Премиерното излъчване на филма по bTV снощи привлече близо 1 милион зрители (рейтинг 13,2% и дял 39%) и очаквано се превърна в абсолютен лидер в телевизионния праймтайм. В часовия слот от 20:00 до 21:00 часа „Мисия Лондон” привлича с близо 600 000 зрители повече от прекия конкурент на bTV, независимо от старта на новия праймтаймов формат на Нова телевизия.
„Мисия Лондон” е първата копродукция на bTV, съвместно със СИА, с която медията стратегически започна да се развива в областта на модерното кино, навлизайки и на големия екран.
Тази неделя от 20:00 ч. за първи път в телевизионния ефир зрителите на bTV ще могат да се насладят на най-успешния български филм през последните 20 години – „Мисия Лондон”.
Лентата е по романа на Алек Попов, който е и главен сценарист на филма. Продуцент е СИА, в лицето на Димитър Митовски и Иван Дойков. bTV, асоцииран партньор на „Мисия Лондон”, подкрепя качествените и стойностни български проекти, както в телевизионния ефир, така и в областта на игралното кино.
„Мисия Лондон” има уникални постижения в съвременната кино история, като разби досегашните рекорди по посещаемост в киносалоните в България – не само сред българските, но и сред чуждите продукции.
От официалното разпространение на филма на 16 април до 26 юли 2010 зрителите, които са гледали продукцията, са 366 535, а приходите от продажби на билети надхвърлят 2 милиона лева.
„Мисия Лондон” преобърна целия модел на кинопроизводство, като наложи нови стандарти и промени представите на аудиторията за българско кино.
На 26 октомври 2010 (Димитровден) „Мисия Лондон” излиза на DVD. Феновете на филма ще могат да го закупят, придружен от много бонус материали, в специализираните магазини в цялата страна или да го поръчат на официалната страница на „Мисия Лондон” www.mission-london.com.
Димитър Митовски, Алек Попов, Юлиан Вергов и Ана Пападопулу ще зарадват всички почитатели на филма с присъствието си в The Mall – магазин “Public” (на етаж 0 в търговския център) - 26 октомври, от 19:30 часа, където ще раздават автографи.
Звездното присъствие от „Мисия Лондон” ще продължи в същия магазин с Любо Нейков, Павел Чернев и Андреа на 30.10.2010 от 19:30 ч., а Коцето Калки и Ернестина Шинова ще бъдат там на 31-ви октомври, 16 часа.
На 6 ноември в “Public” Димитър Митовски, Орлин Горанов и Коцето Калки ще се посветят на раздаване на автографи от 19:30 ч., а финал на тази инициатива ще сложат гавните герои на „Мисия Лондон” Юлиан Вергов, Ана Пападопулу и авторът на романа и съсценрист на „Мисия Лондон” Алек Попов на 7 ноемрви, 16:00 ч., магазин “Public”, The Mall.
„Мисия Лондон” има уникални постижения в съвременната киноистория, като разби досегашните рекорди по посещаемост в киносалоните в България – не само сред българските, но и сред чуждите продукции. От официалното разпространение на филма на 16 април 2010, близо 400 000 души са гледали филма в киносалоните в цялата страна.
„Мисия Лондон” е копродукция между Унгария, Македония, Швеция и Англия. Мажоритарен продуцент на филма е „СИА” ЕАД, продуценти са Димитър Митовски и Иван Дойков, с подкрепата на Изпълнителна Агенция „Национален филмов център”. „А+ филмс” разпространява „Мисия Лондон” в България. Филмът е подкрепен и от Загорка, България Ер и KFC. Ставайки основен партньор на най-новия български филм, водещият бирен бранд Загорка стартира своята дългосрочна кампания в подкрепа на киното, с която цели да предлага качествени и неповторими преживявания.
Като асоцииран партньор на филма "Мисия Лондон", bTV подкрепя качествените и стойностни български проекти, както в телевизионния ефир, така и в областта на игралното кино. Българският сериал "Стъклен дом", който bTV представя е дело на същия продуцентски екип.
Медийни партньори на филма са: списание Програмата, радио FM+ и вестник Уикенд.
На 29-и август във Варна се проведе пресконференция на изпълнителния директор на Националния филмов център Александър Донев. На нея той запозна присъстващите представители на медиите с подготовката на предстоящия 29-и фестивал на българското игрално кино “Златна роза”, който ще се проведе от 2 до 8 октомври 2010 година във Варна.
Традиционни организатори на фестивала са Изпълнителна агенция „Национален филмов център с подкрепата на Министерството на културата, община Варна, Българската национална телевизия и Фестивален и конгресен център – Варна. Тази година за първи път като съорганизатор е привлечена варненската фирма „Артин Вижън”, специализирана в провеждането на музикални и филмови събития.
Фестивалната програма включва всички български игрални филми, произведени през последните две години. Това са 24 заглавия, които ще бъдат показани в рамките на шест дни в залите на Фестивален и конгресен център. 15 от тези филми са реализирани с финансовата подкрепа на Изпълнителна агенция “Национален филмов център”, като 11 от тях са завършени през 2010 година. Още 6 филма са продуцирани от БНТ, а други 3 са независими продукции, финансирани извън системата. Половината от тези филми са дебюти за режисьорите.
Фестивалът се провежда в значително променена среда за новото българско кино. Филми като лауреатите на предишния фестивал "Дзифт" и "Светът е голям и спасение дебне отвсякъде", спечелиха интереса и признанието не само на поредица от международни фестивали, но и на зрителите в различни кътчета на света.
Те са последвани от "Източни пиеси", показан в 15-дневката на режисьорите в Кан 2009 и на още десетки международни фестивали, и "Мисия Лондон", най-популярният български филм за последните 20 години с почти 370 хиляди зрители досега.
И двата филма тепърва ще се състезават за националните фестивални отличия на “Златна роза” 2010. Сред актьорите, участници в новите български филми, са някои от най-популярните български артисти – Стефан Данаилов, Татяна Лолова, Христо Шопов, Янина Кашева, Николай Урумов, Христо Мутафчиев, Весела Казакова, Георги Стайков, Деян Донков, Стефан Вълдобрев, Валери Йорданов, Иван Бърнев, Захари Бахаров, Филип Аврамов както и някои от най-актуалните нови лица като Калин Врачански, Явор Бахаров, Радина Кърджилова, Ованес Торосян, Анна Титова и др.
Тази година в рамките на “Златна роза” 2010 за първи път ще бъде проведен и конкурс за български късометражен игрален филм. Неговата цел е да популяризира кратката форма на игралното кино и да стимулира изявите на най-младото поколение кинематографисти.
Филмите, включени в конкурсната програма на фестивала, ще бъдат оценявани от петчленно жури. Негов председател е режисьорът Иван Ничев, познат на филмовите зрители със „След края на света” (1999) и „Пътуване за Йерусалим” (2003), носител на „Златна роза” за своя филм „1952: Иван и Александра” от фестивала през 1988 година. Останалите членове на журито са : Севда Шишманова (телевизионен журналист, автор на документални филми, програмен директор на Българската национална телевизия), Ирен Кривошиева (актриса с повече от 20 роли в български игрални филми, сред които са „Хотел Централ” (1983), „В името на народа” (1984), „Романтична история” (1985), „Аз, Графинята” (1989), „Единственият свидетел” (1990)), Харалан Александров (социален антрополог, преподавател в „Нов български университет”, д-р по антропология, член на настоятелството на фондация „Отворено общество”) и Димитър Динев (писател, живеещ във Виена, автор на романа „Ангелски езици”, сборника с разкази „Светлина над главата”, пиесите „Кожа и небе” (отличена с „Аскеер” за 2007 година), „Къщата на съдията”, „Деликатно нещо е душата”).
Журито ще присъди следните награди: „Златна роза” за най-добър филм; Специална награда на град Варна; Награда за най-добър телевизионен филм; Награда за най-добър режисьор; Награда за най-добър сценарист; Награда за най-добър оператор; Награда за най-добра актриса; Награда за най-добър актьор; Награда за режисьорски дебют; 2 диплома за конкретни индивидуални постижения;
Фестивалът ще бъде открит на 2 октомври 2010 година с филма на Димитър Митовски по романа на Алек Попов „Мисия Лондон”, а преди закриването на 9 октомври ще се проведе уъркшоп с международно участие на тема „Стратегии за международен успех на съвременното българско кино”.
От името на организаторите Александър Донев обяви също така тяхното решение занапред фестивалът да се провежда ежегодно, за да има своето постоянно място в националния и международен календар на културни и филмови събития.
На 26 октомври 2010 г. „Мисия Лондон” излиза на DVD и ще бъде първият български филм издаден в Blu-ray формат.
Феновете на филма ще могат да го закупят, придружен от много бонус материали, в специализираните магазини в цялата страна или да го поръчат на официалната страница на „Мисия Лондон” www.mission-london.com.
„Мисия Лондон” има уникални постижения в съвременната киноистория, като разби досегашните рекорди по посещаемост в киносалоните в България – не само сред българските, но и сред чуждите продукции. От официалното разпространение на филма на 16 април до 26 юли 2010 зрителите, които са гледали продукцията на режисьора Димитър Митовски са 366 535, а приходите от продажби на билети са 2 579 516 лева.
„Мисия Лондон” е копродукция между Унгария, Македония, Швеция и Англия. Мажоритарен продуцент на филма е „СИА” ЕАД, продуценти са Димитър Митовски и Иван Дойков, с подкрепата на Изпълнителна Агенция „Национален филмов център”. „А+ филмс” разпространява „Мисия Лондон” в България. Филмът е подкрепен и от Загорка, България Ер и KFC. Ставайки основен партньор на най-новия български филм, водещият бирен бранд Загорка стартира своята дългосрочна кампания в подкрепа на киното, с която цели да предлага качествени и неповторими преживявания.
Като асоцииран партньор на филма "Мисия Лондон", bTV подкрепя качествените и стойностни български проекти, както в телевизионния ефир, така и в областта на игралното кино. Българският сериал "Стъклен дом", който bTV представя е дело на същия продуцентски екип.
Медийни партньори на филма са: Списание OK!, Списание Капитал Light, радио FM+, Dnes.bg, вестник Уикенд и списание Програмата.
Допълнителна информация за „Мисия Лондон”
„Мисия Лондон” е ексцентрична комедия, базирана на едноименната книга на Алек Попов. Основното действие на филма се развива в българското посолство в Лондон и въпреки че историята и героите звучат болезнено правдоподобни, те са изцяло плод на въображението на авторите на книгата и филма.
Първият снимачен ден на „Мисия Лондон” беше на 6 юли и периодът на заснемане продължи общо девет седмици до 4 септември 2009. Стартът беше в Лондон, а снимачните площадки на продукцията бяха съсредоточени в централната част на града около емблематичния мост Тауър Бридж, Парламента и в администрацията на Бъкингамския дворец. На 21 юли снимачната площадка на филма се премести в България, където той беше завършен.
Димитър Митовски е един от основателите на две от най-успешните български продуцентски компании „СИА” и „Камера”, заснел е над 500 реклами за най-големите рекламодатели у нас и е автор на късометражните филми „Върнете заека” и „Лошият заек”, които са номинирани в „Седмицата на критиката” на кинофестивала в Кан през 2005 и 2007 година.
Компанията “СИА” е създадена през 1993 г. и е специализирана в продуцирането и реализацията на игрални и документални филми, телевизионни продукции, рекламни и музикални видео клипове. Освен филмовата продукция в портфолиото на компанията са над 2000 рекламни клипове и най-популярните риалити предавания – Big Brother, VIP Brother, Стани богат, Сделка или не и др.
Българската комедия "Мисия Лондон" прехвърли границата от 2,5 млн. лв. приходи от киносалоните у нас, предаде АСН.
Филмът на Димитър Митковски е гледан от общо 358 511 зрители и е събрал 2 537 393 лв. от 16 април до този уикенд, съобщи БТА, цитирайки данните от киносалоните, събрани в българския бокс офис.
Приходите на българското заглавие за уикенда го отвеждат на шеста позиция в бокс офиса.
Първи е премиерата с Том Круз и Камерън Диас "Истинска измама".
В официалната фен страницата на филма “Мисия Лондон” се появи информация, че освен на DVD, “Мисия Лондон” ще бъде първият български филм, издаден и в Blu-ray формат.
Премиерната дата на DVD и Blu-ray изданията ще бъдат обявени на 1 август 2010 г.
Извън конкурсната програма на ХХХII Московски международен кинофестивал (ММКФ) в секцията "Гала премиери" беше представен българският филм на Димитър Митовски "Мисия Лондон", съобщи сайтът Профисинема, цитиран от БТА.
Славяните донесоха в Москва много смешен филм, който зададе тона на ММКФ за целия ден, пише руският сайт. На среща с журналисти комедията беше представена от режисьора Димитър Митовски и от продуцента Иван Дойков. "Мисия Лондон" осмива българския манталитет.
"В центъра на вниманието на лентата са всички недостатъци, свойствени на нашия народ" - призна режисьорът. В родината си филмът премина с голям успех. Оказва се, че българските чиновници нямат нищо против да се посмеят над себе си. По думите на Митовски след премиерата в София служители на Министерството на културата на България започнали масово да изкупуват билети за филма.
"Самоиронията е свойствена на българите" - каза Митовски на пресконференцията в руската столица. "Разбира се, аз разчитах на такава реакция, защото главната задача на този филм е да покаже на моите съотечественици как се държат, за да не постъпват повече така" - сподели режисьорът. Следващата година, може би, ние също ще имаме възможност да се посмеем над себе си, пише сайтът.
По думите на Митовски вече се работи над продължението на филма. Възможно е новата лента да се нарича "Мисия Москва". В нея вече ще бъдат показани отношенията между българите и руснаците, а също между българите и жителите на други постсъветски републики.
"Мисия Лондон" вече официално е най-успешният български филм във финансово отношение в последните 20 години.
Продукцията на Димитър Митовски регистрира приходи от 2 милиона лева (!) за първия си месец на екран. Тя е била изгледана от 290 хиляди зрители до момента в общо 29 салона в страната.
След последния уикенд обаче, ексцентричната комедия изгуби първото място в родния боксофис, предавайки "щафетата" на новия "Робин Худ" на Ридли Скот.
При всички положения обаче, "Мисия Лондон" има какво още да гони - все още революционният блокбъстър "Аватар" е с най-впечатляващи приходи у нас до момента - 5 344 989 лева, спечелени от премиерата му от 16 декември миналата година до днешна дата.
Междувременно българският хит дефилира и на фестивала в Кан, където търси световни разпространители и продуценти. Предвид холивудската му визия, е съвсем нормално да очакаме положително развитие и по този въпрос...
Едно от най-атрактивните заглавия в българското кино в последните години - "Мисия Лондон" продължава да чупи всички рекорди в историята на родно филмопроизводство.
След третия уикенд от премиерата на ексцентричната комедия, тя вече може да се похвали с приходи от 1 540 261 лева, информираха разпространителите от "А+".
Той се дължи на доста впечатляващата бройка от 213 315 зрители, които са гледали филма досега, а билетите все още продължават да са кът за седмица напред.
Както е тръгнало пък, в най-скоро време продукцията ще избие и действително впечатляващия за родното кино бюджет от около 1,5 млн. лева, а режисьорът Димитър Митовски може да е спокоен, че високите му очаквания за успеха на филма се оправдаха изцяло.