Оставяйки зад себе си конкурентния “Годзила” триизмерния екшън на Брайън Сингър "Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще" оглави без особени проблеми родната бокс офис класация. Комиксовият филм с бюджет от над 200 милиона долара е на път да се превърне в най-успешната част от поредицата “Х-Мен” не само в България, но и в останалата част от света.
За първите си три дни на екран (23-25 май) "Дни на отминалото бъдеще" е вкарал в касите на родните кина общо 134 687 лева, което е по-добро постижение от резултатите на предишната част от франчайза “Х-Мен: Първа Вълна” (която през 2011-та година стартира с приходи от 88 762 лева).
"Дни на отминалото бъдеще" е първия филм от поредицата, който се прожектира в по-скъпия триизмерен формат, и това без съмнение допринася за по-добрите финансови постъпления. Лентата бе предшествана от масивна рекламна кампания, която в комбинация с участието на популярни в момента актьори като Дженифър Лоурънс и Майкъл Фасбендър, определено помогна в борбата за зрителския интерес.
"Дни на отминалото бъдеще" няма да се превърне в комиксов хит от ранга на “Железният човек 3” и “Отмъстителите 3D”, но все пак филма има шанса да завърши представянето си с приходи от над половин милион лева. Общо по света новия “Х-Мен” вече е натрупал малко над 300 милиона долара.
“Годзила” заема втора позиция в класацията, със спечелени за изминалия уикенд 83 776 лева. Триизмерната продукция с Брайън Кранстън се върти по кината от десет дни насам и за този период от време тя е натрупала общо 479 316 лева.
Само за изминалите седем дни “Годзила” е добавил към актива си допълнителни над 200 хиляди лева и до няколко дни границата от половин милион лева ще бъде надмината. Благодарение отчасти на силната реклама и по-скъпите триизмерни прожекции лентата на Гарет Едуардс вече се превърна в най-успешното филмово заглавие за Годзила. Що се отнася до България скъпата продукция остави зад себе си миналогодишния “Огненият пръстен” и по всичко изглежда, че тя ще завърши представянето си с приходи от около 700 хиляди лева.
Третата позиция е за анимационния “Омагьосаната къща”, който за десет дни по кината е спечелил 135 697 лева – не особено впечатляваща сума на общия фон, но имайки предвид ниските очаквания и факта, че става дума за оригинална европейска анимация, резултата може да бъде сметнат за сравнително приличен. “Омагьосаната къща” няма да се различава особено от скорошните непретенциозни анимации “Крадци на ядки” и “Камбанка и феята пират” и ще завърши представянето си с приходи в рамките на 200-250 хиляди лева.
Премиерната драма “Принцесата на Монако” е на четвърто място, със спечелени за изминалия уикенд (23-25 май) приходи от 29 321 лева. Биографичната лента с Никол Кидман бе едно от най-дискутираните заглавия на тазгодишния фестивал в Кан, но както се очакваше това не оказа особено влияние върху масовата публика. Скромният бокс офис старт на “Принцесата на Монако” е напълно очакван, най-вече заради факта, че подобни биографични драми почти никога не привличат голям брой български зрители в кината.
Лентата е насочена най-вече към по-възрастната публика, която винаги е била в пъти по-малка от публиката на филми като “Бързи и яростни”, “Трансформърс” и “Карибски пирати”. В най-добрия случай “Принцесата на Монако” ще достигне сумата от 100 хиляди лева преди да бъде свален от екраните.
Петата позиция е заета от “Да разлаем съседите”, който за три седмици в България е натрупал общо 210 791 лева. От премиерата си досега комедията на Никълъс Столър е привлякла вниманието на над 28 хиляди зрители, което е достойно постижение за оригинална комедийна продукция, която бе принудена да се конкурира с далеч по-рекламираните “Невероятният Спайдър-мен 2” и “Годзила”.
Що се отнася до България “Да разлаем съседите” вече се нареди сред най-успешните ленти с участието на Сет Роугън и преди да бъде свален от екраните филма ще успее да достигне границата от 300 хиляди лева.
“Отмъщение по женски” е на шесто място, като за пет седмици по кината е спечелил 385 563 лева - резултат, който нарежда лентата сред най-успешните оригинални романтични комедии от последните няколко години. Предишната комедийна лента на Камерън Диас “Палавата класна” също постигна завиден успех в България и по всичко изглежда, че популярността на актрисата сред родната публика продължава да бъде голяма. По всяка вероятност “Отмъщение по женски” ще приключи представянето си с приходи от около 420 хиляди лева.
“Камбанка и феята пират” застава на седма позиция в класацията. Триизмерната анимация се върти по кината от един месец насам и за този период от време е натрупала 270 162 лева. Предварителните очаквания не бяха особено големи и затова постигнатото от “Камбанка и феята пират” може да бъде сметнато за задоволително. 3D-продукцията се представя по-добре от предишната част от поредицата “Камбанка и тайната на крилете” и ще бъде сваленa от екран с приходи от малко над 300 хиляди лева.
На осмо място е триизмерния “Рио 2”, който за осем седмици в България е натрупал 1 084 606 лева - сума, която превръща лентата в най-успешното, поне за момента, анимирано заглавие на 2014-та година.
“Рио 2” подобри постижението на предшествeника си от 2011-та година и успеха на българска почва е допълнен от добрите финансови постъпления и в останалата част от света. До момента общите световни приходи на анимацията се равняват на 449 108 740 дoлара.
Деветата позиция е за техно-трилъра “Превъзходство”. Продуцираният от Кристофър Нолан филм се прожектира на българска почва от пет седмици насам и натрупаните приходи до момента се равняват на 404 561 лева.
В по-голямата част от света “Превъзходство” се нареди сред финансовите разочарования на годината, но българската публика бе далеч по-благосклонна към лентата. Като основен фактор за стабилните приходи може да бъде изтъкнато участието на Джони Деп, койтo за разлика от САЩ продължава да привлича значителен брой зрители в България. “Превъзходство” се представя по-добре от предишните няколко ленти на Деп (сред които са “Тъмни сенки” и “Самотният рейнджър”) и изглeжда ще приключи похода си по екраните с приходи от около 450 хиляди лева.
“Ной” заема десето място, като за девет седмици е натрупал общо 1 694 652 лева.
Мащабната триизмерна лента на на Дарън Аронофски е вече едно от най-успешните заглавия в историята на родното киноразпространение и въпреки изминалото време от премиерата филма все още привлича зрители в кината (за изминалия уикенд малко над 520 души са изгледали библейския епос). Общо по света “Ной” е спечелил 345 225 389 долара.