След толкова парапсихични умения, и на зрителя няма да му дойдат зле една идея умения извън рамките на нормалното, та да схване за какво иде реч в „Секретен отряд” на режисьора Пол Макгуиган. Да прегледаме обаче първо достойнствата на филма. За жалост, те не прекрачват отвъд границите на заложеното в сценария, а иначе напипващите се дори оригинални донякъде концепции в него не успяват да изпъкнат толкова осезаемо в крайния продукт, колкото би ни се искало.
Дейвид Бурла е успял да забърка коктейл с елементи, идеи и сцени, вариращи в диапазона от „Последният оракул” до „Междузвездни войни”, преминаващи през „Герои” с лек привкус на „Телепорт”. И във всичко това е съумял да разтвори и капчица сериозна мисъл. И ако нещата се бяха получили като хората, навярно зрителите дълго след напускането на киносалона щяха да говорят за лентата. Но, уви, това не е така.
Основните проблеми са няколко. Отпървом, филмът е разделен на две отчетливи части, макар и не смислово. Първата се състои от доста динамично, но пък и кохерентно действие, докато във втората половина се редят кадри по начин, който почти не дава възможност на човек да асимилира случващото се на екрана. Гарнитурата от абсолютно излишни сцени, които пък спъват на свой ред остатъчното действие, без да го допълват с нищо съществено, по-добре изобщо да не коментираме. В крайна сметка се получава един минихаос от ефектни битки, много телепатия, телекинеза и други теле-та на фона на колоритната туристическа дестинация Хонг Конг, съвременен Китай. Където, между другото, правоохранителни органи явно отсъстват, но това е една друга и по-обширна тема.
Сюжетът от своя страна е надупчен като швейцарско сирене, очевидно защото някой е решил, че трябва да нагажда сцените по настоящата ситуация, но не и да ги снажда една с друга. Например - Ник борави с оръжие чрез телекинетичните си способности. Дотук всичко е наред. Докато се замислим обаче колко сложна задача е прецизното насочване на пистолет и манипулацията със спусъковия му механизъм, нашият герой се проваля в завъртането на зарче, застанало на ръба си. Е, хайде сега, дори джедаите се справяха с такива задачи, колкото и трудно да е да ги обхванеш със Силата.
Тринадесетгодишно момиче, с доста очевидни неазиатски черти, пък, се разхожда из Хонг Конг облечено почти като проститутка и - забележете - въпреки че не владее изкуството на внушението (вместо което има проблясъци от бъдещето), е на практика незабележима. Никой не я спира, няма никакви финансови затруднения - вятър и мъгла - е, с изключение на заложените в цялостната концепция архиврагове от отряда. И ако продължим да се ровим малко по-усърдно, недомислиците и несъотвествията изникват зад ръба на всеки втори по-основен кадър.
Другото хубаво нещо в „Секретен отряд”, иначе, е Дакота Фанинг, която някак си успява да се измъкне от целия кошмар и да покаже великолепна игра. За сметка на това, Крис Еванс не само може да се похвали с една и съща статична физиономия на крайна досада през цялото продължение на филма, но и тя определено не подхожда на случващото се на екрана. Сякаш на човека повече му се е искало най-сетне да приключи работния ден, да си отиде в къщи и да гледа, например, бейзбол. Което щеше да е оправдано, ако вместо актьор беше счетоводител - или поне играеше ролята на такъв.
И остана Джимон Хонсу. Южноафриканецът прави точно това, което се очаква от него. Роля. При това добра. В заключение можем само да отбележим, че ако ставаше дума за телевизионна продукция или за пилотен филм на сериал щеше всичко да е наред. „Герои”, които виреят в горе-долу същата обстановка, натрупаха нелоша аудитория. За пълнометражна кинолента обаче нещо определено липсва. Което далеч не значи, че „Секретен отряд” не се гледа, но по-добре да се подходи със занижените очаквания, подходящи за поредната холивудска шарения.
Ужаси в „Петък 13-ти” 16.02.2009, 06:24 | синефиш.бг
Маскираният убиец Джейсън бе избран за главнокомандващ на бокс офиса с Деня на президента в САЩ. Класацията постави нов рекорд за периода, благодарение на няколко филми със солидни приходи, начело с римейка „Петък 13-ти”, който направи сензационен дебют. Новата комедия „Тайните на Беки Б.” също се радваше на успех, а банковият трилър „Интернешънъл” се стартира слабо. Заглавията от предишните уикенди също се представиха добре, тъй като Свети Валентин съвпадна с деня, в който хората най-често посещават кината - събота.
Топ 20 събра общо $185 милиона от продажба на билети за периода от петък до неделя. Това е нов рекорд за уикенда с Деня на президента. Финансовият резултат е по-успешен в сравнение с тези от миналогодишни празници като Деня на благодарността и Деня на загиналите във войните.
Феновете наводниха киносалоните, за да видят новата версия на „Петък 13-ти” и похарчиха 42.2 милиона долара. Продуцираното от New Line Cinema и Paramount Pictures заглавие бе прожектирано в 3,105 зали и спечели средно по $13,605 на салон. Paramount пуснаха първите осем филма от франчайза между 1980 и 1989, като не изоставиха разпространението и на най - новия. Това е най-успешният дебют на хорър филм и най-добрият на лента, забранена за лица под 18, след „Неуловим” през юни ($50.9 милиона).
След силния старт миналия уикенд, комедията „Той не си пада по теб” отбеляза спад от 29% и финишира на второ място с $19.6 милиона за уикенда и $55.1 милиона общо. Хитът най-вероятно ще приключи с поне $90 милиона само от САЩ.
Френското екшън предложение „Твърде лично” попадна на трета позиция с $19.3 милиона. Със спад от 6%, това е най-силният трети уикенд на филм след „Черният рицар”, като задминава и $18.8 -милиона, които грабна „Спектър на утехата”. „Твърде лично” вече има $77.9 милиона за 17 дни, като се очаква тази сума да нарастне още. Хитът с Лиам Нийсън може да задмине $100-те милиона още през следващия уикенд.
На четвърто място е комедията „Тайните на Беки Б.” с $15.4 милиона. Екранизацията на Buena Vista по едноименната книга на Софи Кинсела, отбеляза среден резултат от $6,145 от 2,507 салона. Филмът не се хареса на критиците, но пък успя да се свърже с таргетираната публика от млади жени - 74% от зрителите са представители на нежния пол. Това е тринадесетата продукция тази година, която дебютира с над $15 милиона.
„Секретен отряд” постигна завидни резултати и попадна под номер шест. Бокс офисът отново се представи повече от добре – с 41% по-добре от миналогодишния по същото време. Топ 20 филмите събраха общо $146 милиона.
Комедията „Той не си пада по теб” измъкна от влюбените двойки $27.5 милиона в дебютния си уикенд. Филмът се базира на популярна книга за самопомощ и има среден резултат от $8,650 на екран (3,175 кина). Продукцията се оказа и третият най - силен дебют за 2009-та, след „Paul Blart: Mall Cop” с $31.8 милиона и „Гранд Торино” с $29.5 милиона.
Трилърът с Лиам Нийсън „Твърде лично” отиде на второ място в класацията, но е със спад от едва 18% и $20.3 милиона приходи. Това е впечатляващ резултат за екшън филм, който може да доведе до крайна сума от $100 милиона. „Твърде лично” вече има $53.4 милиона за десет дни, но му предстои да се изправи в пряка конкуренция с банковия трилър на Sony „Интернешънъл”.
Триизмерната анимация „Coraline” дебютира на трето място с $16.3 милиона. Продукцията на Focus Features е поредният пример, че зрителите са готови да платят по-високи цени на билетите, за да гледат в три измерения. Тъй като следващата седмица е официален празник на Президента, а и февруарските ученически ваканции наближават, очаква се солиден поток от зрители.