на десетия сезон разби очакванията за гледаемост на новите конспиративни и извънземни приключения на Мълдър и Скъли. Макар че бяха прашлясали цели 14 години, „Досиетата Х“ предизвикаха спонтанен и светкавичен интерес у позастарелите си вече фенове.
В началото на първия епизод на новия мини сезон, агент Мълдър прави дълъг монолог-ревизия на оплетената в мистериозни събития и случки сюжетна линия на сериала. Вместо да ви отегчаваме и да преразказваме отново всичко, което знаете, ще ви представим някои факти, които вероятно не знаете…
Идеята за сериала се настанила в главата на създателя му Крис Картър, когато прочел статистика, информираща, че над три милиона човека по света твърдят, че са били отвлечени от извънземни. Освен това, сериалът от 70-те - „Kolchak: The Night Stalker“, е едно от вдъхновенията за създаването на „Досиетата Х“. В него се разказва за чикагския репортер Карл Колчак, който разследва мистериозни престъпления, често свързани със свръхестествени и необясними феномени.
Картър съвсем умишлено разбива стереотипите във възприемането на половите идентичности. Той прави агент Мълдър вярващ в необяснимото, а агент Скъли – скептик. В реалния живот обаче е обратното, Дейвид Духовни е арогантен циник, а Джилиън Андерсън е вярваща. От друга страна, образът на Дейна Скъли е инспириран от една от най-големите феминистки героини в киното – Кларис Стралинг от „Мълчанието на агнетата“. Препратките във външния ѝ вид и всичко останало са видими и умишлени. А самата Джоди Фостър озвучава говорещата татуировка от епизода “Never Again” в четвърти сезон.
Героинята Дейна Скъли е кръстена на бейзболния коментатор на Ел Ей Доджърс Вин Скъли. Създателят на сериала Крис Картър е голям фен на отбора. В шести сезон, епизод "The Unnatural", можем да видим как Скъли удря няколко топки с бейзболна бухалка, подкрепяна от Мълдър.
Джилиън Андерсън е на 24 години, когато е избрана да изиграе ролята на живота си. Тя твърди, че снимките на първия епизод са били едва вторият път, в който тя застава пред камера. Според Крис Картър, изпълнителните продуценти на телевизия Фокс са поискали да сменят избора му на Джилиън Андерсън с някоя „по-ефектна сексбомба“, надявайки се, че това ще добави романтичен елемент в шоуто.
Андерсън е имала сериозни притеснения да изиграе сцена, в която тя е в хотел, само по бельо и показва на Мълдър странните ухапвания от насекоми по тялото си. Андерсън сметнала сцената за неоснователна и „безсмислена“. Крис Картър обаче настоявал, че тя е необходима, за да подчертае платоничната връзка между Мълдър и Скъли.
В пилотния епизод е планувано Дейна Скъли да има приятел, той се казва ИтънМайнет. Продуцентите от Фокс са настояли за такъв образ, защото в сериала липсвало достатъчно романтика и влечение между Мълдър и Скъли. Крис Картър орязал всички негови сцени, настоявайки, че фокусирането върху платоничната връзка между Мълдър и Скъли е много по-интересно.
Според продуцента Ким Менърс, в началото на шоуто Уилям Б. Дейвис („Пушачът“) е трябвало да бъде само статист, който се подпира на лавица и пуши. Продуцентите не са имали намерение той да бъде един от основните антагонисти в шоуто. Уилям Б. Дейвис спира цигарите двайсет години преди да бъде избран да изиграе ролята на „Пушачът“. Първите два сезона той пуши истински цигари, след което преминава на билкови.
Крис Картър твърди, че тестовата прожекцията на пилотния епизод, направена за Рупърт Мърдок и останалите шефове от Фокс, била посрещната със „спонтанни аплодисменти“.
През 1993 г., известно време след премиерата на шоуто, авторитетното списание „Entertainment Weekly“ пародирало отговор на лозунга на сериала „Истината е някъде там“ с „Истината е, че това шоу няма да го бъде“.
Никълъс Лий, който играе Алекс Крайчек, всъщност се появява като съвсем различен герой в първия сезон, епизод “GenderBender.”Образът на Алекс Крайчек е бил предназначен да замести Дейна Скъли само за три епизода, докато Джилиън Андерсън отсъства по майчинство. Героят всъщност просъществува осем сезона.
Героинята „Х“ е трябвало първоначално да бъде изиграна от актрисата Наталия Ноугюлик, известна от „Стар Трек: Следващото поколение“. Тя заснема само една сцена, преди да бъде заменена от Стивън Уилямс. Крис Картър за внезапната смяна: „Просто химията не се получи“.
Крис Оуен, който играе подмолния Джефри Спендър, често получавал негативни реакции от случайни минувачи, когато се разхождал. Веднъж един мъж вместо поздрав, му казал „шредер такъв“.
Винс Гилиган пише първия си епизод за „Досиетата Х“, “SoftLight”, като сценарист на свободна практика. След успеха на епизода, Крис Картър му предлага да стане част от постоянния сценарен екип.
На снимачната площадка във Ванкувър, където се снима сериалът, за да се пресъздаде достоверно визията на пустинята в Ню Мексико, екипът на продукцията е трябвало да употреби над шест хиляди литра боя по сипици, пътища и скали.
Първите пет сезона на сериала се снимат във Ванкувър, преди продукцията да се премести в Лос Анджелис. Първоначално се избира Ванкувър, защото според Крис Картър, трябвало да се снима там, където са „тилилейските гори“. Промяната на мястото на локация за снимките изискване на Дейвид Духовни. Той не желаел да се отделя твърде дълго от жена си Теа Леони.
Преди седми сезон, Дейвид Духовни съди продуцентите на 20th CenturyFox, защото бил разочарован от тяхното решение да преподадат правата за излъчване сериала на по-малките си дъщерни компании. Според договора му,това би му коствало парични загуби. Стига се до извънсъдебно споразумение за двадесет милиона долара.
Епизодът “Home“ е първият от сериала, който започва с предупреждение за неподходящо за някои възрасти съдържание. Също така по странен начин той е вдъхновен от автобиографията на Чарли Чаплин. В нея той описва как докато живял под наем в някакъв евтин апартамент, се запознал с човек с ампутирани крайници. Той си лежал под леглото, докато неговите родители решили да го представят на Чаплин. После странно движел тялото си, докато лудото му семейството пяло и танцувало наоколо. Епизодът съдържа и кадър, в който заравят живо болно бебе. Ким Менърс споделя, че това е най-отвратителният кадър в неговата кариера.
Епизод “Tooms” от първи сезон съдържа много „за първи път“. Мич Пилеги се появява за първи път като Уолтър Скинър. За първи път Пушачът ( Уилям Б. Дейвис) проговаря. За първи път историята на даден герой или разследване е продължена в последващ епизод.
Според Марк Сноу, композиторът на сериала, музиката от надписите е вдъхновена от песента на The Smiths “How Soon Is Now?”. Интересно е, че ехо ефектът е постигнат случайно.
В пълнометражното продължение на сериала -филмът „Досиетата Х“от 1998г, за първи път Марк Сноу използва оркестър, вместо синтезатори, за да бъде създадена и изпълнена музиката.
В началните надписи на осми сезон окото, в което Фокс Мълдър пропада, е всъщност това на Джилиън Андерсън.
Епизодът “Leonard Betts” е най-гледаният епизод на сериала. Зрителска аудитория – 29, 1 милиона. Част от причината за това е, че е излъчен веднага след 31-я Супербоул.
Прозвището на феновете на шоуто е „X-Philes“ (хиксофили).
Смитсоновият национален музей за американска история разполага с някои от най-известните реквизити на шоуто. Част от тях са оригиналният сценарий на пилотния епизод, ФБР баджовете на Мълдър и Скъли и постерът на от кабинета на Мълдър – „I WANT TO BELIEVE“. Ако се загледате внимателно във ФБР баджовете на Мълдър и Скъли, ще прочетете Федерално бюро на правосъдието: Отдел Разследвания. Тази неточност не е случайна, създаването на фалшив ФБР бадж, за каквито и да цели, е федерално престъпление.
Изданието TV Guide подрежда героят на Робърт Патрик агент Джон Доджет сред десетте най-секси „сай-фай“ мъже.
Истината може и да е някъде там, но най-важният факт е, че „Досиетата Х“ е един от най-великите телевизионни сериали!
Филм „Зад кадър” за „Досиетата Х” 29.12.2015, 09:25 | синефиш.бг
Малко преди появата им по канала на Фокс, създателите на новите епизоди от „Досиетата Х” предлагат на феновете 21-минутен документален филм „Зад кадър”, който вдига завесата пред това, което ни предстои да видим.
Според него задаващите се шест епизода не само ще разкажат нови истории за паранормални явления, но и ще ги свържат с основни събития от първоначалните серии, стартирали през 1993 г., а освен това ще научим доста повече подробности за връзката между агентите Фокс Мълдър (Дейвид Духовни) и Дейна Скъли (Джилиан Андерсън), както и за тяхното дете.
Двамата актьори потвърждават, че желанието им да се завърнат в култовите роли, е било голямо, а Крис Картър обяснява защо е решил да раздели агентите, след като ги събра след толкова години привличане между тях.
Тийзър плакати за „Досиетата Х” 20.11.2015, 04:27 | синефиш.бг
След няколко различни тийзър трейлъри, „Досиетата Х” си имат вече и официални плакати, с които да отбележат завръщането си на екран в началото на следващата година.
Трите плаката преработват вече познатите на феновете – ръка на извънземно, летяща чиния от офиса на Мълдър, окото, върху което сега е изписано Х с черно.
Присъстват и противоречащите си фрази: „Не се доверявай никому” и „Все още искам да вярвам”. Както вече знаем новите приключения на Мълдър и Скъли ще бъдат разказани само в шест нови епизода, които, поне в САЩ ще се появят на телевизионния екран на 24 януари 2016.
Нов тийзър на „Досиетата Х” 27.10.2015, 02:47 | синефиш.бг В новия тийзър на „Досиетата Х” става дума за чудовища! Очевидно предизвикателствата пред Мълдър на Дейвид Духовни и Скъли на Джилиън Андерсън не спират.
Кадрите са заредени с доста напрежение и обещания за паранормални явления, които да наситят новите шест епизода на поредицата.
Създателят Крис Картър обещава повече самостоятелни епизоди с истории с начало и край, но в рамките на вече познатата ни митология на сериала. Световната премиера на „Досиетата Х” е на 24 януари догодина.
В шестте серии ще видим Мълдър (Дейвид Духовни) и Скъли (Джилиан Андерсън), които се намират в много различни периоди от животите си, но въпреки това все още търсят истината с всички средства. Те се изправят отново пред стари конспирации, но имат време и за нови предизвикателства.
С течение на времето са се попроменили, разбира се, но все още са обградени от познати нам лица, сред които Пушещият (Уилям Б. Дейвис), който изглеждаше да е умрял в последната серия на оригиналния сериал от 2002 г.
„Досиетата Х” с премиера на Мипком 11.09.2015, 04:16 | синефиш.бг
Световната премиера на новите серии от „Досиетата Х” ще се състои в рамките на Мипком – телевизионната конференция и пазар, който ще протече от 5 до 8 октомври в Кан.
Както вече сме ви споменавали, тринайсет години след края на последния епизод, сериалът, който смело навлиза в света на свръхестественото се завръща с нови шест серии. Участниците в Мипком ще имат шанса да изгледат първата от тях – „Моята борба” на 6 октомври от 18.30 ч в Голямата зала във Фестивалния дворец в Кан. Създателят на сериала Крис Картър ще присъства на прожекцията и ще остане след нея за разговор със зрителите.