Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Кои бяха най-големите бокс офис разочарования на 2011-та година?

Кои бяха най-големите бокс офис разочарования на 2011-та година?
Стилизираният фантастичен екшън на режисьора Зак Снайдър разчиташе не на известни актьорски имена, а най-вече на агресивната си рекламната кампания, която представяше филма като женски вариант на хита “300” (отново дело на Снайдър).
Cinefish.bg

Теми
Кои бяха най-големите бокс офис разочарования на 2011-та година?

30.12.2011, 10:40  |   Видяна: 4240  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА
Въпреки грандиозните успехи на “Хари Потър и даровете на смъртта: Част 2”, “Трансформърс 3” и “Карибски пирати: В непознати води”, всеки един от които спечели над един милиард долара в световен мащаб, 2011-та бе една от най-слабите години по отношение на приходите в бокс офиса и цялостната посещаемост в киносалоните. Освен това, изминалите дванадесет месеца доказаха за пореден път, че дори и най-силната реклама и маркетингова стратегия не може да гарантира, че даден филм ще се представи успешно в кината.

В списък, публикуван на интернет страницата на списанието Hollywood Reporter, бяха разкрити петнадесетте филмови заглавия, които за съжаление на създателите си се превърнаха в най-големите финансови провали на годината не само в САЩ, но и в целия свят. Важно е да се отбележи, че холивудските студия поделят печалбите от филмите си със собствениците на киносалони, и затова дори и определен филм да е покрил бюджета си и разходите по реклама, той отново може да бъде считан за бокс офис разочарование.

Ето и заглавията на филмите тази година, които не успяха да се превърнат в очакваните от продуцентите и бокс офис анализаторите хитове:

Майло на Марс

Бюджет: 150 милиона долара.
Общи световни приходи: 39 милиона долара

Майло на Марс Бюджет: 150 милиона долара. Общи световни приходи: 39 милиона долараТриизмерната анимация на продуцента Робърт Земекис не само изненада студиото Уолт Дисни с неочаквано слабото си представяне, но и си спечели славата на един най-големите филмови провали на всички времена. Преди премиерата си, “Майло на Марс” бе предшестван от стабилна рекламна кампания, която добави допълнителни 40 милиона долара към бюджета на филма, но и това изглежда не е успяло да привлече публиката в кината. Любопитното в случая е, че филма бе игнориран дори и в Европа и Австралия, където по принцип триизмерните продукции, и особено анимационните 3D-продукции, се радват на значително по-големи успехи отколкото в САЩ. В България, “Майло на Марс” също не успя да регистрира силни приходи.


Sucker Punch: Измислен свят
Бюджет: 82 милиона долара.
Общи световни приходи: 89.8 милиона долара

Sucker Punch: Измислен свят Бюджет: 82 милиона долара. Общи световни приходи: 89.8 милиона долараСтилизираният фантастичен екшън на режисьора Зак Снайдър разчиташе не на известни актьорски имена, а най-вече на агресивната си рекламната кампания, която представяше филма като женски вариант на хита “300” (отново дело на Снайдър). Премиерният уикенд на лентата обаче бе доста под очакванията, и предвижданията за по-силна втора и трета седмица не се превърнаха в реалност. В комбинация с разходите за реклама, бюджета на “Sucker Punch: Измислен свят” надмина границата от 100 милиона долара, които в крайна сметка не бяха покрити от общите международни приходи. Слабо бе представянето на филма и в България, където въпреки приличната рекламна кампания, той мина почти незабелязано по кината.


Артър
Бюджет: 45 милиона долара
Общи световни приходи: 45. 7 милиона долара

Артър Бюджет: 45 милиона долара Общи световни приходи: 45. 7 милиона долараРимейкът на едноименния филм от 1981-ва година, в който участваха Дъдли Мур и Лайза Минели, не успя да се превърне в очаквания хит въпреки известните имена в актьорския състав. Подобно на споменатите до момента заглавия, “Артър” можеше да разчита на голяма рекламна кампания, която обаче не успя да вкара голям брой зрители в кината. Въпреки участието на известни актьори като Хелън Мирън, Дженифър Гарнър и Ръсел Бранд, комедийната лента се нареди сред финансовите разочарования на 2011-та година.


Зеленият фенер
Бюджет: 200 милиона долара
Общи световни приходи: 220 милиона долара

  Зеленият фенер Бюджет: 200 милиона долара Общи световни приходи: 220 милиона долараБезспорно, едно от най-големите финансови разочарования на годината. Освен, че за заснемането му бе отпуснат огромния бюджет от 200 милиона долара, “Зеленият фенер” бе подпомогнат и от допълнителни близо 100 милиона долара за реклама по света. Очакванията на студиото Уорнър Брос бяха лентата да даде старт на нова филмова поредица, но повече от разочароващите приходи по света сложиха край на тези планове. “Зеленият фенер” се превърна в един от най-ярките примери за това, че дори и триизмерен филм с мащабна рекламна кампания, огромен бюджет, популярни актьори и известен първоизточник (в случая едноименния комикс на DC Comics), също може да се превърне в голямо бокс офис разочарование. Приходите в България също бяхa далеч под очакванията за филм от този тип.


Каубои и извънземни
Бюджет: 163 милиона долара
Общи световни приходи: 178.8 милиона долара

Каубои и извънземни Бюджет: 163 милиона долара Общи световни приходи: 178.8 милиона долараПродуциран от Стивън Спилбърг, и с участието на Даниел Крейг и Харисън Форд, “Каубои и извънземни” бе един от най-очакваните и дискутирани филми на годината. Режисьорът Джон Фавро уверяваше, че продукцията му ще бъде невиждана досега комбинация между жанровете “уестърн” и “фантастика”, но изглежда и това обещание не успя да привлече вниманието на публиката, и в крайна сметка, “Каубои и извънземни” се превърна в бокс офис провал за студията Дриймуъркс и Юнивърсъл.  Изненадващо, в много територии по света високобюджетния фантастичен уестърн остана в сянката на насочения най-вече към детската аудитория “Смърфовете” – факт, успял да изненада неприятно и звездата на филма Харисън Форд, който публично изрази разочарованието си по време на епизод от вечерното ток-шоу на комедианта Конан О’Брайън, “Conan”.


Глий: Филмовият концерт 3D
Бюджет: 10 милиона долара
Общи световни приходи: 18.7 милиона долара

Глий: Филмовият концерт 3D Бюджет: 10 милиона долара Общи световни приходи: 18.7 милиона долараИзключително популярният в САЩ музикален телевизионен сериал “Глий” се сдоби с триизмерна филмова версия, която бе на практика игнорирана от публиката. Въпреки, че на пръв поглед “Глий: Филмовият концерт 3D” е успял да покрие бюджета си, филма се счита за провал тъй като разходите за реклама надхвърлиха сумата от 15 милиона долара, което автоматично увеличава и цялостния бюджет на лентата. Тъй като сериала-първоизточник не е толкова популярен извън САЩ, музикалния филм се сдоби с ограничено световно разпространение, което му донесе скромните международни приходи от 7 милиона долара.


Конан варварина
Бюджет: 90 милиона долара
Общи световни приходи: 48.8 милиона долара

Конан варварина Бюджет: 90 милиона долара Общи световни приходи: 48.8 милиона долараЗаснетият в България триизмерен филм се опита да възобнови интереса на зрителите към света на създадения през 1932-ра година литературен образ Конан варварина, но приходите бяха далеч под очакванията на продуцентите, и лентата успя да възвърне малко над половината от вложените в направата й средства. Въпреки провала в международния бокс офис, “Конан варварина” се представи прилично в България, със спечелени близо половин милион лева.


Скъпа, няма не мога
Бюджет: 24 милиона долара
Общи световни приходи: 30.5 милиона

Скъпа, няма не мога Бюджет: 24 милиона долара Общи световни приходи: 30.5 милионаБазиран на успешния едноименен роман на Алисън Пиърсън, “Скъпа, няма не мога” разчиташе на известни актьорски имена като Сара Джесика Паркър, Грег Киниър и Пиърс Броснан, и прилична рекламна кампания, които обаче не успяха да привлекат очакваната публика в кината. Филмът се превърна в поредния пример за това, че успеха и популярността на дадено литературно произведение не винаги гарантират големи приходи в бокс офиса на филмовата адаптация.


Нещото
Бюджет: 38 милиона долара
Общи световни приходи: 27.4 милиона долара

Нещото Бюджет: 38 милиона долара Общи световни приходи: 27.4 милиона долараРекламиран като предистория на едноименния хит на режисьора Джон Карпентър от 1982-ра година, “Нещото” нямаше претенции за огромни резултати в бокс офиса, но все пак приходите му определено не оправдаха очакванията. Заснет с бюджет от 38 милиона долара, и допълнителни 15 милиона за реклама, фантастичния хорър натрупа едва 27.4 милиона долара по света, което автоматично го поставя сред финансовите разочарования на годината. За сметка на слабите приходи обаче, от студиото Юнивърсъл Пикчърс заявиха в края на миналия месец, че направените заявки за закупуване на DVD и Blu-ray изданията на филма са надминали многократно техните очаквания. Световната DVD и Blu-ray премиера на “Нещото” ще бъде на 31 януари, 2012-та година.


Силна година
Бюджет: 41 милиона долара
Общи световни приходи: 7.4 милиона долара

Силна година Бюджет: 41 милиона долара Общи световни приходи: 7.4 милиона долараБез съмнение може да се каже, че поне що се отнася до дългоочакваните комедийни филми, “Силна година” е най-сериозния бокс офис провал на 2011-та година. Лентата събира заедно на екран комедийните звезди Оуен Уилсън, Джак Блек и Стийв Мартин, а режисьор е създателя на хита “Дяволът носи Прада”, Дейвид Франкел. Поне в САЩ, рекламната кампания на “Силна година” бе напълно прилична, но това изглежда не помогна на филма в борбата за зрители, и в крайна сметка общите му световни приходи достигнаха скромната сума от 7.4 милиона долара. Комедийната продукция не се сдоби с киноразпространение в България.


Дневникът на едно пиянде
Бюджет: 45 милиона долара
Общи световни приходи: 21.6 милиона долара

Дневникът на едно пиянде Бюджет: 45 милиона долара Общи световни приходи: 21.6 милиона долараУчастието на звездата Джони Деп в “Карибски пирати: В непознати води” помогна на приключенския екшън да се превърне в един от най-големите хитове на годината. На противоположния полюс обаче се намира втория игрален филм с Деп за 2011-та година, “Дневникът на едно пиянде”, който не успя да покрие вложените в направата му 45 милиона долара. Базиран на едноименния роман на писателя Хънтър Томпсън, “Дневникът на едно пиянде” не е от тези филми, които биха привлекли младите фенове на Джони Деп в кината, и това е без съмнение една от основните причини за разочароващото бокс офис представяне на филма.


Анонимен
Бюджет: 30 милиона долара
Общи световни приходи: 14.8 милиона долара

Анонимен Бюджет: 30 милиона долара Общи световни приходи: 14.8 милиона долараФилмът на Роланд Емерих, “Анонимен”, премина през множество проблеми по време на постпродукцията, свързани най-вече с разногласията между режисьора и продуцентите, и това може би е допринесло за факта лентата да се сдобие с ограничен показ както в Щатите, така и в някои други държави. В крайна сметка, недостатъчния брой на киносалоните в които се прожектира “Анонимен”  допринесоха за разочароващите му световни приходи, и така филма се нареди сред най-слабо представилите се продукции в кариерата на Роланд Емерих.


Кинти в небето
Бюджет: 75 милиона долара
Общи световни приходи: 126.3 милиона

Кинти в небето Бюджет: 75 милиона долара Общи световни приходи: 126.3 милиона“Кинти в небето” събра на екран звездите на комедията Бен Стилър и Еди Мърфи, и първоначалните очаквания на анализаторите бяха за световни приходи от над 200 милиона долара. Това обаче не се случи и въпреки, че успя да покрие бюджета за снимки, “Кинти в небето” не се превърна в печеливш филм за студиото Юнивърсъл. Според непотвърдена информация, отпуснатата сума за реклама на екшън-комедията се равнява на близо 35 милиона долара, което увеличава цялостния бюджет на 110 милиона долара. А като се има в предвид, че част от събраните приходи остават за собствениците на киносалоните, става ясно защо “Кинти в небето” е намерил място в класацията на Hollywood Reporter за тазгодишните бокс офис разочарования.


Весели крачета 2
Бюджет: 135 милиона долара
Общи световни приходи: 116 милиона долара

Весели крачета 2 Бюджет: 135 милиона долара Общи световни приходи: 116 милиона долараВъпреки популярността и успеха на предшественика си, триизмерния “Весели крачета 2” не оправда очакванията на създателите си по отношение на бокс офиса. За разлика от други високобюджетни 3D-анимации, като “Рапунцел и разбойникът”, втория “Весели крачета” тръгна по световните киноекрани почти незабелязано и затова не е изненадващо, че приходите му не са достатъчни за да бъдат покрити разходите за направа и разходите за реклама. В България, “Весели крачета 2” се представя сравнително прилично и до момента е натрупал близо 200 хиляди лева.


Новогодишна нощ
Бюджет: 56 милиона долара
Общи световни приходи: 64 милиона долара

Новогодишна нощ Бюджет: 56 милиона долара Общи световни приходи: 64 милиона долараРазчитаща на участието на известни актьори от няколко поколения, “Новогодишна нощ” бе една от най-силно рекламираните комедии на зимния сезон. Въпреки това, резултатите от премиерния уикенд бяха под очакваното от продуцентите ниво, и в момента не се знае дали филма ще може да надмине сумата от 100 милиона долара приходи по света. Само за снимките и хонорарите на актьорите са били похарчени 56 милиона долара, а средствата за реклама надвишават сумата от 30 милиона долара. “Новогодишна нощ” няма да се счита за голям финансов провал, като “Силна година” например, но имайки в предвид известния актьорски състав, солидния бюджет и разходите за маркетинг, филма без съмнение принадлежи към групата на финансовите разочарования на 2011-та година.
Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното

6 Коментара подреди по:  нови  стари  рейтинг 
 
snitch Неутрално
1 31.12.2011, 04:49
Оценка: 1
1 гласа

Няма много по-големи разочарования от Зеленият фенер с 200 млн бюджет, а и доста пари за реклама. Анонимен няма толкова голям бюджет, но не предизвика интерес и не му направиха експанзия в САЩ, там се крие разочарованието.
Н. нощ си е флоп с почти 60 млн боджет. Въобще WB удариха яко на камък послдните месесци от годината и Крачетата и Н. Нощ, че и Шеркло се представя под очакванията. Добре, че догодин аимат две бокофис мелачки.

 
 
 
netfocus
1 31.12.2011, 06:12
Оценка: 0
0 гласа

Не са ли три

 
 
 
snitch
1 02.01.2012, 02:41
Оценка: 1
1 гласа

Черния Рицар и Хобитът определено са една категория над всички останали.
Ти може би имаш предвид Гнева на Титаните като трети кандидат- обаче първият не беше особено добре приет в САЩ и се предполага, че ще бъде надолу от първия.Е, тук отново ще бъде голям хит
Ако ей така направим някакви прогнози- Хобит 360 САЩ/ 880 за ост "свят" , Черният Рицар- 450/ 660

 
 
 
snitch
1 02.01.2012, 02:41
Оценка: 1
1 гласа

Черния Рицар и Хобитът определено са една категория над всички останали.
Ти може би имаш предвид Гнева на Титаните като трети кандидат- обаче първият не беше особено добре приет в САЩ и се предполага, че ще бъде надолу от първия.Е, тук отново ще бъде голям хит
Ако ей така направим някакви прогнози- Хобит 360 САЩ/ 880 за ост \"свят\" , Черният Рицар- 450/ 660

 
 
 
Jeity Неутрално
2 31.12.2011, 01:54
Оценка: 1
1 гласа

Просто пак се съди по приходите, на мен "Зеления фенер", много ми хареса, но беше грешка да го пускат в отпускарският сезон.

 
 
 
behwolf Неутрално
3 30.12.2011, 06:46
Оценка: 1
1 гласа

За Анонимен( макар в България да не го видяхме), Новогодишна нощ , Зеленият фенер и Каубои и извънземни много не съм съгласен. Има къде по разочароващи от тях. Все пак всеки е с различно мнение .

 
 

За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

 
Cinefish.bg Cinefish.bg