Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Вдъхновенията на РЗА за „Мъжът с Железните Юмруци”

Вдъхновенията на РЗА за „Мъжът с Железните Юмруци”
Cinefish.bg

Теми
Вдъхновенията на РЗА за „Мъжът с Железните Юмруци”

05.11.2012, 14:17  |   Видяна: 3152  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА

Дракона Идва (1973) с Брус Ли

„Искам „Мъжът с Железните Юмруци” да бъде зачитан по същия начин, както любимите ми стари филми с бойни изкуства – „Five Deadly Venoms” (1978)” и „36th Chamber” (1978).

Обичам тези филми, но масовата американска публика може и да не ги харесва колкото мен. Вероятно, най-добрият филм с бойни изкуства направен в Холивуд е „Дракона Идва”. След него е „Убий Бил”. Това са два големи американски блокбъстъра, направени с точното усещане на Холивуд.”

„Сценарий” на Сид Фийлд

„Знаете ли, че Куентин (Тарантино) бе първия човек, който ми каза да пиша? След това прочетох една книга, която се казва „Сценарий” на Сид Фийлд.

В нея има един ред, на който пише: „Писането е твое собствено задължение.” В момента ми харесва да казвам това нещо. Колко пъти ние само говорим как ще направим нещо, но в крайна сметка не сядаме и не се захващаме с него. Никой не те принуждава. Това е нещо, което сам трябва да активираш в себе си. А всички ние имаме куража да опитаме. Никой не притежава монопол върху куража.”

Джим Джармуш

„Харесва ми филмовият му стил - използването на дълги кадри на героите, които просто си вървят или карат, в състояние на дълбоко размишление. В „Дух Куче” например, има сцена, в която един от мафиотите е в банята си и пее песен на Флейвър Флав. Италианец, от старото поколение и рапира песен на Флейвър Флав!
А камерата остава с него по време на целия куплет. Режисьорът може да разчита, че магнетизма на добрия актьор ще накара публиката да не откъсва очи от екрана.”

Джон Ву

„Взех от стила на Джим Джармуш и го смесих с малко от стила на Джон Ву. Казах си – „Добре, героят размишлява дълбоко в момента, но Джон Ву щеше да накара нещо да избухне точно по средата на това”, така че добавих тези съзидателни елементи от двамата велики режисьора. Добавяйки тяхната енергия към моя собствен ритъм, малко РЗА привкус.”

Куентин Тарантино

„Трябваше да разбера начина по който Куентин борави с властта си на снимачната площадка. Той може да те доведе до предела на силите ти, но точно преди да се пречупиш, вади лековития мехлем – признателност и благодарност. След около пет снимачни седмици, екипът ми бе много изтощен. Имахме само два почивни дни. Какво трябваше да направя, за да повдигна духа на хората?

(Съсценаристът) Илай Рот ми каза, че по средата на снимките на „Гадни Копилета”, когато всички са били скапани като парцали, Куентин устроил голяма вечеря и показал груб три-минутен монтаж на сцената, която са снимали. Така че аз си казах, нека да го направим! Повикахме всички до ниво шофьори.

Екипът ми бе около 400 човека, а ние поканихме и семействата им. Имаше храна, вино, напитки, забавление, хубави момичета, танцуващи на сцена, музика, фойерверки. След като всички се нахраниха, ние им показахме около три минути от материала и беше много красиво – всички се радваха, ръкопляскаха и ме прегръщаха. А в понеделник отново бяха готови за работа. Куентин ми даде този пример.”

Ръсел Кроу

„Той е изключителен актьор. Когато гледате филма, ще видите една сцена, която написахме по точно определен начин. Звучи така: „Той влиза в публичен дом. Поръчва чаша коняк. Три момичета се струпват около него и героинята на Луси Лиу казва: „Дами, господинът току що пристигна. Моля, позволете му сам да си избере.”” Когато Ръсел влиза, той казва: „Искам една бутилка от този ликьор. Три от най-добрите ви. И стая с изглед.” Когато дамите се появяват, Ръсел казва: „Ще взема теб” – и целува момичето по устата. Взривява цялата снимачна площадка! След това отива до следващото момиче, помирисва я и й казва: „Не, ти не.” А продуцента, който стои пред монитора каза: „Чакай малко, той наистина ли я подуши? Този човек е ш*бан гений.” Какво го накара да направи това? От къде идва този инстинкт? Това не е написано в сценария. Причината е, че той е един много голям актьор.”

Алфред Хичкок

„Хората може да бъдат изненадани, че той е един от любимците ми. Но все пак, Хичкок е господаря на напрежението.”

Бернардо Бертолучи

„Отидох да гледам „Последният Император” с мисълта, че това е кунг-фу филм. Видях азиатци и реших, че искам да гледам целия филм. В последствие, големината на филма подсъзнателно е останала в мен. Подготвяхме се за сцена в двореца на губернатора в Забранения Град. Илай Рот беше там тогава и ми каза: „Слушай сега, мисля че Бертолучи те е вдъхновил, защото този ш*бан кадър изглежда сякаш е точно от „Последният Император”. Това не е средно статистически кунг-фу кадър. По дяволите, ти търсиш много по-мащабно изображение.” Да, това е така, обичам отворените кадри. Обичам кадъра да бъде много отворен и широк, а след това да го пречупиш и стесниш.”

Джон Форд

„Аз съм голям фен на Джон Форд. „Обирът на Влака” или филмите с Джон Уейн. Неговите кадри са големи. Той снима много отворено и широко. Има възможността да улавя огромни пейзажи.”

Повелителят на Зверовете (1982)

„Различните кланове във филма ми имат различни животински стилове и на мен ми трябваха животински костюми за тях. Като кланът на вълка, в сценария е написано, че са с вълчи глави.

Първият път, когато видях хората с костюмите, аз казах „Не вълкът от „Трите прасенца” ш*баняко, трябва ми вълк убиец, разбираш ли?” Исках нещо, което изглежда свирепо. Сякаш е излязъл от „Смело сърце” или „Повелителят на зверовете”. Този филм се е забил в главата ми – образа на човека, който трябваше да се покрие с животинска кожа.”

Дъщеря ми

„Аз и Томас Чонг (дизайнерът по костюмите на „Мъжът с Железните Юмруци”) разгледахме различни съвременни модни дизайнери, било то Прада, Гучи или Жан Зи, за да видим дали нещо ще ни хрумне. След това се обърнахме за идеи към дъщеря ми, която обича да рисува. Беше на 15 години, когато започнахме работата по филма. Изпрати ни над 20 нейни скици и облеклото на Близнаците Убийци е по нейна рисунка. Тя вдъхнови цял костюм за нас! След като избирах костюми от най-различни източници мисля, че наистина постигнахме нещо уникално по рода си.”

Тина Търнър среща Род Стюарт

„В старите кунг-фу филми, всички имат дълги плитки. Но във филма, клановете имат животински визии и исках косите им да дават представа за стила на самите кланове.

Косата на героят, Сребърният Лъв е вдъхновена от Род Стюарт смесен с Тина Търнър. За хиените, аз казах – „Вижте, те ще имат прическа на индианец мохаук. Това е модерно.”


Entertainment Weekly
превод – Стефан Димов

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg