Подпомогнато от триумфа на “Шрeк” DreamWorks Animation се превърна в едно от най-активните и успешни студия за високобюджетни анимационни продукции. В годините след първата поява на озвученото от Майк Майърс зеленото чудовище продуцентите от DreamWorks постигнаха завидни успехи в международния бокс офис със заглавия като “Мадагаскар”, “Кунг-Фу Панда” и “Как да си дресираш дракон”.
Но както често се случва не само в Холивуд големите успехи са понякога следвани от големи разочарования.
С изключение на “Круд” и втората част на “Как да си дресираш дракон” изминалите 52 седмици не бяха от най-доходоносните за ръководеното от Джефри Катценбърг студио. Въпреки приличните приходи от българските кинопрожекции скъпите триизмерни анимации на DreamWorks “Чудната петорка“, “Турбо“, “Мистър Пибоди и Шърман“ и “Пингвините от Мадагаскар“ не успяха да се представят според очакванията в световния бокс офис.
Именно заради разочароващите финансови постъпления на тези заглавия от началството на студиото оповестиха, че ще съкратят около 500 служители от всички нива на йерархията и ще намалят значително бюджетите на анимационните си продукции.
Джефри Катценбърг остава на президентската позиция, но вече са приети оставките на вицепрезидента на студиото Лю Коулман и началника на отдел “Маркетинг” Доун Таубин.
Освен освобождаването на част от служителите и намаляването на бюджетите от DreamWorks ще пускат годишно само по две анимационни заглавия (досега бяха пускани по три).
Джефри Катценбърг: “Основната цел на нашата компания е да постигаме както творчески, така и финансови успехи. Убеден съм, че с този нов стратегически план ние ще предоставим страхотни филми и ще постигнем по-добри резултати в бокс офиса.“
Очакванията са, че в близкото бъдеще DreamWorks Animation ще се слее с някое от големите холивудски студия (подобно на закупуването на анимационната компания Пиксар от гиганта Уолт Дисни през лятото на 2006-та година).
Въпреки структурните и финансови промени анимационния график на DreamWorks остава в по-голямата си част непроменен.