Cinefish.bg
Cinefish.bg Cinefish.bg
 
Начало »

Новини

»

Интервюта ''Жива стомана'' на DVD и BD от 20 февруари 2012

''Жива стомана'' на DVD и BD от 20 февруари 2012
Интервю с Джон Розенгрант, отговорник по специалните ефекти в „Жива стомана”, чиято премиера на DVD и BD е на 20 февруари 2012
Cinefish.bg

Интервюта
''Жива стомана'' на DVD и BD от 20 февруари 2012

17.02.2012, 16:55  |   Видяна: 4779  |   синефиш.бг  |   ИНТЕРВЮТА
Интервю с Джон Розенгрант, отговорник по специалните ефекти на „Жива стомана”, чиято премиера на DVD и BD е на 20 февруари 2012 г.

Жива стомана” беше номиниран с "Оскар" за страхотните си визуални ефекти на същия ден, в който беше неговата видео премиера в САЩ – 24 януари, 2012. Това е втората номинация за Ерик Наш (първата му е за „Аз, роботът” през 2004) и първата номинация "Оскар" за Джон Розенгрант, Дан Тейлър и Суен Гилбърг.

Жива стомана - BLU-RAY

Коя беше любимата Ви част от работата по „Жива стомана”?

Джон Розенгрант: Оживотворяването на героите и, надявам се, създаването на нови образи.

Какви са предизвикателствата при смесването на CGI (компютърни графични ефекти) и аниматрониката?

Дж.Р. Мисля, че трудността беше да направим прехода плавен. Шон Леви, продуцентите и екипът по дигиталните ефекти, начело с Ерик Наш, всички подходихме към смесването със съзнанието, че това е екипна работа, и с намерението да си помагаме, за да направим кадрите да изглеждат правдоподобни, дори когато трябваше да бъде CG. Използването на истински роботи помогна на актьорите да реагират адекватно и да имат добра игра.

Колко време отне да се направят аниматроничните обекти, които виждаме във филма?

Жива стомана - АТОМДж.Р. Целият процес отне пет месеца. Шест седмици продължи изработването на дизайна и дигиталното скулптуриране на роботите, както и разглобяването на всички части, за да имаме бързи прототипи. Всеки робот се състоеше от около 300 части. За останалата част от времето ние фактически сглобихме роботите.

Наложи ли се да използвате някаква специална техника?

Дж.Р. Що се отнася до нови технологии, имахме скрита система за управление. Разработихме специална хидравлична помпа, лесно преносима и лека, която в съчетание с нашата система за контрол, ни позволи да приготвяме роботите за снимки в рамките на десет минути.

Има ли голяма разлика да се работи с аниматроника в сравнение с реални хора?

Дж.Р. Предизвикателството при аниматрониката е да създадеш достоверна игра с неодушевена машина. Имаме предимството, че освен, че сме художници и инженери, сме и кукловоди и изпълнители. Така да се каже, ние канализирахме тази енергия, за да одухотворим героите си.

Кой е Вашия любим робот?

Дж.Р. Всички са наши творения. Вложили сме поравно време и усилия във всеки един от тях. Но мисля, че в Атом можем да видим изразени най-много топлота и сърдечност. Очевидно, предпочитам Атом.

Коя беше най-сложната сцена, с която трябваше да се справите, докато правехте филма?

Дж.Р. Както при всички филми, изобилстващи от специални ефекти, имаше много трудни сцени. Примерно, тази, която изплува в съзнанието ми, е, когато Атом беше измъкнат от бунището. Трябваше да го покрием целия с кал и да го сложим седнал. Нямаше достатъчно време за подготовка, колкото ни се искаше, но смятам, че сцената стана страхотна. Много се гордея с нея.

Как започнахте да работите с филми?

Жива стомана АМБУШДж.Р. Още от петгодишна възраст си мечтаех да правя чудовища. Специализирах в колеж по изкуствата, но винаги съм искал да правя специални ефекти. Преместих се в Калифорния, за да преследвам мечтата си и Стан Уинстън ме нае за първия „Терминатор”, предоставяйки ми по този начин страхотна възможност. Работих при Стан 25 години, докато той без време си отиде. С останалите ми три партньора, с които управляваме магазина на Стан, сформирахме Legacy Effects в негова чест и за да продължим пътя му.

Може ли да обясниш в какво се състои твоята работа като аниматроничен супервайзор?

Дж.Р. Построяване на аниматроничните роботи чрез скулптуриране, моделиране, инженерство, избиране на цвета, разработване на системи за управление и менажиране на цялостното поведение на роботите на снимачната площадка.

От какво са направени роботите?

Дж.Р. Панелите и най-външните покрития са направени от стъклопласт и смес от уретан. Механичната структура вътре е комбинация от стомана и алуминий. Доста от роботите са изградени от машинни алуминиеви части. Привеждането им в движение става хидравлично или чрез лостове.

Налагаше ли Ви се да работите съвместно с актьорите по сцените?

Дж.Р. Да, определено работим в много тясно сътрудничество с актьорите. Трите главни робота, които направихме (от общо 27), бяха тези, с които Хю Джакман и Дакота (в ролята на Макс) щяха да имат специални взаимоотношения. Много полезно беше за Дакота, десетгодишен по това време, да има на разположение функциониращ робот. Няма как да не се забележи блясъка в очите на момчето и привличането помежду им.

Как мислите, с какво Стан Уинстън допринесе за развитието на филмовото изкуство и бизнес? В какво се състои неговото наследство?

Дж.Р. Най-важното, на което той ме научи, е как да изграждам образите на героите. Разковничето е не в използването на специални ефекти, а в създаването на незабравима индивидуалност. Стан беше специалист по изящните изкуства и грима, но фактически той обърна особено внимание на актьорската игра. Независимо от пресъздавания образ, всичките му герои имаха присъствие и изглеждаха живи, от извънземната кралица и Терминатор, до динозаврите в Джурасик парк.

Какви промени настъпиха в работата Ви след „Терминатор”?

Жива стомана МИДАСДж.Р. За този филм ние построихме истински роботи. Също така модерната технология ни позволи неща, които не бяха възможни преди – да направим дигитален дизайн на роботите и съставните им части и бързо да им направим прототипи в реалния свят.

Когато се съгласихте да поемете проекта, имахте ли вече ясна визия за дизайна на роботите? Или се доразви в хода на работата?

Дж.Р. Дизайнът беше измислен от Шон Леви и Том Мейър, дизайнер на продукцията. Ние взехме дизайна от Том и направихме всички части, така че да се получи механична структура, която наистина да функционира. Добавихме и от себе си малко щрихи за украса, но стартът беше от Том.

Кой беше най-трудният образ за изграждане?

Дж.Р. Атом. Съставен е от много повече части в сравнение с останалите и участва в много по-сложни сцени.

Къде се пазят роботите след заснемането на филма?

Дж.Р. Пазим ги в Legacy Effects.

Какъв съвет бихте дали на хората, които искат да работят същата работа като Вас?

Дж.Р. Трябва да имат усет към изкуството. В днешни дни това включва познаване на програмите за дигитален арт, както и арт техниките. В същото време е нужно умение за работа с машини, познания по заваряване, нюх към роботите и компютърните системи за управление.

Какво според Вас е бъдещето на анимацията и аниматрониката?

Дж.Р. Аниматрониката има голямо значение, тъй като осигурява на актьорите опора, спрямо която да реагират. Добрата актьорска игра представлява на практика начин на отреагирване. Когато имат насреща нещо реално, актьорите могат да разчитат на него.

Кой филм от Вашия предишен опит Ви подготви за „Жива стомана”?

Дж.Р. Приготвях се за „Жива стомана” още от първия „Терминатор”. Технически, ние постигнахме голям напредък за последните четири години, което ни позволи да достигнем това ниво за сравнително кратък период от време.

В бонус материала „Построяването на роботите” режисьорът Шон Леви говори как Стивън Сбилбърг е подчертал важността на практическите ефекти за успеха на филма. Смятате ли, че режисьорите с такова разбиране са вече един изчезващ вид? Потърсена ли бе помощта на Legacy Effects за предстоящия филм на Спилбърг „Робокалипсис”?

Дж.Р. Аниматроничните ефекти все още ще играят важна роля в правенето на филми. Някои от младите актьори нямат опит с практическия аспект на визуалните ефекти, но след като веднъж се убедят в тяхната значимост, ще ги заобичат. Щастлив съм, че ще бъда част от удивителния проект на Спилбърг „Робокалипсис”.

Дайте пример за нещо, което е изисквало много повече усилия да бъде направено, отколкото зрителите могат да си представят.

Жива стомана - НОЙЗИДж.Р. За този филм ние създадохме 27 на брой роботи, високи между 2,5 и 3 метра. Някои каскади и фон също не бяха лесни. Но най-трудоемка, може би, беше направата на хиляди части, които трябваше да си напаснат, да изглеждат като истински метал и да приличат на истински робот. Нойзи Бой, например, имаше почти 2000 LED лампи, които бяха програмирани с произволни изрази на японски. Ето пример за един на пръв поглед дребен, но много сложен детайл, който може да остане незабелязан от зрителите.

Разкажете ни за някои забавни моменти по време на снимачния процес?

Дж.Р. Всичките LED лампи на Атом бяхме получили от един производител на коли в Детройт. Ние снимахме „Жива стомана” в Детройт, така че те се върнаха у дома си.

С какъв софтуер работите в Legacy?

Дж.Р. Доста често използваме Z Brush, Maya и програма, наречена Magics.

Вие сте работил по „Железният човек”, всичките части на „Джурасик парк” и „Терминатор”. Може ли да опишете подобренията, направени оттогава насам? Дали механиката на хидравликата е станала по-бърза в резултат на изискванията за по-кратък снимачен период?

Дж.Р. Едни от най-добрите подобрения са дигиталните програми, с които работим, за да моделираме и създаваме образи, в нашия случай – роботи. Те ни помагат да предвидим как ще изглежда всяка част и да имаме представа как ще работи механичната структура, както и да съставим предварителен план, за да сме сигурни, че всички части си пасват напълно в цялостната схема. Можем да тестваме движението, за да видим дали някои от външните слоеве, покриващи тялото, няма да се счупят и така спестяваме време за допълнителен монтаж. Имаме на разположение материали, които са здрави и леки, с характеристиките, от които се нуждаем. Освен това, усъвършенствахме начините за симулиране на метален изглед на пластмасовите части. В този филм използваме много лека хидравлична помпа, която ни позволява да се приготвим за снимачната площадка много бързо. В днешно време снимачният процес е много бърз и никой не иска да губи време с огромни хидравлични помпи и маркучи, които отнемат часове. Трябва да сме готови за снимки за 10 минути.

Последни думи за „Жива стомана”?

Дж.Р. Беше голямо удоволствие за мен да работя по този филм, който от началото до края бе плод на съвместната работа на екипа. Всеки си знаеше мястото и работата на всеки се третираше с голямо уважение. Режисьорът Шон Леви вля своята енергия във филма. Продуцентите бяха много изкусни с ефектите. Изказвам специални благодарности на продуцента Джош Маклаглън, който е работил по филми като „Титаник” и „Аватар”, както и на продуцента по ефектите, Рон Еймис. Свалям шапка и на дясната си ръка Джейсън Матюс, който се превъплъти в Атом. И не на последно място съм благодарен на Стан Уинстън, който ми даде възможността да вляза в този бизнес.

Жива стомана DVD

BLU-RAY МАТЕРИАЛИ


Допълнителни материали:
• Аудио коментар на режисьора Шон Леви
• Отброяване до битката – историята на Чарли Кентън
• Изграждането на стоманената долина
• Създаването на роботите
• Шугър Рей Леонард: шампион извън ринга
• Отпаднали и удължени сцени с въведение на режисьора Шон Леви
• Гафове

Видео: 1080p High Definition / 16x9 / 2.35:1
Аудио: английски 7.1 DTS-HD MA
Субтитри: български, английски
Продължителност: 127 минути


DVD МАТЕРИАЛИ

Допълнителни материали:
• Изграждането на стоманената долина
• Създаването на роботите
• Аудио коментар на режисьора Шон Леви
• Гафове

Звук: Английски 5.1
Субтитри: Български, Английски
Времетраене: 122 мин.

МОЖЕ ДА ЗАКУПИТЕ НАШИТЕ DVD И BD ПРЕМИЕРИ ОТ СЛЕДНИТЕ МАГАЗИНИ:

• Пъблик
• Metro
• Marsel Toys
• Ciela
• Technopolis
• Пикадили
• Техномаркет
• Фантастико
• Orange Center
• CBA - Верига супермаркети

или да поръчате на тел.: 02 985 4141


Споделете:

Cinefish.bg ОЩЕ НОВИНИ
Cinefish.bg - Всичко за киното МНЕНИЯ Cinefish.bg - Всичко за киното


За да напишете коментар, е нужно да влезете с Вашите име и парола.


 

ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС ПОПУЛЯРНИ ФИЛМИ ДНЕС
 
Cinefish.bg Cinefish.bg