Каква ще е съдбата на Терминатора? 23.03.2017, 09:30 | синефиш.бг
По непотвърдени данни „Парамаунт” не предвижда повече продължения на „Терминатор”. Първоначално студиото имаше намерение да заснеме още един филм преди правата за поредицата да преминат отново при Джеймс Камерън, което ще се случи през 2019г.
„Терминатор: Генисис” се представи доста под очакванията и при бюджет от 155 милиона успя да спечели едва 90 милиона бокс офис в Щатите.
В началото на тази година се заговори, че след като Камерън си върне правата върху култовата поредица, през 2019 ще се появи нов Терминатор като на режисьорския стол ще седне Тим Милър („Дедпул”).
През август тази година на определени територии по света ще бъде представена ремастерирана версия на „Терминатор 2: Денят на Страшния съд”.
Макар все още да не знаем дали и кога ще има шести филм от поредицата, Емилия Кларк, която участва в „Генисис“, съобщи, че няма желание да застане до терминатора отново, а вместо предпочита съвсем различни роли. Сред тях е тази в „Аз пред теб“, който бил особено скъп филм за нея. „Тази книга за мен е най-красивата история, която може да съществува – казва тя. – Тогава се снимах в „Терминатор“ и имах оръжие в ръката си, докато я четях и в същото време плачех като малко дете. Авторката Джоджо Мойес беше описала нещо, много близко до мен и просто усетих, че трябва да всяка цена да го изиграя.“
Критиците не харесаха екшъна, а и зрителите в западния свят не му обърнаха кой знае колко внимание, но за сметка на това бокс офис приходите му в Китай бяха впечатляващи.
Но въпреки че си докара 440 млн. долара по цял свят, филмът с бюджет от 155 млн. долара все още е на загуба. Защо ли? Оказва се, че разходите за постпродукция и мащабна медийна кампания са изиграли решаваща роля. А Арнолд Шварценегер, Джей Кортни и Емилия Кларк няма да си стиснат ръцете отново пред камерите, поне за известно време.
Бокс офис провала на "Терминатор: Генисис" и неясното бъдеще на поредицата 23.07.2015, 10:48 | синефиш.бг
С бюджет за снимки и реклама от над 250 милиона долара, "Терминатор: Генисис" се нареди сред най-скъпите летни заглавия на 2015-та година. Очакванията на Парамаунт Пикчърс и продуцентите бяха големи и още преди да се състои премиерата беше оповестено, че 3D-филма на Алън Тейлър ще се сдобие с две продължения.
За съжаление на създателите обаче, "Генисис" се провали в Съединените щати, а приходите му от международните кинопрожекции не оправдаха прогнозите на бокс офис анализаторите. До момената по света, екшъна с Арнолд Шварценегер е натрупал 279 милиона долара и ако очакванията за стабилни приходи в Китай не се сбъднат, филма ще бъде свален от екраните с приходи от около 400 милона долара - сума, която само преди десет години би била достатъчнa за появата на продължение.
Но ситуацията сега е различна и с навлизането на по-скъпите триизмерни и IMAX формати от студията вече имат значително по-големи очаквания по отношение на световните бокс офис постъпления. Вече е ясно, че "Терминатор: Генисис" няма да се нареди сред големите хитове на тази година и именно това поставя на карта бъдещето на цялата поредица.
Според Hollywood Reporter, от началството на Парамаунт Пикчърс все още не са дали зелена светлина на оповестените по-рано тази година две продължения на "Терминатор: Генисис" и в момента всички погледи са насочени към представянето на филма в бокс офис класациите извън Северна Америка.
"Следим какво се случва в глобалния бокс офис. И няма да взимаме решения предварително", заяви неназован източник от Парамаунт.
По думите на филмовия анализатор Ерик Хандлър, продуцентите на поредицата трябва да направят промени, ако искат да засилят интереса на масовата публика към марката "Терминатор".
Хандлър: "Ако направят още едно продължение, то тогава трябва да се променят някои неща. И филма трябва да бъде по-евтин. Опитаха се да включат елементи от оригиналния "Терминатор" в новата част, но нещата не се получиха. И занапред ще им бъде трудно."
Все още няма официален коментар по темата от страна на Парамаунт Пикчърс, но от Hollywood Reporter уточняват, че въпреки досегашните разочароващи резултати на "Терминатор: Генисис", от студиото нямат намерение да се отказват напълно от екшън поредицата.
По-конкретни детайли за бъдещето на франчайза се очаква да бъдат разкрити едва след като "Генисис" приключи похода си по световните киноекрани.
"Професия: Стриптийзьор 2", "Раната" и "Терминатор: Генисис" - в кината от 3-ти юли, 2015-та година 02.07.2015, 11:07 | синефиш.бг
Три нови филма ще бъдат добавени към българския киноафиш от петък, 3-ти юли, 2015-та година. Премиерите са историческа драма за трагичните последици от арменския геноцид, втората част на изненадващия хит от 2012-та година "Професия: Стриптийзьор" и петия филм от култовия научнофантастичен франчайз "Терминатор".
Ето и по-детайлна информация за трите нови заглавия:
Чанинг Тейтъм и Джо Манганиело се завръщат за втората част на спечелилия над 160 милиона долара нискобюджетен хит "Професия: Стриптийзьор".
Три години след като главния герой Майк напуска света на мъжкия стриптийз, той решава да се присъедини отново към "Кралете на Тампа" за още едно последно впечатляващо изпълнение в красивия Мъртъл Бийч. Режисьор на "Професия: Стриптийзьор 2" е Грегъри Джейкъбс ("Мраз"), а за снимките на лентата бяха похарчени 15 милиона долара. Екранни партньори на Чанинг Тейтъм и Джо Манганиело са Джейда Пинкет Смит ("Смахнатият професор"), Анди Макдауъл ("Четири сватби и едно погребение") и Елизабет Банкс ("Спайдър-мен").
Военна драма за последиците от арменския геноцид, която слага край на трилогията на режисьора Фатих Акин "Смърт и Дяволът". Действието на 140-минутната лента се развива през 1915-та година, а в центъра на сюжета е млад мъж на име Назарет (в ролята Тахар Рахим), който оцелява след трагичните случки, но губи своето семейство и своята вяра. Точно когато ситуацията изглежда най-отчайваща Назарет научава, че двете му дъщери-близначки са по всяка вероятност живи. Решен да ги открие на всяка цена той тръгва на дълго и опасно пътешествие по света.
"Раната" е копродукция между Германия, Франция, Армения, Полша, Италия, Канада и Турция, а бюджета за снимки с който разполагаше режисьора Фатих Акин се равнява на 16 милиона евро.
Пети филм от стартиралия през 1984-та година сай-фай франчайз "Терминатор", който бива описван като своеобразен рестарт на поредицата. Арнолд Шварценегер се завръща отново в култовата си титулярна роля, а негови екранни партньори са актрисата от "Игра на тронове" Емилия Кларк, Джай Кортни ("Умирай трудно 5"), Джейсън Кларк ("Враг номер едно") и носителя на "Оскар" Джей Кей Симънс ("Камшичен удар").
Познатият от оригиналния "Терминатор" войник от човешката съпротива Кайл Рийс е изпратен назад във времето за да опази живота на Сара Конър. Но след като пристига в 1984-та година Рийс с изненада открива, че всичко, което е знаел за миналото е изцяло променено.
Режисьорът на филма Алън Тейлър: "За да се насладите максимално на "Генисис" препоръчвам преди това да изгледате отново първия "Терминатор". Този филм беше нашето основно вдъхновение."
Бюджетът за снимки и реклама на "Терминатор: Генисис" надвишава сумата от 200 милиона долара, а самия филм се разпространява в триизмерен формат. ... още »
Емилия Кларк и Арни говорят за голите сцени в „Терминатор: Генисис” 29.06.2015, 02:18 | синефиш.бг Емилия Кларк споделя, че голите сцени в „Терминатор: Генисис” са били за нея голямо приключение: „Да се окажеш гол на работното си място е супер и още повече, да ти се налага да правиш каскади в същото време.”
Заедно с колегата си Джей Кортни тя трябвало да се появи гола, защото според сюжета на филма пътуването във времето е възможно само гол. Колегата й Арнолд Шварценегер, когото видяхме също гол поради същата причина в оригиналния филм през 1984 г., е по-спокоен по този повод: „Голите сцени са притеснителни, но забавни. Те водят до смешен диалог с много хумор. Няма как да ги пропуснем, защото сценарият ги изисква. Не смятам, че който и да е от нас има какво да крие.”
Да, Пазителят (Арнолд Шварценегер) е на 67 години и се навърта бащински около новото издание на Сара Конър (Емилия Кларк), която го споменава като „татенцето“. Зрителят отново е потопен в апокалиптичното бъдеще на „Терминатор“, когато роботите на „Скайнет“ унищожават безмилостно човешкия род.
Едва ли има кинофен, който да не е запознат със сценарния принцип на историята – за да се предотврати дадено събитие, чрез машината на времето, в миналото се изпращат храбри бойци, които да неутрализират попълзновенията на злонамерените андроиди. Стратегията е да се предвиди годината, към която противникът ще се насочи и да се нанесе съкрушителен ответен удар. В случая, целта на роботите е да предотвратят раждането на водача на Съпротивата – Джон Конър, а най-сигурният начин за това е да се елиминира майка му – Сара.
„Терминатор: Генисис“ е своеобразен тест за това, колко пъти кинопубликата е готова да види на екрана едно и също. Истина е, че предизвикателството на всеки кинофранчайз е да предложи нещо ново, като запази основните си индивидуални параметри. Някои успяват, други се оттеглят на върха на славата, трети се провалят.
С липсата на въображение и с досадно повтарящата се схема „Терминатор: Генисис“ се нарежда в третата група. Първите петнайсетина минути обобщават историята за тези, които не са имали досега екранен контакт с „терминаторщината“.
Режисьорът Алън Тейлър предлага своя версия на възловите сцени, влезли в музея на екшън киното и ни среща с новите лица на персонажите. Останалите близо два часа са разходки във времето, назад и напред, в които добрите се стремят да изпреварят лошите. Досадата постепенно завладява киносалона, въпреки безспорния успех на специалните ефекти, включително и поредното шесто разрушаване на моста-мъченик Голдън Гейт (грубо пресметнато в блокбастърите за последната година).
Както може да се очаква, импозантният Арнолд Шварценегер е основната атракция във филма. Но той не е в състояние да спаси историята от липсата на смислен сценарий, приличащ на изстискване на прясно изпрана фланелка преди простиране. Очевидно е, че авторите удобно дремят върху лаврите на кино легендата и дори не се опитват да погалят мозъчните клекти на зрителя.
Филмът е поредица от екшън сцени, които режисьорът е решил да покаже на всяка цена, организирани в логика, която е по-добре да не се търси, въпреки че във фантастичния жанр всичко е възможно. Еднопластови персонажи щъкат по екрана и будят носталгични спомени за предишните версии на Терминатор.
Подобно на домашна птица в кълчища, героите се опитват да рационализират фактите и под влияние на вътрешно наративната причинно-следствена зависимост, се оказват с две биографични линии. Допускам, че ключовата фраза от началото на настоящия текст ще влезе в ежедневна употреба, а две сцени биха претендирали за христоматийност. Първата е с едипово-мелодраматичен привкус, в която Джон Конър обсъжда бъдещето на човечеството с майка си, доста по-млада от него. В другата Шварценегер се сражава с по-младата версия на ...Шварценегер.
Очевидно най-добрите дни на поредицата „Терминатор“ са отминали. В това няма нищо изненадващо, защото „умората от франчайза“ е познато явление в културната сфера. Няма да крия, че като безспорен поддръжник на поредицата съм разочарован от сивотата на монотонния разказ, който самоиронията не е в състояние да разведри. Личното ми мнение е, че след първите две издания, Терминаторите загубиха скоростта си и станаха по-малко привлекателни.
„Терминатор: Генисис“ е планиран и като начало на нова трилогия и кратка изненада, скрита във финалните надписи, навява мисълта, че не всичко е приключило. Искрено се надявам, че сценаристите няма да посегнат на бабата на Джон Конър, въпреки, че логиката насочва в тази посока. Освен ако не преценят, че е подходящо да променят жанра. А ще е добре и да побързат, тъй като има всички симптоми, че колкото и да се перчи си с подобряването на софтуера, Арнолд си остава андроид Т-800, модел от 1984. А знаем, че няма вечна машина, франчайз или холивудска звезда.
От „Игра на тронове” до „Терминатор” 30.03.2015, 09:30 | синефиш.бг
В действителност тя има британски акцент и говори гладко дотраки в ролята си на Денерис Таргариен в „Игра на тронове”, но сега Емилия Кларк се справя добре и с американското произношение.
Това се наложило от участието й в „Терминатор: Генисис”. „Бях страхотна фенка на „Терминатор” докато бях малка – сподели тя по време на американската премиера на петия сезон на „Игра на тронове”. – Да играя редом до икона като Арнолд Шварценегер беше сбъдната мечта.”
А що се отнася до героинята й в приказната сага, Емилия споделя, че в новия сезон тя се опитва да намери баланса между добро и зло, за да бъде успешен лидер.”
Арнолд Шварценегер ще се завърне за шестата част на “Терминатор” 25.02.2015, 09:28 | синефиш.бг
През лятото на тази година ще се състои българската премиера на петия филм от стартиралата през 1984-та година научнофантастична поредица “Терминатор”. Официалното заглавие на екшън-лентата е “Терминатор: Генисис”, а Арнолд Шварценегер се завръща отново в познатата роля на пътуващия във времето киборг.
До появата на струващата 170 милиона долара IMAX-продукция остават няколко месеца, но от студиото Skydance вече разкриха, че намерението им е да продължат поредицата с още две продължения.
При оповестяването на информацията не беше разкрито кои актьори ще се завърнат за шестата и седма част, но сега самия Арнолд Шварценегер заяви, че със сигурност ще бъде част от актьорския екип.
По време на кратко интервю за сайта TheArnoldFans Шварценегер разкри официално, че ще се завърне за “Терминатор 6” и също така допълни, че снимките на филма ще започнат през 2016-та година.
Продукцията все още не разполага с режисьор, но за сметка на това се знае, че ако всичко протече по план световната й премиера ще се състои в средата на месец май, 2017-та година. Важно е да се отбележи, че плановете на Skydance за бъдещето на сай-фай поредицата могат да се променят ако “Терминатор: Генисис” не оправдае очакванията по отношение на световния бокс офис.
Освен Арнолд Шварценегер в “Генисис” ще видим още Джейсън Кларк, Джай Кортни, Емилия Кларк, Кортни Ванс, Лий Баюнг Хън и тазгодишния носител на “Оскар” Джей Кей Симънс. Очакванията са, че Емилия Кларк (в ролята на Сара Конър) ще се присъедини към Шварценегер и в разработвания “Терминатор 6”.
По-детайлна информация за шестата част от франчайза ще бъде разкрита след като се състои световната премиера на “Терминатор: Генисис”.
Дебютът на фантастичния екшън пред българската публика ще бъде на 3-ти юли, тази година.
Заснетият за едва 7 милиона долара оригинален филм от франчайза се превърна в изненадващ бокс офис успех за създателите си, а влиянието му върху представителите на научнофантастичния жанр продължава да се усеща и до днес.
Седем години след дебюта на “Терминатор” Джеймс Камерън направи и директно продължение, в което отново участваха Арнолд Шварценегер и Линда Хамилтън. Заснет с далеч по-голям бюджет, “Терминатор 2: Денят на страшния съд” натрупа в световен мащаб над половин милиард долара и популярността му сред феновете на екшън-жанра продължава да бъде голяма.
Влиянието на първите две части на “Терминатор” върху света на киното е все още силно и за да отбележат изминалите три десетилетия от премиерата на оригиналния филм от началството на фестивала American Cinematheque поканиха за разговор Джеймс Камерън и продуцентката Гейл Ан Хърд (която бе една от основните движещи сили зад оригиналната лента).
Ето и някои любопитни цитати от разговора:
Хърд: “Намирането на пари за първия “Терминатор” беше една тежка битка за нас. 99 души казаха “Не” на този филм. Стотният обаче каза “Да”. Джеймс искаше да работи с Арнолд Шварценегер, но от Orion Pictures (студиото зад лентата) искаха да поверят ролята на О’Джей Симпсън.”
Камерън: “От студиото искаха О’Джей и аз буквално трябваше са падна на колене и да моля за Арнолд. След много срещи и уговорки те все пак се съгласиха, но си спомням как шефа на меркетинга ми каза, “Ти не правиш научна фантастика. Това е нискобюджетен филм-експлоатация, който ще бъде забравен една седмица след премиерата си”. От студиото бяха уплашени и отказваха да покажат филма на критиците.”
Хърд: “Ако се опитвахме да направим “Терминатор” днес ситуацията щеше да бъде още по-сложна. Сега се поемат все по-малко рискове и е изключително трудно да задвижиш оригинален проект на студийно ниво. Особено проект с амбициозни и дръзки идеи. Ако материала не е вдъхновен от успешен комикс, книга или игра тогава е много трудно да намериш подкрепа.”
Камерън: “Идеализмът вече го няма. Няма ги дните в които студията правеха филми само защото някои е казал, “Аз наистина вярвам в този филм. Хайде да го направим”. Стигнали сме до момент в който още преди да бъде завършен сценария от студиото знаят дали филма ти ще направи пари или не. Ако моята по-млада версия се опитваше да направи “Терминатор” през 2014-та година тогава този проект на практика щеше да бъде обречен. Защото това не е история, която е написана в книга и има лоялна публика. Ти тепърва трябва да печелиш публиката и в сегашния свят това никак не е лесно.”
Снимките на петия “Терминатор” вече приключиха и от студиото Парамаунт Пикчърс обявиха, че световната премиера на лентата ще се състои на 3-ти юли, 2015-та година.
Любопитно е да се отбележи, че за разлика от предишните две части Джеймс Камерън участваше в разработването на сценария и вече се знае, че “Терминатор: Генезис” ще съдържа множество препратки към първите две части от франчайза.