Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Колко струва кампанията за Оскар и някои други факти

Колко струва кампанията за Оскар и някои други факти
Колко струва кампанията за Оскар и някои други факти
Cinefish.bg

Теми
Колко струва кампанията за Оскар и някои други факти

08.02.2016, 10:57  |   Видяна: 1548  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА
Оскарите наближават и кампанията за най-известната кино надпревара е в разгара си. Всякакви ПР-специалисти, публицисти, мениджъри, продуценти и филмови агенти кръжат из Холивуд и промотират агресивно своите ниско бюджетни хитове или блокбастърите си. Истината е, че това своеобразно състезание, не е само за слава. Всъщност, в повечето случаи спечелилите Оскар филми увеличават преходите си, а екипите реализирали ги, инжектират в кариерата си нови хоризонти за развитие. Ето и някои други факти, свързани с най-престижните филмови награди в света.



- Членовете на Академията, които гласуват за Оскар, имат следния (проблематичен, както се оказа напоследък) състав – 94% са бели, 77% са мъже и средната им възраст е 62 години.
- 56% от номинираните филми за „Най-добър филм“ са излезли на екран през ноември или декември месец на предходната година.
- Кампанията за спечелването на Оскар за „Най-добър филм“ осреднено струва десет милиона долара.
- Половината от тази сума е употребена за различни видове реклама.
- Реклама на първа страница (по време на кампанията за Оскар) на „Hollywood Reporter“ струва не по-малко от 72 000 долара!
- Продуцентите на филма „Сблъсъци“ от 2005г., който печели Оскар за „Най-добър филм“, похарчват 250 000 долара за DVD скрийнъри, които масово се раздават в Холивуд. Смята се, че това довежда до скандалното му спечелване на наградата. Преди това филмът „Планината Броукбек“ е спечелил всички важни филмови награди през сезона и се предполага, че наградата му е сигурна.

Планината Броубек / Сблъсъци
 
- На PR-консултантите по време на кампанията се заплаща 10-15 хиляди долара, плюс бонус от около 20 хиляди долара при евентуална печалба.
- Цената за „козметичната“ подготовка на актриса, която ще се разходи по червения килим, е около 3500 долара. Това не включва нито роклята, нито бижутата, тъй като те се дават от дизайнерските къщи, за да рекламират продуктите си и обикновено след церемонията се връщат обратно.

 

- Всъщност статистически погледнато спечелването на Оскар за „Най-добър филм“ увеличава приходите му в бокс офиса със средно три милиона долара.
- Странно е, но спечелването на „Златен Глобус“ увеличава приходите на спечелилите „Най-добра комедия“ и „Най-добра драма“ със средно 14.2 милиона долара.

На пръв поглед този факт изглежда необясним, но при по-сериозно вглеждане в обстоятелствата има своето обяснение. От една страна, причината за това е, че наградите „Златен Глобус“ се случват много по-рано от оскарите, те са по-близо във времето до премиерата на филмите по кината, когато те са все още много по-актуална тема от културния живот. От друга страна, всички знаят, че наградите „Златен Глобус“ са нещо като генерална репетиция за оскарите. Именно затова, спечелилите филми получават много медийно (при това безплатно) внимание, заради факта, че те са потенциални оскар победители. Целият този рекламен шум, разбира се, се конвертира в бокс офис приходи.

- Победителят в категорията „Най-добър актьор“ може да очаква повишаване в хонорара си от около 3.9 милиона долара.
- За „Най-добра актриса“ това повишение е само около 500 000 долара.
- Статистически е възможно да се предположи  с голяма сигурност победителя в повечето категории. 77% сигурност за „Най-добър филм“, 93% за „Най-добър режисьор“, 77% за „Най-добър актьор“ и 77% за „Най-добра актриса“.
-  Нефинансовите придобивки на едно студио, произвело „Най-добър филм“, могат да бъдат оценени средно на седем милиона долара.



Тези финансови факти звучат противоречиво, но имат своето обяснение. Ако сравним средния допълнителен приход от печеленето на Оскар – 3 милиона долара и средния разход на кампанията за това – 10 милиона долара, се оказва, че няма много икономически смисъл в това скъпо промотиране на филми. Всъщност обяснението на тази „холивудска митология“ се крие точно в тези нефинансови приходи. Това са по-скоро преимущества, които се изплащат в по-дългосрочен план. Чрез това своеобразно филмово състезание - новите и стари играчи на пазара, показват или затвърждават бранда си. С тези кампании завоалирано прокарват и налагат политики и тенденции, с които Холивуд се конституира като диктатор на кино пазара и кино бизнеса САЩ и по света.

Да не забравяме, че в Меката на киното си токова голям, колкото е голямо самочувствието ти, а какъв по-голям тласък на самочувствието от спечелването на Оскар. Така че, каквито и пари да губи Холивуд, те със сигурност си „струват“.

ДАС



Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg