Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Бокс офис За втора поредна седмица, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” е на върха на българския бокс офис

За втора поредна седмица, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” е на върха на българския бокс офис
“Бързи и яростни 5: Удар в Рио” и през втората си седмица е отново на лидерската позиция в бокс офис
Cinefish.bg

Бокс офис
За втора поредна седмица, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” е на върха на българския бокс офис

18.05.2011, 10:52  |   Видяна: 3608  |   синефиш.бг  |   БОКС ОФИС
Без да бъде изненада за никого, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” продължава победоносния си поход по българските кина, и през втората си седмица е отново на лидерската позиция в бокс офис класацията. За изминалите дни от предпремиерата, която се състоя на 29-ти април, филма е натрупал впечатляващите 654 983 лева.

Бързи и яростни 5: Удар в РиоСлед като се превърна в заглавието с втория най-успешен премиерен уикенд тази година, петия “Бързи и яростни” не забавя темпото, и ако няма внезапен спад в посещаемостта, само до седмица и половина филма ще може да се похвали с приходи от над един милион лева. Както в САЩ, така и в България, “Бързи и яростни 5: Удар в Рио” вече се превърна в най-успешната част от популярната екшън-поредица.

По света, приходите на лентата се равняват на почти половин милиард долара, и без съмнение тя ще се нареди сред най-големите хитове на 2011-та година – повече от впечатляващо постижение за пета част от филмова поредица, която не разчита на по-високите цени за триизмерна прожекция.

Thor 3DПриключенският триизмерен екшън “ТОР: Богът на гръмотевиците” е на втора позиция в класацията. За близо три седмици по кината, филма на Кенет Брана е спечелил 694 289 лева. Въпреки че комиксовия герой Тор не е толкова познат на българската публика, неговия първи игрален филм се представя повече от прилично по кината, и няма да бъде изненадващо, ако и тази продукция достигне границата от един милион лева. “ТОР: Богът на гръмотевиците” вече се превърна в най-печелившата продукция на студиото Марвел в България, надминавайки доста по-известни филми като “Спайдър-мен“ и “Железният човек“. Разбира се, принос за добрите приходи имат както добрата рекламна кампания, така и по-високите цени на 3D-билетите.

Премиерният фантастичен трилър “Свещеник"Свещеник заема трето място. За първия си уикенд в България, триизмерния филм е спечелил 44 865 лева, а като към това прибавим и приходите от предпремиерните прожекции, сумата се увеличава на 65 328 лева. Още преди премиерата на “Свещеник” се смяташе, че лентата няма да се превърне в хитово заглавие. И изглежда, че точно това ще се случи – въпреки стабилната рекламна кампания и актуалната тема за вампирите, лентата с Пол Бетани и Маги Кю няма шансове да се конкурира със заглавия като “ТОР” и “Бързи и яростни”. “Свещеник” ще подмине границата от сто хиляди лева, но в крайна сметка няма да бъде запомнен като един от големите триизмерни хитови филми на лятото.

РиоЧетвърти в класацията е анимационния “Рио”, който за шест седмици е натрупал 900 985 лева.

Филмът на Карлос Салдана оправда напълно всички очаквания и се радва на голям успех не само в България, но и в останалата част от света – само до момента, световните приходи на триизмерната анимация се равняват на 430 милиона долара.




Ергени за седмицаКомедията на братя Фарели, “Ергени за седмица”, е на пета позиция, като след две седмици по кината, приходите й се равняват на 86 180 лева. Въпреки конкуренцията, филма не само запази позицията си от миналата седмица, но и увеличи значително приходите си.

Изглежда че продукцията с Оуен Уилсън и Кристина Апългейт не е била напълно игнорирана от българската публика, за разлика от много подобни комедии, които минаха почти незабелязано по кината. Спечеленото до момента от “Ергени за седмица” може да бледнее на фона на постигнатото от други филми в класацията, но то е напълно прилично за филм от комедийния жанр, чиито представители по принцип се радват на по-голям успех на DVD и Blu-ray пазара.

LOVE.NETШестата позиция е заета от драмата “LOVE.NET”. Филмът се прожектира от близо седем седмици по българските кина, и до момента е натрупал 1 193 221 лева. Лентата без съмнение постигна всичките си цели, и вече се нареди сред най-успешните български продукции на всички времена.

Силното представяне на “LOVE.NET” със сигурност няма да бъде забравено скоро, най-вече заради факта, че тези дни, подобни резултати биват постигнати единствено от дългоочаквани анимации или триизмерни продължения на хитови холивудски филми.


Вода за слонове”, в който главните роли са поверени на Робърт Патинсън и Рийз Уидърспун, застава на седмо място. За първия си уикенд, премиерната драма е спечелила 10 732 лева. Въпреки звездния актьорски състав и популярния литературен първоизточник, филма на Франсис Лоурънс изглежда не е успял да привлече вниманието на българската публика

Разбира се, продукции от този жанр не могат да се конкурират с високобюджетните летни блокбастъри, но все пак очакванията бяха, че участието на звездата от “Здрач“, Робърт Патинсън, ще привлече почитателите на хитовата вампирска поредица и към “Вода за слонове”. Това обаче не се случи, и подобно на представянето си в останалата част от Европа, филма няма да може да се похвали с големи приходи в България.


Сбогом, мамо!Режисираният от Мишел Бонев, “Сбогом, мамо!”, е на осма позиция със спечелени за близо две седмици, 24 399 лева. Изглежда, че медийния шум (бил той и негативен) около филма не е бил достатъчен за да превърне българо-италианската продукция в хит сред масовата публика.

Важно е да се отбележи, че “Сбогом, мамо!” е насочен главно към по-възрастната аудитория, и затова лентата не може да се сравнява по никакъв начин с другата българска продукция в класацията, “LOVE.NET”, чиято публика е съставена най-вече от тийнейджъри и хора до 30-годишна възраст. Слабото представяне на “Сбогом, мамо!” не е изненада, и е всъщност поредното доказателство за това, че публиката предпочита филмите направени за чисто забавление, а не тежките житейски драми, фокусирани единствено върху взаимоотношенията между героите.


Приключенията на СамиТриизмерната анимация “Приключенията на Сами” заема деветото място. За близо един месец, филма е натрупал 65 412 лева – на пръв поглед, разочароващ резултат за анимиран 3D филм, но имайки в предвид, че лентата е европейска и не бе предшествана от мащабна рекламна кампания, тази сума съвсем не е изненадваща.
Приключенията на Сами” няма да се счита за финансов провал, но със сигурност ще бъде един от примерите, доказващи че по-високите цени за триизмерна прожекция не винаги гарантират успех в бокс офиса.



Адвокатът с ЛинкълнаКриминалният трилър с Матю Макконъхи и Райън Филипи, “Адвокатът с Линкълна”, е на десето място в класацията със спечелени, четири седмици след премиерата, 84 119 лева.

Филмът на Брад Фърман се представя изненадващо добре в САЩ, и българските приходи са ако не големи, то прилични за продукция от този жанр.  До момента по света, “Адвокатът с Линкълна” е натрупал над 60 милиона долара.
Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg