Най-добрите обирджийски филми 14.06.2018, 10:37 | синефиш.бг
Няма по-голяма тръпка от тази да се измъкнеш с голямата плячка, за която си кроил толкова усилено планове. Това обяснява защо филмите на тема обири продължават да се радват на небивала популярност. При тях от значение е динамиката и това да разполагаш с най-убедителните актьори, независимо дали те ще обират банки, бижута или безценни картини.
Обикновено в такива филми основно се развихрят мъжете, но сега ни предстои да видим как няколко дами ще направят своя голям удар. „Бандитките на Оушън“ е своеобразно продължение на „Бандите на Оушън“, но с изцяло женски състав, начело със Сандра Бълок и Кейт Бланшет. За да се настроим за дългоочаквания филм, нека си припомним 10 заглавия на тема обири, всеки уникален по своему.
Най-печелившият: „Бандата на Оушън“ Няма как да не нанесеш големия си удар, обирайки собственика на три казина в Лас Вегас. Стивън Содърбърг се събира отново със своя любимец Джордж Клуни, след още един филм на тема обир („Извън контрол“). Резултатът е повече от впечатляващ и римейкът на класиката от 60-те се превръща в касов хит, благодарение и на съкрушителното присъствие на толкова много звезди, и поставя началото на нова популярна поредица.
Най-смелият: „Бързи и яростни 5“ Вярно е, че всеки филм от тази поредица смело надгражда над предишния, но обирът в този е наистина без прецедент може би в цялата кино вселена. Все пак тук екипът на Вин Дизел се осмелява да открадне огромен сейф и то по възможно най-зрелищния начин. А по петите им е Дуейн Джонсън, за когото това е дебют в компанията на любителите на високите скорости и включването му има невероятен ефект върху следващите филми от поредицата.
Най-обърканият: „Човек отвътре“ Клайв Оуен повежда банда от обирджии, чиято цел е една банка. Всъщност дали е така? Този въпрос започва да измъчва появилият се Дензъл Уошингтън, който трябва да разреши случая, но той няма да се остави лесно да падне в капана. Филмът на Спайк Лий е нещо съвсем различно от обичайния обирджийски филм, а сред най-открояващите се образи е този на безцеремонна лобистка, която е може би последната голяма роля на Джоди Фостър.
Най-коментираният: „Жега“ Нямаше как филмът, събрал за първи път в кадър Ал Пачино и Робърт де Ниро да не предизвика най-много коментари. Очакванията бяха големи, но шедьовърът на Майкъл Ман не постигна чак толкова голям успех. Режисьорът все пак сътворява доста добра комбинация между личните истории на двама силни мъже, които са невероятни професионалисти всеки в своята област. Надиграването между двете легенди е неустоимо, а сцената с обира определено е сред най-големите постижения в жанра.
Най-класическият: „Бони и Клайд“ Те са най-популярната двойка обирджии в историята на Америка. Уорън Бийти и Фей Дънауей правят едни от най-добрите си роли като двама аматьори, които решават да обират банки. Шедьовърът на Артър Пен се прочува с кървавия си финал, в който Бони и Клайд са разстреляни от полицията. Всъщност това е първия случай, в който убийствата в един филм са толкова реалистични, с помощта на революционните за времето си ефекти, посипващи телата на жертвите с дъжд от куршуми.
Най-забавният: „Риба, наречена Уанда“ Кой казва, че зад всеки сполучлив обир, стои някой начетен мъж? Ето че Джейми Лий Къртис доказа с тази уникална комедия, че в подобни сюжети има място и за дами, които знаят как да влязат под кожата на различни мъже. Може да си умерете от смях на поредицата забавни сцени и убийствени диалози в този филм, чийто сценарий е дело на Джон Кийз, изпълняващ и главната роля. Всъщност един от зрителите му наистина... умира от смях.
Най-трагичният: „Глутница кучета“ Куентин Тарантино явно е голям почитател на обирите, които са на лице в почти всеки негов филм. Знаменитият му дебют обаче си остава ненадминат, свободно прескачайки във времето преди, по време и след осъществяването на удара от банда костюмирани типове с цветни прякори. Заснет повече от скромно и с потресаващи актьорски изпълнения, филмът демонстрира слабостта на Тарантино към размазващите диалози, ударния саундтрак и леещото се от екрана насилие.
Най-впечатляващият: „Градът“ Всъщност впечатляващо тук е постижението на Бен Афлек, който по това време (2010 г.) като че ли беше изпаднал в криза. Но с този филм, който е като обяснение в любов към Бостън и в който той за първи път е сценарист, режисьор и изпълнител на главната роля, бившият съпруг на Дженифър Гарднър доказа, че може много. Сцените с обирите на банки са перфектно замислени и заснети, а другото голямо достойнство е ролята на Джеръми Ренър, донесла му номинация за „Оскар“.
Най-щурият: „Критична точка“ Да, трябва да си прекалено щура глава, за да обираш банки с маски на американските президенти. Точно като бандата сърфисти, към които трябва да се включи под прикритие Киану Рийвс. Това е една от първите му големи роли, но всъщност основната атракция е неговия противник Патрик Суейзи. Този филм е и един от първите успехи на бъдещата носителка на „Оскар“ Катрин Бигелоу и е далеч по-добър от последвалия римейк от 2015 г.
Най-човешкият: „Кучешки следобед“ В тази изключително човешка драма е една от култовите роли на „Ал Пачино, която разнася славата му в средата на 70-те. Той играе ветеран от Виетнам, който решава да обере банка, за да плати операцията за смяна на пола на своя любовник. Доста смел избор на Пачино, но той е в стихията си, представяйки съвсем автентично терзанията на героя си, който въобще не си дава сметка какво ще му струва подобна постъпка. Филмът на Сидни Лъмет, създаден по истински събития, отдавна е обявен за абсолютна класика. Ивайло Петков
Поглед към “Бързи и яростни 7” и нова информация за премиерата на филма 23.12.2013, 01:46 | синефиш.бг
Оправдавайки напълно предварителните очаквания по отношение на бокс офиса “Бързи и яростни 6” се превърна в най-успешната част от стартиралата през 2001-ва година автомобилна поредица. Само четири месеца след премиерата на лентата започна и работата по седмия филм от франчайза, чиито актьорски състав е отново предвождан от Вин Дизел.
Снимките на “Бързи и яростни 7” стартираха през есента на 2013-та година, а на режисьорския стол седна австралиеца Джеймс Уан, за когото това е първи високобюджетен екшън-проект. Намерението на студиото Юнивърсъл Пикчърс бе филма да тръгне по кината в целия свят през лятото на 2014-та година, но ситуацията се промени коренно когато екранния партньор на Вин Дизел Пол Уокър загина при тежка автомобилна катастрофа в Калифорния.
Тъй като най-важните сцени с участието на Уокър все още не бяха заснети снимачния процес на “Бързи и яростни 7” беше прекратен и в продължение на няколко седмици не се знаеше какво ще бъде бъдещето на филма.
Появи се слух, че брата на Пол Уокър, Коуди Уокър, ще заснеме останалите сцени, но от Юнивърсъл Пикчърс все още не са потвърдили или отхвърлили тази информация. За сметка на това продуцента Нийл Мориц заяви преди няколко дни, че по всяка вероятност снимките ще бъдат възобновени през първата половина на 2014-та година.
Докато все още се спекулира как точно ще се подходи към сцените с героя на Пол Уокър в интернет се появи информацията, че премиерата на “Бързи и яростни 7” е била отложена за 2015-та година. Лентата трябваше да тръгне по кината от 11-ти юли, 2014-та година, но малко по-рано днес Вин Дизел разкри на страницата си във Фейсбук новата премиерна дата – 10-ти април, 2015-та година. Заедно с тази информация Дизел публикува и снимка от последната сцена, която той и Пол Уокър са заснели заедно.
Историята на “Бързи и яростни 7” ще започне от момента в който завърши предишния филм, а сюжета ще се фокусира върху опитите на Доминик Торето (Дизел) и неговия екип да се преборят с хората на престъпника Йън Шоу (братът на убития в шестата част Оуен Шоу).
В ролята на Йън Шоу се превъплъщава Джейсън Стейтъм, а освен него в лентата ще видим още Кърт Ръсел, Дуейн Джонсън, Тайрийз Гибсън, Джордана Брустър, Лудакрис, Тони Джа, Мишел Родригес и ММА шампионката Ронда Раузи. По-конкретни детайли за продължаващата работа по “Бързи и яростни 7” ще бъдат разкрити през следващите няколко месеца.
Кога ще започнат снимките на седмия “Бързи и яростни”? 26.08.2013, 11:31 | синефиш.бг
Още преди да се състои българската и световна премиера на тазгодишния “Бързи и яростни 6” от компанията Юнивърсъл Пикчърс започнаха да разработват седмата част от успешната екшън-поредица. Вин Дизел, Пол Уокър и Дуейн Джонсън – Скалата потвърдиха намерението си да изиграят отново главните роли, а сред новите актьорски попълнения в предстоящата лента се откроява името на Джейсън Стейтъм, чиито персонаж ще бъде основния злодей в историята. Създателят на предишните четири части от франчайза Джъстин Лин насочи вниманието си към други проекти и на неговото място застана режисьора Джеймс Уан, който е познат на киноманите с работата си по “Убийствен пъзел” и тазгодишния изненадващ хит “Заклинанието”.
За заснемането на “Бързи и яростни 7” ще бъдат похарчени около 140 милиона долара, а малко по-рано днес източник от Юнивърсъл Пикчърс заяви пред Hollywood Reporter, че старта на снимките ще бъде даден в началото на месец септември, тази година. Екипът на продукцията ще работи в щата Колорадо, Лос Анджелес, Атланта и Токио, Япония.
Историята ще започне точно откъдето завърши предишния филм, а сюжета ще проследи опитите на Доминик Торето (Вин Дизел) и компания да се преборят с хората на Йън Шоу (Джейсън Стейтъм) – брата на убития в шестата част престъпник Оуен Шоу.
Освен с информацията за снимачния период на “Бързи и яростни 7” от Hollywood Reporter разкриха, че към актьорския състав на филма се е присъединил и тайландския актьор и майстор на бойни изкуства Тони Джа, който доби световна популярност с участието си в екшъна на Праша Пинкаев “Онг Бак”.
За 37-годишния актьор “Бързи и яростни 7” ще отбележи дебют в англоезичното кино.
Тони Джа:“Голям фен съм на “Бързи и яростни”. Това са филми с бързо действие, които приковават вниманието ти към екрана. Те комбинират по страхотен начин екшъна и хумора и това е нещо, което аз много ценя. За дебюта ми в американското кино няма по-добър проект от “Бързи и яростни 7”.”
Все още не се знае каква ще бъде ролята на Тони Джа и за момента не се разкриват по-подробни детайли за сюжета на лентата. По думите на режисьора Джеймс Уан сценария е вдъхновен от криминалните трилъри от 70-те години и като цяло филма ще бъде “по-суров и реалистичен” от останалите.
Освен вече споменатите актьори в “Бързи и яростни 7” ще участват още Мишел Родригес, Тайрийз Гибсън, Джордана Брустър, Лудакрис и ММА шампионката Ронда Раузи. От Юнивърсъл Пикчърс обявиха, че световната премиера на седмата част ще бъде на 11-ти юли, 2014-та година.
Високоскоростният екшън "Бързи и яростни 5: Удар в Рио" оглави класацията за най-теглени пиратски филми на 2011 година, съобщават американските медии.
Петата част от поредицата с участието на Вин Дизел, Пол Уолкър и Дуейн Джонсън - Скалата събра над 625 млн. долара по целия свят и бе един от най-успешните филмови проекти на годината, отбелязва БГНЕС. Продукцията обаче жънеше успехи и извън кината.
Според портала TorrentFreak.com, "Удар в Рио" през тази година е бил изтеглен нелегално цели 9,3 млн. пъти.
Втори в анкетата на сайта се нарежда "Поредният ергенски запой", който е бил "свален" от Мрежата около 8,8 млн. пъти.
Трети е "ТОР: Богът на гръмотевиците" с 8,3 млн. тегления.
След като се превърна в заглавието с втория най-успешен премиерен уикенд тази година, петия “Бързи и яростни” не забавя темпото, и ако няма внезапен спад в посещаемостта, само до седмица и половина филма ще може да се похвали с приходи от над един милион лева. Както в САЩ, така и в България, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” вече се превърна в най-успешната част от популярната екшън-поредица.
По света, приходите на лентата се равняват на почти половин милиард долара, и без съмнение тя ще се нареди сред най-големите хитове на 2011-та година – повече от впечатляващо постижение за пета част от филмова поредица, която не разчита на по-високите цени за триизмерна прожекция.
Приключенският триизмерен екшън “ТОР: Богът на гръмотевиците” е на втора позиция в класацията. За близо три седмици по кината, филма на Кенет Брана е спечелил 694 289 лева. Въпреки че комиксовия герой Тор не е толкова познат на българската публика, неговия първи игрален филм се представя повече от прилично по кината, и няма да бъде изненадващо, ако и тази продукция достигне границата от един милион лева. “ТОР: Богът на гръмотевиците” вече се превърна в най-печелившата продукция на студиото Марвел в България, надминавайки доста по-известни филми като “Спайдър-мен“ и “Железният човек“. Разбира се, принос за добрите приходи имат както добрата рекламна кампания, така и по-високите цени на 3D-билетите.
Премиерният фантастичен трилър “Свещеник" заема трето място. За първия си уикенд в България, триизмерния филм е спечелил 44 865 лева, а като към това прибавим и приходите от предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 65 328 лева. Още преди премиерата на “Свещеник” се смяташе, че лентата няма да се превърне в хитово заглавие. И изглежда, че точно това ще се случи – въпреки стабилната рекламна кампания и актуалната тема за вампирите, лентата с Пол Бетани и Маги Кю няма шансове да се конкурира със заглавия като “ТОР” и “Бързи и яростни”. “Свещеник” ще подмине границата от сто хиляди лева, но в крайна сметка няма да бъде запомнен като един от големите триизмерни хитови филми на лятото.
Четвърти в класацията е анимационния “Рио”, който за шест седмици е натрупал 900 985 лева.
Филмът на Карлос Салдана оправда напълно всички очаквания и се радва на голям успех не само в България, но и в останалата част от света – само до момента, световните приходи на триизмерната анимация се равняват на 430 милиона долара.
Комедията на братя Фарели, “Ергени за седмица”, е на пета позиция, като след две седмици по кината, приходите й се равняват на 86 180 лева. Въпреки конкуренцията, филма не само запази позицията си от миналата седмица, но и увеличи значително приходите си.
Изглежда че продукцията с Оуен Уилсън и Кристина Апългейт не е била напълно игнорирана от българската публика, за разлика от много подобни комедии, които минаха почти незабелязано по кината. Спечеленото до момента от “Ергени за седмица” може да бледнее на фона на постигнатото от други филми в класацията, но то е напълно прилично за филм от комедийния жанр, чиито представители по принцип се радват на по-голям успех на DVD и Blu-ray пазара.
Шестата позиция е заета от драмата “LOVE.NET”. Филмът се прожектира от близо седем седмици по българските кина, и до момента е натрупал 1 193 221 лева. Лентата без съмнение постигна всичките си цели, и вече се нареди сред най-успешните български продукции на всички времена.
Силното представяне на “LOVE.NET” със сигурност няма да бъде забравено скоро, най-вече заради факта, че тези дни, подобни резултати биват постигнати единствено от дългоочаквани анимации или триизмерни продължения на хитови холивудски филми.
“Вода за слонове”, в който главните роли са поверени на Робърт Патинсън и Рийз Уидърспун, застава на седмо място. За първия си уикенд, премиерната драма е спечелила 10 732 лева. Въпреки звездния актьорски състав и популярния литературен първоизточник, филма на Франсис Лоурънс изглежда не е успял да привлече вниманието на българската публика
Разбира се, продукции от този жанр не могат да се конкурират с високобюджетните летни блокбастъри, но все пак очакванията бяха, че участието на звездата от “Здрач“, Робърт Патинсън, ще привлече почитателите на хитовата вампирска поредица и към “Вода за слонове”. Това обаче не се случи, и подобно на представянето си в останалата част от Европа, филма няма да може да се похвали с големи приходи в България.
Режисираният от Мишел Бонев, “Сбогом, мамо!”, е на осма позиция със спечелени за близо две седмици, 24 399 лева. Изглежда, че медийния шум (бил той и негативен) около филма не е бил достатъчен за да превърне българо-италианската продукция в хит сред масовата публика.
Важно е да се отбележи, че “Сбогом, мамо!” е насочен главно към по-възрастната аудитория, и затова лентата не може да се сравнява по никакъв начин с другата българска продукция в класацията, “LOVE.NET”, чиято публика е съставена най-вече от тийнейджъри и хора до 30-годишна възраст. Слабото представяне на “Сбогом, мамо!” не е изненада, и е всъщност поредното доказателство за това, че публиката предпочита филмите направени за чисто забавление, а не тежките житейски драми, фокусирани единствено върху взаимоотношенията между героите.
Триизмерната анимация “Приключенията на Сами” заема деветото място. За близо един месец, филма е натрупал 65 412 лева – на пръв поглед, разочароващ резултат за анимиран 3D филм, но имайки в предвид, че лентата е европейска и не бе предшествана от мащабна рекламна кампания, тази сума съвсем не е изненадваща. “Приключенията на Сами” няма да се счита за финансов провал, но със сигурност ще бъде един от примерите, доказващи че по-високите цени за триизмерна прожекция не винаги гарантират успех в бокс офиса.
Криминалният трилър с Матю Макконъхи и Райън Филипи, “Адвокатът с Линкълна”, е на десето място в класацията със спечелени, четири седмици след премиерата, 84 119 лева.
Филмът на Брад Фърман се представя изненадващо добре в САЩ, и българските приходи са ако не големи, то прилични за продукция от този жанр. До момента по света, “Адвокатът с Линкълна” е натрупал над 60 милиона долара. ... още »
“Бързи и яростни 5: Удар в Рио” е лидера в българския бокс офис 11.05.2011, 11:34 | синефиш.бг
Точно както се прогнозираше, дългоочаквания екшън с Вин Дизел и Пол Уокър, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио”, оглави българската бокс офис класация, и остави далеч след себе си всякаква конкуренция. За премиерния си уикенд по кината, петия филм от популярната поредица е натрупал 198 963 лева – сума, която превръща лентата в заглавието с втория най-успешен премиерен уикенд тази година, веднага след комиксовия “ТОР: Богът на гръмотевиците”.
На пръв поглед, спечеленото до момента не е толкова впечатляващо, но като прибавим приходите и от предпремиерните прожекции, стартирали седмица преди официалната премиера, общите резултати на “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” се равняват на повече от задоволителните 379 391 лева.
Съдейки по темпото с което трупа приходи, петия “Бързи и яростни” със сигурност ще се представи значително по-добре от четвъртата част, “Бърз и яростен”, която през 2009-а година спечели 535 906 лева. Освен това, лентата има шансове и да достигне границата от един милион лева, което ще си бъде истинско постижение за филм, който не разчита на по-скъпите билети за триизмерна прожекция. Kакто в останалата част от света, така и в България, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” със сигурност ще се превърне в най-успешната част от цялата поредица.
Триизмерният приключенски екшън ,“ТОР: Богът на гръмотевиците”, заема второто място в класацията със спечелени за близо две седмици, 550 162 лева. След като миналата седмица се превърна в най-печелившия филм на студиото Марвел в България, ,“ТОР” не показва признаци на забавяне, и продължава да привлича зрители в кината.
По принцип, комиксовите продукции не са сред най-популярните филмови заглавия в България и освен това, Тор е един от малко известните герои на Марвел по принцип. Затова, досегашното представяне на филма е наистина изненадващо, но не и неочаквано – лентата разчиташе на агресивна рекламна кампания, която представяше филма не като комиксова адаптация насочена единствено към най-отдадените фенове, а като мащабна приключенска фантастика, комбинираща елементи от “Железният човек” и “Сблъсъкът на титаните”. Със сигурност може да се каже, че “ТОР: Богът на гръмотевиците” ще продължи да се представя успешно и в следващите седмици, независимо от конкуренцията, която това лято ще бъде изключително тежка.
Анимацията “Рио” е на трета позиция. За петте седмици от премиерата си, триизмерната продукция е натрупала 849 767 лева. Изглежда, че новите заглавия не оказват сериозно влияние на приходите на лентата, и само за една седмица тя успя да спечели допълнителни близо 100 хиляди лева.
“Рио” вече се превърна в най-печелившата анимация тази година, и освен това е на път да задмине границата от 1 милион лева – поредно доказателство, че триизмерните анимации са жанр от киното, който може да си съперничи и с най-мащабните и дългоочаквани игрални продукции.
Четвърти е българския филм “LOVE.NET”, който за близо шест седмици е спечелил 1 148 649 лева. Въпреки многото нови и силно рекламирани премиерни заглавия, филма на Илиян Джевелеков продължава да удържа позицията си в Топ 5.
“LOVE.NET” вече се превърна не само в един от най-успешните български филми, но и в едно от най-успешните филмови заглавия изобщо. Дори и за отпадне напълно от класацията, лентата се представи повече от впечатляващо, и е поредното доказателство за това, че българското кино умее да създава истински бокс офис хитове.
Премиерната комедия “Ергени за седмица” застава на пето място. До момента, лентата с Оуен Уилсън и Кристина Апългейт е натрупала 45 723 лева.
Комедиите от този вид рядко се превръщат в големи хитове, особено сега, когато триизмерните продукции и дългоочакваните продължения привличат изцяло вниманието на публиката. Затова и спечеленото от “Ергени за седмица” до момента не е изненадващо, и е всъщност напълно нормално за заглавие от този жанр.
“Приключенията на Сами” e на шеста позиция, със спечелена сума за три седмици, равняваща се на 59 804 лева. Въпреки, че продължава да се задържа в класацията, триизмeрната анимация така и не успява да привлече вниманието на по-голям брой зрители.
Изглежда, че не всяка 3D анимация е обречена на гарантиран успех - “Приключенията на Сами” е една от малкото подобни европейски продукции, които се сдобиха с киноразпространение в България, и е доказателство за това, че в този жанр, безапелационни лидери са все още високобюджетните холивудски продукции.
Българо-италианската продукция “Сбогом, мамо!” е на седмо място. За първия си уикенд по българските кина, филма на Мишел Бонев е спечелил едва 11 880 лева. Въпреки медийния шум около скандалната продукция, тя не успя да привлече масовата публика в кината.
Разбира се, никой не е очаквал филма да се превърне в хит от ранга на “LOVE.NET”, но лентата със сигурност имаше шансове за доста по-добър старт. Все пак, не се знае какво ще се случи през втората седмица – няма да бъде изненадващо ако “Сбогом, мамо!” се представи значително по-добре в следващите няколко дни.
Трилърът “Високо напрежение” е на осма позиция със спечелени за седем седмици, 395 696 лева. Филмът с Брадли Купър и Робърт де Ниро, който продължава изненадващо доброто си представяне в България, е нагледен пример за това, че за да бъде хит, не всеки филм трябва да разчита на скъпа рекламна кампания, множество специални ефекти и на по-високите цени за 3D прожекция.
“Високо напрежение” се представя добре не само в България – до момента в САЩ, лентата е спечелила над 77 милиона долара, а общите световни приходи се равняват на 135,649,725 долара.
Най-новият филм с Матю Макконъхи, “Адвокатът с Линкълна”, заема деветото място в класацията. За близо три седмици, криминалния трилър е спечелил 75 306 лева.
Подобно на представянето си в останалата част от света, и в България, “Адвокатът с Линкълна” е вкарал в киносалоните почитателите на този жанр, но не успя да привлече вниманието на по-младата, и значително по-голяма публика, от която в крайна сметка и зависи дали даден филм ще се превърне в бокс офис хит.
Филмът “Жена назаем”, с участието на Адам Сандлър и Дженифър Анистън, е на десета позиция, като за седем седмици е спечелил 209 128 лева – напълно задоволителен резултат за комедия с участието на Сандлър. В последните няколко години, комедийния актьор доказа, че има голям брой почитатели и в България, които изглежда са повече от достатъчно за да превърнат филмите му в хитове.
Имайки в предвид тежкото състояние в което се намира комедийния жанр, по отношение на бокс офиса, приходите на “Жена назаем”, макар и не толкова впечатляващи на фона някои от другите заглавия в класацията, са повече от прилични. ... още »
Но така може да започва и разказ за едни вече доста далечни години, през които холивудските блокбастъри бяха здрави екшъни с мускулести мъжаги, а не разкази за костюмирани герои, раздирани от дълбоки дилеми или тийнейджърски небивалици с магьосници и вампири.
По това време безспорните крале на касовите хитове с екшън ориентация бяха Дон Симпсън и Джери Брукхаймър, като за всеки запознат е ясно, че основната заслуга за успеха се дължи на отишлият си рано от този свят Дон Симпсън. Подписът на дуото стои под безапелационни фаворити на публиката като „Топ гън”, „Ченгето от Бевърли хилс”, „Лоши момчета” и „Скалата”.
Последните два бележат началото на кариерата на един от най-грандоманските режисьори в съвременното американско кино – Майкъл Бей, а и до днес си остават сред най-добрите му попадения. За съжаление сред смъртта на Симпсън, Брукхаймър постепенно започна да измества фокуса си към телевизионни сериали („От местопрестъплението”) и филмови продукции за цялото семейство с минимално количество трупове като „Карибски пирати” и „Принцът на Персия.”
Именно поради това не е никак изненадващо, че излезлият през 2001 година „Бързи и яростни” намери своята публика и въпреки не особено популярните по онова време лица на Вин Дизел и Пол Уокър спечели 207 милиона долара в световния боксофис.
Юнивърсъл виждат добрата възможност и решават да развият идеята в още една серия въпреки отказа за участие от страна на Дизел. Уокър в комбинация с Тайрийз Гибсън изглежда е напълно достатъчен, защото „Бързи и яростни 2” носи цели 236 милиона долара от киноразпространение.
През 2006 на режисьорския стол на поредицата сяда Джъстин Лин. Дебютът му с „Бързи и яростни: Tokyo drift” поема в съвсем различна посока и въпреки отсъствието на двете големи звезди на поредицата успява да донесе 158 милиона само от показ в кината по целия свят.
Енергичният подход на Лин явно намира привърженици сред собствениците на Юнивърсъл, защото те му гласуват доверие с голямото рестартиране на франчайза, случило се през 2009 година. Позападналите кариери на Дизел и Уокър ги карат да преосмислят позициите си и двамата се завръщат заедно с Джордана Брустър и Мишел Родригез в „Бърз и яростен.” Успехът на филма ясно показва, че на публиката никога няма да й омръзнат здравите тупалки и автомобилни преследвания, а 353 милиона долара бокс офис са рекорд за серията и причина да се започне светкавично подготовка по следващия епизод от уличната сага.
Така стигаме до настоящата 2011 година. От Юнивърсъл отново залагат на априлска премиерна дата, за да изпреварят летните хитове на всички останали студия – ход, който се е доказал успешен още през 2009 година.
За да си подсигурят още по-изгодна изходна позиция продуцентите на филма си осигуряват услугите на Дуейн Джонсън - Скалата („Добре дошли в джунглата”, „Безпощадно”) в една от главните роли и събират почти всички актьори от предишните серии за една взривоопасна мисия, която може да си съперничи само с приключенията на Том Круз в „Невъзможна мисия.”
За щастие успехът на предишния филм от поредицата е развързал кесиите и бюджетът позволява по-автентични снимки и не толкова широко използване на компютърна анимация, което беше особено видно в епизоди от „Бърз и яростен.”
Както подсказва подзаглавието, тук действието е ситуирано в Рио, където главните герои на историята се укриват след дръзко бягство от органите на реда в САЩ. След отваряща начална сцена с кражба на коли от движещ се експресен влак, нашите познайници се оказват от единия край на остър конфликт с местния бос на подземния свят, който се ползва от закрилата на полицията в корумпирано Рио. В надпреварата за главите на Доминик Торето и Брайън О’Конър се намесва и безмилостен преследвач (Дуейн Джонсън), който пристига с екипа си в слънчева Бразилия, за да нанесе повече разруха от американската армия в страни от Третия свят.
Бързите коли този път не са просто средство за мерене мъжеството на техните притежатели, но подобно на ситуацията в култовия „Италианска афера” биват използвани при подготовката и реализирането на дързък обир, чиято цел е ужилването на местния криминален бос и задигането на целия му наличен капитал.
Финалната гонитба, която продължава поне 20 минути, е нещо, което трудно може да се опише и е по-добре директно да се види на голям екран. Единствената аналогия, която ми идва наум е бясната гонитба по моста от „Лоши момчета 2”, която си мислех, че никога няма да бъде надмината.
Тук обаче Джъстин Лин се представя като достоен последовател на Майкъл Бей и успява да създаде не само най-динамичната и заредена с максимум екшън серия от поредицата, но и филм, който спокойно се нарежда до образците в жанра, чийто маестро е самият Бей.
Между пукотевицата и пушека се прокрадват темите за силата на семейството, значението на лоялността и цената на направения избор, но като цяло едва ли някой зрител ще отиде на филм като „Бързи и яростни 5: Удар в Рио” за нещо по-различно от екшън, екшън и пак ешън. А екшънът тук е наистина в изобилие и ще удовлетвори максимално тази част от публиката, която носталгично е вперила взор в споменатите вече последни 2 десетилетия на 20 век.
Смазващите резултати от премиерния уикенд в целия свят, които наброяват 165 милиона са живото доказателство, че хората винаги ще искат да гледат първокачествени холивудски продукции, чиято основна цел е да забавляват и нямат никакви претенции да обременяват сивото ви вещество. А без съмнение филмът ще помете и българския бокс офис, като само остава да си пожелаем, че и без това рисковата ситуация по родните пътища няма да се усложни допълнително от въодушевени след прожекцията „мъжаги”, които с радост са готови да избият комплексите си на пътя.
“Бързи и яростни 5: Удар в Рио” е на върха на американския бокс офис 02.05.2011, 04:44 | синефиш.бг
Дългоочакваният екшън “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” успя да оправдае всички очаквания и даде подобаващ старт на летния киносезон. Петата част от популярната поредица оглави американската бокс офис класация със спечелени за премиерния уикенд 83,630,000 долара – сума, която превърна “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” не само в заглавието с най-успешен премиерен уикенд за годината, но и във филма с най-печеливш дебют за студиото-разпространител Universal Pictures.
Въпреки значителния бюджет от 125 милиона долара, и факта че не се разпространява в триизмерен формат, екшъна с Вин Дизел и Дуейн Джонсън – Скалата без съмнение ще се превърне в един от хитовете на 2011-та година. До момента по света, лентата е спечелила над 160 милиона долара, а продуцента Нийл Моритс потвърди намерението на Universal Pictures да направи и шести филм от поредицата, отново със същия актьорски състав. Имайки в предвид, че “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” е на път да се превърне в най-успешната част от поредицата, продуцентите няма да губят време, и по всяка вероятност работата по следващия филм ще започне преди края на тази година.
Триизмерната анимация “Рио” е на втора позиция, със спечелени за три седмици 103,627,000 долара. Филмът на Карлос Салдана бе начело на американския бокс офис в продължение на две седмици и въпреки че изгуби тази позиция, той продължава да привлича публика.
За радост на създателите си, “Рио” вече се превърна в един от най-успешните анимационни филми на годината не само в САЩ, но и в останалата част от света. Общите световни приходи на лентата вече надвишават сумата от 360 милиона долара.
Комедията на сценарист-режисьора Тайлър Пери, “Madea's Big Happy Family”, застава на трето място. За две седмици по кината, независимата продукция вече е натрупала 41,080,000 долара.
По всичко изглежда, че филмите разказващи за циничната и устата Мадея все още привличат голяма част от американската публика в киносалоните. По света, филмите на Тайлър Пери не получават широко разпространение, но съдейки по постоянните успехи на творбите му в САЩ, от студиото Lions Gate Entertainment планират да разпространяват “Madea's Big Happy Family” в големите европейски и австралийски кина.
Драмата с Робърт Патинсън и Рийз Уидърспун, “Вода за слонове”, заема четвърта позиция, като за две седмици е спечелила 32,263,000 долара. Режисираният от Франсис Лоурънс филм не се превърна в очаквания хит, но също така, имайки в предвид сравнително малкия бюджет от 35 милиона долара, лентата няма да се счита и за провал. Преди премиерата се смяташе че “Вода за слонове” има шансове да повтори успеха на “Здрач”, не само заради участието на любимеца на тийнейджърките Робърт Патинсън, но и заради факта че лентата е базирана на изключително популярна и успешна новела. Въпреки че не успя да повтори успеха на “Здрач”, лентата на Франсис Лоурънс поне ще покрие бюджета си, и очакванията на анализаторите са за по-стабилни приходи по света.
На пето място е премиерната тийнейджърска комедия “Балът”. Създаден в традицията на “Училищен мюзикъл” и насочен към същата аудитория, филма спечели за първия си уикенд скромните 5,000,000 долара. Въпреки че е нискобюджетна продукция, очакванията на бокс офис анализаторите бяха за приходи от първия уикенд равняващи се на поне 9 милиона долара колкото е и бюджета на самия филм.
Но съдейки по спечеленото до момента, “Балът” ще бъде причислен към многото неуспешни опити да се повтори големия успех на “Училищен мюзикъл”. Без съмнение, лентата ще се радва на по-голям успех на DVD и Blu-ray пазара.
Триизмерната анимация “Червената шапчица: Таен агент 3D” застава на шеста позиция. За първия си уикенд по американските кина, филма е спечелил едва 4,140,000 долара. Въпреки че в момента триизмерните анимации се радват на засилен интерес от страна на публиката, “Червената шапчица: Таен агент 3D” се представи доста под очакванията и за съжаление на създателите, лентата се превърна в триизмерната продукция с най-разочароващ премиерен уикенд в САЩ.
За да бъде покрит бюджета от 30 милиона долара, от студиото The Weinstein Company ще трябва да разчитат на значително по-високи приходи извън територията на Северна Америка.
Независимата драма “Soul Surfer” е на седмо място, със спечелени за близо един месец, 33,775,000 долара. Една от изненадите на сезона, първоначално замислена като телевизионна продукция, “Soul Surfer” се представя много по-добре от очакваното за независим филм сдобил се с ограничено разпространение.
Бюджетът от 18 милиона долара е отдавна покрит, и въпреки че е изминал един месец от премиерата, филма продължава да увеличава значително приходите си. В най-добрия случай, преди да бъде свален от кината, “Soul Surfer” ще надмине границата от 40 милиона долара.
Осми е хорърът “Insidious”, който за пет седмици е натрупал 48,307,000 долара. Филмът с бюджет от малко над един милиона долара, продължава успешното си представяне и продуцентите вече подготвят продължението.
Също както изненадващия хит “Паранормална активност”, “Insidious” доказа че не винаги е нужен огромен бюджет и шоково насилие за да може един филм на ужасите да привлече публиката в кината. До една седмица, филма на Джеймс Уан ще може да се похвали с приходи от над 50 милиона долара.
Анимацията “Скок-подскок” заема девета позиция. За близо пет седмици, продукцията за приключенията на великденския заек е спечелила 105,276,000 долара.
Въпреки че рекламната кампания на филма не бе толкова мащабна, досегашните приходи надминават многократно очакванията на бокс офис анализаторите. “Скок-подскок” вече е един от само четирите филма тази година (другите три са “Ранго”, “Жена назаем” и “Рио”), които успяха да натрупат приходи от над 100 милиона долара само в САЩ.
Трилърът “Първичен код”, в който участват Мишел Монаган и Джейк Гиленхал, е на десето място със спечелени за пет седмици, 48,909,000 долара. Приходите от премиерния уикенд не бяха обнадеждаващи и по всичко изглеждаше, че филма ще се окаже финансово разочарование.
Но през втората си седмица по американските кина, “Първичен код” получи нужната подкрепа от публиката, и лентата вече може да се похвали с ако не големи, то с прилични за подобен род филми приходи. Бюджетът от 30 милиона долара е вече покрит, а общите световни приходи на филма се равняват на 83,909,000 долара.
Бокс офис класация на Северна Америка за периода 29 април - 01 май 1 Fast Five - $83.6M / $83.6M 2 Rio - $14.4M / $104M 3 Madea's Big Happy Family - $10.1M / $41.1M 4 Water for Elephants - $9.12M / $32.3M 5 Prom - $5M / $5M 6 Hoodwinked Too! Hood VS. Evil - $4.14M / $4.14M 7 Soul Surfer - $3.3M / $33.8M 8 Insidious - $2.69M / $48.3M 9 Hop - $2.56M / $105M 10 Source Code - $2.53M / $48.9M ... още »
Нов плакат "Бързи и яростни 5: Удар в Рио" 18.03.2011, 11:31 | синефиш.бг
Вин Дизел и Пол Уокър предвождат завръщането на звездите от всички епизоди на БЪРЗИ И ЯРОСТНИ в новата 5-та поред част от взривоопасната поредица. В този епизод бившият полицай Брайън О’Конър (Пол Уокър) си партнира с добре познатия бивш пандизчия Дом Торето (Вин Дизел). Високите залози достигат нови крайности с присъединяването на Дуейн Джонсън, както и със завърналите се добре познати Джордана Брустър, Крис "Лудакрис" Бриджис, Тайриз Гибсън, Сунг Канг, Гал Гадо, Мат Шулц, Тего Калдерон и Дон Омар.