Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Успехите и провалите Антонио Бандерас

Успехите и провалите Антонио Бандерас
Cinefish.bg

Теми
Успехите и провалите Антонио Бандерас

12.09.2011, 13:19  |   Видяна: 3323  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА
Здравко Григоров

Може само да поздравим Антонио Бандерас, че отстъпи главната роля в четвъртата серия на една от най-глуповатите холивудски поредици „Деца шпиони”. За сметка на това тръпнем в очакване да го видим отново при Алмодовар в „Кожата, в която живея”. Бандерас е част и от последния проект на Стивън Содърбърг “Haywire”. А до края на годината трябва да излезе на екран и дългоочакваният „Черно злато” на Жан-Жак Ано, в който испанецът си партнира с Тахар Рахим и Фрейда Пинто.

Ето няколко заглавия с участието на Антонио Бандерас, които може да отличим като голям успех или пълен провал.

УСПЕХИТЕ

Лабиринт на страстта (1982), Матадор (1986), Закон на желанието (1987), Жени на ръба на нервна криза (1988), Ела, завържи ме! (1990), реж. Педро Алмодовар

Преди да бъде открит за Холивуд, Бандерас е сред водещите актьори в испанското кино, работи с режисьори като Карлос Саура, Педро Коста и Висенте Аранда, но този, благодарение на когото испанецът става една от емблемите на европейското кино е Педро Алмодовар. Бандерас снима цели 5 филма с него, след което става голяма холивудска звезда и „забравя” за своя откривател. До тази година, когато прие да изпълни главната роля в „Кожата, в която живея”. Премиерата на филма беше по време на фестивала в Кан, а у нас се очаква да го видим в края на ноември.

Десперадо (1995), реж. Робърт Родригес
Десперадо (1995), реж. Робърт РодригесСлед поддържащите роли във „Филаделфия” и „Интервю с вампир”, Бандерас нахлу в киносалоните с “Cancion del Mariachi” и калъф за китара. Благодарение на „Десперадо” в Холивуд изгряха три латино звезди - Робърт Родригес, Антонио Бандерас и Салма Хайек. Бюджетът на филма е една 7 милиона долара, а приходите само в Щатите надвишават 25 милиона. 8 години по-късно същият екип и още дузина холивудски звезди заснеха продължението „Имало едно време в Мексико”.

Атентатори (1995), реж. Ричард Донър
Атентатори (1995), реж. Ричард ДонърТова е дебютът на братята Уашовски като сценаристи, когато все още си бяха братя, а не брат и сестра. Ролята на Бандерас първоначално е предвидена за Крисчън Слейтър, който отказва да участва в проекта, заради романтичния „Легло от рози”. А пък първият, който проявява интерес към сценария на Уашовски е Мел Гибсън, който обаче решава да се отдаде на „Смело сърце” и оставя на режисьорския стол своя добър приятел Ричард Донър, с когото по това време са завършили „Маверик”.

Евита (1996), реж. Оливър Паркър
Евита (1996), реж. Оливър ПаркърАнтонио Бандерас е Че Гевара, а Мадона е Евита Перон. Двамата се познават отдавна и Мадона не крие симпатиите си към Бандерас. Всъщност Педро Алмодовар е този, който ги запознава. Първа номинация за „Златен глобус” за испанеца, който има само 6 реплики във филма, през останалото време изразява себе си, чрез песни.  Мадона получава „Златен глобус” за ролята на първата дама на Аржентина. „Евита” е първият филм в историята издаден на DVD.

Маската на Зоро (1998), реж. Мартин Кембъл
Маската на Зоро (1998), реж. Мартин КембълЕмблематичната роля на Бандерас. Европейска филмова награда и втора номинация за „Златен глобус”. Първоначално Стенли Кубрик съветва Спилбърг да ангажира Хулио Медем за режисьор, но испанецът отказва да наруши принципите си да работи с камерни екипи в нискобюджетни арт продукции. След това сценарият попада при Робърт Родригес, но от студиото отказват да ползват услугите му, защото Родригес нанася корекции и прави филма много по-кървав и агресивен. Така се стига до Мартин Кембъл, който преди това се е подписал под „Златното око”.


ПРОВАЛИТЕ


Мошениците от Сейнт Мортимър (1999), реж. Арни Глимчър
Мошениците от Сейнт Мортимър (1999), реж. Арни ГлимчърТова е режисьорът, който извежда Бандерас от Испания през 1992-ра, когато го снима в „Кралете на мамбото”. Може би това е и причината испанецът да се съгласи да участва в тази абсурдна комедия за двама мошеници, преоблечени като монаси, които продават чорапи, правени от слепи деца. Критиките към проекта са толкова сразяващи, че Глимчър не се решава да заснеме друг филм.

13-ят войн (1999), реж. Джон Мактиърнън
13-ят войн (1999), реж. Джон МактиърнънФилмът е по роман на Майкъл Крайтън, но това не го спасява да бъде пълен провал.  По първоначални данни бюджетът на лентата трябва да е около 85 милиона, но след като филмът е показан в суров вариант пред публика, реакциите са изцяло отрицателни и самият Майкъл Крайтън сяда на режисьорския стол, за да заснеме наново някои части, с което разходите достигат 115 милиона. Приходите в Щатите едва надвишават 30 милиона. Омар Шариф е толкова отчаян от завършения филм, че отказва да застане пред камера през следващите 2 години.

Балистик (2002), реж. Уич Каосаянанда

Балистик (2002), реж. Уич КаосаянандаТук имаме много странен подход при заснемането на филма. След като написва сценария за филма Алън Макелрой се съгласява първо по него да бъде създадена играта "Ecks vs. Sever", а след това да се снима и игралният вариант за голям екран. Финансовите постъпления са катастрофални, както и мненията на зрителите. Бюджетът надхвърля 70 милиона долара, а приходите са малко над 14 милиона.

Рогоносецът (2008), реж. Ричард Еър

Другият (2008), реж. Ричард ЕърГолямата издънка на Ричърд Еър, след кино образци като „Айрис” и „Записки по един скандал”. Изтъркан до болка любовен триъгълник с участието на Бандерас, Лиъм Нийсън и Лора Лини. Един от онези трилъри, които не се харесват нито на феновете на масовите продукции, нито на тези, които гледат фестивални заглавия. В Щатите приходите на филма са под 150 хиляди долара. В Европа също не намира своите зрители и остава с постъпления под 1 милион.

Новото гадже на мама (2008), Джордж Гало

Новото гадже на мама (2008), Джордж ГалоФилмът е толкова слаб, че в Щатите дори не му дават шанс да се появи на голям екран и го пускат директно на DVD. Ревютата на критиците започват от „Лековата романтична комедия, която не е нито романтична, нито смешна, но затова пък е много лека” /Дейвид Нюсеър/ до „абсолютна катастрофа” /Джеймс Плат/.


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg