Северноамериканският бокс офис отново е в разгара си с четири нови заглавия (всичките с впечатляващи резултати) и най-печелившият януарски уикенд в историята. Публиката наводни киносалоните и рекордът беше поставен в Деня на Мартин Лутър Кинг. Комедията „Paul Blart: Mall Cop” изпревари всички очаквания и излезе начело, а забранените за лица до 18 години „My Bloody Valentine 3D” и „Notorious” също генерираха завидни суми. Детският „Хотел за кучета” дебютира със задоволителен резултат и се включи в първата петица.
Дядо Коледа вероятно е направил подарък на холивудските студия, тъй като почти всички заглавия, дебютирали през последните четири седмици се радват на голям успех сред зрителите, които явно са в настроение за кино. Всъщност, от Коледа насам единайсет филма са стартирали със 17 или повече милиона долара. Миналата година по това време филмите с такива приходи са само четири. Общата печалба от топ 20 е $190 милиона за периода от петък до неделя, което задминава празничния уикенд около Деня на благодарността с 20%. Седмицата около Деня на Мартин Лутър Кинг никога не е била толкова финансово успешна. Очаква се с празника в понеделник четиридневната сметка на топ 20 да достигне $225 милиона или дори повече.
Sony оглавиха чартовете с 33.8 милиона долара с „Paul Blart: Mall Cop”, което изненада и най-оптимистичните прогнози на студиото. Семейната комедия отбеляза среден резултат от 10,751 долара на екран (от 3,144 кина) и установи Кевин Джеймс като привличащо публиката лице. Заставайки в центъра на хитовия сериал „King of Queens”, актьорът досега на имал възможността да играе в главна роля на големия екран. Вместо това винаги е бил подгряващ на вече утвърдени бокс офис титани като Уил Смит в „Хитч” и Адам Сандлър в „Обявявам ви за законни Чък и Лари”. “Бларт” дори победи дебютните резултати на последните филми и на двете звезди.
„Седем души” на Смит се добра до едва $14.9 милиона, докато „Приказки за лека нощ” на Сандлър дебютира с $27.5 милиона. Джеймс привлече главно отрицателни рецензии, което обаче не означаваше нищо за зрителите, търсещи 90 минути безмозъчна забава.
Клинт Истууд продължава да жъне успехи въпреки $95-те милиона, които четирите нови ленти отмъкнаха под носа му. „Гранд Торино” отбеляза малък спад от 25% през втория си уикенд и грабна $22.2 милиона. Warner Bros. се радват на продължителен успех с повечето филми на Клинт Истууд, тъй като по-възрастните фенове обикновено не гледат филма по време на дебютния му уикенд. Със $73.2 милиона вече в джоба, „Торино” може да приключи с $140 или повече милиона.
Битката за третото място беше тежка, но за трите дни от петък до неделя хорърът „My Bloody Valentine 3D” излезе победител. Ужасът на Lionsgate се задоволи с $21.9 милиона от 2,534 зали, средно по 8,642 долара на екран. Това е и най-големият дебют на 3D филм досега, като 1,033 (41%) от всичките зали го прожектират в дитигалната 3D версия. Допълнителните 2-3 долара на билет, които хората трябва да платят за новата технология, също помогна за набъбването на финалната сума. Това е и вторият най-добър дебют за студиото за последните 14 месеца след „Убийствен пъзел V” и неговите $30.1 милиона.
„Valentine” доказа нуждата от интересен хорър в началото на годината и последва успешния дебют на „Нероденият” от миналата седмица. Критиците този път са необичайно благосклонни към „Valentine”. Това е един от малкото уикенди, в които филмът с най-добри ревюта е кървав хорър.
Дори по-спокойният дебют на драмата „Not Easily Broken” генерира сензационен среден резултат. Студията издаде първата си партида нови филми след Коледа и публиката реагира, пълнейки кината. Топ 20 събра 143 милиона долара - с 15% по-успешен резултат от миналогодишния по същото време.
След четири седмици ограничени прожекции и невероятни резултати, „ Гранд Торино” увеличи броя на кината от 84 на 2,808 и събра $29 милиона. С невероятен среден резултат от 10,337 долара от екран, филмът подари на Истууд най-добрия дебют за половин вековната му кариера, като победи $18-те милиона на „Звездни каубои” от 2000 година. Този дебют се равнява на $24 милиона в днешни цени на билети, които „ Гранд Торино” все още бие.
Warner Bros. успешно са използвали и преди, стратегията да се прицелват във възрастни по това време на годината. Миналата зима студиото пусна „Ритни камбаната с финес” с Джак Никълсън и Морган Фриймън в 16 кина на Коледа, преди да увеличи прожекциите през януари. Филмът също стигна до върха на класацията и спечели $19.4 милиона за среден резултат от 6,662 долара. Преди четири години, „Момиче за милиони” на Истууд беше пуснат в едва осем кина в средата на декември, постепенно бяха добавяни зали и филмът се разпространяваше в цялата страна чак през седмия си уикенд – веднага след номинациите за „Оскар”. Приходите от тази седмица бяха $12.3 милиона. „Гранд Торино” безпроблемно задминава и двете ленти.
Сватбената комедия „Булчински войни” дебютира на второ място и прибра $21.5 милиона. В продукцията на Fox Кейт Хъдзън и Ан Хатауей са първи приятелки, чиито сватби са насрочени на една дата. Семейното заглавие събра средно по 6,665 долара от 3,226 кина. Това е и дебютът с най-много прожекции тази седмица. „Булчински войни” привлече главно представители на нежния пол - 80% от публиката са жени според проучванията на студиото, а 52% под 25 години. Компаниите често предлагат филми за жени през януари, тъй като по това време са плейофите на американския футбол и мъжете са по-трудна плячка.
Трилърът на Universal „Нероденият” надмина всички очаквания този уикенд като грабна $21.1 милиона долара. Прожектиран в 2,357 киносалона, лентата отбеляза средно по 8,950 долара на салон. Този дебют напомня за хорър хита на продуцентската къща Rogue Pictures „The Strangers”, който също се справи по-добре от очакваното и спечели 21 милиона и средно по 8,515 долара от екран. Rogue Pictures бяха закупени от Relativity Media. „Нероденият” спечели и от факта, че е първият хорър за новата година и конкуренцията е минимална. ... още »
Адам Шанкман ще режисира Синбад 08.01.2009, 09:41 | синефиш.бг
Докато гледате “Приказки за лека нощ”, а той самият подготвя продължението на “Лак за коса”, режисьорът Адам Шанкман работи паралелно и върху два други проекта. Първият е нова екранизация на приключенията на Синбад. Прочутият моряк и вечното му търсене на лампата на Аладин бяха предмет на един проект на Роб Коен от 2005 г. (ролята щеше да се изпълнява от Кеану Рийвс!), но филмът пропадна.
Самият Шанкман все още не коментира никакви актьорски имена, нито какъв ще бъде жанра на филма. През годините ролята на Синбад са изпълнявали Дъглас Феърбанкс, Дейл Робъртсън, Къруин Матюс, Джон Филип Лоу и Патрик Уейн. Другият проект на Адам Шанкман ще бъде продуциран от “Disney”. “Bob the musical” е историята на мъж, който е ударен по главата и започва да чува “вътрешната музика” на всеки.
Зрителите предпочетоха Дженифър Анистън пред Брад Пит 06.01.2009, 10:05 | синефиш.бг
Зрителите тази седмица наваксаха с празничните филми, които не успяха да гледат по Коледа. Топ 7 заглавията не са променили позициите си в класацията и отново на първо място е четириногата комедия „Марли и аз” с вече над 100 милиона долара приходи. Повечето продукции в десетката отбелязаха малки спадове от 20-35%, за което допринася и липсата на дебюти. 2009-а започва с летящ старт и с 8% по-печеливш топ 20 в сравнение с миналата година по същото време.
През втората седмица, откакто се прожектира „Марли и аз”, публиката похарчи за него 24.1 милиона долара. Лентата с Оуен Уилсън и Дженифър Анистън спечели с 34% по-малко - събра $106.5 милиона за 11 дни и е на път да се превърне в 12-ия филм с над $150 милиона за 2008-а. През 2007 г. 13 заглавия прескочиха тази летва. Със сегашната си скорост, „Марли и аз” може да приключи с около $160 милиона, като задмине 1$54-те милиона на „Хортън” и стане и най-хитовата продукция на Fox за годината.
Адам Сандлър отново се настани на второ място със семейната комедия „Приказки за лека нощ”, която спечели $20.3 милиона (26% по-малко от миналата седмица). От дебюта си до днес филмът е събрал $85.4 милиона за 11 дни и се е запътил към $130 милиона – всичките за касичката на Disney.
Сагата на Paramount с Брад Пит „Странният случай с Бенджамин Бътън” се задържа на третото място с 32% по-малко продадени билети или $18.4 милиона през втория си уикенд. Такъв тип спад е обичаен по-скоро за обикновените заглавия по това време на годината, но не и за филм с толкова очаквания и награди. И все пак драмата вече има впечатляващите 79 милиона долара за 11 дни и безпроблемно ще премине $130 милиона. Ако спечели номинация за „Оскар” за най-добър филм, общите приходи сериозно ще набъбнат, а Пит ще има възможност да предизвика бившата си съпруга за титлата „най-успешен хит на празничния сезон”.
Дженифър Анистън отново на върха 30.12.2008, 09:50 | синефиш.бг
Хората бяха в настроение за филми през коледния уикенд, а киносалоните се оказаха претъпкани, благодарение на четири нови заглавия, всяко от които натрупа над 30 милиона долара приходи от четвъртък до неделя.
Кучешката драма с Оуен Уилсън и Дженифър Анистън „Marley & Me” надмина всички очаквания и дебютира на първа позиция. Новата семейна комедия на Адам Сандлър „Приказки за лека нощ” и драмата с Брад Пит „Странният случай с Бенджамин Бътън” събраха почти еднакви суми. Том Круз също се намеси успешно с военния си трилър „Валкирия”. Северноамериканските зрители нямаха никакъв проблем с парите – филмите в топ 20 събраха 200 милиона долара, което е вторият най-добър резултат за 2008 след 18-20 юли, когато излезе „Черният рицар”. Тазседмичният бокс офис е дори по-впечатляващ, като имаме предвид, че в топ 10 няма нито едно продължение. Вместо това, зрителите похарчиха парите си за филми пълни със звезди, в които всеки намира нещо за себе си.
„Marley & Me” дебютира директно на първо място доста пред конкурентите си, с невероятните 37 милиона долара за периода от петък до неделя и $51.7 милиона от четвъртък. След няколко месеца изпълнени с разочарования, Fox най-накрая пуснаха суперхит, който събра средно по 10,632 долара на салон (от 3,480 кина). Студиото започна 2008 с хитове като „27 сватби”, „Телепорт”, и „Хортън”, но след това се спъна с филми, които не предизвикаха особен интерес.
Написан по едноименния бестселър, „Marley & Me” привлече вече подготвена публика, но студиото го рекламираше и на любители на кучета и семейства. Така в четвъртък приходите бяха $14.7 милиона, което е нов рекорд за дебют по Коледа (побеждавайки $10-те милиона на “Али” от 2001). Тъй като децата са във ваканция и по-голямата част от възрастните също са в почивка, всеки ден от седмицата е като събота за бокс офиса. Очаква се „Marley & Me” да достигне $100-те милиона до следващия уикенд.
Комедийното приключение на Disney „Приказки за лека нощ” се задоволи с второто място - $28.1 милиона за три дни и $38.6 милиона за периода четвъртък-неделя. Семейният филм с Адам Сандлър отбелязва средно по 7,625 долара на салон през трите дни и се радва на широка публика. Проучванията на студиото сочат, че 51% от зрителите са жени, а 52% са над 25. „Приказки за лека нощ” е насочен към същата публика, която гледа „Нощ в музея” на Бен Стилър и плати $42.2 милиона през четирите почивни дни по Коледа преди две години. Рецензиите не са позитивни, но хората се интересуват повече от звездите и ефектите в семейното приключение.
„Странният случай с Бенджамин Бътън” получи $27 милиона през уикенда и 39 милиона долара през четирите дни. Paramount се зарадва на 9,036 долара средно от 2,988 кина с разказа за човек, който неочаквано започва да старее наобратно. Филмът е на Дейвид Финчър и е с продължителност 147 минути, което означава, че повечето зали са предлагали само по четири прожекции на ден. Критиците са благосклонни и заглавието вече има пет номинации за “Златен глобус”. Мнозина очакват да е сред номинираните за най-добър филм в нощта на Оскарите на 22 февруари.
През първия си ден на голям екран филмът спечели 12 милиона долара, което го прави вторият най-добър дебют на Коледа след „Marley & Me”. 70% от зрителите са над 25 години, а 60% са жени. „Странният случай с Бенджамин Бътън” струва 150 милиона долара и е копродуциран от Warner Bros., които разпространяват филма отвъд океана. Номинациите за “Златен глобус” и тези на Академията, които ще бъдат обявени през януари, сериозно ще подпомогнат продукцията и приходите ще задминат бюджета.
MGM направиха чудо тази Коледа. Студиото заложи на залязваща звезда и идея, която отдавна е смятана за сигурен провал, но я превърна в голям хит. Това е военната драма с Том Круз „Валкирия”, която дебютира на четвърто място и прибра $21.5 милиона през уикенда и впечатляващите $30 милиона от четвъртък до неделя. С прожекции в 2,711 кина, трилърът разказва за опит за покушение срещу Хитлер и отбеляза средно по 7,942 долара на салон. Дебютът на „Валкирия” е подобен на този на “Последният самурай” ($24.3 милиона) и „Съучастникът” ($24.7 милиона), въпреки че и двата не стартираха в празничния сезон. ... още »