Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Теми Как Кристофър Нолан прероди Батман

Как Кристофър Нолан прероди Батман
Как Кристофър Нолан прероди Батман
Cinefish.bg

Теми
Как Кристофър Нолан прероди Батман

16.07.2012, 17:02  |   Видяна: 5538  |   синефиш.бг  |   ГОРЕЩА ТЕМА

Пет страни, които оформиха света на Черният рицар


1. Човекът

Как Кристофър Нолан прероди БатманСлед като „Батман и Робин” постави героя в територията на телевизионния Батман от 60-те (Адам Уест), моменталната цел на „Батман в Началото” бе твърдо да върне Брус Уейн в света на сенките. „Идеята винаги е била да го представим от гледната точка на престъпниците” – обяснява Нолан. „Винаги съм оприличавал Батман с първия Пришълец, където просто го зърваш, а той е плашещ, заплашителен и неуловим. Разбираш, защо хората се страхуват от него.”

„Трябваше да налеем нови основи” – продължава сценографът Нейтън Кроули, „но въпреки това имаше много неща, които трябваше да уважаваме и спазваме. Решихме, че парите му са неговите суперсили. Това наистина бе началната ни точка. Уейн притежава тази страхотна компания, а Крис измисли военно-техническия отдел и този за приложни науки – нашият Q отдел (от Джеймс Бонд – Q).”

Крисчън Бейл вероятно не изглеждаше като типичния кастинг, след като точно беше свалил теглото си до катастрофална мършавост, за да изиграе главната роля в „Машинистът”. Но точно тези усилия от негова страна го направиха човекът, който ще изиграе укротителя на престъпността в Готъм.

„Причината, поради която Крисчън бе идеален е, че той може да живее, да диша и да мисли както героя си, до екстремна степен” – казва Нолан. „Това е неговият дар като актьор. Той е необикновено отдадена и дисциплинирана личност и мисля, че това се отнася и към качествата на героя.”

Самият Бейл твърди, че е най-заинтересован да изкарва наяве страни от героя, които не са виждани преди. „Това, което прави Батман / Брус Уейн интригуващ за мен е идеята за отделните личности, които той решава да покаже. Идеята, че Батман всъщност не е изпълнение, това е действителната страна на човека. Брус Уейн  и публичността му са изпълнението ...” – казва Бейл.

2. Костюмът

Как Кристофър Нолан прероди БатманКостюмът на Бейл достигна такова ниво на съвършенство в „Черният Рицар”, че той остава непроменен за „Черният Рицар: Възраждане”. При „Батман в Началото” обаче, имаше проблеми. „Просто погледни постери” – казва супервайзера на костюмите – Греъм Чърчярд. „Има страхотен силует, но в същото време все още я има тази яка от мек латекс. Бяхме наясно със завъртанията на Батман (където той се върти в областта на талията) и търсехме подобрения в тази област.”

По-лек материал от смесица с пяна бе разработен, за да се постигне по-голяма физическа свобода, от позволената на предните актьори от Кийтън до Клууни. Наметалото също бе взето под голямо внимание. „Крис не искаше да ползваме компютърна анимация” – казва дизайнера по костюми, Линди Хеминг, „така че го направихме да се разгръща, като поставихме въздушни тръби в самия плат. Наметалото наистина ставаше от меко като завеса в нещо твърдо.” „Черното кадифе накара Батман да изглежда като Дракула от Хелоуин”, според Чърчярд, така че печелившия материал се оказа най-тънкият найлон за парашут в света.

Хеминг променя дизайна на качулката, така че да изглежда по-животинска. Към подобренията за „Черният Рицар” влиза премахването на топлия неопренов под-костюм и промяната на дизайна на шията, който позволява на Батман да движи главата си. „Големите форми вече ги няма”, казва Хеминг. Тя все още не харесва ботушите. „Никога не почувствах, че съм направила както трябва” – си признава тя. „Имам право да кажа това!”

3. Темата

„Знам как да напиша голяма, бомбастична музика – правил съм го няколко пъти!” – казва композиторът Ханс Цимър. „Но за „Батман в Началото”, исках да я направя мрачна. Исках музиката да се просмуква от кинематографията.” Избягвайки добре познатата тема, която Цимър смята, че Дани Елфман е направил много окончателно за филмите на Тим Бъртън, мотивът който Цимър (заедно с Джеймс Нютън Хауърд и Мел Уесън) създава за Батман се състои основно от две ноти. „Това е просто началото на една тема. Тя никога не е завършена, защото Брус Уейн никога не превъзмогва убийството на родителите си. Ако се заслушате внимателно, в един момент се чува момче хорист и чрез електронни хитринки и доста време прекарано в студиото! – неговата нота замръзва и продължава така в продължение на четири минути. Ние буквално го замразихме във времето.”

4. Градът

Как Кристофър Нолан прероди Батман„Без странни хрумвания” е тайната формула за „Батман в Началото”, според Нейтън Кроули (сценограф), означавайки че приказно-мрачния Готъм от предните години трябва да бъде изграден отначало. Кроули разпределя града в реални локации. „Исках да наложа географията на Ню Йорк така, както историята го изискваше. Прекарах доста време, за да осъзная къде е мястото на нещата. Исках да знам на коя действителна улица се намира Уейн Индъстрис. Реших лудницата Аркам да бъде на остров Рузвелт.” – казва Кроули.

Въпреки това, операторът Уоли Фистър признава, че „Батман в Началото” има фантастични елементи. „Стремяхме се към по-твърд и грапав стил, но чувствах задължение към студиото да наложим по-загладен и високобюджетен изглед. До момента, в който правехме „Черният Рицар”, имахме възможността да направим каквото си поискаме!”

„Изхвърлихме Готиката. В този модерен град, всеки работи в сгради тип Ван Дер Рое. Не мисля, че можете да откриете дори един кръг в „Черният Рицар”. Всичко е квадрати и прави линии. Това е устройството, срещу която се бори Жокера.”

5. Колелата

„Един от проблемите ми с предните версии на Батмобила беше, че изглеждаха сякаш колата ще се преобърне дори само, ако завие!” – се смее сценариста Дейвид С. Гойър.

Как Кристофър Нолан прероди Батман

Колата на Майкъл Кийтън, както си спомняте, се нуждаеше от кука за захващане, за да направи завой.
С повика за реализъм, творческият екип на „Батман в Началото” трябваше да реши проблема с функционалността на Батмобила. „Купих си макетчета на Ламборгини и Хамър и започнах да ги блъскам едно в друго” – кикоти се Нейтън Кроули. „Изглеждаше ужасно! Но по този начин започнах. Батмобила трябваше да бъде превозно средство за нападение в градски условия, което може да разбива неща по пътя и да скача. В основни линии, трябваше да бъде високо-скоростен танк ...”

Готовият модел е работа на супервайзера на специални ефекти – Крис Корбълд и екипа му, който трябва да построи нещо, което работи. „Крис (Нолан) искаше да използва компютърна анимация, единствено ако не можехме да направим нещо наистина. Щеше да бъде лесно ако работихме чрез измама, но това се превърна в истинска мисия – да направим дизайн на шасито, управляващата система и какъв двигател може да сложим вътре. Накрая, можехме да правим каквото си искаме с него. Мисля, че най-дългият ни скок беше 20 метра при 100 км/ч. Батмобилът се справяше със завои при пълна скорост. Наистина се представяше много добре.” – спомня си Корбълд.

Същата философия послужи и за Батпода от „Черният Рицар”. „Крис каза, че това не е мотор. Съгласен съм с него. Гледах тази гума, широка половин метър и се чудих как някой изобщо може да я управлява и насочва, но извадихме късмет с намирането на Жан-Пиер Гой (каскадьор). Той наистина се влюби в Батпода.”

Летящото превозно средство от „Черният Рицар: Възраждане” споделя същите характеристики със сухоземните си предшественици. „В историята има причина, поради която Батман се нуждае от този военновъздушен звяр. Всъщност средството не точно лети, но ние почувствахме, че технологията наистина ни хвана в такъв момент, в който трябва да съчетаем визуалните с практически ефекти.” – споделя Нейтън Кроули.


Empire
Превод – Стефан Димов

Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg